Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Gyldendal B

Gyldendal B

Ingen data fundet.
2025 Q4-regnskab
140 dage siden
20,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
5,15%Direkte afkast

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
10. jul.
Tidligere begivenheder
2025 Q4-regnskab
6. feb.
2025 Q2-regnskab
11. jul. 2025
2024 Q4-regnskab
7. feb. 2025
2024 Q2-regnskab
23. aug. 2024
2023 Q4-regnskab
8. feb. 2024

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 2. jun.
    I det politiske grundlag for firkløverregeringen, står der anført under "tiltag med effekt her og nu", at regeringen vil gennemføre den planlagte og allerede finansierede afskaffelse af bogmomsen.
    3. jun.
    Stærkt spottet. Det er bestemt positive nyheder for selskabet. Aktien er faldet markant de seneste måneder, hvilket betyder, at der nu kan være en attraktiv mulighed for at komme ind til en mere fair værdiansættelse. 📈
  • 19. maj
    ChrisP14 estimerer i anden kommentar 90M EBIT for 2026 - virker rimeligt. Hvis vi regner lidt videre og anslår 6M i renter og finansielle poster (Gyldendal låner lidt til at finansiere Tukan køb), og DK skat på 22%, giver det et resultat på 65.5M. Med ca. 1M aktier til kurs 400, handles selskabet til ca. 400M - med andre ord forward P/E 2026 på 6.1 (ca. 16% forrentning). Det ser ikke helt dumt ud. Aktien er desværre ret illikvid, men det er nok reelt grunden til den skæve prissætning (de store kan ikke spille med).
    19. maj
    Det er tæt på Danmarks billigste aktie, målt på P/E. Jeg køber glædeligt ind til disse priser, det er en fantastisk mulighed for os små-investorer, da prissætningen er så lav.
  • 9. apr.
    Er der nogen der ved hvorfor CFO fratræder?
    9. apr.
    Det er ikke min opfattelse, at der er noget offentligt kendt om årsagen. Hun kan sagtens have fået et attraktivt tilbud andetsteds. Reaktionen i markedet virker efter min vurdering ude af proportioner, og jeg ser ikke tegn på underliggende problemer i selskabet. Ledelsesrotationer er i øvrigt en naturlig del af enhver organisation.
  • 24. mar.
    Gyldendal foretager endnu et opkøb og forventer en omsætning på 890-950 mio. kr. Det positive er, at de forventer at opretholde den samme EBIT-margin på 8-9 %. Selskabet er notorisk kendt for at være lidt konservativt, så det er ud fra mit synspunkt ikke urealistisk, at vi ender omkring 90 mio. kr. i EBIT. Selskabet har stort set ingen gæld, og ved sidste regnskab meddelte de, at de vil udbetale 30 % af EBIT i udbytte. Det svarer til, at vi potentielt kan få 30,00 kr. pr. aktie i udbytte næste år. Aktien er stadig relativt billig prissat, og med en øget usikkerhed i verdenen så er det ikke et værdipapir jeg er ked af at sidde med. 
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2025 Q4-regnskab
140 dage siden
20,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
5,15%Direkte afkast

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 2. jun.
    I det politiske grundlag for firkløverregeringen, står der anført under "tiltag med effekt her og nu", at regeringen vil gennemføre den planlagte og allerede finansierede afskaffelse af bogmomsen.
    3. jun.
    Stærkt spottet. Det er bestemt positive nyheder for selskabet. Aktien er faldet markant de seneste måneder, hvilket betyder, at der nu kan være en attraktiv mulighed for at komme ind til en mere fair værdiansættelse. 📈
  • 19. maj
    ChrisP14 estimerer i anden kommentar 90M EBIT for 2026 - virker rimeligt. Hvis vi regner lidt videre og anslår 6M i renter og finansielle poster (Gyldendal låner lidt til at finansiere Tukan køb), og DK skat på 22%, giver det et resultat på 65.5M. Med ca. 1M aktier til kurs 400, handles selskabet til ca. 400M - med andre ord forward P/E 2026 på 6.1 (ca. 16% forrentning). Det ser ikke helt dumt ud. Aktien er desværre ret illikvid, men det er nok reelt grunden til den skæve prissætning (de store kan ikke spille med).
    19. maj
    Det er tæt på Danmarks billigste aktie, målt på P/E. Jeg køber glædeligt ind til disse priser, det er en fantastisk mulighed for os små-investorer, da prissætningen er så lav.
  • 9. apr.
    Er der nogen der ved hvorfor CFO fratræder?
    9. apr.
    Det er ikke min opfattelse, at der er noget offentligt kendt om årsagen. Hun kan sagtens have fået et attraktivt tilbud andetsteds. Reaktionen i markedet virker efter min vurdering ude af proportioner, og jeg ser ikke tegn på underliggende problemer i selskabet. Ledelsesrotationer er i øvrigt en naturlig del af enhver organisation.
  • 24. mar.
    Gyldendal foretager endnu et opkøb og forventer en omsætning på 890-950 mio. kr. Det positive er, at de forventer at opretholde den samme EBIT-margin på 8-9 %. Selskabet er notorisk kendt for at være lidt konservativt, så det er ud fra mit synspunkt ikke urealistisk, at vi ender omkring 90 mio. kr. i EBIT. Selskabet har stort set ingen gæld, og ved sidste regnskab meddelte de, at de vil udbetale 30 % af EBIT i udbytte. Det svarer til, at vi potentielt kan få 30,00 kr. pr. aktie i udbytte næste år. Aktien er stadig relativt billig prissat, og med en øget usikkerhed i verdenen så er det ikke et værdipapir jeg er ked af at sidde med. 
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
10. jul.
Tidligere begivenheder
2025 Q4-regnskab
6. feb.
2025 Q2-regnskab
11. jul. 2025
2024 Q4-regnskab
7. feb. 2025
2024 Q2-regnskab
23. aug. 2024
2023 Q4-regnskab
8. feb. 2024

Relaterede Produkter

2025 Q4-regnskab
140 dage siden

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
10. jul.
Tidligere begivenheder
2025 Q4-regnskab
6. feb.
2025 Q2-regnskab
11. jul. 2025
2024 Q4-regnskab
7. feb. 2025
2024 Q2-regnskab
23. aug. 2024
2023 Q4-regnskab
8. feb. 2024

Relaterede Produkter

20,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
5,15%Direkte afkast

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 2. jun.
    I det politiske grundlag for firkløverregeringen, står der anført under "tiltag med effekt her og nu", at regeringen vil gennemføre den planlagte og allerede finansierede afskaffelse af bogmomsen.
    3. jun.
    Stærkt spottet. Det er bestemt positive nyheder for selskabet. Aktien er faldet markant de seneste måneder, hvilket betyder, at der nu kan være en attraktiv mulighed for at komme ind til en mere fair værdiansættelse. 📈
  • 19. maj
    ChrisP14 estimerer i anden kommentar 90M EBIT for 2026 - virker rimeligt. Hvis vi regner lidt videre og anslår 6M i renter og finansielle poster (Gyldendal låner lidt til at finansiere Tukan køb), og DK skat på 22%, giver det et resultat på 65.5M. Med ca. 1M aktier til kurs 400, handles selskabet til ca. 400M - med andre ord forward P/E 2026 på 6.1 (ca. 16% forrentning). Det ser ikke helt dumt ud. Aktien er desværre ret illikvid, men det er nok reelt grunden til den skæve prissætning (de store kan ikke spille med).
    19. maj
    Det er tæt på Danmarks billigste aktie, målt på P/E. Jeg køber glædeligt ind til disse priser, det er en fantastisk mulighed for os små-investorer, da prissætningen er så lav.
  • 9. apr.
    Er der nogen der ved hvorfor CFO fratræder?
    9. apr.
    Det er ikke min opfattelse, at der er noget offentligt kendt om årsagen. Hun kan sagtens have fået et attraktivt tilbud andetsteds. Reaktionen i markedet virker efter min vurdering ude af proportioner, og jeg ser ikke tegn på underliggende problemer i selskabet. Ledelsesrotationer er i øvrigt en naturlig del af enhver organisation.
  • 24. mar.
    Gyldendal foretager endnu et opkøb og forventer en omsætning på 890-950 mio. kr. Det positive er, at de forventer at opretholde den samme EBIT-margin på 8-9 %. Selskabet er notorisk kendt for at være lidt konservativt, så det er ud fra mit synspunkt ikke urealistisk, at vi ender omkring 90 mio. kr. i EBIT. Selskabet har stort set ingen gæld, og ved sidste regnskab meddelte de, at de vil udbetale 30 % af EBIT i udbytte. Det svarer til, at vi potentielt kan få 30,00 kr. pr. aktie i udbytte næste år. Aktien er stadig relativt billig prissat, og med en øget usikkerhed i verdenen så er det ikke et værdipapir jeg er ked af at sidde med. 
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet