Q2
36 dage siden‧42 min
Ordredybde
First North Sweden
Antal
Køb
6.500
Sælg
Antal
15.319
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
1.000 | - | - | ||
3.500 | - | - | ||
54.475 | - | - | ||
100.000 | - | - | ||
7.782 | - | - |
Højest
0,135VWAP
Lavest
0,129OmsætningAntal
0 266.751
VWAP
Højest
0,135Lavest
0,129OmsætningAntal
0 266.751
Mæglerstatistik
Største købere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 266.751 | 266.751 | 0 | 0 |
Største sælgere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 266.751 | 266.751 | 0 | 0 |
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 12. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 12. aug. | |
2024 Generalforsamling | 13. jun. | |
2025 Q1 | 13. maj | |
2024 Q4 | 13. feb. | |
2024 Q3 | 29. nov. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 11. sep.·Mens vi venter: Jeg kan virkelig godt lide det nye initiativ med at alliere sig med webbureauer. Der er i øjeblikket en del handelsbarrierer, der er makro-/geopolitisk drevet, hvoraf jeg har forsøgt at skitsere nogle i tidligere indlæg. Udover disse synes den største hindring - og en specifik for Divio - at være at få kunder til at forpligte sig til en langvarig proces med at omskrive deres apps til dockerisering og for at overholde 12-faktor-app-principper, hvilket igen giver Divio mulighed for at "administrere" skyen effektivt og pålideligt efter denne konvertering. Omskrivning af apps til at overholde 12-faktor-app-principper kan tage alt fra et par uger for små, simple apps til mange måneder for store/komplekse apps og sandsynligvis op til et år eller mere for forældede "legacy"-apps. Så denne hindring er sandsynligvis også den primære årsag til lange leveringstider på kontraktunderskrivelser. 12-faktor-app-metoden betragtes som "bedste praksis", når det kommer til cloud-native applikationer, så det er klart, at enhver virksomhed, der søger succes hjulpet af cloud computing, ville være motiveret til denne overgang i første omgang. Det er dog også klart, at Divio har svært ved at sælge, når de henvender sig til virksomheder, der ikke har startet processen endnu. (Hvorfor/hvordan skulle de forpligte sig til et platformabonnement på forhånd, hvis de ikke engang er sikre på, hvordan deres processer og apps vil se ud om nogle måneder?) Det burde være meget nemmere at overbevise webbureauer om at anvende bedste praksis (12-faktor app-metode), når de skaber for kunder med cloud computing-ambitioner. Tilføj de store incitamenter i form af opnåelige platformrabatter (rabat på brug af Divio-platformen for webbureauerne selv) og op til 25% henvisningsprovision for nye kunder, og tilbuddet burde begynde at se meget tiltalende ud. Webbureauerne kan outsource alt, der har med cloud-løsninger at gøre, reducere deres egne omkostninger og tidsforbrug og endda øge deres marginer gentagne gange ved at opnå henvisningsprovisioner. Strategien åbner også op for muligheden for gentagne kunder fra folk, der ved mere og mere godt, hvad de laver, når de skriver apps til cloud-løsninger. Det eliminerer behovet for at hyre konsulenter i denne proces og reducerer i sidste ende omkostningerne for kunderne. For Divio burde det at have et netværk/forbindelser både "langt opstrøms" (i form af cloud-leverandørsamarbejder, som det de har med AWS) og "længere nedstrøms" (som det de får med bureau-samarbejdspartnere) sikre et rigeligt udbytte - i hvert fald i teorien: Fiskeri med flere net på flere steder giver mening, hvis du absolut har brug for en fangst, selv i denne periode, hvor der er færre fisk i floden (på grund af makro-/geopolitiske omstændigheder). Diversificeringen i leadgenerering giver også en anden klar fordel for Divio: Stabilere vækst. Kontraktgevinster fra leverandørsamarbejder (som AWS) vil sandsynligvis fortsat være sjældne, men store, mens bureaukontrakter er mere tilbøjelige til at være hyppige, men små. Så kombiner en stabil inkrementel vækst fra bureausamarbejder med sjældne udbrud af mere betydelig vækst fra leverandørsamarbejderne, og du får en meget attraktiv indtægtsstrøm. Prioritetsliste for Mr. Levin/Divio, som jeg ser det: 1. Kryds grænsen for rentabilitet 2. Genvind markedets tillid og investorernes tillid ved at øge gennemsigtigheden - diskutere virksomhedens udsigter, hindringer og bestræbelser mere detaljeret. (Og, det burde være unødvendigt at sige: Stop. Bare stop.. med at manipulere investorstemningen ved at give et forkert billede, få det til at se bedre ud eller påstå ting, der bare ikke holder stik.) 3. Få så mange bureauer som muligt fra forskellige områder med om bord. Jeg håber, at Divios opsøgende arbejde med dette initiativ er betydeligt og effektivt, for jeg synes, det (endelig) er en fremragende plan. Efter min mening kan dette initiativ være den "underskoven" i 2026, der kan give næring til en stabil og stadig mere betydelig vækst i 2027 og fremefter. Held og lykke!12. sep.·Ja, det er også spændende. Jeg er nysgerrig efter at se, hvilke opgaver de løser for den schweiziske hær. Alt, der har med militær at gøre i disse dage, er interessant, i tilfælde af at slutproduktet måske bliver efterspurgt i en bredere kreds af NATO, der kollektivt har brug for nye kapaciteter og ny skala.
- 4. sep.·Genposter et indlæg fra en tidligere tråd, fordi jeg synes, det er vigtigt; om emnet spændinger mellem USA og EU, og om emnet diversificering af netværk/leadgenerering, som jeg synes, Divio bør undersøge næste gang/hurtigst muligt. Norge er et interessant marked for databehandling. En overflod af vandkraft, et køligt klima, god infrastruktur og et stabilt politisk miljø gør det til et ideelt sted for data-/computercentre. Mange datacentre er allerede placeret her. Nscale, Aker og OpenAI er også ved at bruge milliarder på et joint venture for et nyt giga-stort computeranlæg i den nordlige del af landet, der efter planen skal være færdigt i 2026: -Meddelelse her: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelelse her: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Disse er væsentlige udviklinger for fremtidens databehandling i Europa. Divio bør positionere sig i overensstemmelse hermed, og tiden til at gøre det ville være nu, efter min mening. En liste over leverandører, der er aktive i cloud-økosystemet i Norge, her: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
- 3. sep.·Nye websider er oppe. Meget flot, vil jeg sige. Sandsynligvis lavet af What. eller Pixel-handlinger for at sikre samarbejdet mellem bureauer. https://www.divio.com/
- 26. aug.·Spændingerne stiger på det digitale område, hvor EU insisterer på reguleringer for de amerikanske hyperscaler-virksomheder, der dominerer de globale (- kinesiske og russiske) markeder. Trump truede mandag med øgede toldsatser for lande, der "angriber de fantastiske amerikanske tech-virksomheder", på sin "truth social". Lidt relateret læsning for alle, der er interesserede i emnet: https://medium.com/@dion.wiggins/tariffing-the-cloud-a-hypothetical-strategic-counter-strike-against-us-tech-dominance-ac3ba724a0b6 Hvad angår markedstendenser, er AWS' vækst aftaget betydeligt siden deres væksttop i 2015. (https://www.statista.com/statistics/422273/yoy-quarterly-growth-aws-revenues/) I de senere år har AWS tabt noget af deres markedsandele til både deres amerikanske konkurrenter og til en række af deres meget mindre EU-modparter. (AWS' vækst er i øjeblikket noget langsommere end den samlede vækst på cloudmarkedet.) Et stigende antal mindre aktører nipper også til dele af alle de større aktørers betaling. Cloud-området ser ud til at konsolidere og diversificere sig i øjeblikket efter det indledende boom af amerikanske hyperscalers. Selvom det bremser væksten, giver det også muligheder for disruptorer og innovatorer på området - måske især for virksomheder, der er "banebrydende", agile på pivot og kan foretage hurtige, smarte og proaktive bevægelser for at positionere sig i forhold til, hvor økosystemet bevæger sig. Jeg synes, Divio burde være sådan en virksomhed. Jeg kan ikke gøre indsigelse mod Divios AWS-link, da det nu er en dokumenteret kilde til meget (i forhold til Divios mcap/indtægter) betydelige kontraktgevinster, men jeg spekulerer også på, om Divio ikke allerede er noget bagud med at diversificere deres netværk for at oprette forbindelse til - og erobre markedsandele fra de mindre cloud-udbydere, som har taget fart i Europa. (Igen: Hvorfor er der ingen forbindelser i Sverige eller Skandinavien?) Jeg har også stadig en del indvendinger mod, at en lille virksomhed som Divio har en ikke-teknisk administrerende direktør ved roret. Levin forekommer mig at være en slags go-to-market salgsstrateg/virksomhedsleder - en ledertype, der sandsynligvis giver meget mening for en større organisation end det, Divio er i øjeblikket, men det har sandsynligvis - til en vis grad - været "dødvægt" og en hindring for en lille virksomhed, der burde være agil og behændig. Bare for at fremhæve, hvad jeg mener kort: Hvis det tekniske team skal "spise" en ikke-teknisk administrerende direktør + bestyrelse om deres forhindringer, deres behov for ressourceallokering, realistiske tidslinjer for deres opgaveafslutninger eller kontraktunderskrivelser, eller om hvad der sker i økosystemet, for at administrerende direktør/bestyrelsen kan træffe beslutninger for virksomhedens vej, er det naturligvis både ineffektivt og dyrt for en virksomhed med stramme begrænsninger. Du kan heller ikke opnå høj overbevisning om dine beslutninger, hvis du træffer dem på andenhåndsinformation. En høj grad af fagekspertise er nøglen til beslutsomt lederskab! Mit gæt er, at Divio - på baggrund af deres Fidelity-kontrakt - var alt for optimistiske i starten med hensyn til deres evne til at trænge ind på markedet og opnå en høj vækstrate fra starten, med hvad der sandsynligvis var et meget nyttigt, men stærkt umodent (dømmes ud fra den betydelige changelog: https://www.divio.com/changelog/) produkt. Efter min mening førte ansættelsen af en ikke-teknisk administrerende direktør sandsynligvis også til unødvendige mængder kaos-pilotering fra en person, der i bund og grund bar bind for øjnene. Jeg tror, at skiftningen frem og tilbage om strategi, behovet for at hyre en salgskonsulent og en CPO (ud over en chef for produktudvikling), den (lange) tid, der blev brugt på at ansøge om/opnå ISO-certificeringer (som sandsynligvis burde være et must, hvis man er ude efter virksomhedskunder), mulige gnidninger mellem det tekniske team og ledelsen (som kan være en medvirkende årsag til afskedigelsen af næsten halvdelen af det tekniske team tidligere på året) og mere kan være symptomer på et dårligt match. Kommunikation, der er karakteriseret ved gentagne overdrevne løfter/underleveringer, og maler "roserøde billeder" med uverificerbare kvalifikationsudsagn (hvor "spændende og sjove tingene er", "hvor hårdt alle arbejder", "hvor motiverede alle er" osv.), har også gjort virksomhedens fremskridt og udsigter uigennemsigtige i stedet for gennemsigtige. Min kritik er fuld af antagelser og vildt gætværk. Mine "vurderinger" er ensidige og muligvis alt for hårde. Jeg mener stadig, at Divio kunne have valgt en bedre vej - med betydeligt mindre udvanding - for at nå dertil, hvor de er i dag. Og jeg tror ikke, at investorer skylder ledelse, der bevidst har misrepræsenteret, meget mildhed. Forhåbentlig er det mest vand under broen, når virksomheden drejer om det næste hjørne og opnår rentabilitet. Jeg håber dog, at der er lært lektierne, og jeg mener især, at der er et retfærdigt argument for at kræve mere sandfærdig, ydmyg, præcis eller mere gennemtænkt kommunikation.4. sep. · Redigeret·Jeg ville høre, hvor mange svenske/nordiske leverandører af denne type der findes? Og hvilke samarbejder Divio med og/eller har kontakt med? https://binero.com/about-us/ På nogle måder konkurrenter, men det afhænger af "målgruppen"/kunden og opsætningen.4. sep.·Jeg tror, du måske har overset mit indlæg som svar på dit første indlæg om leverandører i Skandinavien. Opdater din browser for at se det. Jeg tror, du måske finder det interessant. Liste over 40 leverandører, der er aktive i Norge, og en omtale af et gigantisk nyt joint venture mellem Nscale, Aker, OpenAI og Nvidia i Nordnorge.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q2
36 dage siden‧42 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 11. sep.·Mens vi venter: Jeg kan virkelig godt lide det nye initiativ med at alliere sig med webbureauer. Der er i øjeblikket en del handelsbarrierer, der er makro-/geopolitisk drevet, hvoraf jeg har forsøgt at skitsere nogle i tidligere indlæg. Udover disse synes den største hindring - og en specifik for Divio - at være at få kunder til at forpligte sig til en langvarig proces med at omskrive deres apps til dockerisering og for at overholde 12-faktor-app-principper, hvilket igen giver Divio mulighed for at "administrere" skyen effektivt og pålideligt efter denne konvertering. Omskrivning af apps til at overholde 12-faktor-app-principper kan tage alt fra et par uger for små, simple apps til mange måneder for store/komplekse apps og sandsynligvis op til et år eller mere for forældede "legacy"-apps. Så denne hindring er sandsynligvis også den primære årsag til lange leveringstider på kontraktunderskrivelser. 12-faktor-app-metoden betragtes som "bedste praksis", når det kommer til cloud-native applikationer, så det er klart, at enhver virksomhed, der søger succes hjulpet af cloud computing, ville være motiveret til denne overgang i første omgang. Det er dog også klart, at Divio har svært ved at sælge, når de henvender sig til virksomheder, der ikke har startet processen endnu. (Hvorfor/hvordan skulle de forpligte sig til et platformabonnement på forhånd, hvis de ikke engang er sikre på, hvordan deres processer og apps vil se ud om nogle måneder?) Det burde være meget nemmere at overbevise webbureauer om at anvende bedste praksis (12-faktor app-metode), når de skaber for kunder med cloud computing-ambitioner. Tilføj de store incitamenter i form af opnåelige platformrabatter (rabat på brug af Divio-platformen for webbureauerne selv) og op til 25% henvisningsprovision for nye kunder, og tilbuddet burde begynde at se meget tiltalende ud. Webbureauerne kan outsource alt, der har med cloud-løsninger at gøre, reducere deres egne omkostninger og tidsforbrug og endda øge deres marginer gentagne gange ved at opnå henvisningsprovisioner. Strategien åbner også op for muligheden for gentagne kunder fra folk, der ved mere og mere godt, hvad de laver, når de skriver apps til cloud-løsninger. Det eliminerer behovet for at hyre konsulenter i denne proces og reducerer i sidste ende omkostningerne for kunderne. For Divio burde det at have et netværk/forbindelser både "langt opstrøms" (i form af cloud-leverandørsamarbejder, som det de har med AWS) og "længere nedstrøms" (som det de får med bureau-samarbejdspartnere) sikre et rigeligt udbytte - i hvert fald i teorien: Fiskeri med flere net på flere steder giver mening, hvis du absolut har brug for en fangst, selv i denne periode, hvor der er færre fisk i floden (på grund af makro-/geopolitiske omstændigheder). Diversificeringen i leadgenerering giver også en anden klar fordel for Divio: Stabilere vækst. Kontraktgevinster fra leverandørsamarbejder (som AWS) vil sandsynligvis fortsat være sjældne, men store, mens bureaukontrakter er mere tilbøjelige til at være hyppige, men små. Så kombiner en stabil inkrementel vækst fra bureausamarbejder med sjældne udbrud af mere betydelig vækst fra leverandørsamarbejderne, og du får en meget attraktiv indtægtsstrøm. Prioritetsliste for Mr. Levin/Divio, som jeg ser det: 1. Kryds grænsen for rentabilitet 2. Genvind markedets tillid og investorernes tillid ved at øge gennemsigtigheden - diskutere virksomhedens udsigter, hindringer og bestræbelser mere detaljeret. (Og, det burde være unødvendigt at sige: Stop. Bare stop.. med at manipulere investorstemningen ved at give et forkert billede, få det til at se bedre ud eller påstå ting, der bare ikke holder stik.) 3. Få så mange bureauer som muligt fra forskellige områder med om bord. Jeg håber, at Divios opsøgende arbejde med dette initiativ er betydeligt og effektivt, for jeg synes, det (endelig) er en fremragende plan. Efter min mening kan dette initiativ være den "underskoven" i 2026, der kan give næring til en stabil og stadig mere betydelig vækst i 2027 og fremefter. Held og lykke!12. sep.·Ja, det er også spændende. Jeg er nysgerrig efter at se, hvilke opgaver de løser for den schweiziske hær. Alt, der har med militær at gøre i disse dage, er interessant, i tilfælde af at slutproduktet måske bliver efterspurgt i en bredere kreds af NATO, der kollektivt har brug for nye kapaciteter og ny skala.
- 4. sep.·Genposter et indlæg fra en tidligere tråd, fordi jeg synes, det er vigtigt; om emnet spændinger mellem USA og EU, og om emnet diversificering af netværk/leadgenerering, som jeg synes, Divio bør undersøge næste gang/hurtigst muligt. Norge er et interessant marked for databehandling. En overflod af vandkraft, et køligt klima, god infrastruktur og et stabilt politisk miljø gør det til et ideelt sted for data-/computercentre. Mange datacentre er allerede placeret her. Nscale, Aker og OpenAI er også ved at bruge milliarder på et joint venture for et nyt giga-stort computeranlæg i den nordlige del af landet, der efter planen skal være færdigt i 2026: -Meddelelse her: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelelse her: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Disse er væsentlige udviklinger for fremtidens databehandling i Europa. Divio bør positionere sig i overensstemmelse hermed, og tiden til at gøre det ville være nu, efter min mening. En liste over leverandører, der er aktive i cloud-økosystemet i Norge, her: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
- 3. sep.·Nye websider er oppe. Meget flot, vil jeg sige. Sandsynligvis lavet af What. eller Pixel-handlinger for at sikre samarbejdet mellem bureauer. https://www.divio.com/
- 26. aug.·Spændingerne stiger på det digitale område, hvor EU insisterer på reguleringer for de amerikanske hyperscaler-virksomheder, der dominerer de globale (- kinesiske og russiske) markeder. Trump truede mandag med øgede toldsatser for lande, der "angriber de fantastiske amerikanske tech-virksomheder", på sin "truth social". Lidt relateret læsning for alle, der er interesserede i emnet: https://medium.com/@dion.wiggins/tariffing-the-cloud-a-hypothetical-strategic-counter-strike-against-us-tech-dominance-ac3ba724a0b6 Hvad angår markedstendenser, er AWS' vækst aftaget betydeligt siden deres væksttop i 2015. (https://www.statista.com/statistics/422273/yoy-quarterly-growth-aws-revenues/) I de senere år har AWS tabt noget af deres markedsandele til både deres amerikanske konkurrenter og til en række af deres meget mindre EU-modparter. (AWS' vækst er i øjeblikket noget langsommere end den samlede vækst på cloudmarkedet.) Et stigende antal mindre aktører nipper også til dele af alle de større aktørers betaling. Cloud-området ser ud til at konsolidere og diversificere sig i øjeblikket efter det indledende boom af amerikanske hyperscalers. Selvom det bremser væksten, giver det også muligheder for disruptorer og innovatorer på området - måske især for virksomheder, der er "banebrydende", agile på pivot og kan foretage hurtige, smarte og proaktive bevægelser for at positionere sig i forhold til, hvor økosystemet bevæger sig. Jeg synes, Divio burde være sådan en virksomhed. Jeg kan ikke gøre indsigelse mod Divios AWS-link, da det nu er en dokumenteret kilde til meget (i forhold til Divios mcap/indtægter) betydelige kontraktgevinster, men jeg spekulerer også på, om Divio ikke allerede er noget bagud med at diversificere deres netværk for at oprette forbindelse til - og erobre markedsandele fra de mindre cloud-udbydere, som har taget fart i Europa. (Igen: Hvorfor er der ingen forbindelser i Sverige eller Skandinavien?) Jeg har også stadig en del indvendinger mod, at en lille virksomhed som Divio har en ikke-teknisk administrerende direktør ved roret. Levin forekommer mig at være en slags go-to-market salgsstrateg/virksomhedsleder - en ledertype, der sandsynligvis giver meget mening for en større organisation end det, Divio er i øjeblikket, men det har sandsynligvis - til en vis grad - været "dødvægt" og en hindring for en lille virksomhed, der burde være agil og behændig. Bare for at fremhæve, hvad jeg mener kort: Hvis det tekniske team skal "spise" en ikke-teknisk administrerende direktør + bestyrelse om deres forhindringer, deres behov for ressourceallokering, realistiske tidslinjer for deres opgaveafslutninger eller kontraktunderskrivelser, eller om hvad der sker i økosystemet, for at administrerende direktør/bestyrelsen kan træffe beslutninger for virksomhedens vej, er det naturligvis både ineffektivt og dyrt for en virksomhed med stramme begrænsninger. Du kan heller ikke opnå høj overbevisning om dine beslutninger, hvis du træffer dem på andenhåndsinformation. En høj grad af fagekspertise er nøglen til beslutsomt lederskab! Mit gæt er, at Divio - på baggrund af deres Fidelity-kontrakt - var alt for optimistiske i starten med hensyn til deres evne til at trænge ind på markedet og opnå en høj vækstrate fra starten, med hvad der sandsynligvis var et meget nyttigt, men stærkt umodent (dømmes ud fra den betydelige changelog: https://www.divio.com/changelog/) produkt. Efter min mening førte ansættelsen af en ikke-teknisk administrerende direktør sandsynligvis også til unødvendige mængder kaos-pilotering fra en person, der i bund og grund bar bind for øjnene. Jeg tror, at skiftningen frem og tilbage om strategi, behovet for at hyre en salgskonsulent og en CPO (ud over en chef for produktudvikling), den (lange) tid, der blev brugt på at ansøge om/opnå ISO-certificeringer (som sandsynligvis burde være et must, hvis man er ude efter virksomhedskunder), mulige gnidninger mellem det tekniske team og ledelsen (som kan være en medvirkende årsag til afskedigelsen af næsten halvdelen af det tekniske team tidligere på året) og mere kan være symptomer på et dårligt match. Kommunikation, der er karakteriseret ved gentagne overdrevne løfter/underleveringer, og maler "roserøde billeder" med uverificerbare kvalifikationsudsagn (hvor "spændende og sjove tingene er", "hvor hårdt alle arbejder", "hvor motiverede alle er" osv.), har også gjort virksomhedens fremskridt og udsigter uigennemsigtige i stedet for gennemsigtige. Min kritik er fuld af antagelser og vildt gætværk. Mine "vurderinger" er ensidige og muligvis alt for hårde. Jeg mener stadig, at Divio kunne have valgt en bedre vej - med betydeligt mindre udvanding - for at nå dertil, hvor de er i dag. Og jeg tror ikke, at investorer skylder ledelse, der bevidst har misrepræsenteret, meget mildhed. Forhåbentlig er det mest vand under broen, når virksomheden drejer om det næste hjørne og opnår rentabilitet. Jeg håber dog, at der er lært lektierne, og jeg mener især, at der er et retfærdigt argument for at kræve mere sandfærdig, ydmyg, præcis eller mere gennemtænkt kommunikation.4. sep. · Redigeret·Jeg ville høre, hvor mange svenske/nordiske leverandører af denne type der findes? Og hvilke samarbejder Divio med og/eller har kontakt med? https://binero.com/about-us/ På nogle måder konkurrenter, men det afhænger af "målgruppen"/kunden og opsætningen.4. sep.·Jeg tror, du måske har overset mit indlæg som svar på dit første indlæg om leverandører i Skandinavien. Opdater din browser for at se det. Jeg tror, du måske finder det interessant. Liste over 40 leverandører, der er aktive i Norge, og en omtale af et gigantisk nyt joint venture mellem Nscale, Aker, OpenAI og Nvidia i Nordnorge.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
First North Sweden
Antal
Køb
6.500
Sælg
Antal
15.319
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
1.000 | - | - | ||
3.500 | - | - | ||
54.475 | - | - | ||
100.000 | - | - | ||
7.782 | - | - |
Højest
0,135VWAP
Lavest
0,129OmsætningAntal
0 266.751
VWAP
Højest
0,135Lavest
0,129OmsætningAntal
0 266.751
Mæglerstatistik
Største købere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 266.751 | 266.751 | 0 | 0 |
Største sælgere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 266.751 | 266.751 | 0 | 0 |
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 12. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 12. aug. | |
2024 Generalforsamling | 13. jun. | |
2025 Q1 | 13. maj | |
2024 Q4 | 13. feb. | |
2024 Q3 | 29. nov. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Q2
36 dage siden‧42 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q3 | 12. nov. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q2 | 12. aug. | |
2024 Generalforsamling | 13. jun. | |
2025 Q1 | 13. maj | |
2024 Q4 | 13. feb. | |
2024 Q3 | 29. nov. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 11. sep.·Mens vi venter: Jeg kan virkelig godt lide det nye initiativ med at alliere sig med webbureauer. Der er i øjeblikket en del handelsbarrierer, der er makro-/geopolitisk drevet, hvoraf jeg har forsøgt at skitsere nogle i tidligere indlæg. Udover disse synes den største hindring - og en specifik for Divio - at være at få kunder til at forpligte sig til en langvarig proces med at omskrive deres apps til dockerisering og for at overholde 12-faktor-app-principper, hvilket igen giver Divio mulighed for at "administrere" skyen effektivt og pålideligt efter denne konvertering. Omskrivning af apps til at overholde 12-faktor-app-principper kan tage alt fra et par uger for små, simple apps til mange måneder for store/komplekse apps og sandsynligvis op til et år eller mere for forældede "legacy"-apps. Så denne hindring er sandsynligvis også den primære årsag til lange leveringstider på kontraktunderskrivelser. 12-faktor-app-metoden betragtes som "bedste praksis", når det kommer til cloud-native applikationer, så det er klart, at enhver virksomhed, der søger succes hjulpet af cloud computing, ville være motiveret til denne overgang i første omgang. Det er dog også klart, at Divio har svært ved at sælge, når de henvender sig til virksomheder, der ikke har startet processen endnu. (Hvorfor/hvordan skulle de forpligte sig til et platformabonnement på forhånd, hvis de ikke engang er sikre på, hvordan deres processer og apps vil se ud om nogle måneder?) Det burde være meget nemmere at overbevise webbureauer om at anvende bedste praksis (12-faktor app-metode), når de skaber for kunder med cloud computing-ambitioner. Tilføj de store incitamenter i form af opnåelige platformrabatter (rabat på brug af Divio-platformen for webbureauerne selv) og op til 25% henvisningsprovision for nye kunder, og tilbuddet burde begynde at se meget tiltalende ud. Webbureauerne kan outsource alt, der har med cloud-løsninger at gøre, reducere deres egne omkostninger og tidsforbrug og endda øge deres marginer gentagne gange ved at opnå henvisningsprovisioner. Strategien åbner også op for muligheden for gentagne kunder fra folk, der ved mere og mere godt, hvad de laver, når de skriver apps til cloud-løsninger. Det eliminerer behovet for at hyre konsulenter i denne proces og reducerer i sidste ende omkostningerne for kunderne. For Divio burde det at have et netværk/forbindelser både "langt opstrøms" (i form af cloud-leverandørsamarbejder, som det de har med AWS) og "længere nedstrøms" (som det de får med bureau-samarbejdspartnere) sikre et rigeligt udbytte - i hvert fald i teorien: Fiskeri med flere net på flere steder giver mening, hvis du absolut har brug for en fangst, selv i denne periode, hvor der er færre fisk i floden (på grund af makro-/geopolitiske omstændigheder). Diversificeringen i leadgenerering giver også en anden klar fordel for Divio: Stabilere vækst. Kontraktgevinster fra leverandørsamarbejder (som AWS) vil sandsynligvis fortsat være sjældne, men store, mens bureaukontrakter er mere tilbøjelige til at være hyppige, men små. Så kombiner en stabil inkrementel vækst fra bureausamarbejder med sjældne udbrud af mere betydelig vækst fra leverandørsamarbejderne, og du får en meget attraktiv indtægtsstrøm. Prioritetsliste for Mr. Levin/Divio, som jeg ser det: 1. Kryds grænsen for rentabilitet 2. Genvind markedets tillid og investorernes tillid ved at øge gennemsigtigheden - diskutere virksomhedens udsigter, hindringer og bestræbelser mere detaljeret. (Og, det burde være unødvendigt at sige: Stop. Bare stop.. med at manipulere investorstemningen ved at give et forkert billede, få det til at se bedre ud eller påstå ting, der bare ikke holder stik.) 3. Få så mange bureauer som muligt fra forskellige områder med om bord. Jeg håber, at Divios opsøgende arbejde med dette initiativ er betydeligt og effektivt, for jeg synes, det (endelig) er en fremragende plan. Efter min mening kan dette initiativ være den "underskoven" i 2026, der kan give næring til en stabil og stadig mere betydelig vækst i 2027 og fremefter. Held og lykke!12. sep.·Ja, det er også spændende. Jeg er nysgerrig efter at se, hvilke opgaver de løser for den schweiziske hær. Alt, der har med militær at gøre i disse dage, er interessant, i tilfælde af at slutproduktet måske bliver efterspurgt i en bredere kreds af NATO, der kollektivt har brug for nye kapaciteter og ny skala.
- 4. sep.·Genposter et indlæg fra en tidligere tråd, fordi jeg synes, det er vigtigt; om emnet spændinger mellem USA og EU, og om emnet diversificering af netværk/leadgenerering, som jeg synes, Divio bør undersøge næste gang/hurtigst muligt. Norge er et interessant marked for databehandling. En overflod af vandkraft, et køligt klima, god infrastruktur og et stabilt politisk miljø gør det til et ideelt sted for data-/computercentre. Mange datacentre er allerede placeret her. Nscale, Aker og OpenAI er også ved at bruge milliarder på et joint venture for et nyt giga-stort computeranlæg i den nordlige del af landet, der efter planen skal være færdigt i 2026: -Meddelelse her: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelelse her: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Disse er væsentlige udviklinger for fremtidens databehandling i Europa. Divio bør positionere sig i overensstemmelse hermed, og tiden til at gøre det ville være nu, efter min mening. En liste over leverandører, der er aktive i cloud-økosystemet i Norge, her: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
- 3. sep.·Nye websider er oppe. Meget flot, vil jeg sige. Sandsynligvis lavet af What. eller Pixel-handlinger for at sikre samarbejdet mellem bureauer. https://www.divio.com/
- 26. aug.·Spændingerne stiger på det digitale område, hvor EU insisterer på reguleringer for de amerikanske hyperscaler-virksomheder, der dominerer de globale (- kinesiske og russiske) markeder. Trump truede mandag med øgede toldsatser for lande, der "angriber de fantastiske amerikanske tech-virksomheder", på sin "truth social". Lidt relateret læsning for alle, der er interesserede i emnet: https://medium.com/@dion.wiggins/tariffing-the-cloud-a-hypothetical-strategic-counter-strike-against-us-tech-dominance-ac3ba724a0b6 Hvad angår markedstendenser, er AWS' vækst aftaget betydeligt siden deres væksttop i 2015. (https://www.statista.com/statistics/422273/yoy-quarterly-growth-aws-revenues/) I de senere år har AWS tabt noget af deres markedsandele til både deres amerikanske konkurrenter og til en række af deres meget mindre EU-modparter. (AWS' vækst er i øjeblikket noget langsommere end den samlede vækst på cloudmarkedet.) Et stigende antal mindre aktører nipper også til dele af alle de større aktørers betaling. Cloud-området ser ud til at konsolidere og diversificere sig i øjeblikket efter det indledende boom af amerikanske hyperscalers. Selvom det bremser væksten, giver det også muligheder for disruptorer og innovatorer på området - måske især for virksomheder, der er "banebrydende", agile på pivot og kan foretage hurtige, smarte og proaktive bevægelser for at positionere sig i forhold til, hvor økosystemet bevæger sig. Jeg synes, Divio burde være sådan en virksomhed. Jeg kan ikke gøre indsigelse mod Divios AWS-link, da det nu er en dokumenteret kilde til meget (i forhold til Divios mcap/indtægter) betydelige kontraktgevinster, men jeg spekulerer også på, om Divio ikke allerede er noget bagud med at diversificere deres netværk for at oprette forbindelse til - og erobre markedsandele fra de mindre cloud-udbydere, som har taget fart i Europa. (Igen: Hvorfor er der ingen forbindelser i Sverige eller Skandinavien?) Jeg har også stadig en del indvendinger mod, at en lille virksomhed som Divio har en ikke-teknisk administrerende direktør ved roret. Levin forekommer mig at være en slags go-to-market salgsstrateg/virksomhedsleder - en ledertype, der sandsynligvis giver meget mening for en større organisation end det, Divio er i øjeblikket, men det har sandsynligvis - til en vis grad - været "dødvægt" og en hindring for en lille virksomhed, der burde være agil og behændig. Bare for at fremhæve, hvad jeg mener kort: Hvis det tekniske team skal "spise" en ikke-teknisk administrerende direktør + bestyrelse om deres forhindringer, deres behov for ressourceallokering, realistiske tidslinjer for deres opgaveafslutninger eller kontraktunderskrivelser, eller om hvad der sker i økosystemet, for at administrerende direktør/bestyrelsen kan træffe beslutninger for virksomhedens vej, er det naturligvis både ineffektivt og dyrt for en virksomhed med stramme begrænsninger. Du kan heller ikke opnå høj overbevisning om dine beslutninger, hvis du træffer dem på andenhåndsinformation. En høj grad af fagekspertise er nøglen til beslutsomt lederskab! Mit gæt er, at Divio - på baggrund af deres Fidelity-kontrakt - var alt for optimistiske i starten med hensyn til deres evne til at trænge ind på markedet og opnå en høj vækstrate fra starten, med hvad der sandsynligvis var et meget nyttigt, men stærkt umodent (dømmes ud fra den betydelige changelog: https://www.divio.com/changelog/) produkt. Efter min mening førte ansættelsen af en ikke-teknisk administrerende direktør sandsynligvis også til unødvendige mængder kaos-pilotering fra en person, der i bund og grund bar bind for øjnene. Jeg tror, at skiftningen frem og tilbage om strategi, behovet for at hyre en salgskonsulent og en CPO (ud over en chef for produktudvikling), den (lange) tid, der blev brugt på at ansøge om/opnå ISO-certificeringer (som sandsynligvis burde være et must, hvis man er ude efter virksomhedskunder), mulige gnidninger mellem det tekniske team og ledelsen (som kan være en medvirkende årsag til afskedigelsen af næsten halvdelen af det tekniske team tidligere på året) og mere kan være symptomer på et dårligt match. Kommunikation, der er karakteriseret ved gentagne overdrevne løfter/underleveringer, og maler "roserøde billeder" med uverificerbare kvalifikationsudsagn (hvor "spændende og sjove tingene er", "hvor hårdt alle arbejder", "hvor motiverede alle er" osv.), har også gjort virksomhedens fremskridt og udsigter uigennemsigtige i stedet for gennemsigtige. Min kritik er fuld af antagelser og vildt gætværk. Mine "vurderinger" er ensidige og muligvis alt for hårde. Jeg mener stadig, at Divio kunne have valgt en bedre vej - med betydeligt mindre udvanding - for at nå dertil, hvor de er i dag. Og jeg tror ikke, at investorer skylder ledelse, der bevidst har misrepræsenteret, meget mildhed. Forhåbentlig er det mest vand under broen, når virksomheden drejer om det næste hjørne og opnår rentabilitet. Jeg håber dog, at der er lært lektierne, og jeg mener især, at der er et retfærdigt argument for at kræve mere sandfærdig, ydmyg, præcis eller mere gennemtænkt kommunikation.4. sep. · Redigeret·Jeg ville høre, hvor mange svenske/nordiske leverandører af denne type der findes? Og hvilke samarbejder Divio med og/eller har kontakt med? https://binero.com/about-us/ På nogle måder konkurrenter, men det afhænger af "målgruppen"/kunden og opsætningen.4. sep.·Jeg tror, du måske har overset mit indlæg som svar på dit første indlæg om leverandører i Skandinavien. Opdater din browser for at se det. Jeg tror, du måske finder det interessant. Liste over 40 leverandører, der er aktive i Norge, og en omtale af et gigantisk nyt joint venture mellem Nscale, Aker, OpenAI og Nvidia i Nordnorge.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
First North Sweden
Antal
Køb
6.500
Sælg
Antal
15.319
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
1.000 | - | - | ||
3.500 | - | - | ||
54.475 | - | - | ||
100.000 | - | - | ||
7.782 | - | - |
Højest
0,135VWAP
Lavest
0,129OmsætningAntal
0 266.751
VWAP
Højest
0,135Lavest
0,129OmsætningAntal
0 266.751
Mæglerstatistik
Største købere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 266.751 | 266.751 | 0 | 0 |
Største sælgere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 266.751 | 266.751 | 0 | 0 |