Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.
Aktie
Nasdaq
KNOP
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
7,08USD
-0,98% (-0,07)
Ved markedsluk
0,00% (0,00)
7,08Eftermarkedet
7,08
0,00% (0,00)
Eftermarkedet
7,08USD
-0,98% (-0,07)
Ved markedsluk
0,00% (0,00)
7,08Eftermarkedet
7,08USD
0,00% (0,00)
Eftermarkedet
Højest7,11
Lavest7,04
Omsætning
0,1 MUSD
Aktie
Nasdaq
KNOP
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
7,08USD
-0,98% (-0,07)
Ved markedsluk
0,00% (0,00)
7,08Eftermarkedet
7,08
0,00% (0,00)
Eftermarkedet
7,08USD
-0,98% (-0,07)
Ved markedsluk
0,00% (0,00)
7,08Eftermarkedet
7,08USD
0,00% (0,00)
Eftermarkedet
Højest7,11
Lavest7,04
Omsætning
0,1 MUSD
Aktie
Nasdaq
KNOP
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
7,08USD
-0,98% (-0,07)
Ved markedsluk
0,00% (0,00)
7,08Eftermarkedet
7,08
0,00% (0,00)
Eftermarkedet
7,08USD
-0,98% (-0,07)
Ved markedsluk
0,00% (0,00)
7,08Eftermarkedet
7,08USD
0,00% (0,00)
Eftermarkedet
Højest7,11
Lavest7,04
Omsætning
0,1 MUSD
Q1
64 dage siden57 min
0,026 USD/aktie
X-dag 28. jul.
1,46 %
Direkte afkast

Ordredybde

Antal
Køb
40
Sælg
Antal
2

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
7,11
VWAP
7,07
Lavest
7,04
OmsætningAntal
0,1 23.320
VWAP
7,07
Højest
7,11
Lavest
7,04
OmsætningAntal
0,1 23.320

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
Finanskalender er ikke tilgængelig
Tidligere begivenheder
2025 Q121. maj
2024 Årsregnskab27. mar.
2024 Q420. mar.
2024 Q35. dec. 2024
2024 Generalforsamling7. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Andre har kigget på

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    KNOT Offshore Partners har indgået en aftale om at købe et shuttletankskib og afsløret planer om at sælge og lease et andet tilbage. Det New York-børsnoterede selskab har også lanceret et program til at købe sine egne aktier fra markedet. Det britiske selskab har meddelt, at det vil købe det 154.000 dwt store Daqing Knutsen (bygget 2022) fra moderselskabet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafaldet fra joint venture-selskabet mellem Norges Knutsen Group og Japans NYK Group kommer til en pris på 95 millioner dollars. Men KNOT Offshore vil overtage 70,5 millioner dollars i udestående gæld knyttet til skibet, og 300.000 dollars i kapitaliserede gebyrer vil blive fratrukket prisen. Suezmax-shuttletankeren, som blev bygget hos Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er chartret til PetroChina i Brasilien indtil juli 2027. Det kinesiske olieselskab har muligheder for at forlænge disse indtil 2032, men hvis de ikke udnytter dem, har Knutsen NYK indvilliget i at leje skibet til samme pris. KNOT Offshores administrerende direktør, Derek Lowe, sagde, at virksomheden er glad for at kunne foretage værdiskabende tiltag på flere fronter efter at have gjort fremskridt med strategiske prioriteter og forbedret markedsforholdene. "Ved at gennemføre salget af Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prissatte sale-leaseback af et af vores eksisterende skibe, er vi glade for endnu engang at have indgået en positiv aftale om at købe et fartøj, der udvider vores flåde i den mest efterspurgte shuttletankerklasse," sagde han. KNOT Offshore købte skibe gennem moderselskabers salgsaftaler i september og februar. Tidligere onsdag rapporterede TradeWinds, at Fearnley Securities sagde, at virksomheden havde den finansielle styrke til at gennemføre yderligere tre handler. Blandt andre skridt onsdag meddelte KNOT Offshore, at de vil frigøre omkring 32 millioner dollars i provenu med en plan om at sælge Tove Knutsen (bygget 2020) på 152.900 dwt og lease den tilbage. Transaktionen ville refinansiere udestående gæld på skibet. Aftalen med en japansk-baseret leasinggiver forventes at blive afsluttet i september. KNOT Offshore vil sælge Tove Knutsen for 100 millioner dollars og lease den i 10 år og købe den tilbage til sidst. Anden gang heldigt for KNOT Offshore suezmax, da nyt norsk felt skal øge efterspørgslen efter tankskibe "Den nuværende markedsvurdering af vores fælles enheder repræsenterer en betydelig rabat i forhold til vores nettoværdi," sagde Lowe, "og omfanget af forbedringen i både selve partnerskabet og på markedet for charter af shuttletankere har kun gjort værdiforslaget for vores fælles enheder mere udtalt. "Efterhånden som vores fremadrettede synlighed er forbedret over tid, er vi i stand til at returnere kapital til vores fælles andelshavere." "Vi mener, at denne udvikling repræsenterer et vigtigt skridt fremad i vores bestræbelser på at skabe varig, langsigtet værdi for vores fælles andelshavere." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners er gået væk med et større, nyere shuttletankskib i en salg-og-købsbytte med dets moderselskab. Selskabet, en New York-noteret master kommanditselskab-struktureret spin-off af Knutsen NYK Offshore Tankers, har købt Tuva Knutsen på 153.000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttle tankskibet kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollars, men det indebar at påtage sig 69 millioner dollars i udestående gæld på skibet og de 400.000 dollars i gebyrer forbundet med en kreditfacilitet, der følger med skibet. Som en del af handlen købte Knutsen NYK den 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for $30 mio. De to salg ophæver for det meste hinanden fra et kontant perspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 mio. USD til dets moderselskab, et shuttletankskibs joint venture af Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. Administrerende direktør for KNOT Offshore, Derek Lowe, sagde, at byttet giver vækst til partnerskabet uden behov for finansiering. Og det øger det New York-børsnoterede selskabs kontraktpipeline, da Tuva Knutsen kommer med vedhæftet charter. "Dette bytte reducerer vores gennemsnitlige flådealder og øger vores flådes koncentration i den mest efterspurgte shuttletankklasse," sagde han i en erklæring. "Vi er fortsat fokuserede på at skabe sikkerhed og stabilitet af pengestrømme fra langsigtede ansættelser med modparter af høj kvalitet, og er overbeviste om, at fortsat operationel præstation og eksekvering af vores strategi kan skabe værdi for andelshavere i de kommende kvartaler og år." Han sagde, at byttet "afgørende adresserer en langvarig udfordring" for KNOT Offshore. Skibet havde ikke længere en ideel størrelse til arbejde i Brasilien, men havde udført kortvarigt konventionelt tankskibsarbejde, da partnerskabet vurderede, om det skulle opgraderes til Nordsømarkedet. Tuva Knutsen bringer et shuttletankskib i mere standardstørrelse ind i KNOT Offshore-flåden. Skibet er bygget på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry og har DP2 dynamiske positioneringsevner. Den opererer i Brasilien som en del af et charter med TotalEnergies med en fast periode, der varer indtil februar 2026. Den franske energigigant har også fornyelsesmuligheder, der strækker sig over yderligere 10 år. Og selvom TotalEnergies vælger ikke at forny den kontrakt, når den udløber, har Knutsen NYK garanteret charterraten for skibet frem til august 2031, hvilket giver KNOT Offshore syv års garanteret fast ansættelse. Swap-aftalen blev godkendt af KNOT Offshore-bestyrelsen og dens konfliktkomité, som består af uafhængige direktører støttet af eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, simpelthen det bedste!
  • 12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
    12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
  • 27. nov. 2022 · Redigeret
    27. nov. 2022 · Redigeret
    With Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
  • 5. jul. 2022 · Redigeret
    5. jul. 2022 · Redigeret
    https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-1252936
    5. jul. 2022 · Redigeret
    5. jul. 2022 · Redigeret
    KNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
Q1
64 dage siden57 min
0,026 USD/aktie
X-dag 28. jul.
1,46 %
Direkte afkast

Nyheder og Analyser

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    KNOT Offshore Partners har indgået en aftale om at købe et shuttletankskib og afsløret planer om at sælge og lease et andet tilbage. Det New York-børsnoterede selskab har også lanceret et program til at købe sine egne aktier fra markedet. Det britiske selskab har meddelt, at det vil købe det 154.000 dwt store Daqing Knutsen (bygget 2022) fra moderselskabet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafaldet fra joint venture-selskabet mellem Norges Knutsen Group og Japans NYK Group kommer til en pris på 95 millioner dollars. Men KNOT Offshore vil overtage 70,5 millioner dollars i udestående gæld knyttet til skibet, og 300.000 dollars i kapitaliserede gebyrer vil blive fratrukket prisen. Suezmax-shuttletankeren, som blev bygget hos Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er chartret til PetroChina i Brasilien indtil juli 2027. Det kinesiske olieselskab har muligheder for at forlænge disse indtil 2032, men hvis de ikke udnytter dem, har Knutsen NYK indvilliget i at leje skibet til samme pris. KNOT Offshores administrerende direktør, Derek Lowe, sagde, at virksomheden er glad for at kunne foretage værdiskabende tiltag på flere fronter efter at have gjort fremskridt med strategiske prioriteter og forbedret markedsforholdene. "Ved at gennemføre salget af Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prissatte sale-leaseback af et af vores eksisterende skibe, er vi glade for endnu engang at have indgået en positiv aftale om at købe et fartøj, der udvider vores flåde i den mest efterspurgte shuttletankerklasse," sagde han. KNOT Offshore købte skibe gennem moderselskabers salgsaftaler i september og februar. Tidligere onsdag rapporterede TradeWinds, at Fearnley Securities sagde, at virksomheden havde den finansielle styrke til at gennemføre yderligere tre handler. Blandt andre skridt onsdag meddelte KNOT Offshore, at de vil frigøre omkring 32 millioner dollars i provenu med en plan om at sælge Tove Knutsen (bygget 2020) på 152.900 dwt og lease den tilbage. Transaktionen ville refinansiere udestående gæld på skibet. Aftalen med en japansk-baseret leasinggiver forventes at blive afsluttet i september. KNOT Offshore vil sælge Tove Knutsen for 100 millioner dollars og lease den i 10 år og købe den tilbage til sidst. Anden gang heldigt for KNOT Offshore suezmax, da nyt norsk felt skal øge efterspørgslen efter tankskibe "Den nuværende markedsvurdering af vores fælles enheder repræsenterer en betydelig rabat i forhold til vores nettoværdi," sagde Lowe, "og omfanget af forbedringen i både selve partnerskabet og på markedet for charter af shuttletankere har kun gjort værdiforslaget for vores fælles enheder mere udtalt. "Efterhånden som vores fremadrettede synlighed er forbedret over tid, er vi i stand til at returnere kapital til vores fælles andelshavere." "Vi mener, at denne udvikling repræsenterer et vigtigt skridt fremad i vores bestræbelser på at skabe varig, langsigtet værdi for vores fælles andelshavere." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners er gået væk med et større, nyere shuttletankskib i en salg-og-købsbytte med dets moderselskab. Selskabet, en New York-noteret master kommanditselskab-struktureret spin-off af Knutsen NYK Offshore Tankers, har købt Tuva Knutsen på 153.000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttle tankskibet kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollars, men det indebar at påtage sig 69 millioner dollars i udestående gæld på skibet og de 400.000 dollars i gebyrer forbundet med en kreditfacilitet, der følger med skibet. Som en del af handlen købte Knutsen NYK den 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for $30 mio. De to salg ophæver for det meste hinanden fra et kontant perspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 mio. USD til dets moderselskab, et shuttletankskibs joint venture af Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. Administrerende direktør for KNOT Offshore, Derek Lowe, sagde, at byttet giver vækst til partnerskabet uden behov for finansiering. Og det øger det New York-børsnoterede selskabs kontraktpipeline, da Tuva Knutsen kommer med vedhæftet charter. "Dette bytte reducerer vores gennemsnitlige flådealder og øger vores flådes koncentration i den mest efterspurgte shuttletankklasse," sagde han i en erklæring. "Vi er fortsat fokuserede på at skabe sikkerhed og stabilitet af pengestrømme fra langsigtede ansættelser med modparter af høj kvalitet, og er overbeviste om, at fortsat operationel præstation og eksekvering af vores strategi kan skabe værdi for andelshavere i de kommende kvartaler og år." Han sagde, at byttet "afgørende adresserer en langvarig udfordring" for KNOT Offshore. Skibet havde ikke længere en ideel størrelse til arbejde i Brasilien, men havde udført kortvarigt konventionelt tankskibsarbejde, da partnerskabet vurderede, om det skulle opgraderes til Nordsømarkedet. Tuva Knutsen bringer et shuttletankskib i mere standardstørrelse ind i KNOT Offshore-flåden. Skibet er bygget på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry og har DP2 dynamiske positioneringsevner. Den opererer i Brasilien som en del af et charter med TotalEnergies med en fast periode, der varer indtil februar 2026. Den franske energigigant har også fornyelsesmuligheder, der strækker sig over yderligere 10 år. Og selvom TotalEnergies vælger ikke at forny den kontrakt, når den udløber, har Knutsen NYK garanteret charterraten for skibet frem til august 2031, hvilket giver KNOT Offshore syv års garanteret fast ansættelse. Swap-aftalen blev godkendt af KNOT Offshore-bestyrelsen og dens konfliktkomité, som består af uafhængige direktører støttet af eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, simpelthen det bedste!
  • 12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
    12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
  • 27. nov. 2022 · Redigeret
    27. nov. 2022 · Redigeret
    With Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
  • 5. jul. 2022 · Redigeret
    5. jul. 2022 · Redigeret
    https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-1252936
    5. jul. 2022 · Redigeret
    5. jul. 2022 · Redigeret
    KNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
40
Sælg
Antal
2

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
7,11
VWAP
7,07
Lavest
7,04
OmsætningAntal
0,1 23.320
VWAP
7,07
Højest
7,11
Lavest
7,04
OmsætningAntal
0,1 23.320

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Andre har kigget på

Corporate Actions

Næste begivenhed
Finanskalender er ikke tilgængelig
Tidligere begivenheder
2025 Q121. maj
2024 Årsregnskab27. mar.
2024 Q420. mar.
2024 Q35. dec. 2024
2024 Generalforsamling7. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
Q1
64 dage siden57 min

Nyheder og Analyser

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
Finanskalender er ikke tilgængelig
Tidligere begivenheder
2025 Q121. maj
2024 Årsregnskab27. mar.
2024 Q420. mar.
2024 Q35. dec. 2024
2024 Generalforsamling7. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
0,026 USD/aktie
X-dag 28. jul.
1,46 %
Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    KNOT Offshore Partners har indgået en aftale om at købe et shuttletankskib og afsløret planer om at sælge og lease et andet tilbage. Det New York-børsnoterede selskab har også lanceret et program til at købe sine egne aktier fra markedet. Det britiske selskab har meddelt, at det vil købe det 154.000 dwt store Daqing Knutsen (bygget 2022) fra moderselskabet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafaldet fra joint venture-selskabet mellem Norges Knutsen Group og Japans NYK Group kommer til en pris på 95 millioner dollars. Men KNOT Offshore vil overtage 70,5 millioner dollars i udestående gæld knyttet til skibet, og 300.000 dollars i kapitaliserede gebyrer vil blive fratrukket prisen. Suezmax-shuttletankeren, som blev bygget hos Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er chartret til PetroChina i Brasilien indtil juli 2027. Det kinesiske olieselskab har muligheder for at forlænge disse indtil 2032, men hvis de ikke udnytter dem, har Knutsen NYK indvilliget i at leje skibet til samme pris. KNOT Offshores administrerende direktør, Derek Lowe, sagde, at virksomheden er glad for at kunne foretage værdiskabende tiltag på flere fronter efter at have gjort fremskridt med strategiske prioriteter og forbedret markedsforholdene. "Ved at gennemføre salget af Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prissatte sale-leaseback af et af vores eksisterende skibe, er vi glade for endnu engang at have indgået en positiv aftale om at købe et fartøj, der udvider vores flåde i den mest efterspurgte shuttletankerklasse," sagde han. KNOT Offshore købte skibe gennem moderselskabers salgsaftaler i september og februar. Tidligere onsdag rapporterede TradeWinds, at Fearnley Securities sagde, at virksomheden havde den finansielle styrke til at gennemføre yderligere tre handler. Blandt andre skridt onsdag meddelte KNOT Offshore, at de vil frigøre omkring 32 millioner dollars i provenu med en plan om at sælge Tove Knutsen (bygget 2020) på 152.900 dwt og lease den tilbage. Transaktionen ville refinansiere udestående gæld på skibet. Aftalen med en japansk-baseret leasinggiver forventes at blive afsluttet i september. KNOT Offshore vil sælge Tove Knutsen for 100 millioner dollars og lease den i 10 år og købe den tilbage til sidst. Anden gang heldigt for KNOT Offshore suezmax, da nyt norsk felt skal øge efterspørgslen efter tankskibe "Den nuværende markedsvurdering af vores fælles enheder repræsenterer en betydelig rabat i forhold til vores nettoværdi," sagde Lowe, "og omfanget af forbedringen i både selve partnerskabet og på markedet for charter af shuttletankere har kun gjort værdiforslaget for vores fælles enheder mere udtalt. "Efterhånden som vores fremadrettede synlighed er forbedret over tid, er vi i stand til at returnere kapital til vores fælles andelshavere." "Vi mener, at denne udvikling repræsenterer et vigtigt skridt fremad i vores bestræbelser på at skabe varig, langsigtet værdi for vores fælles andelshavere." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners er gået væk med et større, nyere shuttletankskib i en salg-og-købsbytte med dets moderselskab. Selskabet, en New York-noteret master kommanditselskab-struktureret spin-off af Knutsen NYK Offshore Tankers, har købt Tuva Knutsen på 153.000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttle tankskibet kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollars, men det indebar at påtage sig 69 millioner dollars i udestående gæld på skibet og de 400.000 dollars i gebyrer forbundet med en kreditfacilitet, der følger med skibet. Som en del af handlen købte Knutsen NYK den 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for $30 mio. De to salg ophæver for det meste hinanden fra et kontant perspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 mio. USD til dets moderselskab, et shuttletankskibs joint venture af Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. Administrerende direktør for KNOT Offshore, Derek Lowe, sagde, at byttet giver vækst til partnerskabet uden behov for finansiering. Og det øger det New York-børsnoterede selskabs kontraktpipeline, da Tuva Knutsen kommer med vedhæftet charter. "Dette bytte reducerer vores gennemsnitlige flådealder og øger vores flådes koncentration i den mest efterspurgte shuttletankklasse," sagde han i en erklæring. "Vi er fortsat fokuserede på at skabe sikkerhed og stabilitet af pengestrømme fra langsigtede ansættelser med modparter af høj kvalitet, og er overbeviste om, at fortsat operationel præstation og eksekvering af vores strategi kan skabe værdi for andelshavere i de kommende kvartaler og år." Han sagde, at byttet "afgørende adresserer en langvarig udfordring" for KNOT Offshore. Skibet havde ikke længere en ideel størrelse til arbejde i Brasilien, men havde udført kortvarigt konventionelt tankskibsarbejde, da partnerskabet vurderede, om det skulle opgraderes til Nordsømarkedet. Tuva Knutsen bringer et shuttletankskib i mere standardstørrelse ind i KNOT Offshore-flåden. Skibet er bygget på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry og har DP2 dynamiske positioneringsevner. Den opererer i Brasilien som en del af et charter med TotalEnergies med en fast periode, der varer indtil februar 2026. Den franske energigigant har også fornyelsesmuligheder, der strækker sig over yderligere 10 år. Og selvom TotalEnergies vælger ikke at forny den kontrakt, når den udløber, har Knutsen NYK garanteret charterraten for skibet frem til august 2031, hvilket giver KNOT Offshore syv års garanteret fast ansættelse. Swap-aftalen blev godkendt af KNOT Offshore-bestyrelsen og dens konfliktkomité, som består af uafhængige direktører støttet af eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, simpelthen det bedste!
  • 12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
    12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
  • 27. nov. 2022 · Redigeret
    27. nov. 2022 · Redigeret
    With Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
  • 5. jul. 2022 · Redigeret
    5. jul. 2022 · Redigeret
    https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-1252936
    5. jul. 2022 · Redigeret
    5. jul. 2022 · Redigeret
    KNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
40
Sælg
Antal
2

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
7,11
VWAP
7,07
Lavest
7,04
OmsætningAntal
0,1 23.320
VWAP
7,07
Højest
7,11
Lavest
7,04
OmsætningAntal
0,1 23.320

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Andre har kigget på