Q2
NY
3 dage siden‧1 t.
0,15 USD/aktie
X-dag 11. aug.
5,42 %
Direkte afkast
Ordredybde
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
10,92VWAP
Lavest
10,68OmsætningAntal
454 68.915.541
VWAP
Højest
10,92Lavest
10,68OmsætningAntal
454 68.915.541
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 30. jul. | |
2025 Generalforsamling | 8. maj | |
2025 Q1 | 5. maj | |
2024 Årsregnskab | 6. feb. | |
2024 Q4 | 5. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenInteressant indspark fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLDCIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company præsenterede i går et kvartalsregnskab, der perfekt illustrerer, hvordan Trumps toldsatser rammer præcis de virksomheder, de skulle beskytte. Ford led et tab på 800 millioner dollar i andet kvartal alene på grund af toldsatser. Det bidrog til et samlet nettotab på 36 millioner dollar, på trods af rekordindtægter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en samlet toldpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvoraf kun 1 milliard kan modvirkes. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i ekstra omkostninger. CEO Jim Farley sagde det ligeud på Bloomberg: Overskuddet kan falde med op til 36% på grund af Trumps toldsatser. Her er ironien: Ford bygger flere køretøjer i USA end nogen anden stor bilproducent undtagen Tesla. 80% af Fords køretøjer produceres i USA. Selskabet importerer kun 21% af sine solgte køretøjer, mens konkurrenten GM importerer 46%. Alligevel rammes Ford hårdt, fordi moderne bilproduktion kræver globale forsyningskæder. Ford importerer stadig dele fra hele verden, og med 50% told på kobber samt høje toldsatser på aluminium og stål bliver selv amerikansk produktion dyr. Konsekvensen ses direkte i Fords nedjusterede forventninger: Justeret EBIT forventes nu at være 6,5-7,5 milliarder dollar mod tidligere 7-8,5 milliarder. Faldet på op til 2 milliarder dollar svarer præcist til nettotoldpåvirkningen. GM forventer en toldpåvirkning på 4-5 milliarder dollar i 2025 og led et tab på 1,1 milliarder i Q2 alene. Stellantis rapporterede 351 millioner dollar i toldtab i første halvår. Trumps told skulle straffe udenlandske producenter og beskytte amerikanske jobs. I stedet straffes netop de virksomheder, der har investeret mest i amerikansk produktion. Det er protektionismens klassiske paradoks: Forsøget på at beskytte ender med at skade. Fords regnskab viser med al tydelighed, at handelskrige ikke har vindere - kun tabere i forskellige størrelser. Og ironisk nok er nogle af de største tabere netop de amerikanske virksomheder, politikken skulle beskytte.
- 24. jan.·Analyse af Ford I Sparpodden analyseres Ford-aktien, som har haft det hårdt de seneste tre år. Kommer der snart en vending, og hvordan går deres elbilsatsning? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28. sep. 202428. sep. 2024Ford sælger til Nic. Christiansen Gruppen. Kan udbyttet bevares, eller risikerer aktionærerne, at det forsvinder? 🤔19. dec. 202419. dec. 2024Det har ingenting af sige :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer bare til at stå for import og salg af Ford i DK. Presse her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23. sep. 2024·Kinesisk køretøjsteknologi står over for Biden-administrationens forbud på grund af nationale sikkerhedsproblemer: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q2
NY
3 dage siden‧1 t.
0,15 USD/aktie
X-dag 11. aug.
5,42 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenInteressant indspark fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLDCIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company præsenterede i går et kvartalsregnskab, der perfekt illustrerer, hvordan Trumps toldsatser rammer præcis de virksomheder, de skulle beskytte. Ford led et tab på 800 millioner dollar i andet kvartal alene på grund af toldsatser. Det bidrog til et samlet nettotab på 36 millioner dollar, på trods af rekordindtægter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en samlet toldpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvoraf kun 1 milliard kan modvirkes. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i ekstra omkostninger. CEO Jim Farley sagde det ligeud på Bloomberg: Overskuddet kan falde med op til 36% på grund af Trumps toldsatser. Her er ironien: Ford bygger flere køretøjer i USA end nogen anden stor bilproducent undtagen Tesla. 80% af Fords køretøjer produceres i USA. Selskabet importerer kun 21% af sine solgte køretøjer, mens konkurrenten GM importerer 46%. Alligevel rammes Ford hårdt, fordi moderne bilproduktion kræver globale forsyningskæder. Ford importerer stadig dele fra hele verden, og med 50% told på kobber samt høje toldsatser på aluminium og stål bliver selv amerikansk produktion dyr. Konsekvensen ses direkte i Fords nedjusterede forventninger: Justeret EBIT forventes nu at være 6,5-7,5 milliarder dollar mod tidligere 7-8,5 milliarder. Faldet på op til 2 milliarder dollar svarer præcist til nettotoldpåvirkningen. GM forventer en toldpåvirkning på 4-5 milliarder dollar i 2025 og led et tab på 1,1 milliarder i Q2 alene. Stellantis rapporterede 351 millioner dollar i toldtab i første halvår. Trumps told skulle straffe udenlandske producenter og beskytte amerikanske jobs. I stedet straffes netop de virksomheder, der har investeret mest i amerikansk produktion. Det er protektionismens klassiske paradoks: Forsøget på at beskytte ender med at skade. Fords regnskab viser med al tydelighed, at handelskrige ikke har vindere - kun tabere i forskellige størrelser. Og ironisk nok er nogle af de største tabere netop de amerikanske virksomheder, politikken skulle beskytte.
- 24. jan.·Analyse af Ford I Sparpodden analyseres Ford-aktien, som har haft det hårdt de seneste tre år. Kommer der snart en vending, og hvordan går deres elbilsatsning? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28. sep. 202428. sep. 2024Ford sælger til Nic. Christiansen Gruppen. Kan udbyttet bevares, eller risikerer aktionærerne, at det forsvinder? 🤔19. dec. 202419. dec. 2024Det har ingenting af sige :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer bare til at stå for import og salg af Ford i DK. Presse her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23. sep. 2024·Kinesisk køretøjsteknologi står over for Biden-administrationens forbud på grund af nationale sikkerhedsproblemer: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
10,92VWAP
Lavest
10,68OmsætningAntal
454 68.915.541
VWAP
Højest
10,92Lavest
10,68OmsætningAntal
454 68.915.541
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 30. jul. | |
2025 Generalforsamling | 8. maj | |
2025 Q1 | 5. maj | |
2024 Årsregnskab | 6. feb. | |
2024 Q4 | 5. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Q2
NY
3 dage siden‧1 t.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 30. jul. | |
2025 Generalforsamling | 8. maj | |
2025 Q1 | 5. maj | |
2024 Årsregnskab | 6. feb. | |
2024 Q4 | 5. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
0,15 USD/aktie
X-dag 11. aug.
5,42 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenInteressant indspark fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLDCIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company præsenterede i går et kvartalsregnskab, der perfekt illustrerer, hvordan Trumps toldsatser rammer præcis de virksomheder, de skulle beskytte. Ford led et tab på 800 millioner dollar i andet kvartal alene på grund af toldsatser. Det bidrog til et samlet nettotab på 36 millioner dollar, på trods af rekordindtægter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en samlet toldpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvoraf kun 1 milliard kan modvirkes. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i ekstra omkostninger. CEO Jim Farley sagde det ligeud på Bloomberg: Overskuddet kan falde med op til 36% på grund af Trumps toldsatser. Her er ironien: Ford bygger flere køretøjer i USA end nogen anden stor bilproducent undtagen Tesla. 80% af Fords køretøjer produceres i USA. Selskabet importerer kun 21% af sine solgte køretøjer, mens konkurrenten GM importerer 46%. Alligevel rammes Ford hårdt, fordi moderne bilproduktion kræver globale forsyningskæder. Ford importerer stadig dele fra hele verden, og med 50% told på kobber samt høje toldsatser på aluminium og stål bliver selv amerikansk produktion dyr. Konsekvensen ses direkte i Fords nedjusterede forventninger: Justeret EBIT forventes nu at være 6,5-7,5 milliarder dollar mod tidligere 7-8,5 milliarder. Faldet på op til 2 milliarder dollar svarer præcist til nettotoldpåvirkningen. GM forventer en toldpåvirkning på 4-5 milliarder dollar i 2025 og led et tab på 1,1 milliarder i Q2 alene. Stellantis rapporterede 351 millioner dollar i toldtab i første halvår. Trumps told skulle straffe udenlandske producenter og beskytte amerikanske jobs. I stedet straffes netop de virksomheder, der har investeret mest i amerikansk produktion. Det er protektionismens klassiske paradoks: Forsøget på at beskytte ender med at skade. Fords regnskab viser med al tydelighed, at handelskrige ikke har vindere - kun tabere i forskellige størrelser. Og ironisk nok er nogle af de største tabere netop de amerikanske virksomheder, politikken skulle beskytte.
- 24. jan.·Analyse af Ford I Sparpodden analyseres Ford-aktien, som har haft det hårdt de seneste tre år. Kommer der snart en vending, og hvordan går deres elbilsatsning? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28. sep. 202428. sep. 2024Ford sælger til Nic. Christiansen Gruppen. Kan udbyttet bevares, eller risikerer aktionærerne, at det forsvinder? 🤔19. dec. 202419. dec. 2024Det har ingenting af sige :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer bare til at stå for import og salg af Ford i DK. Presse her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23. sep. 2024·Kinesisk køretøjsteknologi står over for Biden-administrationens forbud på grund af nationale sikkerhedsproblemer: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
10,92VWAP
Lavest
10,68OmsætningAntal
454 68.915.541
VWAP
Højest
10,92Lavest
10,68OmsætningAntal
454 68.915.541
Mæglerstatistik
Ingen data fundet