Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Hej alle sammen. Efter at have set tal fra tidligere år, synes jeg faktisk det er lidt uklart, hvor stor flåden af el-biler hos Green Mobility er i Danmark lige nu. Har nogen her et opdateret og verificeret antal for 2025? Hvis der kun er de “ca. 1.000+ biler” som nævnt på hjemmesiden, hvorfor har virksomheden så stadig “udviklings- og vækstpotentiale”?
Jeg må sige, at i denne virksomhed, er de dygtige til at kommunikere med markedet.
De er særligt dygtige til at sende ud, når det er relavent, og efter at der har været irrationelt nedgang i kursen.
Et spørgsmål som pressede sig på, når de nu begynder at skabe overskud af likviditet, er nu besvaret. God stil
Ja, jeg har ikke noget imod firmaet ud over at jeg ikke kan regne omkostningerne hjem i dette selskab. Som jeg har fundet frem til overstiger deres leasingomkostninger deres oplyste EBITDA, der er her jeg mener det spinkle i deres forretnngsmodel er. Jeg kan godt se at de tekniske set har fået vendt et underskud til et overskud, men jeg har svært ved at se om det kan holde fremadrettet fordi de ikke har nogen værdier i selskabet.
Nej, det er ikke selvmodsigelser, det har ikke været min hensigt under alle omstændigheder. Jeg er med på at de ikke efter IFRS standard ikke skal fratrække det i deres EBITDA, men det ændrer ikke ved at det må være sådan den samlede værdiskabelse skal beregnes. En udgift er en udgift og de regnskaber jeg ser, blandt andet på Nasdaq, viser at de har en meget høj finansiel gearing, ellers er der noget jeg har misforstået. Jeg er ikke revisor, men jeg har dog læst en del regnskaber og GM ligger højt på det område.
1: Der er kommet tal på den forventede vækst ikke kun i 2025 eller 2026 men "frem til" 2028.
2: De gør det klart at de forventer at betale penge tilbage til aktionærerne (i stedet for at bruge dem på ekspansion) og sætter tal på hvornår de regner med at påbegynde det. Ud fra de tal de nævner ser det umiddelbart ud til at vi kan forvente udbytter / aktietilbagekøb i 2027.
3
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
21 nov. 08:48
∙
Aktienyheder
Greenmobility har indgået en ikkebindende hensigtserklæring om selvkørende biler i Danmark
21 nov. 06:30
∙
Pressemeddelelse
GreenMobility A/S Signs LOI with US-based Tensor Auto Inc. for Potential Collaboration on Autonomous Vehicles
17 nov. 16:08
∙
Markedskommentar
Mandagens aktier: C25 lukkede i rødt mens FLSmidth fik kurssmæk
17 nov. 10:30
∙
Markedskommentar
Aktier/middag: FLSmitdh fortsat tynget af topchefskifte mens C25 falder marginalt
17 nov. 08:15
∙
Markedskommentar
Aktier/åbning: FLSmidth får røde ører i ellers lysegrøn start på børsen efter topchefexit
17 nov. 07:29
∙
Markedskommentar
Aktier/tendens: FLSmidth under lup med topchefafgang i uldent marked
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Relaterede Produkter
Bull & Bear
2025 Q3-regnskab
53 dage siden31 min
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
21 nov. 08:48
∙
Aktienyheder
Greenmobility har indgået en ikkebindende hensigtserklæring om selvkørende biler i Danmark
21 nov. 06:30
∙
Pressemeddelelse
GreenMobility A/S Signs LOI with US-based Tensor Auto Inc. for Potential Collaboration on Autonomous Vehicles
17 nov. 16:08
∙
Markedskommentar
Mandagens aktier: C25 lukkede i rødt mens FLSmidth fik kurssmæk
17 nov. 10:30
∙
Markedskommentar
Aktier/middag: FLSmitdh fortsat tynget af topchefskifte mens C25 falder marginalt
17 nov. 08:15
∙
Markedskommentar
Aktier/åbning: FLSmidth får røde ører i ellers lysegrøn start på børsen efter topchefexit
17 nov. 07:29
∙
Markedskommentar
Aktier/tendens: FLSmidth under lup med topchefafgang i uldent marked
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Hej alle sammen. Efter at have set tal fra tidligere år, synes jeg faktisk det er lidt uklart, hvor stor flåden af el-biler hos Green Mobility er i Danmark lige nu. Har nogen her et opdateret og verificeret antal for 2025? Hvis der kun er de “ca. 1.000+ biler” som nævnt på hjemmesiden, hvorfor har virksomheden så stadig “udviklings- og vækstpotentiale”?
Jeg må sige, at i denne virksomhed, er de dygtige til at kommunikere med markedet.
De er særligt dygtige til at sende ud, når det er relavent, og efter at der har været irrationelt nedgang i kursen.
Et spørgsmål som pressede sig på, når de nu begynder at skabe overskud af likviditet, er nu besvaret. God stil
Ja, jeg har ikke noget imod firmaet ud over at jeg ikke kan regne omkostningerne hjem i dette selskab. Som jeg har fundet frem til overstiger deres leasingomkostninger deres oplyste EBITDA, der er her jeg mener det spinkle i deres forretnngsmodel er. Jeg kan godt se at de tekniske set har fået vendt et underskud til et overskud, men jeg har svært ved at se om det kan holde fremadrettet fordi de ikke har nogen værdier i selskabet.
Nej, det er ikke selvmodsigelser, det har ikke været min hensigt under alle omstændigheder. Jeg er med på at de ikke efter IFRS standard ikke skal fratrække det i deres EBITDA, men det ændrer ikke ved at det må være sådan den samlede værdiskabelse skal beregnes. En udgift er en udgift og de regnskaber jeg ser, blandt andet på Nasdaq, viser at de har en meget høj finansiel gearing, ellers er der noget jeg har misforstået. Jeg er ikke revisor, men jeg har dog læst en del regnskaber og GM ligger højt på det område.
1: Der er kommet tal på den forventede vækst ikke kun i 2025 eller 2026 men "frem til" 2028.
2: De gør det klart at de forventer at betale penge tilbage til aktionærerne (i stedet for at bruge dem på ekspansion) og sætter tal på hvornår de regner med at påbegynde det. Ud fra de tal de nævner ser det umiddelbart ud til at vi kan forvente udbytter / aktietilbagekøb i 2027.
3
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Nasdaq Copenhagen
Antal
Køb
111
82,8
Sælg
Antal
83
700
Seneste handel
Vis flere
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
82,8
45
-
-
83
262
-
-
83
488
-
-
83
13
-
-
83
47
-
-
Højest
83
VWAP
82,7
Lavest
82
OmsætningAntal
0,3 3.180
VWAP
82,7
Højest
83
Lavest
82
OmsætningAntal
0,3 3.180
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Se alle
Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
19. mar. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab
10. okt.
2025 H1-regnskab
19. aug.
2025 Q2-regnskab
14. aug.
2025 Q2-regnskab
9. jul.
2025 Q1-regnskab
25. apr.
Data hentes fra FactSet, Quartr
Relaterede Produkter
Bull & Bear
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Hej alle sammen. Efter at have set tal fra tidligere år, synes jeg faktisk det er lidt uklart, hvor stor flåden af el-biler hos Green Mobility er i Danmark lige nu. Har nogen her et opdateret og verificeret antal for 2025? Hvis der kun er de “ca. 1.000+ biler” som nævnt på hjemmesiden, hvorfor har virksomheden så stadig “udviklings- og vækstpotentiale”?
Jeg må sige, at i denne virksomhed, er de dygtige til at kommunikere med markedet.
De er særligt dygtige til at sende ud, når det er relavent, og efter at der har været irrationelt nedgang i kursen.
Et spørgsmål som pressede sig på, når de nu begynder at skabe overskud af likviditet, er nu besvaret. God stil
Ja, jeg har ikke noget imod firmaet ud over at jeg ikke kan regne omkostningerne hjem i dette selskab. Som jeg har fundet frem til overstiger deres leasingomkostninger deres oplyste EBITDA, der er her jeg mener det spinkle i deres forretnngsmodel er. Jeg kan godt se at de tekniske set har fået vendt et underskud til et overskud, men jeg har svært ved at se om det kan holde fremadrettet fordi de ikke har nogen værdier i selskabet.
Nej, det er ikke selvmodsigelser, det har ikke været min hensigt under alle omstændigheder. Jeg er med på at de ikke efter IFRS standard ikke skal fratrække det i deres EBITDA, men det ændrer ikke ved at det må være sådan den samlede værdiskabelse skal beregnes. En udgift er en udgift og de regnskaber jeg ser, blandt andet på Nasdaq, viser at de har en meget høj finansiel gearing, ellers er der noget jeg har misforstået. Jeg er ikke revisor, men jeg har dog læst en del regnskaber og GM ligger højt på det område.
1: Der er kommet tal på den forventede vækst ikke kun i 2025 eller 2026 men "frem til" 2028.
2: De gør det klart at de forventer at betale penge tilbage til aktionærerne (i stedet for at bruge dem på ekspansion) og sætter tal på hvornår de regner med at påbegynde det. Ud fra de tal de nævner ser det umiddelbart ud til at vi kan forvente udbytter / aktietilbagekøb i 2027.
3
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Nasdaq Copenhagen
Antal
Køb
111
82,8
Sælg
Antal
83
700
Seneste handel
Vis flere
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
82,8
45
-
-
83
262
-
-
83
488
-
-
83
13
-
-
83
47
-
-
Højest
83
VWAP
82,7
Lavest
82
OmsætningAntal
0,3 3.180
VWAP
82,7
Højest
83
Lavest
82
OmsætningAntal
0,3 3.180
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.