Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
10,61USD
+1,14% (+0,12)
Ved markedsluk
Højest10,64
Lavest10,52
Omsætning
0,3 MUSD
10,61USD
+1,14% (+0,12)
Ved markedsluk
Højest10,64
Lavest10,52
Omsætning
0,3 MUSD
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
10,61USD
+1,14% (+0,12)
Ved markedsluk
Højest10,64
Lavest10,52
Omsætning
0,3 MUSD
10,61USD
+1,14% (+0,12)
Ved markedsluk
Højest10,64
Lavest10,52
Omsætning
0,3 MUSD
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
10,61USD
+1,14% (+0,12)
Ved markedsluk
Højest10,64
Lavest10,52
Omsætning
0,3 MUSD
10,61USD
+1,14% (+0,12)
Ved markedsluk
Højest10,64
Lavest10,52
Omsætning
0,3 MUSD
2025 Q3-regnskab
22 dage siden14 min
0,026 USD/aktie
Seneste udbytte
0,99 %Direkte afkast

Ordredybde

Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
10,64
VWAP
10,58
Lavest
10,52
OmsætningAntal
0,3 52.374
VWAP
10,58
Højest
10,64
Lavest
10,52
OmsætningAntal
0,3 52.374

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
18. mar. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab5. dec.
2025 Q2-regnskab26. sep.
2025 Q1-regnskab21. maj
2024 Q4-regnskab20. mar.
2024 Q3-regnskab5. dec. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 12. dec.
    ·
    12. dec.
    ·
    Betales der udbytte?
  • 6. dec.
    ·
    6. dec.
    ·
    Den New York-noterede ejer af skytteltankskibe KNOT Offshore Partners har registreret en fordobling af indtjeningen i tredje kvartal, da dets bestyrelse overvejer et overtagelsestilbud fra dets moderselskab. Det UK-baserede selskab oplyste, at nettooverskuddet pr. 30. september var $15.1m, sammenlignet med $6.8m et år tidligere. Flåden opererede med 99.87% udnyttelsesgrad for planlagte operationer. Sidste måned modtog KNOT Offshore et udkøbstilbud på $10 per aktie fra dets joint venture-moderselskab, Knutsen NYK Offshore Tankers, for dets resterende aktier. ”[Moderselskabet har foreslået, at en transaktion ville blive gennemført via en fusion” med KNOT Offshore Partners, tilføjede selskabet. Knutsen NYK, ejet af Seglem-familien og Japans NYK, ejer en 25.8% andel i KNOT Offshore Partners, mens ingen anden aktionær ejer mere end 10%, ifølge indberetninger til US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores administrerende direktør Derek Lowe sagde: ”Den mest væsentlige udvikling under og siden Q3 2025 har været vores modtagelse af KNOT-tilbuddet.” ”Dette evalueres i øjeblikket af bestyrelsens interessekonfliktudvalg, som udelukkende består af ikke-KNOT-tilknyttede bestyrelsesmedlemmer, sammen med deres uafhængige professionelle rådgivere.” Han sagde, at kvartalet havde været stærkt operationelt. De 18 tankskibe har nu 100% charterdækning for fjerde kvartal efter at have taget højde for planlagte tørdokninger, forklarede han. Lowe tilføjede, at tallet for 2026 er 93%. ”Vi forbliver fokuserede på yderligere at styrke vores flådedækkende charterdækning og udnytte de periodiske muligheder, der findes for at genudleje fartøjer i det nuværende stramme markedsmiljø,” tilføjede CEO’en. I Brasilien, selskabets hovedmarked, har nye produktionsopstarter i præ-saltfelter, der betjenes af skytteltankskibe, fortsat med at overgå Petrobras’ allerede aggressive grundplan, sagde Lowe. ”Som et resultat heraf vokser verdens største marked for skytteltankskibe og strammes væsentligt.” I Nordsøen bemærkede CEO’en også en positiv fremdrift, da projekter øger produktionen. ”Drevet af denne dynamik fortsætter vi med at tro, at væksten i offshore olieproduktion i skytteltankskibsbetjente felter i både Brasilien og Nordsøen er på vej til at overgå væksten i udbuddet af skytteltankskibe i de kommende år,” tilføjede Lowe. C:TradeWinds
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    KNOT Offshore Partners har indgået en aftale om at købe et shuttletankskib og afsløret planer om at sælge og lease et andet tilbage. Det New York-børsnoterede selskab har også lanceret et program til at købe sine egne aktier fra markedet. Det britiske selskab har meddelt, at det vil købe det 154.000 dwt store Daqing Knutsen (bygget 2022) fra moderselskabet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafaldet fra joint venture-selskabet mellem Norges Knutsen Group og Japans NYK Group kommer til en pris på 95 millioner dollars. Men KNOT Offshore vil overtage 70,5 millioner dollars i udestående gæld knyttet til skibet, og 300.000 dollars i kapitaliserede gebyrer vil blive fratrukket prisen. Suezmax-shuttletankeren, som blev bygget hos Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er chartret til PetroChina i Brasilien indtil juli 2027. Det kinesiske olieselskab har muligheder for at forlænge disse indtil 2032, men hvis de ikke udnytter dem, har Knutsen NYK indvilliget i at leje skibet til samme pris. KNOT Offshores administrerende direktør, Derek Lowe, sagde, at virksomheden er glad for at kunne foretage værdiskabende tiltag på flere fronter efter at have gjort fremskridt med strategiske prioriteter og forbedret markedsforholdene. "Ved at gennemføre salget af Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prissatte sale-leaseback af et af vores eksisterende skibe, er vi glade for endnu engang at have indgået en positiv aftale om at købe et fartøj, der udvider vores flåde i den mest efterspurgte shuttletankerklasse," sagde han. KNOT Offshore købte skibe gennem moderselskabers salgsaftaler i september og februar. Tidligere onsdag rapporterede TradeWinds, at Fearnley Securities sagde, at virksomheden havde den finansielle styrke til at gennemføre yderligere tre handler. Blandt andre skridt onsdag meddelte KNOT Offshore, at de vil frigøre omkring 32 millioner dollars i provenu med en plan om at sælge Tove Knutsen (bygget 2020) på 152.900 dwt og lease den tilbage. Transaktionen ville refinansiere udestående gæld på skibet. Aftalen med en japansk-baseret leasinggiver forventes at blive afsluttet i september. KNOT Offshore vil sælge Tove Knutsen for 100 millioner dollars og lease den i 10 år og købe den tilbage til sidst. Anden gang heldigt for KNOT Offshore suezmax, da nyt norsk felt skal øge efterspørgslen efter tankskibe "Den nuværende markedsvurdering af vores fælles enheder repræsenterer en betydelig rabat i forhold til vores nettoværdi," sagde Lowe, "og omfanget af forbedringen i både selve partnerskabet og på markedet for charter af shuttletankere har kun gjort værdiforslaget for vores fælles enheder mere udtalt. "Efterhånden som vores fremadrettede synlighed er forbedret over tid, er vi i stand til at returnere kapital til vores fælles andelshavere." "Vi mener, at denne udvikling repræsenterer et vigtigt skridt fremad i vores bestræbelser på at skabe varig, langsigtet værdi for vores fælles andelshavere." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners er gået væk med et større, nyere shuttletankskib i en salg-og-købsbytte med dets moderselskab. Selskabet, en New York-noteret master kommanditselskab-struktureret spin-off af Knutsen NYK Offshore Tankers, har købt Tuva Knutsen på 153.000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttle tankskibet kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollars, men det indebar at påtage sig 69 millioner dollars i udestående gæld på skibet og de 400.000 dollars i gebyrer forbundet med en kreditfacilitet, der følger med skibet. Som en del af handlen købte Knutsen NYK den 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for $30 mio. De to salg ophæver for det meste hinanden fra et kontant perspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 mio. USD til dets moderselskab, et shuttletankskibs joint venture af Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. Administrerende direktør for KNOT Offshore, Derek Lowe, sagde, at byttet giver vækst til partnerskabet uden behov for finansiering. Og det øger det New York-børsnoterede selskabs kontraktpipeline, da Tuva Knutsen kommer med vedhæftet charter. "Dette bytte reducerer vores gennemsnitlige flådealder og øger vores flådes koncentration i den mest efterspurgte shuttletankklasse," sagde han i en erklæring. "Vi er fortsat fokuserede på at skabe sikkerhed og stabilitet af pengestrømme fra langsigtede ansættelser med modparter af høj kvalitet, og er overbeviste om, at fortsat operationel præstation og eksekvering af vores strategi kan skabe værdi for andelshavere i de kommende kvartaler og år." Han sagde, at byttet "afgørende adresserer en langvarig udfordring" for KNOT Offshore. Skibet havde ikke længere en ideel størrelse til arbejde i Brasilien, men havde udført kortvarigt konventionelt tankskibsarbejde, da partnerskabet vurderede, om det skulle opgraderes til Nordsømarkedet. Tuva Knutsen bringer et shuttletankskib i mere standardstørrelse ind i KNOT Offshore-flåden. Skibet er bygget på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry og har DP2 dynamiske positioneringsevner. Den opererer i Brasilien som en del af et charter med TotalEnergies med en fast periode, der varer indtil februar 2026. Den franske energigigant har også fornyelsesmuligheder, der strækker sig over yderligere 10 år. Og selvom TotalEnergies vælger ikke at forny den kontrakt, når den udløber, har Knutsen NYK garanteret charterraten for skibet frem til august 2031, hvilket giver KNOT Offshore syv års garanteret fast ansættelse. Swap-aftalen blev godkendt af KNOT Offshore-bestyrelsen og dens konfliktkomité, som består af uafhængige direktører støttet af eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, simpelthen det bedste!
  • 12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
    12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab
22 dage siden14 min
0,026 USD/aktie
Seneste udbytte
0,99 %Direkte afkast

Nyheder

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 12. dec.
    ·
    12. dec.
    ·
    Betales der udbytte?
  • 6. dec.
    ·
    6. dec.
    ·
    Den New York-noterede ejer af skytteltankskibe KNOT Offshore Partners har registreret en fordobling af indtjeningen i tredje kvartal, da dets bestyrelse overvejer et overtagelsestilbud fra dets moderselskab. Det UK-baserede selskab oplyste, at nettooverskuddet pr. 30. september var $15.1m, sammenlignet med $6.8m et år tidligere. Flåden opererede med 99.87% udnyttelsesgrad for planlagte operationer. Sidste måned modtog KNOT Offshore et udkøbstilbud på $10 per aktie fra dets joint venture-moderselskab, Knutsen NYK Offshore Tankers, for dets resterende aktier. ”[Moderselskabet har foreslået, at en transaktion ville blive gennemført via en fusion” med KNOT Offshore Partners, tilføjede selskabet. Knutsen NYK, ejet af Seglem-familien og Japans NYK, ejer en 25.8% andel i KNOT Offshore Partners, mens ingen anden aktionær ejer mere end 10%, ifølge indberetninger til US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores administrerende direktør Derek Lowe sagde: ”Den mest væsentlige udvikling under og siden Q3 2025 har været vores modtagelse af KNOT-tilbuddet.” ”Dette evalueres i øjeblikket af bestyrelsens interessekonfliktudvalg, som udelukkende består af ikke-KNOT-tilknyttede bestyrelsesmedlemmer, sammen med deres uafhængige professionelle rådgivere.” Han sagde, at kvartalet havde været stærkt operationelt. De 18 tankskibe har nu 100% charterdækning for fjerde kvartal efter at have taget højde for planlagte tørdokninger, forklarede han. Lowe tilføjede, at tallet for 2026 er 93%. ”Vi forbliver fokuserede på yderligere at styrke vores flådedækkende charterdækning og udnytte de periodiske muligheder, der findes for at genudleje fartøjer i det nuværende stramme markedsmiljø,” tilføjede CEO’en. I Brasilien, selskabets hovedmarked, har nye produktionsopstarter i præ-saltfelter, der betjenes af skytteltankskibe, fortsat med at overgå Petrobras’ allerede aggressive grundplan, sagde Lowe. ”Som et resultat heraf vokser verdens største marked for skytteltankskibe og strammes væsentligt.” I Nordsøen bemærkede CEO’en også en positiv fremdrift, da projekter øger produktionen. ”Drevet af denne dynamik fortsætter vi med at tro, at væksten i offshore olieproduktion i skytteltankskibsbetjente felter i både Brasilien og Nordsøen er på vej til at overgå væksten i udbuddet af skytteltankskibe i de kommende år,” tilføjede Lowe. C:TradeWinds
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    KNOT Offshore Partners har indgået en aftale om at købe et shuttletankskib og afsløret planer om at sælge og lease et andet tilbage. Det New York-børsnoterede selskab har også lanceret et program til at købe sine egne aktier fra markedet. Det britiske selskab har meddelt, at det vil købe det 154.000 dwt store Daqing Knutsen (bygget 2022) fra moderselskabet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafaldet fra joint venture-selskabet mellem Norges Knutsen Group og Japans NYK Group kommer til en pris på 95 millioner dollars. Men KNOT Offshore vil overtage 70,5 millioner dollars i udestående gæld knyttet til skibet, og 300.000 dollars i kapitaliserede gebyrer vil blive fratrukket prisen. Suezmax-shuttletankeren, som blev bygget hos Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er chartret til PetroChina i Brasilien indtil juli 2027. Det kinesiske olieselskab har muligheder for at forlænge disse indtil 2032, men hvis de ikke udnytter dem, har Knutsen NYK indvilliget i at leje skibet til samme pris. KNOT Offshores administrerende direktør, Derek Lowe, sagde, at virksomheden er glad for at kunne foretage værdiskabende tiltag på flere fronter efter at have gjort fremskridt med strategiske prioriteter og forbedret markedsforholdene. "Ved at gennemføre salget af Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prissatte sale-leaseback af et af vores eksisterende skibe, er vi glade for endnu engang at have indgået en positiv aftale om at købe et fartøj, der udvider vores flåde i den mest efterspurgte shuttletankerklasse," sagde han. KNOT Offshore købte skibe gennem moderselskabers salgsaftaler i september og februar. Tidligere onsdag rapporterede TradeWinds, at Fearnley Securities sagde, at virksomheden havde den finansielle styrke til at gennemføre yderligere tre handler. Blandt andre skridt onsdag meddelte KNOT Offshore, at de vil frigøre omkring 32 millioner dollars i provenu med en plan om at sælge Tove Knutsen (bygget 2020) på 152.900 dwt og lease den tilbage. Transaktionen ville refinansiere udestående gæld på skibet. Aftalen med en japansk-baseret leasinggiver forventes at blive afsluttet i september. KNOT Offshore vil sælge Tove Knutsen for 100 millioner dollars og lease den i 10 år og købe den tilbage til sidst. Anden gang heldigt for KNOT Offshore suezmax, da nyt norsk felt skal øge efterspørgslen efter tankskibe "Den nuværende markedsvurdering af vores fælles enheder repræsenterer en betydelig rabat i forhold til vores nettoværdi," sagde Lowe, "og omfanget af forbedringen i både selve partnerskabet og på markedet for charter af shuttletankere har kun gjort værdiforslaget for vores fælles enheder mere udtalt. "Efterhånden som vores fremadrettede synlighed er forbedret over tid, er vi i stand til at returnere kapital til vores fælles andelshavere." "Vi mener, at denne udvikling repræsenterer et vigtigt skridt fremad i vores bestræbelser på at skabe varig, langsigtet værdi for vores fælles andelshavere." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners er gået væk med et større, nyere shuttletankskib i en salg-og-købsbytte med dets moderselskab. Selskabet, en New York-noteret master kommanditselskab-struktureret spin-off af Knutsen NYK Offshore Tankers, har købt Tuva Knutsen på 153.000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttle tankskibet kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollars, men det indebar at påtage sig 69 millioner dollars i udestående gæld på skibet og de 400.000 dollars i gebyrer forbundet med en kreditfacilitet, der følger med skibet. Som en del af handlen købte Knutsen NYK den 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for $30 mio. De to salg ophæver for det meste hinanden fra et kontant perspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 mio. USD til dets moderselskab, et shuttletankskibs joint venture af Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. Administrerende direktør for KNOT Offshore, Derek Lowe, sagde, at byttet giver vækst til partnerskabet uden behov for finansiering. Og det øger det New York-børsnoterede selskabs kontraktpipeline, da Tuva Knutsen kommer med vedhæftet charter. "Dette bytte reducerer vores gennemsnitlige flådealder og øger vores flådes koncentration i den mest efterspurgte shuttletankklasse," sagde han i en erklæring. "Vi er fortsat fokuserede på at skabe sikkerhed og stabilitet af pengestrømme fra langsigtede ansættelser med modparter af høj kvalitet, og er overbeviste om, at fortsat operationel præstation og eksekvering af vores strategi kan skabe værdi for andelshavere i de kommende kvartaler og år." Han sagde, at byttet "afgørende adresserer en langvarig udfordring" for KNOT Offshore. Skibet havde ikke længere en ideel størrelse til arbejde i Brasilien, men havde udført kortvarigt konventionelt tankskibsarbejde, da partnerskabet vurderede, om det skulle opgraderes til Nordsømarkedet. Tuva Knutsen bringer et shuttletankskib i mere standardstørrelse ind i KNOT Offshore-flåden. Skibet er bygget på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry og har DP2 dynamiske positioneringsevner. Den opererer i Brasilien som en del af et charter med TotalEnergies med en fast periode, der varer indtil februar 2026. Den franske energigigant har også fornyelsesmuligheder, der strækker sig over yderligere 10 år. Og selvom TotalEnergies vælger ikke at forny den kontrakt, når den udløber, har Knutsen NYK garanteret charterraten for skibet frem til august 2031, hvilket giver KNOT Offshore syv års garanteret fast ansættelse. Swap-aftalen blev godkendt af KNOT Offshore-bestyrelsen og dens konfliktkomité, som består af uafhængige direktører støttet af eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, simpelthen det bedste!
  • 12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
    12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
10,64
VWAP
10,58
Lavest
10,52
OmsætningAntal
0,3 52.374
VWAP
10,58
Højest
10,64
Lavest
10,52
OmsætningAntal
0,3 52.374

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
18. mar. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab5. dec.
2025 Q2-regnskab26. sep.
2025 Q1-regnskab21. maj
2024 Q4-regnskab20. mar.
2024 Q3-regnskab5. dec. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab
22 dage siden14 min

Nyheder

Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
18. mar. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab5. dec.
2025 Q2-regnskab26. sep.
2025 Q1-regnskab21. maj
2024 Q4-regnskab20. mar.
2024 Q3-regnskab5. dec. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterede Produkter

0,026 USD/aktie
Seneste udbytte
0,99 %Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 12. dec.
    ·
    12. dec.
    ·
    Betales der udbytte?
  • 6. dec.
    ·
    6. dec.
    ·
    Den New York-noterede ejer af skytteltankskibe KNOT Offshore Partners har registreret en fordobling af indtjeningen i tredje kvartal, da dets bestyrelse overvejer et overtagelsestilbud fra dets moderselskab. Det UK-baserede selskab oplyste, at nettooverskuddet pr. 30. september var $15.1m, sammenlignet med $6.8m et år tidligere. Flåden opererede med 99.87% udnyttelsesgrad for planlagte operationer. Sidste måned modtog KNOT Offshore et udkøbstilbud på $10 per aktie fra dets joint venture-moderselskab, Knutsen NYK Offshore Tankers, for dets resterende aktier. ”[Moderselskabet har foreslået, at en transaktion ville blive gennemført via en fusion” med KNOT Offshore Partners, tilføjede selskabet. Knutsen NYK, ejet af Seglem-familien og Japans NYK, ejer en 25.8% andel i KNOT Offshore Partners, mens ingen anden aktionær ejer mere end 10%, ifølge indberetninger til US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores administrerende direktør Derek Lowe sagde: ”Den mest væsentlige udvikling under og siden Q3 2025 har været vores modtagelse af KNOT-tilbuddet.” ”Dette evalueres i øjeblikket af bestyrelsens interessekonfliktudvalg, som udelukkende består af ikke-KNOT-tilknyttede bestyrelsesmedlemmer, sammen med deres uafhængige professionelle rådgivere.” Han sagde, at kvartalet havde været stærkt operationelt. De 18 tankskibe har nu 100% charterdækning for fjerde kvartal efter at have taget højde for planlagte tørdokninger, forklarede han. Lowe tilføjede, at tallet for 2026 er 93%. ”Vi forbliver fokuserede på yderligere at styrke vores flådedækkende charterdækning og udnytte de periodiske muligheder, der findes for at genudleje fartøjer i det nuværende stramme markedsmiljø,” tilføjede CEO’en. I Brasilien, selskabets hovedmarked, har nye produktionsopstarter i præ-saltfelter, der betjenes af skytteltankskibe, fortsat med at overgå Petrobras’ allerede aggressive grundplan, sagde Lowe. ”Som et resultat heraf vokser verdens største marked for skytteltankskibe og strammes væsentligt.” I Nordsøen bemærkede CEO’en også en positiv fremdrift, da projekter øger produktionen. ”Drevet af denne dynamik fortsætter vi med at tro, at væksten i offshore olieproduktion i skytteltankskibsbetjente felter i både Brasilien og Nordsøen er på vej til at overgå væksten i udbuddet af skytteltankskibe i de kommende år,” tilføjede Lowe. C:TradeWinds
  • 3. jul.
    ·
    3. jul.
    ·
    KNOT Offshore Partners har indgået en aftale om at købe et shuttletankskib og afsløret planer om at sælge og lease et andet tilbage. Det New York-børsnoterede selskab har også lanceret et program til at købe sine egne aktier fra markedet. Det britiske selskab har meddelt, at det vil købe det 154.000 dwt store Daqing Knutsen (bygget 2022) fra moderselskabet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafaldet fra joint venture-selskabet mellem Norges Knutsen Group og Japans NYK Group kommer til en pris på 95 millioner dollars. Men KNOT Offshore vil overtage 70,5 millioner dollars i udestående gæld knyttet til skibet, og 300.000 dollars i kapitaliserede gebyrer vil blive fratrukket prisen. Suezmax-shuttletankeren, som blev bygget hos Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er chartret til PetroChina i Brasilien indtil juli 2027. Det kinesiske olieselskab har muligheder for at forlænge disse indtil 2032, men hvis de ikke udnytter dem, har Knutsen NYK indvilliget i at leje skibet til samme pris. KNOT Offshores administrerende direktør, Derek Lowe, sagde, at virksomheden er glad for at kunne foretage værdiskabende tiltag på flere fronter efter at have gjort fremskridt med strategiske prioriteter og forbedret markedsforholdene. "Ved at gennemføre salget af Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prissatte sale-leaseback af et af vores eksisterende skibe, er vi glade for endnu engang at have indgået en positiv aftale om at købe et fartøj, der udvider vores flåde i den mest efterspurgte shuttletankerklasse," sagde han. KNOT Offshore købte skibe gennem moderselskabers salgsaftaler i september og februar. Tidligere onsdag rapporterede TradeWinds, at Fearnley Securities sagde, at virksomheden havde den finansielle styrke til at gennemføre yderligere tre handler. Blandt andre skridt onsdag meddelte KNOT Offshore, at de vil frigøre omkring 32 millioner dollars i provenu med en plan om at sælge Tove Knutsen (bygget 2020) på 152.900 dwt og lease den tilbage. Transaktionen ville refinansiere udestående gæld på skibet. Aftalen med en japansk-baseret leasinggiver forventes at blive afsluttet i september. KNOT Offshore vil sælge Tove Knutsen for 100 millioner dollars og lease den i 10 år og købe den tilbage til sidst. Anden gang heldigt for KNOT Offshore suezmax, da nyt norsk felt skal øge efterspørgslen efter tankskibe "Den nuværende markedsvurdering af vores fælles enheder repræsenterer en betydelig rabat i forhold til vores nettoværdi," sagde Lowe, "og omfanget af forbedringen i både selve partnerskabet og på markedet for charter af shuttletankere har kun gjort værdiforslaget for vores fælles enheder mere udtalt. "Efterhånden som vores fremadrettede synlighed er forbedret over tid, er vi i stand til at returnere kapital til vores fælles andelshavere." "Vi mener, at denne udvikling repræsenterer et vigtigt skridt fremad i vores bestræbelser på at skabe varig, langsigtet værdi for vores fælles andelshavere." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners er gået væk med et større, nyere shuttletankskib i en salg-og-købsbytte med dets moderselskab. Selskabet, en New York-noteret master kommanditselskab-struktureret spin-off af Knutsen NYK Offshore Tankers, har købt Tuva Knutsen på 153.000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttle tankskibet kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollars, men det indebar at påtage sig 69 millioner dollars i udestående gæld på skibet og de 400.000 dollars i gebyrer forbundet med en kreditfacilitet, der følger med skibet. Som en del af handlen købte Knutsen NYK den 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for $30 mio. De to salg ophæver for det meste hinanden fra et kontant perspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 mio. USD til dets moderselskab, et shuttletankskibs joint venture af Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. Administrerende direktør for KNOT Offshore, Derek Lowe, sagde, at byttet giver vækst til partnerskabet uden behov for finansiering. Og det øger det New York-børsnoterede selskabs kontraktpipeline, da Tuva Knutsen kommer med vedhæftet charter. "Dette bytte reducerer vores gennemsnitlige flådealder og øger vores flådes koncentration i den mest efterspurgte shuttletankklasse," sagde han i en erklæring. "Vi er fortsat fokuserede på at skabe sikkerhed og stabilitet af pengestrømme fra langsigtede ansættelser med modparter af høj kvalitet, og er overbeviste om, at fortsat operationel præstation og eksekvering af vores strategi kan skabe værdi for andelshavere i de kommende kvartaler og år." Han sagde, at byttet "afgørende adresserer en langvarig udfordring" for KNOT Offshore. Skibet havde ikke længere en ideel størrelse til arbejde i Brasilien, men havde udført kortvarigt konventionelt tankskibsarbejde, da partnerskabet vurderede, om det skulle opgraderes til Nordsømarkedet. Tuva Knutsen bringer et shuttletankskib i mere standardstørrelse ind i KNOT Offshore-flåden. Skibet er bygget på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry og har DP2 dynamiske positioneringsevner. Den opererer i Brasilien som en del af et charter med TotalEnergies med en fast periode, der varer indtil februar 2026. Den franske energigigant har også fornyelsesmuligheder, der strækker sig over yderligere 10 år. Og selvom TotalEnergies vælger ikke at forny den kontrakt, når den udløber, har Knutsen NYK garanteret charterraten for skibet frem til august 2031, hvilket giver KNOT Offshore syv års garanteret fast ansættelse. Swap-aftalen blev godkendt af KNOT Offshore-bestyrelsen og dens konfliktkomité, som består af uafhængige direktører støttet af eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, simpelthen det bedste!
  • 12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
    12. feb. 2024 · Redigeret
    ·
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
10,64
VWAP
10,58
Lavest
10,52
OmsætningAntal
0,3 52.374
VWAP
10,58
Højest
10,64
Lavest
10,52
OmsætningAntal
0,3 52.374

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet