Q1
54 dage siden‧1 t. 3 min
0,8115 NOK/aktie
Seneste udbytte
27,56 %
Direkte afkast
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.000
Sælg
Antal
285
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
205 | - | - | ||
425 | - | - | ||
202 | - | - | ||
759 | - | - | ||
8 | - | - |
Højest
17,45VWAP
Lavest
17,005OmsætningAntal
40,8 2.366.505
VWAP
Højest
17,45Lavest
17,005OmsætningAntal
40,8 2.366.505
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 26. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 22. maj | |
2024 Generalforsamling | 8. maj | |
2024 Q4 | 25. feb. | |
2024 Q3 | 26. nov. 2024 | |
2024 Q2 | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 4 timer siden · Redigeret·Ja folkens. Her er nogle helt egne tanker/analyser. De vil omhandle analytikermiljøet, som jeg ser mange har stor respekt for. Jeg vil forsøge at afklæde disse lidt, når det kommer til MPCC's fremtid. I starten af 2024 talte/forudsagde de, at den "sorte død" ville ramme containerskibsfarten i 2024. Vi, der fulgte rateudviklingen i 2024 med et høgeblik, så noget helt andet ske. Raterne steg støt. Jeg vil ikke nævne navne, men navnet på cheføkonomen, der udtalte, at MPCC-aktionærerne i 2015 måske slet ikke ville modtage udbytte. Dette skyldes dårlig indtjening/rater i 2015. Det navn står skrevet med blokbogstaver på en seddel, der hænger i gangen, hvor jeg forlader huset hver morgen. Jeg ser på den og smiler for mig selv, jeg kan godt lide at starte dagen med et smil på læben. Jeg har også skrevet alle de estimater/rater ned, som analytikerne brugte til deres beregninger for 2025. I dag er disse beregninger/analyser/kalkulationer lavet med tal, der fjerner sig mere og mere fra virkeligheden for hver dag, der går. De er faktisk så langt fra virkeligheden, som det snart er muligt at komme. Jeg stikker halsen ud og siger, at analytikernes prædiken om den "garanterede sorte død" heller ikke kommer i 2025. Der er kun omkring 165 dage tilbage af året. Så der er ikke nok tid til dig for en virksomhed som MPCC, der prioriterer langtidskontrakter. Så videre til aftenens konkurrence. 1. Kan nogen pege på/referere til en artikel i norske økonomiske tidsskrifter, der har skrevet et ord om, at feederrater går 100% i en anden retning, end norske shippinganalytikere har forudsagt? 2. Har nogen læst en artikel i norske økonomiske tidsskrifter om, at for eksempel New Contex-indekset for feederklassen er steget med ca. 185% siden starten af 2024? 3. Har jeg set/hørt en shippinganalytiker/cheføkonom sige, at angående feederrater inden for containerskibsfart, tog jeg/vi fuldstændig fejl i vores antagelser/forudsigelser om både udviklingen i 2024 og 2025. Jeg må desværre selv svare NEJ til alle disse 3 spørgsmål... Det er utrolig svært at indrømme fejl, for nogle særlige Men nu varer det ikke længe, før Jørgen Lian, shippinganalytiker hos DnB/Carnie, skal skifte fra HOLD til KØB, er min påstand. (delvist ironi, dels i ramme alvor) De tal, han har estimeret/forudsagt ud fra, er ikke længere korrekte. For jeg ved, hvad han har sagt/skrevet om sine analyser. Matematikken hænger ikke sammen længere, langt og roligt. Der kommer en dag for alting, sagde min gamle bedstefar, mens han levede. Han havde næsten altid ret til sidst. Hav en god aften alle sammen. Og I må bare acceptere det, I skriver. Nok for i aften.
- 5 timer siden · Redigeret·Ja folkens. Så kom der en ny opdatering af New Contex-indekset for feederskibe i containerindustrien. Og overskriften kan være. Vi/MPCC fortsætter med at sejle til fantastiske rater UÆNDRET. Indekset var 1525 point, det samme som sidste gang. Så analytikernes fald fortsætter (ironi). 0 point ændring på 5 dage = 0 i stignings-/faldsrate = Fantastiske nyheder. Så er indekset steget fra 536 point den 3-1-2024 og op til dagens 1525 point = 989 point eller 184,5%. Årets stigning i 2025 er fra 1398 point op til 1525 point = 127 point. Dette giver en stigningsrate på 127 point ÷ 195 dage. = 0,65 point pr. dag. 3 klasser viste en stigning. 1 klasse var uændret. 10 viste et fald. Samme som sidste opdatering. Håber alle forstår, at uændret betyder små ændringer i raterne. Men dagens opdatering var stadig speciel. Den største ændring var 41 dollars/dag. Ekstremt lille sammenlignet med alle tidligere opdateringer. Hav en god aften alle sammen. Jeg laver et andet indlæg i aften. Det vil handle om shippinganalytikeres synspunkter på 2014 og 2015 for containerskibsfart. I har noget at se frem til.
- 11 timer siden·Ja, gutter. Jeg er på arbejde, men kan snart give jer nogle gode nyheder. New Contex-indekset er uændret på 1525 point.. Efter 5 nye dage. Livet er vidunderligt. Fuld opdatering kommer i eftermiddag.. Hav en god dag alle sammen.
- 12 timer siden·En anden faktor relateret til 2. kvartal er kapitalgevinsten relateret til salget af de 7 skibe, der blev solgt ved udgangen af 1. kvartal, men hvor profit- og balanceeffekten kommer i 2. kvartal, hvor salgene blev endeligt afsluttet. Børsmeddelelsen sagde ikke noget om, hvor stor kapitalgevinsten var, men der var en opdateret vejledning om EBITDA, og at salget indebærer en NAV i MPCC på NOK 30 pr. aktie. Hvis man sammenligner disse oplysninger, synes det sandsynligt, at gevinsten beløber sig til 30-35 MUSD, og at den sandsynlige fortjeneste for 2. kvartal derefter vil være cirka 90-95 MUSD. Det betyder også, at den bogførte EK vil stige med cirka 1,5 NOK pr. aktie, givet den nye udbyttepolitik. Så det vil være et rigtig godt resultat for 2. kvartal, hvor store værdier vil være synlige.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
54 dage siden‧1 t. 3 min
0,8115 NOK/aktie
Seneste udbytte
27,56 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 4 timer siden · Redigeret·Ja folkens. Her er nogle helt egne tanker/analyser. De vil omhandle analytikermiljøet, som jeg ser mange har stor respekt for. Jeg vil forsøge at afklæde disse lidt, når det kommer til MPCC's fremtid. I starten af 2024 talte/forudsagde de, at den "sorte død" ville ramme containerskibsfarten i 2024. Vi, der fulgte rateudviklingen i 2024 med et høgeblik, så noget helt andet ske. Raterne steg støt. Jeg vil ikke nævne navne, men navnet på cheføkonomen, der udtalte, at MPCC-aktionærerne i 2015 måske slet ikke ville modtage udbytte. Dette skyldes dårlig indtjening/rater i 2015. Det navn står skrevet med blokbogstaver på en seddel, der hænger i gangen, hvor jeg forlader huset hver morgen. Jeg ser på den og smiler for mig selv, jeg kan godt lide at starte dagen med et smil på læben. Jeg har også skrevet alle de estimater/rater ned, som analytikerne brugte til deres beregninger for 2025. I dag er disse beregninger/analyser/kalkulationer lavet med tal, der fjerner sig mere og mere fra virkeligheden for hver dag, der går. De er faktisk så langt fra virkeligheden, som det snart er muligt at komme. Jeg stikker halsen ud og siger, at analytikernes prædiken om den "garanterede sorte død" heller ikke kommer i 2025. Der er kun omkring 165 dage tilbage af året. Så der er ikke nok tid til dig for en virksomhed som MPCC, der prioriterer langtidskontrakter. Så videre til aftenens konkurrence. 1. Kan nogen pege på/referere til en artikel i norske økonomiske tidsskrifter, der har skrevet et ord om, at feederrater går 100% i en anden retning, end norske shippinganalytikere har forudsagt? 2. Har nogen læst en artikel i norske økonomiske tidsskrifter om, at for eksempel New Contex-indekset for feederklassen er steget med ca. 185% siden starten af 2024? 3. Har jeg set/hørt en shippinganalytiker/cheføkonom sige, at angående feederrater inden for containerskibsfart, tog jeg/vi fuldstændig fejl i vores antagelser/forudsigelser om både udviklingen i 2024 og 2025. Jeg må desværre selv svare NEJ til alle disse 3 spørgsmål... Det er utrolig svært at indrømme fejl, for nogle særlige Men nu varer det ikke længe, før Jørgen Lian, shippinganalytiker hos DnB/Carnie, skal skifte fra HOLD til KØB, er min påstand. (delvist ironi, dels i ramme alvor) De tal, han har estimeret/forudsagt ud fra, er ikke længere korrekte. For jeg ved, hvad han har sagt/skrevet om sine analyser. Matematikken hænger ikke sammen længere, langt og roligt. Der kommer en dag for alting, sagde min gamle bedstefar, mens han levede. Han havde næsten altid ret til sidst. Hav en god aften alle sammen. Og I må bare acceptere det, I skriver. Nok for i aften.
- 5 timer siden · Redigeret·Ja folkens. Så kom der en ny opdatering af New Contex-indekset for feederskibe i containerindustrien. Og overskriften kan være. Vi/MPCC fortsætter med at sejle til fantastiske rater UÆNDRET. Indekset var 1525 point, det samme som sidste gang. Så analytikernes fald fortsætter (ironi). 0 point ændring på 5 dage = 0 i stignings-/faldsrate = Fantastiske nyheder. Så er indekset steget fra 536 point den 3-1-2024 og op til dagens 1525 point = 989 point eller 184,5%. Årets stigning i 2025 er fra 1398 point op til 1525 point = 127 point. Dette giver en stigningsrate på 127 point ÷ 195 dage. = 0,65 point pr. dag. 3 klasser viste en stigning. 1 klasse var uændret. 10 viste et fald. Samme som sidste opdatering. Håber alle forstår, at uændret betyder små ændringer i raterne. Men dagens opdatering var stadig speciel. Den største ændring var 41 dollars/dag. Ekstremt lille sammenlignet med alle tidligere opdateringer. Hav en god aften alle sammen. Jeg laver et andet indlæg i aften. Det vil handle om shippinganalytikeres synspunkter på 2014 og 2015 for containerskibsfart. I har noget at se frem til.
- 11 timer siden·Ja, gutter. Jeg er på arbejde, men kan snart give jer nogle gode nyheder. New Contex-indekset er uændret på 1525 point.. Efter 5 nye dage. Livet er vidunderligt. Fuld opdatering kommer i eftermiddag.. Hav en god dag alle sammen.
- 12 timer siden·En anden faktor relateret til 2. kvartal er kapitalgevinsten relateret til salget af de 7 skibe, der blev solgt ved udgangen af 1. kvartal, men hvor profit- og balanceeffekten kommer i 2. kvartal, hvor salgene blev endeligt afsluttet. Børsmeddelelsen sagde ikke noget om, hvor stor kapitalgevinsten var, men der var en opdateret vejledning om EBITDA, og at salget indebærer en NAV i MPCC på NOK 30 pr. aktie. Hvis man sammenligner disse oplysninger, synes det sandsynligt, at gevinsten beløber sig til 30-35 MUSD, og at den sandsynlige fortjeneste for 2. kvartal derefter vil være cirka 90-95 MUSD. Det betyder også, at den bogførte EK vil stige med cirka 1,5 NOK pr. aktie, givet den nye udbyttepolitik. Så det vil være et rigtig godt resultat for 2. kvartal, hvor store værdier vil være synlige.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.000
Sælg
Antal
285
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
205 | - | - | ||
425 | - | - | ||
202 | - | - | ||
759 | - | - | ||
8 | - | - |
Højest
17,45VWAP
Lavest
17,005OmsætningAntal
40,8 2.366.505
VWAP
Højest
17,45Lavest
17,005OmsætningAntal
40,8 2.366.505
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 26. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 22. maj | |
2024 Generalforsamling | 8. maj | |
2024 Q4 | 25. feb. | |
2024 Q3 | 26. nov. 2024 | |
2024 Q2 | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Q1
54 dage siden‧1 t. 3 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 26. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 22. maj | |
2024 Generalforsamling | 8. maj | |
2024 Q4 | 25. feb. | |
2024 Q3 | 26. nov. 2024 | |
2024 Q2 | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
0,8115 NOK/aktie
Seneste udbytte
27,56 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 4 timer siden · Redigeret·Ja folkens. Her er nogle helt egne tanker/analyser. De vil omhandle analytikermiljøet, som jeg ser mange har stor respekt for. Jeg vil forsøge at afklæde disse lidt, når det kommer til MPCC's fremtid. I starten af 2024 talte/forudsagde de, at den "sorte død" ville ramme containerskibsfarten i 2024. Vi, der fulgte rateudviklingen i 2024 med et høgeblik, så noget helt andet ske. Raterne steg støt. Jeg vil ikke nævne navne, men navnet på cheføkonomen, der udtalte, at MPCC-aktionærerne i 2015 måske slet ikke ville modtage udbytte. Dette skyldes dårlig indtjening/rater i 2015. Det navn står skrevet med blokbogstaver på en seddel, der hænger i gangen, hvor jeg forlader huset hver morgen. Jeg ser på den og smiler for mig selv, jeg kan godt lide at starte dagen med et smil på læben. Jeg har også skrevet alle de estimater/rater ned, som analytikerne brugte til deres beregninger for 2025. I dag er disse beregninger/analyser/kalkulationer lavet med tal, der fjerner sig mere og mere fra virkeligheden for hver dag, der går. De er faktisk så langt fra virkeligheden, som det snart er muligt at komme. Jeg stikker halsen ud og siger, at analytikernes prædiken om den "garanterede sorte død" heller ikke kommer i 2025. Der er kun omkring 165 dage tilbage af året. Så der er ikke nok tid til dig for en virksomhed som MPCC, der prioriterer langtidskontrakter. Så videre til aftenens konkurrence. 1. Kan nogen pege på/referere til en artikel i norske økonomiske tidsskrifter, der har skrevet et ord om, at feederrater går 100% i en anden retning, end norske shippinganalytikere har forudsagt? 2. Har nogen læst en artikel i norske økonomiske tidsskrifter om, at for eksempel New Contex-indekset for feederklassen er steget med ca. 185% siden starten af 2024? 3. Har jeg set/hørt en shippinganalytiker/cheføkonom sige, at angående feederrater inden for containerskibsfart, tog jeg/vi fuldstændig fejl i vores antagelser/forudsigelser om både udviklingen i 2024 og 2025. Jeg må desværre selv svare NEJ til alle disse 3 spørgsmål... Det er utrolig svært at indrømme fejl, for nogle særlige Men nu varer det ikke længe, før Jørgen Lian, shippinganalytiker hos DnB/Carnie, skal skifte fra HOLD til KØB, er min påstand. (delvist ironi, dels i ramme alvor) De tal, han har estimeret/forudsagt ud fra, er ikke længere korrekte. For jeg ved, hvad han har sagt/skrevet om sine analyser. Matematikken hænger ikke sammen længere, langt og roligt. Der kommer en dag for alting, sagde min gamle bedstefar, mens han levede. Han havde næsten altid ret til sidst. Hav en god aften alle sammen. Og I må bare acceptere det, I skriver. Nok for i aften.
- 5 timer siden · Redigeret·Ja folkens. Så kom der en ny opdatering af New Contex-indekset for feederskibe i containerindustrien. Og overskriften kan være. Vi/MPCC fortsætter med at sejle til fantastiske rater UÆNDRET. Indekset var 1525 point, det samme som sidste gang. Så analytikernes fald fortsætter (ironi). 0 point ændring på 5 dage = 0 i stignings-/faldsrate = Fantastiske nyheder. Så er indekset steget fra 536 point den 3-1-2024 og op til dagens 1525 point = 989 point eller 184,5%. Årets stigning i 2025 er fra 1398 point op til 1525 point = 127 point. Dette giver en stigningsrate på 127 point ÷ 195 dage. = 0,65 point pr. dag. 3 klasser viste en stigning. 1 klasse var uændret. 10 viste et fald. Samme som sidste opdatering. Håber alle forstår, at uændret betyder små ændringer i raterne. Men dagens opdatering var stadig speciel. Den største ændring var 41 dollars/dag. Ekstremt lille sammenlignet med alle tidligere opdateringer. Hav en god aften alle sammen. Jeg laver et andet indlæg i aften. Det vil handle om shippinganalytikeres synspunkter på 2014 og 2015 for containerskibsfart. I har noget at se frem til.
- 11 timer siden·Ja, gutter. Jeg er på arbejde, men kan snart give jer nogle gode nyheder. New Contex-indekset er uændret på 1525 point.. Efter 5 nye dage. Livet er vidunderligt. Fuld opdatering kommer i eftermiddag.. Hav en god dag alle sammen.
- 12 timer siden·En anden faktor relateret til 2. kvartal er kapitalgevinsten relateret til salget af de 7 skibe, der blev solgt ved udgangen af 1. kvartal, men hvor profit- og balanceeffekten kommer i 2. kvartal, hvor salgene blev endeligt afsluttet. Børsmeddelelsen sagde ikke noget om, hvor stor kapitalgevinsten var, men der var en opdateret vejledning om EBITDA, og at salget indebærer en NAV i MPCC på NOK 30 pr. aktie. Hvis man sammenligner disse oplysninger, synes det sandsynligt, at gevinsten beløber sig til 30-35 MUSD, og at den sandsynlige fortjeneste for 2. kvartal derefter vil være cirka 90-95 MUSD. Det betyder også, at den bogførte EK vil stige med cirka 1,5 NOK pr. aktie, givet den nye udbyttepolitik. Så det vil være et rigtig godt resultat for 2. kvartal, hvor store værdier vil være synlige.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.000
Sælg
Antal
285
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
205 | - | - | ||
425 | - | - | ||
202 | - | - | ||
759 | - | - | ||
8 | - | - |
Højest
17,45VWAP
Lavest
17,005OmsætningAntal
40,8 2.366.505
VWAP
Højest
17,45Lavest
17,005OmsætningAntal
40,8 2.366.505
Mæglerstatistik
Ingen data fundet