Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Der er behov for at skrotte biltransportskibe for at sikre et profitabelt marked – dette er analysen fra lederen af Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlægger at skille sig af med nogle af sine egne fartøjer.
”De nuværende udsigter på biltransportskibsmarkedet tyder på, at skrotning af ældre fartøjer kan blive nødvendigt i den nærmeste fremtid. Dette ville bidrage til at forhindre både overkapacitet og fortsat drift af mindre effektive enheder,” siger Grimald i et interview med ShippingWatch, hvor han taler både som skibsreder og som formand for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale biltransportskibsflåde til omkring 770 fartøjer. I de kommende år forventer dette marked omkring 150 nybygninger med 50 fartøjer, der kommer ind på markedet i 2026, og yderligere 50 i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch, at biltransportskibe kan stå over for en recession på grund af overudbuddet af køretøjer i de kommende år.
Endnu et bevis på, at det betaler sig at sidde stille i båden og tænke langsigtet. Ledelsen i Høegh er dygtig og traf den rigtige beslutning mht. bl.a. udbyttet ved forrige Q. Spændende at se, hvor meget det faktisk betalte sig fremover. Så blev det en god nytårsfejring i år også😁
Så længe havneudgifter blev udskudt 1 år nu i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 bliver så langt fra Q3.
Og med en ny begyndende udbyttemodel, som i udgangspunktet skal svare til en andel lig tidligere, så tror jeg måske udbyttet kan overraske på den positive side.
Der var flere, der lo af mig her, da jeg den 24. november påpegede en bullish divergens i RSI ved kurs 85kr. Nu, to uger senere er kursen næsten 95 kr. Så var ikke helt basic teknisk analyse helt meningsløst alligevel, eller?
Jeg tror, du skal have lidt mere end ét datapunkt, før du kan konkludere, at teknisk analyse virker. Ren gætteri vil også give dig nogle hits, hvis du gør det mange nok gange.
3
Vis 5 kommentarer
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
i går kl. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - November 2025 Trading Update
5 dec. 08:16
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Mandatory notification of transaction by closely associated person to a primary insider
27 nov. 08:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Mandatory notification of transaction from a primary insider
25 nov. 12:05
∙
Aktienyheder
HAUTO: Financial calendar
10 nov. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Ex dividend USD 0.1573 today
10 nov. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - October 2025 Trading Update
30 okt. 06:35
∙
Pressemeddelelse
HAUTO: Key information relating to the cash dividend to be paid by Höegh Autoliners ASA
30 okt. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Third quarter results and distribution of dividends
27 okt. 09:27
∙
Aktienyheder
Aktierna med flest investerarestimat - vecka 44
20 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Invitation to presentation of third quarter 2025 results
16 okt. 13:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Company presentation at ABG Shipping Seminar 16 October 2025
13 okt. 09:14
∙
Aktienyheder
De mest populære aksjene før rapportsesongen - Kitron i topp
7 okt. 05:26
∙
Aktienyheder
Höegh Autoliners ebitda inkommer i den lägre delen av angivet intervall
7 okt. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - September 2025 Trading Update
8 sep. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - August 2025 Trading Update
1 sep. 05:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Ex dividend USD 0.7181 today
22 aug. 16:14
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Mandatory notification of trade from primary insider
22 aug. 10:54
∙
Aktienyheder
REDERI: SEKTORN STIGER TYDLIGT PÅ OSLO BÖRS EFTER RAPPORT
22 aug. 05:35
∙
Pressemeddelelse
HAUTO: Key information relating to the cash dividend to be paid by Höegh Autoliners ASA
22 aug. 05:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Second quarter results and distribution of dividends
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Relaterede Produkter
Bull & Bear
2025 Q3-regnskab
40 dage siden36 min
1,5729 NOK/aktie
Seneste udbytte
23,73 %Direkte afkast
Vis
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
i går kl. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - November 2025 Trading Update
5 dec. 08:16
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Mandatory notification of transaction by closely associated person to a primary insider
27 nov. 08:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Mandatory notification of transaction from a primary insider
25 nov. 12:05
∙
Aktienyheder
HAUTO: Financial calendar
10 nov. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Ex dividend USD 0.1573 today
10 nov. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - October 2025 Trading Update
30 okt. 06:35
∙
Pressemeddelelse
HAUTO: Key information relating to the cash dividend to be paid by Höegh Autoliners ASA
30 okt. 06:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Third quarter results and distribution of dividends
27 okt. 09:27
∙
Aktienyheder
Aktierna med flest investerarestimat - vecka 44
20 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Invitation to presentation of third quarter 2025 results
16 okt. 13:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Company presentation at ABG Shipping Seminar 16 October 2025
13 okt. 09:14
∙
Aktienyheder
De mest populære aksjene før rapportsesongen - Kitron i topp
7 okt. 05:26
∙
Aktienyheder
Höegh Autoliners ebitda inkommer i den lägre delen av angivet intervall
7 okt. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - September 2025 Trading Update
8 sep. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - August 2025 Trading Update
1 sep. 05:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Ex dividend USD 0.7181 today
22 aug. 16:14
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA - Mandatory notification of trade from primary insider
22 aug. 10:54
∙
Aktienyheder
REDERI: SEKTORN STIGER TYDLIGT PÅ OSLO BÖRS EFTER RAPPORT
22 aug. 05:35
∙
Pressemeddelelse
HAUTO: Key information relating to the cash dividend to be paid by Höegh Autoliners ASA
22 aug. 05:30
∙
Pressemeddelelse
Höegh Autoliners ASA: Second quarter results and distribution of dividends
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Der er behov for at skrotte biltransportskibe for at sikre et profitabelt marked – dette er analysen fra lederen af Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlægger at skille sig af med nogle af sine egne fartøjer.
”De nuværende udsigter på biltransportskibsmarkedet tyder på, at skrotning af ældre fartøjer kan blive nødvendigt i den nærmeste fremtid. Dette ville bidrage til at forhindre både overkapacitet og fortsat drift af mindre effektive enheder,” siger Grimald i et interview med ShippingWatch, hvor han taler både som skibsreder og som formand for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale biltransportskibsflåde til omkring 770 fartøjer. I de kommende år forventer dette marked omkring 150 nybygninger med 50 fartøjer, der kommer ind på markedet i 2026, og yderligere 50 i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch, at biltransportskibe kan stå over for en recession på grund af overudbuddet af køretøjer i de kommende år.
Endnu et bevis på, at det betaler sig at sidde stille i båden og tænke langsigtet. Ledelsen i Høegh er dygtig og traf den rigtige beslutning mht. bl.a. udbyttet ved forrige Q. Spændende at se, hvor meget det faktisk betalte sig fremover. Så blev det en god nytårsfejring i år også😁
Så længe havneudgifter blev udskudt 1 år nu i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 bliver så langt fra Q3.
Og med en ny begyndende udbyttemodel, som i udgangspunktet skal svare til en andel lig tidligere, så tror jeg måske udbyttet kan overraske på den positive side.
Der var flere, der lo af mig her, da jeg den 24. november påpegede en bullish divergens i RSI ved kurs 85kr. Nu, to uger senere er kursen næsten 95 kr. Så var ikke helt basic teknisk analyse helt meningsløst alligevel, eller?
Jeg tror, du skal have lidt mere end ét datapunkt, før du kan konkludere, at teknisk analyse virker. Ren gætteri vil også give dig nogle hits, hvis du gør det mange nok gange.
3
Vis 5 kommentarer
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
578
95,4
Sælg
Antal
95,55
311
Seneste handel
Vis flere
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
95,4
168
-
-
95,4
100
-
-
95,4
161
-
-
95,45
132
-
-
95,45
512
-
-
Højest
96,7
VWAP
-
Lavest
94,95
OmsætningAntal
17,3 180.901
VWAP
-
Højest
96,7
Lavest
94,95
OmsætningAntal
17,3 180.901
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Se alle
Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
5. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab
30. okt.
2025 Q2-regnskab
22. aug.
2025 Q1-regnskab
25. apr.
2024 Q4-regnskab
14. feb.
2024 Q3-regnskab
24. okt. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet
Relaterede Produkter
Bull & Bear
1,5729 NOK/aktie
Seneste udbytte
23,73 %Direkte afkast
Vis
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Der er behov for at skrotte biltransportskibe for at sikre et profitabelt marked – dette er analysen fra lederen af Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlægger at skille sig af med nogle af sine egne fartøjer.
”De nuværende udsigter på biltransportskibsmarkedet tyder på, at skrotning af ældre fartøjer kan blive nødvendigt i den nærmeste fremtid. Dette ville bidrage til at forhindre både overkapacitet og fortsat drift af mindre effektive enheder,” siger Grimald i et interview med ShippingWatch, hvor han taler både som skibsreder og som formand for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale biltransportskibsflåde til omkring 770 fartøjer. I de kommende år forventer dette marked omkring 150 nybygninger med 50 fartøjer, der kommer ind på markedet i 2026, og yderligere 50 i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch, at biltransportskibe kan stå over for en recession på grund af overudbuddet af køretøjer i de kommende år.
Endnu et bevis på, at det betaler sig at sidde stille i båden og tænke langsigtet. Ledelsen i Høegh er dygtig og traf den rigtige beslutning mht. bl.a. udbyttet ved forrige Q. Spændende at se, hvor meget det faktisk betalte sig fremover. Så blev det en god nytårsfejring i år også😁
Så længe havneudgifter blev udskudt 1 år nu i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 bliver så langt fra Q3.
Og med en ny begyndende udbyttemodel, som i udgangspunktet skal svare til en andel lig tidligere, så tror jeg måske udbyttet kan overraske på den positive side.
Der var flere, der lo af mig her, da jeg den 24. november påpegede en bullish divergens i RSI ved kurs 85kr. Nu, to uger senere er kursen næsten 95 kr. Så var ikke helt basic teknisk analyse helt meningsløst alligevel, eller?
Jeg tror, du skal have lidt mere end ét datapunkt, før du kan konkludere, at teknisk analyse virker. Ren gætteri vil også give dig nogle hits, hvis du gør det mange nok gange.
3
Vis 5 kommentarer
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
578
95,4
Sælg
Antal
95,55
311
Seneste handel
Vis flere
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
95,4
168
-
-
95,4
100
-
-
95,4
161
-
-
95,45
132
-
-
95,45
512
-
-
Højest
96,7
VWAP
-
Lavest
94,95
OmsætningAntal
17,3 180.901
VWAP
-
Højest
96,7
Lavest
94,95
OmsætningAntal
17,3 180.901
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.