Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Alle starter et sted. Gå ind og få mini kurtage. Jeg investerer selv 2500kr om måneden og satser på at udbytte efterhånden vil få sneboldeffekt og minimere tab mod kurtage. Husk tid i markedet giver erfaring. Ville have fundet 2/3 aktier og købt dem, der er bedst prissat til enhver tid. Jeg skal selv op til 20000kr pr. position, før jeg investerer i 4 selskaber.
Jeg testede KI med følgende spørgsmål:
Hvilke udsigter er der for udbetalinger fra HAUTO i 2026?
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) forventes at fortsætte kvartalsvise udbetalinger gennem 2026, med positive udsigter baseret på stærke kontrakter og historisk udbyttepolitik.
Selskabet har faste kontrakter, der dækker 80% af volumen for både 2025 og 2026, hvilket sikrer stabil indtægt og understøtter høje udbytter. Analytikere og investordiskussioner peger på vedvarende høje yields omkring 24-25% for 2025, med lignende forventninger ind i 2026 givet fuldt bookede skibe og stærk EBITDA. Den seneste udbetaling var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), og prognoser viser kvartalsudbytter som USD 0.50 eller mere per aktie tidligt i 2026.
De fleste forstår ikke, hvad en LLM er, og hvordan man bruger dem. Meget "Jeg kopierede fra chatGPT" på Shareville nu. Indlæg som har nul værdi og sænker kvaliteten (som er latterligt lav i udgangspunktet)
Hvad sagde Enger om fremtidens skibe? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet for Aurora-skibene gør det muligt at fragte biler på globale ruter uden CO2-udledning.
– Vores kunder i bilindustrien er nogle af de mest kulstofbevidste. Bilproducenter er blandt verdens største købere af grønt stål og aluminium. Ro-ro-skibene er den næste store udledning på deres liste, siger Enger om hvorfor rederiet ser fordelen ved at være først ude med kulstoffri fragt." DVS. et skib er ikke kun et skib, beskaffenhed, miljøvenlighed og fragtvolumen er også vigtigere faktorer på dette marked. Hautos nye skibe har en kapacitet på 9100 enheder. De fleste ældre skibe på markedet er langt mindre (og kører på diesel).
De nye PCTC-skibe i Aurora-klassen er vel i udgangspunktet ikke emissionsfrie, da de drives med LNG eller olie med lavt svovlindhold. Skibene er dog tilrettelagt for at kunne konverteres til ammoniakdrift en gang i fremtiden (mangler vel væsentlig global infrastruktur for dette i øjeblikket).
Der er behov for at skrotte biltransportskibe for at sikre et profitabelt marked – dette er analysen fra lederen af Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlægger at skille sig af med nogle af sine egne fartøjer.
”De nuværende udsigter på biltransportskibsmarkedet tyder på, at skrotning af ældre fartøjer kan blive nødvendigt i den nærmeste fremtid. Dette ville bidrage til at forhindre både overkapacitet og fortsat drift af mindre effektive enheder,” siger Grimald i et interview med ShippingWatch, hvor han taler både som skibsreder og som formand for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale biltransportskibsflåde til omkring 770 fartøjer. I de kommende år forventer dette marked omkring 150 nybygninger med 50 fartøjer, der kommer ind på markedet i 2026, og yderligere 50 i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch, at biltransportskibe kan stå over for en recession på grund af overudbuddet af køretøjer i de kommende år.
Endnu et bevis på, at det betaler sig at sidde stille i båden og tænke langsigtet. Ledelsen i Høegh er dygtig og traf den rigtige beslutning mht. bl.a. udbyttet ved forrige Q. Spændende at se, hvor meget det faktisk betalte sig fremover. Så blev det en god nytårsfejring i år også😁
Så længe havneudgifter blev udskudt 1 år nu i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 bliver så langt fra Q3.
Og med en ny begyndende udbyttemodel, som i udgangspunktet skal svare til en andel lig tidligere, så tror jeg måske udbyttet kan overraske på den positive side.
Vis 5 kommentarer
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
i dag kl. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Mandatory notification of trade from primary insiders
8 dec. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - November 2025 Trading Update
5 dec. 08:16
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Mandatory notification of transaction by closely associated person to a primary insider
27 nov. 08:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Mandatory notification of transaction from a primary insider
25 nov. 12:05
∙
Aktienyheder
HAUTO: Financial calendar
10 nov. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Ex dividend USD 0.1573 today
10 nov. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - October 2025 Trading Update
30 okt. 06:35
∙
Pressemeddelelse
HAUTO: Key information relating to the cash dividend to be paid by Höegh Autoliners ASA
30 okt. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Third quarter results and distribution of dividends
27 okt. 09:27
∙
Aktienyheder
Aktierna med flest investerarestimat - vecka 44
20 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Invitation to presentation of third quarter 2025 results
16 okt. 13:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Company presentation at ABG Shipping Seminar 16 October 2025
13 okt. 09:14
∙
Aktienyheder
De mest populære aksjene før rapportsesongen - Kitron i topp
7 okt. 05:26
∙
Aktienyheder
Höegh Autoliners ebitda inkommer i den lägre delen av angivet intervall
7 okt. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - September 2025 Trading Update
8 sep. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - August 2025 Trading Update
1 sep. 05:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Ex dividend USD 0.7181 today
22 aug. 16:14
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Mandatory notification of trade from primary insider
22 aug. 10:54
∙
Aktienyheder
REDERI: SEKTORN STIGER TYDLIGT PÅ OSLO BÖRS EFTER RAPPORT
22 aug. 05:35
∙
Pressemeddelelse
HAUTO: Key information relating to the cash dividend to be paid by Höegh Autoliners ASA
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Relaterede Produkter
Bull & Bear
2025 Q3-regnskab
41 dage siden36 min
1,5729 NOK/aktie
Seneste udbytte
23,95 %Direkte afkast
Vis
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
i dag kl. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Mandatory notification of trade from primary insiders
8 dec. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - November 2025 Trading Update
5 dec. 08:16
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Mandatory notification of transaction by closely associated person to a primary insider
27 nov. 08:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Mandatory notification of transaction from a primary insider
25 nov. 12:05
∙
Aktienyheder
HAUTO: Financial calendar
10 nov. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Ex dividend USD 0.1573 today
10 nov. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - October 2025 Trading Update
30 okt. 06:35
∙
Pressemeddelelse
HAUTO: Key information relating to the cash dividend to be paid by Höegh Autoliners ASA
30 okt. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Third quarter results and distribution of dividends
27 okt. 09:27
∙
Aktienyheder
Aktierna med flest investerarestimat - vecka 44
20 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Invitation to presentation of third quarter 2025 results
16 okt. 13:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Company presentation at ABG Shipping Seminar 16 October 2025
13 okt. 09:14
∙
Aktienyheder
De mest populære aksjene før rapportsesongen - Kitron i topp
7 okt. 05:26
∙
Aktienyheder
Höegh Autoliners ebitda inkommer i den lägre delen av angivet intervall
7 okt. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - September 2025 Trading Update
8 sep. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - August 2025 Trading Update
1 sep. 05:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Ex dividend USD 0.7181 today
22 aug. 16:14
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Mandatory notification of trade from primary insider
22 aug. 10:54
∙
Aktienyheder
REDERI: SEKTORN STIGER TYDLIGT PÅ OSLO BÖRS EFTER RAPPORT
22 aug. 05:35
∙
Pressemeddelelse
HAUTO: Key information relating to the cash dividend to be paid by Höegh Autoliners ASA
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Alle starter et sted. Gå ind og få mini kurtage. Jeg investerer selv 2500kr om måneden og satser på at udbytte efterhånden vil få sneboldeffekt og minimere tab mod kurtage. Husk tid i markedet giver erfaring. Ville have fundet 2/3 aktier og købt dem, der er bedst prissat til enhver tid. Jeg skal selv op til 20000kr pr. position, før jeg investerer i 4 selskaber.
Jeg testede KI med følgende spørgsmål:
Hvilke udsigter er der for udbetalinger fra HAUTO i 2026?
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) forventes at fortsætte kvartalsvise udbetalinger gennem 2026, med positive udsigter baseret på stærke kontrakter og historisk udbyttepolitik.
Selskabet har faste kontrakter, der dækker 80% af volumen for både 2025 og 2026, hvilket sikrer stabil indtægt og understøtter høje udbytter. Analytikere og investordiskussioner peger på vedvarende høje yields omkring 24-25% for 2025, med lignende forventninger ind i 2026 givet fuldt bookede skibe og stærk EBITDA. Den seneste udbetaling var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), og prognoser viser kvartalsudbytter som USD 0.50 eller mere per aktie tidligt i 2026.
De fleste forstår ikke, hvad en LLM er, og hvordan man bruger dem. Meget "Jeg kopierede fra chatGPT" på Shareville nu. Indlæg som har nul værdi og sænker kvaliteten (som er latterligt lav i udgangspunktet)
Hvad sagde Enger om fremtidens skibe? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet for Aurora-skibene gør det muligt at fragte biler på globale ruter uden CO2-udledning.
– Vores kunder i bilindustrien er nogle af de mest kulstofbevidste. Bilproducenter er blandt verdens største købere af grønt stål og aluminium. Ro-ro-skibene er den næste store udledning på deres liste, siger Enger om hvorfor rederiet ser fordelen ved at være først ude med kulstoffri fragt." DVS. et skib er ikke kun et skib, beskaffenhed, miljøvenlighed og fragtvolumen er også vigtigere faktorer på dette marked. Hautos nye skibe har en kapacitet på 9100 enheder. De fleste ældre skibe på markedet er langt mindre (og kører på diesel).
De nye PCTC-skibe i Aurora-klassen er vel i udgangspunktet ikke emissionsfrie, da de drives med LNG eller olie med lavt svovlindhold. Skibene er dog tilrettelagt for at kunne konverteres til ammoniakdrift en gang i fremtiden (mangler vel væsentlig global infrastruktur for dette i øjeblikket).
Der er behov for at skrotte biltransportskibe for at sikre et profitabelt marked – dette er analysen fra lederen af Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlægger at skille sig af med nogle af sine egne fartøjer.
”De nuværende udsigter på biltransportskibsmarkedet tyder på, at skrotning af ældre fartøjer kan blive nødvendigt i den nærmeste fremtid. Dette ville bidrage til at forhindre både overkapacitet og fortsat drift af mindre effektive enheder,” siger Grimald i et interview med ShippingWatch, hvor han taler både som skibsreder og som formand for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale biltransportskibsflåde til omkring 770 fartøjer. I de kommende år forventer dette marked omkring 150 nybygninger med 50 fartøjer, der kommer ind på markedet i 2026, og yderligere 50 i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch, at biltransportskibe kan stå over for en recession på grund af overudbuddet af køretøjer i de kommende år.
Endnu et bevis på, at det betaler sig at sidde stille i båden og tænke langsigtet. Ledelsen i Høegh er dygtig og traf den rigtige beslutning mht. bl.a. udbyttet ved forrige Q. Spændende at se, hvor meget det faktisk betalte sig fremover. Så blev det en god nytårsfejring i år også😁
Så længe havneudgifter blev udskudt 1 år nu i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 bliver så langt fra Q3.
Og med en ny begyndende udbyttemodel, som i udgangspunktet skal svare til en andel lig tidligere, så tror jeg måske udbyttet kan overraske på den positive side.
Vis 5 kommentarer
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
2
94
Sælg
Antal
96,75
100
Seneste handel
Vis flere
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
94,45
636
-
-
94,45
1.064
-
-
94,45
700
-
-
94,45
176
-
-
94,45
170
-
-
Højest
96,5
VWAP
-
Lavest
93,95
OmsætningAntal
36,4 382.817
VWAP
-
Højest
96,5
Lavest
93,95
OmsætningAntal
36,4 382.817
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Se alle
Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
5. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab
30. okt.
2025 Q2-regnskab
22. aug.
2025 Q1-regnskab
25. apr.
2024 Q4-regnskab
14. feb.
2024 Q3-regnskab
24. okt. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet
Relaterede Produkter
Bull & Bear
1,5729 NOK/aktie
Seneste udbytte
23,95 %Direkte afkast
Vis
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Alle starter et sted. Gå ind og få mini kurtage. Jeg investerer selv 2500kr om måneden og satser på at udbytte efterhånden vil få sneboldeffekt og minimere tab mod kurtage. Husk tid i markedet giver erfaring. Ville have fundet 2/3 aktier og købt dem, der er bedst prissat til enhver tid. Jeg skal selv op til 20000kr pr. position, før jeg investerer i 4 selskaber.
Jeg testede KI med følgende spørgsmål:
Hvilke udsigter er der for udbetalinger fra HAUTO i 2026?
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) forventes at fortsætte kvartalsvise udbetalinger gennem 2026, med positive udsigter baseret på stærke kontrakter og historisk udbyttepolitik.
Selskabet har faste kontrakter, der dækker 80% af volumen for både 2025 og 2026, hvilket sikrer stabil indtægt og understøtter høje udbytter. Analytikere og investordiskussioner peger på vedvarende høje yields omkring 24-25% for 2025, med lignende forventninger ind i 2026 givet fuldt bookede skibe og stærk EBITDA. Den seneste udbetaling var USD 0.1573 per aktie (ex-div 10. nov. 2025), og prognoser viser kvartalsudbytter som USD 0.50 eller mere per aktie tidligt i 2026.
De fleste forstår ikke, hvad en LLM er, og hvordan man bruger dem. Meget "Jeg kopierede fra chatGPT" på Shareville nu. Indlæg som har nul værdi og sænker kvaliteten (som er latterligt lav i udgangspunktet)
Hvad sagde Enger om fremtidens skibe? (Aug -25). "Dual-fuel-konceptet for Aurora-skibene gør det muligt at fragte biler på globale ruter uden CO2-udledning.
– Vores kunder i bilindustrien er nogle af de mest kulstofbevidste. Bilproducenter er blandt verdens største købere af grønt stål og aluminium. Ro-ro-skibene er den næste store udledning på deres liste, siger Enger om hvorfor rederiet ser fordelen ved at være først ude med kulstoffri fragt." DVS. et skib er ikke kun et skib, beskaffenhed, miljøvenlighed og fragtvolumen er også vigtigere faktorer på dette marked. Hautos nye skibe har en kapacitet på 9100 enheder. De fleste ældre skibe på markedet er langt mindre (og kører på diesel).
De nye PCTC-skibe i Aurora-klassen er vel i udgangspunktet ikke emissionsfrie, da de drives med LNG eller olie med lavt svovlindhold. Skibene er dog tilrettelagt for at kunne konverteres til ammoniakdrift en gang i fremtiden (mangler vel væsentlig global infrastruktur for dette i øjeblikket).
Der er behov for at skrotte biltransportskibe for at sikre et profitabelt marked – dette er analysen fra lederen af Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlægger at skille sig af med nogle af sine egne fartøjer.
”De nuværende udsigter på biltransportskibsmarkedet tyder på, at skrotning af ældre fartøjer kan blive nødvendigt i den nærmeste fremtid. Dette ville bidrage til at forhindre både overkapacitet og fortsat drift af mindre effektive enheder,” siger Grimald i et interview med ShippingWatch, hvor han taler både som skibsreder og som formand for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale biltransportskibsflåde til omkring 770 fartøjer. I de kommende år forventer dette marked omkring 150 nybygninger med 50 fartøjer, der kommer ind på markedet i 2026, og yderligere 50 i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch, at biltransportskibe kan stå over for en recession på grund af overudbuddet af køretøjer i de kommende år.
Endnu et bevis på, at det betaler sig at sidde stille i båden og tænke langsigtet. Ledelsen i Høegh er dygtig og traf den rigtige beslutning mht. bl.a. udbyttet ved forrige Q. Spændende at se, hvor meget det faktisk betalte sig fremover. Så blev det en god nytårsfejring i år også😁
Så længe havneudgifter blev udskudt 1 år nu i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 bliver så langt fra Q3.
Og med en ny begyndende udbyttemodel, som i udgangspunktet skal svare til en andel lig tidligere, så tror jeg måske udbyttet kan overraske på den positive side.
Vis 5 kommentarer
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
2
94
Sælg
Antal
96,75
100
Seneste handel
Vis flere
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
94,45
636
-
-
94,45
1.064
-
-
94,45
700
-
-
94,45
176
-
-
94,45
170
-
-
Højest
96,5
VWAP
-
Lavest
93,95
OmsætningAntal
36,4 382.817
VWAP
-
Højest
96,5
Lavest
93,95
OmsætningAntal
36,4 382.817
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.