Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Det New York-børsnoterede DHT Holdings har bekræftet mæglerrapporter om, at det har købt et moderne VLCC-skib for at erstatte ældre skibe, det har solgt.
Virksomheden sagde, at det betaler 107 millioner dollars for et skib med scrubber, der blev bygget i 2018 hos HD Hyundai Heavy Industries.
Olieudslip set nær brandramt dark flåde-tankskib, siger Greenpeace
Dette er Papalemos på 319.000 dwt, kontrolleret af det græske Enesel, ifølge mæglere, der blev citeret af TradeWinds tidligere på ugen.
Skibet er planlagt til levering mod slutningen af tredje kvartal.
Opkøbet vil blive finansieret gennem DHT's tilgængelige likviditet og forventet realkreditgæld.
"Skibet blev bygget til en høj specifikation af sin nuværende ejer og er udstyret med et udstødningsgasrensningssystem. Opkøbet vil forbedre DHT's aldersprofil og vil yderligere forbedre DHT-flådens effektivitetsmålinger," sagde virksomheden.
Aftalen vil bringe DHT's flåde op på 27 VLCC'er.
Mæglere havde rapporteret et salg til 108 millioner dollars, men kilder fortalte TradeWinds, at transaktionen stadig var i den sidste fase, og at prisen kunne falde en smule.
Administrerende direktør Svein Moxnes Harfjeld sagde: "Vi leder altid efter muligheder med det formål at forbedre indtjeningen pr. aktie for vores aktionærer."
'Faren ved den mørke flåde': Frontlinjechef diskuterer påstande om 'mareridts'-tankskibskollision og -fastklemning
"Dette er et søsterskib til skibe bygget af os i 2018, et design med stor lasteevne og førsteklasses indtjeningskapacitet, velegnet til vores nøglekunders handelsmønstre," tilføjede han.
"Vi mener, at dette er en passende tilføjelse til vores flåde, der erstatter noget af den indtjeningskapacitet, der er blevet frasolgt i år, og leverer til et marked med attraktive udsigter," sagde administrerende direktør.
Siden december har DHT solgt tre VLCC'er bygget i 2006 og 2011.
Fearnley Securities sagde, at salget er en "sjælden transaktion" for en moderne VLCC.
"Ved at analysere prisen og justere 3 millioner dollars for scrubber og 2 millioner dollars for større lasteevne, markerer opkøbet en stigning på 3% i forhold til vores aktivværdier," tilføjede analytikerne Fredrik Dybwad og Nils Thommesen.
Chevron og Petrobras sikrede sig VLCC-term charterdækning før rateeksplosionen i Mellemøsten
"Desuden er prisen fastsat over paritetskurven for nybygninger og indebærer en break-even-rate i intervallet 45.000-52.000 dollars pr. dag, afhængigt af antagelser," sagde de.
VLCC-raterne steg yderligere 12% torsdag fra Mellemøsten til Kina og nåede 65.000 dollars for moderne scrubber-udstyrede skibe på grund af krigsrisici i regionen.
"Prisen kan give anledning til bekymring i betragtning af DHT's historisk konservative tilgang, men med sunde markedsudsigter argumenterer vi for, at opkøbet er et fornuftigt skridt i retning af at forny flåden og øge indtjeningskapaciteten," tilføjede duoen.
Købet af Papalemos er den anden aftale på lige så mange år mellem DHT og Enesel.
I 2023 brugte DHT 94,5 millioner dollars på at erhverve Maria P Lemos på 319.200 dwt (bygget i 2018) fra den græske ejer.
Copyright. Tradewinds, simpelthen den bedste!
Med et fald på $1,2 siden midten af maj er stort set hele det sidste halve års gevinst barberet væk. Jeg anser aktien for at være rimelig at overvåge og givet faldet i oliepriserne og stabile lagre i USA, så tror jeg, at det vil falde lidt mere, før vi går ind i efterårets voksende behov. Er det billigt nok, eller sidde på hegnet længere?
Hej mit indlæg er et år gammelt. Jeg gik ud i vores, men jeg sidder på hegnet klar til at hoppe... snak om at begynde at sende fra Venezuela med VLCC...
Ser ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene?
But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day
https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Relaterede Produkter
Bull & Bear
2025 Q3-regnskab
35 dage siden23 min
0,18 USD/aktie
Seneste udbytte
5,76 %Direkte afkast
Vis
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Det New York-børsnoterede DHT Holdings har bekræftet mæglerrapporter om, at det har købt et moderne VLCC-skib for at erstatte ældre skibe, det har solgt.
Virksomheden sagde, at det betaler 107 millioner dollars for et skib med scrubber, der blev bygget i 2018 hos HD Hyundai Heavy Industries.
Olieudslip set nær brandramt dark flåde-tankskib, siger Greenpeace
Dette er Papalemos på 319.000 dwt, kontrolleret af det græske Enesel, ifølge mæglere, der blev citeret af TradeWinds tidligere på ugen.
Skibet er planlagt til levering mod slutningen af tredje kvartal.
Opkøbet vil blive finansieret gennem DHT's tilgængelige likviditet og forventet realkreditgæld.
"Skibet blev bygget til en høj specifikation af sin nuværende ejer og er udstyret med et udstødningsgasrensningssystem. Opkøbet vil forbedre DHT's aldersprofil og vil yderligere forbedre DHT-flådens effektivitetsmålinger," sagde virksomheden.
Aftalen vil bringe DHT's flåde op på 27 VLCC'er.
Mæglere havde rapporteret et salg til 108 millioner dollars, men kilder fortalte TradeWinds, at transaktionen stadig var i den sidste fase, og at prisen kunne falde en smule.
Administrerende direktør Svein Moxnes Harfjeld sagde: "Vi leder altid efter muligheder med det formål at forbedre indtjeningen pr. aktie for vores aktionærer."
'Faren ved den mørke flåde': Frontlinjechef diskuterer påstande om 'mareridts'-tankskibskollision og -fastklemning
"Dette er et søsterskib til skibe bygget af os i 2018, et design med stor lasteevne og førsteklasses indtjeningskapacitet, velegnet til vores nøglekunders handelsmønstre," tilføjede han.
"Vi mener, at dette er en passende tilføjelse til vores flåde, der erstatter noget af den indtjeningskapacitet, der er blevet frasolgt i år, og leverer til et marked med attraktive udsigter," sagde administrerende direktør.
Siden december har DHT solgt tre VLCC'er bygget i 2006 og 2011.
Fearnley Securities sagde, at salget er en "sjælden transaktion" for en moderne VLCC.
"Ved at analysere prisen og justere 3 millioner dollars for scrubber og 2 millioner dollars for større lasteevne, markerer opkøbet en stigning på 3% i forhold til vores aktivværdier," tilføjede analytikerne Fredrik Dybwad og Nils Thommesen.
Chevron og Petrobras sikrede sig VLCC-term charterdækning før rateeksplosionen i Mellemøsten
"Desuden er prisen fastsat over paritetskurven for nybygninger og indebærer en break-even-rate i intervallet 45.000-52.000 dollars pr. dag, afhængigt af antagelser," sagde de.
VLCC-raterne steg yderligere 12% torsdag fra Mellemøsten til Kina og nåede 65.000 dollars for moderne scrubber-udstyrede skibe på grund af krigsrisici i regionen.
"Prisen kan give anledning til bekymring i betragtning af DHT's historisk konservative tilgang, men med sunde markedsudsigter argumenterer vi for, at opkøbet er et fornuftigt skridt i retning af at forny flåden og øge indtjeningskapaciteten," tilføjede duoen.
Købet af Papalemos er den anden aftale på lige så mange år mellem DHT og Enesel.
I 2023 brugte DHT 94,5 millioner dollars på at erhverve Maria P Lemos på 319.200 dwt (bygget i 2018) fra den græske ejer.
Copyright. Tradewinds, simpelthen den bedste!
Med et fald på $1,2 siden midten af maj er stort set hele det sidste halve års gevinst barberet væk. Jeg anser aktien for at være rimelig at overvåge og givet faldet i oliepriserne og stabile lagre i USA, så tror jeg, at det vil falde lidt mere, før vi går ind i efterårets voksende behov. Er det billigt nok, eller sidde på hegnet længere?
Hej mit indlæg er et år gammelt. Jeg gik ud i vores, men jeg sidder på hegnet klar til at hoppe... snak om at begynde at sende fra Venezuela med VLCC...
Ser ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene?
But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day
https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Nasdaq
Antal
Køb
300
12,85
Sælg
Antal
13,08
300
Seneste handel
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
-
-
-
-
-
Højest
13,1
VWAP
12,97
Lavest
12,87
OmsætningAntal
6,1 889.746
VWAP
12,97
Højest
13,1
Lavest
12,87
OmsætningAntal
6,1 889.746
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Se alle
Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
11. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab
30. okt.
2025 Q3-regnskab
29. okt.
2025 Q2-regnskab
7. aug.
2025 Q2-regnskab
6. aug.
2025 Q1-regnskab
7. maj
Data hentes fra Quartr, FactSet
Relaterede Produkter
Bull & Bear
0,18 USD/aktie
Seneste udbytte
5,76 %Direkte afkast
Vis
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Det New York-børsnoterede DHT Holdings har bekræftet mæglerrapporter om, at det har købt et moderne VLCC-skib for at erstatte ældre skibe, det har solgt.
Virksomheden sagde, at det betaler 107 millioner dollars for et skib med scrubber, der blev bygget i 2018 hos HD Hyundai Heavy Industries.
Olieudslip set nær brandramt dark flåde-tankskib, siger Greenpeace
Dette er Papalemos på 319.000 dwt, kontrolleret af det græske Enesel, ifølge mæglere, der blev citeret af TradeWinds tidligere på ugen.
Skibet er planlagt til levering mod slutningen af tredje kvartal.
Opkøbet vil blive finansieret gennem DHT's tilgængelige likviditet og forventet realkreditgæld.
"Skibet blev bygget til en høj specifikation af sin nuværende ejer og er udstyret med et udstødningsgasrensningssystem. Opkøbet vil forbedre DHT's aldersprofil og vil yderligere forbedre DHT-flådens effektivitetsmålinger," sagde virksomheden.
Aftalen vil bringe DHT's flåde op på 27 VLCC'er.
Mæglere havde rapporteret et salg til 108 millioner dollars, men kilder fortalte TradeWinds, at transaktionen stadig var i den sidste fase, og at prisen kunne falde en smule.
Administrerende direktør Svein Moxnes Harfjeld sagde: "Vi leder altid efter muligheder med det formål at forbedre indtjeningen pr. aktie for vores aktionærer."
'Faren ved den mørke flåde': Frontlinjechef diskuterer påstande om 'mareridts'-tankskibskollision og -fastklemning
"Dette er et søsterskib til skibe bygget af os i 2018, et design med stor lasteevne og førsteklasses indtjeningskapacitet, velegnet til vores nøglekunders handelsmønstre," tilføjede han.
"Vi mener, at dette er en passende tilføjelse til vores flåde, der erstatter noget af den indtjeningskapacitet, der er blevet frasolgt i år, og leverer til et marked med attraktive udsigter," sagde administrerende direktør.
Siden december har DHT solgt tre VLCC'er bygget i 2006 og 2011.
Fearnley Securities sagde, at salget er en "sjælden transaktion" for en moderne VLCC.
"Ved at analysere prisen og justere 3 millioner dollars for scrubber og 2 millioner dollars for større lasteevne, markerer opkøbet en stigning på 3% i forhold til vores aktivværdier," tilføjede analytikerne Fredrik Dybwad og Nils Thommesen.
Chevron og Petrobras sikrede sig VLCC-term charterdækning før rateeksplosionen i Mellemøsten
"Desuden er prisen fastsat over paritetskurven for nybygninger og indebærer en break-even-rate i intervallet 45.000-52.000 dollars pr. dag, afhængigt af antagelser," sagde de.
VLCC-raterne steg yderligere 12% torsdag fra Mellemøsten til Kina og nåede 65.000 dollars for moderne scrubber-udstyrede skibe på grund af krigsrisici i regionen.
"Prisen kan give anledning til bekymring i betragtning af DHT's historisk konservative tilgang, men med sunde markedsudsigter argumenterer vi for, at opkøbet er et fornuftigt skridt i retning af at forny flåden og øge indtjeningskapaciteten," tilføjede duoen.
Købet af Papalemos er den anden aftale på lige så mange år mellem DHT og Enesel.
I 2023 brugte DHT 94,5 millioner dollars på at erhverve Maria P Lemos på 319.200 dwt (bygget i 2018) fra den græske ejer.
Copyright. Tradewinds, simpelthen den bedste!
Med et fald på $1,2 siden midten af maj er stort set hele det sidste halve års gevinst barberet væk. Jeg anser aktien for at være rimelig at overvåge og givet faldet i oliepriserne og stabile lagre i USA, så tror jeg, at det vil falde lidt mere, før vi går ind i efterårets voksende behov. Er det billigt nok, eller sidde på hegnet længere?
Hej mit indlæg er et år gammelt. Jeg gik ud i vores, men jeg sidder på hegnet klar til at hoppe... snak om at begynde at sende fra Venezuela med VLCC...
Ser ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene?
But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day
https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Nasdaq
Antal
Køb
300
12,85
Sælg
Antal
13,08
300
Seneste handel
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
-
-
-
-
-
Højest
13,1
VWAP
12,97
Lavest
12,87
OmsætningAntal
6,1 889.746
VWAP
12,97
Højest
13,1
Lavest
12,87
OmsætningAntal
6,1 889.746
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.