Q2
75 dage siden‧33 min
0,20 USD/aktie
Seneste udbytte
10,72 %
Direkte afkast
Ordredybde
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Højest
7,49VWAP
Lavest
7,22OmsætningAntal
4,5 1.135.218
VWAP
Højest
7,49Lavest
7,22OmsætningAntal
4,5 1.135.218
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig | |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2 | 19. aug. | |
| 2025 Q1 | 14. maj | |
| 2025 Generalforsamling | 8. maj | |
| 2024 Årsregnskab | 17. mar. | |
| 2024 Q4 | 12. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. okt.·10. okt.10. okt.Ja man kunne da håbe. Og riggen er jo under teknisk management af Odfjell drilling som Equinor har et tæt samarbejde med. Jeg er også træt af SFL, som jeg har haft i mange år, Selskabet har skuffet og jeg har ofte tænkt på at sælge. Men nu tror jeg lige at jeg venter og ser. En længere kontrakt vil være positivt for udbytte strømmen.
- 19. aug.·Efter at have solgt adskillige skibe i andet kvartal har SFL Corp besluttet at sænke sit kvartalsvise udbytte. Den John Fredriksen-støttede skibsejer reducerede udbyttet til 0,20 dollars pr. aktie fra 0,27 dollars for første kvartal. I løbet af andet kvartal solgte New York-virksomheden containerskibet Asian Ace (bygget i 2005) på 1.700 teu, hvilket resulterede i en gevinst på omkring 4,3 millioner dollars. Derudover blev seks containerskibe bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbageleveret ved udgangen af andet kvartal i henhold til charteraftalen. Efter kvartalets udløb blev otte ældre capesize-bulkskibe tilbageleveret til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollars i juli, og skibene var gældfri ved udgangen af andet kvartal. SFL har for nylig solgt skibe for i alt mere end 200 millioner dollars, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker udtalte: "Selvom dette øger vores tilgængelige kapital til nye investeringer betydeligt, reducerer det også den kortsigtede generering af pengestrømme. "Bestyrelsen har derfor besluttet at justere udbyttet til 20 cent pr. aktie for andet kvartal." Siden 2004 har SFL udloddet 2,9 mia. dollars til aktionærerne gennem 86 på hinanden følgende kvartalsvise udbytter. "I denne periode har vi konsekvent demonstreret vores evne til at forny og diversificere vores portefølje af aktiver og charterkontrakter, hvilket understøtter en bæredygtig, langsigtet kapacitet til udlodning til aktionærerne," sagde Hjertaker. Nettoindkomsten i andet kvartal var 1,5 mio. dollars sammenlignet med et tab på 31,9 mio. dollars i første kvartal på grund af nedskrivninger på skibe. Pr. 30. juni var den anslåede fastpris charterbeholdning fra SFL's flåde på 60 helt eller delvist ejede skibe og nybygninger under opførelse omkring 4,2 mia. dollars, med en vægtet resterende charterperiode på 6,7 år. Femårig tidscharterforlængelse for tre 9.500 teu containerskibe med Maersk tilføjede omkring 225 mio. dollars til beholdningen fra 2026 til udgangen af 2031. Hjertaker sagde: "Vi har taget afgørende skridt i de seneste kvartaler for at styrke vores charterbeholdning." ved at sikre aftaler med stærke modparter og implementere aktiver af høj kvalitet. "Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og opgraderinger af brændstofeffektivitet på tværs af vores eksisterende flåde, samtidig med at vi frasalger ældre, mindre effektive skibe. "Som et resultat er vores flådes drifts- og brændstofforbrugseffektivitet forbedret væsentligt, hvilket giver fordele for både SFL og vores kunder." Rapporten annoncerede også, at bestyrelsen i går steg fra seks til syv direktører med udnævnelsen af Jan Erik Klepsland. SFL Corp sælger værdiforringede bulkere ved at frasalge yderligere to supramax-skibe Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og administrerer forskellige offentlige og private investeringer, primært inden for shipping og olieservice. Før han kom til Seatankers i august 2020, var han partner hos ABG Sundal Collier. Klepsland fungerer også som direktør for Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, simpelthen den bedste!
- 9. jul.·Leasingfirmaet SFL Corp har solgt yderligere to supramax-skibe, i takt med at de fortsætter med at frasælge de tørlastskibe, der forårsagede over 34 millioner dollars i nedskrivninger tidligere på året. Nedskrivninger på syv ældre tørlastskibe og andre engangsposter fik det Oslo-børsnoterede SFL Corp til at falde til et nettotab på 31,9 millioner dollars i første kvartal. Golden Ocean Group sælger aldrende capesize-skibe efter fem måneder Mæglere siger, at den 56.798 dwt store SFL Kate (bygget 2011) er blevet solgt for 11,5 millioner dollars, og at den 56.970 dwt store SFL Humber (bygget 2012) blev solgt for 12,5 millioner dollars. Salget følger efter to andre supramax-skibe, der blev rapporteret solgt tidligere på året, hvilket efterlader tre nedskrevne tørlastskibe tilbage i SFL Corp-flåden. Administrerende direktør Ole Hjertaker fortalte TradeWinds: "Vi kommenterer generelt aldrig markedsrygter om salg af ældre skibe." Søsterskibene, der er designet som Dolphin 57, blev bygget på det kinesiske Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvandbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspicerede SFL Kate i februar og fandt, at den var i bedre stand end søsterskibet, men værre end mange af sine konkurrenter. Idwal har vurderet fartøjets tilstand til 70, syv point under gennemsnittet for supramax-bulkskibe i alderen 10 til 15 år. SFL Humber blev inspiceret af Idwal i oktober og fik en vurdering på 61 point, 16 point under gennemsnittet. De rapporterede salgspriser for begge fartøjer overstiger estimater fra online vurderingsplatforme. VesselsValue anslår, at SFL Kate har en markedsværdi på 9,75 millioner dollars, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellem 9 og 11 millioner dollars. Begge platforme mener, at SFL Humber er mindst 10 millioner dollars værd på det nuværende marked. MSI gav et topestimat på 12,3 millioner dollars. SFL Corp, der har John Fredriksen som sin største aktionær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skibe tidligere på året til uidentificerede kinesiske købere. Den 56.869 dwt store SFL Sara (bygget i 2011) blev rapporteret solgt i maj for 11 millioner dollars. Gunvor sikrer 'betydeligt' overtegnet grøn finansiering til en værdi af 1,3 milliarder dollars. Søsterskibet - den 56.836 dwt store SFL Yukon (bygget i 2010) - blev solgt i marts for 10,2 millioner dollars. Begge skibe blev bygget hos Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokuseret på at forny sin flåde og sælge ældre skibe med høje emissioner. Nedskrivninger på skibe beløb sig til i alt 34,1 millioner dollars i første kvartal og vedrørte syv spothandlede tørlastskibe. Disse skibe er den 57.000 dwt store SFL Hudson (bygget i 2009); Kamsarmax-skibene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82.000 dwt, samt de fire supramax-skibe, der allerede er meldt solgt. "Vi fortsætter med at forny vores flåde og har for nylig aftalt at frasælge nogle ældre bulkskibe og containerskibe, der handles på spotmarkedet," sagde Hjertaker i maj, da kvartalsresultatet blev offentliggjort. Copyright: TradeWinds, simpelthen den bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q2
75 dage siden‧33 min
0,20 USD/aktie
Seneste udbytte
10,72 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. okt.·10. okt.10. okt.Ja man kunne da håbe. Og riggen er jo under teknisk management af Odfjell drilling som Equinor har et tæt samarbejde med. Jeg er også træt af SFL, som jeg har haft i mange år, Selskabet har skuffet og jeg har ofte tænkt på at sælge. Men nu tror jeg lige at jeg venter og ser. En længere kontrakt vil være positivt for udbytte strømmen.
- 19. aug.·Efter at have solgt adskillige skibe i andet kvartal har SFL Corp besluttet at sænke sit kvartalsvise udbytte. Den John Fredriksen-støttede skibsejer reducerede udbyttet til 0,20 dollars pr. aktie fra 0,27 dollars for første kvartal. I løbet af andet kvartal solgte New York-virksomheden containerskibet Asian Ace (bygget i 2005) på 1.700 teu, hvilket resulterede i en gevinst på omkring 4,3 millioner dollars. Derudover blev seks containerskibe bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbageleveret ved udgangen af andet kvartal i henhold til charteraftalen. Efter kvartalets udløb blev otte ældre capesize-bulkskibe tilbageleveret til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollars i juli, og skibene var gældfri ved udgangen af andet kvartal. SFL har for nylig solgt skibe for i alt mere end 200 millioner dollars, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker udtalte: "Selvom dette øger vores tilgængelige kapital til nye investeringer betydeligt, reducerer det også den kortsigtede generering af pengestrømme. "Bestyrelsen har derfor besluttet at justere udbyttet til 20 cent pr. aktie for andet kvartal." Siden 2004 har SFL udloddet 2,9 mia. dollars til aktionærerne gennem 86 på hinanden følgende kvartalsvise udbytter. "I denne periode har vi konsekvent demonstreret vores evne til at forny og diversificere vores portefølje af aktiver og charterkontrakter, hvilket understøtter en bæredygtig, langsigtet kapacitet til udlodning til aktionærerne," sagde Hjertaker. Nettoindkomsten i andet kvartal var 1,5 mio. dollars sammenlignet med et tab på 31,9 mio. dollars i første kvartal på grund af nedskrivninger på skibe. Pr. 30. juni var den anslåede fastpris charterbeholdning fra SFL's flåde på 60 helt eller delvist ejede skibe og nybygninger under opførelse omkring 4,2 mia. dollars, med en vægtet resterende charterperiode på 6,7 år. Femårig tidscharterforlængelse for tre 9.500 teu containerskibe med Maersk tilføjede omkring 225 mio. dollars til beholdningen fra 2026 til udgangen af 2031. Hjertaker sagde: "Vi har taget afgørende skridt i de seneste kvartaler for at styrke vores charterbeholdning." ved at sikre aftaler med stærke modparter og implementere aktiver af høj kvalitet. "Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og opgraderinger af brændstofeffektivitet på tværs af vores eksisterende flåde, samtidig med at vi frasalger ældre, mindre effektive skibe. "Som et resultat er vores flådes drifts- og brændstofforbrugseffektivitet forbedret væsentligt, hvilket giver fordele for både SFL og vores kunder." Rapporten annoncerede også, at bestyrelsen i går steg fra seks til syv direktører med udnævnelsen af Jan Erik Klepsland. SFL Corp sælger værdiforringede bulkere ved at frasalge yderligere to supramax-skibe Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og administrerer forskellige offentlige og private investeringer, primært inden for shipping og olieservice. Før han kom til Seatankers i august 2020, var han partner hos ABG Sundal Collier. Klepsland fungerer også som direktør for Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, simpelthen den bedste!
- 9. jul.·Leasingfirmaet SFL Corp har solgt yderligere to supramax-skibe, i takt med at de fortsætter med at frasælge de tørlastskibe, der forårsagede over 34 millioner dollars i nedskrivninger tidligere på året. Nedskrivninger på syv ældre tørlastskibe og andre engangsposter fik det Oslo-børsnoterede SFL Corp til at falde til et nettotab på 31,9 millioner dollars i første kvartal. Golden Ocean Group sælger aldrende capesize-skibe efter fem måneder Mæglere siger, at den 56.798 dwt store SFL Kate (bygget 2011) er blevet solgt for 11,5 millioner dollars, og at den 56.970 dwt store SFL Humber (bygget 2012) blev solgt for 12,5 millioner dollars. Salget følger efter to andre supramax-skibe, der blev rapporteret solgt tidligere på året, hvilket efterlader tre nedskrevne tørlastskibe tilbage i SFL Corp-flåden. Administrerende direktør Ole Hjertaker fortalte TradeWinds: "Vi kommenterer generelt aldrig markedsrygter om salg af ældre skibe." Søsterskibene, der er designet som Dolphin 57, blev bygget på det kinesiske Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvandbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspicerede SFL Kate i februar og fandt, at den var i bedre stand end søsterskibet, men værre end mange af sine konkurrenter. Idwal har vurderet fartøjets tilstand til 70, syv point under gennemsnittet for supramax-bulkskibe i alderen 10 til 15 år. SFL Humber blev inspiceret af Idwal i oktober og fik en vurdering på 61 point, 16 point under gennemsnittet. De rapporterede salgspriser for begge fartøjer overstiger estimater fra online vurderingsplatforme. VesselsValue anslår, at SFL Kate har en markedsværdi på 9,75 millioner dollars, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellem 9 og 11 millioner dollars. Begge platforme mener, at SFL Humber er mindst 10 millioner dollars værd på det nuværende marked. MSI gav et topestimat på 12,3 millioner dollars. SFL Corp, der har John Fredriksen som sin største aktionær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skibe tidligere på året til uidentificerede kinesiske købere. Den 56.869 dwt store SFL Sara (bygget i 2011) blev rapporteret solgt i maj for 11 millioner dollars. Gunvor sikrer 'betydeligt' overtegnet grøn finansiering til en værdi af 1,3 milliarder dollars. Søsterskibet - den 56.836 dwt store SFL Yukon (bygget i 2010) - blev solgt i marts for 10,2 millioner dollars. Begge skibe blev bygget hos Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokuseret på at forny sin flåde og sælge ældre skibe med høje emissioner. Nedskrivninger på skibe beløb sig til i alt 34,1 millioner dollars i første kvartal og vedrørte syv spothandlede tørlastskibe. Disse skibe er den 57.000 dwt store SFL Hudson (bygget i 2009); Kamsarmax-skibene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82.000 dwt, samt de fire supramax-skibe, der allerede er meldt solgt. "Vi fortsætter med at forny vores flåde og har for nylig aftalt at frasælge nogle ældre bulkskibe og containerskibe, der handles på spotmarkedet," sagde Hjertaker i maj, da kvartalsresultatet blev offentliggjort. Copyright: TradeWinds, simpelthen den bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Højest
7,49VWAP
Lavest
7,22OmsætningAntal
4,5 1.135.218
VWAP
Højest
7,49Lavest
7,22OmsætningAntal
4,5 1.135.218
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig | |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2 | 19. aug. | |
| 2025 Q1 | 14. maj | |
| 2025 Generalforsamling | 8. maj | |
| 2024 Årsregnskab | 17. mar. | |
| 2024 Q4 | 12. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Q2
75 dage siden‧33 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig | |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2 | 19. aug. | |
| 2025 Q1 | 14. maj | |
| 2025 Generalforsamling | 8. maj | |
| 2024 Årsregnskab | 17. mar. | |
| 2024 Q4 | 12. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
0,20 USD/aktie
Seneste udbytte
10,72 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. okt.·10. okt.10. okt.Ja man kunne da håbe. Og riggen er jo under teknisk management af Odfjell drilling som Equinor har et tæt samarbejde med. Jeg er også træt af SFL, som jeg har haft i mange år, Selskabet har skuffet og jeg har ofte tænkt på at sælge. Men nu tror jeg lige at jeg venter og ser. En længere kontrakt vil være positivt for udbytte strømmen.
- 19. aug.·Efter at have solgt adskillige skibe i andet kvartal har SFL Corp besluttet at sænke sit kvartalsvise udbytte. Den John Fredriksen-støttede skibsejer reducerede udbyttet til 0,20 dollars pr. aktie fra 0,27 dollars for første kvartal. I løbet af andet kvartal solgte New York-virksomheden containerskibet Asian Ace (bygget i 2005) på 1.700 teu, hvilket resulterede i en gevinst på omkring 4,3 millioner dollars. Derudover blev seks containerskibe bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbageleveret ved udgangen af andet kvartal i henhold til charteraftalen. Efter kvartalets udløb blev otte ældre capesize-bulkskibe tilbageleveret til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollars i juli, og skibene var gældfri ved udgangen af andet kvartal. SFL har for nylig solgt skibe for i alt mere end 200 millioner dollars, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker udtalte: "Selvom dette øger vores tilgængelige kapital til nye investeringer betydeligt, reducerer det også den kortsigtede generering af pengestrømme. "Bestyrelsen har derfor besluttet at justere udbyttet til 20 cent pr. aktie for andet kvartal." Siden 2004 har SFL udloddet 2,9 mia. dollars til aktionærerne gennem 86 på hinanden følgende kvartalsvise udbytter. "I denne periode har vi konsekvent demonstreret vores evne til at forny og diversificere vores portefølje af aktiver og charterkontrakter, hvilket understøtter en bæredygtig, langsigtet kapacitet til udlodning til aktionærerne," sagde Hjertaker. Nettoindkomsten i andet kvartal var 1,5 mio. dollars sammenlignet med et tab på 31,9 mio. dollars i første kvartal på grund af nedskrivninger på skibe. Pr. 30. juni var den anslåede fastpris charterbeholdning fra SFL's flåde på 60 helt eller delvist ejede skibe og nybygninger under opførelse omkring 4,2 mia. dollars, med en vægtet resterende charterperiode på 6,7 år. Femårig tidscharterforlængelse for tre 9.500 teu containerskibe med Maersk tilføjede omkring 225 mio. dollars til beholdningen fra 2026 til udgangen af 2031. Hjertaker sagde: "Vi har taget afgørende skridt i de seneste kvartaler for at styrke vores charterbeholdning." ved at sikre aftaler med stærke modparter og implementere aktiver af høj kvalitet. "Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og opgraderinger af brændstofeffektivitet på tværs af vores eksisterende flåde, samtidig med at vi frasalger ældre, mindre effektive skibe. "Som et resultat er vores flådes drifts- og brændstofforbrugseffektivitet forbedret væsentligt, hvilket giver fordele for både SFL og vores kunder." Rapporten annoncerede også, at bestyrelsen i går steg fra seks til syv direktører med udnævnelsen af Jan Erik Klepsland. SFL Corp sælger værdiforringede bulkere ved at frasalge yderligere to supramax-skibe Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og administrerer forskellige offentlige og private investeringer, primært inden for shipping og olieservice. Før han kom til Seatankers i august 2020, var han partner hos ABG Sundal Collier. Klepsland fungerer også som direktør for Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, simpelthen den bedste!
- 9. jul.·Leasingfirmaet SFL Corp har solgt yderligere to supramax-skibe, i takt med at de fortsætter med at frasælge de tørlastskibe, der forårsagede over 34 millioner dollars i nedskrivninger tidligere på året. Nedskrivninger på syv ældre tørlastskibe og andre engangsposter fik det Oslo-børsnoterede SFL Corp til at falde til et nettotab på 31,9 millioner dollars i første kvartal. Golden Ocean Group sælger aldrende capesize-skibe efter fem måneder Mæglere siger, at den 56.798 dwt store SFL Kate (bygget 2011) er blevet solgt for 11,5 millioner dollars, og at den 56.970 dwt store SFL Humber (bygget 2012) blev solgt for 12,5 millioner dollars. Salget følger efter to andre supramax-skibe, der blev rapporteret solgt tidligere på året, hvilket efterlader tre nedskrevne tørlastskibe tilbage i SFL Corp-flåden. Administrerende direktør Ole Hjertaker fortalte TradeWinds: "Vi kommenterer generelt aldrig markedsrygter om salg af ældre skibe." Søsterskibene, der er designet som Dolphin 57, blev bygget på det kinesiske Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvandbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspicerede SFL Kate i februar og fandt, at den var i bedre stand end søsterskibet, men værre end mange af sine konkurrenter. Idwal har vurderet fartøjets tilstand til 70, syv point under gennemsnittet for supramax-bulkskibe i alderen 10 til 15 år. SFL Humber blev inspiceret af Idwal i oktober og fik en vurdering på 61 point, 16 point under gennemsnittet. De rapporterede salgspriser for begge fartøjer overstiger estimater fra online vurderingsplatforme. VesselsValue anslår, at SFL Kate har en markedsværdi på 9,75 millioner dollars, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellem 9 og 11 millioner dollars. Begge platforme mener, at SFL Humber er mindst 10 millioner dollars værd på det nuværende marked. MSI gav et topestimat på 12,3 millioner dollars. SFL Corp, der har John Fredriksen som sin største aktionær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skibe tidligere på året til uidentificerede kinesiske købere. Den 56.869 dwt store SFL Sara (bygget i 2011) blev rapporteret solgt i maj for 11 millioner dollars. Gunvor sikrer 'betydeligt' overtegnet grøn finansiering til en værdi af 1,3 milliarder dollars. Søsterskibet - den 56.836 dwt store SFL Yukon (bygget i 2010) - blev solgt i marts for 10,2 millioner dollars. Begge skibe blev bygget hos Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokuseret på at forny sin flåde og sælge ældre skibe med høje emissioner. Nedskrivninger på skibe beløb sig til i alt 34,1 millioner dollars i første kvartal og vedrørte syv spothandlede tørlastskibe. Disse skibe er den 57.000 dwt store SFL Hudson (bygget i 2009); Kamsarmax-skibene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82.000 dwt, samt de fire supramax-skibe, der allerede er meldt solgt. "Vi fortsætter med at forny vores flåde og har for nylig aftalt at frasælge nogle ældre bulkskibe og containerskibe, der handles på spotmarkedet," sagde Hjertaker i maj, da kvartalsresultatet blev offentliggjort. Copyright: TradeWinds, simpelthen den bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Højest
7,49VWAP
Lavest
7,22OmsætningAntal
4,5 1.135.218
VWAP
Højest
7,49Lavest
7,22OmsætningAntal
4,5 1.135.218
Mæglerstatistik
Ingen data fundet





