Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Odfjell Drilling

Odfjell Drilling

Ingen data fundet.
2026 Q1-regnskab
44 dage siden
2,3148 NOK/aktie
Seneste udbytte
9,82%Direkte afkast

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
18. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
12. maj
2025 Q4-regnskab
25. feb.
2025 Q3-regnskab
6. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
19. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
16. maj 2025

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 13 timer siden
    ·
    Finansavisen 25.6.: ABG Sundal Collier anbefaler Odfjell Drilling med kursmål på 110 kr https://www.finansavisen.no/energi/2026/06/25/8361229/abg-jekker-opp-oljeaksjer-dette-er-toppvalgene
  • for 1 dag siden
    ·
    Vi kan forvente nedjusteringer af estimater i sektoren snart, hvis olieprisen holder sig på dette niveau eller falder yderligere. Udnyttelsesgraden vil næppe være 92-96% de næste år på disse niveauer. Gaute Eie spår oliepris under 50 dollar
    6 timer siden
    ·
    Eie er IKKE facit på Olie. Han har altid været pessimist og taget fejl gang på gang, så jeg lytter aldrig til ham. Alle vidste, at olieprisen ville falde nedad med Hormuz åben og fredsaftale. For Odfjell er det kontrakterne og efterspørgslen efter boreplatforme, der vil afgøre de næste år IKKE kun olieprisen. Hvorfor er Odfjell faldet 15% de sidste 3 måneder, når olien har været over 90 dollar tønden meget af tiden. Selvfølgelig er DSA noget af årsagen, men ikke denne væsentlige nedgang. Min påstand er, at inden oktober er vi igen over 100 kroner aktien........hvis ikke DSA er ude resten af året. Jeg har øget til 20K aktier med snit 88.
  • 20. jun.
    ·
    Arctic siger, at dagsrater for tier 1 boreskibe forventes at stige til 450-500k inden 2028. Så kan man forvente højere rater for Odfjells rigge (eller i hvert fald bruge 450-500 som minimum...). Derudover forventer de udnyttelsesgrader på hhv. 92 og 96% for 2027 og 2028. Spørgsmålet er, hvad udnyttelsesraten bliver for årene efter. Men det er ikke svært at regne sig frem til kurser over 100kr med dette som grundlag + konservative antagelser for 2029-2031 Det er stadig spændende tider for drilling
    20. jun.
    ·
    90-92% udnyttelsesrater for 2029-2031 så er ikke 130 urealistisk.
  • 18. jun. · Redigeret
    ·
    Interessant læsning. WoodMac påpeger, at Big Oil igen ser mere mod high impact exploration, især ultradybvand. Dette betyder et større behov for avancerede rigge og virksomheder, der faktisk kan bore krævende brønde. https://www.woodmac.com/blogs/the-edge/big-oil-warming-to-high-impact-exploration/
  • 17. jun. · Redigeret
    ·
    Har regnet lidt på Odfjell Drilling de seneste dage, og jeg har svært ved at forstå analytikernes estimater. De fremstår meget optimistiske. For at forsvare dagens kurs på omkring 86-90 kroner må jeg i min model antage ca. 90% utilization for alle perioder, som per nu ikke er dækket af faste kontrakter frem til og med 2031, udover en exit-multiple på omkring 7x EV/EBITDA ved udgangen af 2031. Jeg har også indregnet en forsigtig reduktion i dagsrater på omkring 20% fra 2026 og fremefter, men kommer alligevel ikke i nærheden af dagens kurs uden meget stærke antagelser. Knaphed på semisubmersibles taler selvfølgelig for, at markedet kan holde sig stærkt længe, men jeg synes, analytikerne indregner meget lidt margin of safety her. Er der andre, der har regnet på dette og er kommet til en anden konklusion?
    18. jun.
    ·
    Måske har disse to regnet lidt: CEO Kjetil Gjersdal og CFO Ørjan Lunde i Odfjell Drilling købte onsdag 5.000 aktier hver i Odfjell Drilling til kurs 94,7 kroner, ifølge en meddelelse fredag. Tvilsomt at de "kaster" en halv mio. hver på noget, de ikke tror på. KFKF
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
44 dage siden
2,3148 NOK/aktie
Seneste udbytte
9,82%Direkte afkast

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 13 timer siden
    ·
    Finansavisen 25.6.: ABG Sundal Collier anbefaler Odfjell Drilling med kursmål på 110 kr https://www.finansavisen.no/energi/2026/06/25/8361229/abg-jekker-opp-oljeaksjer-dette-er-toppvalgene
  • for 1 dag siden
    ·
    Vi kan forvente nedjusteringer af estimater i sektoren snart, hvis olieprisen holder sig på dette niveau eller falder yderligere. Udnyttelsesgraden vil næppe være 92-96% de næste år på disse niveauer. Gaute Eie spår oliepris under 50 dollar
    6 timer siden
    ·
    Eie er IKKE facit på Olie. Han har altid været pessimist og taget fejl gang på gang, så jeg lytter aldrig til ham. Alle vidste, at olieprisen ville falde nedad med Hormuz åben og fredsaftale. For Odfjell er det kontrakterne og efterspørgslen efter boreplatforme, der vil afgøre de næste år IKKE kun olieprisen. Hvorfor er Odfjell faldet 15% de sidste 3 måneder, når olien har været over 90 dollar tønden meget af tiden. Selvfølgelig er DSA noget af årsagen, men ikke denne væsentlige nedgang. Min påstand er, at inden oktober er vi igen over 100 kroner aktien........hvis ikke DSA er ude resten af året. Jeg har øget til 20K aktier med snit 88.
  • 20. jun.
    ·
    Arctic siger, at dagsrater for tier 1 boreskibe forventes at stige til 450-500k inden 2028. Så kan man forvente højere rater for Odfjells rigge (eller i hvert fald bruge 450-500 som minimum...). Derudover forventer de udnyttelsesgrader på hhv. 92 og 96% for 2027 og 2028. Spørgsmålet er, hvad udnyttelsesraten bliver for årene efter. Men det er ikke svært at regne sig frem til kurser over 100kr med dette som grundlag + konservative antagelser for 2029-2031 Det er stadig spændende tider for drilling
    20. jun.
    ·
    90-92% udnyttelsesrater for 2029-2031 så er ikke 130 urealistisk.
  • 18. jun. · Redigeret
    ·
    Interessant læsning. WoodMac påpeger, at Big Oil igen ser mere mod high impact exploration, især ultradybvand. Dette betyder et større behov for avancerede rigge og virksomheder, der faktisk kan bore krævende brønde. https://www.woodmac.com/blogs/the-edge/big-oil-warming-to-high-impact-exploration/
  • 17. jun. · Redigeret
    ·
    Har regnet lidt på Odfjell Drilling de seneste dage, og jeg har svært ved at forstå analytikernes estimater. De fremstår meget optimistiske. For at forsvare dagens kurs på omkring 86-90 kroner må jeg i min model antage ca. 90% utilization for alle perioder, som per nu ikke er dækket af faste kontrakter frem til og med 2031, udover en exit-multiple på omkring 7x EV/EBITDA ved udgangen af 2031. Jeg har også indregnet en forsigtig reduktion i dagsrater på omkring 20% fra 2026 og fremefter, men kommer alligevel ikke i nærheden af dagens kurs uden meget stærke antagelser. Knaphed på semisubmersibles taler selvfølgelig for, at markedet kan holde sig stærkt længe, men jeg synes, analytikerne indregner meget lidt margin of safety her. Er der andre, der har regnet på dette og er kommet til en anden konklusion?
    18. jun.
    ·
    Måske har disse to regnet lidt: CEO Kjetil Gjersdal og CFO Ørjan Lunde i Odfjell Drilling købte onsdag 5.000 aktier hver i Odfjell Drilling til kurs 94,7 kroner, ifølge en meddelelse fredag. Tvilsomt at de "kaster" en halv mio. hver på noget, de ikke tror på. KFKF
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
18. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
12. maj
2025 Q4-regnskab
25. feb.
2025 Q3-regnskab
6. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
19. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
16. maj 2025

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
44 dage siden

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
18. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
12. maj
2025 Q4-regnskab
25. feb.
2025 Q3-regnskab
6. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
19. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
16. maj 2025

Relaterede Produkter

2,3148 NOK/aktie
Seneste udbytte
9,82%Direkte afkast

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 13 timer siden
    ·
    Finansavisen 25.6.: ABG Sundal Collier anbefaler Odfjell Drilling med kursmål på 110 kr https://www.finansavisen.no/energi/2026/06/25/8361229/abg-jekker-opp-oljeaksjer-dette-er-toppvalgene
  • for 1 dag siden
    ·
    Vi kan forvente nedjusteringer af estimater i sektoren snart, hvis olieprisen holder sig på dette niveau eller falder yderligere. Udnyttelsesgraden vil næppe være 92-96% de næste år på disse niveauer. Gaute Eie spår oliepris under 50 dollar
    6 timer siden
    ·
    Eie er IKKE facit på Olie. Han har altid været pessimist og taget fejl gang på gang, så jeg lytter aldrig til ham. Alle vidste, at olieprisen ville falde nedad med Hormuz åben og fredsaftale. For Odfjell er det kontrakterne og efterspørgslen efter boreplatforme, der vil afgøre de næste år IKKE kun olieprisen. Hvorfor er Odfjell faldet 15% de sidste 3 måneder, når olien har været over 90 dollar tønden meget af tiden. Selvfølgelig er DSA noget af årsagen, men ikke denne væsentlige nedgang. Min påstand er, at inden oktober er vi igen over 100 kroner aktien........hvis ikke DSA er ude resten af året. Jeg har øget til 20K aktier med snit 88.
  • 20. jun.
    ·
    Arctic siger, at dagsrater for tier 1 boreskibe forventes at stige til 450-500k inden 2028. Så kan man forvente højere rater for Odfjells rigge (eller i hvert fald bruge 450-500 som minimum...). Derudover forventer de udnyttelsesgrader på hhv. 92 og 96% for 2027 og 2028. Spørgsmålet er, hvad udnyttelsesraten bliver for årene efter. Men det er ikke svært at regne sig frem til kurser over 100kr med dette som grundlag + konservative antagelser for 2029-2031 Det er stadig spændende tider for drilling
    20. jun.
    ·
    90-92% udnyttelsesrater for 2029-2031 så er ikke 130 urealistisk.
  • 18. jun. · Redigeret
    ·
    Interessant læsning. WoodMac påpeger, at Big Oil igen ser mere mod high impact exploration, især ultradybvand. Dette betyder et større behov for avancerede rigge og virksomheder, der faktisk kan bore krævende brønde. https://www.woodmac.com/blogs/the-edge/big-oil-warming-to-high-impact-exploration/
  • 17. jun. · Redigeret
    ·
    Har regnet lidt på Odfjell Drilling de seneste dage, og jeg har svært ved at forstå analytikernes estimater. De fremstår meget optimistiske. For at forsvare dagens kurs på omkring 86-90 kroner må jeg i min model antage ca. 90% utilization for alle perioder, som per nu ikke er dækket af faste kontrakter frem til og med 2031, udover en exit-multiple på omkring 7x EV/EBITDA ved udgangen af 2031. Jeg har også indregnet en forsigtig reduktion i dagsrater på omkring 20% fra 2026 og fremefter, men kommer alligevel ikke i nærheden af dagens kurs uden meget stærke antagelser. Knaphed på semisubmersibles taler selvfølgelig for, at markedet kan holde sig stærkt længe, men jeg synes, analytikerne indregner meget lidt margin of safety her. Er der andre, der har regnet på dette og er kommet til en anden konklusion?
    18. jun.
    ·
    Måske har disse to regnet lidt: CEO Kjetil Gjersdal og CFO Ørjan Lunde i Odfjell Drilling købte onsdag 5.000 aktier hver i Odfjell Drilling til kurs 94,7 kroner, ifølge en meddelelse fredag. Tvilsomt at de "kaster" en halv mio. hver på noget, de ikke tror på. KFKF
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet