Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

GomSpace Group

GomSpace Group

2026 Q1-regnskab
52 dage siden

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
26. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
19. feb.
2025 Q2-regnskab
27. aug. 2025
2024 Q4-regnskab
14. feb. 2025
2024 Q3-regnskab
31. okt. 2024

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 2 timer siden
    Jeg kiggede lidt på den seneste udvikling i de ETF'er som GomSpace indgår i og gjorde nogle observationer. Det er tvivlsomt at de har praktisk anvendelse, men de kunne muligvis være spændende for folk som godt kan lide tal, godt kan lide GomSpace, eller godt kan lide tal relateret til GomSpace. For UFO ETF'en har jeg kigget på perioden fra 4/6 til 26/6 (semi-vilkårligt datovalg), hvilket er en interessant periode fordi rumsektoren har fået meget opmærksomhed i forbindelse med SpaceX's IPO. I denne periode er UFO faldet med 24,06% imens det gennemsnitslige aktiv i fonden er faldet med 19,37%. Til sammenligning er kursen på GomSpace faldet med 24,05% hvilket vil sige den har performet par med ETF's vægtede beholdning men underperformet den uvægtede. UFO's beholdning af GomSpace aktier er i perioden faldet med 44,7% fra 1.437.950 til 795.776. Dette skyldes en kombination af outflow fra fonden og rebalancering af det underliggende indeks. Outflow fra fonden har været på 15,8% fra 20.400.000 andele til 17.175.000. Rebalanceringen har medført at 3 tickers er fjernet, imens 18 er tilføjet inklusiv SPCX, ECHO, og HAWK. Derudover er vægtningen af aktiverne ændret. GomSpace's nominelle vægtning er faldet fra 0,25% til 0,13%, svarende til et relativt fald på 48%. Korrigeret for kursudvikling er vægtningen faldet 34%, fra 70,49 til 46,33 GomSpace aktier pr 1.000 UFO andele. Ift. STAR ETF'en har denne oplevet god vækst siden dens introduktion, men er stadig en bette fond med aktiver for omkring $20 mio. GomSpace vægtes fortsat kun 0,03% svarende til 3157 aktier. Dvs. baseret på seneste lukkepriser skulle fonden 500-dobles for at eje ca. 1% af de udestående GomSpace aktier. Derved kan det forventes at STAR's GomSpace position vil forblive irrelevant med mindre det underliggende indeks rebalanceres betydeligt
  • for 1 dag siden
    International Business Time 26/6-26 Rusland-Ukraine-krigen er en prøve på fremtidens militære kommunikation Ukraines militær er nu afhængigt af anslået 100.000 satellitbaserede internetterminaler, hvilket gør det til en af ​​verdens største brugere af kommunikationssystemer i lav kredsløb om jorden (LEO) under krigstid. Satellitkommunikation er blevet en afgørende faktor for både civilsamfundet og den nationale sikkerhed i krisetider," sagde Dmytro Stetsenko, grundlægger og administrerende direktør for det ukrainske satellitkommunikationsselskab Stetman, i en samtale med International Business Times . Et af de mest ambitiøse initiativer er UASAT LEO, en planlagt ukrainsk kommunikationskonstellation i lav kredsløb om Jorden, der udvikles af Stetman i samarbejde med den danske satellitproducent GomSpace. Projektet forventes at begynde med opsendelsen af ​​UASAT-NANO i 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    for 1 dag siden
    Det lyder om der er godt i vente!
  • for 1 dag siden
    Jeg fik en ret arrogant og kontant feedback fra nogle gengangere her på forummet, da jeg for et lille års tid siden kom med en række observationer og betragtninger uden de rosenrøde briller på. Jeg har selv været i Gomspace af omgange - og er i den igen . Jeg kan se et fedt potentiale og der er også gode takter. Men når en for stor minoritet overdøver og nedgør folk der sagligt forholder sig til materialet, så plejer jeg at få en dårlig fornemmelse. “Overconfidence is a powerful factor in causing market bubbles. When people are confident, they tend to ignore risks and focus only on the potential for huge gains." Robert J. Shiller
    for 1 dag siden
    Fedt med en gang "hvad sagde jeg". Sikke dog noget navlepillende vrøvl, 500SEK!
  • for 2 dage siden · Redigeret
    SpaceX skal ind i Russell 1000-indekset i aften, når det er overstået så tænker jeg st de øvrige rum-aktier begynder at opføre sig mere normalt. Her klippet fra AI “En MOC-annoncering (Market-on-Close) i forhold til SpaceX refererer til den officielle proces, hvor indeksfonde tvangskøber massive mængder SpaceX-aktier (SPCX) præcis ved markedslukning i forbindelse med, at selskabet optages i et større aktieindeks.Dette er ekstremt relevant lige nu, da SpaceX netop i dag optages i Russell 1000-indekset.” MOC forgår vist nok de sidste 10 minutter før lukketid i det Amerikanske marked, hvis man har tid og lyst så kan man nok se udsvingene i SpaceX og måske også i de andre Amerikanske rum-aktier/ERF’er de Europæiske må vel vente til mandag, men hvad ved jeg, spændende er det, synes jeg.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    Ja, tak til insiderkøb inden sommerferien...!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
52 dage siden

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 2 timer siden
    Jeg kiggede lidt på den seneste udvikling i de ETF'er som GomSpace indgår i og gjorde nogle observationer. Det er tvivlsomt at de har praktisk anvendelse, men de kunne muligvis være spændende for folk som godt kan lide tal, godt kan lide GomSpace, eller godt kan lide tal relateret til GomSpace. For UFO ETF'en har jeg kigget på perioden fra 4/6 til 26/6 (semi-vilkårligt datovalg), hvilket er en interessant periode fordi rumsektoren har fået meget opmærksomhed i forbindelse med SpaceX's IPO. I denne periode er UFO faldet med 24,06% imens det gennemsnitslige aktiv i fonden er faldet med 19,37%. Til sammenligning er kursen på GomSpace faldet med 24,05% hvilket vil sige den har performet par med ETF's vægtede beholdning men underperformet den uvægtede. UFO's beholdning af GomSpace aktier er i perioden faldet med 44,7% fra 1.437.950 til 795.776. Dette skyldes en kombination af outflow fra fonden og rebalancering af det underliggende indeks. Outflow fra fonden har været på 15,8% fra 20.400.000 andele til 17.175.000. Rebalanceringen har medført at 3 tickers er fjernet, imens 18 er tilføjet inklusiv SPCX, ECHO, og HAWK. Derudover er vægtningen af aktiverne ændret. GomSpace's nominelle vægtning er faldet fra 0,25% til 0,13%, svarende til et relativt fald på 48%. Korrigeret for kursudvikling er vægtningen faldet 34%, fra 70,49 til 46,33 GomSpace aktier pr 1.000 UFO andele. Ift. STAR ETF'en har denne oplevet god vækst siden dens introduktion, men er stadig en bette fond med aktiver for omkring $20 mio. GomSpace vægtes fortsat kun 0,03% svarende til 3157 aktier. Dvs. baseret på seneste lukkepriser skulle fonden 500-dobles for at eje ca. 1% af de udestående GomSpace aktier. Derved kan det forventes at STAR's GomSpace position vil forblive irrelevant med mindre det underliggende indeks rebalanceres betydeligt
  • for 1 dag siden
    International Business Time 26/6-26 Rusland-Ukraine-krigen er en prøve på fremtidens militære kommunikation Ukraines militær er nu afhængigt af anslået 100.000 satellitbaserede internetterminaler, hvilket gør det til en af ​​verdens største brugere af kommunikationssystemer i lav kredsløb om jorden (LEO) under krigstid. Satellitkommunikation er blevet en afgørende faktor for både civilsamfundet og den nationale sikkerhed i krisetider," sagde Dmytro Stetsenko, grundlægger og administrerende direktør for det ukrainske satellitkommunikationsselskab Stetman, i en samtale med International Business Times . Et af de mest ambitiøse initiativer er UASAT LEO, en planlagt ukrainsk kommunikationskonstellation i lav kredsløb om Jorden, der udvikles af Stetman i samarbejde med den danske satellitproducent GomSpace. Projektet forventes at begynde med opsendelsen af ​​UASAT-NANO i 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    for 1 dag siden
    Det lyder om der er godt i vente!
  • for 1 dag siden
    Jeg fik en ret arrogant og kontant feedback fra nogle gengangere her på forummet, da jeg for et lille års tid siden kom med en række observationer og betragtninger uden de rosenrøde briller på. Jeg har selv været i Gomspace af omgange - og er i den igen . Jeg kan se et fedt potentiale og der er også gode takter. Men når en for stor minoritet overdøver og nedgør folk der sagligt forholder sig til materialet, så plejer jeg at få en dårlig fornemmelse. “Overconfidence is a powerful factor in causing market bubbles. When people are confident, they tend to ignore risks and focus only on the potential for huge gains." Robert J. Shiller
    for 1 dag siden
    Fedt med en gang "hvad sagde jeg". Sikke dog noget navlepillende vrøvl, 500SEK!
  • for 2 dage siden · Redigeret
    SpaceX skal ind i Russell 1000-indekset i aften, når det er overstået så tænker jeg st de øvrige rum-aktier begynder at opføre sig mere normalt. Her klippet fra AI “En MOC-annoncering (Market-on-Close) i forhold til SpaceX refererer til den officielle proces, hvor indeksfonde tvangskøber massive mængder SpaceX-aktier (SPCX) præcis ved markedslukning i forbindelse med, at selskabet optages i et større aktieindeks.Dette er ekstremt relevant lige nu, da SpaceX netop i dag optages i Russell 1000-indekset.” MOC forgår vist nok de sidste 10 minutter før lukketid i det Amerikanske marked, hvis man har tid og lyst så kan man nok se udsvingene i SpaceX og måske også i de andre Amerikanske rum-aktier/ERF’er de Europæiske må vel vente til mandag, men hvad ved jeg, spændende er det, synes jeg.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    Ja, tak til insiderkøb inden sommerferien...!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
26. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
19. feb.
2025 Q2-regnskab
27. aug. 2025
2024 Q4-regnskab
14. feb. 2025
2024 Q3-regnskab
31. okt. 2024

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
52 dage siden

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
26. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
19. feb.
2025 Q2-regnskab
27. aug. 2025
2024 Q4-regnskab
14. feb. 2025
2024 Q3-regnskab
31. okt. 2024

Relaterede Produkter

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 2 timer siden
    Jeg kiggede lidt på den seneste udvikling i de ETF'er som GomSpace indgår i og gjorde nogle observationer. Det er tvivlsomt at de har praktisk anvendelse, men de kunne muligvis være spændende for folk som godt kan lide tal, godt kan lide GomSpace, eller godt kan lide tal relateret til GomSpace. For UFO ETF'en har jeg kigget på perioden fra 4/6 til 26/6 (semi-vilkårligt datovalg), hvilket er en interessant periode fordi rumsektoren har fået meget opmærksomhed i forbindelse med SpaceX's IPO. I denne periode er UFO faldet med 24,06% imens det gennemsnitslige aktiv i fonden er faldet med 19,37%. Til sammenligning er kursen på GomSpace faldet med 24,05% hvilket vil sige den har performet par med ETF's vægtede beholdning men underperformet den uvægtede. UFO's beholdning af GomSpace aktier er i perioden faldet med 44,7% fra 1.437.950 til 795.776. Dette skyldes en kombination af outflow fra fonden og rebalancering af det underliggende indeks. Outflow fra fonden har været på 15,8% fra 20.400.000 andele til 17.175.000. Rebalanceringen har medført at 3 tickers er fjernet, imens 18 er tilføjet inklusiv SPCX, ECHO, og HAWK. Derudover er vægtningen af aktiverne ændret. GomSpace's nominelle vægtning er faldet fra 0,25% til 0,13%, svarende til et relativt fald på 48%. Korrigeret for kursudvikling er vægtningen faldet 34%, fra 70,49 til 46,33 GomSpace aktier pr 1.000 UFO andele. Ift. STAR ETF'en har denne oplevet god vækst siden dens introduktion, men er stadig en bette fond med aktiver for omkring $20 mio. GomSpace vægtes fortsat kun 0,03% svarende til 3157 aktier. Dvs. baseret på seneste lukkepriser skulle fonden 500-dobles for at eje ca. 1% af de udestående GomSpace aktier. Derved kan det forventes at STAR's GomSpace position vil forblive irrelevant med mindre det underliggende indeks rebalanceres betydeligt
  • for 1 dag siden
    International Business Time 26/6-26 Rusland-Ukraine-krigen er en prøve på fremtidens militære kommunikation Ukraines militær er nu afhængigt af anslået 100.000 satellitbaserede internetterminaler, hvilket gør det til en af ​​verdens største brugere af kommunikationssystemer i lav kredsløb om jorden (LEO) under krigstid. Satellitkommunikation er blevet en afgørende faktor for både civilsamfundet og den nationale sikkerhed i krisetider," sagde Dmytro Stetsenko, grundlægger og administrerende direktør for det ukrainske satellitkommunikationsselskab Stetman, i en samtale med International Business Times . Et af de mest ambitiøse initiativer er UASAT LEO, en planlagt ukrainsk kommunikationskonstellation i lav kredsløb om Jorden, der udvikles af Stetman i samarbejde med den danske satellitproducent GomSpace. Projektet forventes at begynde med opsendelsen af ​​UASAT-NANO i 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    for 1 dag siden
    Det lyder om der er godt i vente!
  • for 1 dag siden
    Jeg fik en ret arrogant og kontant feedback fra nogle gengangere her på forummet, da jeg for et lille års tid siden kom med en række observationer og betragtninger uden de rosenrøde briller på. Jeg har selv været i Gomspace af omgange - og er i den igen . Jeg kan se et fedt potentiale og der er også gode takter. Men når en for stor minoritet overdøver og nedgør folk der sagligt forholder sig til materialet, så plejer jeg at få en dårlig fornemmelse. “Overconfidence is a powerful factor in causing market bubbles. When people are confident, they tend to ignore risks and focus only on the potential for huge gains." Robert J. Shiller
    for 1 dag siden
    Fedt med en gang "hvad sagde jeg". Sikke dog noget navlepillende vrøvl, 500SEK!
  • for 2 dage siden · Redigeret
    SpaceX skal ind i Russell 1000-indekset i aften, når det er overstået så tænker jeg st de øvrige rum-aktier begynder at opføre sig mere normalt. Her klippet fra AI “En MOC-annoncering (Market-on-Close) i forhold til SpaceX refererer til den officielle proces, hvor indeksfonde tvangskøber massive mængder SpaceX-aktier (SPCX) præcis ved markedslukning i forbindelse med, at selskabet optages i et større aktieindeks.Dette er ekstremt relevant lige nu, da SpaceX netop i dag optages i Russell 1000-indekset.” MOC forgår vist nok de sidste 10 minutter før lukketid i det Amerikanske marked, hvis man har tid og lyst så kan man nok se udsvingene i SpaceX og måske også i de andre Amerikanske rum-aktier/ERF’er de Europæiske må vel vente til mandag, men hvad ved jeg, spændende er det, synes jeg.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    Ja, tak til insiderkøb inden sommerferien...!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet