Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Smart Eye

Smart Eye

76,15SEK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
76,15SEK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-

Smart Eye

Smart Eye

76,15SEK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
76,15SEK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-

Smart Eye

Smart Eye

76,15SEK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
76,15SEK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
2025 Q3-regnskab

Kun PDF-version

44 dage siden

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
-
VWAP
76,24
Lavest
-
Omsætning ()
-
VWAP
76,24
Højest
-
Lavest
-
Omsætning ()
-

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
25. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab14. nov.
2025 Q2-regnskab27. aug.
2025 Q1-regnskab13. maj
2024 Q4-regnskab18. feb.
2024 Q3-regnskab14. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 22. dec.
    ·
    22. dec.
    ·
    Trods det går kursen op løberen
    23. dec.
    ·
    23. dec.
    ·
    Kursudvikling de seneste 3 år, som løberens seneste indlæg handler om. - Smarteye +96% - Tobii - 81% Tallene taler for sig selv.
  • 16. dec.
    ·
    16. dec.
    ·
    CEO'en er anmeldt til FI bl.a. for OVER et par år at have tiet om, at de havde tabt BMW til Seeing Machines og Autosense ca. 2021. Det knækkede Redeyes analyseestimater gevaldigt for f.eks. Q1-Q3 2024 og disse evindelige forsinkelser på breakeven og insidersalg før og indikerer begyndende store nedskæringer hos Affectiva i dec. 2024 hvilket blev kommunikeret til aktiemarkedet et par måneder senere med bl.a. aktiekursen som lavest under 42 kr efter CEO'ens salg f.eks. i jan. 2025 for ca. 3 Mkr.
    17. dec.
    ·
    17. dec.
    ·
    At du bare orker at blive ved med disse konstante indlæg med "nyheder", som er 2-3 år gamle, og har ingen som helst relevans i dag.
  • 8. dec.
    ·
    8. dec.
    ·
    Hvordan vurderer I nyheden om, at Smarteye overvejer at udstede senior usikrede obligationer for 300 millioner? De skal så låne penge på kapitalmarkedet for at udstede disse obligationer, og provenuet kan bruges som likviditetsbuffer, hvilket burde være godt, for at undgå en eventuel nyemission, før Smarteye bliver pengestrømspositiv.
    16. dec.
    ·
    16. dec.
    ·
    NEJ. Obligationslånet giver plads til at klare YDERLIGERE forsinket break-even på cash flowet, hvilket virker mere sandsynligt end det modsatte p.t. med risiko for yderligere "forsinkelser" i antallet af bilmodeller i produktion med deres DMS. Samlet set bekræfter nyheden billedet af, at Smart Eye er presset nu og kan være i vanskeligheder resultatmässigt i 2026 for overhovedet at klare Redeyes seneste EBIT-estimat på ca. 110 Mkr efter en ca. halvering af estimatet efter Q3-rapporten. Redeye har nu break-even på cash flowet først i Q3 2026, dvs. ca. 2 års forsinkelse... Guidance er sænket med ca. 33 - 42 % HIDTIL for antallet af nye modeller med deres DMS i produktion i løbet af 2025. Det kræves, at der kommer hele 40-50 yderligere modeller i Q4, for at nye "forsinkelser" ikke opstår. OEM'er satser nu sandsynligvis hellere på Tobiis SCDO, som er væsentligt mere omkostningseffektivt end Smart Eyes DMS, som kun har fået ca. 10 yderligere modeller med design wins helt siden september 2024, mens Tobii har fået mindst 4 gange så mange.
  • 8. dec.
    ·
    8. dec.
    ·
    Nu går det op 🚀🚀🚀 Smart Eye har fået to design wins på sin såkaldte Driver Monitoring System-software (DMS), som vil blive leveret til to nye lastbilmodeller fra en stor europæisk lastbilproducent.
  • 2. dec.
    ·
    2. dec.
    ·
    🤣 Jeg synes, det går i en meget forkert retning, stort set hver dag. Er det så stor en uinteressant sag😊
    11. dec.
    ·
    11. dec.
    ·
    Alle relevante citater fra mailudvekslings-"forhøret" jeg havde om formiddagen den 4. dec. med Smart Eyes CEO: "Hej Jeg har tidligere været aktionær i længere tid i Smart Eye, men ikke siden maj 2025 bl.a. fordi jeg ikke har set nogen officiel meddelelse om, at Smart Eye også har klaret homologeringsprocessen m.h.t. OEM-kundernes personbilmodellers DMS fra Smart Eye i overensstemmelse med EU's lov om obligatorisk eyetracking-baseret DMS i alle nye biler fra 7. juli 2026, der sælges i EU. Derimod er det jo åbenbart officielt kommunikeret i en PM af Smart Eye m.h.t. mindst én kundes køretøj beregnet til kommerciel trafik med busser, at vellykket homologering blev gennemført. Kan I kommentere i et mailsvar, om Smart Eye allerede har klaret dette også for alle personbilmodeller, I har design wins i med guidet produktion fra nu t.o.m. 2026 i første omgang, dvs. som jeg har forstået, guidede yderligere 40-50 modeller i produktion Q4 2025? Findes der nogen modeller med design wins vedrørende dem i guidet produktion, hvor homologeringsprocessen for Smart Eyes DMS endnu IKKE er blevet succesfuldt klaret? Har det tidligere sket, at netop det har bidraget til sænket guidance fra 120 modeller yderligere i produktion i løbet af 2025 med ca. 33 - 42 % til nu kun 70-80 i alt i løbet af 2025? Hvis Smart Eye allerede HAR klaret alt dette, hvorfor har I så ikke allerede kommunikeret det til aktiemarkedet (så vidt jeg selv har kunnet se hidtil)? Er I bare beskedne?" Første svar fra M K: "Selvfølgelig spilder vi ikke pressemeddelelser på noget så trivielt som homologering; det ville jo være mærkeligt, hvis vi ikke bestod den. I tilfældet med busproducenten fik vi godkendelse til at offentliggøre deres navn, og så benyttede vi lejligheden til at nævne homologeringen." Min første opfølgende spørgsmål: "Tak for hurtigt svar, men hvorfor mere præcist forklaret har Smart Eye sænket guidance med ca. 33-42 %? Det er jo meget, og har forsinket break-even på cash flowet med langt over et år?" Næste svar fra Martin Krantz: "Hvis du mener prognosen i forbindelse med fortegningsemissionen 2023? Der har været mange forsinkelser i bilindustrien siden da. Bilindustrien er cyklisk, og lige nu peger kurverne ned." Hvorefter jeg igen fulgte op: " Jeg mente den guidance, der gjaldt for Q1 2024." Så svarede M K: "Så guidede vi vel det samme om cash flow, hvis jeg husker rigtigt. Men i 2023 i forbindelse med fortegningsemissionen var vi mere positive. Derfor omkostningsbesparelsesprogrammerne." Derefter kom hurtigt et nyt mailsvar fra M K: "Men hvis vi skal være ærlige her, vil du vel bare forsøge at vende det, vi skriver om, til noget negativt på din blog. Held og lykke med din investering i Tobii, jeg kender grundlæggerne godt, de er dygtige." Jeg fulgte op endnu en gang: "Men var det ikke BMW-tabet, der også påvirkede signifikant, da Q1-Q3 inden for Automotive gik relativt trægt med en meget træg udvikling for Redeye og os aktionærer sammenlignet med Q4 2023, hvor guidance f.eks. var, at cash flow break-even ville blive nået omkring Q2 2024? Kendte du/Smart Eye til BMW-tabet dengang, som Redeye f.eks. senere henviste til som en medvirkende forklaring?" Jeg sendte endnu en mail derefter: "Der blev for øvrigt også talt om Q3 2024 for break-even på cash flowet, men HVORNÅR fik du/Smart Eye at vide, at det var Xperi's Autosense (nu Tobii-ejet) og Seeing Machines, der blev leverandører til BMW for OMS hhv. DMS fra ca. 2021-2022? Du har for øvrigt indirekte bekræftet ved Smart Eyes seneste rapportering, at det er Tobii, der nu er leverandøren med deres SCDO (DMS + OMS med kun ét kamera). Det er interessant at få at vide." Derefter kom der ikke mere svar fra CEO i Smart Eye Martin Krantz denne gang :-)
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab

Kun PDF-version

44 dage siden

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 22. dec.
    ·
    22. dec.
    ·
    Trods det går kursen op løberen
    23. dec.
    ·
    23. dec.
    ·
    Kursudvikling de seneste 3 år, som løberens seneste indlæg handler om. - Smarteye +96% - Tobii - 81% Tallene taler for sig selv.
  • 16. dec.
    ·
    16. dec.
    ·
    CEO'en er anmeldt til FI bl.a. for OVER et par år at have tiet om, at de havde tabt BMW til Seeing Machines og Autosense ca. 2021. Det knækkede Redeyes analyseestimater gevaldigt for f.eks. Q1-Q3 2024 og disse evindelige forsinkelser på breakeven og insidersalg før og indikerer begyndende store nedskæringer hos Affectiva i dec. 2024 hvilket blev kommunikeret til aktiemarkedet et par måneder senere med bl.a. aktiekursen som lavest under 42 kr efter CEO'ens salg f.eks. i jan. 2025 for ca. 3 Mkr.
    17. dec.
    ·
    17. dec.
    ·
    At du bare orker at blive ved med disse konstante indlæg med "nyheder", som er 2-3 år gamle, og har ingen som helst relevans i dag.
  • 8. dec.
    ·
    8. dec.
    ·
    Hvordan vurderer I nyheden om, at Smarteye overvejer at udstede senior usikrede obligationer for 300 millioner? De skal så låne penge på kapitalmarkedet for at udstede disse obligationer, og provenuet kan bruges som likviditetsbuffer, hvilket burde være godt, for at undgå en eventuel nyemission, før Smarteye bliver pengestrømspositiv.
    16. dec.
    ·
    16. dec.
    ·
    NEJ. Obligationslånet giver plads til at klare YDERLIGERE forsinket break-even på cash flowet, hvilket virker mere sandsynligt end det modsatte p.t. med risiko for yderligere "forsinkelser" i antallet af bilmodeller i produktion med deres DMS. Samlet set bekræfter nyheden billedet af, at Smart Eye er presset nu og kan være i vanskeligheder resultatmässigt i 2026 for overhovedet at klare Redeyes seneste EBIT-estimat på ca. 110 Mkr efter en ca. halvering af estimatet efter Q3-rapporten. Redeye har nu break-even på cash flowet først i Q3 2026, dvs. ca. 2 års forsinkelse... Guidance er sænket med ca. 33 - 42 % HIDTIL for antallet af nye modeller med deres DMS i produktion i løbet af 2025. Det kræves, at der kommer hele 40-50 yderligere modeller i Q4, for at nye "forsinkelser" ikke opstår. OEM'er satser nu sandsynligvis hellere på Tobiis SCDO, som er væsentligt mere omkostningseffektivt end Smart Eyes DMS, som kun har fået ca. 10 yderligere modeller med design wins helt siden september 2024, mens Tobii har fået mindst 4 gange så mange.
  • 8. dec.
    ·
    8. dec.
    ·
    Nu går det op 🚀🚀🚀 Smart Eye har fået to design wins på sin såkaldte Driver Monitoring System-software (DMS), som vil blive leveret til to nye lastbilmodeller fra en stor europæisk lastbilproducent.
  • 2. dec.
    ·
    2. dec.
    ·
    🤣 Jeg synes, det går i en meget forkert retning, stort set hver dag. Er det så stor en uinteressant sag😊
    11. dec.
    ·
    11. dec.
    ·
    Alle relevante citater fra mailudvekslings-"forhøret" jeg havde om formiddagen den 4. dec. med Smart Eyes CEO: "Hej Jeg har tidligere været aktionær i længere tid i Smart Eye, men ikke siden maj 2025 bl.a. fordi jeg ikke har set nogen officiel meddelelse om, at Smart Eye også har klaret homologeringsprocessen m.h.t. OEM-kundernes personbilmodellers DMS fra Smart Eye i overensstemmelse med EU's lov om obligatorisk eyetracking-baseret DMS i alle nye biler fra 7. juli 2026, der sælges i EU. Derimod er det jo åbenbart officielt kommunikeret i en PM af Smart Eye m.h.t. mindst én kundes køretøj beregnet til kommerciel trafik med busser, at vellykket homologering blev gennemført. Kan I kommentere i et mailsvar, om Smart Eye allerede har klaret dette også for alle personbilmodeller, I har design wins i med guidet produktion fra nu t.o.m. 2026 i første omgang, dvs. som jeg har forstået, guidede yderligere 40-50 modeller i produktion Q4 2025? Findes der nogen modeller med design wins vedrørende dem i guidet produktion, hvor homologeringsprocessen for Smart Eyes DMS endnu IKKE er blevet succesfuldt klaret? Har det tidligere sket, at netop det har bidraget til sænket guidance fra 120 modeller yderligere i produktion i løbet af 2025 med ca. 33 - 42 % til nu kun 70-80 i alt i løbet af 2025? Hvis Smart Eye allerede HAR klaret alt dette, hvorfor har I så ikke allerede kommunikeret det til aktiemarkedet (så vidt jeg selv har kunnet se hidtil)? Er I bare beskedne?" Første svar fra M K: "Selvfølgelig spilder vi ikke pressemeddelelser på noget så trivielt som homologering; det ville jo være mærkeligt, hvis vi ikke bestod den. I tilfældet med busproducenten fik vi godkendelse til at offentliggøre deres navn, og så benyttede vi lejligheden til at nævne homologeringen." Min første opfølgende spørgsmål: "Tak for hurtigt svar, men hvorfor mere præcist forklaret har Smart Eye sænket guidance med ca. 33-42 %? Det er jo meget, og har forsinket break-even på cash flowet med langt over et år?" Næste svar fra Martin Krantz: "Hvis du mener prognosen i forbindelse med fortegningsemissionen 2023? Der har været mange forsinkelser i bilindustrien siden da. Bilindustrien er cyklisk, og lige nu peger kurverne ned." Hvorefter jeg igen fulgte op: " Jeg mente den guidance, der gjaldt for Q1 2024." Så svarede M K: "Så guidede vi vel det samme om cash flow, hvis jeg husker rigtigt. Men i 2023 i forbindelse med fortegningsemissionen var vi mere positive. Derfor omkostningsbesparelsesprogrammerne." Derefter kom hurtigt et nyt mailsvar fra M K: "Men hvis vi skal være ærlige her, vil du vel bare forsøge at vende det, vi skriver om, til noget negativt på din blog. Held og lykke med din investering i Tobii, jeg kender grundlæggerne godt, de er dygtige." Jeg fulgte op endnu en gang: "Men var det ikke BMW-tabet, der også påvirkede signifikant, da Q1-Q3 inden for Automotive gik relativt trægt med en meget træg udvikling for Redeye og os aktionærer sammenlignet med Q4 2023, hvor guidance f.eks. var, at cash flow break-even ville blive nået omkring Q2 2024? Kendte du/Smart Eye til BMW-tabet dengang, som Redeye f.eks. senere henviste til som en medvirkende forklaring?" Jeg sendte endnu en mail derefter: "Der blev for øvrigt også talt om Q3 2024 for break-even på cash flowet, men HVORNÅR fik du/Smart Eye at vide, at det var Xperi's Autosense (nu Tobii-ejet) og Seeing Machines, der blev leverandører til BMW for OMS hhv. DMS fra ca. 2021-2022? Du har for øvrigt indirekte bekræftet ved Smart Eyes seneste rapportering, at det er Tobii, der nu er leverandøren med deres SCDO (DMS + OMS med kun ét kamera). Det er interessant at få at vide." Derefter kom der ikke mere svar fra CEO i Smart Eye Martin Krantz denne gang :-)
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
-
VWAP
76,24
Lavest
-
Omsætning ()
-
VWAP
76,24
Højest
-
Lavest
-
Omsætning ()
-

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
25. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab14. nov.
2025 Q2-regnskab27. aug.
2025 Q1-regnskab13. maj
2024 Q4-regnskab18. feb.
2024 Q3-regnskab14. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab

Kun PDF-version

44 dage siden

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
25. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab14. nov.
2025 Q2-regnskab27. aug.
2025 Q1-regnskab13. maj
2024 Q4-regnskab18. feb.
2024 Q3-regnskab14. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterede Produkter

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 22. dec.
    ·
    22. dec.
    ·
    Trods det går kursen op løberen
    23. dec.
    ·
    23. dec.
    ·
    Kursudvikling de seneste 3 år, som løberens seneste indlæg handler om. - Smarteye +96% - Tobii - 81% Tallene taler for sig selv.
  • 16. dec.
    ·
    16. dec.
    ·
    CEO'en er anmeldt til FI bl.a. for OVER et par år at have tiet om, at de havde tabt BMW til Seeing Machines og Autosense ca. 2021. Det knækkede Redeyes analyseestimater gevaldigt for f.eks. Q1-Q3 2024 og disse evindelige forsinkelser på breakeven og insidersalg før og indikerer begyndende store nedskæringer hos Affectiva i dec. 2024 hvilket blev kommunikeret til aktiemarkedet et par måneder senere med bl.a. aktiekursen som lavest under 42 kr efter CEO'ens salg f.eks. i jan. 2025 for ca. 3 Mkr.
    17. dec.
    ·
    17. dec.
    ·
    At du bare orker at blive ved med disse konstante indlæg med "nyheder", som er 2-3 år gamle, og har ingen som helst relevans i dag.
  • 8. dec.
    ·
    8. dec.
    ·
    Hvordan vurderer I nyheden om, at Smarteye overvejer at udstede senior usikrede obligationer for 300 millioner? De skal så låne penge på kapitalmarkedet for at udstede disse obligationer, og provenuet kan bruges som likviditetsbuffer, hvilket burde være godt, for at undgå en eventuel nyemission, før Smarteye bliver pengestrømspositiv.
    16. dec.
    ·
    16. dec.
    ·
    NEJ. Obligationslånet giver plads til at klare YDERLIGERE forsinket break-even på cash flowet, hvilket virker mere sandsynligt end det modsatte p.t. med risiko for yderligere "forsinkelser" i antallet af bilmodeller i produktion med deres DMS. Samlet set bekræfter nyheden billedet af, at Smart Eye er presset nu og kan være i vanskeligheder resultatmässigt i 2026 for overhovedet at klare Redeyes seneste EBIT-estimat på ca. 110 Mkr efter en ca. halvering af estimatet efter Q3-rapporten. Redeye har nu break-even på cash flowet først i Q3 2026, dvs. ca. 2 års forsinkelse... Guidance er sænket med ca. 33 - 42 % HIDTIL for antallet af nye modeller med deres DMS i produktion i løbet af 2025. Det kræves, at der kommer hele 40-50 yderligere modeller i Q4, for at nye "forsinkelser" ikke opstår. OEM'er satser nu sandsynligvis hellere på Tobiis SCDO, som er væsentligt mere omkostningseffektivt end Smart Eyes DMS, som kun har fået ca. 10 yderligere modeller med design wins helt siden september 2024, mens Tobii har fået mindst 4 gange så mange.
  • 8. dec.
    ·
    8. dec.
    ·
    Nu går det op 🚀🚀🚀 Smart Eye har fået to design wins på sin såkaldte Driver Monitoring System-software (DMS), som vil blive leveret til to nye lastbilmodeller fra en stor europæisk lastbilproducent.
  • 2. dec.
    ·
    2. dec.
    ·
    🤣 Jeg synes, det går i en meget forkert retning, stort set hver dag. Er det så stor en uinteressant sag😊
    11. dec.
    ·
    11. dec.
    ·
    Alle relevante citater fra mailudvekslings-"forhøret" jeg havde om formiddagen den 4. dec. med Smart Eyes CEO: "Hej Jeg har tidligere været aktionær i længere tid i Smart Eye, men ikke siden maj 2025 bl.a. fordi jeg ikke har set nogen officiel meddelelse om, at Smart Eye også har klaret homologeringsprocessen m.h.t. OEM-kundernes personbilmodellers DMS fra Smart Eye i overensstemmelse med EU's lov om obligatorisk eyetracking-baseret DMS i alle nye biler fra 7. juli 2026, der sælges i EU. Derimod er det jo åbenbart officielt kommunikeret i en PM af Smart Eye m.h.t. mindst én kundes køretøj beregnet til kommerciel trafik med busser, at vellykket homologering blev gennemført. Kan I kommentere i et mailsvar, om Smart Eye allerede har klaret dette også for alle personbilmodeller, I har design wins i med guidet produktion fra nu t.o.m. 2026 i første omgang, dvs. som jeg har forstået, guidede yderligere 40-50 modeller i produktion Q4 2025? Findes der nogen modeller med design wins vedrørende dem i guidet produktion, hvor homologeringsprocessen for Smart Eyes DMS endnu IKKE er blevet succesfuldt klaret? Har det tidligere sket, at netop det har bidraget til sænket guidance fra 120 modeller yderligere i produktion i løbet af 2025 med ca. 33 - 42 % til nu kun 70-80 i alt i løbet af 2025? Hvis Smart Eye allerede HAR klaret alt dette, hvorfor har I så ikke allerede kommunikeret det til aktiemarkedet (så vidt jeg selv har kunnet se hidtil)? Er I bare beskedne?" Første svar fra M K: "Selvfølgelig spilder vi ikke pressemeddelelser på noget så trivielt som homologering; det ville jo være mærkeligt, hvis vi ikke bestod den. I tilfældet med busproducenten fik vi godkendelse til at offentliggøre deres navn, og så benyttede vi lejligheden til at nævne homologeringen." Min første opfølgende spørgsmål: "Tak for hurtigt svar, men hvorfor mere præcist forklaret har Smart Eye sænket guidance med ca. 33-42 %? Det er jo meget, og har forsinket break-even på cash flowet med langt over et år?" Næste svar fra Martin Krantz: "Hvis du mener prognosen i forbindelse med fortegningsemissionen 2023? Der har været mange forsinkelser i bilindustrien siden da. Bilindustrien er cyklisk, og lige nu peger kurverne ned." Hvorefter jeg igen fulgte op: " Jeg mente den guidance, der gjaldt for Q1 2024." Så svarede M K: "Så guidede vi vel det samme om cash flow, hvis jeg husker rigtigt. Men i 2023 i forbindelse med fortegningsemissionen var vi mere positive. Derfor omkostningsbesparelsesprogrammerne." Derefter kom hurtigt et nyt mailsvar fra M K: "Men hvis vi skal være ærlige her, vil du vel bare forsøge at vende det, vi skriver om, til noget negativt på din blog. Held og lykke med din investering i Tobii, jeg kender grundlæggerne godt, de er dygtige." Jeg fulgte op endnu en gang: "Men var det ikke BMW-tabet, der også påvirkede signifikant, da Q1-Q3 inden for Automotive gik relativt trægt med en meget træg udvikling for Redeye og os aktionærer sammenlignet med Q4 2023, hvor guidance f.eks. var, at cash flow break-even ville blive nået omkring Q2 2024? Kendte du/Smart Eye til BMW-tabet dengang, som Redeye f.eks. senere henviste til som en medvirkende forklaring?" Jeg sendte endnu en mail derefter: "Der blev for øvrigt også talt om Q3 2024 for break-even på cash flowet, men HVORNÅR fik du/Smart Eye at vide, at det var Xperi's Autosense (nu Tobii-ejet) og Seeing Machines, der blev leverandører til BMW for OMS hhv. DMS fra ca. 2021-2022? Du har for øvrigt indirekte bekræftet ved Smart Eyes seneste rapportering, at det er Tobii, der nu er leverandøren med deres SCDO (DMS + OMS med kun ét kamera). Det er interessant at få at vide." Derefter kom der ikke mere svar fra CEO i Smart Eye Martin Krantz denne gang :-)
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

SwedenFirst North Sweden
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
-
VWAP
76,24
Lavest
-
Omsætning ()
-
VWAP
76,24
Højest
-
Lavest
-
Omsætning ()
-

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet