I mandags læste jeg en artikel i Børsen vedr. bankernes mindskede indtjening, og hvordan de nu skal agere for at øge indtjeningen fremover. Af den internationale undersøgelse, hvor konsulentvirksomheden Accenture havde interviewet en række topfolk hos en stor del af verdens førende banker, fremgik det blandt andet at 87% af bankerne vil øge indtjeningen ved at sælge flere produkter til eksisterende kunder, 54% vil tiltrække nye kunder og 33% vil hæve priserne.
Dette er lidt skræmmende med tanke på alle ”uheldige” og uigennemskuelige produkter, som bankerne allerede tidligere har ”solgt” til deres kunder, helt uden interesse for, hvad der egentlig er bedst for kunden. Læs gerne mit tidligere indlæg ”Cerfificerede rådgivere giver falsk tryghed”.
De danske banker har allerede øget de samlede gebyr- og nettorenteindtægter fra 72 mia. kr. i 2008 til 88 mia. kr. i 2009, og jeg er overbevist om at disse indtægter fortsætter stigningen i 2010.
Er du én af de kunder der er med til at betale til gammelbankerne, eller…?
Vind 10.000 kr.!
Vi har netop kørt en kampagne hos Nordnet ”Unbank yourself” med en tilhørende konkurrence, hvor man skal gætte hvornår gammelbankerne passerer 65 milliarder kroner i overskud i 2010.
Hvis du endnu ikke har deltaget i konkurrencen kan du stadig nå at være med, men vi skal have dit gæt senest d. 31. juli – førstepris er et Nordnet-depot med 10.000 kr. i investeringsbeviser.
Deltag i konkurrencen her – klik på ”Gæt her, og vind 10.000 kr >”
Kender du ikke Gammelbanken?
Se filmen ”Velkommen til Gammelbanken”
Unbank yourself