Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Nomad Foods

Højest-
Lavest-
Omsætning-
Højest-
Lavest-
Omsætning-

Nomad Foods

Højest-
Lavest-
Omsætning-
Højest-
Lavest-
Omsætning-

Nomad Foods

Højest-
Lavest-
Omsætning-
Højest-
Lavest-
Omsætning-
2026 Q1-regnskab
42 dage siden
0,17 USD/aktie
Seneste udbytte
6,77%Direkte afkast

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
5. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
26. feb.
2025 Q3-regnskab
6. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
6. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
8. maj 2025

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
  • 2. jun. · Redigeret
    ·
    2. jun. · Redigeret
    ·
    Nomad Foods producerer blandt andet FINDUS færdigretter 😋
  • 13. maj · Redigeret
    ·
    13. maj · Redigeret
    ·
    Nomad Foods møder skepsis i markedet, presset af inflation og konkurrence fra butikskædernes egne billigmærker. Men bag den lunkne aktiekurs skjuler der sig en solid pengestrømsmaskine. Selskabet ser nu ekstremt billigt ud med en forward P/E på 5 og en udbytteprocent på over 7 %. De bruger også den stærke pengestrøm til at købe tilbage egne aktier, noget som støtter indtjeningen per aktie selv i et hårdt marked. Resultaterne for første kvartal 2026 var faktisk bedre end mange frygtede, og ledelsen har for nylig opjusteret forventningerne til årets indtjening. Det store spørgsmål er, om 2026 markerer bunden for selskabet. Marginerne har været tynget af høje omkostninger til råvarer og logistik, kombineret med en betydelig gældsbyrde. Nomad har dog været proaktive med at bruge rentederivater (swaps). Per nu er over 85 % af deres gæld enten fastforrentede lån eller sikret med rentebytteaftaler med gunstige vilkår. Hvis omkostningspresset aftager og salgsvolumen stabiliserer sig frem mod 2027, kan dagens kurs fremstå som en sjælden mulighed. Dette er ingen fartfyldt vækstaktie, men et case for dig, der kan lide trygge mærkevarer, høje udbytter og ser potentialet for en solid re-pricing, når markedets pessimisme omsider slipper taget.
  • 6. maj
    ·
    6. maj
    ·
    Forventninger til resultatfremlæggelse?
    7. maj
    ·
    7. maj
    ·
    I rapporten var der et forventet fald i omsætningen. Eps-prognosen blev hævet en smule. Jeg bliver stadig på sidelinjen med denne aktie.
  • 22. apr.
    ·
    22. apr.
    ·
    som jeg ser det, så havde det hjulpet aktiekursen meget, hvis de fokuserede på gæld, samt fokus på at komme på niveau med butikkernes egne mærker mht. pris. Samtidig lægger jeg mærke til, at lige efter covid steg indtjeningen meget, mest sandsynligt pga. store prisstigninger grundet øget inflation. Men nu hvor inflationen er faldet, så har nogle virksomheder valgt at fortsat have højere priser end nødvendigt. Man kan også se på eps-trenden, at den var på sit højeste i 2022... netop da inflationen var på sit højeste, og virksomheder kunne kræve ekstra høje priser. Man ser også på f.eks. General Mills, at de havde en god periode i 2022/23, mens siden da er kursen gået lige i kælderen. Flere aktier viser helt samme trend i fødevaresektoren. Dette får mig til at konkludere, at meget af opgangen, der skete dengang, var covid- og inflationsrelateret. Så spørgsmålet nu er, om vi er på vej tilbage til "normal" før covid- og inflationschokket, der kom grundet krig og andet. Blev nogle virksomheder for griske i den periode, og tror de, at de stadig kan slippe af sted med ekstra høje priser? måske er dette grunden til, at kunderne vælger noget andet... De ser Griskflation og vælger et billigere alternativ?
    5. maj · Redigeret
    ·
    5. maj · Redigeret
    ·
    Jeg ville tro, at Covid-stigninger fremskyndede forbrugernes overgang til billigere mærker. Forbrugeren tilpasser sig an har ingen grund til at ændre sig tilbage, medmindre eksternt pres, som pris. Spekulation.
  • 19. apr. · Redigeret
    ·
    19. apr. · Redigeret
    ·
    Denne aktie er i øjeblikket værdiansat med -15% årligt fald i 5 år. Markedet forventer en fiasko. I stedet med 0% vækst ville denne være værdiansat til halv pris.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
42 dage siden
0,17 USD/aktie
Seneste udbytte
6,77%Direkte afkast

Nyheder

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
  • 2. jun. · Redigeret
    ·
    2. jun. · Redigeret
    ·
    Nomad Foods producerer blandt andet FINDUS færdigretter 😋
  • 13. maj · Redigeret
    ·
    13. maj · Redigeret
    ·
    Nomad Foods møder skepsis i markedet, presset af inflation og konkurrence fra butikskædernes egne billigmærker. Men bag den lunkne aktiekurs skjuler der sig en solid pengestrømsmaskine. Selskabet ser nu ekstremt billigt ud med en forward P/E på 5 og en udbytteprocent på over 7 %. De bruger også den stærke pengestrøm til at købe tilbage egne aktier, noget som støtter indtjeningen per aktie selv i et hårdt marked. Resultaterne for første kvartal 2026 var faktisk bedre end mange frygtede, og ledelsen har for nylig opjusteret forventningerne til årets indtjening. Det store spørgsmål er, om 2026 markerer bunden for selskabet. Marginerne har været tynget af høje omkostninger til råvarer og logistik, kombineret med en betydelig gældsbyrde. Nomad har dog været proaktive med at bruge rentederivater (swaps). Per nu er over 85 % af deres gæld enten fastforrentede lån eller sikret med rentebytteaftaler med gunstige vilkår. Hvis omkostningspresset aftager og salgsvolumen stabiliserer sig frem mod 2027, kan dagens kurs fremstå som en sjælden mulighed. Dette er ingen fartfyldt vækstaktie, men et case for dig, der kan lide trygge mærkevarer, høje udbytter og ser potentialet for en solid re-pricing, når markedets pessimisme omsider slipper taget.
  • 6. maj
    ·
    6. maj
    ·
    Forventninger til resultatfremlæggelse?
    7. maj
    ·
    7. maj
    ·
    I rapporten var der et forventet fald i omsætningen. Eps-prognosen blev hævet en smule. Jeg bliver stadig på sidelinjen med denne aktie.
  • 22. apr.
    ·
    22. apr.
    ·
    som jeg ser det, så havde det hjulpet aktiekursen meget, hvis de fokuserede på gæld, samt fokus på at komme på niveau med butikkernes egne mærker mht. pris. Samtidig lægger jeg mærke til, at lige efter covid steg indtjeningen meget, mest sandsynligt pga. store prisstigninger grundet øget inflation. Men nu hvor inflationen er faldet, så har nogle virksomheder valgt at fortsat have højere priser end nødvendigt. Man kan også se på eps-trenden, at den var på sit højeste i 2022... netop da inflationen var på sit højeste, og virksomheder kunne kræve ekstra høje priser. Man ser også på f.eks. General Mills, at de havde en god periode i 2022/23, mens siden da er kursen gået lige i kælderen. Flere aktier viser helt samme trend i fødevaresektoren. Dette får mig til at konkludere, at meget af opgangen, der skete dengang, var covid- og inflationsrelateret. Så spørgsmålet nu er, om vi er på vej tilbage til "normal" før covid- og inflationschokket, der kom grundet krig og andet. Blev nogle virksomheder for griske i den periode, og tror de, at de stadig kan slippe af sted med ekstra høje priser? måske er dette grunden til, at kunderne vælger noget andet... De ser Griskflation og vælger et billigere alternativ?
    5. maj · Redigeret
    ·
    5. maj · Redigeret
    ·
    Jeg ville tro, at Covid-stigninger fremskyndede forbrugernes overgang til billigere mærker. Forbrugeren tilpasser sig an har ingen grund til at ændre sig tilbage, medmindre eksternt pres, som pris. Spekulation.
  • 19. apr. · Redigeret
    ·
    19. apr. · Redigeret
    ·
    Denne aktie er i øjeblikket værdiansat med -15% årligt fald i 5 år. Markedet forventer en fiasko. I stedet med 0% vækst ville denne være værdiansat til halv pris.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
5. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
26. feb.
2025 Q3-regnskab
6. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
6. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
8. maj 2025

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
42 dage siden

Nyheder

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
5. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
26. feb.
2025 Q3-regnskab
6. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
6. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
8. maj 2025

Relaterede Produkter

0,17 USD/aktie
Seneste udbytte
6,77%Direkte afkast

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
  • 2. jun. · Redigeret
    ·
    2. jun. · Redigeret
    ·
    Nomad Foods producerer blandt andet FINDUS færdigretter 😋
  • 13. maj · Redigeret
    ·
    13. maj · Redigeret
    ·
    Nomad Foods møder skepsis i markedet, presset af inflation og konkurrence fra butikskædernes egne billigmærker. Men bag den lunkne aktiekurs skjuler der sig en solid pengestrømsmaskine. Selskabet ser nu ekstremt billigt ud med en forward P/E på 5 og en udbytteprocent på over 7 %. De bruger også den stærke pengestrøm til at købe tilbage egne aktier, noget som støtter indtjeningen per aktie selv i et hårdt marked. Resultaterne for første kvartal 2026 var faktisk bedre end mange frygtede, og ledelsen har for nylig opjusteret forventningerne til årets indtjening. Det store spørgsmål er, om 2026 markerer bunden for selskabet. Marginerne har været tynget af høje omkostninger til råvarer og logistik, kombineret med en betydelig gældsbyrde. Nomad har dog været proaktive med at bruge rentederivater (swaps). Per nu er over 85 % af deres gæld enten fastforrentede lån eller sikret med rentebytteaftaler med gunstige vilkår. Hvis omkostningspresset aftager og salgsvolumen stabiliserer sig frem mod 2027, kan dagens kurs fremstå som en sjælden mulighed. Dette er ingen fartfyldt vækstaktie, men et case for dig, der kan lide trygge mærkevarer, høje udbytter og ser potentialet for en solid re-pricing, når markedets pessimisme omsider slipper taget.
  • 6. maj
    ·
    6. maj
    ·
    Forventninger til resultatfremlæggelse?
    7. maj
    ·
    7. maj
    ·
    I rapporten var der et forventet fald i omsætningen. Eps-prognosen blev hævet en smule. Jeg bliver stadig på sidelinjen med denne aktie.
  • 22. apr.
    ·
    22. apr.
    ·
    som jeg ser det, så havde det hjulpet aktiekursen meget, hvis de fokuserede på gæld, samt fokus på at komme på niveau med butikkernes egne mærker mht. pris. Samtidig lægger jeg mærke til, at lige efter covid steg indtjeningen meget, mest sandsynligt pga. store prisstigninger grundet øget inflation. Men nu hvor inflationen er faldet, så har nogle virksomheder valgt at fortsat have højere priser end nødvendigt. Man kan også se på eps-trenden, at den var på sit højeste i 2022... netop da inflationen var på sit højeste, og virksomheder kunne kræve ekstra høje priser. Man ser også på f.eks. General Mills, at de havde en god periode i 2022/23, mens siden da er kursen gået lige i kælderen. Flere aktier viser helt samme trend i fødevaresektoren. Dette får mig til at konkludere, at meget af opgangen, der skete dengang, var covid- og inflationsrelateret. Så spørgsmålet nu er, om vi er på vej tilbage til "normal" før covid- og inflationschokket, der kom grundet krig og andet. Blev nogle virksomheder for griske i den periode, og tror de, at de stadig kan slippe af sted med ekstra høje priser? måske er dette grunden til, at kunderne vælger noget andet... De ser Griskflation og vælger et billigere alternativ?
    5. maj · Redigeret
    ·
    5. maj · Redigeret
    ·
    Jeg ville tro, at Covid-stigninger fremskyndede forbrugernes overgang til billigere mærker. Forbrugeren tilpasser sig an har ingen grund til at ændre sig tilbage, medmindre eksternt pres, som pris. Spekulation.
  • 19. apr. · Redigeret
    ·
    19. apr. · Redigeret
    ·
    Denne aktie er i øjeblikket værdiansat med -15% årligt fald i 5 år. Markedet forventer en fiasko. I stedet med 0% vækst ville denne være værdiansat til halv pris.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet