Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Okeanis Eco Tankers

Okeanis Eco Tankers

2026 Q1-regnskab
43 dage siden
2,00 USD/aktie
Seneste udbytte
9,64%Direkte afkast

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
5. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
14. maj
2025 Q4-regnskab
19. feb.
2025 Q3-regnskab
13. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
13. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
15. maj 2025

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 10 timer siden
    ·
    Som flere af jer skriver, er udbyttets størrelse meget fluktuerende over årene, og der er en tydelig risiko for dem, der køber ind, fordi udt. i Q2 og Q2 ser ud til at blive fantastiske. Aktiekursen er ret volatil, så det kunne være, at man går kraftigt tilbage på kort sigt, hvis man kun investerer for årets udbytter. Men på længere sigt derimod…. For mit eget vedkommende er det et af mine bedste køb gennem årene, og jeg har fået over 100% i udbytte, hvis man ser på, hvad jeg har investeret. Det føles på en måde mærkeligt privilegeret at have haft en sådan placering de seneste år, og jeg ser frem til kommende udbytter, der vil øge den procentdel. Er i grunden en mere defensiv investor med fonde og udbyttebetalende ETF'er som base, så OET begynder næsten at blive for stor i porteføljen. Men i betragtning af at de har "gjort alt rigtigt" gennem årene og genererer store udbytter med jævne mellemrum, holder jeg fast ved aktien. Har brug for at have lidt krydderi i porteføljen i stedet for at blive langsomt rig på min "gammelmandsopsparing" 😃
    10 timer siden
    ·
    Samme her! Har haft en helt eventyrlig afkastning. Solgt mig lidt ned efter den vilde kursudvikling i den seneste tid, men sidder stadig med 2/3 af oprindeligt indehav. Meget skriverier om at denne skal fortsætte himmelfærden på grund af dagens rater og afslutningerne gennem Q2 og Q3. Hvad folk glemmer er, at disse eventyrlige rater allerede er godt priset ind i aktien. For at forsvare dagens kurs skal raterne holdes vedvarende meget højt også et godt stykke tid fremover, og der ligger en betydelig usikkerhed.
  • 10 timer siden
    ·
    Flådeopdatering *-mærkede skibe er i Asien eller Mellemøsten VLCC Nissos Anafi (11m) forlod Malaysia 28.04 og ankom Venezuela 19.06 * Nissos Despotiko (20,7m) lastede i Musaffah (dvs. inden for Hormuzstrædet) 11.06. Hun nærmer sig nordspidsen af Filippinerne, men ingen destination er opgivet Nissos Donoussa (11m) lossede i Rotterdam 16.05 og ankrede op ud for Venezuela ca. 13.06. Er nu fortøjet * Nissos Kea (10,7m) fik en fixture og sejlede gennem strædet. Er nu fortøjet i Qatar * Nissos Keros (20,3m) kom omsider ud af Golfen 26.05 og lossede i Visakhapatnam (Østindien), før hun sporenstreks satte kursen tilbage mod Golfen. Hun lastede i Sohar 21.06 og sejler mod sydspidsen af Indien. Ingen destination opgivet * Nissos Kythnos (21,9m) lossede i Indien 01.05 og var tilbage og lastede i Fujairah 08.06. Hun skal til Japans sydspids med ETA 27.06 Nissos Nikouria er på 1 års TC (91,14k) fra februar * Nissos Rhenia (20,2m) lastede i Fujairah 12.05 og lossede i Taiwan 03.06. Hun lastede i Sohar 21.06. Ingen ny destination er opgivet SUEZ Folegandros (9,0m) lossede i Frankrig 06.05 og lastede i Nigeria ca. 07.06. Hun lossede i Ashkelon 26.06, ingen ny destination er opgivet Kimolos (9,0m) lossede i Omisalj (Kroatien) og lastede i Algeriet 05.06, før hun lossede i Rotterdam. Lastede på ny i Algeriet 21.06 med destination Algeciras Spanien ETA 22.06. Lossede så i Algeciras 23.06, før hun så har sat kursen mod Nigeria (opgivet ETA 07.09 er åbenbart forkert) Milos (9,3m) lastede i Sidi Kerir (Egypten) 07.06 og lossede i Sarroch (Italien) 13.06, før hun sprang tilbage til Sidi Kerir (lastede 19.06) og så tilbage til Sarroch og lossede 25.06. Nu sejler hun østover, men ingen destination er opgivet Nissos Piperi (9,5m) kredsede lidt rundt om Ceyhan 29.05, før hun sejlede ind i Sortehavet. 23.06 var hun helt vest i Sortehavet, men tom (nåede vel ikke at laste og losse?). Pr. 26.06 ser hun ud til at vente på at komme gennem Canakkale vestover Nissos Serifopoula (15,1m) lossede i Le Havre 13.05 og har lastet i Nigeria 04.06. Hun er nu ankret op ud for Philadelphia Nissos Sifnos (7,8m) lastede i Gola/Galveston 16.05 og lossede i Thessaloniki Grækenland 11.06. Den 13.06 lå hun ud for Ceyhan, men har vist været inde i Ashkelon Israel 17.06. Er nu i Sortehavet Nissos Sikinos (12,9m) lastede efter hvad jeg kan se i Novorossijsk (ca. 18.05), ankrede op ud for Agioi Grækenland en uges tid (muligvis hun lossede noget), før hun ankrede op ud for Tartus Syrien. Ankrede så op ud for Piræus 03.06 (stadig delvist lastet), før hun ca. 19.06 satte kursen mod Trieste, hvor hun ankrede op 23.06 * Poliegos (17,1m) lastede i Venezuela 10.05 og ankom Trincomalee Sri Lanka 20.06 (tidligere var destinationen opgivet til Singapore 14.06). AI siger, at Trincomalee har olielager og også ligger på en lille omvej, hvis hun skal sejle videre østover, så muligt hun skal losse der * Nissos Tigani (9,2m) forlod værftet ud for Mokpo (Sydkorea) 29.05. Hun var godt syd for Sri Lanka med destination Mauritius med ETA 17.06, før hun vendte. Hun ankrede så op ud for Fujairah, før hun senere fik destination Kuwait (ETA 25.06), men blev liggende et stykke tid. Hun er nu gennem strædet (passerer Qatar), men destinationen er nu ikke længere opgivet * Nissos Vous (NYBYGNING) får vi tidlig juli ifølge Q1-præsentationen (hun har samme værft, dvs. ud for Mokpo Sydkorea)
    7 timer siden
    ·
    Fint med (også) lidt geografisk opfriskning!🙂
  • for 1 dag siden
    ·
    Kom om bord i dag sikkert for tidligt, men er mest interesseret i udbyttet. Så nogle kendte navne her på forummet, som plejer at være kyndige og velinformerede, så det bliver nok godt det her.
    for 1 dag siden
    ·
    Aktien er gået som en raket den sidste måned efter en brutal nedgang efter ex-dag og Q1-rapporten. I dag var en af de få røde dage i lang tid, så på en måde en god indgang. Aktien har et kursmål på over 600kr så det er vel aldrig for sent at købe sig ind i den bedste shipping aktie på Nordnet. Jeg tror, at denne aktie kommer til at både vokse og give solide udbytter i Q2 og Q3. Der tales om udbytter på 40kr og 50kr, hvilket bliver spændende at se, om det bliver virkelighed. Læs Kjell100's indlæg om den seneste skibsrate.
  • for 1 dag siden
    ·
    Vi har nu set toppen (ATH). Er det ned igen til under 500kr eller er dette bare et dyk efter en eventyrlig opgang?
    10 timer siden · Redigeret
    ·
    Nå, held og lykke med din investering. Ingen grund til at være ubehagelige, vi vil det samme i bund og grund, og det løser sig nok. Alt godt!
  • for 1 dag siden
    ·
    Okeanis Eco Tankers' VLCC-tankskib Nissos Kea har ifølge AIS-data, omtalt af ABG Sundal Collier, passeret Hormuzstrædet på vej mod Ras Tanura for lastning. Skibet skal være sluttet til en rate på 439.000 dollar pr. dag for en 39 dages rejse til Japan, ifølge Tankers International. Det indebærer omkring 17 millioner dollar i TCE-indtægter for sejladsen, svarende til omkring 160 millioner dollar i annualiseret indtjening. Til sammenligning værdisætter ABG skibet til 151 millioner dollar, hvilket giver turen en annualiseret P/E på omkring én. https://www.finansavisen.no/shipping/2026/06/25/8361276/okeanis-skip-sikret-skyhoy-rate-har-passert-hormuz
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
43 dage siden
2,00 USD/aktie
Seneste udbytte
9,64%Direkte afkast

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 10 timer siden
    ·
    Som flere af jer skriver, er udbyttets størrelse meget fluktuerende over årene, og der er en tydelig risiko for dem, der køber ind, fordi udt. i Q2 og Q2 ser ud til at blive fantastiske. Aktiekursen er ret volatil, så det kunne være, at man går kraftigt tilbage på kort sigt, hvis man kun investerer for årets udbytter. Men på længere sigt derimod…. For mit eget vedkommende er det et af mine bedste køb gennem årene, og jeg har fået over 100% i udbytte, hvis man ser på, hvad jeg har investeret. Det føles på en måde mærkeligt privilegeret at have haft en sådan placering de seneste år, og jeg ser frem til kommende udbytter, der vil øge den procentdel. Er i grunden en mere defensiv investor med fonde og udbyttebetalende ETF'er som base, så OET begynder næsten at blive for stor i porteføljen. Men i betragtning af at de har "gjort alt rigtigt" gennem årene og genererer store udbytter med jævne mellemrum, holder jeg fast ved aktien. Har brug for at have lidt krydderi i porteføljen i stedet for at blive langsomt rig på min "gammelmandsopsparing" 😃
    10 timer siden
    ·
    Samme her! Har haft en helt eventyrlig afkastning. Solgt mig lidt ned efter den vilde kursudvikling i den seneste tid, men sidder stadig med 2/3 af oprindeligt indehav. Meget skriverier om at denne skal fortsætte himmelfærden på grund af dagens rater og afslutningerne gennem Q2 og Q3. Hvad folk glemmer er, at disse eventyrlige rater allerede er godt priset ind i aktien. For at forsvare dagens kurs skal raterne holdes vedvarende meget højt også et godt stykke tid fremover, og der ligger en betydelig usikkerhed.
  • 10 timer siden
    ·
    Flådeopdatering *-mærkede skibe er i Asien eller Mellemøsten VLCC Nissos Anafi (11m) forlod Malaysia 28.04 og ankom Venezuela 19.06 * Nissos Despotiko (20,7m) lastede i Musaffah (dvs. inden for Hormuzstrædet) 11.06. Hun nærmer sig nordspidsen af Filippinerne, men ingen destination er opgivet Nissos Donoussa (11m) lossede i Rotterdam 16.05 og ankrede op ud for Venezuela ca. 13.06. Er nu fortøjet * Nissos Kea (10,7m) fik en fixture og sejlede gennem strædet. Er nu fortøjet i Qatar * Nissos Keros (20,3m) kom omsider ud af Golfen 26.05 og lossede i Visakhapatnam (Østindien), før hun sporenstreks satte kursen tilbage mod Golfen. Hun lastede i Sohar 21.06 og sejler mod sydspidsen af Indien. Ingen destination opgivet * Nissos Kythnos (21,9m) lossede i Indien 01.05 og var tilbage og lastede i Fujairah 08.06. Hun skal til Japans sydspids med ETA 27.06 Nissos Nikouria er på 1 års TC (91,14k) fra februar * Nissos Rhenia (20,2m) lastede i Fujairah 12.05 og lossede i Taiwan 03.06. Hun lastede i Sohar 21.06. Ingen ny destination er opgivet SUEZ Folegandros (9,0m) lossede i Frankrig 06.05 og lastede i Nigeria ca. 07.06. Hun lossede i Ashkelon 26.06, ingen ny destination er opgivet Kimolos (9,0m) lossede i Omisalj (Kroatien) og lastede i Algeriet 05.06, før hun lossede i Rotterdam. Lastede på ny i Algeriet 21.06 med destination Algeciras Spanien ETA 22.06. Lossede så i Algeciras 23.06, før hun så har sat kursen mod Nigeria (opgivet ETA 07.09 er åbenbart forkert) Milos (9,3m) lastede i Sidi Kerir (Egypten) 07.06 og lossede i Sarroch (Italien) 13.06, før hun sprang tilbage til Sidi Kerir (lastede 19.06) og så tilbage til Sarroch og lossede 25.06. Nu sejler hun østover, men ingen destination er opgivet Nissos Piperi (9,5m) kredsede lidt rundt om Ceyhan 29.05, før hun sejlede ind i Sortehavet. 23.06 var hun helt vest i Sortehavet, men tom (nåede vel ikke at laste og losse?). Pr. 26.06 ser hun ud til at vente på at komme gennem Canakkale vestover Nissos Serifopoula (15,1m) lossede i Le Havre 13.05 og har lastet i Nigeria 04.06. Hun er nu ankret op ud for Philadelphia Nissos Sifnos (7,8m) lastede i Gola/Galveston 16.05 og lossede i Thessaloniki Grækenland 11.06. Den 13.06 lå hun ud for Ceyhan, men har vist været inde i Ashkelon Israel 17.06. Er nu i Sortehavet Nissos Sikinos (12,9m) lastede efter hvad jeg kan se i Novorossijsk (ca. 18.05), ankrede op ud for Agioi Grækenland en uges tid (muligvis hun lossede noget), før hun ankrede op ud for Tartus Syrien. Ankrede så op ud for Piræus 03.06 (stadig delvist lastet), før hun ca. 19.06 satte kursen mod Trieste, hvor hun ankrede op 23.06 * Poliegos (17,1m) lastede i Venezuela 10.05 og ankom Trincomalee Sri Lanka 20.06 (tidligere var destinationen opgivet til Singapore 14.06). AI siger, at Trincomalee har olielager og også ligger på en lille omvej, hvis hun skal sejle videre østover, så muligt hun skal losse der * Nissos Tigani (9,2m) forlod værftet ud for Mokpo (Sydkorea) 29.05. Hun var godt syd for Sri Lanka med destination Mauritius med ETA 17.06, før hun vendte. Hun ankrede så op ud for Fujairah, før hun senere fik destination Kuwait (ETA 25.06), men blev liggende et stykke tid. Hun er nu gennem strædet (passerer Qatar), men destinationen er nu ikke længere opgivet * Nissos Vous (NYBYGNING) får vi tidlig juli ifølge Q1-præsentationen (hun har samme værft, dvs. ud for Mokpo Sydkorea)
    7 timer siden
    ·
    Fint med (også) lidt geografisk opfriskning!🙂
  • for 1 dag siden
    ·
    Kom om bord i dag sikkert for tidligt, men er mest interesseret i udbyttet. Så nogle kendte navne her på forummet, som plejer at være kyndige og velinformerede, så det bliver nok godt det her.
    for 1 dag siden
    ·
    Aktien er gået som en raket den sidste måned efter en brutal nedgang efter ex-dag og Q1-rapporten. I dag var en af de få røde dage i lang tid, så på en måde en god indgang. Aktien har et kursmål på over 600kr så det er vel aldrig for sent at købe sig ind i den bedste shipping aktie på Nordnet. Jeg tror, at denne aktie kommer til at både vokse og give solide udbytter i Q2 og Q3. Der tales om udbytter på 40kr og 50kr, hvilket bliver spændende at se, om det bliver virkelighed. Læs Kjell100's indlæg om den seneste skibsrate.
  • for 1 dag siden
    ·
    Vi har nu set toppen (ATH). Er det ned igen til under 500kr eller er dette bare et dyk efter en eventyrlig opgang?
    10 timer siden · Redigeret
    ·
    Nå, held og lykke med din investering. Ingen grund til at være ubehagelige, vi vil det samme i bund og grund, og det løser sig nok. Alt godt!
  • for 1 dag siden
    ·
    Okeanis Eco Tankers' VLCC-tankskib Nissos Kea har ifølge AIS-data, omtalt af ABG Sundal Collier, passeret Hormuzstrædet på vej mod Ras Tanura for lastning. Skibet skal være sluttet til en rate på 439.000 dollar pr. dag for en 39 dages rejse til Japan, ifølge Tankers International. Det indebærer omkring 17 millioner dollar i TCE-indtægter for sejladsen, svarende til omkring 160 millioner dollar i annualiseret indtjening. Til sammenligning værdisætter ABG skibet til 151 millioner dollar, hvilket giver turen en annualiseret P/E på omkring én. https://www.finansavisen.no/shipping/2026/06/25/8361276/okeanis-skip-sikret-skyhoy-rate-har-passert-hormuz
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
5. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
14. maj
2025 Q4-regnskab
19. feb.
2025 Q3-regnskab
13. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
13. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
15. maj 2025

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab
43 dage siden

Nyheder

AI
Seneste
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
5. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
14. maj
2025 Q4-regnskab
19. feb.
2025 Q3-regnskab
13. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
13. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
15. maj 2025

Relaterede Produkter

2,00 USD/aktie
Seneste udbytte
9,64%Direkte afkast

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 10 timer siden
    ·
    Som flere af jer skriver, er udbyttets størrelse meget fluktuerende over årene, og der er en tydelig risiko for dem, der køber ind, fordi udt. i Q2 og Q2 ser ud til at blive fantastiske. Aktiekursen er ret volatil, så det kunne være, at man går kraftigt tilbage på kort sigt, hvis man kun investerer for årets udbytter. Men på længere sigt derimod…. For mit eget vedkommende er det et af mine bedste køb gennem årene, og jeg har fået over 100% i udbytte, hvis man ser på, hvad jeg har investeret. Det føles på en måde mærkeligt privilegeret at have haft en sådan placering de seneste år, og jeg ser frem til kommende udbytter, der vil øge den procentdel. Er i grunden en mere defensiv investor med fonde og udbyttebetalende ETF'er som base, så OET begynder næsten at blive for stor i porteføljen. Men i betragtning af at de har "gjort alt rigtigt" gennem årene og genererer store udbytter med jævne mellemrum, holder jeg fast ved aktien. Har brug for at have lidt krydderi i porteføljen i stedet for at blive langsomt rig på min "gammelmandsopsparing" 😃
    10 timer siden
    ·
    Samme her! Har haft en helt eventyrlig afkastning. Solgt mig lidt ned efter den vilde kursudvikling i den seneste tid, men sidder stadig med 2/3 af oprindeligt indehav. Meget skriverier om at denne skal fortsætte himmelfærden på grund af dagens rater og afslutningerne gennem Q2 og Q3. Hvad folk glemmer er, at disse eventyrlige rater allerede er godt priset ind i aktien. For at forsvare dagens kurs skal raterne holdes vedvarende meget højt også et godt stykke tid fremover, og der ligger en betydelig usikkerhed.
  • 10 timer siden
    ·
    Flådeopdatering *-mærkede skibe er i Asien eller Mellemøsten VLCC Nissos Anafi (11m) forlod Malaysia 28.04 og ankom Venezuela 19.06 * Nissos Despotiko (20,7m) lastede i Musaffah (dvs. inden for Hormuzstrædet) 11.06. Hun nærmer sig nordspidsen af Filippinerne, men ingen destination er opgivet Nissos Donoussa (11m) lossede i Rotterdam 16.05 og ankrede op ud for Venezuela ca. 13.06. Er nu fortøjet * Nissos Kea (10,7m) fik en fixture og sejlede gennem strædet. Er nu fortøjet i Qatar * Nissos Keros (20,3m) kom omsider ud af Golfen 26.05 og lossede i Visakhapatnam (Østindien), før hun sporenstreks satte kursen tilbage mod Golfen. Hun lastede i Sohar 21.06 og sejler mod sydspidsen af Indien. Ingen destination opgivet * Nissos Kythnos (21,9m) lossede i Indien 01.05 og var tilbage og lastede i Fujairah 08.06. Hun skal til Japans sydspids med ETA 27.06 Nissos Nikouria er på 1 års TC (91,14k) fra februar * Nissos Rhenia (20,2m) lastede i Fujairah 12.05 og lossede i Taiwan 03.06. Hun lastede i Sohar 21.06. Ingen ny destination er opgivet SUEZ Folegandros (9,0m) lossede i Frankrig 06.05 og lastede i Nigeria ca. 07.06. Hun lossede i Ashkelon 26.06, ingen ny destination er opgivet Kimolos (9,0m) lossede i Omisalj (Kroatien) og lastede i Algeriet 05.06, før hun lossede i Rotterdam. Lastede på ny i Algeriet 21.06 med destination Algeciras Spanien ETA 22.06. Lossede så i Algeciras 23.06, før hun så har sat kursen mod Nigeria (opgivet ETA 07.09 er åbenbart forkert) Milos (9,3m) lastede i Sidi Kerir (Egypten) 07.06 og lossede i Sarroch (Italien) 13.06, før hun sprang tilbage til Sidi Kerir (lastede 19.06) og så tilbage til Sarroch og lossede 25.06. Nu sejler hun østover, men ingen destination er opgivet Nissos Piperi (9,5m) kredsede lidt rundt om Ceyhan 29.05, før hun sejlede ind i Sortehavet. 23.06 var hun helt vest i Sortehavet, men tom (nåede vel ikke at laste og losse?). Pr. 26.06 ser hun ud til at vente på at komme gennem Canakkale vestover Nissos Serifopoula (15,1m) lossede i Le Havre 13.05 og har lastet i Nigeria 04.06. Hun er nu ankret op ud for Philadelphia Nissos Sifnos (7,8m) lastede i Gola/Galveston 16.05 og lossede i Thessaloniki Grækenland 11.06. Den 13.06 lå hun ud for Ceyhan, men har vist været inde i Ashkelon Israel 17.06. Er nu i Sortehavet Nissos Sikinos (12,9m) lastede efter hvad jeg kan se i Novorossijsk (ca. 18.05), ankrede op ud for Agioi Grækenland en uges tid (muligvis hun lossede noget), før hun ankrede op ud for Tartus Syrien. Ankrede så op ud for Piræus 03.06 (stadig delvist lastet), før hun ca. 19.06 satte kursen mod Trieste, hvor hun ankrede op 23.06 * Poliegos (17,1m) lastede i Venezuela 10.05 og ankom Trincomalee Sri Lanka 20.06 (tidligere var destinationen opgivet til Singapore 14.06). AI siger, at Trincomalee har olielager og også ligger på en lille omvej, hvis hun skal sejle videre østover, så muligt hun skal losse der * Nissos Tigani (9,2m) forlod værftet ud for Mokpo (Sydkorea) 29.05. Hun var godt syd for Sri Lanka med destination Mauritius med ETA 17.06, før hun vendte. Hun ankrede så op ud for Fujairah, før hun senere fik destination Kuwait (ETA 25.06), men blev liggende et stykke tid. Hun er nu gennem strædet (passerer Qatar), men destinationen er nu ikke længere opgivet * Nissos Vous (NYBYGNING) får vi tidlig juli ifølge Q1-præsentationen (hun har samme værft, dvs. ud for Mokpo Sydkorea)
    7 timer siden
    ·
    Fint med (også) lidt geografisk opfriskning!🙂
  • for 1 dag siden
    ·
    Kom om bord i dag sikkert for tidligt, men er mest interesseret i udbyttet. Så nogle kendte navne her på forummet, som plejer at være kyndige og velinformerede, så det bliver nok godt det her.
    for 1 dag siden
    ·
    Aktien er gået som en raket den sidste måned efter en brutal nedgang efter ex-dag og Q1-rapporten. I dag var en af de få røde dage i lang tid, så på en måde en god indgang. Aktien har et kursmål på over 600kr så det er vel aldrig for sent at købe sig ind i den bedste shipping aktie på Nordnet. Jeg tror, at denne aktie kommer til at både vokse og give solide udbytter i Q2 og Q3. Der tales om udbytter på 40kr og 50kr, hvilket bliver spændende at se, om det bliver virkelighed. Læs Kjell100's indlæg om den seneste skibsrate.
  • for 1 dag siden
    ·
    Vi har nu set toppen (ATH). Er det ned igen til under 500kr eller er dette bare et dyk efter en eventyrlig opgang?
    10 timer siden · Redigeret
    ·
    Nå, held og lykke med din investering. Ingen grund til at være ubehagelige, vi vil det samme i bund og grund, og det løser sig nok. Alt godt!
  • for 1 dag siden
    ·
    Okeanis Eco Tankers' VLCC-tankskib Nissos Kea har ifølge AIS-data, omtalt af ABG Sundal Collier, passeret Hormuzstrædet på vej mod Ras Tanura for lastning. Skibet skal være sluttet til en rate på 439.000 dollar pr. dag for en 39 dages rejse til Japan, ifølge Tankers International. Det indebærer omkring 17 millioner dollar i TCE-indtægter for sejladsen, svarende til omkring 160 millioner dollar i annualiseret indtjening. Til sammenligning værdisætter ABG skibet til 151 millioner dollar, hvilket giver turen en annualiseret P/E på omkring én. https://www.finansavisen.no/shipping/2026/06/25/8361276/okeanis-skip-sikret-skyhoy-rate-har-passert-hormuz
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Ingen data fundet

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet