2025 Q3-regnskab
25 dage siden50 min
0,5067 NOK/aktie
Seneste udbytte
19,22 %Direkte afkast
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.500
Sælg
Antal
390
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 121 | - | - | ||
| 751 | - | - | ||
| 371 | - | - | ||
| 643 | - | - | ||
| 220 | - | - |
Højest
17,48VWAP
Lavest
17,01OmsætningAntal
60,7 3.545.507
VWAP
Højest
17,48Lavest
17,01OmsætningAntal
60,7 3.545.507
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 24. feb. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 27. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 26. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 25. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 26. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·for 1 dag sidenKapital har en kort gennemgang af udsigterne inden for shipping næste år. Spår høje rater for vlcc, hvilket vil smitte af på produkttank. Sandsynligvis godt for tørbulk, men bælgmørkt for LNG. For containerskibe vil genoptagelse af sejlads gennem Suez udgøre en nedside, det samme vil flådetilvækst. Der forventes dog en ok indtjening. Afslutningsvis citeres Almås fra Clarkson. Sidste sætning tænker jeg absolut gælder MPCC: I containersegmentet er der udbredt brug af lange kontrakter, og de indgås ofte, når markedet er stramt. De store rederier har markedsmagt, og størstedelen af indtægterne kommer fra de lange kontrakter. For eksempel ser vi per nu, at timecharter-raterne for containerskibe holder sig solide, og at de endnu ikke er faldet i takt med spotraterne for containere. Vi bør heller ikke glemme, at der for nogle segmenter – typisk mindre skibe – er meget lavere flådevækst, afslutter hun.
- ·for 2 dage sidenBurde jeg øge indsatsen i MPC?·9 timer sidenHvis jeg har forstået det rigtigt, så har mpcc vel bestilt skibe, der kommer ud med lange kontrakter, hos de store rederier, så 2026 bliver som nu cirka. Fra 2027 og fremover fordobles ebitda, så må der vel være plads til gode tider. Ret mig, hvis jeg tager fejl.·8 timer sidenMPC gør mange kloge træk, men her er du overoptimistisk. En fordobling af Ebitda fra 2027 sker nok ikke. Husk at de har frontloadet kontrakter, for eksempel på de største skibe de fik leveret sommeren 2024. De har nu meget høj indtjening frem til sommeren 2026 og da falder indtjeningen 35 procent. Sommeren 2027 så halveres indtjeningen på ny på de skibe. Så fra sommeren 2027 så er indtjeningen resten af kontraktperioden (4 år) på ca 30 pst af indtjeningen de har nu på disse skibe. De har også indgået en del aftaler med deres kunder omkring at dele investeringsbyrden knyttet til opgraderinger af en del skibe. Det reducerer MPC's omkostninger i forbindelse med moderniseringsarbejdet, men i den anden ende så får kunderne lavere rater på leje af skibene. Det trækker ned i MPC's indtjening fremover. Man skal også huske at MPC har haft store kapitalkostnader de seneste år og også fremover og er gået fra netto nul gæld til netto $250 Mill i gæld (brutto ca $600 mill, og ca $350 mill i cash). Man må forvente mere end en fordobling af nettogælden fremover som følge af flådefornyelse og de mange tørdokophold de står overfor. Dette øger Capex betydeligt. Så en fordobling af Ebitda i 2027 fremstår totalt set som helt urealistisk.
- ·for 2 dage siden · RedigeretJa folkens. Ingen aktivitet fra shorterbanden i går (torsdag) heller. Så det ser ud til, at de tænker, at det smarteste er at holde sig i ro. Nu 9 børsdage uden at nogen har øget/reduceret deres positioner. Muligvis et godt tegn. MPCC er nu på 6. eller 7. plads over mest shortede aktier på Oslo Børs... Og det er lidt. De har vel tapetseret 1. til 4. pladsen i næsten hele året ..... Så noget må shorterbanden have fundet ud af, grundet ingen aktion af nogen art. Er også lidt skuffet over "robotten" i dag, den kunne have kørt lidt hårdere nedad, så jeg kunne få købt nogle flere aktier, når nedgangen var over 3% intradag..Stoppede lige over, den rakker. Men der kommer flere chancer, det er jeg sikker på. Ellers så var vel de 4 til 5 pladser nederst på vinderlisten for tungvægterne på Oslo Børs beklædt med rederier hele dagen. Så shippingindeksen fik lidt tæsk i dag, men det må vi bare regne med. Hav en strålende aften og weekend alle som én.
- ·for 2 dage sidenHvordan er udsigterne for udbytte fremover i denne aktie?
- ·for 2 dage sidenKøbte for hele familiens udbytte for 17.085 Glædelig jul til jer alle MPC are🥳🥳🥳
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
2025 Q3-regnskab
25 dage siden50 min
0,5067 NOK/aktie
Seneste udbytte
19,22 %Direkte afkast
Nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·for 1 dag sidenKapital har en kort gennemgang af udsigterne inden for shipping næste år. Spår høje rater for vlcc, hvilket vil smitte af på produkttank. Sandsynligvis godt for tørbulk, men bælgmørkt for LNG. For containerskibe vil genoptagelse af sejlads gennem Suez udgøre en nedside, det samme vil flådetilvækst. Der forventes dog en ok indtjening. Afslutningsvis citeres Almås fra Clarkson. Sidste sætning tænker jeg absolut gælder MPCC: I containersegmentet er der udbredt brug af lange kontrakter, og de indgås ofte, når markedet er stramt. De store rederier har markedsmagt, og størstedelen af indtægterne kommer fra de lange kontrakter. For eksempel ser vi per nu, at timecharter-raterne for containerskibe holder sig solide, og at de endnu ikke er faldet i takt med spotraterne for containere. Vi bør heller ikke glemme, at der for nogle segmenter – typisk mindre skibe – er meget lavere flådevækst, afslutter hun.
- ·for 2 dage sidenBurde jeg øge indsatsen i MPC?·9 timer sidenHvis jeg har forstået det rigtigt, så har mpcc vel bestilt skibe, der kommer ud med lange kontrakter, hos de store rederier, så 2026 bliver som nu cirka. Fra 2027 og fremover fordobles ebitda, så må der vel være plads til gode tider. Ret mig, hvis jeg tager fejl.·8 timer sidenMPC gør mange kloge træk, men her er du overoptimistisk. En fordobling af Ebitda fra 2027 sker nok ikke. Husk at de har frontloadet kontrakter, for eksempel på de største skibe de fik leveret sommeren 2024. De har nu meget høj indtjening frem til sommeren 2026 og da falder indtjeningen 35 procent. Sommeren 2027 så halveres indtjeningen på ny på de skibe. Så fra sommeren 2027 så er indtjeningen resten af kontraktperioden (4 år) på ca 30 pst af indtjeningen de har nu på disse skibe. De har også indgået en del aftaler med deres kunder omkring at dele investeringsbyrden knyttet til opgraderinger af en del skibe. Det reducerer MPC's omkostninger i forbindelse med moderniseringsarbejdet, men i den anden ende så får kunderne lavere rater på leje af skibene. Det trækker ned i MPC's indtjening fremover. Man skal også huske at MPC har haft store kapitalkostnader de seneste år og også fremover og er gået fra netto nul gæld til netto $250 Mill i gæld (brutto ca $600 mill, og ca $350 mill i cash). Man må forvente mere end en fordobling af nettogælden fremover som følge af flådefornyelse og de mange tørdokophold de står overfor. Dette øger Capex betydeligt. Så en fordobling af Ebitda i 2027 fremstår totalt set som helt urealistisk.
- ·for 2 dage siden · RedigeretJa folkens. Ingen aktivitet fra shorterbanden i går (torsdag) heller. Så det ser ud til, at de tænker, at det smarteste er at holde sig i ro. Nu 9 børsdage uden at nogen har øget/reduceret deres positioner. Muligvis et godt tegn. MPCC er nu på 6. eller 7. plads over mest shortede aktier på Oslo Børs... Og det er lidt. De har vel tapetseret 1. til 4. pladsen i næsten hele året ..... Så noget må shorterbanden have fundet ud af, grundet ingen aktion af nogen art. Er også lidt skuffet over "robotten" i dag, den kunne have kørt lidt hårdere nedad, så jeg kunne få købt nogle flere aktier, når nedgangen var over 3% intradag..Stoppede lige over, den rakker. Men der kommer flere chancer, det er jeg sikker på. Ellers så var vel de 4 til 5 pladser nederst på vinderlisten for tungvægterne på Oslo Børs beklædt med rederier hele dagen. Så shippingindeksen fik lidt tæsk i dag, men det må vi bare regne med. Hav en strålende aften og weekend alle som én.
- ·for 2 dage sidenHvordan er udsigterne for udbytte fremover i denne aktie?
- ·for 2 dage sidenKøbte for hele familiens udbytte for 17.085 Glædelig jul til jer alle MPC are🥳🥳🥳
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.500
Sælg
Antal
390
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 121 | - | - | ||
| 751 | - | - | ||
| 371 | - | - | ||
| 643 | - | - | ||
| 220 | - | - |
Højest
17,48VWAP
Lavest
17,01OmsætningAntal
60,7 3.545.507
VWAP
Højest
17,48Lavest
17,01OmsætningAntal
60,7 3.545.507
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 24. feb. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 27. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 26. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 25. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 26. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
2025 Q3-regnskab
25 dage siden50 min
Nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 24. feb. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 27. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 26. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 25. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 26. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
0,5067 NOK/aktie
Seneste udbytte
19,22 %Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·for 1 dag sidenKapital har en kort gennemgang af udsigterne inden for shipping næste år. Spår høje rater for vlcc, hvilket vil smitte af på produkttank. Sandsynligvis godt for tørbulk, men bælgmørkt for LNG. For containerskibe vil genoptagelse af sejlads gennem Suez udgøre en nedside, det samme vil flådetilvækst. Der forventes dog en ok indtjening. Afslutningsvis citeres Almås fra Clarkson. Sidste sætning tænker jeg absolut gælder MPCC: I containersegmentet er der udbredt brug af lange kontrakter, og de indgås ofte, når markedet er stramt. De store rederier har markedsmagt, og størstedelen af indtægterne kommer fra de lange kontrakter. For eksempel ser vi per nu, at timecharter-raterne for containerskibe holder sig solide, og at de endnu ikke er faldet i takt med spotraterne for containere. Vi bør heller ikke glemme, at der for nogle segmenter – typisk mindre skibe – er meget lavere flådevækst, afslutter hun.
- ·for 2 dage sidenBurde jeg øge indsatsen i MPC?·9 timer sidenHvis jeg har forstået det rigtigt, så har mpcc vel bestilt skibe, der kommer ud med lange kontrakter, hos de store rederier, så 2026 bliver som nu cirka. Fra 2027 og fremover fordobles ebitda, så må der vel være plads til gode tider. Ret mig, hvis jeg tager fejl.·8 timer sidenMPC gør mange kloge træk, men her er du overoptimistisk. En fordobling af Ebitda fra 2027 sker nok ikke. Husk at de har frontloadet kontrakter, for eksempel på de største skibe de fik leveret sommeren 2024. De har nu meget høj indtjening frem til sommeren 2026 og da falder indtjeningen 35 procent. Sommeren 2027 så halveres indtjeningen på ny på de skibe. Så fra sommeren 2027 så er indtjeningen resten af kontraktperioden (4 år) på ca 30 pst af indtjeningen de har nu på disse skibe. De har også indgået en del aftaler med deres kunder omkring at dele investeringsbyrden knyttet til opgraderinger af en del skibe. Det reducerer MPC's omkostninger i forbindelse med moderniseringsarbejdet, men i den anden ende så får kunderne lavere rater på leje af skibene. Det trækker ned i MPC's indtjening fremover. Man skal også huske at MPC har haft store kapitalkostnader de seneste år og også fremover og er gået fra netto nul gæld til netto $250 Mill i gæld (brutto ca $600 mill, og ca $350 mill i cash). Man må forvente mere end en fordobling af nettogælden fremover som følge af flådefornyelse og de mange tørdokophold de står overfor. Dette øger Capex betydeligt. Så en fordobling af Ebitda i 2027 fremstår totalt set som helt urealistisk.
- ·for 2 dage siden · RedigeretJa folkens. Ingen aktivitet fra shorterbanden i går (torsdag) heller. Så det ser ud til, at de tænker, at det smarteste er at holde sig i ro. Nu 9 børsdage uden at nogen har øget/reduceret deres positioner. Muligvis et godt tegn. MPCC er nu på 6. eller 7. plads over mest shortede aktier på Oslo Børs... Og det er lidt. De har vel tapetseret 1. til 4. pladsen i næsten hele året ..... Så noget må shorterbanden have fundet ud af, grundet ingen aktion af nogen art. Er også lidt skuffet over "robotten" i dag, den kunne have kørt lidt hårdere nedad, så jeg kunne få købt nogle flere aktier, når nedgangen var over 3% intradag..Stoppede lige over, den rakker. Men der kommer flere chancer, det er jeg sikker på. Ellers så var vel de 4 til 5 pladser nederst på vinderlisten for tungvægterne på Oslo Børs beklædt med rederier hele dagen. Så shippingindeksen fik lidt tæsk i dag, men det må vi bare regne med. Hav en strålende aften og weekend alle som én.
- ·for 2 dage sidenHvordan er udsigterne for udbytte fremover i denne aktie?
- ·for 2 dage sidenKøbte for hele familiens udbytte for 17.085 Glædelig jul til jer alle MPC are🥳🥳🥳
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.500
Sælg
Antal
390
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 121 | - | - | ||
| 751 | - | - | ||
| 371 | - | - | ||
| 643 | - | - | ||
| 220 | - | - |
Højest
17,48VWAP
Lavest
17,01OmsætningAntal
60,7 3.545.507
VWAP
Højest
17,48Lavest
17,01OmsætningAntal
60,7 3.545.507
Mæglerstatistik
Ingen data fundet






