Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
🚗 Inde i BMW's hovedkvarter: Neue Klasse & EV-rampen
Tilbragte tid på BMW's hovedkvarter i dag. Her er hvad der skilte sig ud fra den dybdegående analyse af deres strategi og teknologiske køreplan:
⚡ Neue Klasse (2026): næste generations elbilplatform med cylindriske Gen6-batterier: længere rækkevidde, hurtigere opladning, lavere omkostninger. Fem nye batterimonteringsfabrikker under opførelse.
📈 Salgsrampe: Elbiler udgør allerede 26,4% af salget (1. halvår 2025, +15,7%). Mål: >50% af det globale salg inden 2030. Tempoet afhænger i høj grad af regulering og regionale skattefradrag.
🔋 Batteriøkonomi: batteripakker = ~40% af bilomkostninger; celler = 80% af pakken; råmaterialer = 80% af celleomkostninger. Marginparitet forventes, når Gen6 er fuldt rampet, men der er endnu ingen tidsplan for produktionsomkostningsparitet.
🌍 Udfordring i forsyningskæden: "lokalt for lokalt" fungerer for biler, ikke for batterier. Stor afhængighed af kinesiske leverandører er fortsat en strukturel risiko.
🛠️ “Magten af valg”: BMW fortsætter med at levere forbrændingsmotorer, hybridbiler (PHEV), elbiler og vil tilføje brintbrændselsceller (2028). Problem: infrastrukturforsinkelser.
🧠 Digital strategi med 3 søjler: ultimativ brugeroplevelse, perfekt assistance, altid forbundet. Største OTA-kompatible flåde på verdensplan: 10+ millioner biler.
🕹️ Kørsel og cockpit: Nyt panorama-display fra søjle til søjle + 3D HUD. iDrive væk; multifunktionsrat i stedet (“hænder på rattet, øjne på vejen”).
🤖 Selvkørende: Niveau 2 op til 130 km/t, niveau 3 på vej. Partnere: Mobileye (nuværende), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa halter bagefter med godkendelser.
💡 Zonearkitektur: Neue Klasse introducerer 4 “superhjerner”, der reducerer ledningsføring med 600 m, hvilket reducerer omkostninger og vægt.
⚔️ Konkurrencepres: Kinesiske elbiler rykker op på markedet. BMW jonglerer med toldsatser, energiomkostninger, regulering og fagforeningsdynamik for at forblive førende.
BMW's satsning er klar: Neue Klasse + Gen6-batterier som omdrejningspunkt. Eksekveringsrisikoen ligger i råvareomkostninger, eksponering i forsyningskæden og hastigheden af forbruger-/reguleringsadoption.
Så den nye klasse i virkeligheden. Så rigtig god ud. Fin balance indvendigt og udvendigt. Tingene skal forbedres her i fremtiden. :-) Min næste bil. :-)
Søgte også på den nye Mercedes GLC, og den så ikke så god ud. Den så 10 år gammel ud udvendigt, og alt for meget skærm indvendigt.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
28 nov. 07:17
∙
Aktienyheder
FORDON: PRODUKTIONSSTOPP "NÄRA FÖRESTÅENDE" I FORTSATT NEXPERIA-KRIS
26 nov. 11:22
∙
Aktienyheder
JP Morgan föredrar premiumtillverkare inför 2026 - BN
19 nov. 12:13
∙
Aktienyheder
BMW ser ljusning i Nexperia-bråk som påverkat chipförsörjningen
7 nov. 16:38
∙
Markedskommentar
EUROPABÖRSER: FORDONSSEKTORN STEG MOT STRÖMMEN, STOXX 600 -0,6%
7 nov. 09:25
∙
Aktienyheder
FORDON: UPP I EUROPA EFTER UPPGIFTER OM MÖJLIG NEXPERIA-LÖSNING
5 nov. 07:11
∙
Aktienyheder
BMWs nettovinst högre än väntat
5 nov. 06:51
∙
Aktienyheder
BMW: LÄGRE INTÄKTER OCH RESULTAT ÄN FÖRVÄNTAT 3 KV
3 nov. 12:51
∙
Aktienyheder
Europeiska bilsektorn stiger efter att Kina lättat restriktioner för Nexperia-chip
3 nov. 08:37
∙
Aktienyheder
FORDON: NEXPERIA VÄLKOMNAR USA-, KINA-UTTALANDEN
22 okt. 12:45
∙
Aktienyheder
FORDON: VOLKSWAGEN PAUSAR PRODUKTION AV GOLF - BILD
22 okt. 12:28
∙
Aktienyheder
Volkswagen varnar för produktionsstopp på grund av Nexperia-störningarna - bred nedgång bland fordonsaktier
17 okt. 08:52
∙
Aktienyheder
Uppgifter: Panik i fordonsindustrin över nya försörjningsstörningar - WSJ
17 okt. 05:54
∙
Aktienyheder
Uppgifter: Vita huset väntas mildra tullar för USA:s bilindustri - BN
15 okt. 05:36
∙
Breaking
Jefferies sänker BMW till behåll (köp), riktkurs 85 euro (92)
9 okt. 08:01
∙
Aktienyheder
TYSKLAND: ENATS OM 3 MDR EUR I NYTT ELBILSSTÖD TILL 2029 - BN
8 okt. 15:34
∙
Markedskommentar
EUROPABÖRSER: FORDONSSEKTORN NED PÅ ORO OM STÅLTULLAR, STOXX 600 +0,8%
8 okt. 10:52
∙
Aktienyheder
FORDON: ORO FÖR STÅLTULLAR TYNGER UTÖVER BMW:S VINSTVARNING - CNBC
8 okt. 07:39
∙
Markedskommentar
BÖRSEN: VERISURE UPP I PREMIÄREN, ABB STIGER, OMXS30 +0,4%
8 okt. 06:41
∙
Markedskommentar
BÖRSEN: VÄNTAS ÖPPNA OREGELBUNDET, VERISURE OCH ABB I FOKUS
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Relaterede Produkter
Bull & Bear
2025 Q3-regnskab
28 dage siden
4,30 EUR/aktie
Seneste udbytte
4,80 %Direkte afkast
Vis
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
28 nov. 07:17
∙
Aktienyheder
FORDON: PRODUKTIONSSTOPP "NÄRA FÖRESTÅENDE" I FORTSATT NEXPERIA-KRIS
26 nov. 11:22
∙
Aktienyheder
JP Morgan föredrar premiumtillverkare inför 2026 - BN
19 nov. 12:13
∙
Aktienyheder
BMW ser ljusning i Nexperia-bråk som påverkat chipförsörjningen
7 nov. 16:38
∙
Markedskommentar
EUROPABÖRSER: FORDONSSEKTORN STEG MOT STRÖMMEN, STOXX 600 -0,6%
7 nov. 09:25
∙
Aktienyheder
FORDON: UPP I EUROPA EFTER UPPGIFTER OM MÖJLIG NEXPERIA-LÖSNING
5 nov. 07:11
∙
Aktienyheder
BMWs nettovinst högre än väntat
5 nov. 06:51
∙
Aktienyheder
BMW: LÄGRE INTÄKTER OCH RESULTAT ÄN FÖRVÄNTAT 3 KV
3 nov. 12:51
∙
Aktienyheder
Europeiska bilsektorn stiger efter att Kina lättat restriktioner för Nexperia-chip
3 nov. 08:37
∙
Aktienyheder
FORDON: NEXPERIA VÄLKOMNAR USA-, KINA-UTTALANDEN
22 okt. 12:45
∙
Aktienyheder
FORDON: VOLKSWAGEN PAUSAR PRODUKTION AV GOLF - BILD
22 okt. 12:28
∙
Aktienyheder
Volkswagen varnar för produktionsstopp på grund av Nexperia-störningarna - bred nedgång bland fordonsaktier
17 okt. 08:52
∙
Aktienyheder
Uppgifter: Panik i fordonsindustrin över nya försörjningsstörningar - WSJ
17 okt. 05:54
∙
Aktienyheder
Uppgifter: Vita huset väntas mildra tullar för USA:s bilindustri - BN
15 okt. 05:36
∙
Breaking
Jefferies sänker BMW till behåll (köp), riktkurs 85 euro (92)
9 okt. 08:01
∙
Aktienyheder
TYSKLAND: ENATS OM 3 MDR EUR I NYTT ELBILSSTÖD TILL 2029 - BN
8 okt. 15:34
∙
Markedskommentar
EUROPABÖRSER: FORDONSSEKTORN NED PÅ ORO OM STÅLTULLAR, STOXX 600 +0,8%
8 okt. 10:52
∙
Aktienyheder
FORDON: ORO FÖR STÅLTULLAR TYNGER UTÖVER BMW:S VINSTVARNING - CNBC
8 okt. 07:39
∙
Markedskommentar
BÖRSEN: VERISURE UPP I PREMIÄREN, ABB STIGER, OMXS30 +0,4%
8 okt. 06:41
∙
Markedskommentar
BÖRSEN: VÄNTAS ÖPPNA OREGELBUNDET, VERISURE OCH ABB I FOKUS
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
🚗 Inde i BMW's hovedkvarter: Neue Klasse & EV-rampen
Tilbragte tid på BMW's hovedkvarter i dag. Her er hvad der skilte sig ud fra den dybdegående analyse af deres strategi og teknologiske køreplan:
⚡ Neue Klasse (2026): næste generations elbilplatform med cylindriske Gen6-batterier: længere rækkevidde, hurtigere opladning, lavere omkostninger. Fem nye batterimonteringsfabrikker under opførelse.
📈 Salgsrampe: Elbiler udgør allerede 26,4% af salget (1. halvår 2025, +15,7%). Mål: >50% af det globale salg inden 2030. Tempoet afhænger i høj grad af regulering og regionale skattefradrag.
🔋 Batteriøkonomi: batteripakker = ~40% af bilomkostninger; celler = 80% af pakken; råmaterialer = 80% af celleomkostninger. Marginparitet forventes, når Gen6 er fuldt rampet, men der er endnu ingen tidsplan for produktionsomkostningsparitet.
🌍 Udfordring i forsyningskæden: "lokalt for lokalt" fungerer for biler, ikke for batterier. Stor afhængighed af kinesiske leverandører er fortsat en strukturel risiko.
🛠️ “Magten af valg”: BMW fortsætter med at levere forbrændingsmotorer, hybridbiler (PHEV), elbiler og vil tilføje brintbrændselsceller (2028). Problem: infrastrukturforsinkelser.
🧠 Digital strategi med 3 søjler: ultimativ brugeroplevelse, perfekt assistance, altid forbundet. Største OTA-kompatible flåde på verdensplan: 10+ millioner biler.
🕹️ Kørsel og cockpit: Nyt panorama-display fra søjle til søjle + 3D HUD. iDrive væk; multifunktionsrat i stedet (“hænder på rattet, øjne på vejen”).
🤖 Selvkørende: Niveau 2 op til 130 km/t, niveau 3 på vej. Partnere: Mobileye (nuværende), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa halter bagefter med godkendelser.
💡 Zonearkitektur: Neue Klasse introducerer 4 “superhjerner”, der reducerer ledningsføring med 600 m, hvilket reducerer omkostninger og vægt.
⚔️ Konkurrencepres: Kinesiske elbiler rykker op på markedet. BMW jonglerer med toldsatser, energiomkostninger, regulering og fagforeningsdynamik for at forblive førende.
BMW's satsning er klar: Neue Klasse + Gen6-batterier som omdrejningspunkt. Eksekveringsrisikoen ligger i råvareomkostninger, eksponering i forsyningskæden og hastigheden af forbruger-/reguleringsadoption.
Så den nye klasse i virkeligheden. Så rigtig god ud. Fin balance indvendigt og udvendigt. Tingene skal forbedres her i fremtiden. :-) Min næste bil. :-)
Søgte også på den nye Mercedes GLC, og den så ikke så god ud. Den så 10 år gammel ud udvendigt, og alt for meget skærm indvendigt.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
GermanyXetra
Antal
Køb
0
0,00
Sælg
Antal
89,18
0
Seneste handel
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
-
-
-
-
-
Højest
90,42
VWAP
89,27
Lavest
87,9
OmsætningAntal
72,8 815.527
VWAP
89,27
Højest
90,42
Lavest
87,9
OmsætningAntal
72,8 815.527
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Se alle
Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
12. mar. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab
5. nov.
2025 Q2-regnskab
31. jul.
Årlig generalforsamling 2025
14. maj
2025 Q1-regnskab
7. maj
2024 Q4-regnskab
14. mar.
Data hentes fra Quartr, FactSet
Relaterede Produkter
Bull & Bear
4,30 EUR/aktie
Seneste udbytte
4,80 %Direkte afkast
Vis
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
🚗 Inde i BMW's hovedkvarter: Neue Klasse & EV-rampen
Tilbragte tid på BMW's hovedkvarter i dag. Her er hvad der skilte sig ud fra den dybdegående analyse af deres strategi og teknologiske køreplan:
⚡ Neue Klasse (2026): næste generations elbilplatform med cylindriske Gen6-batterier: længere rækkevidde, hurtigere opladning, lavere omkostninger. Fem nye batterimonteringsfabrikker under opførelse.
📈 Salgsrampe: Elbiler udgør allerede 26,4% af salget (1. halvår 2025, +15,7%). Mål: >50% af det globale salg inden 2030. Tempoet afhænger i høj grad af regulering og regionale skattefradrag.
🔋 Batteriøkonomi: batteripakker = ~40% af bilomkostninger; celler = 80% af pakken; råmaterialer = 80% af celleomkostninger. Marginparitet forventes, når Gen6 er fuldt rampet, men der er endnu ingen tidsplan for produktionsomkostningsparitet.
🌍 Udfordring i forsyningskæden: "lokalt for lokalt" fungerer for biler, ikke for batterier. Stor afhængighed af kinesiske leverandører er fortsat en strukturel risiko.
🛠️ “Magten af valg”: BMW fortsætter med at levere forbrændingsmotorer, hybridbiler (PHEV), elbiler og vil tilføje brintbrændselsceller (2028). Problem: infrastrukturforsinkelser.
🧠 Digital strategi med 3 søjler: ultimativ brugeroplevelse, perfekt assistance, altid forbundet. Største OTA-kompatible flåde på verdensplan: 10+ millioner biler.
🕹️ Kørsel og cockpit: Nyt panorama-display fra søjle til søjle + 3D HUD. iDrive væk; multifunktionsrat i stedet (“hænder på rattet, øjne på vejen”).
🤖 Selvkørende: Niveau 2 op til 130 km/t, niveau 3 på vej. Partnere: Mobileye (nuværende), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa halter bagefter med godkendelser.
💡 Zonearkitektur: Neue Klasse introducerer 4 “superhjerner”, der reducerer ledningsføring med 600 m, hvilket reducerer omkostninger og vægt.
⚔️ Konkurrencepres: Kinesiske elbiler rykker op på markedet. BMW jonglerer med toldsatser, energiomkostninger, regulering og fagforeningsdynamik for at forblive førende.
BMW's satsning er klar: Neue Klasse + Gen6-batterier som omdrejningspunkt. Eksekveringsrisikoen ligger i råvareomkostninger, eksponering i forsyningskæden og hastigheden af forbruger-/reguleringsadoption.
Så den nye klasse i virkeligheden. Så rigtig god ud. Fin balance indvendigt og udvendigt. Tingene skal forbedres her i fremtiden. :-) Min næste bil. :-)
Søgte også på den nye Mercedes GLC, og den så ikke så god ud. Den så 10 år gammel ud udvendigt, og alt for meget skærm indvendigt.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
GermanyXetra
Antal
Køb
0
0,00
Sælg
Antal
89,18
0
Seneste handel
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
-
-
-
-
-
Højest
90,42
VWAP
89,27
Lavest
87,9
OmsætningAntal
72,8 815.527
VWAP
89,27
Højest
90,42
Lavest
87,9
OmsætningAntal
72,8 815.527
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.