Q2
Kun PDF-version
87 dage siden
1,91 EUR/aktie
Seneste udbytte
5,40 %
Direkte afkast
Ordredybde
Xetra
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Højest
35,59VWAP
Lavest
35,01OmsætningAntal
21,7 613.365
VWAP
Højest
35,59Lavest
35,01OmsætningAntal
21,7 613.365
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig | |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2 | 13. aug. | |
| 2025 Q1 | 14. maj | |
| 2024 Q4 | 26. mar. | |
| 2024 Q3 | 13. nov. 2024 | |
| 2024 Q2 | 13. aug. 2024 |
Data hentes fra Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·29. sep.Her er en opdatering om Porsche Holding SE (NB - en rettelse - jeg blev narret af markedsværdien - men jeg synes stadig, at Porsche Holding er en spændende aktie. I dag tror jeg, at mange i Europa tøver med at købe en amerikansk eller kinesisk elbil - det er mere sikkert med en europæisk bil - det burde gavne Porsche.) Det er lidt forvirrende med Porsche på den tyske børs. Der er faktisk to virksomheder med navnet Porsche noteret på den tyske børs. I et par år nu har sportsvognsmærket været noteret, som har en markedsværdi på omkring 20 milliarder euro. Derudover er investeringsselskabet Porsche SE Holding - det selskab, som dette indlæg handler om - noteret på den tyske børs. Det er et investeringsselskab, der primært ejer lige under 32 procent af Volkswagen (som ejer lastbilmærket Traton) og 25 procent af Porsche, plus det har andele i virksomheder, der arbejder med supportfunktioner til bilindustrien. Det købte for nylig ind i ABB's e-mobilitetsdel og EQT Future. Kort historie: Bilmærket Porsche blev grundlagt i 1931 af Ferdinand Porsche i Stuttgart. I 2007 blev Volkswagen truet af et overtagelsestilbud, og for at sikre (tysk) kontrol over gruppen indgik VW/Porsche en byttehandel med Porsche og deres ejerfamilie i 2009. VW-gruppen købte Porsche-mærket, og til gengæld modtog Porsche 31 procent af kapitalen i VW-gruppen (den har 51 procent af stemmerne). Siden efteråret 2022 ejer den også 25 procent af Porsche (bilmærket). Porsche (investeringsselskabet) investerer også i virksomheder relateret til bilindustrien. Den ejer blandt andet aktier i ABB, PTV Group, Inrix, Markgorged, Aeva og Seurat Technologies. Porsche (investeringsselskabet) på børsen I skrivende stund (mandag den 22. september 2025) er Porsche Se Holding (PAH3) noteret til 33,42 euro. På sit højeste i 2024 og 2025 var den lige under 38 euro og på sit laveste lige over 32 euro. Den samlede markedsværdi er 10 milliarder euro. Udbyttet er 1,91 euro. Det direkte afkast er 5,44 procent. Min kommentar Volkswagen har i øjeblikket en markedsværdi på cirka 48 milliarder euro, og Porsche (bilmærket) har en markedsværdi på cirka 18 milliarder euro. Det betyder, at Porsches (investeringsselskabets) beholdning i Volkswagen er cirka 14 milliarder euro værd, og beholdningen i Porsche er omkring 4,5 milliarder euro værd. I alt bliver det omkring 18 milliarder euro. Nettogælden er omkring 4,9 milliarder euro. Det betyder en nettoformue på omkring 13-14 milliarder euro. Sammenlign det med dagens markedsværdi af Porsche Holding (investeringsselskabet), som er lige under 10 milliarder euro. I mine øjne virker Porsche utrolig billig i dag. Men det har de været i lige under fem år. Derudover er udbytteprocenten 5,4 procent. Jeg tror, det kan være et godt tidspunkt at se på Porsche nu, men som sagt har jeg troet på det i flere år. Jeg købte i dag - de seneste år har det været godt at købe i september og sælge i maj.13. okt.13. okt.Har været i Porsche SE i 5 år. Glimrende gennemgang du laver. VW omsætter altså omtrent det samme som nationen Danmark. HVIS de omsider tør skære i omkostninger, og der ed hæve de nu alt for små marginaler, burde en fordobling af kursen være konservativt. 9 mio. biler versus Tesla's under 2. Pt. har VW især succes på elbilsområdet med Skoda. De ny Porsche Macan og Taycan, 2025 modeller, er fremragende teknologisk, men såvidt jeg kan se på vejene, for få, der er parat til at betale ca. 100 pct. i præmie versus fx Skoda eller Tesla 3. Bundeskanzlers udtalelse om at fortsætte med forbrændingsmotorer længere end EU ønsket, kan give luft under vingerne.
- ·22. sep.Her er en opdatering om Porsche Holding SE Det er lidt forvirrende med Porsche på den tyske børs. Der er faktisk to virksomheder med navnet Porsche noteret på den tyske børs. I et par år nu har sportsvognsmærket været noteret med en markedsværdi på omkring 20 milliarder euro. Derudover er investeringsselskabet Porsche SE Holding - det selskab, dette indlæg handler om - noteret på den tyske børs. Det er et investeringsselskab, der primært ejer lige under 32 procent af Volkswagen (som ejer lastbilmærket Traton) og 25 procent af Porsche, plus det har andele i virksomheder, der arbejder med supportfunktioner til bilindustrien. Det købte for nylig ind i ABB's e-mobilitetsafdeling og EQT Future. Kort historie: Bilmærket Porsche blev grundlagt i 1931 af Ferdinand Porsche i Stuttgart. I 2007 blev Volkswagen truet af et overtagelsestilbud, og for at sikre (tysk) kontrol over gruppen indgik VW/Porsche en byttehandel med Porsche og deres ejerfamilie i 2009. VW-gruppen købte Porsche-mærket, og til gengæld modtog Porsche 31 procent af kapitalen i VW-gruppen (den har 51 procent af stemmerne). Siden efteråret 2022 ejer den også 25 procent af Porsche (bilmærket). Porsche (investeringsselskabet) investerer også i virksomheder relateret til bilindustrien. Den ejer blandt andet aktier i ABB, PTV Group, Inrix, Markgorged, Aeva og Seurat Technologies. Porsche (investeringsselskabet) på børsen I skrivende stund (mandag den 22. september 2025) er Porsche SE Holding (PAH3) noteret til 32,50 euro. På sit højeste i 2024 og 2025 var den lige under 38 euro og på sit laveste lige over 32 euro. Den samlede markedsværdi er 5,07 milliarder euro. Udbyttet er 1,91 euro. Det direkte afkast er 5,44 procent. Min kommentar Volkswagen har i øjeblikket en markedsværdi på cirka 48 milliarder euro, og Porsche (bilmærket) har en markedsværdi på cirka 18 milliarder euro. Det betyder, at Porsches (investeringsselskabets) beholdning i Volkswagen er værd cirka 14 milliarder euro, og beholdningen i Porsche er værd omkring 4,5 milliarder euro. I alt bliver det omkring 18 milliarder euro. Nettogælden er omkring 4,9 milliarder euro. Det betyder en nettoformue på omkring 13-14 milliarder euro. Sammenlign det med dagens markedsværdi af Porsche Holding (investeringsselskabet), som er lige under 5,1 milliarder euro. I mine øjne virker Porsche utrolig billig i dag. Men det har de været i lige under fem år. Derudover er udbytteprocenten 5,4 procent. Jeg tror, det kan være et godt tidspunkt at se på Porsche nu, men som sagt har jeg troet på det i flere år. Jeg købte i dag - de seneste år har det været godt at købe i september og sælge i maj.·24. sep.Den markedsværdi, du angiver, er halvdelen af den reelle markedsværdi af Porsche Automobil Holding SE. Jeg antager, at du har set på antallet af aktier af den type, der handles på børsen, men der er også en mere stemmeberettiget andel ejet af de to ejerfamilier.
- ·20. jul.https://www.finansavisen.no/motor/2025/07/19/8279874/trump-toll-og-kina-svikt-rammer-oss-hardt ""Vores forretningsmodel, som har tjent os godt i mange årtier, fungerer ikke længere i sin nuværende form," skriver Blume. - Alt dette rammer os hårdt Porsche kæmper med lavere end forventet efterspørgsel efter sine elbiler og svagt luksussalg i Kina, mens Trumps toldregime svækker marginerne i USA, Porsches største enkeltmarked, skriver Bloomberg. "Alt dette rammer os hårdt - hårdere end for mange andre bilproducenter," siger Blume ifølge nyhedsbureauet. De kommende nedskæringer skulle bidrage til at styrke virksomhedens rentabilitet i de kommende år. Målet er en driftsmargin på 15 til 17 procent på mellemlang sigt, men i første kvartal var den kun 8,6 procent."·1. okt.Glem ikke, at der er to Porscher, en til bilen og et holdingselskab, der ejer VW og Porsche. Dette er Holdingselskabet. Jeg tror, at VW og Porsche vil drage fordel af, at mange mennesker faktisk ikke ønsker at købe en kinesisk eller amerikansk elbil i dag. Det er her, Porsche og VW har en stor chance.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q2
Kun PDF-version
87 dage siden
1,91 EUR/aktie
Seneste udbytte
5,40 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·29. sep.Her er en opdatering om Porsche Holding SE (NB - en rettelse - jeg blev narret af markedsværdien - men jeg synes stadig, at Porsche Holding er en spændende aktie. I dag tror jeg, at mange i Europa tøver med at købe en amerikansk eller kinesisk elbil - det er mere sikkert med en europæisk bil - det burde gavne Porsche.) Det er lidt forvirrende med Porsche på den tyske børs. Der er faktisk to virksomheder med navnet Porsche noteret på den tyske børs. I et par år nu har sportsvognsmærket været noteret, som har en markedsværdi på omkring 20 milliarder euro. Derudover er investeringsselskabet Porsche SE Holding - det selskab, som dette indlæg handler om - noteret på den tyske børs. Det er et investeringsselskab, der primært ejer lige under 32 procent af Volkswagen (som ejer lastbilmærket Traton) og 25 procent af Porsche, plus det har andele i virksomheder, der arbejder med supportfunktioner til bilindustrien. Det købte for nylig ind i ABB's e-mobilitetsdel og EQT Future. Kort historie: Bilmærket Porsche blev grundlagt i 1931 af Ferdinand Porsche i Stuttgart. I 2007 blev Volkswagen truet af et overtagelsestilbud, og for at sikre (tysk) kontrol over gruppen indgik VW/Porsche en byttehandel med Porsche og deres ejerfamilie i 2009. VW-gruppen købte Porsche-mærket, og til gengæld modtog Porsche 31 procent af kapitalen i VW-gruppen (den har 51 procent af stemmerne). Siden efteråret 2022 ejer den også 25 procent af Porsche (bilmærket). Porsche (investeringsselskabet) investerer også i virksomheder relateret til bilindustrien. Den ejer blandt andet aktier i ABB, PTV Group, Inrix, Markgorged, Aeva og Seurat Technologies. Porsche (investeringsselskabet) på børsen I skrivende stund (mandag den 22. september 2025) er Porsche Se Holding (PAH3) noteret til 33,42 euro. På sit højeste i 2024 og 2025 var den lige under 38 euro og på sit laveste lige over 32 euro. Den samlede markedsværdi er 10 milliarder euro. Udbyttet er 1,91 euro. Det direkte afkast er 5,44 procent. Min kommentar Volkswagen har i øjeblikket en markedsværdi på cirka 48 milliarder euro, og Porsche (bilmærket) har en markedsværdi på cirka 18 milliarder euro. Det betyder, at Porsches (investeringsselskabets) beholdning i Volkswagen er cirka 14 milliarder euro værd, og beholdningen i Porsche er omkring 4,5 milliarder euro værd. I alt bliver det omkring 18 milliarder euro. Nettogælden er omkring 4,9 milliarder euro. Det betyder en nettoformue på omkring 13-14 milliarder euro. Sammenlign det med dagens markedsværdi af Porsche Holding (investeringsselskabet), som er lige under 10 milliarder euro. I mine øjne virker Porsche utrolig billig i dag. Men det har de været i lige under fem år. Derudover er udbytteprocenten 5,4 procent. Jeg tror, det kan være et godt tidspunkt at se på Porsche nu, men som sagt har jeg troet på det i flere år. Jeg købte i dag - de seneste år har det været godt at købe i september og sælge i maj.13. okt.13. okt.Har været i Porsche SE i 5 år. Glimrende gennemgang du laver. VW omsætter altså omtrent det samme som nationen Danmark. HVIS de omsider tør skære i omkostninger, og der ed hæve de nu alt for små marginaler, burde en fordobling af kursen være konservativt. 9 mio. biler versus Tesla's under 2. Pt. har VW især succes på elbilsområdet med Skoda. De ny Porsche Macan og Taycan, 2025 modeller, er fremragende teknologisk, men såvidt jeg kan se på vejene, for få, der er parat til at betale ca. 100 pct. i præmie versus fx Skoda eller Tesla 3. Bundeskanzlers udtalelse om at fortsætte med forbrændingsmotorer længere end EU ønsket, kan give luft under vingerne.
- ·22. sep.Her er en opdatering om Porsche Holding SE Det er lidt forvirrende med Porsche på den tyske børs. Der er faktisk to virksomheder med navnet Porsche noteret på den tyske børs. I et par år nu har sportsvognsmærket været noteret med en markedsværdi på omkring 20 milliarder euro. Derudover er investeringsselskabet Porsche SE Holding - det selskab, dette indlæg handler om - noteret på den tyske børs. Det er et investeringsselskab, der primært ejer lige under 32 procent af Volkswagen (som ejer lastbilmærket Traton) og 25 procent af Porsche, plus det har andele i virksomheder, der arbejder med supportfunktioner til bilindustrien. Det købte for nylig ind i ABB's e-mobilitetsafdeling og EQT Future. Kort historie: Bilmærket Porsche blev grundlagt i 1931 af Ferdinand Porsche i Stuttgart. I 2007 blev Volkswagen truet af et overtagelsestilbud, og for at sikre (tysk) kontrol over gruppen indgik VW/Porsche en byttehandel med Porsche og deres ejerfamilie i 2009. VW-gruppen købte Porsche-mærket, og til gengæld modtog Porsche 31 procent af kapitalen i VW-gruppen (den har 51 procent af stemmerne). Siden efteråret 2022 ejer den også 25 procent af Porsche (bilmærket). Porsche (investeringsselskabet) investerer også i virksomheder relateret til bilindustrien. Den ejer blandt andet aktier i ABB, PTV Group, Inrix, Markgorged, Aeva og Seurat Technologies. Porsche (investeringsselskabet) på børsen I skrivende stund (mandag den 22. september 2025) er Porsche SE Holding (PAH3) noteret til 32,50 euro. På sit højeste i 2024 og 2025 var den lige under 38 euro og på sit laveste lige over 32 euro. Den samlede markedsværdi er 5,07 milliarder euro. Udbyttet er 1,91 euro. Det direkte afkast er 5,44 procent. Min kommentar Volkswagen har i øjeblikket en markedsværdi på cirka 48 milliarder euro, og Porsche (bilmærket) har en markedsværdi på cirka 18 milliarder euro. Det betyder, at Porsches (investeringsselskabets) beholdning i Volkswagen er værd cirka 14 milliarder euro, og beholdningen i Porsche er værd omkring 4,5 milliarder euro. I alt bliver det omkring 18 milliarder euro. Nettogælden er omkring 4,9 milliarder euro. Det betyder en nettoformue på omkring 13-14 milliarder euro. Sammenlign det med dagens markedsværdi af Porsche Holding (investeringsselskabet), som er lige under 5,1 milliarder euro. I mine øjne virker Porsche utrolig billig i dag. Men det har de været i lige under fem år. Derudover er udbytteprocenten 5,4 procent. Jeg tror, det kan være et godt tidspunkt at se på Porsche nu, men som sagt har jeg troet på det i flere år. Jeg købte i dag - de seneste år har det været godt at købe i september og sælge i maj.·24. sep.Den markedsværdi, du angiver, er halvdelen af den reelle markedsværdi af Porsche Automobil Holding SE. Jeg antager, at du har set på antallet af aktier af den type, der handles på børsen, men der er også en mere stemmeberettiget andel ejet af de to ejerfamilier.
- ·20. jul.https://www.finansavisen.no/motor/2025/07/19/8279874/trump-toll-og-kina-svikt-rammer-oss-hardt ""Vores forretningsmodel, som har tjent os godt i mange årtier, fungerer ikke længere i sin nuværende form," skriver Blume. - Alt dette rammer os hårdt Porsche kæmper med lavere end forventet efterspørgsel efter sine elbiler og svagt luksussalg i Kina, mens Trumps toldregime svækker marginerne i USA, Porsches største enkeltmarked, skriver Bloomberg. "Alt dette rammer os hårdt - hårdere end for mange andre bilproducenter," siger Blume ifølge nyhedsbureauet. De kommende nedskæringer skulle bidrage til at styrke virksomhedens rentabilitet i de kommende år. Målet er en driftsmargin på 15 til 17 procent på mellemlang sigt, men i første kvartal var den kun 8,6 procent."·1. okt.Glem ikke, at der er to Porscher, en til bilen og et holdingselskab, der ejer VW og Porsche. Dette er Holdingselskabet. Jeg tror, at VW og Porsche vil drage fordel af, at mange mennesker faktisk ikke ønsker at købe en kinesisk eller amerikansk elbil i dag. Det er her, Porsche og VW har en stor chance.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Xetra
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Højest
35,59VWAP
Lavest
35,01OmsætningAntal
21,7 613.365
VWAP
Højest
35,59Lavest
35,01OmsætningAntal
21,7 613.365
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig | |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2 | 13. aug. | |
| 2025 Q1 | 14. maj | |
| 2024 Q4 | 26. mar. | |
| 2024 Q3 | 13. nov. 2024 | |
| 2024 Q2 | 13. aug. 2024 |
Data hentes fra Quartr
Q2
Kun PDF-version
87 dage siden
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig | |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2 | 13. aug. | |
| 2025 Q1 | 14. maj | |
| 2024 Q4 | 26. mar. | |
| 2024 Q3 | 13. nov. 2024 | |
| 2024 Q2 | 13. aug. 2024 |
Data hentes fra Quartr
1,91 EUR/aktie
Seneste udbytte
5,40 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·29. sep.Her er en opdatering om Porsche Holding SE (NB - en rettelse - jeg blev narret af markedsværdien - men jeg synes stadig, at Porsche Holding er en spændende aktie. I dag tror jeg, at mange i Europa tøver med at købe en amerikansk eller kinesisk elbil - det er mere sikkert med en europæisk bil - det burde gavne Porsche.) Det er lidt forvirrende med Porsche på den tyske børs. Der er faktisk to virksomheder med navnet Porsche noteret på den tyske børs. I et par år nu har sportsvognsmærket været noteret, som har en markedsværdi på omkring 20 milliarder euro. Derudover er investeringsselskabet Porsche SE Holding - det selskab, som dette indlæg handler om - noteret på den tyske børs. Det er et investeringsselskab, der primært ejer lige under 32 procent af Volkswagen (som ejer lastbilmærket Traton) og 25 procent af Porsche, plus det har andele i virksomheder, der arbejder med supportfunktioner til bilindustrien. Det købte for nylig ind i ABB's e-mobilitetsdel og EQT Future. Kort historie: Bilmærket Porsche blev grundlagt i 1931 af Ferdinand Porsche i Stuttgart. I 2007 blev Volkswagen truet af et overtagelsestilbud, og for at sikre (tysk) kontrol over gruppen indgik VW/Porsche en byttehandel med Porsche og deres ejerfamilie i 2009. VW-gruppen købte Porsche-mærket, og til gengæld modtog Porsche 31 procent af kapitalen i VW-gruppen (den har 51 procent af stemmerne). Siden efteråret 2022 ejer den også 25 procent af Porsche (bilmærket). Porsche (investeringsselskabet) investerer også i virksomheder relateret til bilindustrien. Den ejer blandt andet aktier i ABB, PTV Group, Inrix, Markgorged, Aeva og Seurat Technologies. Porsche (investeringsselskabet) på børsen I skrivende stund (mandag den 22. september 2025) er Porsche Se Holding (PAH3) noteret til 33,42 euro. På sit højeste i 2024 og 2025 var den lige under 38 euro og på sit laveste lige over 32 euro. Den samlede markedsværdi er 10 milliarder euro. Udbyttet er 1,91 euro. Det direkte afkast er 5,44 procent. Min kommentar Volkswagen har i øjeblikket en markedsværdi på cirka 48 milliarder euro, og Porsche (bilmærket) har en markedsværdi på cirka 18 milliarder euro. Det betyder, at Porsches (investeringsselskabets) beholdning i Volkswagen er cirka 14 milliarder euro værd, og beholdningen i Porsche er omkring 4,5 milliarder euro værd. I alt bliver det omkring 18 milliarder euro. Nettogælden er omkring 4,9 milliarder euro. Det betyder en nettoformue på omkring 13-14 milliarder euro. Sammenlign det med dagens markedsværdi af Porsche Holding (investeringsselskabet), som er lige under 10 milliarder euro. I mine øjne virker Porsche utrolig billig i dag. Men det har de været i lige under fem år. Derudover er udbytteprocenten 5,4 procent. Jeg tror, det kan være et godt tidspunkt at se på Porsche nu, men som sagt har jeg troet på det i flere år. Jeg købte i dag - de seneste år har det været godt at købe i september og sælge i maj.13. okt.13. okt.Har været i Porsche SE i 5 år. Glimrende gennemgang du laver. VW omsætter altså omtrent det samme som nationen Danmark. HVIS de omsider tør skære i omkostninger, og der ed hæve de nu alt for små marginaler, burde en fordobling af kursen være konservativt. 9 mio. biler versus Tesla's under 2. Pt. har VW især succes på elbilsområdet med Skoda. De ny Porsche Macan og Taycan, 2025 modeller, er fremragende teknologisk, men såvidt jeg kan se på vejene, for få, der er parat til at betale ca. 100 pct. i præmie versus fx Skoda eller Tesla 3. Bundeskanzlers udtalelse om at fortsætte med forbrændingsmotorer længere end EU ønsket, kan give luft under vingerne.
- ·22. sep.Her er en opdatering om Porsche Holding SE Det er lidt forvirrende med Porsche på den tyske børs. Der er faktisk to virksomheder med navnet Porsche noteret på den tyske børs. I et par år nu har sportsvognsmærket været noteret med en markedsværdi på omkring 20 milliarder euro. Derudover er investeringsselskabet Porsche SE Holding - det selskab, dette indlæg handler om - noteret på den tyske børs. Det er et investeringsselskab, der primært ejer lige under 32 procent af Volkswagen (som ejer lastbilmærket Traton) og 25 procent af Porsche, plus det har andele i virksomheder, der arbejder med supportfunktioner til bilindustrien. Det købte for nylig ind i ABB's e-mobilitetsafdeling og EQT Future. Kort historie: Bilmærket Porsche blev grundlagt i 1931 af Ferdinand Porsche i Stuttgart. I 2007 blev Volkswagen truet af et overtagelsestilbud, og for at sikre (tysk) kontrol over gruppen indgik VW/Porsche en byttehandel med Porsche og deres ejerfamilie i 2009. VW-gruppen købte Porsche-mærket, og til gengæld modtog Porsche 31 procent af kapitalen i VW-gruppen (den har 51 procent af stemmerne). Siden efteråret 2022 ejer den også 25 procent af Porsche (bilmærket). Porsche (investeringsselskabet) investerer også i virksomheder relateret til bilindustrien. Den ejer blandt andet aktier i ABB, PTV Group, Inrix, Markgorged, Aeva og Seurat Technologies. Porsche (investeringsselskabet) på børsen I skrivende stund (mandag den 22. september 2025) er Porsche SE Holding (PAH3) noteret til 32,50 euro. På sit højeste i 2024 og 2025 var den lige under 38 euro og på sit laveste lige over 32 euro. Den samlede markedsværdi er 5,07 milliarder euro. Udbyttet er 1,91 euro. Det direkte afkast er 5,44 procent. Min kommentar Volkswagen har i øjeblikket en markedsværdi på cirka 48 milliarder euro, og Porsche (bilmærket) har en markedsværdi på cirka 18 milliarder euro. Det betyder, at Porsches (investeringsselskabets) beholdning i Volkswagen er værd cirka 14 milliarder euro, og beholdningen i Porsche er værd omkring 4,5 milliarder euro. I alt bliver det omkring 18 milliarder euro. Nettogælden er omkring 4,9 milliarder euro. Det betyder en nettoformue på omkring 13-14 milliarder euro. Sammenlign det med dagens markedsværdi af Porsche Holding (investeringsselskabet), som er lige under 5,1 milliarder euro. I mine øjne virker Porsche utrolig billig i dag. Men det har de været i lige under fem år. Derudover er udbytteprocenten 5,4 procent. Jeg tror, det kan være et godt tidspunkt at se på Porsche nu, men som sagt har jeg troet på det i flere år. Jeg købte i dag - de seneste år har det været godt at købe i september og sælge i maj.·24. sep.Den markedsværdi, du angiver, er halvdelen af den reelle markedsværdi af Porsche Automobil Holding SE. Jeg antager, at du har set på antallet af aktier af den type, der handles på børsen, men der er også en mere stemmeberettiget andel ejet af de to ejerfamilier.
- ·20. jul.https://www.finansavisen.no/motor/2025/07/19/8279874/trump-toll-og-kina-svikt-rammer-oss-hardt ""Vores forretningsmodel, som har tjent os godt i mange årtier, fungerer ikke længere i sin nuværende form," skriver Blume. - Alt dette rammer os hårdt Porsche kæmper med lavere end forventet efterspørgsel efter sine elbiler og svagt luksussalg i Kina, mens Trumps toldregime svækker marginerne i USA, Porsches største enkeltmarked, skriver Bloomberg. "Alt dette rammer os hårdt - hårdere end for mange andre bilproducenter," siger Blume ifølge nyhedsbureauet. De kommende nedskæringer skulle bidrage til at styrke virksomhedens rentabilitet i de kommende år. Målet er en driftsmargin på 15 til 17 procent på mellemlang sigt, men i første kvartal var den kun 8,6 procent."·1. okt.Glem ikke, at der er to Porscher, en til bilen og et holdingselskab, der ejer VW og Porsche. Dette er Holdingselskabet. Jeg tror, at VW og Porsche vil drage fordel af, at mange mennesker faktisk ikke ønsker at købe en kinesisk eller amerikansk elbil i dag. Det er her, Porsche og VW har en stor chance.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Xetra
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Højest
35,59VWAP
Lavest
35,01OmsætningAntal
21,7 613.365
VWAP
Højest
35,59Lavest
35,01OmsætningAntal
21,7 613.365
Mæglerstatistik
Ingen data fundet





