Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Logistea B

2026 Q1-regnskab
55 dage siden
0,05 SEK/aktie
X-dag 29. sep.
1,14%Direkte afkast

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
433--
30--
482--
734--
1.464--

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym77.39777.39700

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym77.39777.39700

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
9. jul.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
28. apr.
2025 Q4-regnskab
13. feb.
2025 Q3-regnskab
22. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
11. jul. 2025
2025 Q1-regnskab
7. maj 2025

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 5. jun. · Redigeret
    ·
    Seneste nyt fra Lockryd i juni er, at Ellos nu tydeligt kobles til en mulig etablering i området. Borås Tidning skrev den 2. juni, at Ellos er på vej til Lockryd, og at en overenskomst er nær. Sveriges Radio meddelte samme dag, at forhandlingerne går hurtigt, men at kommunen kun forhandler direkte med Logistea – ikke Ellos. Det, der mangler nu, er, at Svenljunga kommune og Logistea bliver enige om en slutpris og rammer for købet af området. Hvis Ellos bliver bekræftet som den første større lejer, vil det være en vigtig milepæl for Lockryd-projektet og reducere risikoen betydeligt for Logistea. Fandt en interessant kilde på datacentersporet i Lockryd. Vattenfall Eldistribution skriver i projektet Uddebo–Lockryd, at industriområdet i dag forsynes med 40 kV, men at et datacenter planlægger etablering i området. Derfor skal nettet udbygges med dobbelt 130 kV-ledning og ny station i Lockryd. Det bekræfter efter min mening, at datacentersporet er reelt, selvom aktør/navn ikke ser ud til at være offentligt bekræftet endnu. Kombineret med Logisteas kraftaftale på 150 MW fra 2030 gør dette Lockryd langt mere interessant end blot et almindeligt logistikprojekt.
    17. jun.
    ·
    Nu er der ret god rabat i aktien, vil jeg sige. Dette er et yndigt spareobjekt. DCA'er for fulde omdrejninger på 12-13-niveauet.
  • 25. maj
    ·
    Stærk kapitalforbedring, men "radiotavshed" på ejendomssiden. Hvad tænker I? De seneste to uger har selskabet været meget aktivt på finans- og aktionærsiden: • Refinansiering af lån på i alt 2 135 mkr med betydeligt lavere marginer (besparelse på ca. 14 mkr årligt) og reduceret afdrag. Dette styrker cashflow med omkring 45 mkr per år. • Tilbagekøb af optioner mod udstedelse af nye B-aktier. Dog lille udvanding for eksisterende aktionærer. • Bestyrelsen har besluttet at omgøre alle A-aktier til B-aktier (effektivt fra ca. 1. juni), hvilket skal bane vej for mere institutionelt og udenlandsk ejerskab. Dette ser ud som en grundig oprydning og styrkelse af balancen, hvilket giver mere plads til værdiskabende investeringer og opkøb fremover. Samtidig har der været "radiotavshed", når det gælder nye lejekontrakter og ejendomstransaktioner de seneste to måneder, efter en stærk start på året med flere fornyelser og nye lejere. - Tolker I disse finansielle tiltag som forberedelser til et større opkøb eller en ejendomstransaktion i nær fremtid? - Eller er det mest en generel styrkelse af balancen i usikre tider?
    25. maj
    ·
    Det kan tilføjes, at det i gennemgangen af rapporten for Q1-2026 på podcasten Kvartalet, hvor Niklas Zuckerman var gæst, blev sagt, at selskabet har finansielle muskler til at gennemføre ejendomskøb i størrelsesordenen 1 til 1,5 milliarder svenske kroner.
  • 21. maj
    ·
    Har folk nogle tanker om den nye aktiestruktur? Jeg ser argumenterne for, at dette kan være positivt mht. governance, likviditet og institutionel interesse, når man går bort fra en A/B-struktur. Samtidig usikker på, hvor stor reel effekt dette får på værdiansættelsen isoleret set. Interesseret i at høre, hvordan andre tolker dette.
    21. maj
    ·
    Kun positivt fra mit ståsted for B-aktionærer. Alle får lige stemmeret (så B-aktien bliver vigtigere end i dag) og ejere af A-aktier får bedre omsætningsgrundlag for deres aktier.
  • 15. maj
    ·
    Ifølge Finwire er substansværdien 17,58kr pr. aktie. Kan nogen forsøge sig med en forklaring på, hvorfor den handles med 22% rabat? Er det rentehopfrygt, Trumpfrygt eller Arnhultfrygt?
    15. maj
    ·
    Der er nok flere faktorer. Den korrelerer lidt med 10-åringen, så ja der er lidt rentefrygt ude og går. Ejendom er også meget upopulært nu, så der har du en årsag. Fundamentalt handles Logi nu med en kraftig rabat og på omkring 9 forward P/FFO. Den burde strengt taget, med et normalt marked, være blevet handlet på omkring 20 SEK minimum. Der er ikke meget andet at gøre end at vente på, at det løsner, og evt. akkumulere flere aktier, hvis man kan :)
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
55 dage siden
0,05 SEK/aktie
X-dag 29. sep.
1,14%Direkte afkast

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 5. jun. · Redigeret
    ·
    Seneste nyt fra Lockryd i juni er, at Ellos nu tydeligt kobles til en mulig etablering i området. Borås Tidning skrev den 2. juni, at Ellos er på vej til Lockryd, og at en overenskomst er nær. Sveriges Radio meddelte samme dag, at forhandlingerne går hurtigt, men at kommunen kun forhandler direkte med Logistea – ikke Ellos. Det, der mangler nu, er, at Svenljunga kommune og Logistea bliver enige om en slutpris og rammer for købet af området. Hvis Ellos bliver bekræftet som den første større lejer, vil det være en vigtig milepæl for Lockryd-projektet og reducere risikoen betydeligt for Logistea. Fandt en interessant kilde på datacentersporet i Lockryd. Vattenfall Eldistribution skriver i projektet Uddebo–Lockryd, at industriområdet i dag forsynes med 40 kV, men at et datacenter planlægger etablering i området. Derfor skal nettet udbygges med dobbelt 130 kV-ledning og ny station i Lockryd. Det bekræfter efter min mening, at datacentersporet er reelt, selvom aktør/navn ikke ser ud til at være offentligt bekræftet endnu. Kombineret med Logisteas kraftaftale på 150 MW fra 2030 gør dette Lockryd langt mere interessant end blot et almindeligt logistikprojekt.
    17. jun.
    ·
    Nu er der ret god rabat i aktien, vil jeg sige. Dette er et yndigt spareobjekt. DCA'er for fulde omdrejninger på 12-13-niveauet.
  • 25. maj
    ·
    Stærk kapitalforbedring, men "radiotavshed" på ejendomssiden. Hvad tænker I? De seneste to uger har selskabet været meget aktivt på finans- og aktionærsiden: • Refinansiering af lån på i alt 2 135 mkr med betydeligt lavere marginer (besparelse på ca. 14 mkr årligt) og reduceret afdrag. Dette styrker cashflow med omkring 45 mkr per år. • Tilbagekøb af optioner mod udstedelse af nye B-aktier. Dog lille udvanding for eksisterende aktionærer. • Bestyrelsen har besluttet at omgøre alle A-aktier til B-aktier (effektivt fra ca. 1. juni), hvilket skal bane vej for mere institutionelt og udenlandsk ejerskab. Dette ser ud som en grundig oprydning og styrkelse af balancen, hvilket giver mere plads til værdiskabende investeringer og opkøb fremover. Samtidig har der været "radiotavshed", når det gælder nye lejekontrakter og ejendomstransaktioner de seneste to måneder, efter en stærk start på året med flere fornyelser og nye lejere. - Tolker I disse finansielle tiltag som forberedelser til et større opkøb eller en ejendomstransaktion i nær fremtid? - Eller er det mest en generel styrkelse af balancen i usikre tider?
    25. maj
    ·
    Det kan tilføjes, at det i gennemgangen af rapporten for Q1-2026 på podcasten Kvartalet, hvor Niklas Zuckerman var gæst, blev sagt, at selskabet har finansielle muskler til at gennemføre ejendomskøb i størrelsesordenen 1 til 1,5 milliarder svenske kroner.
  • 21. maj
    ·
    Har folk nogle tanker om den nye aktiestruktur? Jeg ser argumenterne for, at dette kan være positivt mht. governance, likviditet og institutionel interesse, når man går bort fra en A/B-struktur. Samtidig usikker på, hvor stor reel effekt dette får på værdiansættelsen isoleret set. Interesseret i at høre, hvordan andre tolker dette.
    21. maj
    ·
    Kun positivt fra mit ståsted for B-aktionærer. Alle får lige stemmeret (så B-aktien bliver vigtigere end i dag) og ejere af A-aktier får bedre omsætningsgrundlag for deres aktier.
  • 15. maj
    ·
    Ifølge Finwire er substansværdien 17,58kr pr. aktie. Kan nogen forsøge sig med en forklaring på, hvorfor den handles med 22% rabat? Er det rentehopfrygt, Trumpfrygt eller Arnhultfrygt?
    15. maj
    ·
    Der er nok flere faktorer. Den korrelerer lidt med 10-åringen, så ja der er lidt rentefrygt ude og går. Ejendom er også meget upopulært nu, så der har du en årsag. Fundamentalt handles Logi nu med en kraftig rabat og på omkring 9 forward P/FFO. Den burde strengt taget, med et normalt marked, være blevet handlet på omkring 20 SEK minimum. Der er ikke meget andet at gøre end at vente på, at det løsner, og evt. akkumulere flere aktier, hvis man kan :)
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
433--
30--
482--
734--
1.464--

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym77.39777.39700

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym77.39777.39700

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
9. jul.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
28. apr.
2025 Q4-regnskab
13. feb.
2025 Q3-regnskab
22. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
11. jul. 2025
2025 Q1-regnskab
7. maj 2025

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
55 dage siden

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
9. jul.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
28. apr.
2025 Q4-regnskab
13. feb.
2025 Q3-regnskab
22. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
11. jul. 2025
2025 Q1-regnskab
7. maj 2025

Relaterede Produkter

0,05 SEK/aktie
X-dag 29. sep.
1,14%Direkte afkast

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 5. jun. · Redigeret
    ·
    Seneste nyt fra Lockryd i juni er, at Ellos nu tydeligt kobles til en mulig etablering i området. Borås Tidning skrev den 2. juni, at Ellos er på vej til Lockryd, og at en overenskomst er nær. Sveriges Radio meddelte samme dag, at forhandlingerne går hurtigt, men at kommunen kun forhandler direkte med Logistea – ikke Ellos. Det, der mangler nu, er, at Svenljunga kommune og Logistea bliver enige om en slutpris og rammer for købet af området. Hvis Ellos bliver bekræftet som den første større lejer, vil det være en vigtig milepæl for Lockryd-projektet og reducere risikoen betydeligt for Logistea. Fandt en interessant kilde på datacentersporet i Lockryd. Vattenfall Eldistribution skriver i projektet Uddebo–Lockryd, at industriområdet i dag forsynes med 40 kV, men at et datacenter planlægger etablering i området. Derfor skal nettet udbygges med dobbelt 130 kV-ledning og ny station i Lockryd. Det bekræfter efter min mening, at datacentersporet er reelt, selvom aktør/navn ikke ser ud til at være offentligt bekræftet endnu. Kombineret med Logisteas kraftaftale på 150 MW fra 2030 gør dette Lockryd langt mere interessant end blot et almindeligt logistikprojekt.
    17. jun.
    ·
    Nu er der ret god rabat i aktien, vil jeg sige. Dette er et yndigt spareobjekt. DCA'er for fulde omdrejninger på 12-13-niveauet.
  • 25. maj
    ·
    Stærk kapitalforbedring, men "radiotavshed" på ejendomssiden. Hvad tænker I? De seneste to uger har selskabet været meget aktivt på finans- og aktionærsiden: • Refinansiering af lån på i alt 2 135 mkr med betydeligt lavere marginer (besparelse på ca. 14 mkr årligt) og reduceret afdrag. Dette styrker cashflow med omkring 45 mkr per år. • Tilbagekøb af optioner mod udstedelse af nye B-aktier. Dog lille udvanding for eksisterende aktionærer. • Bestyrelsen har besluttet at omgøre alle A-aktier til B-aktier (effektivt fra ca. 1. juni), hvilket skal bane vej for mere institutionelt og udenlandsk ejerskab. Dette ser ud som en grundig oprydning og styrkelse af balancen, hvilket giver mere plads til værdiskabende investeringer og opkøb fremover. Samtidig har der været "radiotavshed", når det gælder nye lejekontrakter og ejendomstransaktioner de seneste to måneder, efter en stærk start på året med flere fornyelser og nye lejere. - Tolker I disse finansielle tiltag som forberedelser til et større opkøb eller en ejendomstransaktion i nær fremtid? - Eller er det mest en generel styrkelse af balancen i usikre tider?
    25. maj
    ·
    Det kan tilføjes, at det i gennemgangen af rapporten for Q1-2026 på podcasten Kvartalet, hvor Niklas Zuckerman var gæst, blev sagt, at selskabet har finansielle muskler til at gennemføre ejendomskøb i størrelsesordenen 1 til 1,5 milliarder svenske kroner.
  • 21. maj
    ·
    Har folk nogle tanker om den nye aktiestruktur? Jeg ser argumenterne for, at dette kan være positivt mht. governance, likviditet og institutionel interesse, når man går bort fra en A/B-struktur. Samtidig usikker på, hvor stor reel effekt dette får på værdiansættelsen isoleret set. Interesseret i at høre, hvordan andre tolker dette.
    21. maj
    ·
    Kun positivt fra mit ståsted for B-aktionærer. Alle får lige stemmeret (så B-aktien bliver vigtigere end i dag) og ejere af A-aktier får bedre omsætningsgrundlag for deres aktier.
  • 15. maj
    ·
    Ifølge Finwire er substansværdien 17,58kr pr. aktie. Kan nogen forsøge sig med en forklaring på, hvorfor den handles med 22% rabat? Er det rentehopfrygt, Trumpfrygt eller Arnhultfrygt?
    15. maj
    ·
    Der er nok flere faktorer. Den korrelerer lidt med 10-åringen, så ja der er lidt rentefrygt ude og går. Ejendom er også meget upopulært nu, så der har du en årsag. Fundamentalt handles Logi nu med en kraftig rabat og på omkring 9 forward P/FFO. Den burde strengt taget, med et normalt marked, være blevet handlet på omkring 20 SEK minimum. Der er ikke meget andet at gøre end at vente på, at det løsner, og evt. akkumulere flere aktier, hvis man kan :)
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
433--
30--
482--
734--
1.464--

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym77.39777.39700

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym77.39777.39700