Hvad betyder min ordrestatus?
Når du afgiver en ordre, tildeles den en ordrestatus. På den måde kan du se, hvad der sker med din ordre, og hvor den er i processen.
Det betyder din ordrestatus:
Modtaget
Tildeles din ordre, inden den er placeret på en handelsplads. Denne status er ingen garanti for, at ordren er korrekt afgivet, men den kontrolleres.
I markedet
Ordren er korrekt og er nu placeret på den handelsplads, hvor værdipapiret handles. Ordren ses under feltet Ordrer.
Refused by ordervalidation
Ordren er ikke blevet godkendt af Nordnets ordrekontrol. Det kan der være flere årsager til, fx at der ikke er dækning på kontoen, at der er ordrer i flere markeder, eller at en indsætning ikke er bogført. Ved denne status kan du kontakte Nordnets mæglere på tlf. 70 20 66 85, tryk 2.
Ordre behandles
Ordren er afgivet i en unoteret aktie (ofte ved handel af en fond), som kræver manuel håndtering af en mægler, og ordren er endnu ikke behandlet.
Requested action failed
Ordren har et ikke tilladt vilkår, eller også tillader den aktuelle handelsplads ikke denne handling.
Det er vigtigt, at du altid kontrollerer din ordrestatus. Er der noget, som du ikke forstår, eller som du synes virker forkert, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på 70 20 66 85.
Lignende spørgsmål
- Handel med Nordnet som 3. part
- Hvilke ordretyper kan jeg tilknytte min ordre?
- Hvorfor gik min ordre ikke igennem?
- Hvad betyder Fill and Kill?
- Hvad gør jeg, hvis jeg får en fejlmeddelelse?
- Hvornår betaler jeg kurtage?
- Kan jeg skifte fonde i mit depot?
- Hvordan behandles en langtidsordre?
- Hvad er en åbningsauktion?
- Hvor meget må kursen for en ordre afvige fra senest handlede pris?
- Kan man benytte API-løsninger hos Nordnet?