Spring til hovedindhold

United States of AmericaUnited States of AmericaZIM
(ZIM)

· New York Stock Exchange
· Valuta i USD
New York Stock Exchange
Senest
19,65
I dag %
-2,53%
I dag +/-
-0,51
Køb
19,57
Sælg
19,81
Højest
20,08
Lavest
19,25
Omsætning (Antal)
3.148.992
· New York Stock Exchange
· Valuta i USD
New York Stock Exchange
· New York Stock Exchange · Valuta i USD
· Valuta i USD
New York Stock Exchange
Senest
19,65
Udvikling i dag
-2,53%
-0,51
Køb
19,57
Sælg
19,81
Højest
20,08
Lavest
19,25
Omsætning (Antal)
3.148.992
Q1
32 dage siden1 t. 3 min
0,23 USD/aktie
Seneste udbytte
1,17 %
Direkte afkast

Ordredybde

Lukket
Antal
Køb
100
Sælg
Antal
52

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Volumenvægtet gennemsnitspris
19,81
VWAP
19,81
Omsætning (USD)
22.531.601

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
Finanskalender er ikke tilgængelig
Tidligere begivenheder
2024 Q121. maj
2023 Q413. mar.
2023 Årsregnskab13. mar.
2023 Q315. nov. 2023
2022 Generalforsamling4. okt. 2023
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates

Andre har kigget på

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
32 dage siden1 t. 3 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
Finanskalender er ikke tilgængelig
Tidligere begivenheder
2024 Q121. maj
2023 Q413. mar.
2023 Årsregnskab13. mar.
2023 Q315. nov. 2023
2022 Generalforsamling4. okt. 2023
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 17. jun.
    17. jun.
    @TinTin ok det var da mere end jeg havde opfattelsen af Mht. Suez ,,,,Egypten må tabe masser af penge ,,,man skulle tro at de spillede en mere fremtrædende rolle i at få konflikten stoppet ,,
    17. jun.
    17. jun.
    Ja de taber rigtig mange penge. Men de kan intet gøre. Der har tidligere været en arabisk alliance der bombede Houthierne i årevis uden noget resultat. Nu har lige sænket et skib med en fjernstyret (drone) båd. De bliver ved minimum indtil Hamas er tilfredse med en våbenhvileaftale. Spørgsmålet er om de ikke bare bliver ved indtil en to-statsløsning?
  • 17. jun.
    17. jun.
    Vil told på biler fra Kina påvirke kursen på ZIM , sejler deres biltransport skiber meget der , er der nogle som ved det ?
    17. jun.
    17. jun.
    Angående huruvida röda havet "stängs", Suezkrisen är väl enbart till Zims fördel, hela bullcaset bygger väl på att hela baletten fortsätter och fortsatta reroutes runt Goda Hoppsudden?
    17. jun.
    17. jun.
    144 containerskibe + 14 vehicle transport vessels ifølge deres ESG REPORT 2023
  • 8. jun. · Redigeret
    8. jun. · Redigeret
    Drewry’s World Container Index ser ved første øyekast ut til å ha ligget på dobbelt så høye nivåer i år som i fjor: https://www.drewry.co.uk/supply-chain-advisors/supply-chain-expertise/world-container-index-assessed-by-drewry Indeksen er gått opp 12% den sista uka, og nå nærmer den seg 3x høyere enn i fjor. Her er an annen index som også har ligget på dobbelt så høyt nivå i år som i fjor, og nylig er den hoppet opp til 3 ganger nivået den hadde for ett år sida: https://tradingeconomics.com/commodity/containerized-freight-index Tidligere år, har globalt volum hatt toppsesong i mai, men det er mulig vi ikke er i normalår nå.
    15. jun.
    15. jun.
    13. juni: "Drewry’s World Container Index increased 2% to $4,801 per 40ft container this week. " 14. juni: Containerized Freight Index er stedet 6,1% siste uke til 3379. "Containerized Freight Index increased 1,619.65 Points or 92.05% since the beginning of 2024, according to trading on a contract for difference (CFD) that tracks the benchmark market for this commodity."
  • 6. jun.
    Why Zim is sinking?
    15. jun.
    15. jun.
    Det er bestillt mange nybygg i markedet, og sommeren 2022 var ordrebook/flåte-forholdet 27,9%. Da sier det seg sjølv at det er risiko for overkapasitet i mange år framover, og i 2023 var det overkapasitet og låge priser. Det er venta leveranser i 2024 og 2025, og alle spår overkapasitet. Jeg trur ustabilitet i markedene kan få store utslag i ulike retninger, og at vi like gjerne kan få perioder med kapasitetsmangel og høye rater.
  • 30. maj
    30. maj
    Godaften. Er der nogle der ved. Hvorfor man har fået et så højt udbytte i 22 og 23. Men her i 24 er det meget lavere?
    31. maj
    Kontainershipping hadde en voldsom syklus i 2021-2022. Etter pandemiutbruddet har det vært voltil handel. Først var det mye handel som stoppa opp. Seinere var det en bølge med detaljhandel, og butikkene fikk det travelt med å bestille kontainerlass med varer. Da gikk enkelte havneområder i stå, da det samla seg opp mange kontainere og skip som blei ståendep på vent, og lastebiler kom ikke fram for å levere kontainere. Da begynnte butikkene å bestille opp sesongvarer i lang tid i forveien, og kaoset blei komplett. Fraktratene var skyhøye for kontainere. Det blei sagt at det kom bestillinger på mange nye skip, og det var venta mange nybyggg i 2023 og 2024. Etterhvert fikk havnene løst opp flokene, og det var ikke lenger populært å bestille kinavarer, og det samla seg opp overflødige tomme containere. Og mange venta at det kunne bli overflod av skip. Nå har volumet av kontainertransport tatt seg opp, og terrrorisme og tørke og sånn, gir dårlig framkommelighet i Rødehavet og Panamakanalen, som gir lengre handelsruter om kapp. Bransjeorganisasjonen har de siste åra snakka om å senke marsjfarta på eldre fartøy.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Q1
32 dage siden1 t. 3 min
0,23 USD/aktie
Seneste udbytte
1,17 %
Direkte afkast

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
0,23 USD/aktie
Seneste udbytte
1,17 %
Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 17. jun.
    17. jun.
    @TinTin ok det var da mere end jeg havde opfattelsen af Mht. Suez ,,,,Egypten må tabe masser af penge ,,,man skulle tro at de spillede en mere fremtrædende rolle i at få konflikten stoppet ,,
    17. jun.
    17. jun.
    Ja de taber rigtig mange penge. Men de kan intet gøre. Der har tidligere været en arabisk alliance der bombede Houthierne i årevis uden noget resultat. Nu har lige sænket et skib med en fjernstyret (drone) båd. De bliver ved minimum indtil Hamas er tilfredse med en våbenhvileaftale. Spørgsmålet er om de ikke bare bliver ved indtil en to-statsløsning?
  • 17. jun.
    17. jun.
    Vil told på biler fra Kina påvirke kursen på ZIM , sejler deres biltransport skiber meget der , er der nogle som ved det ?
    17. jun.
    17. jun.
    Angående huruvida röda havet "stängs", Suezkrisen är väl enbart till Zims fördel, hela bullcaset bygger väl på att hela baletten fortsätter och fortsatta reroutes runt Goda Hoppsudden?
    17. jun.
    17. jun.
    144 containerskibe + 14 vehicle transport vessels ifølge deres ESG REPORT 2023
  • 8. jun. · Redigeret
    8. jun. · Redigeret
    Drewry’s World Container Index ser ved første øyekast ut til å ha ligget på dobbelt så høye nivåer i år som i fjor: https://www.drewry.co.uk/supply-chain-advisors/supply-chain-expertise/world-container-index-assessed-by-drewry Indeksen er gått opp 12% den sista uka, og nå nærmer den seg 3x høyere enn i fjor. Her er an annen index som også har ligget på dobbelt så høyt nivå i år som i fjor, og nylig er den hoppet opp til 3 ganger nivået den hadde for ett år sida: https://tradingeconomics.com/commodity/containerized-freight-index Tidligere år, har globalt volum hatt toppsesong i mai, men det er mulig vi ikke er i normalår nå.
    15. jun.
    15. jun.
    13. juni: "Drewry’s World Container Index increased 2% to $4,801 per 40ft container this week. " 14. juni: Containerized Freight Index er stedet 6,1% siste uke til 3379. "Containerized Freight Index increased 1,619.65 Points or 92.05% since the beginning of 2024, according to trading on a contract for difference (CFD) that tracks the benchmark market for this commodity."
  • 6. jun.
    Why Zim is sinking?
    15. jun.
    15. jun.
    Det er bestillt mange nybygg i markedet, og sommeren 2022 var ordrebook/flåte-forholdet 27,9%. Da sier det seg sjølv at det er risiko for overkapasitet i mange år framover, og i 2023 var det overkapasitet og låge priser. Det er venta leveranser i 2024 og 2025, og alle spår overkapasitet. Jeg trur ustabilitet i markedene kan få store utslag i ulike retninger, og at vi like gjerne kan få perioder med kapasitetsmangel og høye rater.
  • 30. maj
    30. maj
    Godaften. Er der nogle der ved. Hvorfor man har fået et så højt udbytte i 22 og 23. Men her i 24 er det meget lavere?
    31. maj
    Kontainershipping hadde en voldsom syklus i 2021-2022. Etter pandemiutbruddet har det vært voltil handel. Først var det mye handel som stoppa opp. Seinere var det en bølge med detaljhandel, og butikkene fikk det travelt med å bestille kontainerlass med varer. Da gikk enkelte havneområder i stå, da det samla seg opp mange kontainere og skip som blei ståendep på vent, og lastebiler kom ikke fram for å levere kontainere. Da begynnte butikkene å bestille opp sesongvarer i lang tid i forveien, og kaoset blei komplett. Fraktratene var skyhøye for kontainere. Det blei sagt at det kom bestillinger på mange nye skip, og det var venta mange nybyggg i 2023 og 2024. Etterhvert fikk havnene løst opp flokene, og det var ikke lenger populært å bestille kinavarer, og det samla seg opp overflødige tomme containere. Og mange venta at det kunne bli overflod av skip. Nå har volumet av kontainertransport tatt seg opp, og terrrorisme og tørke og sånn, gir dårlig framkommelighet i Rødehavet og Panamakanalen, som gir lengre handelsruter om kapp. Bransjeorganisasjonen har de siste åra snakka om å senke marsjfarta på eldre fartøy.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Lukket
Antal
Køb
100
Sælg
Antal
52

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Volumenvægtet gennemsnitspris
19,81
VWAP
19,81
Omsætning (USD)
22.531.601

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Andre har kigget på

Corporate Actions

Næste begivenhed
Finanskalender er ikke tilgængelig
Tidligere begivenheder
2024 Q121. maj
2023 Q413. mar.
2023 Årsregnskab13. mar.
2023 Q315. nov. 2023
2022 Generalforsamling4. okt. 2023
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates