A.P. Møller - Mærsk B A/S(MAERSK B)
(MAERSK B)
Q4
49 dage siden‧1 t. 5 min
515,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
5,56 %
Direkte afkast
Ordredybde
Lukket
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volumenvægtet gennemsnitspris
8.988VWAP
8.988Omsætning (DKK)
-Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2023 Generalforsamling | 14. mar. | |
2023 Q4 | 8. feb. | |
2023 Q3 | 3. nov. 2023 | |
2023 Q2 | 4. aug. 2023 | |
2023 Q1 | 4. maj 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q4
49 dage siden‧1 t. 5 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2023 Generalforsamling | 14. mar. | |
2023 Q4 | 8. feb. | |
2023 Q3 | 3. nov. 2023 | |
2023 Q2 | 4. aug. 2023 | |
2023 Q1 | 4. maj 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenDet er spændende, hvor meget Mærsk opjusterer bunden af de tidligere estimater ved Q1? Raterne har ligget på sunde niveauer lige siden Q4, så der kan ikke være tvivl om, at den tidligere dommedagsprognose bliver markant løftet.21 timer siden21 timer sidenOverleif: Du har ingen ide om hvad du taler om, det kan tydeligt uddrages af dine indlæg👍
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenJeg er sikker på at en Journallist som marketswire’s egen Flemming Kruhøffer må vælte sig i jobtilbud fra seriøse medier, der tæller Ekstra bladet, se&hør mfl. med sit banebrydende clickbait journalistik. Prøv at forhold dig, til virkeligheden🤯for 1 dag sidenfor 1 dag sidenJeg fik selv del i de billige aktier 6% under og fik slettet mit minus efter udbytte. Jeg købte på folks panik. Men når vi nu har etableret at det var et charteret skib og ikke noget der som sådan ligger mærsk til last, da synes jeg ikke at clickbait journalister skal have lov til at komme med direkte ukorrekte artikler med eneste hensigt at drive kursen ned. Citat fra artiklen et skib i Mærsk’s flåde. Mærsk er langt fra den eneste aktie disse dygtige mennesker har fingrende i, endnu værre er under Intrum hvor det ligeledes er marketwire og lign. Der får lov at drive deres manipulations journalistik.
- for 2 dage siden · Redigeretfor 2 dage siden · RedigeretDR har et indslag med en ekspert fra DTU: Usædvanligt at bropillen ikke er sikret mod kollision. Normalt sikrer man broer med en undersøisk barriere omkring pyloner/bropiller. Uheld forekommer, især i trafikeret farvand. Han mener der ikke har været nogen sikring når skibet kan komme helt hen og skubbe til bropillen.for 1 dag sidenfor 1 dag sidenSammenlign med at man bestiller en taxa for transport - hvor man aftaler at betaling sker for tiden turen tager, samt for brændstof. Det forhold at taxaen laver en skade, gør at ikke at passageren i taxa er erstatningspligtig.for 1 dag sidenfor 1 dag sidenHold nu op. Det er tusind gange mere kompliceret end det. Jeg er arbejdet med søret, endda siddet i claimsafdelingen hos mærsk, og det er bare ikke så ligetil selv omman synes klausulerne er helt klare. Mærsk er dygtige, seriøse og ansvarlige og de har gode forsikringer. Og selv om jeg tror de slipper nogenlunde fra det så forudser jeg en årelang kamp, der kan tage uforudsete og ubehagelige veje især da vi er i usa, og som man ikke på forhånd kan udelukke vil komme til at koste dyrt.
- for 2 dage sidenfor 2 dage sidenMærsk har time chartret skibet, der ødelagde broen: A time charter is the hiring of a vessel for a specific period of time. The owner supplies the vessel and crew, but the charterer selects the ports, route and vessel speed, the last being a significant determinant of carbon dioxide emissions. The charterer pays for all fuel the vessel consumes, port charges, commissions and a daily hire to the owner of the vessel. The charterer in that sense takes full commercial control of the vessel during the time charter period. The operation of the vessel itself remains with the owner.for 1 dag sidenfor 1 dag sidenAnalysehus: Skibskollision i USA kan bringe genforsikring i spil Det Mærsk-chartrede skib, der tidligt tirsdag kolliderede med en bro i Baltimore, Maryland, var forsikret hos selskabet Britannia, der hører under forsikringskoncernen International Group of P&I Clubs. Skaderne fra kollisionen, der fik broen Francis Scott Key Bridge til at kollapse, vurderes at være så store, at forsikringsselskabets genforsikring vil komme i spil. Det skriver analysehuset The Insurer i en kommentar. Kilder fortæller til analysehuset, at kollisionen sandsynligvis vil føre til en større erstatningsbetaling, der kan betyde, at Britannias genforsikring vil blive aktiveret. Forsikringens dækning inkluderer ifølge The Insurer skader på tredjeparts ejendom som dokker, bøjer og andre faste og flydende genstande, men ikke skibe. Forsikringskoncernen International Group of P&I Clubs fornyede sidste år sin genforsikringsaftale, så beløb på op mod 3,1 mia. dollar per fartøj er omfattet af genforsikringen, skriver The Insurer. Værdien af broen vurderes ifølge kilder at udgøre omkring 1,2 mia. dollar. Det skriver mediet Insurance Insider, der specialiserer sig inden for forsikringsmarkedet. .\\˙ MarketWire
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville, og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Q4
49 dage siden‧1 t. 5 min
515,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
5,56 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
515,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
5,56 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenDet er spændende, hvor meget Mærsk opjusterer bunden af de tidligere estimater ved Q1? Raterne har ligget på sunde niveauer lige siden Q4, så der kan ikke være tvivl om, at den tidligere dommedagsprognose bliver markant løftet.21 timer siden21 timer sidenOverleif: Du har ingen ide om hvad du taler om, det kan tydeligt uddrages af dine indlæg👍
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenJeg er sikker på at en Journallist som marketswire’s egen Flemming Kruhøffer må vælte sig i jobtilbud fra seriøse medier, der tæller Ekstra bladet, se&hør mfl. med sit banebrydende clickbait journalistik. Prøv at forhold dig, til virkeligheden🤯for 1 dag sidenfor 1 dag sidenJeg fik selv del i de billige aktier 6% under og fik slettet mit minus efter udbytte. Jeg købte på folks panik. Men når vi nu har etableret at det var et charteret skib og ikke noget der som sådan ligger mærsk til last, da synes jeg ikke at clickbait journalister skal have lov til at komme med direkte ukorrekte artikler med eneste hensigt at drive kursen ned. Citat fra artiklen et skib i Mærsk’s flåde. Mærsk er langt fra den eneste aktie disse dygtige mennesker har fingrende i, endnu værre er under Intrum hvor det ligeledes er marketwire og lign. Der får lov at drive deres manipulations journalistik.
- for 2 dage siden · Redigeretfor 2 dage siden · RedigeretDR har et indslag med en ekspert fra DTU: Usædvanligt at bropillen ikke er sikret mod kollision. Normalt sikrer man broer med en undersøisk barriere omkring pyloner/bropiller. Uheld forekommer, især i trafikeret farvand. Han mener der ikke har været nogen sikring når skibet kan komme helt hen og skubbe til bropillen.for 1 dag sidenfor 1 dag sidenSammenlign med at man bestiller en taxa for transport - hvor man aftaler at betaling sker for tiden turen tager, samt for brændstof. Det forhold at taxaen laver en skade, gør at ikke at passageren i taxa er erstatningspligtig.for 1 dag sidenfor 1 dag sidenHold nu op. Det er tusind gange mere kompliceret end det. Jeg er arbejdet med søret, endda siddet i claimsafdelingen hos mærsk, og det er bare ikke så ligetil selv omman synes klausulerne er helt klare. Mærsk er dygtige, seriøse og ansvarlige og de har gode forsikringer. Og selv om jeg tror de slipper nogenlunde fra det så forudser jeg en årelang kamp, der kan tage uforudsete og ubehagelige veje især da vi er i usa, og som man ikke på forhånd kan udelukke vil komme til at koste dyrt.
- for 2 dage sidenfor 2 dage sidenMærsk har time chartret skibet, der ødelagde broen: A time charter is the hiring of a vessel for a specific period of time. The owner supplies the vessel and crew, but the charterer selects the ports, route and vessel speed, the last being a significant determinant of carbon dioxide emissions. The charterer pays for all fuel the vessel consumes, port charges, commissions and a daily hire to the owner of the vessel. The charterer in that sense takes full commercial control of the vessel during the time charter period. The operation of the vessel itself remains with the owner.for 1 dag sidenfor 1 dag sidenAnalysehus: Skibskollision i USA kan bringe genforsikring i spil Det Mærsk-chartrede skib, der tidligt tirsdag kolliderede med en bro i Baltimore, Maryland, var forsikret hos selskabet Britannia, der hører under forsikringskoncernen International Group of P&I Clubs. Skaderne fra kollisionen, der fik broen Francis Scott Key Bridge til at kollapse, vurderes at være så store, at forsikringsselskabets genforsikring vil komme i spil. Det skriver analysehuset The Insurer i en kommentar. Kilder fortæller til analysehuset, at kollisionen sandsynligvis vil føre til en større erstatningsbetaling, der kan betyde, at Britannias genforsikring vil blive aktiveret. Forsikringens dækning inkluderer ifølge The Insurer skader på tredjeparts ejendom som dokker, bøjer og andre faste og flydende genstande, men ikke skibe. Forsikringskoncernen International Group of P&I Clubs fornyede sidste år sin genforsikringsaftale, så beløb på op mod 3,1 mia. dollar per fartøj er omfattet af genforsikringen, skriver The Insurer. Værdien af broen vurderes ifølge kilder at udgøre omkring 1,2 mia. dollar. Det skriver mediet Insurance Insider, der specialiserer sig inden for forsikringsmarkedet. .\\˙ MarketWire
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville, og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Lukket
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volumenvægtet gennemsnitspris
8.988VWAP
8.988Omsætning (DKK)
-Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2023 Generalforsamling | 14. mar. | |
2023 Q4 | 8. feb. | |
2023 Q3 | 3. nov. 2023 | |
2023 Q2 | 4. aug. 2023 | |
2023 Q1 | 4. maj 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr