Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Intrum

Ingen data fundet.
2026 Q1-regnskab
50 dage siden
1,3532 SEK/aktie
Seneste udbytte
0,00%Direkte afkast

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
28. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
29. jan.
2025 Q3-regnskab
30. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
25. jul. 2025
2025 Q1-regnskab
7. maj 2025

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 9 timer siden
    ·
    Absolut den dårligste aktie i min portefølje nogensinde. Undrer mig over, hvorfor folk stadig er villige til at skubbe penge ind i selskabet? Er det frygten for at miste alt? Et desperat forsøg på at komme nogenlunde tørskoet ud af sumpen? Min tillid er nul. Tog beslutningen om ikke at satse en øre mere. Måske skiller jeg mig af med det, jeg har, og tager smækken? Tror jeg, at der vil være et salgspres, og at kursen falder? Kan dog have helt fejl. Måske har jeg forspildt min livs chance? Jeg tvivler…
    4 timer siden
    ·
    Støvet har ikke lagt sig endnu, og markedet viser overordnet set blodrøde tal. Det bedste er at holde hovedet koldt den nærmeste tid.
  • 10 timer siden
    ·
    3 timer siden
    ·
    God beskrivelse af trusler/muligheder af Privata affärer. 🥳👍🍸🤪🪎🥂
  • 11 timer siden · Redigeret
    ·
    Hvad sagde jeg, bear x 10 med kr 10000
  • 14 timer siden · Redigeret
    ·
    Har haft en dialog med AI om, hvordan fortegningsemissionen og de rettede emissioner fremover skaber en helt ny markedsdynamik. Fik følgende sammenfatning: 1. Nuet til begyndelsen af juli: Det tekniske salg (Det korte perspektiv) Handlen med tegningsretter afsluttedes den 24. juni, og selve tegningsperioden udløber den 29. juni. Indtil de nye aktier faktisk leveres i begyndelsen af juli, vil vi se en stor teknisk ubalance: Arbitrage og "BTA-pres": Lige nu handles aktien parallelt med Betalte Tegnede Aktier (BTA). Når disse BTA'er omformes til almindelige aktier i begyndelsen af juli, opstår der ofte et konkret salgspres. Mange investorer og arbitragører, der har købt billige retter/BTA'er, ønsker at sikre hurtige gevinster og sælger de nye stamaktier direkte ved levering. Garantigruppens ageren: Hvis emissionen ikke er tegnet til 100 % af offentligheden, men delvist er faldet ud på garanterne (banker og konsortium), har disse institutioner en tendens til at ville sælge deres "ufrivillige" aktier på markedet så hurtigt som muligt for at mindske deres risiko. Det kan agere som et midlertidigt kursloft. 2. Resten af 2026: Likviditets- og indekseffekter (Det mellemlange perspektiv) Når de over 3 milliarder aktier er blevet absorberet af markedet, ændres aktiens egenskaber fundamentalt: Fra "raket" til "tankskib": Tidligere var Intrum en relativt "illikvid" aktie med 136 millioner udestående aktier. Det gjorde, at kursen fluktuerede kraftigt ved nyheder (høj volatilitet). Med over 3 milliarder aktier kræves der enormt meget større kapitalvolumener for at flytte kursen en krone op eller ned. Handelsvolumenerne vil stige drastisk, men kursbevægelserne bliver sandsynligvis mere træge. Indeksfonde skal købe: Eftersom Intrums totale markedsværdi stiger i takt med, at 7,5 milliarder kroner i ren kapital er strømmet ind, vil selskabets vægt i forskellige danske og internationale aktieindeks (f.eks. OMX) blive genberegnet. Dette tvinger passive indeksfonde til at foretage mekaniske støttekøb af aktien under kommende indeksrebalanceringer, hvilket giver en teoretisk pude mod yderligere fald. 3. Fremad: Fundamental værdiansættelse og EPS-slag (Det lange perspektiv) Langsigtede ophører aktien med at blive handlet på "emissionsteknik" og vender tilbage til at blive værdiansat efter fundamentale nøgletal. Her bliver udvandingen på ~95,7 % brutalt synlig: Indtjening per aktie (EPS) kollapser: Selvom Intrum lykkes med at sænke sine renteomkostninger kraftigt ved at betale sine dyre gæld af, skal nettoresultatet nu deles på 20 gange flere aktier. EPS vil se meget lav ud i lang tid fremover. Krav om operationel levering: For at aktiekursen skal kunne klatre langsigtet, er det ikke nok, at balancen er blevet reddet af kreditvurderingsinstitutterne. Markedet vil kræve, at ledelsen viser, at det nye, gældsreducerede Intrum faktisk kan generere organisk vækst og stabile pengestrømme. Hver rapportskuffelse vil blive straffet hårdt, da der er så mange aktionærer, der vil ud.
    8 timer siden
    ·
    omvendt split, 40 spänn, vips
  • 14 timer siden
    ·
    Antallet af aktier styrer IKKE prisen Dette synes at være en tilbagevendende misforståelse i tråden. At Intrum går fra 136 millioner til 3,2 milliarder aktier spiller ingen rolle i sig selv — det er markedsværdien, der tæller, ikke antallet af aktier. Atlas Copco har næsten 5 milliarder aktier og er et af Sveriges bedst drevne selskaber. Det er præcis som at dele en pizza i 8 eller 32 stykker — pizzaen er lige stor uanset. Intrum bliver aldrig gældfri — og det er ikke meningen Dette er måske den vigtigste misforståelse. Intrums forretningsmodel *bygger* på gæld. De køber forfaldne fordringer for lånte penge og tjener på spreadet mellem finansieringsomkostninger og porteføljeafkast — præcis som en bank. Et gældfrit Intrum er et meningsløst Intrum. Målet er ikke nul gæld, men en *håndterbar* gældsætning på 3,0–3,5x Cash EBITDA til 2028. Det virkelige problem var ikke gælden — det var renten Da renterne var tæt på nul, lånte Intrum til 2–3% og købte porteføljer med 10–12% afkast. En spread på 7–9 procentpoint. Da renterne eksploderede 2022–2023, steg finansieringsomkostningerne til 7–8%, mens porteføljeafkastet ikke kunne følge med. Spreadet kollapsede. Det er hele krisen i en nøddeskal.
    12 timer siden · Redigeret
    ·
    Godt opsummeret @FreddeBruno 👍🏼
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
50 dage siden
1,3532 SEK/aktie
Seneste udbytte
0,00%Direkte afkast

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 9 timer siden
    ·
    Absolut den dårligste aktie i min portefølje nogensinde. Undrer mig over, hvorfor folk stadig er villige til at skubbe penge ind i selskabet? Er det frygten for at miste alt? Et desperat forsøg på at komme nogenlunde tørskoet ud af sumpen? Min tillid er nul. Tog beslutningen om ikke at satse en øre mere. Måske skiller jeg mig af med det, jeg har, og tager smækken? Tror jeg, at der vil være et salgspres, og at kursen falder? Kan dog have helt fejl. Måske har jeg forspildt min livs chance? Jeg tvivler…
    4 timer siden
    ·
    Støvet har ikke lagt sig endnu, og markedet viser overordnet set blodrøde tal. Det bedste er at holde hovedet koldt den nærmeste tid.
  • 10 timer siden
    ·
    3 timer siden
    ·
    God beskrivelse af trusler/muligheder af Privata affärer. 🥳👍🍸🤪🪎🥂
  • 11 timer siden · Redigeret
    ·
    Hvad sagde jeg, bear x 10 med kr 10000
  • 14 timer siden · Redigeret
    ·
    Har haft en dialog med AI om, hvordan fortegningsemissionen og de rettede emissioner fremover skaber en helt ny markedsdynamik. Fik følgende sammenfatning: 1. Nuet til begyndelsen af juli: Det tekniske salg (Det korte perspektiv) Handlen med tegningsretter afsluttedes den 24. juni, og selve tegningsperioden udløber den 29. juni. Indtil de nye aktier faktisk leveres i begyndelsen af juli, vil vi se en stor teknisk ubalance: Arbitrage og "BTA-pres": Lige nu handles aktien parallelt med Betalte Tegnede Aktier (BTA). Når disse BTA'er omformes til almindelige aktier i begyndelsen af juli, opstår der ofte et konkret salgspres. Mange investorer og arbitragører, der har købt billige retter/BTA'er, ønsker at sikre hurtige gevinster og sælger de nye stamaktier direkte ved levering. Garantigruppens ageren: Hvis emissionen ikke er tegnet til 100 % af offentligheden, men delvist er faldet ud på garanterne (banker og konsortium), har disse institutioner en tendens til at ville sælge deres "ufrivillige" aktier på markedet så hurtigt som muligt for at mindske deres risiko. Det kan agere som et midlertidigt kursloft. 2. Resten af 2026: Likviditets- og indekseffekter (Det mellemlange perspektiv) Når de over 3 milliarder aktier er blevet absorberet af markedet, ændres aktiens egenskaber fundamentalt: Fra "raket" til "tankskib": Tidligere var Intrum en relativt "illikvid" aktie med 136 millioner udestående aktier. Det gjorde, at kursen fluktuerede kraftigt ved nyheder (høj volatilitet). Med over 3 milliarder aktier kræves der enormt meget større kapitalvolumener for at flytte kursen en krone op eller ned. Handelsvolumenerne vil stige drastisk, men kursbevægelserne bliver sandsynligvis mere træge. Indeksfonde skal købe: Eftersom Intrums totale markedsværdi stiger i takt med, at 7,5 milliarder kroner i ren kapital er strømmet ind, vil selskabets vægt i forskellige danske og internationale aktieindeks (f.eks. OMX) blive genberegnet. Dette tvinger passive indeksfonde til at foretage mekaniske støttekøb af aktien under kommende indeksrebalanceringer, hvilket giver en teoretisk pude mod yderligere fald. 3. Fremad: Fundamental værdiansættelse og EPS-slag (Det lange perspektiv) Langsigtede ophører aktien med at blive handlet på "emissionsteknik" og vender tilbage til at blive værdiansat efter fundamentale nøgletal. Her bliver udvandingen på ~95,7 % brutalt synlig: Indtjening per aktie (EPS) kollapser: Selvom Intrum lykkes med at sænke sine renteomkostninger kraftigt ved at betale sine dyre gæld af, skal nettoresultatet nu deles på 20 gange flere aktier. EPS vil se meget lav ud i lang tid fremover. Krav om operationel levering: For at aktiekursen skal kunne klatre langsigtet, er det ikke nok, at balancen er blevet reddet af kreditvurderingsinstitutterne. Markedet vil kræve, at ledelsen viser, at det nye, gældsreducerede Intrum faktisk kan generere organisk vækst og stabile pengestrømme. Hver rapportskuffelse vil blive straffet hårdt, da der er så mange aktionærer, der vil ud.
    8 timer siden
    ·
    omvendt split, 40 spänn, vips
  • 14 timer siden
    ·
    Antallet af aktier styrer IKKE prisen Dette synes at være en tilbagevendende misforståelse i tråden. At Intrum går fra 136 millioner til 3,2 milliarder aktier spiller ingen rolle i sig selv — det er markedsværdien, der tæller, ikke antallet af aktier. Atlas Copco har næsten 5 milliarder aktier og er et af Sveriges bedst drevne selskaber. Det er præcis som at dele en pizza i 8 eller 32 stykker — pizzaen er lige stor uanset. Intrum bliver aldrig gældfri — og det er ikke meningen Dette er måske den vigtigste misforståelse. Intrums forretningsmodel *bygger* på gæld. De køber forfaldne fordringer for lånte penge og tjener på spreadet mellem finansieringsomkostninger og porteføljeafkast — præcis som en bank. Et gældfrit Intrum er et meningsløst Intrum. Målet er ikke nul gæld, men en *håndterbar* gældsætning på 3,0–3,5x Cash EBITDA til 2028. Det virkelige problem var ikke gælden — det var renten Da renterne var tæt på nul, lånte Intrum til 2–3% og købte porteføljer med 10–12% afkast. En spread på 7–9 procentpoint. Da renterne eksploderede 2022–2023, steg finansieringsomkostningerne til 7–8%, mens porteføljeafkastet ikke kunne følge med. Spreadet kollapsede. Det er hele krisen i en nøddeskal.
    12 timer siden · Redigeret
    ·
    Godt opsummeret @FreddeBruno 👍🏼
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
28. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
29. jan.
2025 Q3-regnskab
30. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
25. jul. 2025
2025 Q1-regnskab
7. maj 2025

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
50 dage siden

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
28. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
29. jan.
2025 Q3-regnskab
30. okt. 2025
2025 Q2-regnskab
25. jul. 2025
2025 Q1-regnskab
7. maj 2025

Relaterede Produkter

1,3532 SEK/aktie
Seneste udbytte
0,00%Direkte afkast

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 9 timer siden
    ·
    Absolut den dårligste aktie i min portefølje nogensinde. Undrer mig over, hvorfor folk stadig er villige til at skubbe penge ind i selskabet? Er det frygten for at miste alt? Et desperat forsøg på at komme nogenlunde tørskoet ud af sumpen? Min tillid er nul. Tog beslutningen om ikke at satse en øre mere. Måske skiller jeg mig af med det, jeg har, og tager smækken? Tror jeg, at der vil være et salgspres, og at kursen falder? Kan dog have helt fejl. Måske har jeg forspildt min livs chance? Jeg tvivler…
    4 timer siden
    ·
    Støvet har ikke lagt sig endnu, og markedet viser overordnet set blodrøde tal. Det bedste er at holde hovedet koldt den nærmeste tid.
  • 10 timer siden
    ·
    3 timer siden
    ·
    God beskrivelse af trusler/muligheder af Privata affärer. 🥳👍🍸🤪🪎🥂
  • 11 timer siden · Redigeret
    ·
    Hvad sagde jeg, bear x 10 med kr 10000
  • 14 timer siden · Redigeret
    ·
    Har haft en dialog med AI om, hvordan fortegningsemissionen og de rettede emissioner fremover skaber en helt ny markedsdynamik. Fik følgende sammenfatning: 1. Nuet til begyndelsen af juli: Det tekniske salg (Det korte perspektiv) Handlen med tegningsretter afsluttedes den 24. juni, og selve tegningsperioden udløber den 29. juni. Indtil de nye aktier faktisk leveres i begyndelsen af juli, vil vi se en stor teknisk ubalance: Arbitrage og "BTA-pres": Lige nu handles aktien parallelt med Betalte Tegnede Aktier (BTA). Når disse BTA'er omformes til almindelige aktier i begyndelsen af juli, opstår der ofte et konkret salgspres. Mange investorer og arbitragører, der har købt billige retter/BTA'er, ønsker at sikre hurtige gevinster og sælger de nye stamaktier direkte ved levering. Garantigruppens ageren: Hvis emissionen ikke er tegnet til 100 % af offentligheden, men delvist er faldet ud på garanterne (banker og konsortium), har disse institutioner en tendens til at ville sælge deres "ufrivillige" aktier på markedet så hurtigt som muligt for at mindske deres risiko. Det kan agere som et midlertidigt kursloft. 2. Resten af 2026: Likviditets- og indekseffekter (Det mellemlange perspektiv) Når de over 3 milliarder aktier er blevet absorberet af markedet, ændres aktiens egenskaber fundamentalt: Fra "raket" til "tankskib": Tidligere var Intrum en relativt "illikvid" aktie med 136 millioner udestående aktier. Det gjorde, at kursen fluktuerede kraftigt ved nyheder (høj volatilitet). Med over 3 milliarder aktier kræves der enormt meget større kapitalvolumener for at flytte kursen en krone op eller ned. Handelsvolumenerne vil stige drastisk, men kursbevægelserne bliver sandsynligvis mere træge. Indeksfonde skal købe: Eftersom Intrums totale markedsværdi stiger i takt med, at 7,5 milliarder kroner i ren kapital er strømmet ind, vil selskabets vægt i forskellige danske og internationale aktieindeks (f.eks. OMX) blive genberegnet. Dette tvinger passive indeksfonde til at foretage mekaniske støttekøb af aktien under kommende indeksrebalanceringer, hvilket giver en teoretisk pude mod yderligere fald. 3. Fremad: Fundamental værdiansættelse og EPS-slag (Det lange perspektiv) Langsigtede ophører aktien med at blive handlet på "emissionsteknik" og vender tilbage til at blive værdiansat efter fundamentale nøgletal. Her bliver udvandingen på ~95,7 % brutalt synlig: Indtjening per aktie (EPS) kollapser: Selvom Intrum lykkes med at sænke sine renteomkostninger kraftigt ved at betale sine dyre gæld af, skal nettoresultatet nu deles på 20 gange flere aktier. EPS vil se meget lav ud i lang tid fremover. Krav om operationel levering: For at aktiekursen skal kunne klatre langsigtet, er det ikke nok, at balancen er blevet reddet af kreditvurderingsinstitutterne. Markedet vil kræve, at ledelsen viser, at det nye, gældsreducerede Intrum faktisk kan generere organisk vækst og stabile pengestrømme. Hver rapportskuffelse vil blive straffet hårdt, da der er så mange aktionærer, der vil ud.
    8 timer siden
    ·
    omvendt split, 40 spänn, vips
  • 14 timer siden
    ·
    Antallet af aktier styrer IKKE prisen Dette synes at være en tilbagevendende misforståelse i tråden. At Intrum går fra 136 millioner til 3,2 milliarder aktier spiller ingen rolle i sig selv — det er markedsværdien, der tæller, ikke antallet af aktier. Atlas Copco har næsten 5 milliarder aktier og er et af Sveriges bedst drevne selskaber. Det er præcis som at dele en pizza i 8 eller 32 stykker — pizzaen er lige stor uanset. Intrum bliver aldrig gældfri — og det er ikke meningen Dette er måske den vigtigste misforståelse. Intrums forretningsmodel *bygger* på gæld. De køber forfaldne fordringer for lånte penge og tjener på spreadet mellem finansieringsomkostninger og porteføljeafkast — præcis som en bank. Et gældfrit Intrum er et meningsløst Intrum. Målet er ikke nul gæld, men en *håndterbar* gældsætning på 3,0–3,5x Cash EBITDA til 2028. Det virkelige problem var ikke gælden — det var renten Da renterne var tæt på nul, lånte Intrum til 2–3% og købte porteføljer med 10–12% afkast. En spread på 7–9 procentpoint. Da renterne eksploderede 2022–2023, steg finansieringsomkostningerne til 7–8%, mens porteføljeafkastet ikke kunne følge med. Spreadet kollapsede. Det er hele krisen i en nøddeskal.
    12 timer siden · Redigeret
    ·
    Godt opsummeret @FreddeBruno 👍🏼
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet