Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.
Aktie
First North Sweden
DIVIO B

Divio Technologies B

Divio Technologies B

0,1385SEK
+0,36% (+0,0005)
Ved markedsluk
Højest0,1385
Lavest0,1360
Omsætning
0,1 MSEK
0,1385SEK
+0,36% (+0,0005)
Ved markedsluk
Højest0,1385
Lavest0,1360
Omsætning
0,1 MSEK
Aktie
First North Sweden
DIVIO B

Divio Technologies B

Divio Technologies B

0,1385SEK
+0,36% (+0,0005)
Ved markedsluk
Højest0,1385
Lavest0,1360
Omsætning
0,1 MSEK
0,1385SEK
+0,36% (+0,0005)
Ved markedsluk
Højest0,1385
Lavest0,1360
Omsætning
0,1 MSEK
Aktie
First North Sweden
DIVIO B

Divio Technologies B

Divio Technologies B

0,1385SEK
+0,36% (+0,0005)
Ved markedsluk
Højest0,1385
Lavest0,1360
Omsætning
0,1 MSEK
0,1385SEK
+0,36% (+0,0005)
Ved markedsluk
Højest0,1385
Lavest0,1360
Omsætning
0,1 MSEK
Q2
52 dage siden42 min

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antal
Køb
28.293
Sælg
Antal
28.204

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
2.166--
14.637--
10.000--
200.000--
5.000--
Højest
0,139
VWAP
0,138
Lavest
0,136
OmsætningAntal
0,1 806.157
VWAP
0,138
Højest
0,139
Lavest
0,136
OmsætningAntal
0,1 806.157

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q3
12. nov.
Tidligere begivenheder
2025 Q212. aug.
2024 Generalforsamling13. jun.
2025 Q113. maj
2024 Q413. feb.
2024 Q329. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 23. sep.
    ·
    23. sep.
    ·
    Nævnte dette i tråden nedenfor, men synes, det fortjener sin egen tråd, da det er det første tegn på, at den nye bureaustrategi kan være effektiv. Divio har allerede annonceret sit første nye bureausamarbejde på deres LinkedIn-side: https://www.linkedin.com/posts/divio-ag_were-excited-to-welcome-surfgreendev-gmbh-activity-7371102348422717440-2jLx "Surfgreen" præsenterer sig selv som Django-specialister, der tilbyder brugerdefineret (mod forhandlingsgebyrer) eller standardiseret hjemmesideoprettelse for et gebyr på 1000 euro. De er baseret i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/ Tilfældigvis, da Divio søgte at ansætte nye Devops i år, accepterede de ansøgninger fra Sverige/Tyskland/hvor som helst. Et tidligt tysk bureausamarbejde kan være en fordel ved nye netværk fra nogle af de nyansatte(?). Uanset hvad, kom den annoncering hurtigt og tidligere end jeg havde forventet, hvilket er dejligt for en gangs skyld!
    23. sep.
    ·
    23. sep.
    ·
    (Og det sætter barren ret lavt, synes jeg)
  • 19. sep.
    ·
    19. sep.
    ·
    Nu skal denne såkaldte ledelse snart komme på banen!!!
    22. sep.
    ·
    22. sep.
    ·
    Jeg ville ikke have noget problem overhovedet med at vente på kontrakterne, hvis jeg følte mig sikker på, at de ville komme. Det ville være en stor hjælp at have detaljer/information fra ledelsen om, hvorfor disse processer kan tage så lang tid. Det ville forbedre tilliden og spare mig tid fra at skulle finde ud af det selv. Med andre ord, intet problem med at være tålmodig, hvis situationen er tydeligt præsenteret, og hvis årsagerne er forståelige eller forudsigelige ud fra ledelsens kommunikation om dem. Det er problemet, når information/vejledning næsten altid skuffer/overrasker i negativ retning: Der synes ikke at være nogen grund til at stole på det, de siger, og der er en konstant bias i forventningerne om et negativt resultat. En langvarig/tilbagevendende "overløftende/underleverende" investor relations-"kommunikationsstil" skaber usikkerhed og dårlig stemning, og ikke meget andet. Jeg vil sige, at den dynamik er solidt etableret her, og administrerende direktør synes aktivt at opretholde den ved enhver lejlighed. Jeg har spekuleret på, om han er lidt sløv, fordi han ikke forstår dette, og stadig gør det - nu uden nogen åbenlys grund - 6 år inde i sin ansættelse. Ikke særlig troværdig, virker ikke til at holde sig selv ansvarlig. Han understreger, at de alle arbejder meget hårdt, men tager sig ikke tid (i hvert fald ikke i mit tilfælde) til at svare på kritiske spørgsmål/feedback i sine IR-mails, og han lægger heller ikke meget arbejde i at forbedre informationsindholdet i præsentationerne. Fremstår meget sympatisk og sympatisk på overfladen, men virker også ret tvivlsom. Hvem har nogensinde mødt en hårdtarbejdende person, der bruger tid på at tale om, hvor hårdt de arbejder, hvor motiverede de er osv., efter at have underleveret i årevis på det, de har vejledt/lovet? (Roche-signeringen er en eneste undtagelse.) Angiveligt har de "endelig fået det rigtigt" med deres salgsstrategi i over et år nu, bare uden nye signeringer at vise for det. Tilfældigvis ligner den besked administrerende direktørs første præsentation for virksomheden nogensinde, hvor han var ret insisterende på, at han vidste, hvordan man fik tingene til at fungere. Mangel på IR-tillid alene burde være nok grund til, at bestyrelsen aktivt overvejer hans position, selv efter de seneste forbedringer af de grundlæggende elementer. Jeg er heller ikke sikker på, at bestyrelsen er tilstrækkeligt upartisk. 2/3 af bestyrelsesmedlemmerne har deres uddannelse fra Lunds Universitet, og det samme har administrerende direktør. Jeg ved ikke, om der er nogen forbindelse der, men blev de alle rekrutteret fra det samme sociale netværk? Er de kammeratlige? Upartiske nok? Evaluerer de hans ledelse proaktivt, eller er de villige til bare at vente og se, hvordan det går? Jeg ved, at mine gentagelser og kritik sandsynligvis er irriterende, men jeg vil fortsætte med at være højlydt om disse ting, indtil der er tegn på forbedring af disse aspekter: Jeg ønsker (kræver) mere gennemsigtighed og detaljer og mindre verbal kompensation og løfter, der er for svære at holde.
    22. sep.
    ·
    22. sep.
    ·
    På den positive side, for at afbalancere min negativitet: Ny bureaupartner er allerede annonceret (hurtigere end jeg ville have troet) på Divio LinkedIn: Surfgreen præsenterer sig selv som Django-specialister, der tilbyder skræddersyet hjemmesideoprettelse for et standardiseret gebyr på 1000 euro. Baseret i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/
  • 11. sep.
    ·
    11. sep.
    ·
    Mens vi venter: Jeg kan virkelig godt lide det nye initiativ med at alliere sig med webbureauer. Der er i øjeblikket en del handelsbarrierer, der er makro-/geopolitisk drevet, hvoraf jeg har forsøgt at skitsere nogle i tidligere indlæg. Udover disse synes den største hindring - og en specifik for Divio - at være at få kunder til at forpligte sig til en langvarig proces med at omskrive deres apps til dockerisering og for at overholde 12-faktor-app-principper, hvilket igen giver Divio mulighed for at "administrere" skyen effektivt og pålideligt efter denne konvertering. Omskrivning af apps til at overholde 12-faktor-app-principper kan tage alt fra et par uger for små, simple apps til mange måneder for store/komplekse apps og sandsynligvis op til et år eller mere for forældede "legacy"-apps. Så denne hindring er sandsynligvis også den primære årsag til lange leveringstider på kontraktunderskrivelser. 12-faktor-app-metoden betragtes som "bedste praksis", når det kommer til cloud-native applikationer, så det er klart, at enhver virksomhed, der søger succes hjulpet af cloud computing, ville være motiveret til denne overgang i første omgang. Det er dog også klart, at Divio har svært ved at sælge, når de henvender sig til virksomheder, der ikke har startet processen endnu. (Hvorfor/hvordan skulle de forpligte sig til et platformabonnement på forhånd, hvis de ikke engang er sikre på, hvordan deres processer og apps vil se ud om nogle måneder?) Det burde være meget nemmere at overbevise webbureauer om at anvende bedste praksis (12-faktor app-metode), når de skaber for kunder med cloud computing-ambitioner. Tilføj de store incitamenter i form af opnåelige platformrabatter (rabat på brug af Divio-platformen for webbureauerne selv) og op til 25% henvisningsprovision for nye kunder, og tilbuddet burde begynde at se meget tiltalende ud. Webbureauerne kan outsource alt, der har med cloud-løsninger at gøre, reducere deres egne omkostninger og tidsforbrug og endda øge deres marginer gentagne gange ved at opnå henvisningsprovisioner. Strategien åbner også op for muligheden for gentagne kunder fra folk, der ved mere og mere godt, hvad de laver, når de skriver apps til cloud-løsninger. Det eliminerer behovet for at hyre konsulenter i denne proces og reducerer i sidste ende omkostningerne for kunderne. For Divio burde det at have et netværk/forbindelser både "langt opstrøms" (i form af cloud-leverandørsamarbejder, som det de har med AWS) og "længere nedstrøms" (som det de får med bureau-samarbejdspartnere) sikre et rigeligt udbytte - i hvert fald i teorien: Fiskeri med flere net på flere steder giver mening, hvis du absolut har brug for en fangst, selv i denne periode, hvor der er færre fisk i floden (på grund af makro-/geopolitiske omstændigheder). Diversificeringen i leadgenerering giver også en anden klar fordel for Divio: Stabilere vækst. Kontraktgevinster fra leverandørsamarbejder (som AWS) vil sandsynligvis fortsat være sjældne, men store, mens bureaukontrakter er mere tilbøjelige til at være hyppige, men små. Så kombiner en stabil inkrementel vækst fra bureausamarbejder med sjældne udbrud af mere betydelig vækst fra leverandørsamarbejderne, og du får en meget attraktiv indtægtsstrøm. Prioritetsliste for Mr. Levin/Divio, som jeg ser det: 1. Kryds grænsen for rentabilitet 2. Genvind markedets tillid og investorernes tillid ved at øge gennemsigtigheden - diskutere virksomhedens udsigter, hindringer og bestræbelser mere detaljeret. (Og, det burde være unødvendigt at sige: Stop. Bare stop.. med at manipulere investorstemningen ved at give et forkert billede, få det til at se bedre ud eller påstå ting, der bare ikke holder stik.) 3. Få så mange bureauer som muligt fra forskellige områder med om bord. Jeg håber, at Divios opsøgende arbejde med dette initiativ er betydeligt og effektivt, for jeg synes, det (endelig) er en fremragende plan. Efter min mening kan dette initiativ være den "underskoven" i 2026, der kan give næring til en stabil og stadig mere betydelig vækst i 2027 og fremefter. Held og lykke!
    12. sep.
    ·
    12. sep.
    ·
    Ja, det er også spændende. Jeg er nysgerrig efter at se, hvilke opgaver de løser for den schweiziske hær. Alt, der har med militær at gøre i disse dage, er interessant, i tilfælde af at slutproduktet måske bliver efterspurgt i en bredere kreds af NATO, der kollektivt har brug for nye kapaciteter og ny skala.
  • 8. sep.
    8. sep.
    9 september 2024 kom offentliggørelsen af Roche. Mon vi kan vente noget nyt stort imorgen ? ⭐️
    18. sep.
    ·
    18. sep.
    ·
    Roche har helt sikkert musklerne, når det er nødvendigt. Fantastisk kunde nu og fremadrettet for Divio. 👍🏻 https://seekingalpha.com/news/4495908-roche-to-acquire-89bio-in-deal-worth-up-to-35-billion
  • 4. sep.
    ·
    4. sep.
    ·
    Genposter et indlæg fra en tidligere tråd, fordi jeg synes, det er vigtigt; om emnet spændinger mellem USA og EU, og om emnet diversificering af netværk/leadgenerering, som jeg synes, Divio bør undersøge næste gang/hurtigst muligt. Norge er et interessant marked for databehandling. En overflod af vandkraft, et køligt klima, god infrastruktur og et stabilt politisk miljø gør det til et ideelt sted for data-/computercentre. Mange datacentre er allerede placeret her. Nscale, Aker og OpenAI er også ved at bruge milliarder på et joint venture for et nyt giga-stort computeranlæg i den nordlige del af landet, der efter planen skal være færdigt i 2026: -Meddelelse her: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelelse her: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Disse er væsentlige udviklinger for fremtidens databehandling i Europa. Divio bør positionere sig i overensstemmelse hermed, og tiden til at gøre det ville være nu, efter min mening. En liste over leverandører, der er aktive i cloud-økosystemet i Norge, her: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

Q2
52 dage siden42 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 23. sep.
    ·
    23. sep.
    ·
    Nævnte dette i tråden nedenfor, men synes, det fortjener sin egen tråd, da det er det første tegn på, at den nye bureaustrategi kan være effektiv. Divio har allerede annonceret sit første nye bureausamarbejde på deres LinkedIn-side: https://www.linkedin.com/posts/divio-ag_were-excited-to-welcome-surfgreendev-gmbh-activity-7371102348422717440-2jLx "Surfgreen" præsenterer sig selv som Django-specialister, der tilbyder brugerdefineret (mod forhandlingsgebyrer) eller standardiseret hjemmesideoprettelse for et gebyr på 1000 euro. De er baseret i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/ Tilfældigvis, da Divio søgte at ansætte nye Devops i år, accepterede de ansøgninger fra Sverige/Tyskland/hvor som helst. Et tidligt tysk bureausamarbejde kan være en fordel ved nye netværk fra nogle af de nyansatte(?). Uanset hvad, kom den annoncering hurtigt og tidligere end jeg havde forventet, hvilket er dejligt for en gangs skyld!
    23. sep.
    ·
    23. sep.
    ·
    (Og det sætter barren ret lavt, synes jeg)
  • 19. sep.
    ·
    19. sep.
    ·
    Nu skal denne såkaldte ledelse snart komme på banen!!!
    22. sep.
    ·
    22. sep.
    ·
    Jeg ville ikke have noget problem overhovedet med at vente på kontrakterne, hvis jeg følte mig sikker på, at de ville komme. Det ville være en stor hjælp at have detaljer/information fra ledelsen om, hvorfor disse processer kan tage så lang tid. Det ville forbedre tilliden og spare mig tid fra at skulle finde ud af det selv. Med andre ord, intet problem med at være tålmodig, hvis situationen er tydeligt præsenteret, og hvis årsagerne er forståelige eller forudsigelige ud fra ledelsens kommunikation om dem. Det er problemet, når information/vejledning næsten altid skuffer/overrasker i negativ retning: Der synes ikke at være nogen grund til at stole på det, de siger, og der er en konstant bias i forventningerne om et negativt resultat. En langvarig/tilbagevendende "overløftende/underleverende" investor relations-"kommunikationsstil" skaber usikkerhed og dårlig stemning, og ikke meget andet. Jeg vil sige, at den dynamik er solidt etableret her, og administrerende direktør synes aktivt at opretholde den ved enhver lejlighed. Jeg har spekuleret på, om han er lidt sløv, fordi han ikke forstår dette, og stadig gør det - nu uden nogen åbenlys grund - 6 år inde i sin ansættelse. Ikke særlig troværdig, virker ikke til at holde sig selv ansvarlig. Han understreger, at de alle arbejder meget hårdt, men tager sig ikke tid (i hvert fald ikke i mit tilfælde) til at svare på kritiske spørgsmål/feedback i sine IR-mails, og han lægger heller ikke meget arbejde i at forbedre informationsindholdet i præsentationerne. Fremstår meget sympatisk og sympatisk på overfladen, men virker også ret tvivlsom. Hvem har nogensinde mødt en hårdtarbejdende person, der bruger tid på at tale om, hvor hårdt de arbejder, hvor motiverede de er osv., efter at have underleveret i årevis på det, de har vejledt/lovet? (Roche-signeringen er en eneste undtagelse.) Angiveligt har de "endelig fået det rigtigt" med deres salgsstrategi i over et år nu, bare uden nye signeringer at vise for det. Tilfældigvis ligner den besked administrerende direktørs første præsentation for virksomheden nogensinde, hvor han var ret insisterende på, at han vidste, hvordan man fik tingene til at fungere. Mangel på IR-tillid alene burde være nok grund til, at bestyrelsen aktivt overvejer hans position, selv efter de seneste forbedringer af de grundlæggende elementer. Jeg er heller ikke sikker på, at bestyrelsen er tilstrækkeligt upartisk. 2/3 af bestyrelsesmedlemmerne har deres uddannelse fra Lunds Universitet, og det samme har administrerende direktør. Jeg ved ikke, om der er nogen forbindelse der, men blev de alle rekrutteret fra det samme sociale netværk? Er de kammeratlige? Upartiske nok? Evaluerer de hans ledelse proaktivt, eller er de villige til bare at vente og se, hvordan det går? Jeg ved, at mine gentagelser og kritik sandsynligvis er irriterende, men jeg vil fortsætte med at være højlydt om disse ting, indtil der er tegn på forbedring af disse aspekter: Jeg ønsker (kræver) mere gennemsigtighed og detaljer og mindre verbal kompensation og løfter, der er for svære at holde.
    22. sep.
    ·
    22. sep.
    ·
    På den positive side, for at afbalancere min negativitet: Ny bureaupartner er allerede annonceret (hurtigere end jeg ville have troet) på Divio LinkedIn: Surfgreen præsenterer sig selv som Django-specialister, der tilbyder skræddersyet hjemmesideoprettelse for et standardiseret gebyr på 1000 euro. Baseret i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/
  • 11. sep.
    ·
    11. sep.
    ·
    Mens vi venter: Jeg kan virkelig godt lide det nye initiativ med at alliere sig med webbureauer. Der er i øjeblikket en del handelsbarrierer, der er makro-/geopolitisk drevet, hvoraf jeg har forsøgt at skitsere nogle i tidligere indlæg. Udover disse synes den største hindring - og en specifik for Divio - at være at få kunder til at forpligte sig til en langvarig proces med at omskrive deres apps til dockerisering og for at overholde 12-faktor-app-principper, hvilket igen giver Divio mulighed for at "administrere" skyen effektivt og pålideligt efter denne konvertering. Omskrivning af apps til at overholde 12-faktor-app-principper kan tage alt fra et par uger for små, simple apps til mange måneder for store/komplekse apps og sandsynligvis op til et år eller mere for forældede "legacy"-apps. Så denne hindring er sandsynligvis også den primære årsag til lange leveringstider på kontraktunderskrivelser. 12-faktor-app-metoden betragtes som "bedste praksis", når det kommer til cloud-native applikationer, så det er klart, at enhver virksomhed, der søger succes hjulpet af cloud computing, ville være motiveret til denne overgang i første omgang. Det er dog også klart, at Divio har svært ved at sælge, når de henvender sig til virksomheder, der ikke har startet processen endnu. (Hvorfor/hvordan skulle de forpligte sig til et platformabonnement på forhånd, hvis de ikke engang er sikre på, hvordan deres processer og apps vil se ud om nogle måneder?) Det burde være meget nemmere at overbevise webbureauer om at anvende bedste praksis (12-faktor app-metode), når de skaber for kunder med cloud computing-ambitioner. Tilføj de store incitamenter i form af opnåelige platformrabatter (rabat på brug af Divio-platformen for webbureauerne selv) og op til 25% henvisningsprovision for nye kunder, og tilbuddet burde begynde at se meget tiltalende ud. Webbureauerne kan outsource alt, der har med cloud-løsninger at gøre, reducere deres egne omkostninger og tidsforbrug og endda øge deres marginer gentagne gange ved at opnå henvisningsprovisioner. Strategien åbner også op for muligheden for gentagne kunder fra folk, der ved mere og mere godt, hvad de laver, når de skriver apps til cloud-løsninger. Det eliminerer behovet for at hyre konsulenter i denne proces og reducerer i sidste ende omkostningerne for kunderne. For Divio burde det at have et netværk/forbindelser både "langt opstrøms" (i form af cloud-leverandørsamarbejder, som det de har med AWS) og "længere nedstrøms" (som det de får med bureau-samarbejdspartnere) sikre et rigeligt udbytte - i hvert fald i teorien: Fiskeri med flere net på flere steder giver mening, hvis du absolut har brug for en fangst, selv i denne periode, hvor der er færre fisk i floden (på grund af makro-/geopolitiske omstændigheder). Diversificeringen i leadgenerering giver også en anden klar fordel for Divio: Stabilere vækst. Kontraktgevinster fra leverandørsamarbejder (som AWS) vil sandsynligvis fortsat være sjældne, men store, mens bureaukontrakter er mere tilbøjelige til at være hyppige, men små. Så kombiner en stabil inkrementel vækst fra bureausamarbejder med sjældne udbrud af mere betydelig vækst fra leverandørsamarbejderne, og du får en meget attraktiv indtægtsstrøm. Prioritetsliste for Mr. Levin/Divio, som jeg ser det: 1. Kryds grænsen for rentabilitet 2. Genvind markedets tillid og investorernes tillid ved at øge gennemsigtigheden - diskutere virksomhedens udsigter, hindringer og bestræbelser mere detaljeret. (Og, det burde være unødvendigt at sige: Stop. Bare stop.. med at manipulere investorstemningen ved at give et forkert billede, få det til at se bedre ud eller påstå ting, der bare ikke holder stik.) 3. Få så mange bureauer som muligt fra forskellige områder med om bord. Jeg håber, at Divios opsøgende arbejde med dette initiativ er betydeligt og effektivt, for jeg synes, det (endelig) er en fremragende plan. Efter min mening kan dette initiativ være den "underskoven" i 2026, der kan give næring til en stabil og stadig mere betydelig vækst i 2027 og fremefter. Held og lykke!
    12. sep.
    ·
    12. sep.
    ·
    Ja, det er også spændende. Jeg er nysgerrig efter at se, hvilke opgaver de løser for den schweiziske hær. Alt, der har med militær at gøre i disse dage, er interessant, i tilfælde af at slutproduktet måske bliver efterspurgt i en bredere kreds af NATO, der kollektivt har brug for nye kapaciteter og ny skala.
  • 8. sep.
    8. sep.
    9 september 2024 kom offentliggørelsen af Roche. Mon vi kan vente noget nyt stort imorgen ? ⭐️
    18. sep.
    ·
    18. sep.
    ·
    Roche har helt sikkert musklerne, når det er nødvendigt. Fantastisk kunde nu og fremadrettet for Divio. 👍🏻 https://seekingalpha.com/news/4495908-roche-to-acquire-89bio-in-deal-worth-up-to-35-billion
  • 4. sep.
    ·
    4. sep.
    ·
    Genposter et indlæg fra en tidligere tråd, fordi jeg synes, det er vigtigt; om emnet spændinger mellem USA og EU, og om emnet diversificering af netværk/leadgenerering, som jeg synes, Divio bør undersøge næste gang/hurtigst muligt. Norge er et interessant marked for databehandling. En overflod af vandkraft, et køligt klima, god infrastruktur og et stabilt politisk miljø gør det til et ideelt sted for data-/computercentre. Mange datacentre er allerede placeret her. Nscale, Aker og OpenAI er også ved at bruge milliarder på et joint venture for et nyt giga-stort computeranlæg i den nordlige del af landet, der efter planen skal være færdigt i 2026: -Meddelelse her: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelelse her: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Disse er væsentlige udviklinger for fremtidens databehandling i Europa. Divio bør positionere sig i overensstemmelse hermed, og tiden til at gøre det ville være nu, efter min mening. En liste over leverandører, der er aktive i cloud-økosystemet i Norge, her: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antal
Køb
28.293
Sælg
Antal
28.204

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
2.166--
14.637--
10.000--
200.000--
5.000--
Højest
0,139
VWAP
0,138
Lavest
0,136
OmsætningAntal
0,1 806.157
VWAP
0,138
Højest
0,139
Lavest
0,136
OmsætningAntal
0,1 806.157

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q3
12. nov.
Tidligere begivenheder
2025 Q212. aug.
2024 Generalforsamling13. jun.
2025 Q113. maj
2024 Q413. feb.
2024 Q329. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Q2
52 dage siden42 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q3
12. nov.
Tidligere begivenheder
2025 Q212. aug.
2024 Generalforsamling13. jun.
2025 Q113. maj
2024 Q413. feb.
2024 Q329. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 23. sep.
    ·
    23. sep.
    ·
    Nævnte dette i tråden nedenfor, men synes, det fortjener sin egen tråd, da det er det første tegn på, at den nye bureaustrategi kan være effektiv. Divio har allerede annonceret sit første nye bureausamarbejde på deres LinkedIn-side: https://www.linkedin.com/posts/divio-ag_were-excited-to-welcome-surfgreendev-gmbh-activity-7371102348422717440-2jLx "Surfgreen" præsenterer sig selv som Django-specialister, der tilbyder brugerdefineret (mod forhandlingsgebyrer) eller standardiseret hjemmesideoprettelse for et gebyr på 1000 euro. De er baseret i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/ Tilfældigvis, da Divio søgte at ansætte nye Devops i år, accepterede de ansøgninger fra Sverige/Tyskland/hvor som helst. Et tidligt tysk bureausamarbejde kan være en fordel ved nye netværk fra nogle af de nyansatte(?). Uanset hvad, kom den annoncering hurtigt og tidligere end jeg havde forventet, hvilket er dejligt for en gangs skyld!
    23. sep.
    ·
    23. sep.
    ·
    (Og det sætter barren ret lavt, synes jeg)
  • 19. sep.
    ·
    19. sep.
    ·
    Nu skal denne såkaldte ledelse snart komme på banen!!!
    22. sep.
    ·
    22. sep.
    ·
    Jeg ville ikke have noget problem overhovedet med at vente på kontrakterne, hvis jeg følte mig sikker på, at de ville komme. Det ville være en stor hjælp at have detaljer/information fra ledelsen om, hvorfor disse processer kan tage så lang tid. Det ville forbedre tilliden og spare mig tid fra at skulle finde ud af det selv. Med andre ord, intet problem med at være tålmodig, hvis situationen er tydeligt præsenteret, og hvis årsagerne er forståelige eller forudsigelige ud fra ledelsens kommunikation om dem. Det er problemet, når information/vejledning næsten altid skuffer/overrasker i negativ retning: Der synes ikke at være nogen grund til at stole på det, de siger, og der er en konstant bias i forventningerne om et negativt resultat. En langvarig/tilbagevendende "overløftende/underleverende" investor relations-"kommunikationsstil" skaber usikkerhed og dårlig stemning, og ikke meget andet. Jeg vil sige, at den dynamik er solidt etableret her, og administrerende direktør synes aktivt at opretholde den ved enhver lejlighed. Jeg har spekuleret på, om han er lidt sløv, fordi han ikke forstår dette, og stadig gør det - nu uden nogen åbenlys grund - 6 år inde i sin ansættelse. Ikke særlig troværdig, virker ikke til at holde sig selv ansvarlig. Han understreger, at de alle arbejder meget hårdt, men tager sig ikke tid (i hvert fald ikke i mit tilfælde) til at svare på kritiske spørgsmål/feedback i sine IR-mails, og han lægger heller ikke meget arbejde i at forbedre informationsindholdet i præsentationerne. Fremstår meget sympatisk og sympatisk på overfladen, men virker også ret tvivlsom. Hvem har nogensinde mødt en hårdtarbejdende person, der bruger tid på at tale om, hvor hårdt de arbejder, hvor motiverede de er osv., efter at have underleveret i årevis på det, de har vejledt/lovet? (Roche-signeringen er en eneste undtagelse.) Angiveligt har de "endelig fået det rigtigt" med deres salgsstrategi i over et år nu, bare uden nye signeringer at vise for det. Tilfældigvis ligner den besked administrerende direktørs første præsentation for virksomheden nogensinde, hvor han var ret insisterende på, at han vidste, hvordan man fik tingene til at fungere. Mangel på IR-tillid alene burde være nok grund til, at bestyrelsen aktivt overvejer hans position, selv efter de seneste forbedringer af de grundlæggende elementer. Jeg er heller ikke sikker på, at bestyrelsen er tilstrækkeligt upartisk. 2/3 af bestyrelsesmedlemmerne har deres uddannelse fra Lunds Universitet, og det samme har administrerende direktør. Jeg ved ikke, om der er nogen forbindelse der, men blev de alle rekrutteret fra det samme sociale netværk? Er de kammeratlige? Upartiske nok? Evaluerer de hans ledelse proaktivt, eller er de villige til bare at vente og se, hvordan det går? Jeg ved, at mine gentagelser og kritik sandsynligvis er irriterende, men jeg vil fortsætte med at være højlydt om disse ting, indtil der er tegn på forbedring af disse aspekter: Jeg ønsker (kræver) mere gennemsigtighed og detaljer og mindre verbal kompensation og løfter, der er for svære at holde.
    22. sep.
    ·
    22. sep.
    ·
    På den positive side, for at afbalancere min negativitet: Ny bureaupartner er allerede annonceret (hurtigere end jeg ville have troet) på Divio LinkedIn: Surfgreen præsenterer sig selv som Django-specialister, der tilbyder skræddersyet hjemmesideoprettelse for et standardiseret gebyr på 1000 euro. Baseret i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/
  • 11. sep.
    ·
    11. sep.
    ·
    Mens vi venter: Jeg kan virkelig godt lide det nye initiativ med at alliere sig med webbureauer. Der er i øjeblikket en del handelsbarrierer, der er makro-/geopolitisk drevet, hvoraf jeg har forsøgt at skitsere nogle i tidligere indlæg. Udover disse synes den største hindring - og en specifik for Divio - at være at få kunder til at forpligte sig til en langvarig proces med at omskrive deres apps til dockerisering og for at overholde 12-faktor-app-principper, hvilket igen giver Divio mulighed for at "administrere" skyen effektivt og pålideligt efter denne konvertering. Omskrivning af apps til at overholde 12-faktor-app-principper kan tage alt fra et par uger for små, simple apps til mange måneder for store/komplekse apps og sandsynligvis op til et år eller mere for forældede "legacy"-apps. Så denne hindring er sandsynligvis også den primære årsag til lange leveringstider på kontraktunderskrivelser. 12-faktor-app-metoden betragtes som "bedste praksis", når det kommer til cloud-native applikationer, så det er klart, at enhver virksomhed, der søger succes hjulpet af cloud computing, ville være motiveret til denne overgang i første omgang. Det er dog også klart, at Divio har svært ved at sælge, når de henvender sig til virksomheder, der ikke har startet processen endnu. (Hvorfor/hvordan skulle de forpligte sig til et platformabonnement på forhånd, hvis de ikke engang er sikre på, hvordan deres processer og apps vil se ud om nogle måneder?) Det burde være meget nemmere at overbevise webbureauer om at anvende bedste praksis (12-faktor app-metode), når de skaber for kunder med cloud computing-ambitioner. Tilføj de store incitamenter i form af opnåelige platformrabatter (rabat på brug af Divio-platformen for webbureauerne selv) og op til 25% henvisningsprovision for nye kunder, og tilbuddet burde begynde at se meget tiltalende ud. Webbureauerne kan outsource alt, der har med cloud-løsninger at gøre, reducere deres egne omkostninger og tidsforbrug og endda øge deres marginer gentagne gange ved at opnå henvisningsprovisioner. Strategien åbner også op for muligheden for gentagne kunder fra folk, der ved mere og mere godt, hvad de laver, når de skriver apps til cloud-løsninger. Det eliminerer behovet for at hyre konsulenter i denne proces og reducerer i sidste ende omkostningerne for kunderne. For Divio burde det at have et netværk/forbindelser både "langt opstrøms" (i form af cloud-leverandørsamarbejder, som det de har med AWS) og "længere nedstrøms" (som det de får med bureau-samarbejdspartnere) sikre et rigeligt udbytte - i hvert fald i teorien: Fiskeri med flere net på flere steder giver mening, hvis du absolut har brug for en fangst, selv i denne periode, hvor der er færre fisk i floden (på grund af makro-/geopolitiske omstændigheder). Diversificeringen i leadgenerering giver også en anden klar fordel for Divio: Stabilere vækst. Kontraktgevinster fra leverandørsamarbejder (som AWS) vil sandsynligvis fortsat være sjældne, men store, mens bureaukontrakter er mere tilbøjelige til at være hyppige, men små. Så kombiner en stabil inkrementel vækst fra bureausamarbejder med sjældne udbrud af mere betydelig vækst fra leverandørsamarbejderne, og du får en meget attraktiv indtægtsstrøm. Prioritetsliste for Mr. Levin/Divio, som jeg ser det: 1. Kryds grænsen for rentabilitet 2. Genvind markedets tillid og investorernes tillid ved at øge gennemsigtigheden - diskutere virksomhedens udsigter, hindringer og bestræbelser mere detaljeret. (Og, det burde være unødvendigt at sige: Stop. Bare stop.. med at manipulere investorstemningen ved at give et forkert billede, få det til at se bedre ud eller påstå ting, der bare ikke holder stik.) 3. Få så mange bureauer som muligt fra forskellige områder med om bord. Jeg håber, at Divios opsøgende arbejde med dette initiativ er betydeligt og effektivt, for jeg synes, det (endelig) er en fremragende plan. Efter min mening kan dette initiativ være den "underskoven" i 2026, der kan give næring til en stabil og stadig mere betydelig vækst i 2027 og fremefter. Held og lykke!
    12. sep.
    ·
    12. sep.
    ·
    Ja, det er også spændende. Jeg er nysgerrig efter at se, hvilke opgaver de løser for den schweiziske hær. Alt, der har med militær at gøre i disse dage, er interessant, i tilfælde af at slutproduktet måske bliver efterspurgt i en bredere kreds af NATO, der kollektivt har brug for nye kapaciteter og ny skala.
  • 8. sep.
    8. sep.
    9 september 2024 kom offentliggørelsen af Roche. Mon vi kan vente noget nyt stort imorgen ? ⭐️
    18. sep.
    ·
    18. sep.
    ·
    Roche har helt sikkert musklerne, når det er nødvendigt. Fantastisk kunde nu og fremadrettet for Divio. 👍🏻 https://seekingalpha.com/news/4495908-roche-to-acquire-89bio-in-deal-worth-up-to-35-billion
  • 4. sep.
    ·
    4. sep.
    ·
    Genposter et indlæg fra en tidligere tråd, fordi jeg synes, det er vigtigt; om emnet spændinger mellem USA og EU, og om emnet diversificering af netværk/leadgenerering, som jeg synes, Divio bør undersøge næste gang/hurtigst muligt. Norge er et interessant marked for databehandling. En overflod af vandkraft, et køligt klima, god infrastruktur og et stabilt politisk miljø gør det til et ideelt sted for data-/computercentre. Mange datacentre er allerede placeret her. Nscale, Aker og OpenAI er også ved at bruge milliarder på et joint venture for et nyt giga-stort computeranlæg i den nordlige del af landet, der efter planen skal være færdigt i 2026: -Meddelelse her: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelelse her: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Disse er væsentlige udviklinger for fremtidens databehandling i Europa. Divio bør positionere sig i overensstemmelse hermed, og tiden til at gøre det ville være nu, efter min mening. En liste over leverandører, der er aktive i cloud-økosystemet i Norge, her: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antal
Køb
28.293
Sælg
Antal
28.204

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
2.166--
14.637--
10.000--
200.000--
5.000--
Højest
0,139
VWAP
0,138
Lavest
0,136
OmsætningAntal
0,1 806.157
VWAP
0,138
Højest
0,139
Lavest
0,136
OmsætningAntal
0,1 806.157

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet