Der kan i øjeblikket opleves længere ventetid i kundeservice. Dette skyldes et teknisk problem. Vi arbejder på at få løst problemet hurtigst muligt.
Nye kunder kan i øjeblikket opleve problemer med at indbetale til deres Nordnet-konto. Dette skyldes et problem hos en leverandør. Der arbejdes på at løse problemet hurtigst muligt. Læs her, hvordan du som ny kunde laver en indbetaling.

Hej! Hvad kan vi hjælpe dig med?

Hvad betyder min ordrestatus?

Når du afgiver en ordre, tildeles den en ordrestatus. Dette for at du skal vide, hvad der sker med din ordre, og hvor i processen den befinder sig. Det betyder din ordrestatus:

  • Modtaget - Den ordrestatus, som tildeles inden ordren er placeret på en handelsplads. Denne status er ingen garanti for, at ordren er korrekt afgivet, men den kontrolleres.
  • I markedet - Ordren er korrekt, og den er nu placeret på den handelsplads, hvor værdipapiret handles. Ordren ses under feltet Ordrer.
  • Refused by ordervalidation - Ordren er ikke blevet godkendt af Nordnets ordrekontrol. Dette kan skyldes forskellige forhold, f.eks. at der ikke er dækning på kontoen, at der er ordrer i flere markeder, eller at en indsætning ikke er bogført. Ved denne status bør Nordnets mæglere kontaktes på tlf. 70 20 66 85.
  • Ordre behandles - Ordren er afgivet i en unoteret aktie, som kræver manuel håndtering af en mægler, og ordren er endnu ikke behandlet.
  • Requested action failed - Ordren har et ikke tilladt vilkår, eller også tillader den aktuelle handelsplads ikke denne handling.

Det er vigtigt, at du altid kontrollerer din ordrestatus og kontakter Nordnet, hvis der er noget, som du ikke forstår, eller som du synes virker forkert.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Tilbage