Q2
63 dage siden‧38 min
4,93 NOK/aktie
Seneste udbytte
18,34 %
Direkte afkast
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
500
Sælg
Antal
800
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
120 | - | - | ||
166 | - | - | ||
46 | - | - | ||
175 | - | - |
Højest
112,2VWAP
Lavest
110OmsætningAntal
0,8 7.162
VWAP
Højest
112,2Lavest
110OmsætningAntal
0,8 7.162
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 5. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 20. aug. | |
2025 Q2 | 19. aug. | |
2025 Q1 | 8. maj | |
2025 Q1 | 7. maj | |
2024 Generalforsamling | 7. maj |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 3. okt.·Efter prisen nåede 131, har den foretrukket at forblive på 117 uden at bevæge sig meget væk fra den.
- 17. sep.·Odfjell nævnes af analytikere som et af de tankskibsselskaber med den største potentiale: https://www.dn.no/shipping/shipping/frontline/hafnia-ltd/spar-tankfeber-pa-borsen-her-er-favorittene/2-1-187192525. sep.·Udgivet 17. september 2025, kl. 08:26 Analytiker Kristoffer Barth Skeie hos Arctic Securities: Forudsiger tankfeber på børsen – her er favoritterne Raterne er steget voldsomt, før højsæsonen overhovedet er begyndt. Flere analytikere er overbeviste om, at endnu mere er på vej. Det er de aktier med mest potentiale. Tankaktier er steget kraftigt indtil videre i år. Analytikere hos Arctic Securities mener, at dette kun er begyndelsen, før vi går ind i det bedste kvartal i historien for tankrederier. – Vi ser et skift nu med en opsving i tankmarkedet på grund af volumenvækst fra OPEC+, siger tankanalytiker Kristoffer Barth Skeie hos Arctic. Sidste uge sluttede med rater for de store VLCC-skibe på langt over 80.000 dollars om dagen. Ifølge Skeie hos Arctic er september normalt en sæsonmæssigt lav periode for rater. Han forklarer, at raterne gennem tredje kvartal har været langt over, hvad der har været normalt de seneste fem år. Fjerde kvartal er normalt den bedste tid på året for tankskibsselskaber, hvor raterne stiger med gennemsnitligt 130 procent fra september til december. Skeie mener, at flere faktorer peger på højere rater også i efteråret, til gavn for aktionærerne i tankskibsselskaberne: Tankerflåden er nu den ældste siden år 2000, og manglen på nybyggeri forårsager mangel på tankskibe. Øget efterspørgsel efter olie hen imod vinteren øger behovet for transport. OPEC+ øger olieproduktionen. Sanktioner mod olie og gas fra Rusland og Iran. Sanktionerne vil sandsynligvis blive strammet i løbet af efteråret. Sanktionerne påvirker omkring otte procent af tankskibsflåden, målt i dødvægttons, og cirka 19 procent af verdens potentielle olieproduktion. Meget af olien fra Rusland og Iran transporteres af en "skyggeflåde", ofte ældre tankskibe, der ikke opfylder klassificeringskravene, og som sejler uden forsikring. Skeie ser et skift forude, hvor tankskibsflåden sættes i arbejde med "lovlig olie" på grund af volumenvækst fra OPEC+-lande, især fra Mellemøsten. Opside for tankaktier Arctic og Skeie ser betydelig opside, både for olietankskibe og produkttankskibe. - Vi skelner ikke mellem råolie- og produkttankskibe, siger Skeie. I gennemsnit mener han, at de ni tankselskaber, som Arctic analyserer, vil stige med 25 procent indtil nytår. John Fredriksens tankselskab er allerede steget med over 56 procent indtil videre i år. Arctic mener, at Frontline-aktien stadig har en opside på 19 procent. Produkttankselskabet Hafnia, som kun er steget med seks procent siden nytår, har en opside på 22 procent ifølge Arctic. Odfjell, som er steget med 19 procent i år, har den største opside på 30 procent ifølge Skeie og hans kolleger. Arctic har for nylig tilføjet Okeanis Eco Tankers til sin analyse. Aktien er steget med over 36 procent siden nytår, men ifølge Arctic har den stadig en opside på 29 procent. Men for de aktier, analytikeren ser mest opside i, må vi primært kigge uden for Oslo Børs. Til de New York-noterede International Seaways og Scorpio Tankers, men derefter efterfulgt af Odfjell. Pareto fremhæver Hafnia Eirik Haavaldsen hos Pareto er enig med sin kollega hos Arctic. – Vi starter efteråret på et rigtig godt rateniveau. Der er en rigtig god indtjening for tankrederierne, og det vil gå endnu bedre fremadrettet, siger Haavaldsen. Han har tidligere, blandt andet i Finansavisen, anbefalet Frontline, Odfjell, Himalaya Shipping og Hafnia. Pareto-analytikeren fremhæver især sidstnævnte, hvor aktien ikke er steget meget. – Hafnia handles med en rimelig rabat i dag, og den aktie vil stige, siger Haavaldsen
- 3. sep.·Burde dette ikke også stige sammen med tankmarkedet? (Spørg en ven)
- 2. sep.·Som småsparer, er det så vigtigt, om man sparer op i A eller B? Jeg behøver ikke stemmeret i A 😊12. sep.·Jeg køber den billigste aktie. Stolt-Nielsen ejer omkring 10% af virksomheden og har A-aktier. I tilfælde af et eventuelt opkøb vil A-aktien sandsynligvis være den, der købes mest, og den vil derfor stige mere end B-aktien. Men hvis Stolt-Nielsen for eksempel køber hele virksomheden (eller fusionerer), vil B-aktierne have samme pris som A-aktierne.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q2
63 dage siden‧38 min
4,93 NOK/aktie
Seneste udbytte
18,34 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 3. okt.·Efter prisen nåede 131, har den foretrukket at forblive på 117 uden at bevæge sig meget væk fra den.
- 17. sep.·Odfjell nævnes af analytikere som et af de tankskibsselskaber med den største potentiale: https://www.dn.no/shipping/shipping/frontline/hafnia-ltd/spar-tankfeber-pa-borsen-her-er-favorittene/2-1-187192525. sep.·Udgivet 17. september 2025, kl. 08:26 Analytiker Kristoffer Barth Skeie hos Arctic Securities: Forudsiger tankfeber på børsen – her er favoritterne Raterne er steget voldsomt, før højsæsonen overhovedet er begyndt. Flere analytikere er overbeviste om, at endnu mere er på vej. Det er de aktier med mest potentiale. Tankaktier er steget kraftigt indtil videre i år. Analytikere hos Arctic Securities mener, at dette kun er begyndelsen, før vi går ind i det bedste kvartal i historien for tankrederier. – Vi ser et skift nu med en opsving i tankmarkedet på grund af volumenvækst fra OPEC+, siger tankanalytiker Kristoffer Barth Skeie hos Arctic. Sidste uge sluttede med rater for de store VLCC-skibe på langt over 80.000 dollars om dagen. Ifølge Skeie hos Arctic er september normalt en sæsonmæssigt lav periode for rater. Han forklarer, at raterne gennem tredje kvartal har været langt over, hvad der har været normalt de seneste fem år. Fjerde kvartal er normalt den bedste tid på året for tankskibsselskaber, hvor raterne stiger med gennemsnitligt 130 procent fra september til december. Skeie mener, at flere faktorer peger på højere rater også i efteråret, til gavn for aktionærerne i tankskibsselskaberne: Tankerflåden er nu den ældste siden år 2000, og manglen på nybyggeri forårsager mangel på tankskibe. Øget efterspørgsel efter olie hen imod vinteren øger behovet for transport. OPEC+ øger olieproduktionen. Sanktioner mod olie og gas fra Rusland og Iran. Sanktionerne vil sandsynligvis blive strammet i løbet af efteråret. Sanktionerne påvirker omkring otte procent af tankskibsflåden, målt i dødvægttons, og cirka 19 procent af verdens potentielle olieproduktion. Meget af olien fra Rusland og Iran transporteres af en "skyggeflåde", ofte ældre tankskibe, der ikke opfylder klassificeringskravene, og som sejler uden forsikring. Skeie ser et skift forude, hvor tankskibsflåden sættes i arbejde med "lovlig olie" på grund af volumenvækst fra OPEC+-lande, især fra Mellemøsten. Opside for tankaktier Arctic og Skeie ser betydelig opside, både for olietankskibe og produkttankskibe. - Vi skelner ikke mellem råolie- og produkttankskibe, siger Skeie. I gennemsnit mener han, at de ni tankselskaber, som Arctic analyserer, vil stige med 25 procent indtil nytår. John Fredriksens tankselskab er allerede steget med over 56 procent indtil videre i år. Arctic mener, at Frontline-aktien stadig har en opside på 19 procent. Produkttankselskabet Hafnia, som kun er steget med seks procent siden nytår, har en opside på 22 procent ifølge Arctic. Odfjell, som er steget med 19 procent i år, har den største opside på 30 procent ifølge Skeie og hans kolleger. Arctic har for nylig tilføjet Okeanis Eco Tankers til sin analyse. Aktien er steget med over 36 procent siden nytår, men ifølge Arctic har den stadig en opside på 29 procent. Men for de aktier, analytikeren ser mest opside i, må vi primært kigge uden for Oslo Børs. Til de New York-noterede International Seaways og Scorpio Tankers, men derefter efterfulgt af Odfjell. Pareto fremhæver Hafnia Eirik Haavaldsen hos Pareto er enig med sin kollega hos Arctic. – Vi starter efteråret på et rigtig godt rateniveau. Der er en rigtig god indtjening for tankrederierne, og det vil gå endnu bedre fremadrettet, siger Haavaldsen. Han har tidligere, blandt andet i Finansavisen, anbefalet Frontline, Odfjell, Himalaya Shipping og Hafnia. Pareto-analytikeren fremhæver især sidstnævnte, hvor aktien ikke er steget meget. – Hafnia handles med en rimelig rabat i dag, og den aktie vil stige, siger Haavaldsen
- 3. sep.·Burde dette ikke også stige sammen med tankmarkedet? (Spørg en ven)
- 2. sep.·Som småsparer, er det så vigtigt, om man sparer op i A eller B? Jeg behøver ikke stemmeret i A 😊12. sep.·Jeg køber den billigste aktie. Stolt-Nielsen ejer omkring 10% af virksomheden og har A-aktier. I tilfælde af et eventuelt opkøb vil A-aktien sandsynligvis være den, der købes mest, og den vil derfor stige mere end B-aktien. Men hvis Stolt-Nielsen for eksempel køber hele virksomheden (eller fusionerer), vil B-aktierne have samme pris som A-aktierne.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
500
Sælg
Antal
800
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
120 | - | - | ||
166 | - | - | ||
46 | - | - | ||
175 | - | - |
Højest
112,2VWAP
Lavest
110OmsætningAntal
0,8 7.162
VWAP
Højest
112,2Lavest
110OmsætningAntal
0,8 7.162
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 5. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 20. aug. | |
2025 Q2 | 19. aug. | |
2025 Q1 | 8. maj | |
2025 Q1 | 7. maj | |
2024 Generalforsamling | 7. maj |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Q2
63 dage siden‧38 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 5. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 20. aug. | |
2025 Q2 | 19. aug. | |
2025 Q1 | 8. maj | |
2025 Q1 | 7. maj | |
2024 Generalforsamling | 7. maj |
Data hentes fra Millistream, Quartr
4,93 NOK/aktie
Seneste udbytte
18,34 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 3. okt.·Efter prisen nåede 131, har den foretrukket at forblive på 117 uden at bevæge sig meget væk fra den.
- 17. sep.·Odfjell nævnes af analytikere som et af de tankskibsselskaber med den største potentiale: https://www.dn.no/shipping/shipping/frontline/hafnia-ltd/spar-tankfeber-pa-borsen-her-er-favorittene/2-1-187192525. sep.·Udgivet 17. september 2025, kl. 08:26 Analytiker Kristoffer Barth Skeie hos Arctic Securities: Forudsiger tankfeber på børsen – her er favoritterne Raterne er steget voldsomt, før højsæsonen overhovedet er begyndt. Flere analytikere er overbeviste om, at endnu mere er på vej. Det er de aktier med mest potentiale. Tankaktier er steget kraftigt indtil videre i år. Analytikere hos Arctic Securities mener, at dette kun er begyndelsen, før vi går ind i det bedste kvartal i historien for tankrederier. – Vi ser et skift nu med en opsving i tankmarkedet på grund af volumenvækst fra OPEC+, siger tankanalytiker Kristoffer Barth Skeie hos Arctic. Sidste uge sluttede med rater for de store VLCC-skibe på langt over 80.000 dollars om dagen. Ifølge Skeie hos Arctic er september normalt en sæsonmæssigt lav periode for rater. Han forklarer, at raterne gennem tredje kvartal har været langt over, hvad der har været normalt de seneste fem år. Fjerde kvartal er normalt den bedste tid på året for tankskibsselskaber, hvor raterne stiger med gennemsnitligt 130 procent fra september til december. Skeie mener, at flere faktorer peger på højere rater også i efteråret, til gavn for aktionærerne i tankskibsselskaberne: Tankerflåden er nu den ældste siden år 2000, og manglen på nybyggeri forårsager mangel på tankskibe. Øget efterspørgsel efter olie hen imod vinteren øger behovet for transport. OPEC+ øger olieproduktionen. Sanktioner mod olie og gas fra Rusland og Iran. Sanktionerne vil sandsynligvis blive strammet i løbet af efteråret. Sanktionerne påvirker omkring otte procent af tankskibsflåden, målt i dødvægttons, og cirka 19 procent af verdens potentielle olieproduktion. Meget af olien fra Rusland og Iran transporteres af en "skyggeflåde", ofte ældre tankskibe, der ikke opfylder klassificeringskravene, og som sejler uden forsikring. Skeie ser et skift forude, hvor tankskibsflåden sættes i arbejde med "lovlig olie" på grund af volumenvækst fra OPEC+-lande, især fra Mellemøsten. Opside for tankaktier Arctic og Skeie ser betydelig opside, både for olietankskibe og produkttankskibe. - Vi skelner ikke mellem råolie- og produkttankskibe, siger Skeie. I gennemsnit mener han, at de ni tankselskaber, som Arctic analyserer, vil stige med 25 procent indtil nytår. John Fredriksens tankselskab er allerede steget med over 56 procent indtil videre i år. Arctic mener, at Frontline-aktien stadig har en opside på 19 procent. Produkttankselskabet Hafnia, som kun er steget med seks procent siden nytår, har en opside på 22 procent ifølge Arctic. Odfjell, som er steget med 19 procent i år, har den største opside på 30 procent ifølge Skeie og hans kolleger. Arctic har for nylig tilføjet Okeanis Eco Tankers til sin analyse. Aktien er steget med over 36 procent siden nytår, men ifølge Arctic har den stadig en opside på 29 procent. Men for de aktier, analytikeren ser mest opside i, må vi primært kigge uden for Oslo Børs. Til de New York-noterede International Seaways og Scorpio Tankers, men derefter efterfulgt af Odfjell. Pareto fremhæver Hafnia Eirik Haavaldsen hos Pareto er enig med sin kollega hos Arctic. – Vi starter efteråret på et rigtig godt rateniveau. Der er en rigtig god indtjening for tankrederierne, og det vil gå endnu bedre fremadrettet, siger Haavaldsen. Han har tidligere, blandt andet i Finansavisen, anbefalet Frontline, Odfjell, Himalaya Shipping og Hafnia. Pareto-analytikeren fremhæver især sidstnævnte, hvor aktien ikke er steget meget. – Hafnia handles med en rimelig rabat i dag, og den aktie vil stige, siger Haavaldsen
- 3. sep.·Burde dette ikke også stige sammen med tankmarkedet? (Spørg en ven)
- 2. sep.·Som småsparer, er det så vigtigt, om man sparer op i A eller B? Jeg behøver ikke stemmeret i A 😊12. sep.·Jeg køber den billigste aktie. Stolt-Nielsen ejer omkring 10% af virksomheden og har A-aktier. I tilfælde af et eventuelt opkøb vil A-aktien sandsynligvis være den, der købes mest, og den vil derfor stige mere end B-aktien. Men hvis Stolt-Nielsen for eksempel køber hele virksomheden (eller fusionerer), vil B-aktierne have samme pris som A-aktierne.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
500
Sælg
Antal
800
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
120 | - | - | ||
166 | - | - | ||
46 | - | - | ||
175 | - | - |
Højest
112,2VWAP
Lavest
110OmsætningAntal
0,8 7.162
VWAP
Højest
112,2Lavest
110OmsætningAntal
0,8 7.162
Mæglerstatistik
Ingen data fundet