Spring til hovedindhold

Hej! Hvad kan vi hjælpe dig med?

Jeg forsøger at sælge min position men der er ingen priser i markedet, hvad gør jeg?

Under normale markedsforhold tilbyder Nordea både købs- og salgspriser i Nordnets børshandlede produkter. I nogle tilfælde kan det være vanskeligt eller umuligt at købe eller sælge børshandlede produkter. Dette kaldes likviditetsrisiko og kan for eksempel forekomme, når det underliggende aktiv er vanskeligt at prissætte, i tilfælde af stærke prisbevægelser, eller når handel på en relevant markedsplads er lukket i et bestemt tidsrum. Tekniske forstyrrelser kan også forstyrre handel og påvirke Nordeas evne til at stille priser i produktet.

Hvis du har en eksisterende besiddelse af et produkt, som du har besluttet at sælge, men ikke kan på grund af den manglende pris i markedsproducentens ordrebog, skal du følge nedenstående trin for at være berettiget til kompensation som følge af den manglende prisfastsættelse .

  1. Prøv at sælge din position ved at placere en salgsordre.
     
  2. Hvis din ordre ikke kan udføres, skal du straks kontakte Nordnets mægler på telefonnummer 70 20 66 85, tast 2 og meddele, at du vil lukke din position.
     
  3. Nordnet vil kontakte Nordea som er market maker af produktet for at forsøge at få priser tilbage på produktet, så du kan lukke din position.
     
  4. Sælg din position, så snart udsteder igen tilbyder priser på produktet
     
  5. Indsend en klage ved at sende en besked fra depotet til kundeservice, hvis du mener, at du har lidt økonomisk tab som følge af hændelsen.

Ved at følge ovenstående trin giver du udsteder af produktet muligheden for at løse eventuelle problemer med prisfastsættelse og samtidig skabe de bedste betingelser for din klage senere i forløbet.

Klager, der er indsendt i overensstemmelse med ovenstående, vil blive behandlet, og eventuelle fejl kompenseres i overensstemmelse med betingelserne og afgøres fra sag til sag.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Tilbage