Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.
Aktie
Oslo Børs
ODF

Odfjell A

Odfjell A

117,40NOK
+4,63% (+5,20)
Ved markedsluk
Højest117,40
Lavest112,40
Omsætning
4,8 MNOK
117,40NOK
+4,63% (+5,20)
Ved markedsluk
Højest117,40
Lavest112,40
Omsætning
4,8 MNOK
Aktie
Oslo Børs
ODF

Odfjell A

Odfjell A

117,40NOK
+4,63% (+5,20)
Ved markedsluk
Højest117,40
Lavest112,40
Omsætning
4,8 MNOK
117,40NOK
+4,63% (+5,20)
Ved markedsluk
Højest117,40
Lavest112,40
Omsætning
4,8 MNOK
Aktie
Oslo Børs
ODF

Odfjell A

Odfjell A

117,40NOK
+4,63% (+5,20)
Ved markedsluk
Højest117,40
Lavest112,40
Omsætning
4,8 MNOK
117,40NOK
+4,63% (+5,20)
Ved markedsluk
Højest117,40
Lavest112,40
Omsætning
4,8 MNOK
Q1
60 dage siden39 min
8,74 NOK/aktie
Seneste udbytte
17,19 %
Direkte afkast

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
23
Sælg
Antal
500

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
38--
37--
90--
90--
247--
Højest
117,4
VWAP
-
Lavest
112,4
OmsætningAntal
4,8 41.582
VWAP
-
Højest
117,4
Lavest
112,4
OmsætningAntal
4,8 41.582

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
19. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q18. maj
2025 Q17. maj
2024 Generalforsamling7. maj
2024 Q47. feb.
2024 Q46. feb.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    Dette skyldes sandsynligvis en god Q2-rapport fra Stolt-Nielsen. Det er gode signaler!
    3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    Kan du fortælle mig mere? Jeg kan godt lide Odjfell, selvom jeg kun har brugt den i kort tid, men jeg har planer om at købe flere og beholde den i lang tid.
    for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Det kan også bare være en teknisk årsag
  • 26. jun.
    ·
    26. jun.
    ·
    To besætningsmedlemmer blev såret, da en luftflaske eksploderede på et kemikalietankskib i Irland. Hændelsen fandt sted på Odfjells 40.800 dwt Bow Hercules (bygget 2017) tirsdag i havnen i Foynes. Brandramt bilskib, der administreres af Zodiac Maritime, synker i Stillehavet Den norske ejer sagde i en erklæring sendt til TradeWinds, at skaderne var mindre, og at de blev pådraget under genopfyldning af luftflasken i en redningsbåd. "Paramedicinere og relevante offentlige myndigheder blev underrettet uden forsinkelse. Begge blev transporteret med ambulance til lokale hospitaler og modtog den nødvendige lægehjælp," tilføjede virksomheden. "Deres familier er blevet informeret, og medlemmer af Odfjells ledelse rejste til Irland i går for at tilbyde støtte og sikre, at vores kolleger får den bedste pleje, i samarbejde med kaptajnen og agenten på stedet." Begge besætningsmedlemmer rapporteres at være i god behold. Odfjell sagde, at deres højeste prioritet fortsat er kollegernes sikkerhed og velbefindende. De andre 24 besætningsmedlemmer er i sikkerhed og uskadte. Skibet er sikkert fortøjet og har ikke lidt nogen skade, tilføjede ejeren. Irish Examiner rapporterede, at en mand blev fløjet til hospitalet med en hovedskade. Den anden blev kørt til et andet hospital med en brystskade. Al havnedrift blev suspenderet, mens redningstjenesterne var til stede. Shannon Foynes Port Co sagde, at de havde indledt en efterforskning og ville samarbejde med myndighederne for at fastslå omstændighederne omkring eksplosionen. AIS-data viste, at Bow Hercules var ankommet fra Storbritannien tirsdag. Forsikringsdækningen leveres af Gard i Norge. Skibet har en ren tilbageholdelseshistorik under havnestatskontrol. Copyright. Tradewinds, simpelthen det bedste!
  • 17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    Estimeret markedsværdi af selskabets skibe og terminaler indikerer en nettoaktivværdi (NAV) pr. aktie på omkring 186 NOK, mens den nuværende markedsværdi er lavere end den bogførte egenkapital, ifølge selskabet. Om den seneste prisudvikling siger Iversen, at selvom Odfjell som selskab leverer lige så godt og er på en stabil kurs, bliver de trukket ned, fordi shipping generelt er prissat lavere.
    17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    Odfjell er en juvel
  • 17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Krigen fortsætter, og det ser ikke ud til, at den aftager lige foreløbig. Selvom krig ikke er positiv i sig selv, er den positiv for skibsfartens aktier.
  • 12. jun.
    ·
    12. jun.
    ·
    https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Et tankoptog venter, hvis Hormuzstrædet lukkes Spændingerne i Mellemøsten fortsætter med at eskalere, og der er nu spekulationer om, at Hormuzstrædet kan blive lukket. Hvis det sker, vil tankraterne sandsynligvis stige voldsomt. Omkring 20 procent af verdens olieforsyning passerer gennem Hormuzstrædet, hvilket gør det til et centralt knudepunkt for global oliehandel. – Hvis spændingerne i Mellemøsten fortsætter med at eskalere, kan det få konsekvenser for oliestrømmene og skabe ineffektivitet i tankflåden. Iran eksporterer i øjeblikket mellem 1,2 og 1,6 millioner tønder olie om dagen, hvoraf cirka 90 procent af mængderne går til Kina – primært via "skyggeflåden", siger shippinganalytiker Oda Hånes Lund hos Sparebank 1 Markets. Hvis disse mængder forhindres, enten gennem strengere sanktionshåndhævelse eller øget risiko for skibene, skal de erstattes af tønder fra andre regioner, der transporteres i almindelige VLCC'er. – Vi vurderer, at udskiftning af 1 million tønder om dagen med en kompatibel mængde vil kræve cirka 20 til 30 VLCC-ækvivalenter – omkring 3 procent af flåden – afhængigt af hvor mængderne kommer fra. Dette vil stramme markedet og kan understøtte tankraterne på kort sigt, siger Hånes Lund. Den største trussel Arktisk analytiker Ole-Rikard Hammer påpeger, at en mulig lukning af Hormuzstrædet utvivlsomt er den største trussel mod det globale oliemarked, fordi det er en flaskehals, hvorigennem cirka 20 millioner tønder olie transporteres hver dag. – Bare en mulig trussel om en forstyrrelse her kan flytte olieprisen med et par dollars – som vi så onsdag. En de facto begrænsning, for ikke at nævne en fuldstændig nedlukning, kan flytte prisen med snesevis af dollars, siger han. Ifølge Hammer kan Iran teoretisk set kontrollere strædet, og de nye spændinger i forholdet til USA i de seneste dage kan indebære en sådan trussel. – Iran gav næring til disse spekulationer onsdag, da landet åbnede op om at kunne angribe amerikanske baser i regionen, hvis der opstår en konflikt om atomprogrammet. USA har reageret ved at trække nøglediplomatisk personale ud af regionen – hvilket indikerer, at de tager dette meget alvorligt. Laststrøm For tankmarkedet er Hammer enig med Hånes Lund i, at de kortsigtede effekter højst sandsynligt vil være klart positive. – Afhængigt af trusselsvurderingen kan der komme en laststrøm ud af området. Dette vil hurtigt føre til mangel på tonnage og sandsynligvis en betydelig stigning i raterne. Dette vil sandsynligvis blive forstærket, fordi mange rederier er tilbageholdende med at gå ind i et område med krigstrussel.
    13. jun.
    ·
    13. jun.
    ·
    Det er usandsynligt, at Hormuzstrædet bliver lukket. For Iran ville det være at skyde sig selv i foden.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
Q1
60 dage siden39 min
8,74 NOK/aktie
Seneste udbytte
17,19 %
Direkte afkast

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    Dette skyldes sandsynligvis en god Q2-rapport fra Stolt-Nielsen. Det er gode signaler!
    3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    Kan du fortælle mig mere? Jeg kan godt lide Odjfell, selvom jeg kun har brugt den i kort tid, men jeg har planer om at købe flere og beholde den i lang tid.
    for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Det kan også bare være en teknisk årsag
  • 26. jun.
    ·
    26. jun.
    ·
    To besætningsmedlemmer blev såret, da en luftflaske eksploderede på et kemikalietankskib i Irland. Hændelsen fandt sted på Odfjells 40.800 dwt Bow Hercules (bygget 2017) tirsdag i havnen i Foynes. Brandramt bilskib, der administreres af Zodiac Maritime, synker i Stillehavet Den norske ejer sagde i en erklæring sendt til TradeWinds, at skaderne var mindre, og at de blev pådraget under genopfyldning af luftflasken i en redningsbåd. "Paramedicinere og relevante offentlige myndigheder blev underrettet uden forsinkelse. Begge blev transporteret med ambulance til lokale hospitaler og modtog den nødvendige lægehjælp," tilføjede virksomheden. "Deres familier er blevet informeret, og medlemmer af Odfjells ledelse rejste til Irland i går for at tilbyde støtte og sikre, at vores kolleger får den bedste pleje, i samarbejde med kaptajnen og agenten på stedet." Begge besætningsmedlemmer rapporteres at være i god behold. Odfjell sagde, at deres højeste prioritet fortsat er kollegernes sikkerhed og velbefindende. De andre 24 besætningsmedlemmer er i sikkerhed og uskadte. Skibet er sikkert fortøjet og har ikke lidt nogen skade, tilføjede ejeren. Irish Examiner rapporterede, at en mand blev fløjet til hospitalet med en hovedskade. Den anden blev kørt til et andet hospital med en brystskade. Al havnedrift blev suspenderet, mens redningstjenesterne var til stede. Shannon Foynes Port Co sagde, at de havde indledt en efterforskning og ville samarbejde med myndighederne for at fastslå omstændighederne omkring eksplosionen. AIS-data viste, at Bow Hercules var ankommet fra Storbritannien tirsdag. Forsikringsdækningen leveres af Gard i Norge. Skibet har en ren tilbageholdelseshistorik under havnestatskontrol. Copyright. Tradewinds, simpelthen det bedste!
  • 17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    Estimeret markedsværdi af selskabets skibe og terminaler indikerer en nettoaktivværdi (NAV) pr. aktie på omkring 186 NOK, mens den nuværende markedsværdi er lavere end den bogførte egenkapital, ifølge selskabet. Om den seneste prisudvikling siger Iversen, at selvom Odfjell som selskab leverer lige så godt og er på en stabil kurs, bliver de trukket ned, fordi shipping generelt er prissat lavere.
    17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    Odfjell er en juvel
  • 17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Krigen fortsætter, og det ser ikke ud til, at den aftager lige foreløbig. Selvom krig ikke er positiv i sig selv, er den positiv for skibsfartens aktier.
  • 12. jun.
    ·
    12. jun.
    ·
    https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Et tankoptog venter, hvis Hormuzstrædet lukkes Spændingerne i Mellemøsten fortsætter med at eskalere, og der er nu spekulationer om, at Hormuzstrædet kan blive lukket. Hvis det sker, vil tankraterne sandsynligvis stige voldsomt. Omkring 20 procent af verdens olieforsyning passerer gennem Hormuzstrædet, hvilket gør det til et centralt knudepunkt for global oliehandel. – Hvis spændingerne i Mellemøsten fortsætter med at eskalere, kan det få konsekvenser for oliestrømmene og skabe ineffektivitet i tankflåden. Iran eksporterer i øjeblikket mellem 1,2 og 1,6 millioner tønder olie om dagen, hvoraf cirka 90 procent af mængderne går til Kina – primært via "skyggeflåden", siger shippinganalytiker Oda Hånes Lund hos Sparebank 1 Markets. Hvis disse mængder forhindres, enten gennem strengere sanktionshåndhævelse eller øget risiko for skibene, skal de erstattes af tønder fra andre regioner, der transporteres i almindelige VLCC'er. – Vi vurderer, at udskiftning af 1 million tønder om dagen med en kompatibel mængde vil kræve cirka 20 til 30 VLCC-ækvivalenter – omkring 3 procent af flåden – afhængigt af hvor mængderne kommer fra. Dette vil stramme markedet og kan understøtte tankraterne på kort sigt, siger Hånes Lund. Den største trussel Arktisk analytiker Ole-Rikard Hammer påpeger, at en mulig lukning af Hormuzstrædet utvivlsomt er den største trussel mod det globale oliemarked, fordi det er en flaskehals, hvorigennem cirka 20 millioner tønder olie transporteres hver dag. – Bare en mulig trussel om en forstyrrelse her kan flytte olieprisen med et par dollars – som vi så onsdag. En de facto begrænsning, for ikke at nævne en fuldstændig nedlukning, kan flytte prisen med snesevis af dollars, siger han. Ifølge Hammer kan Iran teoretisk set kontrollere strædet, og de nye spændinger i forholdet til USA i de seneste dage kan indebære en sådan trussel. – Iran gav næring til disse spekulationer onsdag, da landet åbnede op om at kunne angribe amerikanske baser i regionen, hvis der opstår en konflikt om atomprogrammet. USA har reageret ved at trække nøglediplomatisk personale ud af regionen – hvilket indikerer, at de tager dette meget alvorligt. Laststrøm For tankmarkedet er Hammer enig med Hånes Lund i, at de kortsigtede effekter højst sandsynligt vil være klart positive. – Afhængigt af trusselsvurderingen kan der komme en laststrøm ud af området. Dette vil hurtigt føre til mangel på tonnage og sandsynligvis en betydelig stigning i raterne. Dette vil sandsynligvis blive forstærket, fordi mange rederier er tilbageholdende med at gå ind i et område med krigstrussel.
    13. jun.
    ·
    13. jun.
    ·
    Det er usandsynligt, at Hormuzstrædet bliver lukket. For Iran ville det være at skyde sig selv i foden.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
23
Sælg
Antal
500

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
38--
37--
90--
90--
247--
Højest
117,4
VWAP
-
Lavest
112,4
OmsætningAntal
4,8 41.582
VWAP
-
Højest
117,4
Lavest
112,4
OmsætningAntal
4,8 41.582

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
19. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q18. maj
2025 Q17. maj
2024 Generalforsamling7. maj
2024 Q47. feb.
2024 Q46. feb.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
Q1
60 dage siden39 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
19. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q18. maj
2025 Q17. maj
2024 Generalforsamling7. maj
2024 Q47. feb.
2024 Q46. feb.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
8,74 NOK/aktie
Seneste udbytte
17,19 %
Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    Dette skyldes sandsynligvis en god Q2-rapport fra Stolt-Nielsen. Det er gode signaler!
    3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    Kan du fortælle mig mere? Jeg kan godt lide Odjfell, selvom jeg kun har brugt den i kort tid, men jeg har planer om at købe flere og beholde den i lang tid.
    for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Det kan også bare være en teknisk årsag
  • 26. jun.
    ·
    26. jun.
    ·
    To besætningsmedlemmer blev såret, da en luftflaske eksploderede på et kemikalietankskib i Irland. Hændelsen fandt sted på Odfjells 40.800 dwt Bow Hercules (bygget 2017) tirsdag i havnen i Foynes. Brandramt bilskib, der administreres af Zodiac Maritime, synker i Stillehavet Den norske ejer sagde i en erklæring sendt til TradeWinds, at skaderne var mindre, og at de blev pådraget under genopfyldning af luftflasken i en redningsbåd. "Paramedicinere og relevante offentlige myndigheder blev underrettet uden forsinkelse. Begge blev transporteret med ambulance til lokale hospitaler og modtog den nødvendige lægehjælp," tilføjede virksomheden. "Deres familier er blevet informeret, og medlemmer af Odfjells ledelse rejste til Irland i går for at tilbyde støtte og sikre, at vores kolleger får den bedste pleje, i samarbejde med kaptajnen og agenten på stedet." Begge besætningsmedlemmer rapporteres at være i god behold. Odfjell sagde, at deres højeste prioritet fortsat er kollegernes sikkerhed og velbefindende. De andre 24 besætningsmedlemmer er i sikkerhed og uskadte. Skibet er sikkert fortøjet og har ikke lidt nogen skade, tilføjede ejeren. Irish Examiner rapporterede, at en mand blev fløjet til hospitalet med en hovedskade. Den anden blev kørt til et andet hospital med en brystskade. Al havnedrift blev suspenderet, mens redningstjenesterne var til stede. Shannon Foynes Port Co sagde, at de havde indledt en efterforskning og ville samarbejde med myndighederne for at fastslå omstændighederne omkring eksplosionen. AIS-data viste, at Bow Hercules var ankommet fra Storbritannien tirsdag. Forsikringsdækningen leveres af Gard i Norge. Skibet har en ren tilbageholdelseshistorik under havnestatskontrol. Copyright. Tradewinds, simpelthen det bedste!
  • 17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    Estimeret markedsværdi af selskabets skibe og terminaler indikerer en nettoaktivværdi (NAV) pr. aktie på omkring 186 NOK, mens den nuværende markedsværdi er lavere end den bogførte egenkapital, ifølge selskabet. Om den seneste prisudvikling siger Iversen, at selvom Odfjell som selskab leverer lige så godt og er på en stabil kurs, bliver de trukket ned, fordi shipping generelt er prissat lavere.
    17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    Odfjell er en juvel
  • 17. jun.
    ·
    17. jun.
    ·
    https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Krigen fortsætter, og det ser ikke ud til, at den aftager lige foreløbig. Selvom krig ikke er positiv i sig selv, er den positiv for skibsfartens aktier.
  • 12. jun.
    ·
    12. jun.
    ·
    https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Et tankoptog venter, hvis Hormuzstrædet lukkes Spændingerne i Mellemøsten fortsætter med at eskalere, og der er nu spekulationer om, at Hormuzstrædet kan blive lukket. Hvis det sker, vil tankraterne sandsynligvis stige voldsomt. Omkring 20 procent af verdens olieforsyning passerer gennem Hormuzstrædet, hvilket gør det til et centralt knudepunkt for global oliehandel. – Hvis spændingerne i Mellemøsten fortsætter med at eskalere, kan det få konsekvenser for oliestrømmene og skabe ineffektivitet i tankflåden. Iran eksporterer i øjeblikket mellem 1,2 og 1,6 millioner tønder olie om dagen, hvoraf cirka 90 procent af mængderne går til Kina – primært via "skyggeflåden", siger shippinganalytiker Oda Hånes Lund hos Sparebank 1 Markets. Hvis disse mængder forhindres, enten gennem strengere sanktionshåndhævelse eller øget risiko for skibene, skal de erstattes af tønder fra andre regioner, der transporteres i almindelige VLCC'er. – Vi vurderer, at udskiftning af 1 million tønder om dagen med en kompatibel mængde vil kræve cirka 20 til 30 VLCC-ækvivalenter – omkring 3 procent af flåden – afhængigt af hvor mængderne kommer fra. Dette vil stramme markedet og kan understøtte tankraterne på kort sigt, siger Hånes Lund. Den største trussel Arktisk analytiker Ole-Rikard Hammer påpeger, at en mulig lukning af Hormuzstrædet utvivlsomt er den største trussel mod det globale oliemarked, fordi det er en flaskehals, hvorigennem cirka 20 millioner tønder olie transporteres hver dag. – Bare en mulig trussel om en forstyrrelse her kan flytte olieprisen med et par dollars – som vi så onsdag. En de facto begrænsning, for ikke at nævne en fuldstændig nedlukning, kan flytte prisen med snesevis af dollars, siger han. Ifølge Hammer kan Iran teoretisk set kontrollere strædet, og de nye spændinger i forholdet til USA i de seneste dage kan indebære en sådan trussel. – Iran gav næring til disse spekulationer onsdag, da landet åbnede op om at kunne angribe amerikanske baser i regionen, hvis der opstår en konflikt om atomprogrammet. USA har reageret ved at trække nøglediplomatisk personale ud af regionen – hvilket indikerer, at de tager dette meget alvorligt. Laststrøm For tankmarkedet er Hammer enig med Hånes Lund i, at de kortsigtede effekter højst sandsynligt vil være klart positive. – Afhængigt af trusselsvurderingen kan der komme en laststrøm ud af området. Dette vil hurtigt føre til mangel på tonnage og sandsynligvis en betydelig stigning i raterne. Dette vil sandsynligvis blive forstærket, fordi mange rederier er tilbageholdende med at gå ind i et område med krigstrussel.
    13. jun.
    ·
    13. jun.
    ·
    Det er usandsynligt, at Hormuzstrædet bliver lukket. For Iran ville det være at skyde sig selv i foden.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
23
Sælg
Antal
500

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
38--
37--
90--
90--
247--
Højest
117,4
VWAP
-
Lavest
112,4
OmsætningAntal
4,8 41.582
VWAP
-
Højest
117,4
Lavest
112,4
OmsætningAntal
4,8 41.582

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet