Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.
Aktie
Oslo Børs
HAFNI

Hafnia

Hafnia

57,14NOK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
57,14NOK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
Aktie
Oslo Børs
HAFNI

Hafnia

Hafnia

57,14NOK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
57,14NOK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
Aktie
Oslo Børs
HAFNI

Hafnia

Hafnia

57,14NOK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
57,14NOK
0,00% (0,00)
Ved markedsluk
Højest-
Lavest-
Omsætning-
Q1
78 dage siden36 min
1,0474 NOK/aktie
Seneste udbytte
22,96 %
Direkte afkast

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
10
Sælg
Antal
999

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
-
VWAP
-
Lavest
-
Omsætning ()
-
VWAP
-
Højest
-
Lavest
-
Omsætning ()
-

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
27. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q115. maj
2024 Generalforsamling14. maj
2024 Q427. feb.
2024 Q327. nov. 2024
2024 Q223. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 12 timer siden
    ·
    12 timer siden
    ·
    Kunne dette være en god pris at købe denne aktie for første gang? Nogle tips?
    11 timer siden
    ·
    11 timer siden
    ·
    Ikke hvis du tænker på at tjene penge i morgen, men hvis du tænker måneder/år, burde det være en god start nu.
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Nu kører vi.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Skal du på roadtrip 🤔?
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Meget mærkeligt at det skete her i dag.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Ikke rigtig mærkeligt nej.. nedgradering fra køb til hold, og det er nok til et lille fald.. Jeg tror, det var fra 58-55 eller noget i den stil i hvert fald - en god købsmulighed, tror jeg.
  • for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Hafnia ser ud til at have bevæget sig videre fra et par MR-skibe, efterhånden som værdierne i segmentet er faldet. Mæglerrapporter viser, at den Singapore-baserede produkttankoperatør har solgt Hafnia Andromeda på 50.400 dwt og Hafnia Taurus på 50.300 dwt (begge bygget i 2011) for omkring 18,3 millioner dollars hver i en samlet handel med en græsk køber. Virksomheden er blevet kontaktet for en kommentar. Salgsprisen kommer med en rabat i forhold til vurderingstjenester, hvor VesselsValue vurderer Hafnia Andromeda til at være 18,9 millioner dollars og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollars. MSI Horizon havde begge skibe med et vurderingsinterval på mellem 18,4 millioner dollars og 22,8 millioner dollars. Fearnleys sagde, at de seneste svage råolieindtjeninger har sivet ned i produkttankmarkedet. "Dette har resulteret i en veldokumenteret omrokering på produktmarkedet med en meget sund likviditet i MR-området, især i [ca.] 15-årige prisklasser, hvor værdierne ser ud til at have ramt bunden," sagde den norske mægler. VesselsValue har en pris på en 15-årig MR, der er faldet med 24,4% siden årets start, mens Clarksons er mere afdæmpet i sin vurdering, da brugtpriserne for det samme fartøj er faldet fra 21,5 millioner dollars til 20 millioner dollars i samme periode. Den britiske mægler havde et år-til-dato lavpunkt på 18,5 millioner dollars frem til maj og begyndelsen af juni, med en smule forbedring i værdierne i løbet af de sidste to uger. Men det er stadig lavere end værdiansættelsen på 28,5 millioner dollars set i midten af 2024, et højdepunkt ikke set siden sommeren 2008. Desuden blev Hafnia Andromeda først rapporteret solgt i oktober med en pris på 31 millioner dollars. Begge skibe blev bygget på Guangzhou Shipyard International. De blev købt af Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, simpelthen de bedste!
  • 22. jul.
    Jeg har investeret en smule i de to selskaber Hafnia Ltd og Torm Plc , men er ret ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se er de to direkte konkurrenter som transportører af fossile brændstoffer. Hvad er de væsentligste forskelle på disse to selskaber udover at Hafnia er ca 50% større i børsværdi og 25% større i omsætning ?
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Svar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodel og flåde Hafnia Ltd: Et af verdens største produkttankrederier. Har en meget diversificeret flåde, der omfatter LR2-, LR1-, MR- og Handy-size skibe. Fokus på spotmarkedet og kommercielle pooloperationer (Hafnia driver også sine egne pools, hvor de administrerer både egne og tredjeparts skibe). Torm Plc Fokuserer også på produkttankmarkedet med fokus på MR- og LR-skibe. Driver en mere integreret operation, hvor næsten hele flåden ejes og drives af Torm selv. Torm har typisk en mere konservativ tilgang til kommerciel drift med større eksponering mod kontrakter og tidsbefragtning. 🏢 2. Ejerskab og virksomhedsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskab af BW Group (et stort maritimt holdingselskab). Noteret på Oslo Børs under tickernavnet HAFNI. Hovedkontor i Singapore, men med stærke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskab, nu registreret i Storbritannien (plc). Hovedejer er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Noteret på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickernavnene TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operationelt hovedkvarter i København, Danmark. 📈 3. Finansiel og strategisk tilgang Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusioneret med BW Tankers og delvist med ChemTank. Har vist større appetit på ekspansion og vækst gennem opkøb. Mere eksponeret mod spotmarkedet, hvilket giver højere indtjening i stærke markeder, men flere udsving. Torm: Mere konservativ kapitalstruktur. Større grad af ejerskab i egne skibe – færre chartrede skibe. Stejlere indtjening, men mindre potentiale i høje markeder.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
Q1
78 dage siden36 min
1,0474 NOK/aktie
Seneste udbytte
22,96 %
Direkte afkast

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 12 timer siden
    ·
    12 timer siden
    ·
    Kunne dette være en god pris at købe denne aktie for første gang? Nogle tips?
    11 timer siden
    ·
    11 timer siden
    ·
    Ikke hvis du tænker på at tjene penge i morgen, men hvis du tænker måneder/år, burde det være en god start nu.
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Nu kører vi.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Skal du på roadtrip 🤔?
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Meget mærkeligt at det skete her i dag.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Ikke rigtig mærkeligt nej.. nedgradering fra køb til hold, og det er nok til et lille fald.. Jeg tror, det var fra 58-55 eller noget i den stil i hvert fald - en god købsmulighed, tror jeg.
  • for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Hafnia ser ud til at have bevæget sig videre fra et par MR-skibe, efterhånden som værdierne i segmentet er faldet. Mæglerrapporter viser, at den Singapore-baserede produkttankoperatør har solgt Hafnia Andromeda på 50.400 dwt og Hafnia Taurus på 50.300 dwt (begge bygget i 2011) for omkring 18,3 millioner dollars hver i en samlet handel med en græsk køber. Virksomheden er blevet kontaktet for en kommentar. Salgsprisen kommer med en rabat i forhold til vurderingstjenester, hvor VesselsValue vurderer Hafnia Andromeda til at være 18,9 millioner dollars og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollars. MSI Horizon havde begge skibe med et vurderingsinterval på mellem 18,4 millioner dollars og 22,8 millioner dollars. Fearnleys sagde, at de seneste svage råolieindtjeninger har sivet ned i produkttankmarkedet. "Dette har resulteret i en veldokumenteret omrokering på produktmarkedet med en meget sund likviditet i MR-området, især i [ca.] 15-årige prisklasser, hvor værdierne ser ud til at have ramt bunden," sagde den norske mægler. VesselsValue har en pris på en 15-årig MR, der er faldet med 24,4% siden årets start, mens Clarksons er mere afdæmpet i sin vurdering, da brugtpriserne for det samme fartøj er faldet fra 21,5 millioner dollars til 20 millioner dollars i samme periode. Den britiske mægler havde et år-til-dato lavpunkt på 18,5 millioner dollars frem til maj og begyndelsen af juni, med en smule forbedring i værdierne i løbet af de sidste to uger. Men det er stadig lavere end værdiansættelsen på 28,5 millioner dollars set i midten af 2024, et højdepunkt ikke set siden sommeren 2008. Desuden blev Hafnia Andromeda først rapporteret solgt i oktober med en pris på 31 millioner dollars. Begge skibe blev bygget på Guangzhou Shipyard International. De blev købt af Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, simpelthen de bedste!
  • 22. jul.
    Jeg har investeret en smule i de to selskaber Hafnia Ltd og Torm Plc , men er ret ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se er de to direkte konkurrenter som transportører af fossile brændstoffer. Hvad er de væsentligste forskelle på disse to selskaber udover at Hafnia er ca 50% større i børsværdi og 25% større i omsætning ?
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Svar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodel og flåde Hafnia Ltd: Et af verdens største produkttankrederier. Har en meget diversificeret flåde, der omfatter LR2-, LR1-, MR- og Handy-size skibe. Fokus på spotmarkedet og kommercielle pooloperationer (Hafnia driver også sine egne pools, hvor de administrerer både egne og tredjeparts skibe). Torm Plc Fokuserer også på produkttankmarkedet med fokus på MR- og LR-skibe. Driver en mere integreret operation, hvor næsten hele flåden ejes og drives af Torm selv. Torm har typisk en mere konservativ tilgang til kommerciel drift med større eksponering mod kontrakter og tidsbefragtning. 🏢 2. Ejerskab og virksomhedsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskab af BW Group (et stort maritimt holdingselskab). Noteret på Oslo Børs under tickernavnet HAFNI. Hovedkontor i Singapore, men med stærke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskab, nu registreret i Storbritannien (plc). Hovedejer er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Noteret på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickernavnene TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operationelt hovedkvarter i København, Danmark. 📈 3. Finansiel og strategisk tilgang Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusioneret med BW Tankers og delvist med ChemTank. Har vist større appetit på ekspansion og vækst gennem opkøb. Mere eksponeret mod spotmarkedet, hvilket giver højere indtjening i stærke markeder, men flere udsving. Torm: Mere konservativ kapitalstruktur. Større grad af ejerskab i egne skibe – færre chartrede skibe. Stejlere indtjening, men mindre potentiale i høje markeder.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
10
Sælg
Antal
999

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
-
VWAP
-
Lavest
-
Omsætning ()
-
VWAP
-
Højest
-
Lavest
-
Omsætning ()
-

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
27. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q115. maj
2024 Generalforsamling14. maj
2024 Q427. feb.
2024 Q327. nov. 2024
2024 Q223. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
Q1
78 dage siden36 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
27. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q115. maj
2024 Generalforsamling14. maj
2024 Q427. feb.
2024 Q327. nov. 2024
2024 Q223. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Der findes ingen Nordnet Markets Certificates med det underliggende værdipapir. Vis andre Certificates
1,0474 NOK/aktie
Seneste udbytte
22,96 %
Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 12 timer siden
    ·
    12 timer siden
    ·
    Kunne dette være en god pris at købe denne aktie for første gang? Nogle tips?
    11 timer siden
    ·
    11 timer siden
    ·
    Ikke hvis du tænker på at tjene penge i morgen, men hvis du tænker måneder/år, burde det være en god start nu.
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Nu kører vi.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Skal du på roadtrip 🤔?
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Meget mærkeligt at det skete her i dag.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Ikke rigtig mærkeligt nej.. nedgradering fra køb til hold, og det er nok til et lille fald.. Jeg tror, det var fra 58-55 eller noget i den stil i hvert fald - en god købsmulighed, tror jeg.
  • for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Hafnia ser ud til at have bevæget sig videre fra et par MR-skibe, efterhånden som værdierne i segmentet er faldet. Mæglerrapporter viser, at den Singapore-baserede produkttankoperatør har solgt Hafnia Andromeda på 50.400 dwt og Hafnia Taurus på 50.300 dwt (begge bygget i 2011) for omkring 18,3 millioner dollars hver i en samlet handel med en græsk køber. Virksomheden er blevet kontaktet for en kommentar. Salgsprisen kommer med en rabat i forhold til vurderingstjenester, hvor VesselsValue vurderer Hafnia Andromeda til at være 18,9 millioner dollars og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollars. MSI Horizon havde begge skibe med et vurderingsinterval på mellem 18,4 millioner dollars og 22,8 millioner dollars. Fearnleys sagde, at de seneste svage råolieindtjeninger har sivet ned i produkttankmarkedet. "Dette har resulteret i en veldokumenteret omrokering på produktmarkedet med en meget sund likviditet i MR-området, især i [ca.] 15-årige prisklasser, hvor værdierne ser ud til at have ramt bunden," sagde den norske mægler. VesselsValue har en pris på en 15-årig MR, der er faldet med 24,4% siden årets start, mens Clarksons er mere afdæmpet i sin vurdering, da brugtpriserne for det samme fartøj er faldet fra 21,5 millioner dollars til 20 millioner dollars i samme periode. Den britiske mægler havde et år-til-dato lavpunkt på 18,5 millioner dollars frem til maj og begyndelsen af juni, med en smule forbedring i værdierne i løbet af de sidste to uger. Men det er stadig lavere end værdiansættelsen på 28,5 millioner dollars set i midten af 2024, et højdepunkt ikke set siden sommeren 2008. Desuden blev Hafnia Andromeda først rapporteret solgt i oktober med en pris på 31 millioner dollars. Begge skibe blev bygget på Guangzhou Shipyard International. De blev købt af Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, simpelthen de bedste!
  • 22. jul.
    Jeg har investeret en smule i de to selskaber Hafnia Ltd og Torm Plc , men er ret ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se er de to direkte konkurrenter som transportører af fossile brændstoffer. Hvad er de væsentligste forskelle på disse to selskaber udover at Hafnia er ca 50% større i børsværdi og 25% større i omsætning ?
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Svar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodel og flåde Hafnia Ltd: Et af verdens største produkttankrederier. Har en meget diversificeret flåde, der omfatter LR2-, LR1-, MR- og Handy-size skibe. Fokus på spotmarkedet og kommercielle pooloperationer (Hafnia driver også sine egne pools, hvor de administrerer både egne og tredjeparts skibe). Torm Plc Fokuserer også på produkttankmarkedet med fokus på MR- og LR-skibe. Driver en mere integreret operation, hvor næsten hele flåden ejes og drives af Torm selv. Torm har typisk en mere konservativ tilgang til kommerciel drift med større eksponering mod kontrakter og tidsbefragtning. 🏢 2. Ejerskab og virksomhedsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskab af BW Group (et stort maritimt holdingselskab). Noteret på Oslo Børs under tickernavnet HAFNI. Hovedkontor i Singapore, men med stærke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskab, nu registreret i Storbritannien (plc). Hovedejer er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Noteret på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickernavnene TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operationelt hovedkvarter i København, Danmark. 📈 3. Finansiel og strategisk tilgang Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusioneret med BW Tankers og delvist med ChemTank. Har vist større appetit på ekspansion og vækst gennem opkøb. Mere eksponeret mod spotmarkedet, hvilket giver højere indtjening i stærke markeder, men flere udsving. Torm: Mere konservativ kapitalstruktur. Større grad af ejerskab i egne skibe – færre chartrede skibe. Stejlere indtjening, men mindre potentiale i høje markeder.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
10
Sælg
Antal
999

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
----
Højest
-
VWAP
-
Lavest
-
Omsætning ()
-
VWAP
-
Højest
-
Lavest
-
Omsætning ()
-

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet