Q1
73 dage siden‧1 t. 56 min
6,30 EUR/aktie
Seneste udbytte
6,47 %
Direkte afkast
Ordredybde
Xetra
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
97,75VWAP
Lavest
96,15OmsætningAntal
6,4 66.057
VWAP
Højest
97,75Lavest
96,15OmsætningAntal
6,4 66.057
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 25. jul. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 16. maj | |
2025 Q1 | 30. apr. | |
Q4 | 11. mar. | |
2024 Årsregnskab | 11. mar. | |
2024 Q3 | 30. okt. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. jul.6. jul.Burde den her ik stige, hvis der kommer en handelsaftale på 10% med US?
- 27. jun.·Tesla har en markedsværdi på ~20 gange Volkswagens, men Volkswagen sælger ~5 gange flere biler end Tesla. • Tesla: ~1050 milliarder USD værdi, ~1,8 millioner solgte biler • Volkswagen: ~50 milliarder USD værdi, ~9 millioner solgte biler
- 25. jun.·Interessant.
- 3. jun.·03.06.25 15:03:03 RESUMÉ: Nedskæringer - 20.000 VW-medarbejdere opgiver deres job WOLFSBURG (dpa-AFX) - Europas største bilproducent, Volkswagen DE0007664039, går hurtigere frem end forventet med sine planlagte jobnedskæringer. "Omkring 20.000 afgange fra virksomheden inden 2030 er allerede kontraktligt fastsat," sagde HR-direktør Gunnar Kilian på et arbejdsmøde i Wolfsburg ifølge en erklæring. Det betyder, at mere end halvdelen af de 35.000 jobnedskæringer, der er planlagt inden 2030, allerede er fast besluttet. Efter en lang kamp blev virksomheden og fagforeningen i december enige om et omstruktureringsprogram for VW-kernemærket. Inden 2030 skal næsten en fjerdedel af de 130.000 job i Tyskland forsvinde. Tvangsfygninger blev udelukket, reduktionen vil primært ske gennem tidlig pensionering og fratrædelsesgodtgørelse. Med dette for øje har virksomheden endnu engang forlænget delvis pensionering og tilbyder også fratrædelsesgodtgørelse til yngre medarbejdere, der forlader virksomheden frivilligt. Koncernen ser sig selv på rette vej med besparelser "De første tiltag i 'Fremtidens Volkswagen'-aftale træder i kraft, og vi er på rette spor," sagde Kilian. "Vi accelererer vores transformation med målbare fremskridt i fabriksomkostningerne i Wolfsburg og de socialt ansvarlige nedskæringer alene på Volkswagen AG's seks tyske fabrikker." Målet med sparekursen er endnu ikke nået, tilføjede mærkets finansdirektør David Powels: "Men vi har stadig meget arbejde foran os for fremtiden." Målet er at gøre Volkswagen konkurrencedygtig og bæredygtigt klar til fremtiden inden 2029. Med sparekursen ønsker VW at reducere overkapaciteten og øge profitmarginen for det lavtydende kernemærke. "Vi er nødt til at arbejde med vores strukturelle problemer," sagde Powels. VW investerer for eksempel for meget og tjener for lidt på sine elbiler. Derudover tager det for lang tid for en ny model at gå i nul. "Vores mulighed ligger nu i at rette op på denne ubalance sammen og igen drive en profitabel drift." Høje omkostninger og svaghed inden for elbiler tynger Det Wolfsburg-baserede kernemærke har i årevis lidt under høje omkostninger og overkapacitet i sine fabrikker. Især de rent elektriske fabrikker i Zwickau og Emden har for nylig mærket virkningerne af den svage efterspørgsel efter elbiler og har været nødt til at skære ned på produktionen. Derudover mister gruppen salg og overskud på sit vigtigste marked, Kina, fordi indenlandske konkurrenter som BYD går forbi den. På hovedfabrikken i Wolfsburg, hvor kun forbrændingsmotorer som Golf og Tiguan bygges, har gruppen for nylig endda måttet planlægge ekstra vagter. For i modsætning til elbiler sælger VW i øjeblikket forbrændingsmotorer godt. Men det vil ikke fortsætte sådan, advarede formand for samarbejdsrådet, Daniela Cavallo. Salget af Golf vil fortsætte med at falde, sagde hun ifølge en rapport på intranettet, som var tilgængelig for det tyske pressebureau. "Tendensen er ubønhørligt nedadgående." Cavallo advarer om firedages arbejdsuge i Wolfsburg Samtidig advarede hun om, at der kunne være problemer med kapacitetsudnyttelsen fra 2027. Golfen vil derefter blive flyttet til Mexico, og hovedfabrikken vil derefter blive ombygget til en planlagt e-Golf, men produktionen starter først senere. "Fra 2027 og fremefter er den midlertidige firedages arbejdsuge ikke et usandsynligt scenarie her," sagde Cavallo ifølge deltagerne. Der skal tages forholdsregler herfor nu. Ifølge deltagerne deltog administrerende direktør Oliver Blume og brandchef Thomas Schäfer også i arbejdsmødet. Men i modsætning til tidligere personalemøder var der ingen af dem, der tog talerstolen denne gang. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/ROUNDUP-Sparkurs---20000-VW-Mitarbejder-forklaringer-på-jobs-12a20f30-38cd-4658-91ec-2ac20b38d2bf27. jun.27. jun.Måske senere på året. Hvor meget senere tjae. De har ganske rigtigt gang i mange ting, som virker rigtige. Og de er meget ambitiøse om at blivbe førende i verden. Men jeg ville holde øje med lanceringen af id.2, som er første bil i det nye designsprog. Alle elbiler vil i løbet af 2026 - 2028 komme i versioner med nyt design. Så er der ny platform SSP, som nok først dukker op i Audi i 2028 og ny Golf GTI i 2029. De arbejde meget på egne batterifabrikker. Også med ny solid-state teknologi i samarbejde med QuantumScape i USA. Og endelig er der jo deres selvkørende strategi med id.buzz, som sker i samarbejde med Mobileye. Umiddelbart virker deres tilgang til selvkørende biler langt mere ingeniørmæssig "solid" og realistisk end Teslas - "move fast and break things" - Silicon Valley tilgang. P.S. Jeg har ikke selv aktier i VW i øjeblikket, men følger en del med i hvad der sker.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
73 dage siden‧1 t. 56 min
6,30 EUR/aktie
Seneste udbytte
6,47 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. jul.6. jul.Burde den her ik stige, hvis der kommer en handelsaftale på 10% med US?
- 27. jun.·Tesla har en markedsværdi på ~20 gange Volkswagens, men Volkswagen sælger ~5 gange flere biler end Tesla. • Tesla: ~1050 milliarder USD værdi, ~1,8 millioner solgte biler • Volkswagen: ~50 milliarder USD værdi, ~9 millioner solgte biler
- 25. jun.·Interessant.
- 3. jun.·03.06.25 15:03:03 RESUMÉ: Nedskæringer - 20.000 VW-medarbejdere opgiver deres job WOLFSBURG (dpa-AFX) - Europas største bilproducent, Volkswagen DE0007664039, går hurtigere frem end forventet med sine planlagte jobnedskæringer. "Omkring 20.000 afgange fra virksomheden inden 2030 er allerede kontraktligt fastsat," sagde HR-direktør Gunnar Kilian på et arbejdsmøde i Wolfsburg ifølge en erklæring. Det betyder, at mere end halvdelen af de 35.000 jobnedskæringer, der er planlagt inden 2030, allerede er fast besluttet. Efter en lang kamp blev virksomheden og fagforeningen i december enige om et omstruktureringsprogram for VW-kernemærket. Inden 2030 skal næsten en fjerdedel af de 130.000 job i Tyskland forsvinde. Tvangsfygninger blev udelukket, reduktionen vil primært ske gennem tidlig pensionering og fratrædelsesgodtgørelse. Med dette for øje har virksomheden endnu engang forlænget delvis pensionering og tilbyder også fratrædelsesgodtgørelse til yngre medarbejdere, der forlader virksomheden frivilligt. Koncernen ser sig selv på rette vej med besparelser "De første tiltag i 'Fremtidens Volkswagen'-aftale træder i kraft, og vi er på rette spor," sagde Kilian. "Vi accelererer vores transformation med målbare fremskridt i fabriksomkostningerne i Wolfsburg og de socialt ansvarlige nedskæringer alene på Volkswagen AG's seks tyske fabrikker." Målet med sparekursen er endnu ikke nået, tilføjede mærkets finansdirektør David Powels: "Men vi har stadig meget arbejde foran os for fremtiden." Målet er at gøre Volkswagen konkurrencedygtig og bæredygtigt klar til fremtiden inden 2029. Med sparekursen ønsker VW at reducere overkapaciteten og øge profitmarginen for det lavtydende kernemærke. "Vi er nødt til at arbejde med vores strukturelle problemer," sagde Powels. VW investerer for eksempel for meget og tjener for lidt på sine elbiler. Derudover tager det for lang tid for en ny model at gå i nul. "Vores mulighed ligger nu i at rette op på denne ubalance sammen og igen drive en profitabel drift." Høje omkostninger og svaghed inden for elbiler tynger Det Wolfsburg-baserede kernemærke har i årevis lidt under høje omkostninger og overkapacitet i sine fabrikker. Især de rent elektriske fabrikker i Zwickau og Emden har for nylig mærket virkningerne af den svage efterspørgsel efter elbiler og har været nødt til at skære ned på produktionen. Derudover mister gruppen salg og overskud på sit vigtigste marked, Kina, fordi indenlandske konkurrenter som BYD går forbi den. På hovedfabrikken i Wolfsburg, hvor kun forbrændingsmotorer som Golf og Tiguan bygges, har gruppen for nylig endda måttet planlægge ekstra vagter. For i modsætning til elbiler sælger VW i øjeblikket forbrændingsmotorer godt. Men det vil ikke fortsætte sådan, advarede formand for samarbejdsrådet, Daniela Cavallo. Salget af Golf vil fortsætte med at falde, sagde hun ifølge en rapport på intranettet, som var tilgængelig for det tyske pressebureau. "Tendensen er ubønhørligt nedadgående." Cavallo advarer om firedages arbejdsuge i Wolfsburg Samtidig advarede hun om, at der kunne være problemer med kapacitetsudnyttelsen fra 2027. Golfen vil derefter blive flyttet til Mexico, og hovedfabrikken vil derefter blive ombygget til en planlagt e-Golf, men produktionen starter først senere. "Fra 2027 og fremefter er den midlertidige firedages arbejdsuge ikke et usandsynligt scenarie her," sagde Cavallo ifølge deltagerne. Der skal tages forholdsregler herfor nu. Ifølge deltagerne deltog administrerende direktør Oliver Blume og brandchef Thomas Schäfer også i arbejdsmødet. Men i modsætning til tidligere personalemøder var der ingen af dem, der tog talerstolen denne gang. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/ROUNDUP-Sparkurs---20000-VW-Mitarbejder-forklaringer-på-jobs-12a20f30-38cd-4658-91ec-2ac20b38d2bf27. jun.27. jun.Måske senere på året. Hvor meget senere tjae. De har ganske rigtigt gang i mange ting, som virker rigtige. Og de er meget ambitiøse om at blivbe førende i verden. Men jeg ville holde øje med lanceringen af id.2, som er første bil i det nye designsprog. Alle elbiler vil i løbet af 2026 - 2028 komme i versioner med nyt design. Så er der ny platform SSP, som nok først dukker op i Audi i 2028 og ny Golf GTI i 2029. De arbejde meget på egne batterifabrikker. Også med ny solid-state teknologi i samarbejde med QuantumScape i USA. Og endelig er der jo deres selvkørende strategi med id.buzz, som sker i samarbejde med Mobileye. Umiddelbart virker deres tilgang til selvkørende biler langt mere ingeniørmæssig "solid" og realistisk end Teslas - "move fast and break things" - Silicon Valley tilgang. P.S. Jeg har ikke selv aktier i VW i øjeblikket, men følger en del med i hvad der sker.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Xetra
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
97,75VWAP
Lavest
96,15OmsætningAntal
6,4 66.057
VWAP
Højest
97,75Lavest
96,15OmsætningAntal
6,4 66.057
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 25. jul. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 16. maj | |
2025 Q1 | 30. apr. | |
Q4 | 11. mar. | |
2024 Årsregnskab | 11. mar. | |
2024 Q3 | 30. okt. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Q1
73 dage siden‧1 t. 56 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 25. jul. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 16. maj | |
2025 Q1 | 30. apr. | |
Q4 | 11. mar. | |
2024 Årsregnskab | 11. mar. | |
2024 Q3 | 30. okt. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
6,30 EUR/aktie
Seneste udbytte
6,47 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. jul.6. jul.Burde den her ik stige, hvis der kommer en handelsaftale på 10% med US?
- 27. jun.·Tesla har en markedsværdi på ~20 gange Volkswagens, men Volkswagen sælger ~5 gange flere biler end Tesla. • Tesla: ~1050 milliarder USD værdi, ~1,8 millioner solgte biler • Volkswagen: ~50 milliarder USD værdi, ~9 millioner solgte biler
- 25. jun.·Interessant.
- 3. jun.·03.06.25 15:03:03 RESUMÉ: Nedskæringer - 20.000 VW-medarbejdere opgiver deres job WOLFSBURG (dpa-AFX) - Europas største bilproducent, Volkswagen DE0007664039, går hurtigere frem end forventet med sine planlagte jobnedskæringer. "Omkring 20.000 afgange fra virksomheden inden 2030 er allerede kontraktligt fastsat," sagde HR-direktør Gunnar Kilian på et arbejdsmøde i Wolfsburg ifølge en erklæring. Det betyder, at mere end halvdelen af de 35.000 jobnedskæringer, der er planlagt inden 2030, allerede er fast besluttet. Efter en lang kamp blev virksomheden og fagforeningen i december enige om et omstruktureringsprogram for VW-kernemærket. Inden 2030 skal næsten en fjerdedel af de 130.000 job i Tyskland forsvinde. Tvangsfygninger blev udelukket, reduktionen vil primært ske gennem tidlig pensionering og fratrædelsesgodtgørelse. Med dette for øje har virksomheden endnu engang forlænget delvis pensionering og tilbyder også fratrædelsesgodtgørelse til yngre medarbejdere, der forlader virksomheden frivilligt. Koncernen ser sig selv på rette vej med besparelser "De første tiltag i 'Fremtidens Volkswagen'-aftale træder i kraft, og vi er på rette spor," sagde Kilian. "Vi accelererer vores transformation med målbare fremskridt i fabriksomkostningerne i Wolfsburg og de socialt ansvarlige nedskæringer alene på Volkswagen AG's seks tyske fabrikker." Målet med sparekursen er endnu ikke nået, tilføjede mærkets finansdirektør David Powels: "Men vi har stadig meget arbejde foran os for fremtiden." Målet er at gøre Volkswagen konkurrencedygtig og bæredygtigt klar til fremtiden inden 2029. Med sparekursen ønsker VW at reducere overkapaciteten og øge profitmarginen for det lavtydende kernemærke. "Vi er nødt til at arbejde med vores strukturelle problemer," sagde Powels. VW investerer for eksempel for meget og tjener for lidt på sine elbiler. Derudover tager det for lang tid for en ny model at gå i nul. "Vores mulighed ligger nu i at rette op på denne ubalance sammen og igen drive en profitabel drift." Høje omkostninger og svaghed inden for elbiler tynger Det Wolfsburg-baserede kernemærke har i årevis lidt under høje omkostninger og overkapacitet i sine fabrikker. Især de rent elektriske fabrikker i Zwickau og Emden har for nylig mærket virkningerne af den svage efterspørgsel efter elbiler og har været nødt til at skære ned på produktionen. Derudover mister gruppen salg og overskud på sit vigtigste marked, Kina, fordi indenlandske konkurrenter som BYD går forbi den. På hovedfabrikken i Wolfsburg, hvor kun forbrændingsmotorer som Golf og Tiguan bygges, har gruppen for nylig endda måttet planlægge ekstra vagter. For i modsætning til elbiler sælger VW i øjeblikket forbrændingsmotorer godt. Men det vil ikke fortsætte sådan, advarede formand for samarbejdsrådet, Daniela Cavallo. Salget af Golf vil fortsætte med at falde, sagde hun ifølge en rapport på intranettet, som var tilgængelig for det tyske pressebureau. "Tendensen er ubønhørligt nedadgående." Cavallo advarer om firedages arbejdsuge i Wolfsburg Samtidig advarede hun om, at der kunne være problemer med kapacitetsudnyttelsen fra 2027. Golfen vil derefter blive flyttet til Mexico, og hovedfabrikken vil derefter blive ombygget til en planlagt e-Golf, men produktionen starter først senere. "Fra 2027 og fremefter er den midlertidige firedages arbejdsuge ikke et usandsynligt scenarie her," sagde Cavallo ifølge deltagerne. Der skal tages forholdsregler herfor nu. Ifølge deltagerne deltog administrerende direktør Oliver Blume og brandchef Thomas Schäfer også i arbejdsmødet. Men i modsætning til tidligere personalemøder var der ingen af dem, der tog talerstolen denne gang. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/ROUNDUP-Sparkurs---20000-VW-Mitarbejder-forklaringer-på-jobs-12a20f30-38cd-4658-91ec-2ac20b38d2bf27. jun.27. jun.Måske senere på året. Hvor meget senere tjae. De har ganske rigtigt gang i mange ting, som virker rigtige. Og de er meget ambitiøse om at blivbe førende i verden. Men jeg ville holde øje med lanceringen af id.2, som er første bil i det nye designsprog. Alle elbiler vil i løbet af 2026 - 2028 komme i versioner med nyt design. Så er der ny platform SSP, som nok først dukker op i Audi i 2028 og ny Golf GTI i 2029. De arbejde meget på egne batterifabrikker. Også med ny solid-state teknologi i samarbejde med QuantumScape i USA. Og endelig er der jo deres selvkørende strategi med id.buzz, som sker i samarbejde med Mobileye. Umiddelbart virker deres tilgang til selvkørende biler langt mere ingeniørmæssig "solid" og realistisk end Teslas - "move fast and break things" - Silicon Valley tilgang. P.S. Jeg har ikke selv aktier i VW i øjeblikket, men følger en del med i hvad der sker.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Xetra
Antal
Køb
0
Sælg
Antal
0
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
97,75VWAP
Lavest
96,15OmsætningAntal
6,4 66.057
VWAP
Højest
97,75Lavest
96,15OmsætningAntal
6,4 66.057
Mæglerstatistik
Ingen data fundet