Alle kategorier
Alle kategorier
Hvorfor kan jeg ikke længere svare på en corporate action og benytte mine tegningsretter?
Har du ikke svaret på en corporate action inden for tilbudsperioden, vil vi sætte tegningsretterne til salg på dine vegne. Hvis det lykkes at sælge dem, sættes pengene ind på dit depot. Lykkes det ikke at sælge dem, bliver tegningsretterne værdiløse, og vi vil fjerne tegningsretterne fra dit depot.
Nordnet forsøger kun at sælge svenske og danske tegningsretter på dine vegne, hvis du ikke svarer. På øvrige markeder vil værdien af tegningsretterne altid gå tabt, hvis du ikke selv udnytter eller sælger dem.
Bemærk, at du selv kan vælge, om du ønsker, at Nordnet skal forsøge at sælge dine tegningsretter for dig. Det kan du under Mine sider - Min profil og indstillinger - Konto - Corporate actions for kontoen.
Lignende spørgsmål
- Hvilke IPO'er kan jeg deltage i?
- Jeg har en konkursaktie på mit depot, hjælp?
- Hvornår modtager jeg nytegnede aktier i en nyemission og en IPO?
- Hvor finder jeg aktuelle corporate actions?
- Hvorfor har jeg ikke fået tildelt nogle aktier, selvom jeg har ansøgt i en IPO/børsnotering?
- Hvad er en corporate action?
- Hvornår skal jeg have penge på mit depot for at kunne tegne nye aktier ved en nyemission?
- Kan jeg handle SPACs hos Nordnet?
- Hvordan skal jeg reagere på en corporate action?
- Hvordan udnytter jeg warrants?
- Hvordan foregår amerikanske IPOs (børsnoteringer)?
- Kan jeg udnytte tegningsretter i mit pensionsdepot?