Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

SAAB B

2026 Q1-regnskab
66 dage siden
1,20 SEK/aktie
X-dag 5. okt.
0,45%Direkte afkast

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
17. jul.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
23. apr.
Årlig generalforsamling 2026
1. apr.
2025 Q4-regnskab
5. feb.
2025 Q3-regnskab
24. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
18. jul. 2025

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 21 timer siden
    ·
    Kommer nyhed på mandag (29/6) om at Polen underskriver kontrakt om nyfremstillede ubåde fra SAAB.
    15 timer siden
    Det håber jeg 🙂
  • for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    Europa må klare sig selv i krig Ifølge artiklen planlægger USA at skære kraftigt ned på forskellige våbentyper, der skal sendes til en eventuel konflikt i Europa, der involverer Nato. Peter Zeihan går endnu længere i sin seneste YouTube-opdatering og kalder beslutningen for "slutningen på Nato". Burde være positive nyheder for et selskab som SAAB, hvis Europa har brug for yderligere 400 kampfly, og så vil budgettet definitivt spille en rolle, noget vi ved, at SAAB er meget god til at give meget værdi for hver brugt krone. "At opbygge en panserbrigade, anskaffe yderligere kampfly eller udvikle en indfødt bevæbnet droneflåde kan ikke opnås inden for den tidsramme, hvor amerikanske aktiver reduceres." "Under roen er det analytiske samfund dog ærligt omkring tidslinjeproblemet. Meta-Defence vurderede, at alene kompensation for den amerikanske jagerflyreduktion ville kræve omkring 400 yderligere europæiske kampfly, sammen med en betydelig udvidelse af tankkapaciteten." https://www.globsec.org/what-we-do/commentaries/hollowing-out-shield-us-strategic-defence-equipment-reductions-and
  • for 2 dage siden
    ·
    Forstår ikke at man kan synes selskabet er billigt med et PE-tal på 40? Glem ikke at værdiansættelsen af dette selskab SAAB er tættere på 300.000.000.000SEK Der tales om en kæmpeordre på ubåde til 28.000.000.000SEK, som vil få aktiekursen til at stige voldsomt. Med tanke på produktion af ubåde har SAAB ikke den bedste historik. Ikke engang hvis hele ordren skulle generere ren fortjeneste, ville det give et fornuftigt PE-tal. Ordren er på flere år, og med tanke på SAABs historik med forsinkede leverancer, vil det nok tage ca. 10 år. Det samme gælder flyvemaskinerne. Forsinkelser og ordrer, der aldrig kommer og ikke betales til tiden af lande med problemer.
    20 timer siden
    ·
    Læs venligst mit indlæg igen, så tror jeg, du kan se det anderledes.
  • for 2 dage siden
    ·
    Den liberale regering forventer, at omkring 40 GlobalEye-fly vil blive bygget i Canada. Carneys tale syntes at bekræfte, at GlobalEye, trods igangværende forhandlinger om projektet, allerede var en "done deal". "Med en række avancerede sensorer og missionssystemer vil Saabs GlobalEye være en nøgleressource for de canadiske væbnede styrker til at opdage og afskrække trusler i Arktis," sagde Carney i sin tale på CANSEC. I april rapporterede den franske forsvarsudgivelse La Lettre og det tyske nyhedsbureau DPA, at NATO's Support and Procurement Agency havde udvalgt Sveriges Saab og Canadas Bombardier til at erstatte alliancens nuværende flåde af USA-byggede luftbårne varslings- og kontrolfly. I april rapporterede den franske forsvarsudgivelse La Lettre og det tyske nyhedsbureau DPA, at NATO's Support and Procurement Agency havde udvalgt Sveriges Saab og Canadas Bombardier til at erstatte alliancens nuværende flåde af USA-byggede luftbårne varslings- og kontrolfly. En officiel meddelelse om et NATO-køb er endnu ikke blevet offentliggjort. Den 28. januar rapporterede National Post, at den liberale regering overvejede at købe i alt 40 F-35'ere og supplere disse med køb af op til 80 Gripen. https://ottawacitizen.com/public-service/defence-watch/globaleye-deal-procurement-timetable-aircraft
    20 timer siden
    ·
    De skal jo købe forsvarsmateriel et eller andet sted fra, og det er et erklæret mål, at mere skal handles fra Europa, så ja, det tror jeg bestemt, selvom det selvfølgelig ikke er det samme som faste ordrer. Lidt ligesom da aktien steg, da USA talte om Grønland (de har for øvrigt ikke givet op der endnu, så der kommer sikkert før eller siden ballade om det igen, bare USA bliver færdige i Iran og Cuba først)
  • for 2 dage siden
    ·
    Hej alle. Som ny aktionær siden sidste vinter købte jeg Saab for 622 i foråret, da den da var faldet fra 640.. hvad skal jeg gøre nu, hvor jeg er i kæmpe minus? Kun et par stykker, men alligevel et ordentligt minus.
    20 timer siden
    ·
    Jeg er enig, samtidig er jeg overbevist om, at det vender snart, som verden ser ud lige nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
66 dage siden
1,20 SEK/aktie
X-dag 5. okt.
0,45%Direkte afkast

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 21 timer siden
    ·
    Kommer nyhed på mandag (29/6) om at Polen underskriver kontrakt om nyfremstillede ubåde fra SAAB.
    15 timer siden
    Det håber jeg 🙂
  • for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    Europa må klare sig selv i krig Ifølge artiklen planlægger USA at skære kraftigt ned på forskellige våbentyper, der skal sendes til en eventuel konflikt i Europa, der involverer Nato. Peter Zeihan går endnu længere i sin seneste YouTube-opdatering og kalder beslutningen for "slutningen på Nato". Burde være positive nyheder for et selskab som SAAB, hvis Europa har brug for yderligere 400 kampfly, og så vil budgettet definitivt spille en rolle, noget vi ved, at SAAB er meget god til at give meget værdi for hver brugt krone. "At opbygge en panserbrigade, anskaffe yderligere kampfly eller udvikle en indfødt bevæbnet droneflåde kan ikke opnås inden for den tidsramme, hvor amerikanske aktiver reduceres." "Under roen er det analytiske samfund dog ærligt omkring tidslinjeproblemet. Meta-Defence vurderede, at alene kompensation for den amerikanske jagerflyreduktion ville kræve omkring 400 yderligere europæiske kampfly, sammen med en betydelig udvidelse af tankkapaciteten." https://www.globsec.org/what-we-do/commentaries/hollowing-out-shield-us-strategic-defence-equipment-reductions-and
  • for 2 dage siden
    ·
    Forstår ikke at man kan synes selskabet er billigt med et PE-tal på 40? Glem ikke at værdiansættelsen af dette selskab SAAB er tættere på 300.000.000.000SEK Der tales om en kæmpeordre på ubåde til 28.000.000.000SEK, som vil få aktiekursen til at stige voldsomt. Med tanke på produktion af ubåde har SAAB ikke den bedste historik. Ikke engang hvis hele ordren skulle generere ren fortjeneste, ville det give et fornuftigt PE-tal. Ordren er på flere år, og med tanke på SAABs historik med forsinkede leverancer, vil det nok tage ca. 10 år. Det samme gælder flyvemaskinerne. Forsinkelser og ordrer, der aldrig kommer og ikke betales til tiden af lande med problemer.
    20 timer siden
    ·
    Læs venligst mit indlæg igen, så tror jeg, du kan se det anderledes.
  • for 2 dage siden
    ·
    Den liberale regering forventer, at omkring 40 GlobalEye-fly vil blive bygget i Canada. Carneys tale syntes at bekræfte, at GlobalEye, trods igangværende forhandlinger om projektet, allerede var en "done deal". "Med en række avancerede sensorer og missionssystemer vil Saabs GlobalEye være en nøgleressource for de canadiske væbnede styrker til at opdage og afskrække trusler i Arktis," sagde Carney i sin tale på CANSEC. I april rapporterede den franske forsvarsudgivelse La Lettre og det tyske nyhedsbureau DPA, at NATO's Support and Procurement Agency havde udvalgt Sveriges Saab og Canadas Bombardier til at erstatte alliancens nuværende flåde af USA-byggede luftbårne varslings- og kontrolfly. I april rapporterede den franske forsvarsudgivelse La Lettre og det tyske nyhedsbureau DPA, at NATO's Support and Procurement Agency havde udvalgt Sveriges Saab og Canadas Bombardier til at erstatte alliancens nuværende flåde af USA-byggede luftbårne varslings- og kontrolfly. En officiel meddelelse om et NATO-køb er endnu ikke blevet offentliggjort. Den 28. januar rapporterede National Post, at den liberale regering overvejede at købe i alt 40 F-35'ere og supplere disse med køb af op til 80 Gripen. https://ottawacitizen.com/public-service/defence-watch/globaleye-deal-procurement-timetable-aircraft
    20 timer siden
    ·
    De skal jo købe forsvarsmateriel et eller andet sted fra, og det er et erklæret mål, at mere skal handles fra Europa, så ja, det tror jeg bestemt, selvom det selvfølgelig ikke er det samme som faste ordrer. Lidt ligesom da aktien steg, da USA talte om Grønland (de har for øvrigt ikke givet op der endnu, så der kommer sikkert før eller siden ballade om det igen, bare USA bliver færdige i Iran og Cuba først)
  • for 2 dage siden
    ·
    Hej alle. Som ny aktionær siden sidste vinter købte jeg Saab for 622 i foråret, da den da var faldet fra 640.. hvad skal jeg gøre nu, hvor jeg er i kæmpe minus? Kun et par stykker, men alligevel et ordentligt minus.
    20 timer siden
    ·
    Jeg er enig, samtidig er jeg overbevist om, at det vender snart, som verden ser ud lige nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
17. jul.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
23. apr.
Årlig generalforsamling 2026
1. apr.
2025 Q4-regnskab
5. feb.
2025 Q3-regnskab
24. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
18. jul. 2025

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
66 dage siden

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
17. jul.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
23. apr.
Årlig generalforsamling 2026
1. apr.
2025 Q4-regnskab
5. feb.
2025 Q3-regnskab
24. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
18. jul. 2025

Relaterede Produkter

1,20 SEK/aktie
X-dag 5. okt.
0,45%Direkte afkast

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 21 timer siden
    ·
    Kommer nyhed på mandag (29/6) om at Polen underskriver kontrakt om nyfremstillede ubåde fra SAAB.
    15 timer siden
    Det håber jeg 🙂
  • for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    Europa må klare sig selv i krig Ifølge artiklen planlægger USA at skære kraftigt ned på forskellige våbentyper, der skal sendes til en eventuel konflikt i Europa, der involverer Nato. Peter Zeihan går endnu længere i sin seneste YouTube-opdatering og kalder beslutningen for "slutningen på Nato". Burde være positive nyheder for et selskab som SAAB, hvis Europa har brug for yderligere 400 kampfly, og så vil budgettet definitivt spille en rolle, noget vi ved, at SAAB er meget god til at give meget værdi for hver brugt krone. "At opbygge en panserbrigade, anskaffe yderligere kampfly eller udvikle en indfødt bevæbnet droneflåde kan ikke opnås inden for den tidsramme, hvor amerikanske aktiver reduceres." "Under roen er det analytiske samfund dog ærligt omkring tidslinjeproblemet. Meta-Defence vurderede, at alene kompensation for den amerikanske jagerflyreduktion ville kræve omkring 400 yderligere europæiske kampfly, sammen med en betydelig udvidelse af tankkapaciteten." https://www.globsec.org/what-we-do/commentaries/hollowing-out-shield-us-strategic-defence-equipment-reductions-and
  • for 2 dage siden
    ·
    Forstår ikke at man kan synes selskabet er billigt med et PE-tal på 40? Glem ikke at værdiansættelsen af dette selskab SAAB er tættere på 300.000.000.000SEK Der tales om en kæmpeordre på ubåde til 28.000.000.000SEK, som vil få aktiekursen til at stige voldsomt. Med tanke på produktion af ubåde har SAAB ikke den bedste historik. Ikke engang hvis hele ordren skulle generere ren fortjeneste, ville det give et fornuftigt PE-tal. Ordren er på flere år, og med tanke på SAABs historik med forsinkede leverancer, vil det nok tage ca. 10 år. Det samme gælder flyvemaskinerne. Forsinkelser og ordrer, der aldrig kommer og ikke betales til tiden af lande med problemer.
    20 timer siden
    ·
    Læs venligst mit indlæg igen, så tror jeg, du kan se det anderledes.
  • for 2 dage siden
    ·
    Den liberale regering forventer, at omkring 40 GlobalEye-fly vil blive bygget i Canada. Carneys tale syntes at bekræfte, at GlobalEye, trods igangværende forhandlinger om projektet, allerede var en "done deal". "Med en række avancerede sensorer og missionssystemer vil Saabs GlobalEye være en nøgleressource for de canadiske væbnede styrker til at opdage og afskrække trusler i Arktis," sagde Carney i sin tale på CANSEC. I april rapporterede den franske forsvarsudgivelse La Lettre og det tyske nyhedsbureau DPA, at NATO's Support and Procurement Agency havde udvalgt Sveriges Saab og Canadas Bombardier til at erstatte alliancens nuværende flåde af USA-byggede luftbårne varslings- og kontrolfly. I april rapporterede den franske forsvarsudgivelse La Lettre og det tyske nyhedsbureau DPA, at NATO's Support and Procurement Agency havde udvalgt Sveriges Saab og Canadas Bombardier til at erstatte alliancens nuværende flåde af USA-byggede luftbårne varslings- og kontrolfly. En officiel meddelelse om et NATO-køb er endnu ikke blevet offentliggjort. Den 28. januar rapporterede National Post, at den liberale regering overvejede at købe i alt 40 F-35'ere og supplere disse med køb af op til 80 Gripen. https://ottawacitizen.com/public-service/defence-watch/globaleye-deal-procurement-timetable-aircraft
    20 timer siden
    ·
    De skal jo købe forsvarsmateriel et eller andet sted fra, og det er et erklæret mål, at mere skal handles fra Europa, så ja, det tror jeg bestemt, selvom det selvfølgelig ikke er det samme som faste ordrer. Lidt ligesom da aktien steg, da USA talte om Grønland (de har for øvrigt ikke givet op der endnu, så der kommer sikkert før eller siden ballade om det igen, bare USA bliver færdige i Iran og Cuba først)
  • for 2 dage siden
    ·
    Hej alle. Som ny aktionær siden sidste vinter købte jeg Saab for 622 i foråret, da den da var faldet fra 640.. hvad skal jeg gøre nu, hvor jeg er i kæmpe minus? Kun et par stykker, men alligevel et ordentligt minus.
    20 timer siden
    ·
    Jeg er enig, samtidig er jeg overbevist om, at det vender snart, som verden ser ud lige nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet