Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Alm. Brand

Alm. Brand

17,80DKK
+0,06% (+0,01)
I dag
Højest17,80
Lavest17,70
Omsætning
1,2 MDKK
17,80DKK
+0,06% (+0,01)
I dag
Højest17,80
Lavest17,70
Omsætning
1,2 MDKK

Alm. Brand

Alm. Brand

17,80DKK
+0,06% (+0,01)
I dag
Højest17,80
Lavest17,70
Omsætning
1,2 MDKK
17,80DKK
+0,06% (+0,01)
I dag
Højest17,80
Lavest17,70
Omsætning
1,2 MDKK

Alm. Brand

Alm. Brand

17,80DKK
+0,06% (+0,01)
I dag
Højest17,80
Lavest17,70
Omsætning
1,2 MDKK
17,80DKK
+0,06% (+0,01)
I dag
Højest17,80
Lavest17,70
Omsætning
1,2 MDKK
2025 Q3-regnskab
42 dage siden19 min
0,60 DKK/aktie
Seneste udbytte
3,37 %Direkte afkast

Ordredybde

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Køb
1.011
Sælg
Antal
542

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
895--
226--
152--
56--
160--
Højest
17,8
VWAP
17,73
Lavest
17,7
OmsætningAntal
1,2 67.098
VWAP
17,73
Højest
17,8
Lavest
17,7
OmsætningAntal
1,2 67.098

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym73.87973.87900

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym73.87973.87900

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
29. jan. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab29. okt.
2025 Q2-regnskab16. jul.
2025 Q1-regnskab1. maj
2024 Q4-regnskab5. feb.
2024 Q3-regnskab7. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 19 timer siden
    19 timer siden
    Er det godt at investere i Alm brand nu?
  • for 1 dag siden
    for 1 dag siden
    Alm. Brand vil øge indtjeningen over 25 pct. de næste tre år Alm. Brand Group præsenterer i dag sine mål for de næste tre år og venter fortsat kraftig vækst i indtjening. Alm. Brand Groups hovedsæde er i dag vært for koncernens kapitalmarkedsdag. Foto: Arkiv Finans 18. nov. 2025 kl. 08.04 Omkostningerne skal ned, og indtjeningen skal op i de finansielle mål, Alm. Brand i dag har præsenteret for de kommende tre år. Målet er et forsikringsteknisk resultat på 2,35 mia. kr. og en combined ratio på 82 pct. i 2028. Selskabet opjusterer og indsnævrer i forbindelse med kapitalmarkedsdagen sine forventninger til det forsikringstekniske resultat i 2025 yderligere til 1,81-1,91 mia. kr., så der er forventning om en indtjeningsfremgang på 440-540 mio. kr. Annonce Alm. Brand Group holder tirsdag kapitalmarkedsdag, hvor de nye 2028-mål præsenteres for aktionærerne. I 2022 overtog Alm. Brand den større konkurrent Codan. Og i perioden frem til nu har de to fokuseret på at indkassere de lovede synergier på 600 mio. kr. om året. Det mål er nu nået. I dag er Alm. Brand Group blandt de største forsikringskoncerner i Danmark med over 800.000 privat- og erhvervskunder. Med den nye strategi vil Alm. Brand Group skabe den største organiske forbedring i forsikringsresultatet i koncernens historie. »Det bliver en strategiperiode, hvor vi skal bygge videre på det stærke fundament, vi har skabt. Vi står i dag som det største 100 pct. danskfokuserede skadeforsikringsselskab med fire stærke brands. Vi har et meget kompetent team af ledere og medarbejdere, den rette størrelse med lav strukturel kompleksitet og en moderne digital platform. Det stiller os utroligt stærkt,« siger adm. direktør Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annonce De strategiske initiativer forventes at lede til vækst i resultat pr. aktie på 10 pct. årligt i gennemsnit i perioden 2026 til 2028. En af måderne at nå målet på er gennem større fastholdelse af kunderne. Et af midlerne til det er et kundeloyalitetsprogram finansieret af koncernens hovedejer, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen forventer at bruge omkring 100 mio. kr. til at lancere et loyalitetsprogram til sine mest loyale privatkunder. Det vil komme omkring 100.000 privatkunder på tværs af Alm. Brand, Codan og Privatsikring til gode. Målet for combined ratio for den strategiperiode, der udløber nu, er 84,5 pct. Combined ratio viser forholdet mellem præmieindtægterne og udgifterne til erstatninger og omkostninger til forsikringsdrift. Tallet skal helst være så lavt som muligt. Artiklen fortsætter efter annoncen Annonce I den kommende strategiperiode skal combined ratio ned på 82 pct. som tegn på, at mere af præmieindtægten skal ende som overskud. Det skal bl.a. opnås ved, at omkostningsprocenten – omkostningernes andel af præmieindtægterne – skal ned på 16 pct., svarende til et fald på ca. 1 pct.point i forhold til den aktuelle strategiperiode. Vejen dertil er bl.a. øget digital sagsbehandling. Bl.a. skal det digitale salg øges fra 5 til 20 pct. Der bliver også investeret kraftigt i kunstig intelligens. På erhvervsområdet går Alm. Brand Group målrettet efter flere erhvervskunder i landbruget og blandt SMV’erne. Det er fortsat meningen at have en payout ratio på over 80 pct. til aktionærerne.
  • 25. nov.
    25. nov.
    Ikke meget hverken rally eller julerally over aktien mere. Siden septemper er aktien sivet og holder ikke vand.
    28. nov.
    28. nov.
    Altså, PE værdien er lidt høj, udbyttet er lidt lavt og aktietilbagekøbet er heller ikke helt mindblowing. Samlet set er det dog meget fint. Nu er jeg dog ikke ret dybt inde i selskabet, men der burde ligge lidt effektivitetsforbedringer med AI og så er det vel ikke utænkeligt den stiger 5-10% mere det næste 6 måneder. Omvendt ser jeg ikke lige en grund til fald
  • 18. nov.
    18. nov.
    Det er godt nok en spændende ny og mere aggressiv tilgang vi ser i dag 😊
    19. nov.
    19. nov.
    Nogle specifikke årsager til faldet på det seneste?
    19. nov.
    19. nov.
    Afvent og se 😊
  • 6. nov.
    6. nov.
    Fucking daytradere i bankerne!
    15. nov.
    ·
    15. nov.
    ·
    Men ingen grund til at bruge krænkende sprog
    16. nov.
    Er du krænket nu da
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab
42 dage siden19 min
0,60 DKK/aktie
Seneste udbytte
3,37 %Direkte afkast

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 19 timer siden
    19 timer siden
    Er det godt at investere i Alm brand nu?
  • for 1 dag siden
    for 1 dag siden
    Alm. Brand vil øge indtjeningen over 25 pct. de næste tre år Alm. Brand Group præsenterer i dag sine mål for de næste tre år og venter fortsat kraftig vækst i indtjening. Alm. Brand Groups hovedsæde er i dag vært for koncernens kapitalmarkedsdag. Foto: Arkiv Finans 18. nov. 2025 kl. 08.04 Omkostningerne skal ned, og indtjeningen skal op i de finansielle mål, Alm. Brand i dag har præsenteret for de kommende tre år. Målet er et forsikringsteknisk resultat på 2,35 mia. kr. og en combined ratio på 82 pct. i 2028. Selskabet opjusterer og indsnævrer i forbindelse med kapitalmarkedsdagen sine forventninger til det forsikringstekniske resultat i 2025 yderligere til 1,81-1,91 mia. kr., så der er forventning om en indtjeningsfremgang på 440-540 mio. kr. Annonce Alm. Brand Group holder tirsdag kapitalmarkedsdag, hvor de nye 2028-mål præsenteres for aktionærerne. I 2022 overtog Alm. Brand den større konkurrent Codan. Og i perioden frem til nu har de to fokuseret på at indkassere de lovede synergier på 600 mio. kr. om året. Det mål er nu nået. I dag er Alm. Brand Group blandt de største forsikringskoncerner i Danmark med over 800.000 privat- og erhvervskunder. Med den nye strategi vil Alm. Brand Group skabe den største organiske forbedring i forsikringsresultatet i koncernens historie. »Det bliver en strategiperiode, hvor vi skal bygge videre på det stærke fundament, vi har skabt. Vi står i dag som det største 100 pct. danskfokuserede skadeforsikringsselskab med fire stærke brands. Vi har et meget kompetent team af ledere og medarbejdere, den rette størrelse med lav strukturel kompleksitet og en moderne digital platform. Det stiller os utroligt stærkt,« siger adm. direktør Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annonce De strategiske initiativer forventes at lede til vækst i resultat pr. aktie på 10 pct. årligt i gennemsnit i perioden 2026 til 2028. En af måderne at nå målet på er gennem større fastholdelse af kunderne. Et af midlerne til det er et kundeloyalitetsprogram finansieret af koncernens hovedejer, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen forventer at bruge omkring 100 mio. kr. til at lancere et loyalitetsprogram til sine mest loyale privatkunder. Det vil komme omkring 100.000 privatkunder på tværs af Alm. Brand, Codan og Privatsikring til gode. Målet for combined ratio for den strategiperiode, der udløber nu, er 84,5 pct. Combined ratio viser forholdet mellem præmieindtægterne og udgifterne til erstatninger og omkostninger til forsikringsdrift. Tallet skal helst være så lavt som muligt. Artiklen fortsætter efter annoncen Annonce I den kommende strategiperiode skal combined ratio ned på 82 pct. som tegn på, at mere af præmieindtægten skal ende som overskud. Det skal bl.a. opnås ved, at omkostningsprocenten – omkostningernes andel af præmieindtægterne – skal ned på 16 pct., svarende til et fald på ca. 1 pct.point i forhold til den aktuelle strategiperiode. Vejen dertil er bl.a. øget digital sagsbehandling. Bl.a. skal det digitale salg øges fra 5 til 20 pct. Der bliver også investeret kraftigt i kunstig intelligens. På erhvervsområdet går Alm. Brand Group målrettet efter flere erhvervskunder i landbruget og blandt SMV’erne. Det er fortsat meningen at have en payout ratio på over 80 pct. til aktionærerne.
  • 25. nov.
    25. nov.
    Ikke meget hverken rally eller julerally over aktien mere. Siden septemper er aktien sivet og holder ikke vand.
    28. nov.
    28. nov.
    Altså, PE værdien er lidt høj, udbyttet er lidt lavt og aktietilbagekøbet er heller ikke helt mindblowing. Samlet set er det dog meget fint. Nu er jeg dog ikke ret dybt inde i selskabet, men der burde ligge lidt effektivitetsforbedringer med AI og så er det vel ikke utænkeligt den stiger 5-10% mere det næste 6 måneder. Omvendt ser jeg ikke lige en grund til fald
  • 18. nov.
    18. nov.
    Det er godt nok en spændende ny og mere aggressiv tilgang vi ser i dag 😊
    19. nov.
    19. nov.
    Nogle specifikke årsager til faldet på det seneste?
    19. nov.
    19. nov.
    Afvent og se 😊
  • 6. nov.
    6. nov.
    Fucking daytradere i bankerne!
    15. nov.
    ·
    15. nov.
    ·
    Men ingen grund til at bruge krænkende sprog
    16. nov.
    Er du krænket nu da
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Køb
1.011
Sælg
Antal
542

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
895--
226--
152--
56--
160--
Højest
17,8
VWAP
17,73
Lavest
17,7
OmsætningAntal
1,2 67.098
VWAP
17,73
Højest
17,8
Lavest
17,7
OmsætningAntal
1,2 67.098

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym73.87973.87900

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym73.87973.87900

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
29. jan. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab29. okt.
2025 Q2-regnskab16. jul.
2025 Q1-regnskab1. maj
2024 Q4-regnskab5. feb.
2024 Q3-regnskab7. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab
42 dage siden19 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
29. jan. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab29. okt.
2025 Q2-regnskab16. jul.
2025 Q1-regnskab1. maj
2024 Q4-regnskab5. feb.
2024 Q3-regnskab7. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterede Produkter

0,60 DKK/aktie
Seneste udbytte
3,37 %Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 19 timer siden
    19 timer siden
    Er det godt at investere i Alm brand nu?
  • for 1 dag siden
    for 1 dag siden
    Alm. Brand vil øge indtjeningen over 25 pct. de næste tre år Alm. Brand Group præsenterer i dag sine mål for de næste tre år og venter fortsat kraftig vækst i indtjening. Alm. Brand Groups hovedsæde er i dag vært for koncernens kapitalmarkedsdag. Foto: Arkiv Finans 18. nov. 2025 kl. 08.04 Omkostningerne skal ned, og indtjeningen skal op i de finansielle mål, Alm. Brand i dag har præsenteret for de kommende tre år. Målet er et forsikringsteknisk resultat på 2,35 mia. kr. og en combined ratio på 82 pct. i 2028. Selskabet opjusterer og indsnævrer i forbindelse med kapitalmarkedsdagen sine forventninger til det forsikringstekniske resultat i 2025 yderligere til 1,81-1,91 mia. kr., så der er forventning om en indtjeningsfremgang på 440-540 mio. kr. Annonce Alm. Brand Group holder tirsdag kapitalmarkedsdag, hvor de nye 2028-mål præsenteres for aktionærerne. I 2022 overtog Alm. Brand den større konkurrent Codan. Og i perioden frem til nu har de to fokuseret på at indkassere de lovede synergier på 600 mio. kr. om året. Det mål er nu nået. I dag er Alm. Brand Group blandt de største forsikringskoncerner i Danmark med over 800.000 privat- og erhvervskunder. Med den nye strategi vil Alm. Brand Group skabe den største organiske forbedring i forsikringsresultatet i koncernens historie. »Det bliver en strategiperiode, hvor vi skal bygge videre på det stærke fundament, vi har skabt. Vi står i dag som det største 100 pct. danskfokuserede skadeforsikringsselskab med fire stærke brands. Vi har et meget kompetent team af ledere og medarbejdere, den rette størrelse med lav strukturel kompleksitet og en moderne digital platform. Det stiller os utroligt stærkt,« siger adm. direktør Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annonce De strategiske initiativer forventes at lede til vækst i resultat pr. aktie på 10 pct. årligt i gennemsnit i perioden 2026 til 2028. En af måderne at nå målet på er gennem større fastholdelse af kunderne. Et af midlerne til det er et kundeloyalitetsprogram finansieret af koncernens hovedejer, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen forventer at bruge omkring 100 mio. kr. til at lancere et loyalitetsprogram til sine mest loyale privatkunder. Det vil komme omkring 100.000 privatkunder på tværs af Alm. Brand, Codan og Privatsikring til gode. Målet for combined ratio for den strategiperiode, der udløber nu, er 84,5 pct. Combined ratio viser forholdet mellem præmieindtægterne og udgifterne til erstatninger og omkostninger til forsikringsdrift. Tallet skal helst være så lavt som muligt. Artiklen fortsætter efter annoncen Annonce I den kommende strategiperiode skal combined ratio ned på 82 pct. som tegn på, at mere af præmieindtægten skal ende som overskud. Det skal bl.a. opnås ved, at omkostningsprocenten – omkostningernes andel af præmieindtægterne – skal ned på 16 pct., svarende til et fald på ca. 1 pct.point i forhold til den aktuelle strategiperiode. Vejen dertil er bl.a. øget digital sagsbehandling. Bl.a. skal det digitale salg øges fra 5 til 20 pct. Der bliver også investeret kraftigt i kunstig intelligens. På erhvervsområdet går Alm. Brand Group målrettet efter flere erhvervskunder i landbruget og blandt SMV’erne. Det er fortsat meningen at have en payout ratio på over 80 pct. til aktionærerne.
  • 25. nov.
    25. nov.
    Ikke meget hverken rally eller julerally over aktien mere. Siden septemper er aktien sivet og holder ikke vand.
    28. nov.
    28. nov.
    Altså, PE værdien er lidt høj, udbyttet er lidt lavt og aktietilbagekøbet er heller ikke helt mindblowing. Samlet set er det dog meget fint. Nu er jeg dog ikke ret dybt inde i selskabet, men der burde ligge lidt effektivitetsforbedringer med AI og så er det vel ikke utænkeligt den stiger 5-10% mere det næste 6 måneder. Omvendt ser jeg ikke lige en grund til fald
  • 18. nov.
    18. nov.
    Det er godt nok en spændende ny og mere aggressiv tilgang vi ser i dag 😊
    19. nov.
    19. nov.
    Nogle specifikke årsager til faldet på det seneste?
    19. nov.
    19. nov.
    Afvent og se 😊
  • 6. nov.
    6. nov.
    Fucking daytradere i bankerne!
    15. nov.
    ·
    15. nov.
    ·
    Men ingen grund til at bruge krænkende sprog
    16. nov.
    Er du krænket nu da
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Køb
1.011
Sælg
Antal
542

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
895--
226--
152--
56--
160--
Højest
17,8
VWAP
17,73
Lavest
17,7
OmsætningAntal
1,2 67.098
VWAP
17,73
Højest
17,8
Lavest
17,7
OmsætningAntal
1,2 67.098

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym73.87973.87900

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym73.87973.87900