Q1
96 dage siden‧31 min
8,6117 NOK/aktie
Seneste udbytte
47,64 %
Direkte afkast
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
250
Sælg
Antal
40
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
4.655 | - | - | ||
4.203 | - | - | ||
1.750 | - | - | ||
1.198 | - | - | ||
704 | - | - |
Højest
108,6VWAP
Lavest
103,7OmsætningAntal
77,1 730.645
VWAP
Højest
108,6Lavest
103,7OmsætningAntal
77,1 730.645
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 22. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 27. maj | |
2025 Q1 | 25. apr. | |
2024 Q4 | 14. feb. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 20. nov. 2024 | |
2024 Q3 | 24. okt. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 7 timer siden·Spørgsmål fra begyndere får ofte svar, der er fuldstændig meningsløse. "og" eller "i". Hvis du ikke har et godt svar, så lad være med at svare. Nogle mennesker synes, at spørgsmål fra begyndere kan virke fjollede, men vi har alle prøvet det. Vi var alle begyndere engang. Hvorfor ikke svare med et godt svar, eller bare slet ikke svare? Hvorfor svare med "i" eller "og"?5 timer siden·Både ja og nej. Der er ofte fjollede spørgsmål som hvornår udbetales udbytte? Udbetales udbytte? Hvor ofte? Osv. Ofte er det simple spørgsmål, som brugeren ville have fået svar på, hvis de havde brugt f.eks. Google, AI osv. Eller scrollet lidt længere ned i forummet her. Når du først skal bruge sparede penge, kan du gøre en lille indsats, før du stiller relativt simple spørgsmål.5 timer siden·Der vil være mange spørgsmål nu om udbytte. Sådan er det i en typisk udbytteaktie. Hvad bliver udbyttet, hvornår er x-dato, kan man købe nu og stadig få udbytte osv. Sådan er det at være nybegynder, og sådan er det at være en del af et fioum. Jeg har aldrig selv stillet sådanne spørgsmål. Jeg fandt ud af det på egen hånd. Men jeg er også af en anden generation. Under alle omstændigheder - jeg opfordrer dig til ikke at besvare sådanne spørgsmål med "i" eller "og" eller bare et punktum. Svar, hvis du kan og gider, hvis ikke, så behøver du slet ikke at svare.
- 10 timer siden·Skal vi gå længere ned?55 min. siden·Det er naturligt at undre sig over, om en aktie, der er steget meget på kort tid, vil "falde tilbage", men det er vigtigt at forstå, at aktiekurserne bevæger sig baseret på flere faktorer, ikke kun tidligere kursniveauer. Höegh Autoliners (HAUTO) er en virksomhed med stærke fundamentale forhold: høj indtjening, stærkt cashflow, lav gæld og en meget solid udbyttepolitik. Så længe renterne forbliver høje, og indtjeningen fortsætter som den er nu, er der ingen automatisk grund til, at prisen "skal" falde. Det betyder ikke, at aktien ikke kan svinge. På kort sigt påvirkes prisen af markedsstemning, nyheder og hvor meget investorerne er villige til at betale pr. krone i indtjening. Men på længere sigt vil prisen i vid udstrækning følge udviklingen af virksomhedens resultater. Hvis du investerer med henblik på udbytte og langsigtede afkast, er det vigtigere at fokusere på virksomhedens drift og fremtidsudsigter end at forsøge at time små udsving. Så spørg dig selv: Har noget væsentligt ændret sig i de antagelser, der får aktiekursen til at falde?
- 11 timer siden·Hvorfor så mange røde tal inden for shipping i dag?
- for 1 dag siden·Der var for nylig et spørgsmål fra en person om, hvordan reduktionen af aktiekapitalen påvirker. Jeg kunne ikke finde tråden på min mobil (for doven eller usikker), så jeg skriver i en ny tråd. For det første er det vigtigt at forstå, at denne reduktion af aktiekapitalen blot er en teknisk transaktion. Bare ved at se på selskabets regnskab ser det ud til, at beløbet er blevet flyttet fra aktiekapital til anden indbetalt egenkapital, som er udlodningsberettiget. Virksomheden er ikke blevet rigere eller fattigere. En virksomhed kan kun udlodde udbytte (eller købe egne aktier tilbage) i det omfang, de har udlodningsberettiget overskud. Jeg antager, at salget af gamle skibe ikke har genereret nogen fortjeneste (på grund af resterende aktivværdi eller en anden årsag). Men for at udlodde udbytte har virksomheden brug for kontanter. Da erhvervelsen af nye Aurora-skibe i vid udstrækning er blevet finansieret af gæld, forbliver indtægterne fra skibssalg så til stede. Nu er et vist niveau af gæld i de fleste tilfælde godt, hvis prisen på penge er mindre end marginerne, men det udsætter også virksomheden for mere risiko (markedscyklusfald, indtjening falder, renter stiger). Så ledelsen har i det mindste tillid til, at indtjeningen forbliver stærk i den overskuelige fremtid. Bilfragtsektoren har sine begrænsninger med hensyn til markedsstørrelse/kapacitet. Derfor tjenes der ikke penge ved at øge volumen, men snarere ved at differentiere ved at tage de bedste $/kvm (= nul emission og høj kapacitet pr. skib). Hvad angår tilbagekøb af egne aktier, tror jeg ikke, det ville være en mulighed for HAUTO. Hvorfor skulle ledelsen eller de største aktionærer ønske at reducere aktiens likviditet, når omsætningen allerede er lav. For skattefri afkast? Usandsynligt. Store aktionærer har andre måder at undgå skat på. Og tilbagekøb af aktier til 90-100 NOK/aktie? Meget usandsynligt. Jeg tror, at der vil komme et nyt skibssalg, efter at et par nye skibe er blevet leveret. Sandsynligvis vil indkomsten blive udloddet som udbytte som tidligere. Langfristede forpligtelser er steget siden sidste år med 230 mio. USD og vil sandsynligvis fortsætte med at stige sammen med nye skibe i Aurora-klassen. Det er usandsynligt, at udbyttet på nuværende tidspunkt finansieres af lån. Likvide beholdninger var omkring 230 mio. USD (pr. 31.3.2025). Hvis man antager et nettoresultat på omkring 175 mio. USD i 2. kvartal, kan udbyttet blive omkring 9,0 NOK/aktie (8,5-10,0).6 timer siden·Dejligt indlæg. Dejligt når nogen lærer os andre (mig) noget 🙏👌💪
- for 1 dag siden·Hvorfor gik HOEGH fra 2% til at slutte dagen i minus?
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
96 dage siden‧31 min
8,6117 NOK/aktie
Seneste udbytte
47,64 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 7 timer siden·Spørgsmål fra begyndere får ofte svar, der er fuldstændig meningsløse. "og" eller "i". Hvis du ikke har et godt svar, så lad være med at svare. Nogle mennesker synes, at spørgsmål fra begyndere kan virke fjollede, men vi har alle prøvet det. Vi var alle begyndere engang. Hvorfor ikke svare med et godt svar, eller bare slet ikke svare? Hvorfor svare med "i" eller "og"?5 timer siden·Både ja og nej. Der er ofte fjollede spørgsmål som hvornår udbetales udbytte? Udbetales udbytte? Hvor ofte? Osv. Ofte er det simple spørgsmål, som brugeren ville have fået svar på, hvis de havde brugt f.eks. Google, AI osv. Eller scrollet lidt længere ned i forummet her. Når du først skal bruge sparede penge, kan du gøre en lille indsats, før du stiller relativt simple spørgsmål.5 timer siden·Der vil være mange spørgsmål nu om udbytte. Sådan er det i en typisk udbytteaktie. Hvad bliver udbyttet, hvornår er x-dato, kan man købe nu og stadig få udbytte osv. Sådan er det at være nybegynder, og sådan er det at være en del af et fioum. Jeg har aldrig selv stillet sådanne spørgsmål. Jeg fandt ud af det på egen hånd. Men jeg er også af en anden generation. Under alle omstændigheder - jeg opfordrer dig til ikke at besvare sådanne spørgsmål med "i" eller "og" eller bare et punktum. Svar, hvis du kan og gider, hvis ikke, så behøver du slet ikke at svare.
- 10 timer siden·Skal vi gå længere ned?55 min. siden·Det er naturligt at undre sig over, om en aktie, der er steget meget på kort tid, vil "falde tilbage", men det er vigtigt at forstå, at aktiekurserne bevæger sig baseret på flere faktorer, ikke kun tidligere kursniveauer. Höegh Autoliners (HAUTO) er en virksomhed med stærke fundamentale forhold: høj indtjening, stærkt cashflow, lav gæld og en meget solid udbyttepolitik. Så længe renterne forbliver høje, og indtjeningen fortsætter som den er nu, er der ingen automatisk grund til, at prisen "skal" falde. Det betyder ikke, at aktien ikke kan svinge. På kort sigt påvirkes prisen af markedsstemning, nyheder og hvor meget investorerne er villige til at betale pr. krone i indtjening. Men på længere sigt vil prisen i vid udstrækning følge udviklingen af virksomhedens resultater. Hvis du investerer med henblik på udbytte og langsigtede afkast, er det vigtigere at fokusere på virksomhedens drift og fremtidsudsigter end at forsøge at time små udsving. Så spørg dig selv: Har noget væsentligt ændret sig i de antagelser, der får aktiekursen til at falde?
- 11 timer siden·Hvorfor så mange røde tal inden for shipping i dag?
- for 1 dag siden·Der var for nylig et spørgsmål fra en person om, hvordan reduktionen af aktiekapitalen påvirker. Jeg kunne ikke finde tråden på min mobil (for doven eller usikker), så jeg skriver i en ny tråd. For det første er det vigtigt at forstå, at denne reduktion af aktiekapitalen blot er en teknisk transaktion. Bare ved at se på selskabets regnskab ser det ud til, at beløbet er blevet flyttet fra aktiekapital til anden indbetalt egenkapital, som er udlodningsberettiget. Virksomheden er ikke blevet rigere eller fattigere. En virksomhed kan kun udlodde udbytte (eller købe egne aktier tilbage) i det omfang, de har udlodningsberettiget overskud. Jeg antager, at salget af gamle skibe ikke har genereret nogen fortjeneste (på grund af resterende aktivværdi eller en anden årsag). Men for at udlodde udbytte har virksomheden brug for kontanter. Da erhvervelsen af nye Aurora-skibe i vid udstrækning er blevet finansieret af gæld, forbliver indtægterne fra skibssalg så til stede. Nu er et vist niveau af gæld i de fleste tilfælde godt, hvis prisen på penge er mindre end marginerne, men det udsætter også virksomheden for mere risiko (markedscyklusfald, indtjening falder, renter stiger). Så ledelsen har i det mindste tillid til, at indtjeningen forbliver stærk i den overskuelige fremtid. Bilfragtsektoren har sine begrænsninger med hensyn til markedsstørrelse/kapacitet. Derfor tjenes der ikke penge ved at øge volumen, men snarere ved at differentiere ved at tage de bedste $/kvm (= nul emission og høj kapacitet pr. skib). Hvad angår tilbagekøb af egne aktier, tror jeg ikke, det ville være en mulighed for HAUTO. Hvorfor skulle ledelsen eller de største aktionærer ønske at reducere aktiens likviditet, når omsætningen allerede er lav. For skattefri afkast? Usandsynligt. Store aktionærer har andre måder at undgå skat på. Og tilbagekøb af aktier til 90-100 NOK/aktie? Meget usandsynligt. Jeg tror, at der vil komme et nyt skibssalg, efter at et par nye skibe er blevet leveret. Sandsynligvis vil indkomsten blive udloddet som udbytte som tidligere. Langfristede forpligtelser er steget siden sidste år med 230 mio. USD og vil sandsynligvis fortsætte med at stige sammen med nye skibe i Aurora-klassen. Det er usandsynligt, at udbyttet på nuværende tidspunkt finansieres af lån. Likvide beholdninger var omkring 230 mio. USD (pr. 31.3.2025). Hvis man antager et nettoresultat på omkring 175 mio. USD i 2. kvartal, kan udbyttet blive omkring 9,0 NOK/aktie (8,5-10,0).6 timer siden·Dejligt indlæg. Dejligt når nogen lærer os andre (mig) noget 🙏👌💪
- for 1 dag siden·Hvorfor gik HOEGH fra 2% til at slutte dagen i minus?
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
250
Sælg
Antal
40
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
4.655 | - | - | ||
4.203 | - | - | ||
1.750 | - | - | ||
1.198 | - | - | ||
704 | - | - |
Højest
108,6VWAP
Lavest
103,7OmsætningAntal
77,1 730.645
VWAP
Højest
108,6Lavest
103,7OmsætningAntal
77,1 730.645
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 22. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 27. maj | |
2025 Q1 | 25. apr. | |
2024 Q4 | 14. feb. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 20. nov. 2024 | |
2024 Q3 | 24. okt. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Q1
96 dage siden‧31 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 22. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 27. maj | |
2025 Q1 | 25. apr. | |
2024 Q4 | 14. feb. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 20. nov. 2024 | |
2024 Q3 | 24. okt. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
8,6117 NOK/aktie
Seneste udbytte
47,64 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 7 timer siden·Spørgsmål fra begyndere får ofte svar, der er fuldstændig meningsløse. "og" eller "i". Hvis du ikke har et godt svar, så lad være med at svare. Nogle mennesker synes, at spørgsmål fra begyndere kan virke fjollede, men vi har alle prøvet det. Vi var alle begyndere engang. Hvorfor ikke svare med et godt svar, eller bare slet ikke svare? Hvorfor svare med "i" eller "og"?5 timer siden·Både ja og nej. Der er ofte fjollede spørgsmål som hvornår udbetales udbytte? Udbetales udbytte? Hvor ofte? Osv. Ofte er det simple spørgsmål, som brugeren ville have fået svar på, hvis de havde brugt f.eks. Google, AI osv. Eller scrollet lidt længere ned i forummet her. Når du først skal bruge sparede penge, kan du gøre en lille indsats, før du stiller relativt simple spørgsmål.5 timer siden·Der vil være mange spørgsmål nu om udbytte. Sådan er det i en typisk udbytteaktie. Hvad bliver udbyttet, hvornår er x-dato, kan man købe nu og stadig få udbytte osv. Sådan er det at være nybegynder, og sådan er det at være en del af et fioum. Jeg har aldrig selv stillet sådanne spørgsmål. Jeg fandt ud af det på egen hånd. Men jeg er også af en anden generation. Under alle omstændigheder - jeg opfordrer dig til ikke at besvare sådanne spørgsmål med "i" eller "og" eller bare et punktum. Svar, hvis du kan og gider, hvis ikke, så behøver du slet ikke at svare.
- 10 timer siden·Skal vi gå længere ned?55 min. siden·Det er naturligt at undre sig over, om en aktie, der er steget meget på kort tid, vil "falde tilbage", men det er vigtigt at forstå, at aktiekurserne bevæger sig baseret på flere faktorer, ikke kun tidligere kursniveauer. Höegh Autoliners (HAUTO) er en virksomhed med stærke fundamentale forhold: høj indtjening, stærkt cashflow, lav gæld og en meget solid udbyttepolitik. Så længe renterne forbliver høje, og indtjeningen fortsætter som den er nu, er der ingen automatisk grund til, at prisen "skal" falde. Det betyder ikke, at aktien ikke kan svinge. På kort sigt påvirkes prisen af markedsstemning, nyheder og hvor meget investorerne er villige til at betale pr. krone i indtjening. Men på længere sigt vil prisen i vid udstrækning følge udviklingen af virksomhedens resultater. Hvis du investerer med henblik på udbytte og langsigtede afkast, er det vigtigere at fokusere på virksomhedens drift og fremtidsudsigter end at forsøge at time små udsving. Så spørg dig selv: Har noget væsentligt ændret sig i de antagelser, der får aktiekursen til at falde?
- 11 timer siden·Hvorfor så mange røde tal inden for shipping i dag?
- for 1 dag siden·Der var for nylig et spørgsmål fra en person om, hvordan reduktionen af aktiekapitalen påvirker. Jeg kunne ikke finde tråden på min mobil (for doven eller usikker), så jeg skriver i en ny tråd. For det første er det vigtigt at forstå, at denne reduktion af aktiekapitalen blot er en teknisk transaktion. Bare ved at se på selskabets regnskab ser det ud til, at beløbet er blevet flyttet fra aktiekapital til anden indbetalt egenkapital, som er udlodningsberettiget. Virksomheden er ikke blevet rigere eller fattigere. En virksomhed kan kun udlodde udbytte (eller købe egne aktier tilbage) i det omfang, de har udlodningsberettiget overskud. Jeg antager, at salget af gamle skibe ikke har genereret nogen fortjeneste (på grund af resterende aktivværdi eller en anden årsag). Men for at udlodde udbytte har virksomheden brug for kontanter. Da erhvervelsen af nye Aurora-skibe i vid udstrækning er blevet finansieret af gæld, forbliver indtægterne fra skibssalg så til stede. Nu er et vist niveau af gæld i de fleste tilfælde godt, hvis prisen på penge er mindre end marginerne, men det udsætter også virksomheden for mere risiko (markedscyklusfald, indtjening falder, renter stiger). Så ledelsen har i det mindste tillid til, at indtjeningen forbliver stærk i den overskuelige fremtid. Bilfragtsektoren har sine begrænsninger med hensyn til markedsstørrelse/kapacitet. Derfor tjenes der ikke penge ved at øge volumen, men snarere ved at differentiere ved at tage de bedste $/kvm (= nul emission og høj kapacitet pr. skib). Hvad angår tilbagekøb af egne aktier, tror jeg ikke, det ville være en mulighed for HAUTO. Hvorfor skulle ledelsen eller de største aktionærer ønske at reducere aktiens likviditet, når omsætningen allerede er lav. For skattefri afkast? Usandsynligt. Store aktionærer har andre måder at undgå skat på. Og tilbagekøb af aktier til 90-100 NOK/aktie? Meget usandsynligt. Jeg tror, at der vil komme et nyt skibssalg, efter at et par nye skibe er blevet leveret. Sandsynligvis vil indkomsten blive udloddet som udbytte som tidligere. Langfristede forpligtelser er steget siden sidste år med 230 mio. USD og vil sandsynligvis fortsætte med at stige sammen med nye skibe i Aurora-klassen. Det er usandsynligt, at udbyttet på nuværende tidspunkt finansieres af lån. Likvide beholdninger var omkring 230 mio. USD (pr. 31.3.2025). Hvis man antager et nettoresultat på omkring 175 mio. USD i 2. kvartal, kan udbyttet blive omkring 9,0 NOK/aktie (8,5-10,0).6 timer siden·Dejligt indlæg. Dejligt når nogen lærer os andre (mig) noget 🙏👌💪
- for 1 dag siden·Hvorfor gik HOEGH fra 2% til at slutte dagen i minus?
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
250
Sælg
Antal
40
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
4.655 | - | - | ||
4.203 | - | - | ||
1.750 | - | - | ||
1.198 | - | - | ||
704 | - | - |
Højest
108,6VWAP
Lavest
103,7OmsætningAntal
77,1 730.645
VWAP
Højest
108,6Lavest
103,7OmsætningAntal
77,1 730.645
Mæglerstatistik
Ingen data fundet