Q2
45 dage siden‧15 min
1,9974 NOK/aktie
Seneste udbytte
27,61 %
Direkte afkast
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
30
Sælg
Antal
2.000
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
134 | - | - | ||
134 | - | - | ||
276 | - | - | ||
719 | - | - | ||
531 | - | - |
Højest
152VWAP
Lavest
140,7OmsætningAntal
76,6 529.476
VWAP
Højest
152Lavest
140,7OmsætningAntal
76,6 529.476
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 12. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 13. aug. | |
2025 Q1 | 7. maj | |
2024 Generalforsamling | 6. maj | |
2024 Q4 | 12. feb. | |
2024 Q3 | 13. nov. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 21 timer siden·Hvad jeg tænker om vejen frem, da dette er et stort indlæg for mig... Brugte aftenen på at analysere, hvad der sker.... Alternativer: 1. Opererer med kun 3 skibe For et børsnoteret tørlastrederi er skala vigtig. Med kun 3 Newcastlemax-skibe tilbage mister de meget af fleksibiliteten og omkostningsfordelene ved en større flåde. Faste omkostninger (administration, børsnotering, compliance osv.) bliver tunge at bære pr. skib. Derudover bliver de mere sårbare over for tekniske problemer eller off-hire på ét skib, da det pludselig udgør 33% af flåden. 2. Kontantbeholdning vs. strategi De modtager ca. 2,1 milliarder kroner (209 millioner USD), hvoraf omkring 89 millioner USD er ren profit. Men det er usandsynligt, at planen bare er at sidde på pengene eller udbetale alt som udbytte, mens man fortsætter med at operere med en så lille flåde. Shipping er cyklisk: kontantbeholdningen er god, men markedet forventer, at kapital vil blive brugt (nye investeringer, fusioner, flådevækst). Så det vigtige.... mulige veje fremad: Jeg ser tre hovedveje, som virksomheden kunne være på vej mod: A) Fuldstændig exit / likvidation – De sælger resten af flåden og udlodder kapitalen til aktionærerne (typisk hvis de mener, at vi er nær toppen af tørlastmarkedet). Jeg ser dette som usandsynligt, da jeg antager, at tørlastmarkedet vil blive stærkere hvert år indtil 2030. Hvilket også afspejles i skibenes præmieprissætning. B) Strategisk fusion eller opkøb – De kan bruge pengene til at deltage i en fusion, f.eks. med et andet børsnoteret rederi (Himalaya, Bruton eller lignende), og på den måde genvinde skala. C) Flådefornyelse / nybygning – De kan bestille moderne skibe (dual-fuel, lavere emissioner) til levering i 2027-2028 og bruge dagens salg til at sikre finansiering. Markedssignalet... Når et selskab sælger halvdelen af sin flåde, er det et tegn på, at ledelsen mener, at de får en ekstremt god pris nu. Pareto mente, at prisen var 15% over værdiansættelsen – det betyder, at rederiet sælger dyrt. Spørgsmålet er: Skal de cash out og levere værdi til aktionærerne, eller bruge dette som et springbræt til den næste fase? Min konklusion: Det er meget usandsynligt, at 2020 Bulkers vil operere langsigtet med kun 3 skibe. Mest sandsynligt enten: (B) de fusionerer med et andet rederi / går ind i et nyt projekt. (C) bruger kapital til topmoderne skibe. Resten af jer, der har læst casen, hvad synes I? Hav en god weekend - jeg tror, det bliver godt. Jeg stoler på ledelsen.
- for 1 dag sidenfor 1 dag siden
- for 1 dag siden·2020 Bulkers besluttede at sælge halvdelen af sin flåde af Newcastlemax-skibe efter at have modtaget et tilbud, de ikke kunne afslå, ifølge deres administrerende direktør. Ejeren af Newcastlemax meddelte fredag, at de har indvilliget i at sælge de 208.000 dwt store Bulk Sandefjord og Bulk Santiago (begge bygget i 2019) og Bulk Shenzhen (bygget i 2020) for 209 millioner dollars samlet til en unavngiven køber. Lars-Christian Svensen fortalte TradeWinds, at det Oslo-noterede firma stadig tror på spotmarkedet for Newcastlemax, men tilbuddet var for godt til at afslå. "Det er blevet gjort til 10% over mæglerpriserne, hvilket betyder, at det er en god handel for vores aktionærer," sagde Svensen. Den rapporterede pris overstiger VesselsValues markedsvurdering på 191 millioner dollars for trioen. Aftalen var struktureret således, at de tre skibe vil levere til deres unavngivne køber i første kvartal af næste år. "At handle disse skibe lidt længere giver os yderligere handelsprovenu i 4. og 1. kvartal," sagde Svensen. "Det var et godt indgangspunkt, og det er et godt udgangspunkt for disse aktiver, men vi vil også gerne have eksponeringen mod dette marked, så vi vil fortsætte med at handle den resterende flåde – business as usual – med de resterende skibe." Han sagde, at der ikke er nogen aktuelle planer om at sælge 2020 Bulkers' sidste tre skibe. Det samlede salg markerer en vending i virksomhedens holdning til salg siden midten af året. En potentiel køber henvendte sig til virksomheden i juni og afgav et fast tilbud på et skib, som blev afvist. Svensen fortalte TradeWinds på det tidspunkt, at 2020 Bulkers ikke var en aktiv sælger og ønskede at sidde fast på sine skibe og afvente markedets genopretning. 2020 Bulkers sælger halvdelen af sin Newcastlemax-flåde i en aftale til en værdi af 209 millioner dollars Meget af virksomhedens tro på markedet er baseret på den lave ordrebog, sjældne nybygningspladser til tørlastskibe før 2028 og nye lastmængder fra Guineas massive Simandou-mine. Eksporten fra minen vil begynde at stige fra slutningen af dette år. Prisen for de tre skibe svarer til næsten 70 millioner dollars pr. tørlastskib. 2020 Bulkers forventer at opnå en netto bogført gevinst på 89 millioner dollars fra transaktionen, men fordelingen af provenuet er endnu ikke besluttet. Sidste år solgte 2020 Bulkers to andre skibe bygget i 2019 til Neda Maritime i Grækenland for kun 63,7 millioner dollars hver. Copyright: TradeWinds, simpelthen den bedste!for 1 dag siden·Kan man eje aktier i et tørlastrederi uden skibe? Jeg tænker specifikt på, om 2020 B sælger sine tre resterende Newcastle Max-skibe. Jeg har ingen erfaring med dette hypotetiske tilfælde :-)
- for 1 dag siden·Skibssalget i rent kontanter svarer til omkring 90 NOK/aktie, har jeg beregnet meget groft. Hvis man tager et hypotetisk scenarie, hvor de likviderer virksomheden, sælger alle skibene, betaler gælden tilbage på omkring 100 millioner dollars (kan ikke helt huske, hvad de sagde på aktiemarkedet i morges), og udlodder resten i udbytte, ender man sandsynligvis med cirka dagens pris. Igen meget groft. Dette sker selvfølgelig ikke, men man får stadig mulighed for at afbetale gæld, give noget udbytte eller måske foretage helt andre investeringer med dette skibssalg.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q2
45 dage siden‧15 min
1,9974 NOK/aktie
Seneste udbytte
27,61 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 21 timer siden·Hvad jeg tænker om vejen frem, da dette er et stort indlæg for mig... Brugte aftenen på at analysere, hvad der sker.... Alternativer: 1. Opererer med kun 3 skibe For et børsnoteret tørlastrederi er skala vigtig. Med kun 3 Newcastlemax-skibe tilbage mister de meget af fleksibiliteten og omkostningsfordelene ved en større flåde. Faste omkostninger (administration, børsnotering, compliance osv.) bliver tunge at bære pr. skib. Derudover bliver de mere sårbare over for tekniske problemer eller off-hire på ét skib, da det pludselig udgør 33% af flåden. 2. Kontantbeholdning vs. strategi De modtager ca. 2,1 milliarder kroner (209 millioner USD), hvoraf omkring 89 millioner USD er ren profit. Men det er usandsynligt, at planen bare er at sidde på pengene eller udbetale alt som udbytte, mens man fortsætter med at operere med en så lille flåde. Shipping er cyklisk: kontantbeholdningen er god, men markedet forventer, at kapital vil blive brugt (nye investeringer, fusioner, flådevækst). Så det vigtige.... mulige veje fremad: Jeg ser tre hovedveje, som virksomheden kunne være på vej mod: A) Fuldstændig exit / likvidation – De sælger resten af flåden og udlodder kapitalen til aktionærerne (typisk hvis de mener, at vi er nær toppen af tørlastmarkedet). Jeg ser dette som usandsynligt, da jeg antager, at tørlastmarkedet vil blive stærkere hvert år indtil 2030. Hvilket også afspejles i skibenes præmieprissætning. B) Strategisk fusion eller opkøb – De kan bruge pengene til at deltage i en fusion, f.eks. med et andet børsnoteret rederi (Himalaya, Bruton eller lignende), og på den måde genvinde skala. C) Flådefornyelse / nybygning – De kan bestille moderne skibe (dual-fuel, lavere emissioner) til levering i 2027-2028 og bruge dagens salg til at sikre finansiering. Markedssignalet... Når et selskab sælger halvdelen af sin flåde, er det et tegn på, at ledelsen mener, at de får en ekstremt god pris nu. Pareto mente, at prisen var 15% over værdiansættelsen – det betyder, at rederiet sælger dyrt. Spørgsmålet er: Skal de cash out og levere værdi til aktionærerne, eller bruge dette som et springbræt til den næste fase? Min konklusion: Det er meget usandsynligt, at 2020 Bulkers vil operere langsigtet med kun 3 skibe. Mest sandsynligt enten: (B) de fusionerer med et andet rederi / går ind i et nyt projekt. (C) bruger kapital til topmoderne skibe. Resten af jer, der har læst casen, hvad synes I? Hav en god weekend - jeg tror, det bliver godt. Jeg stoler på ledelsen.
- for 1 dag sidenfor 1 dag siden
- for 1 dag siden·2020 Bulkers besluttede at sælge halvdelen af sin flåde af Newcastlemax-skibe efter at have modtaget et tilbud, de ikke kunne afslå, ifølge deres administrerende direktør. Ejeren af Newcastlemax meddelte fredag, at de har indvilliget i at sælge de 208.000 dwt store Bulk Sandefjord og Bulk Santiago (begge bygget i 2019) og Bulk Shenzhen (bygget i 2020) for 209 millioner dollars samlet til en unavngiven køber. Lars-Christian Svensen fortalte TradeWinds, at det Oslo-noterede firma stadig tror på spotmarkedet for Newcastlemax, men tilbuddet var for godt til at afslå. "Det er blevet gjort til 10% over mæglerpriserne, hvilket betyder, at det er en god handel for vores aktionærer," sagde Svensen. Den rapporterede pris overstiger VesselsValues markedsvurdering på 191 millioner dollars for trioen. Aftalen var struktureret således, at de tre skibe vil levere til deres unavngivne køber i første kvartal af næste år. "At handle disse skibe lidt længere giver os yderligere handelsprovenu i 4. og 1. kvartal," sagde Svensen. "Det var et godt indgangspunkt, og det er et godt udgangspunkt for disse aktiver, men vi vil også gerne have eksponeringen mod dette marked, så vi vil fortsætte med at handle den resterende flåde – business as usual – med de resterende skibe." Han sagde, at der ikke er nogen aktuelle planer om at sælge 2020 Bulkers' sidste tre skibe. Det samlede salg markerer en vending i virksomhedens holdning til salg siden midten af året. En potentiel køber henvendte sig til virksomheden i juni og afgav et fast tilbud på et skib, som blev afvist. Svensen fortalte TradeWinds på det tidspunkt, at 2020 Bulkers ikke var en aktiv sælger og ønskede at sidde fast på sine skibe og afvente markedets genopretning. 2020 Bulkers sælger halvdelen af sin Newcastlemax-flåde i en aftale til en værdi af 209 millioner dollars Meget af virksomhedens tro på markedet er baseret på den lave ordrebog, sjældne nybygningspladser til tørlastskibe før 2028 og nye lastmængder fra Guineas massive Simandou-mine. Eksporten fra minen vil begynde at stige fra slutningen af dette år. Prisen for de tre skibe svarer til næsten 70 millioner dollars pr. tørlastskib. 2020 Bulkers forventer at opnå en netto bogført gevinst på 89 millioner dollars fra transaktionen, men fordelingen af provenuet er endnu ikke besluttet. Sidste år solgte 2020 Bulkers to andre skibe bygget i 2019 til Neda Maritime i Grækenland for kun 63,7 millioner dollars hver. Copyright: TradeWinds, simpelthen den bedste!for 1 dag siden·Kan man eje aktier i et tørlastrederi uden skibe? Jeg tænker specifikt på, om 2020 B sælger sine tre resterende Newcastle Max-skibe. Jeg har ingen erfaring med dette hypotetiske tilfælde :-)
- for 1 dag siden·Skibssalget i rent kontanter svarer til omkring 90 NOK/aktie, har jeg beregnet meget groft. Hvis man tager et hypotetisk scenarie, hvor de likviderer virksomheden, sælger alle skibene, betaler gælden tilbage på omkring 100 millioner dollars (kan ikke helt huske, hvad de sagde på aktiemarkedet i morges), og udlodder resten i udbytte, ender man sandsynligvis med cirka dagens pris. Igen meget groft. Dette sker selvfølgelig ikke, men man får stadig mulighed for at afbetale gæld, give noget udbytte eller måske foretage helt andre investeringer med dette skibssalg.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
30
Sælg
Antal
2.000
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
134 | - | - | ||
134 | - | - | ||
276 | - | - | ||
719 | - | - | ||
531 | - | - |
Højest
152VWAP
Lavest
140,7OmsætningAntal
76,6 529.476
VWAP
Højest
152Lavest
140,7OmsætningAntal
76,6 529.476
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 12. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 13. aug. | |
2025 Q1 | 7. maj | |
2024 Generalforsamling | 6. maj | |
2024 Q4 | 12. feb. | |
2024 Q3 | 13. nov. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Q2
45 dage siden‧15 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 12. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 13. aug. | |
2025 Q1 | 7. maj | |
2024 Generalforsamling | 6. maj | |
2024 Q4 | 12. feb. | |
2024 Q3 | 13. nov. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
1,9974 NOK/aktie
Seneste udbytte
27,61 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 21 timer siden·Hvad jeg tænker om vejen frem, da dette er et stort indlæg for mig... Brugte aftenen på at analysere, hvad der sker.... Alternativer: 1. Opererer med kun 3 skibe For et børsnoteret tørlastrederi er skala vigtig. Med kun 3 Newcastlemax-skibe tilbage mister de meget af fleksibiliteten og omkostningsfordelene ved en større flåde. Faste omkostninger (administration, børsnotering, compliance osv.) bliver tunge at bære pr. skib. Derudover bliver de mere sårbare over for tekniske problemer eller off-hire på ét skib, da det pludselig udgør 33% af flåden. 2. Kontantbeholdning vs. strategi De modtager ca. 2,1 milliarder kroner (209 millioner USD), hvoraf omkring 89 millioner USD er ren profit. Men det er usandsynligt, at planen bare er at sidde på pengene eller udbetale alt som udbytte, mens man fortsætter med at operere med en så lille flåde. Shipping er cyklisk: kontantbeholdningen er god, men markedet forventer, at kapital vil blive brugt (nye investeringer, fusioner, flådevækst). Så det vigtige.... mulige veje fremad: Jeg ser tre hovedveje, som virksomheden kunne være på vej mod: A) Fuldstændig exit / likvidation – De sælger resten af flåden og udlodder kapitalen til aktionærerne (typisk hvis de mener, at vi er nær toppen af tørlastmarkedet). Jeg ser dette som usandsynligt, da jeg antager, at tørlastmarkedet vil blive stærkere hvert år indtil 2030. Hvilket også afspejles i skibenes præmieprissætning. B) Strategisk fusion eller opkøb – De kan bruge pengene til at deltage i en fusion, f.eks. med et andet børsnoteret rederi (Himalaya, Bruton eller lignende), og på den måde genvinde skala. C) Flådefornyelse / nybygning – De kan bestille moderne skibe (dual-fuel, lavere emissioner) til levering i 2027-2028 og bruge dagens salg til at sikre finansiering. Markedssignalet... Når et selskab sælger halvdelen af sin flåde, er det et tegn på, at ledelsen mener, at de får en ekstremt god pris nu. Pareto mente, at prisen var 15% over værdiansættelsen – det betyder, at rederiet sælger dyrt. Spørgsmålet er: Skal de cash out og levere værdi til aktionærerne, eller bruge dette som et springbræt til den næste fase? Min konklusion: Det er meget usandsynligt, at 2020 Bulkers vil operere langsigtet med kun 3 skibe. Mest sandsynligt enten: (B) de fusionerer med et andet rederi / går ind i et nyt projekt. (C) bruger kapital til topmoderne skibe. Resten af jer, der har læst casen, hvad synes I? Hav en god weekend - jeg tror, det bliver godt. Jeg stoler på ledelsen.
- for 1 dag sidenfor 1 dag siden
- for 1 dag siden·2020 Bulkers besluttede at sælge halvdelen af sin flåde af Newcastlemax-skibe efter at have modtaget et tilbud, de ikke kunne afslå, ifølge deres administrerende direktør. Ejeren af Newcastlemax meddelte fredag, at de har indvilliget i at sælge de 208.000 dwt store Bulk Sandefjord og Bulk Santiago (begge bygget i 2019) og Bulk Shenzhen (bygget i 2020) for 209 millioner dollars samlet til en unavngiven køber. Lars-Christian Svensen fortalte TradeWinds, at det Oslo-noterede firma stadig tror på spotmarkedet for Newcastlemax, men tilbuddet var for godt til at afslå. "Det er blevet gjort til 10% over mæglerpriserne, hvilket betyder, at det er en god handel for vores aktionærer," sagde Svensen. Den rapporterede pris overstiger VesselsValues markedsvurdering på 191 millioner dollars for trioen. Aftalen var struktureret således, at de tre skibe vil levere til deres unavngivne køber i første kvartal af næste år. "At handle disse skibe lidt længere giver os yderligere handelsprovenu i 4. og 1. kvartal," sagde Svensen. "Det var et godt indgangspunkt, og det er et godt udgangspunkt for disse aktiver, men vi vil også gerne have eksponeringen mod dette marked, så vi vil fortsætte med at handle den resterende flåde – business as usual – med de resterende skibe." Han sagde, at der ikke er nogen aktuelle planer om at sælge 2020 Bulkers' sidste tre skibe. Det samlede salg markerer en vending i virksomhedens holdning til salg siden midten af året. En potentiel køber henvendte sig til virksomheden i juni og afgav et fast tilbud på et skib, som blev afvist. Svensen fortalte TradeWinds på det tidspunkt, at 2020 Bulkers ikke var en aktiv sælger og ønskede at sidde fast på sine skibe og afvente markedets genopretning. 2020 Bulkers sælger halvdelen af sin Newcastlemax-flåde i en aftale til en værdi af 209 millioner dollars Meget af virksomhedens tro på markedet er baseret på den lave ordrebog, sjældne nybygningspladser til tørlastskibe før 2028 og nye lastmængder fra Guineas massive Simandou-mine. Eksporten fra minen vil begynde at stige fra slutningen af dette år. Prisen for de tre skibe svarer til næsten 70 millioner dollars pr. tørlastskib. 2020 Bulkers forventer at opnå en netto bogført gevinst på 89 millioner dollars fra transaktionen, men fordelingen af provenuet er endnu ikke besluttet. Sidste år solgte 2020 Bulkers to andre skibe bygget i 2019 til Neda Maritime i Grækenland for kun 63,7 millioner dollars hver. Copyright: TradeWinds, simpelthen den bedste!for 1 dag siden·Kan man eje aktier i et tørlastrederi uden skibe? Jeg tænker specifikt på, om 2020 B sælger sine tre resterende Newcastle Max-skibe. Jeg har ingen erfaring med dette hypotetiske tilfælde :-)
- for 1 dag siden·Skibssalget i rent kontanter svarer til omkring 90 NOK/aktie, har jeg beregnet meget groft. Hvis man tager et hypotetisk scenarie, hvor de likviderer virksomheden, sælger alle skibene, betaler gælden tilbage på omkring 100 millioner dollars (kan ikke helt huske, hvad de sagde på aktiemarkedet i morges), og udlodder resten i udbytte, ender man sandsynligvis med cirka dagens pris. Igen meget groft. Dette sker selvfølgelig ikke, men man får stadig mulighed for at afbetale gæld, give noget udbytte eller måske foretage helt andre investeringer med dette skibssalg.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
30
Sælg
Antal
2.000
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
134 | - | - | ||
134 | - | - | ||
276 | - | - | ||
719 | - | - | ||
531 | - | - |
Højest
152VWAP
Lavest
140,7OmsætningAntal
76,6 529.476
VWAP
Højest
152Lavest
140,7OmsætningAntal
76,6 529.476
Mæglerstatistik
Ingen data fundet