Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.
Aktie
Euronext Growth Oslo
REFL
R

ReFuels N.V.

ReFuels N.V.

R
13,90NOK
+2,96% (+0,40)
Ved markedsluk
Højest13,90
Lavest13,90
Omsætning
0 MNOK
13,90NOK
+2,96% (+0,40)
Ved markedsluk
Højest13,90
Lavest13,90
Omsætning
0 MNOK
Aktie
Euronext Growth Oslo
REFL
R

ReFuels N.V.

ReFuels N.V.

R
13,90NOK
+2,96% (+0,40)
Ved markedsluk
Højest13,90
Lavest13,90
Omsætning
0 MNOK
13,90NOK
+2,96% (+0,40)
Ved markedsluk
Højest13,90
Lavest13,90
Omsætning
0 MNOK
Aktie
Euronext Growth Oslo
REFL
R

ReFuels N.V.

ReFuels N.V.

R
13,90NOK
+2,96% (+0,40)
Ved markedsluk
Højest13,90
Lavest13,90
Omsætning
0 MNOK
13,90NOK
+2,96% (+0,40)
Ved markedsluk
Højest13,90
Lavest13,90
Omsætning
0 MNOK
Q1
32 dage siden38 min

Ordredybde

NorwayEuronext Growth Oslo
Antal
Køb
1.000
Sælg
Antal
1.100

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
114--
53--
35--
Højest
13,9
VWAP
-
Lavest
13,9
OmsætningAntal
0 202
VWAP
-
Højest
13,9
Lavest
13,9
OmsætningAntal
0 202

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
28. nov.
Tidligere begivenheder
2024 Generalforsamling17. sep.
2026 Q129. aug.
2025 Q43. jun.
2025 Q430. maj
2025 Q34. mar.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Andre har kigget på

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 15. sep.
    ·
    15. sep.
    ·
    Godt interview med Volvo Trucks, DHL og en udvikler af elektrisk opladning, hvor de taler om "Fremtiden for bæredygtige tunge lastbilbrændstoffer" i Storbritannien. 4 år gammel, men stadig relevant: https://www.youtube.com/watch?v=mze6JhcJ4SI Det virker som om, at de fleste ser elektriske lastbiler som fremtiden, men at benzinlastbiler er et "springbræt".
  • 10. sep.
    ·
    10. sep.
    ·
    Daimlers administrerende direktør bliver interviewet af Nikolai Tangen i podcasten "i godt selskab" (link nedenfor). De taler blandt andet om alternative brændstoffer, og så nævnes elektricitet og brint, men ikke naturgas. Hvis naturgas er så godt, som jeg tror, det er, burde en stor aktør som Daimler så ikke allerede være begyndt at producere CNG-lastbiler? Eller er det ren uvidenhed? https://podcasts.apple.com/se/podcast/daimler-truck-ceo-electric-transition-autonomous-vehicles/id1614211565?i=1000725819165
  • 2. sep.
    ·
    2. sep.
    ·
    Refuels – historien Jeg har brugt den sidste uge på at læse om det britiske selskab Refuels NV. Virksomheden blev noteret på Euronext Growth i 2023, og af en eller anden grund er der pr. 1. september 2025 kun 22 investorer på Nordnet investeret i virksomheden. Er det lave antal investorer et resultat af en dårlig virksomhed? Eller kan dette være en skjult perle? Jeg tror det sidste, og har derfor besluttet at se nærmere på virksomheden. Refuels blev startet af nordmanden Philip Fjeld i 2014. Virksomhedens mål er at dekarbonisere tung transport i Europa, og de vil gøre det ved at opbygge et netværk af tankstationer, hvor lastbiler kan tanke op med komprimeret naturgas (CNG). Den CNG, som Refuels køber og sælger, er af typen biomethan, dvs. gas fra madaffald, gødning og stort set det meste organisk materiale. For dem, der vil høre mere om biometan og hvorfor det kan være det foretrukne brændstof de næste 10-15 år, anbefaler jeg at lytte til denne podcast, hvor CEO Fjeld interviewes: Transforming Transport with CN…–Energy Transition Solutions – Apple Podcasts Fra sin ydmyge begyndelse i 2014 med et ikke-eksisterende marked har Refuels gradvist bygget sig op. I dag er virksomheden medejer af 16 tankstationer i Storbritannien, der er over 2.000 lastbiler, der bruger stationerne, og de har over 170 kunder på deres kundeliste, herunder store navne som Amazon, DHL og TESCO. Du har måske bemærket, at jeg skrev medejer. Det er rigtigt, Refuels har haft en noget kompliceret ejerstruktur. De har haft et selskab, der har drevet stationerne (CNG Fuels), et selskab, der har købt og solgt gas (RTFS), og de har "leaset" stationerne fra en fond kaldet Foresight. I marts 2024 blev strukturen ændret, så stationerne nu ejes af CNG Fuels, hvor Foresight får en ejerandel på 60% i CNG Fuels, mens Refuels ejer de resterende 40%. Virksomhedens ledelse har sagt, at alternativet var at udstede nye aktier, men at de mener, at dette var den bedste aftale for aktionærerne (administrerende direktør og finansdirektør er virksomhedens grundlæggere og ejer de næste 50%, så jeg tror, de har en aktionærvenlig tankegang).
    2. sep.
    ·
    2. sep.
    ·
    Hvis vi ser på den økonomiske omsætning for CNG Fuels for 134 millioner pund i 2025 (et regnskabsår for dem er fra sommer til sommer). Hvis vi omregner dette til NOK, vil det være omkring 1,75 milliarder. Hvis vi antager, at Refuels ejer 40%, vil deres andel af omsætningen være omkring 700 millioner. Refuels består i øjeblikket af omkring 60 millioner aktier, og aktiekursen er 15 NOK. Det betyder, at markedsværdien er 900 millioner NOK, hvilket giver en pris/aktie (P/S) på omkring 1,3. Ikke voldsomt billigt, men med den vækst, jeg tror, virksomheden kan have i fremtiden, er det heller ikke så slemt. Fremadrettet skriver administrerende direktør Fjeld følgende i årsrapporten for 2025: «I dag er CNG Fuels EBITDA-positiv med en meget skalerbar økonomi, efterhånden som den britiske lastbilflåde udvides. Hvis man antager en konservativ vækstrate på 8.000 bio-CNG-lastbiler i drift på tværs af stationsnetværket i 2030, og at RTFC-prisen forbliver på det nuværende niveau, har CNG Fuels potentiale til at generere et årligt EBITDA på over 100 millioner GBP inden udgangen af 2030.” Hvis han har ret i sine forudsigelser, vil Refuels' andel af dette være 520 millioner NOK i EBITDA i 2030. Hvis vi antager, at Refuels er prissat til 10 x EBITDA, vil virksomheden have en markedsværdi på 5,2 milliarder NOK, dvs. andelen kan fordobles i løbet af de næste fem år. Hvad jeg kan lide ved Refuels: • Boimetan ser ud til at blive mere og mere populært blandt dem, der køber lastbiler. Antallet af lastbiler er gået fra 7 i 2014 til 2100 i dag. I alt er der omkring 141.000 lastbiler i Storbritannien. Refuels mener selv, at de kan have 8.000 lastbiler på deres kundeliste inden 2030, dvs. en firedobling på 5 år. • Grundlæggerne (administrerende direktør og finansdirektør) virker dygtige og ejer omkring 50% af virksomheden • Uopdaget andel. Kun 22 ejere på Nordnet, og ingen midler er investeret -> potentielt høj efterspørgsel efter aktie • Indtryk af, at virksomheden har en dynamisk tilgang til forretningsmodellen. Målet er at dekarbonisere tung transport. Hvis det viser sig, at elektriske lastbiler er vejen frem, siger Refuels, at de vil tilpasse sig dette. Hvad jeg ikke kan lide: • Lav likviditet i aktien. Hvad skal der til for at gøre den mere likvid og mere eftertragtet? Hvad jeg ikke kan lide: • Lav likviditet i aktien. Hvad skal der til for at gøre den mere likvid og mere eftertragtet? Har foretrukket at se Refuels eje 100% af CNG Fuels. Måske skulle de have ventet med børsnoteringen og rejst nok EK, så de kunne købe Foresight ud. • Fremtidig vækst er begrænset af, hvor nemt det er at få ejendomme at bygge på. Dette er også lidt positivt, da det gør det svært for andre aktører at etablere sig. • Kan aktien afnoteres fra Euronext Growth og gennoteres i London? Hvad betyder det for mig som investor? Jeg har købt en lille andel og følger udviklingen nøje.
    8. sep.
    ·
    8. sep.
    ·
    Godt opsummeret, og jeg tror, du har ret i, at virksomheden vil have god vækst fremadrettet. Jeg er en af de 22, der allerede har investeret i aktien, og jeg tror, det bliver spændende fremadrettet. Deres største udfordring er at gøre aktien mere likvid.
  • 18. aug.
    ·
    18. aug.
    ·
    Spændende virksomhed med kun 21 investorer på Nordnet. Jeg har købt ind med et lytteindlæg og vil bruge de næste par dage/uger på at læse om virksomheden. Indtil videre synes jeg, at disse punkter gør ReFuels interessant: - CEO og grundlægger Philip Fjell virker dygtig og ejer en masse aktier sammen med CFO'en: https://www.youtube.com/watch?v=31wX7xN5vZM - Uopdaget virksomhed, både blandt private investorer og fonde - God vækst i en branche, som jeg tror kan vokse i lang tid fremover - Virksomheden begynder at bevæge sig mod profitabel drift Hvad jeg ikke kan lide ved virksomheden: - Usikker på, hvad der vil være det foretrukne operativsystem til lastbiler i fremtiden - Ejerstrukturen sammen med Foresight virker lidt kompliceret For mere information om virksomheden, se videoen nedenfor: https://www.youtube.com/watch?v=pj0uePF3UwA
  • 28. dec. 2023
    ·
    28. dec. 2023
    ·
    Hvad så? Ingen beskeder. Nogen der bare dumper lagre?
    3. mar. 2024
    ·
    3. mar. 2024
    ·
    Er alle minusser i regnskabet.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

Q1
32 dage siden38 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 15. sep.
    ·
    15. sep.
    ·
    Godt interview med Volvo Trucks, DHL og en udvikler af elektrisk opladning, hvor de taler om "Fremtiden for bæredygtige tunge lastbilbrændstoffer" i Storbritannien. 4 år gammel, men stadig relevant: https://www.youtube.com/watch?v=mze6JhcJ4SI Det virker som om, at de fleste ser elektriske lastbiler som fremtiden, men at benzinlastbiler er et "springbræt".
  • 10. sep.
    ·
    10. sep.
    ·
    Daimlers administrerende direktør bliver interviewet af Nikolai Tangen i podcasten "i godt selskab" (link nedenfor). De taler blandt andet om alternative brændstoffer, og så nævnes elektricitet og brint, men ikke naturgas. Hvis naturgas er så godt, som jeg tror, det er, burde en stor aktør som Daimler så ikke allerede være begyndt at producere CNG-lastbiler? Eller er det ren uvidenhed? https://podcasts.apple.com/se/podcast/daimler-truck-ceo-electric-transition-autonomous-vehicles/id1614211565?i=1000725819165
  • 2. sep.
    ·
    2. sep.
    ·
    Refuels – historien Jeg har brugt den sidste uge på at læse om det britiske selskab Refuels NV. Virksomheden blev noteret på Euronext Growth i 2023, og af en eller anden grund er der pr. 1. september 2025 kun 22 investorer på Nordnet investeret i virksomheden. Er det lave antal investorer et resultat af en dårlig virksomhed? Eller kan dette være en skjult perle? Jeg tror det sidste, og har derfor besluttet at se nærmere på virksomheden. Refuels blev startet af nordmanden Philip Fjeld i 2014. Virksomhedens mål er at dekarbonisere tung transport i Europa, og de vil gøre det ved at opbygge et netværk af tankstationer, hvor lastbiler kan tanke op med komprimeret naturgas (CNG). Den CNG, som Refuels køber og sælger, er af typen biomethan, dvs. gas fra madaffald, gødning og stort set det meste organisk materiale. For dem, der vil høre mere om biometan og hvorfor det kan være det foretrukne brændstof de næste 10-15 år, anbefaler jeg at lytte til denne podcast, hvor CEO Fjeld interviewes: Transforming Transport with CN…–Energy Transition Solutions – Apple Podcasts Fra sin ydmyge begyndelse i 2014 med et ikke-eksisterende marked har Refuels gradvist bygget sig op. I dag er virksomheden medejer af 16 tankstationer i Storbritannien, der er over 2.000 lastbiler, der bruger stationerne, og de har over 170 kunder på deres kundeliste, herunder store navne som Amazon, DHL og TESCO. Du har måske bemærket, at jeg skrev medejer. Det er rigtigt, Refuels har haft en noget kompliceret ejerstruktur. De har haft et selskab, der har drevet stationerne (CNG Fuels), et selskab, der har købt og solgt gas (RTFS), og de har "leaset" stationerne fra en fond kaldet Foresight. I marts 2024 blev strukturen ændret, så stationerne nu ejes af CNG Fuels, hvor Foresight får en ejerandel på 60% i CNG Fuels, mens Refuels ejer de resterende 40%. Virksomhedens ledelse har sagt, at alternativet var at udstede nye aktier, men at de mener, at dette var den bedste aftale for aktionærerne (administrerende direktør og finansdirektør er virksomhedens grundlæggere og ejer de næste 50%, så jeg tror, de har en aktionærvenlig tankegang).
    2. sep.
    ·
    2. sep.
    ·
    Hvis vi ser på den økonomiske omsætning for CNG Fuels for 134 millioner pund i 2025 (et regnskabsår for dem er fra sommer til sommer). Hvis vi omregner dette til NOK, vil det være omkring 1,75 milliarder. Hvis vi antager, at Refuels ejer 40%, vil deres andel af omsætningen være omkring 700 millioner. Refuels består i øjeblikket af omkring 60 millioner aktier, og aktiekursen er 15 NOK. Det betyder, at markedsværdien er 900 millioner NOK, hvilket giver en pris/aktie (P/S) på omkring 1,3. Ikke voldsomt billigt, men med den vækst, jeg tror, virksomheden kan have i fremtiden, er det heller ikke så slemt. Fremadrettet skriver administrerende direktør Fjeld følgende i årsrapporten for 2025: «I dag er CNG Fuels EBITDA-positiv med en meget skalerbar økonomi, efterhånden som den britiske lastbilflåde udvides. Hvis man antager en konservativ vækstrate på 8.000 bio-CNG-lastbiler i drift på tværs af stationsnetværket i 2030, og at RTFC-prisen forbliver på det nuværende niveau, har CNG Fuels potentiale til at generere et årligt EBITDA på over 100 millioner GBP inden udgangen af 2030.” Hvis han har ret i sine forudsigelser, vil Refuels' andel af dette være 520 millioner NOK i EBITDA i 2030. Hvis vi antager, at Refuels er prissat til 10 x EBITDA, vil virksomheden have en markedsværdi på 5,2 milliarder NOK, dvs. andelen kan fordobles i løbet af de næste fem år. Hvad jeg kan lide ved Refuels: • Boimetan ser ud til at blive mere og mere populært blandt dem, der køber lastbiler. Antallet af lastbiler er gået fra 7 i 2014 til 2100 i dag. I alt er der omkring 141.000 lastbiler i Storbritannien. Refuels mener selv, at de kan have 8.000 lastbiler på deres kundeliste inden 2030, dvs. en firedobling på 5 år. • Grundlæggerne (administrerende direktør og finansdirektør) virker dygtige og ejer omkring 50% af virksomheden • Uopdaget andel. Kun 22 ejere på Nordnet, og ingen midler er investeret -> potentielt høj efterspørgsel efter aktie • Indtryk af, at virksomheden har en dynamisk tilgang til forretningsmodellen. Målet er at dekarbonisere tung transport. Hvis det viser sig, at elektriske lastbiler er vejen frem, siger Refuels, at de vil tilpasse sig dette. Hvad jeg ikke kan lide: • Lav likviditet i aktien. Hvad skal der til for at gøre den mere likvid og mere eftertragtet? Hvad jeg ikke kan lide: • Lav likviditet i aktien. Hvad skal der til for at gøre den mere likvid og mere eftertragtet? Har foretrukket at se Refuels eje 100% af CNG Fuels. Måske skulle de have ventet med børsnoteringen og rejst nok EK, så de kunne købe Foresight ud. • Fremtidig vækst er begrænset af, hvor nemt det er at få ejendomme at bygge på. Dette er også lidt positivt, da det gør det svært for andre aktører at etablere sig. • Kan aktien afnoteres fra Euronext Growth og gennoteres i London? Hvad betyder det for mig som investor? Jeg har købt en lille andel og følger udviklingen nøje.
    8. sep.
    ·
    8. sep.
    ·
    Godt opsummeret, og jeg tror, du har ret i, at virksomheden vil have god vækst fremadrettet. Jeg er en af de 22, der allerede har investeret i aktien, og jeg tror, det bliver spændende fremadrettet. Deres største udfordring er at gøre aktien mere likvid.
  • 18. aug.
    ·
    18. aug.
    ·
    Spændende virksomhed med kun 21 investorer på Nordnet. Jeg har købt ind med et lytteindlæg og vil bruge de næste par dage/uger på at læse om virksomheden. Indtil videre synes jeg, at disse punkter gør ReFuels interessant: - CEO og grundlægger Philip Fjell virker dygtig og ejer en masse aktier sammen med CFO'en: https://www.youtube.com/watch?v=31wX7xN5vZM - Uopdaget virksomhed, både blandt private investorer og fonde - God vækst i en branche, som jeg tror kan vokse i lang tid fremover - Virksomheden begynder at bevæge sig mod profitabel drift Hvad jeg ikke kan lide ved virksomheden: - Usikker på, hvad der vil være det foretrukne operativsystem til lastbiler i fremtiden - Ejerstrukturen sammen med Foresight virker lidt kompliceret For mere information om virksomheden, se videoen nedenfor: https://www.youtube.com/watch?v=pj0uePF3UwA
  • 28. dec. 2023
    ·
    28. dec. 2023
    ·
    Hvad så? Ingen beskeder. Nogen der bare dumper lagre?
    3. mar. 2024
    ·
    3. mar. 2024
    ·
    Er alle minusser i regnskabet.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayEuronext Growth Oslo
Antal
Køb
1.000
Sælg
Antal
1.100

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
114--
53--
35--
Højest
13,9
VWAP
-
Lavest
13,9
OmsætningAntal
0 202
VWAP
-
Højest
13,9
Lavest
13,9
OmsætningAntal
0 202

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Andre har kigget på

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
28. nov.
Tidligere begivenheder
2024 Generalforsamling17. sep.
2026 Q129. aug.
2025 Q43. jun.
2025 Q430. maj
2025 Q34. mar.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Q1
32 dage siden38 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
28. nov.
Tidligere begivenheder
2024 Generalforsamling17. sep.
2026 Q129. aug.
2025 Q43. jun.
2025 Q430. maj
2025 Q34. mar.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 15. sep.
    ·
    15. sep.
    ·
    Godt interview med Volvo Trucks, DHL og en udvikler af elektrisk opladning, hvor de taler om "Fremtiden for bæredygtige tunge lastbilbrændstoffer" i Storbritannien. 4 år gammel, men stadig relevant: https://www.youtube.com/watch?v=mze6JhcJ4SI Det virker som om, at de fleste ser elektriske lastbiler som fremtiden, men at benzinlastbiler er et "springbræt".
  • 10. sep.
    ·
    10. sep.
    ·
    Daimlers administrerende direktør bliver interviewet af Nikolai Tangen i podcasten "i godt selskab" (link nedenfor). De taler blandt andet om alternative brændstoffer, og så nævnes elektricitet og brint, men ikke naturgas. Hvis naturgas er så godt, som jeg tror, det er, burde en stor aktør som Daimler så ikke allerede være begyndt at producere CNG-lastbiler? Eller er det ren uvidenhed? https://podcasts.apple.com/se/podcast/daimler-truck-ceo-electric-transition-autonomous-vehicles/id1614211565?i=1000725819165
  • 2. sep.
    ·
    2. sep.
    ·
    Refuels – historien Jeg har brugt den sidste uge på at læse om det britiske selskab Refuels NV. Virksomheden blev noteret på Euronext Growth i 2023, og af en eller anden grund er der pr. 1. september 2025 kun 22 investorer på Nordnet investeret i virksomheden. Er det lave antal investorer et resultat af en dårlig virksomhed? Eller kan dette være en skjult perle? Jeg tror det sidste, og har derfor besluttet at se nærmere på virksomheden. Refuels blev startet af nordmanden Philip Fjeld i 2014. Virksomhedens mål er at dekarbonisere tung transport i Europa, og de vil gøre det ved at opbygge et netværk af tankstationer, hvor lastbiler kan tanke op med komprimeret naturgas (CNG). Den CNG, som Refuels køber og sælger, er af typen biomethan, dvs. gas fra madaffald, gødning og stort set det meste organisk materiale. For dem, der vil høre mere om biometan og hvorfor det kan være det foretrukne brændstof de næste 10-15 år, anbefaler jeg at lytte til denne podcast, hvor CEO Fjeld interviewes: Transforming Transport with CN…–Energy Transition Solutions – Apple Podcasts Fra sin ydmyge begyndelse i 2014 med et ikke-eksisterende marked har Refuels gradvist bygget sig op. I dag er virksomheden medejer af 16 tankstationer i Storbritannien, der er over 2.000 lastbiler, der bruger stationerne, og de har over 170 kunder på deres kundeliste, herunder store navne som Amazon, DHL og TESCO. Du har måske bemærket, at jeg skrev medejer. Det er rigtigt, Refuels har haft en noget kompliceret ejerstruktur. De har haft et selskab, der har drevet stationerne (CNG Fuels), et selskab, der har købt og solgt gas (RTFS), og de har "leaset" stationerne fra en fond kaldet Foresight. I marts 2024 blev strukturen ændret, så stationerne nu ejes af CNG Fuels, hvor Foresight får en ejerandel på 60% i CNG Fuels, mens Refuels ejer de resterende 40%. Virksomhedens ledelse har sagt, at alternativet var at udstede nye aktier, men at de mener, at dette var den bedste aftale for aktionærerne (administrerende direktør og finansdirektør er virksomhedens grundlæggere og ejer de næste 50%, så jeg tror, de har en aktionærvenlig tankegang).
    2. sep.
    ·
    2. sep.
    ·
    Hvis vi ser på den økonomiske omsætning for CNG Fuels for 134 millioner pund i 2025 (et regnskabsår for dem er fra sommer til sommer). Hvis vi omregner dette til NOK, vil det være omkring 1,75 milliarder. Hvis vi antager, at Refuels ejer 40%, vil deres andel af omsætningen være omkring 700 millioner. Refuels består i øjeblikket af omkring 60 millioner aktier, og aktiekursen er 15 NOK. Det betyder, at markedsværdien er 900 millioner NOK, hvilket giver en pris/aktie (P/S) på omkring 1,3. Ikke voldsomt billigt, men med den vækst, jeg tror, virksomheden kan have i fremtiden, er det heller ikke så slemt. Fremadrettet skriver administrerende direktør Fjeld følgende i årsrapporten for 2025: «I dag er CNG Fuels EBITDA-positiv med en meget skalerbar økonomi, efterhånden som den britiske lastbilflåde udvides. Hvis man antager en konservativ vækstrate på 8.000 bio-CNG-lastbiler i drift på tværs af stationsnetværket i 2030, og at RTFC-prisen forbliver på det nuværende niveau, har CNG Fuels potentiale til at generere et årligt EBITDA på over 100 millioner GBP inden udgangen af 2030.” Hvis han har ret i sine forudsigelser, vil Refuels' andel af dette være 520 millioner NOK i EBITDA i 2030. Hvis vi antager, at Refuels er prissat til 10 x EBITDA, vil virksomheden have en markedsværdi på 5,2 milliarder NOK, dvs. andelen kan fordobles i løbet af de næste fem år. Hvad jeg kan lide ved Refuels: • Boimetan ser ud til at blive mere og mere populært blandt dem, der køber lastbiler. Antallet af lastbiler er gået fra 7 i 2014 til 2100 i dag. I alt er der omkring 141.000 lastbiler i Storbritannien. Refuels mener selv, at de kan have 8.000 lastbiler på deres kundeliste inden 2030, dvs. en firedobling på 5 år. • Grundlæggerne (administrerende direktør og finansdirektør) virker dygtige og ejer omkring 50% af virksomheden • Uopdaget andel. Kun 22 ejere på Nordnet, og ingen midler er investeret -> potentielt høj efterspørgsel efter aktie • Indtryk af, at virksomheden har en dynamisk tilgang til forretningsmodellen. Målet er at dekarbonisere tung transport. Hvis det viser sig, at elektriske lastbiler er vejen frem, siger Refuels, at de vil tilpasse sig dette. Hvad jeg ikke kan lide: • Lav likviditet i aktien. Hvad skal der til for at gøre den mere likvid og mere eftertragtet? Hvad jeg ikke kan lide: • Lav likviditet i aktien. Hvad skal der til for at gøre den mere likvid og mere eftertragtet? Har foretrukket at se Refuels eje 100% af CNG Fuels. Måske skulle de have ventet med børsnoteringen og rejst nok EK, så de kunne købe Foresight ud. • Fremtidig vækst er begrænset af, hvor nemt det er at få ejendomme at bygge på. Dette er også lidt positivt, da det gør det svært for andre aktører at etablere sig. • Kan aktien afnoteres fra Euronext Growth og gennoteres i London? Hvad betyder det for mig som investor? Jeg har købt en lille andel og følger udviklingen nøje.
    8. sep.
    ·
    8. sep.
    ·
    Godt opsummeret, og jeg tror, du har ret i, at virksomheden vil have god vækst fremadrettet. Jeg er en af de 22, der allerede har investeret i aktien, og jeg tror, det bliver spændende fremadrettet. Deres største udfordring er at gøre aktien mere likvid.
  • 18. aug.
    ·
    18. aug.
    ·
    Spændende virksomhed med kun 21 investorer på Nordnet. Jeg har købt ind med et lytteindlæg og vil bruge de næste par dage/uger på at læse om virksomheden. Indtil videre synes jeg, at disse punkter gør ReFuels interessant: - CEO og grundlægger Philip Fjell virker dygtig og ejer en masse aktier sammen med CFO'en: https://www.youtube.com/watch?v=31wX7xN5vZM - Uopdaget virksomhed, både blandt private investorer og fonde - God vækst i en branche, som jeg tror kan vokse i lang tid fremover - Virksomheden begynder at bevæge sig mod profitabel drift Hvad jeg ikke kan lide ved virksomheden: - Usikker på, hvad der vil være det foretrukne operativsystem til lastbiler i fremtiden - Ejerstrukturen sammen med Foresight virker lidt kompliceret For mere information om virksomheden, se videoen nedenfor: https://www.youtube.com/watch?v=pj0uePF3UwA
  • 28. dec. 2023
    ·
    28. dec. 2023
    ·
    Hvad så? Ingen beskeder. Nogen der bare dumper lagre?
    3. mar. 2024
    ·
    3. mar. 2024
    ·
    Er alle minusser i regnskabet.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayEuronext Growth Oslo
Antal
Køb
1.000
Sælg
Antal
1.100

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
114--
53--
35--
Højest
13,9
VWAP
-
Lavest
13,9
OmsætningAntal
0 202
VWAP
-
Højest
13,9
Lavest
13,9
OmsætningAntal
0 202

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Andre har kigget på