Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

SJF Bank

2026 Q1-regnskab

Kun PDF-version

46 dage siden
11,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
3,08%Direkte afkast

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
1--
22--
72--
7--
47--

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym18.77018.77000

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym18.77018.77000

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
13. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
6. feb.
2025 Q3-regnskab
4. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
14. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
1. maj 2025

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 18. jun.
    Aktietilbagekøb - 125 mio. DKK! Tak for det!
    18. jun.
    Ja, så letter vi…..
  • 30. maj
    Kære bankinvestor – Jeg har brug for din hjælp. Som de fleste andre investorer, så går jeg og bilder mig selv ind, at også jeg har en speciel evne til at identificere den kommende aktievinder. I mere ydmyge øjeblikke, så nøjes jeg med at tro, at algoritmerne i min database kan give mig en lille fordel i forhold til at vurdere, hvilke banker der vil klare sig relativt bedst. Jeg har back-tracket algoritmerne for at vurdere, om de ratings de gav på et givet tidspunkt, reelt også kunne sige noget om den fremtidige kursudvikling – både 12, 24 og 36 måneder frem i tid. Konklusionerne på dette er, at jeg fortsat blindt vil følge anbefalingerne. Min proces er som følger: 1. Er bankaktierne generelt fair værdiansat? 2. Hvordan er bankerne relativt værdiansat ud fra de variable, som jeg tillægger værdi? (det er dette spørgsmål, som algoritmerne besvarer) Ad 1) Den generelle kursstigning blandt bankaktier over de senere år kan efter min vurdering forklares med en helt naturlig (og meget forsinket) prisjustering ovenpå finanskrisen, hvor bankerne (alle sammen) har fået en kraftig forhøjelse af kreditkvaliteten, samtidig med at kapitalstrukturen er helt anderledes solid. Ad 2) Værdiansættelsen af bankerne er tilsvarende harmoniseret, hvilket er en helt naturlig konsekvens i en situation, hvor bankerne stiler efter de samme kapitalmål og løbende har besøg af finanstilsynet. Dette kan jeg også se af mine algoritmer, der i højere og højere grad bekræfter, at kursmålene nu kun generelt ligger omkring eller lidt over nuværende niveauer. Men her opstår mit ”problem”: Hverken jeg eller min algoritme forstår værdiansættelsen af SJF Bank. Uden at afsløre alle variablene bag algoritmerne, så indeholder de ikke overraskende både P/E, K/I, vækst i indlån, udlån og basisresultat, geografisk placering, transparens om strategi, omsættelighed af aktier, begrænsning af stemmerettigheder osv. Det afgørende er vægtningen af variablerne – herunder også vægtning af de seneste kvartalsresultater. Det er svært i dette forum at drøfte alle nedslagspunkterne uden at det bliver for langhåret og for omfangsrigt, men en enkelt illustration: Hvis man helt forsimplet kigger på bankernes resultater for 1. kvartal og ekstrapolerer det ud til og at være retningsvisende for de kommende tre resultater, så har samtlige banker (med en enkelt undtagelse) en P/E på over 10. I dette har jeg korrigeret for det faktum, at Grønlandsbanken har en skattefordel i 1. kvartal, idet udbytteudbetalingen skattemæssigt er fradragsberettiget. Kursreguleringerne har generelt været negative (eller mindre positive end normalt) pga. aktiemarkedet og Iran-krigen. SJF har ved den nuværende kurs på 348, et kvartalsoverskud på 184.507.000 kr., og 16.228.950 udestående aktier en P/E på 7,65. Kurs/indre værdi på 1,2 synes også ganske fornuftig. I forhold til den fortsatte konsolidering i branchen – som alle er enige om (inkl. bankdirektørerne) - må SJF Bank samtidig være den mest oplagte kandidat. Både i forhold til overtagelse af mindre banker – men også i forhold til selv at blive opkøbt. Geografisk ligger den efterhånden i et vækstområde, ligesom Jyske Bank, Ringkjøbing Landbobank og AL Sydbank, når de har fået vejret over den netop gennemførte fusion, vil kunne udvide uden geografisk at skulle kannibalisere på nuværende kunder. Fik jeg nævnt, at disse tre banker er på samme platform. Jeg er med på, at jeg ligesom de fleste andre lider under ”confirmation bias”, når jeg argumenterer. Men algoritmerne burde trods alt være frie for dette. Lang historie kort: Vil I ikke være behjælpelige med at besvare spørgsmålet, hvor SJF Bank ikke er et godt køb? For god ordens skyld: Jyske Bank og Kreditbanken skiller sig også positivt ud – dog ikke så ekstremt som SJF Bank
    11 timer siden
    Enig i din undren over prisfastsættelsen. SJF Bank har vel på den korte bane (de sidste 6-9 måneder tabt ca. 15% ift. de øvrige sammenlignelige banker. Manglende annoncering af tilbagekøb af egne aktier (på nær lige de 15 mio. DKK til medarbejderne) i februar var vel det som gjorde udslaget. Mange troede her, at de var i gang med at reservere beløb til evt. opkøb af andre banker og at der i den forbindelse ku' komme en evt. udvanding af aktiekapitalen. Efter den nylige beslutning om tilbagekøb af egne aktier tænker jeg at vejen er banet for en relativ kursoptur. Tid til at genvinde det tabte og stige mere end sektoren generelt. Deres Q1 var 'meget tilfredsstillende' og jeg tænker, at der formentlig opjusteringer i løbet af året. Og deres Q1 kan du næsten med god vilje gange med 4. Ingen specielle forhold gav medløb, måske en lille smule på kursreguleringer? De guider 675-800 før skat. 4*Q1 giver 940 mio. DKK før skat. De har til gengæld fortsat medløb i Q2, Q3 og Q4 som følge af højere renter end forventet. Og konstant pæn høj aktivitet og momentum på realkredit og investeringer. De vinder markedsandele og det samlede forretningsomfang (indlån, udlån, garantier etc..) vokser også pænt. Aktuelt ca. 10% de seneste 12 måneder.
  • 22. maj
    Djurslands Bank har i dag lukket regnskabssæsonen for bankerne med et flot kvartalsregnskab. Hvad der på overfladen ligner en lidt kedelig række regnskaber, uden de store overraskelser eller skuffelser fra de danske børsnoterede banker, gemmer reelt på flere interessante udviklinger (og en superinteressant!), som har fået undertegnede til at gøre noget, som jeg sjældent gør, nemlig justeret porteføljen – endda ganske kraftigt. Overordnet set altså ikke de store overraskelser. BEC-bankerne havde allerede inden kvartalsregnskabernes offentliggørelse opjusteret deres forventninger efter salget af BEC til Nykredit. Men jeg vil alligevel påpege: • En skuffelser • Flere skuffelser • En overraskelse • Et superregnskab (der ikke har fået den opmærksomhed, som det fortjener) En skuffelse Det er hårdt at give den nyeste dreng i klassen en hård bedømmelse, men som aktionær i AL Sydbank var jeg alligevel lidt skuffet over resultat for 1. kvartal 2026. Der findes af gode årsager ikke et bagtæppe af kvartalsregnskaber, som årets første tre måneder skal holdes op mod, så reelt kan resultatet for 1. kvartal alene sammenholdes med de udmeldte forventninger. Med et forventet resultat for 2026 på mellem 3.500.000.000 – 4.000.000.000 kr., lægger resultatet for 1. kvartal 2026 på i alt 803.000.000 kr. sig under intervallet. Det interessante spørgsmål er jo naturligvis i hvilken grad resultat er belastet af ikke-tilbagevendende omkostninger. De er i regnskabet angivet til 142.000.000 kr. (inden skat). Så selv, når der tages højde for disse, så skraber man sig kun lige ind i det udmeldte interval. Jeg ved godt, at bankerne generelt ikke har haft så store positive kursreguleringer i 1. kvartal, som de er vante til – og det tæller selvfølgelig ned i resultatet før skat. Jeg håber og tror, at når støvet har lagt sig, og hverdagen har indfundet sig, så ser vi senere på året et kvartalsregnskab, hvor resultatet på bunden runder 1 mia. kr. Flere skuffelser Kvartalet bekræftede endegyldigt tesen om, at de mindre banker har det svært – og får det relativt sværere end de større banker. Omkostningerne stigerne med langt større hast end indtægterne – også til et niveau, hvor basisresultatet er meget lidt prangende. Se f.eks. Møns Bank, der realiserer et resultat før skat på 12,0 mio. kr. – heri indregnet en tilbageførsel af nedskrivninger 8,5 mio. kr. og kursreguleringer på 1,8 mio. kr. Overskuddet på basisdriften udgør dermed 1,7 mio. kr. Så havde banken været i en periode med almindelige nedskrivning havde resultatet formentligt været rødt. Det bliver mere og mere tydeligt, at de mindre banker har svært ved at følge. I dette scenario kan jeg ikke lade være med at tænke på Nordfyns Banks ledelses konklusion om, at de ikke ville ”stå til sidst på perronen”. Dvs. blive efterladt i en situation, hvor man ikke aktivt ville have mulighed for at indgå i en fusion – men i stedet via middelmådig drift over en periode har stillet sig i en dårlig forhandlingsposition. Til de små banker og deres ønske om fortsat selvstændighed: Det er evident, at toget kører nu. En overraskelse Jeg har været (tilfreds) Skjern Bank-aktionær igennem mange år – og derfor er jeg naturligvis ikke helt objektiv i vurderingen. I modsætning til de fleste andre, så har de haft en positiv udvikling i nettorenteindtægterne (om end marginalt). Basisresultatet stiger næsten 10% i forhold til de tilsvarende resultat sidste år. Flot stigende udlån og endnu mere stigende udlån. Og ifølge min database, så rammer de det næstbedste kvartalsregnskab i bankens historie. Kun overgået af 1. kvartal 2024, der var bedre begunstiget af kursreguleringer. Så endnu engang har Skjern Bank været et positivt bekendtskab. Den eneste anke, som jeg som aktionær fortsat har mod Skjern Bank, er deres ultrakonservative resultatudlodning.
    Tag for et rigtig fint overblik. Enig i at SJF Bank er billig. Og multiplerne har ekspansionsmuligheder fremadrettet. Specielt hvis de fastholder den høje indtjening eller øger den yderligere som følge af reduktion i omkostninger. Og ja, dertil tænker jeg at Møns Bank og Lollands Bank ikke overlever som selvstændige på sigt. De bliver kørt over af udviklingen, deres indtjening kommer ikke til at ku' følge med relativt til stort set alle andre banker. De bør på et tidspunkt blive indlemmet i SJF Bank. Og endelig vil SJF Bank formentlig være en købs lækkerbisken få de større Bankdata banker du nævner. En overtagelse vil være billig og formentlig ku' klares på weekend :-) Har selv været aktiebesidder i SJF Bank siden Covid-19 tiden i 2020. Pt. 3.500 aktier i GAK 85,4.
  • 19. maj
    God omsætning her til morgen….vil SJF være guf som opkøbskandidat for en større aktør?
    for 3 dage siden
    De har sikret sig mod opkøb ved at ingen aktionær kan stemme på mere end 10% af aktiekapitalen
  • 11. apr.
    Mens vi venter… Hvor 1. kvartal på det danske bankmarked isoleret set har været ganske udramatisk, så har samme periode på den geopolitiske scene været det stik modsatte. Derfor har de fleste af os formentligt også oplevet større bølgeskvulp i vores porteføljer, end hvad der har været morsomt. Og usikkerheden er formodentligt en loyal følgesvend et stykke tid endnu. Det lønlige håb er, at fornuften sejrer – om ikke før, så i det mindste i forbindelse med midtvejsvalget i USA. Det er netop i disse tumultariske perioder, at fordelen ved at være langsigtet investor viser sig. Og jeg ser intet, der – endnu – har indvirkning på bankernes indtjening. Der er rykket lidt ved renteforventningerne – men kun i opadgående retning som følge af den stigende inflation. Det er først, hvis vi begynder at se hele brancher have problemer med forsyningerne, som længere nede ad veje kan aflejre sig i tab hos bankerne, at jeg vil begynde at genoverveje min klare overvægt i bankerne. Der er vi – efter min lægmandsvurdering – langt fra endnu. Men det bliver interessant at se, om nogle af bankerne i kvartalsregnskabet for Q1 føler sig fristede til at øge den skønsmæssige tabsbuffer yderligere. Eller om man nøjes med at omdirigere den eksisterende buffer for 117. gang – denne gang til ”usikkerhed omkring situationen i Iran”. Tro mig, jeg er fortaler for en grad af forsigtighed i forretningsførelsen, men nogle steder begynder vi at nærme os et niveau, hvor direktørerne har svært ved ikke at beskrive baggrunden for skønnet uden at smile. I min verden vil der altid være risici i forbindelse med den almindelig drift – og det burde tabshensættelserne på de faktiske udlån afspejle. I mit virke som revisor har jeg på tværs af alle mulige brancher haft drøftelser med diverse CFOs og CEOs omkring tabshensættelser på debitorer, som for bankerne vil svare til tab på udlån. Det er altid underholdende at have disse drøftelser, når begge parter godt ved, at det er en af de poster i regnskabet, der er bedst egnet til at regulere årets resultat med. Jeg mistænker ikke de danske banker for resultatregulering – jeg håber bare, at skønhensættelsen snart har nået et niveau, hvor der ikke er behov for at gøre yderligere. Jeg indleder kækt dette indlæg med at sige, at kvartalet har været udramatisk. Det er naturligvis ikke sådan, det er oplevet af de medarbejdere i de danske banker, der er ramt af de afskedigelser, der offentliggjort og gennemført i kvartalet. Ikke desto mindre, så er det netop dette moment, der for mig som investor er mest afgørende i den resterende del af 2026: Vil vi allerede i kvartalsregnskaberne i 2026 kunne se effektiviseringen via AI materialisere sig i omkostningerne? Jeg er ikke så naiv, at jeg allerede i første halvår vil kunne se noget mærkbart – men ved den mindste indikation på, at der nede ad vejen kunne være en 5-10-15% effektivisering at hente, så er vi i et scenario, hvor bankerne i min optik skal reprises – også væsentligt. Så når de første banker senere på måneden offentliggør resultaterne for 1. kvartal, så bliver det første tal jeg kigger på driftsomkostningerne i forhold til tidligere perioder. De store banker kommer helt naturligt til at rykke først på denne agenda – og min forventning/forhåbning er, at vi, uden lup, kan spore lidt allerede i kvartalsregnskabet for 3. kvartal. Min styrke som investor er dog tålmodighed, så hvis vi skal vente et par yderligere kvartaler, så går det nok. Så må jeg blot i mellemtiden nøjes med de 10% forrentning af min investering… God regnskabssæson derude! Her ville jeg egentligt have stoppet indlægget, men jeg får fra tid til anden henvendelse fra jer, venner eller kolleger om min nuværende favoritinvestering, så jeg kan måske komme nogle af disse henvendelser i forkøbet ved at være transparent omkring min Top 5: 1. Jyske Bank 2. SJF Bank (kunne der være noget interessant under opsejling?) 3. Kreditbanken (hvor længe kan den gå under radaren?) 4. Dansk Bank 5. AL Sydbank
    4. maj
    Jeg synes den bakker lidt Anders.🙂 Jeg har ikke købt endnu, men overvejer kraftigt 😀
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab

Kun PDF-version

46 dage siden
11,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
3,08%Direkte afkast

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 18. jun.
    Aktietilbagekøb - 125 mio. DKK! Tak for det!
    18. jun.
    Ja, så letter vi…..
  • 30. maj
    Kære bankinvestor – Jeg har brug for din hjælp. Som de fleste andre investorer, så går jeg og bilder mig selv ind, at også jeg har en speciel evne til at identificere den kommende aktievinder. I mere ydmyge øjeblikke, så nøjes jeg med at tro, at algoritmerne i min database kan give mig en lille fordel i forhold til at vurdere, hvilke banker der vil klare sig relativt bedst. Jeg har back-tracket algoritmerne for at vurdere, om de ratings de gav på et givet tidspunkt, reelt også kunne sige noget om den fremtidige kursudvikling – både 12, 24 og 36 måneder frem i tid. Konklusionerne på dette er, at jeg fortsat blindt vil følge anbefalingerne. Min proces er som følger: 1. Er bankaktierne generelt fair værdiansat? 2. Hvordan er bankerne relativt værdiansat ud fra de variable, som jeg tillægger værdi? (det er dette spørgsmål, som algoritmerne besvarer) Ad 1) Den generelle kursstigning blandt bankaktier over de senere år kan efter min vurdering forklares med en helt naturlig (og meget forsinket) prisjustering ovenpå finanskrisen, hvor bankerne (alle sammen) har fået en kraftig forhøjelse af kreditkvaliteten, samtidig med at kapitalstrukturen er helt anderledes solid. Ad 2) Værdiansættelsen af bankerne er tilsvarende harmoniseret, hvilket er en helt naturlig konsekvens i en situation, hvor bankerne stiler efter de samme kapitalmål og løbende har besøg af finanstilsynet. Dette kan jeg også se af mine algoritmer, der i højere og højere grad bekræfter, at kursmålene nu kun generelt ligger omkring eller lidt over nuværende niveauer. Men her opstår mit ”problem”: Hverken jeg eller min algoritme forstår værdiansættelsen af SJF Bank. Uden at afsløre alle variablene bag algoritmerne, så indeholder de ikke overraskende både P/E, K/I, vækst i indlån, udlån og basisresultat, geografisk placering, transparens om strategi, omsættelighed af aktier, begrænsning af stemmerettigheder osv. Det afgørende er vægtningen af variablerne – herunder også vægtning af de seneste kvartalsresultater. Det er svært i dette forum at drøfte alle nedslagspunkterne uden at det bliver for langhåret og for omfangsrigt, men en enkelt illustration: Hvis man helt forsimplet kigger på bankernes resultater for 1. kvartal og ekstrapolerer det ud til og at være retningsvisende for de kommende tre resultater, så har samtlige banker (med en enkelt undtagelse) en P/E på over 10. I dette har jeg korrigeret for det faktum, at Grønlandsbanken har en skattefordel i 1. kvartal, idet udbytteudbetalingen skattemæssigt er fradragsberettiget. Kursreguleringerne har generelt været negative (eller mindre positive end normalt) pga. aktiemarkedet og Iran-krigen. SJF har ved den nuværende kurs på 348, et kvartalsoverskud på 184.507.000 kr., og 16.228.950 udestående aktier en P/E på 7,65. Kurs/indre værdi på 1,2 synes også ganske fornuftig. I forhold til den fortsatte konsolidering i branchen – som alle er enige om (inkl. bankdirektørerne) - må SJF Bank samtidig være den mest oplagte kandidat. Både i forhold til overtagelse af mindre banker – men også i forhold til selv at blive opkøbt. Geografisk ligger den efterhånden i et vækstområde, ligesom Jyske Bank, Ringkjøbing Landbobank og AL Sydbank, når de har fået vejret over den netop gennemførte fusion, vil kunne udvide uden geografisk at skulle kannibalisere på nuværende kunder. Fik jeg nævnt, at disse tre banker er på samme platform. Jeg er med på, at jeg ligesom de fleste andre lider under ”confirmation bias”, når jeg argumenterer. Men algoritmerne burde trods alt være frie for dette. Lang historie kort: Vil I ikke være behjælpelige med at besvare spørgsmålet, hvor SJF Bank ikke er et godt køb? For god ordens skyld: Jyske Bank og Kreditbanken skiller sig også positivt ud – dog ikke så ekstremt som SJF Bank
    11 timer siden
    Enig i din undren over prisfastsættelsen. SJF Bank har vel på den korte bane (de sidste 6-9 måneder tabt ca. 15% ift. de øvrige sammenlignelige banker. Manglende annoncering af tilbagekøb af egne aktier (på nær lige de 15 mio. DKK til medarbejderne) i februar var vel det som gjorde udslaget. Mange troede her, at de var i gang med at reservere beløb til evt. opkøb af andre banker og at der i den forbindelse ku' komme en evt. udvanding af aktiekapitalen. Efter den nylige beslutning om tilbagekøb af egne aktier tænker jeg at vejen er banet for en relativ kursoptur. Tid til at genvinde det tabte og stige mere end sektoren generelt. Deres Q1 var 'meget tilfredsstillende' og jeg tænker, at der formentlig opjusteringer i løbet af året. Og deres Q1 kan du næsten med god vilje gange med 4. Ingen specielle forhold gav medløb, måske en lille smule på kursreguleringer? De guider 675-800 før skat. 4*Q1 giver 940 mio. DKK før skat. De har til gengæld fortsat medløb i Q2, Q3 og Q4 som følge af højere renter end forventet. Og konstant pæn høj aktivitet og momentum på realkredit og investeringer. De vinder markedsandele og det samlede forretningsomfang (indlån, udlån, garantier etc..) vokser også pænt. Aktuelt ca. 10% de seneste 12 måneder.
  • 22. maj
    Djurslands Bank har i dag lukket regnskabssæsonen for bankerne med et flot kvartalsregnskab. Hvad der på overfladen ligner en lidt kedelig række regnskaber, uden de store overraskelser eller skuffelser fra de danske børsnoterede banker, gemmer reelt på flere interessante udviklinger (og en superinteressant!), som har fået undertegnede til at gøre noget, som jeg sjældent gør, nemlig justeret porteføljen – endda ganske kraftigt. Overordnet set altså ikke de store overraskelser. BEC-bankerne havde allerede inden kvartalsregnskabernes offentliggørelse opjusteret deres forventninger efter salget af BEC til Nykredit. Men jeg vil alligevel påpege: • En skuffelser • Flere skuffelser • En overraskelse • Et superregnskab (der ikke har fået den opmærksomhed, som det fortjener) En skuffelse Det er hårdt at give den nyeste dreng i klassen en hård bedømmelse, men som aktionær i AL Sydbank var jeg alligevel lidt skuffet over resultat for 1. kvartal 2026. Der findes af gode årsager ikke et bagtæppe af kvartalsregnskaber, som årets første tre måneder skal holdes op mod, så reelt kan resultatet for 1. kvartal alene sammenholdes med de udmeldte forventninger. Med et forventet resultat for 2026 på mellem 3.500.000.000 – 4.000.000.000 kr., lægger resultatet for 1. kvartal 2026 på i alt 803.000.000 kr. sig under intervallet. Det interessante spørgsmål er jo naturligvis i hvilken grad resultat er belastet af ikke-tilbagevendende omkostninger. De er i regnskabet angivet til 142.000.000 kr. (inden skat). Så selv, når der tages højde for disse, så skraber man sig kun lige ind i det udmeldte interval. Jeg ved godt, at bankerne generelt ikke har haft så store positive kursreguleringer i 1. kvartal, som de er vante til – og det tæller selvfølgelig ned i resultatet før skat. Jeg håber og tror, at når støvet har lagt sig, og hverdagen har indfundet sig, så ser vi senere på året et kvartalsregnskab, hvor resultatet på bunden runder 1 mia. kr. Flere skuffelser Kvartalet bekræftede endegyldigt tesen om, at de mindre banker har det svært – og får det relativt sværere end de større banker. Omkostningerne stigerne med langt større hast end indtægterne – også til et niveau, hvor basisresultatet er meget lidt prangende. Se f.eks. Møns Bank, der realiserer et resultat før skat på 12,0 mio. kr. – heri indregnet en tilbageførsel af nedskrivninger 8,5 mio. kr. og kursreguleringer på 1,8 mio. kr. Overskuddet på basisdriften udgør dermed 1,7 mio. kr. Så havde banken været i en periode med almindelige nedskrivning havde resultatet formentligt været rødt. Det bliver mere og mere tydeligt, at de mindre banker har svært ved at følge. I dette scenario kan jeg ikke lade være med at tænke på Nordfyns Banks ledelses konklusion om, at de ikke ville ”stå til sidst på perronen”. Dvs. blive efterladt i en situation, hvor man ikke aktivt ville have mulighed for at indgå i en fusion – men i stedet via middelmådig drift over en periode har stillet sig i en dårlig forhandlingsposition. Til de små banker og deres ønske om fortsat selvstændighed: Det er evident, at toget kører nu. En overraskelse Jeg har været (tilfreds) Skjern Bank-aktionær igennem mange år – og derfor er jeg naturligvis ikke helt objektiv i vurderingen. I modsætning til de fleste andre, så har de haft en positiv udvikling i nettorenteindtægterne (om end marginalt). Basisresultatet stiger næsten 10% i forhold til de tilsvarende resultat sidste år. Flot stigende udlån og endnu mere stigende udlån. Og ifølge min database, så rammer de det næstbedste kvartalsregnskab i bankens historie. Kun overgået af 1. kvartal 2024, der var bedre begunstiget af kursreguleringer. Så endnu engang har Skjern Bank været et positivt bekendtskab. Den eneste anke, som jeg som aktionær fortsat har mod Skjern Bank, er deres ultrakonservative resultatudlodning.
    Tag for et rigtig fint overblik. Enig i at SJF Bank er billig. Og multiplerne har ekspansionsmuligheder fremadrettet. Specielt hvis de fastholder den høje indtjening eller øger den yderligere som følge af reduktion i omkostninger. Og ja, dertil tænker jeg at Møns Bank og Lollands Bank ikke overlever som selvstændige på sigt. De bliver kørt over af udviklingen, deres indtjening kommer ikke til at ku' følge med relativt til stort set alle andre banker. De bør på et tidspunkt blive indlemmet i SJF Bank. Og endelig vil SJF Bank formentlig være en købs lækkerbisken få de større Bankdata banker du nævner. En overtagelse vil være billig og formentlig ku' klares på weekend :-) Har selv været aktiebesidder i SJF Bank siden Covid-19 tiden i 2020. Pt. 3.500 aktier i GAK 85,4.
  • 19. maj
    God omsætning her til morgen….vil SJF være guf som opkøbskandidat for en større aktør?
    for 3 dage siden
    De har sikret sig mod opkøb ved at ingen aktionær kan stemme på mere end 10% af aktiekapitalen
  • 11. apr.
    Mens vi venter… Hvor 1. kvartal på det danske bankmarked isoleret set har været ganske udramatisk, så har samme periode på den geopolitiske scene været det stik modsatte. Derfor har de fleste af os formentligt også oplevet større bølgeskvulp i vores porteføljer, end hvad der har været morsomt. Og usikkerheden er formodentligt en loyal følgesvend et stykke tid endnu. Det lønlige håb er, at fornuften sejrer – om ikke før, så i det mindste i forbindelse med midtvejsvalget i USA. Det er netop i disse tumultariske perioder, at fordelen ved at være langsigtet investor viser sig. Og jeg ser intet, der – endnu – har indvirkning på bankernes indtjening. Der er rykket lidt ved renteforventningerne – men kun i opadgående retning som følge af den stigende inflation. Det er først, hvis vi begynder at se hele brancher have problemer med forsyningerne, som længere nede ad veje kan aflejre sig i tab hos bankerne, at jeg vil begynde at genoverveje min klare overvægt i bankerne. Der er vi – efter min lægmandsvurdering – langt fra endnu. Men det bliver interessant at se, om nogle af bankerne i kvartalsregnskabet for Q1 føler sig fristede til at øge den skønsmæssige tabsbuffer yderligere. Eller om man nøjes med at omdirigere den eksisterende buffer for 117. gang – denne gang til ”usikkerhed omkring situationen i Iran”. Tro mig, jeg er fortaler for en grad af forsigtighed i forretningsførelsen, men nogle steder begynder vi at nærme os et niveau, hvor direktørerne har svært ved ikke at beskrive baggrunden for skønnet uden at smile. I min verden vil der altid være risici i forbindelse med den almindelig drift – og det burde tabshensættelserne på de faktiske udlån afspejle. I mit virke som revisor har jeg på tværs af alle mulige brancher haft drøftelser med diverse CFOs og CEOs omkring tabshensættelser på debitorer, som for bankerne vil svare til tab på udlån. Det er altid underholdende at have disse drøftelser, når begge parter godt ved, at det er en af de poster i regnskabet, der er bedst egnet til at regulere årets resultat med. Jeg mistænker ikke de danske banker for resultatregulering – jeg håber bare, at skønhensættelsen snart har nået et niveau, hvor der ikke er behov for at gøre yderligere. Jeg indleder kækt dette indlæg med at sige, at kvartalet har været udramatisk. Det er naturligvis ikke sådan, det er oplevet af de medarbejdere i de danske banker, der er ramt af de afskedigelser, der offentliggjort og gennemført i kvartalet. Ikke desto mindre, så er det netop dette moment, der for mig som investor er mest afgørende i den resterende del af 2026: Vil vi allerede i kvartalsregnskaberne i 2026 kunne se effektiviseringen via AI materialisere sig i omkostningerne? Jeg er ikke så naiv, at jeg allerede i første halvår vil kunne se noget mærkbart – men ved den mindste indikation på, at der nede ad vejen kunne være en 5-10-15% effektivisering at hente, så er vi i et scenario, hvor bankerne i min optik skal reprises – også væsentligt. Så når de første banker senere på måneden offentliggør resultaterne for 1. kvartal, så bliver det første tal jeg kigger på driftsomkostningerne i forhold til tidligere perioder. De store banker kommer helt naturligt til at rykke først på denne agenda – og min forventning/forhåbning er, at vi, uden lup, kan spore lidt allerede i kvartalsregnskabet for 3. kvartal. Min styrke som investor er dog tålmodighed, så hvis vi skal vente et par yderligere kvartaler, så går det nok. Så må jeg blot i mellemtiden nøjes med de 10% forrentning af min investering… God regnskabssæson derude! Her ville jeg egentligt have stoppet indlægget, men jeg får fra tid til anden henvendelse fra jer, venner eller kolleger om min nuværende favoritinvestering, så jeg kan måske komme nogle af disse henvendelser i forkøbet ved at være transparent omkring min Top 5: 1. Jyske Bank 2. SJF Bank (kunne der være noget interessant under opsejling?) 3. Kreditbanken (hvor længe kan den gå under radaren?) 4. Dansk Bank 5. AL Sydbank
    4. maj
    Jeg synes den bakker lidt Anders.🙂 Jeg har ikke købt endnu, men overvejer kraftigt 😀
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
1--
22--
72--
7--
47--

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym18.77018.77000

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym18.77018.77000

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
13. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
6. feb.
2025 Q3-regnskab
4. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
14. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
1. maj 2025

Relaterede Produkter

2026 Q1-regnskab

Kun PDF-version

46 dage siden

Nyheder

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Data hentes fra FactSet, Quartr
Næste begivenhed
2026 Q2-regnskab
13. aug.
Tidligere begivenheder
2026 Q1-regnskab
7. maj
2025 Q4-regnskab
6. feb.
2025 Q3-regnskab
4. nov. 2025
2025 Q2-regnskab
14. aug. 2025
2025 Q1-regnskab
1. maj 2025

Relaterede Produkter

11,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
3,08%Direkte afkast

Debat

Deltag i samtalen med Nordnet Social
Log ind
  • 18. jun.
    Aktietilbagekøb - 125 mio. DKK! Tak for det!
    18. jun.
    Ja, så letter vi…..
  • 30. maj
    Kære bankinvestor – Jeg har brug for din hjælp. Som de fleste andre investorer, så går jeg og bilder mig selv ind, at også jeg har en speciel evne til at identificere den kommende aktievinder. I mere ydmyge øjeblikke, så nøjes jeg med at tro, at algoritmerne i min database kan give mig en lille fordel i forhold til at vurdere, hvilke banker der vil klare sig relativt bedst. Jeg har back-tracket algoritmerne for at vurdere, om de ratings de gav på et givet tidspunkt, reelt også kunne sige noget om den fremtidige kursudvikling – både 12, 24 og 36 måneder frem i tid. Konklusionerne på dette er, at jeg fortsat blindt vil følge anbefalingerne. Min proces er som følger: 1. Er bankaktierne generelt fair værdiansat? 2. Hvordan er bankerne relativt værdiansat ud fra de variable, som jeg tillægger værdi? (det er dette spørgsmål, som algoritmerne besvarer) Ad 1) Den generelle kursstigning blandt bankaktier over de senere år kan efter min vurdering forklares med en helt naturlig (og meget forsinket) prisjustering ovenpå finanskrisen, hvor bankerne (alle sammen) har fået en kraftig forhøjelse af kreditkvaliteten, samtidig med at kapitalstrukturen er helt anderledes solid. Ad 2) Værdiansættelsen af bankerne er tilsvarende harmoniseret, hvilket er en helt naturlig konsekvens i en situation, hvor bankerne stiler efter de samme kapitalmål og løbende har besøg af finanstilsynet. Dette kan jeg også se af mine algoritmer, der i højere og højere grad bekræfter, at kursmålene nu kun generelt ligger omkring eller lidt over nuværende niveauer. Men her opstår mit ”problem”: Hverken jeg eller min algoritme forstår værdiansættelsen af SJF Bank. Uden at afsløre alle variablene bag algoritmerne, så indeholder de ikke overraskende både P/E, K/I, vækst i indlån, udlån og basisresultat, geografisk placering, transparens om strategi, omsættelighed af aktier, begrænsning af stemmerettigheder osv. Det afgørende er vægtningen af variablerne – herunder også vægtning af de seneste kvartalsresultater. Det er svært i dette forum at drøfte alle nedslagspunkterne uden at det bliver for langhåret og for omfangsrigt, men en enkelt illustration: Hvis man helt forsimplet kigger på bankernes resultater for 1. kvartal og ekstrapolerer det ud til og at være retningsvisende for de kommende tre resultater, så har samtlige banker (med en enkelt undtagelse) en P/E på over 10. I dette har jeg korrigeret for det faktum, at Grønlandsbanken har en skattefordel i 1. kvartal, idet udbytteudbetalingen skattemæssigt er fradragsberettiget. Kursreguleringerne har generelt været negative (eller mindre positive end normalt) pga. aktiemarkedet og Iran-krigen. SJF har ved den nuværende kurs på 348, et kvartalsoverskud på 184.507.000 kr., og 16.228.950 udestående aktier en P/E på 7,65. Kurs/indre værdi på 1,2 synes også ganske fornuftig. I forhold til den fortsatte konsolidering i branchen – som alle er enige om (inkl. bankdirektørerne) - må SJF Bank samtidig være den mest oplagte kandidat. Både i forhold til overtagelse af mindre banker – men også i forhold til selv at blive opkøbt. Geografisk ligger den efterhånden i et vækstområde, ligesom Jyske Bank, Ringkjøbing Landbobank og AL Sydbank, når de har fået vejret over den netop gennemførte fusion, vil kunne udvide uden geografisk at skulle kannibalisere på nuværende kunder. Fik jeg nævnt, at disse tre banker er på samme platform. Jeg er med på, at jeg ligesom de fleste andre lider under ”confirmation bias”, når jeg argumenterer. Men algoritmerne burde trods alt være frie for dette. Lang historie kort: Vil I ikke være behjælpelige med at besvare spørgsmålet, hvor SJF Bank ikke er et godt køb? For god ordens skyld: Jyske Bank og Kreditbanken skiller sig også positivt ud – dog ikke så ekstremt som SJF Bank
    11 timer siden
    Enig i din undren over prisfastsættelsen. SJF Bank har vel på den korte bane (de sidste 6-9 måneder tabt ca. 15% ift. de øvrige sammenlignelige banker. Manglende annoncering af tilbagekøb af egne aktier (på nær lige de 15 mio. DKK til medarbejderne) i februar var vel det som gjorde udslaget. Mange troede her, at de var i gang med at reservere beløb til evt. opkøb af andre banker og at der i den forbindelse ku' komme en evt. udvanding af aktiekapitalen. Efter den nylige beslutning om tilbagekøb af egne aktier tænker jeg at vejen er banet for en relativ kursoptur. Tid til at genvinde det tabte og stige mere end sektoren generelt. Deres Q1 var 'meget tilfredsstillende' og jeg tænker, at der formentlig opjusteringer i løbet af året. Og deres Q1 kan du næsten med god vilje gange med 4. Ingen specielle forhold gav medløb, måske en lille smule på kursreguleringer? De guider 675-800 før skat. 4*Q1 giver 940 mio. DKK før skat. De har til gengæld fortsat medløb i Q2, Q3 og Q4 som følge af højere renter end forventet. Og konstant pæn høj aktivitet og momentum på realkredit og investeringer. De vinder markedsandele og det samlede forretningsomfang (indlån, udlån, garantier etc..) vokser også pænt. Aktuelt ca. 10% de seneste 12 måneder.
  • 22. maj
    Djurslands Bank har i dag lukket regnskabssæsonen for bankerne med et flot kvartalsregnskab. Hvad der på overfladen ligner en lidt kedelig række regnskaber, uden de store overraskelser eller skuffelser fra de danske børsnoterede banker, gemmer reelt på flere interessante udviklinger (og en superinteressant!), som har fået undertegnede til at gøre noget, som jeg sjældent gør, nemlig justeret porteføljen – endda ganske kraftigt. Overordnet set altså ikke de store overraskelser. BEC-bankerne havde allerede inden kvartalsregnskabernes offentliggørelse opjusteret deres forventninger efter salget af BEC til Nykredit. Men jeg vil alligevel påpege: • En skuffelser • Flere skuffelser • En overraskelse • Et superregnskab (der ikke har fået den opmærksomhed, som det fortjener) En skuffelse Det er hårdt at give den nyeste dreng i klassen en hård bedømmelse, men som aktionær i AL Sydbank var jeg alligevel lidt skuffet over resultat for 1. kvartal 2026. Der findes af gode årsager ikke et bagtæppe af kvartalsregnskaber, som årets første tre måneder skal holdes op mod, så reelt kan resultatet for 1. kvartal alene sammenholdes med de udmeldte forventninger. Med et forventet resultat for 2026 på mellem 3.500.000.000 – 4.000.000.000 kr., lægger resultatet for 1. kvartal 2026 på i alt 803.000.000 kr. sig under intervallet. Det interessante spørgsmål er jo naturligvis i hvilken grad resultat er belastet af ikke-tilbagevendende omkostninger. De er i regnskabet angivet til 142.000.000 kr. (inden skat). Så selv, når der tages højde for disse, så skraber man sig kun lige ind i det udmeldte interval. Jeg ved godt, at bankerne generelt ikke har haft så store positive kursreguleringer i 1. kvartal, som de er vante til – og det tæller selvfølgelig ned i resultatet før skat. Jeg håber og tror, at når støvet har lagt sig, og hverdagen har indfundet sig, så ser vi senere på året et kvartalsregnskab, hvor resultatet på bunden runder 1 mia. kr. Flere skuffelser Kvartalet bekræftede endegyldigt tesen om, at de mindre banker har det svært – og får det relativt sværere end de større banker. Omkostningerne stigerne med langt større hast end indtægterne – også til et niveau, hvor basisresultatet er meget lidt prangende. Se f.eks. Møns Bank, der realiserer et resultat før skat på 12,0 mio. kr. – heri indregnet en tilbageførsel af nedskrivninger 8,5 mio. kr. og kursreguleringer på 1,8 mio. kr. Overskuddet på basisdriften udgør dermed 1,7 mio. kr. Så havde banken været i en periode med almindelige nedskrivning havde resultatet formentligt været rødt. Det bliver mere og mere tydeligt, at de mindre banker har svært ved at følge. I dette scenario kan jeg ikke lade være med at tænke på Nordfyns Banks ledelses konklusion om, at de ikke ville ”stå til sidst på perronen”. Dvs. blive efterladt i en situation, hvor man ikke aktivt ville have mulighed for at indgå i en fusion – men i stedet via middelmådig drift over en periode har stillet sig i en dårlig forhandlingsposition. Til de små banker og deres ønske om fortsat selvstændighed: Det er evident, at toget kører nu. En overraskelse Jeg har været (tilfreds) Skjern Bank-aktionær igennem mange år – og derfor er jeg naturligvis ikke helt objektiv i vurderingen. I modsætning til de fleste andre, så har de haft en positiv udvikling i nettorenteindtægterne (om end marginalt). Basisresultatet stiger næsten 10% i forhold til de tilsvarende resultat sidste år. Flot stigende udlån og endnu mere stigende udlån. Og ifølge min database, så rammer de det næstbedste kvartalsregnskab i bankens historie. Kun overgået af 1. kvartal 2024, der var bedre begunstiget af kursreguleringer. Så endnu engang har Skjern Bank været et positivt bekendtskab. Den eneste anke, som jeg som aktionær fortsat har mod Skjern Bank, er deres ultrakonservative resultatudlodning.
    Tag for et rigtig fint overblik. Enig i at SJF Bank er billig. Og multiplerne har ekspansionsmuligheder fremadrettet. Specielt hvis de fastholder den høje indtjening eller øger den yderligere som følge af reduktion i omkostninger. Og ja, dertil tænker jeg at Møns Bank og Lollands Bank ikke overlever som selvstændige på sigt. De bliver kørt over af udviklingen, deres indtjening kommer ikke til at ku' følge med relativt til stort set alle andre banker. De bør på et tidspunkt blive indlemmet i SJF Bank. Og endelig vil SJF Bank formentlig være en købs lækkerbisken få de større Bankdata banker du nævner. En overtagelse vil være billig og formentlig ku' klares på weekend :-) Har selv været aktiebesidder i SJF Bank siden Covid-19 tiden i 2020. Pt. 3.500 aktier i GAK 85,4.
  • 19. maj
    God omsætning her til morgen….vil SJF være guf som opkøbskandidat for en større aktør?
    for 3 dage siden
    De har sikret sig mod opkøb ved at ingen aktionær kan stemme på mere end 10% af aktiekapitalen
  • 11. apr.
    Mens vi venter… Hvor 1. kvartal på det danske bankmarked isoleret set har været ganske udramatisk, så har samme periode på den geopolitiske scene været det stik modsatte. Derfor har de fleste af os formentligt også oplevet større bølgeskvulp i vores porteføljer, end hvad der har været morsomt. Og usikkerheden er formodentligt en loyal følgesvend et stykke tid endnu. Det lønlige håb er, at fornuften sejrer – om ikke før, så i det mindste i forbindelse med midtvejsvalget i USA. Det er netop i disse tumultariske perioder, at fordelen ved at være langsigtet investor viser sig. Og jeg ser intet, der – endnu – har indvirkning på bankernes indtjening. Der er rykket lidt ved renteforventningerne – men kun i opadgående retning som følge af den stigende inflation. Det er først, hvis vi begynder at se hele brancher have problemer med forsyningerne, som længere nede ad veje kan aflejre sig i tab hos bankerne, at jeg vil begynde at genoverveje min klare overvægt i bankerne. Der er vi – efter min lægmandsvurdering – langt fra endnu. Men det bliver interessant at se, om nogle af bankerne i kvartalsregnskabet for Q1 føler sig fristede til at øge den skønsmæssige tabsbuffer yderligere. Eller om man nøjes med at omdirigere den eksisterende buffer for 117. gang – denne gang til ”usikkerhed omkring situationen i Iran”. Tro mig, jeg er fortaler for en grad af forsigtighed i forretningsførelsen, men nogle steder begynder vi at nærme os et niveau, hvor direktørerne har svært ved ikke at beskrive baggrunden for skønnet uden at smile. I min verden vil der altid være risici i forbindelse med den almindelig drift – og det burde tabshensættelserne på de faktiske udlån afspejle. I mit virke som revisor har jeg på tværs af alle mulige brancher haft drøftelser med diverse CFOs og CEOs omkring tabshensættelser på debitorer, som for bankerne vil svare til tab på udlån. Det er altid underholdende at have disse drøftelser, når begge parter godt ved, at det er en af de poster i regnskabet, der er bedst egnet til at regulere årets resultat med. Jeg mistænker ikke de danske banker for resultatregulering – jeg håber bare, at skønhensættelsen snart har nået et niveau, hvor der ikke er behov for at gøre yderligere. Jeg indleder kækt dette indlæg med at sige, at kvartalet har været udramatisk. Det er naturligvis ikke sådan, det er oplevet af de medarbejdere i de danske banker, der er ramt af de afskedigelser, der offentliggjort og gennemført i kvartalet. Ikke desto mindre, så er det netop dette moment, der for mig som investor er mest afgørende i den resterende del af 2026: Vil vi allerede i kvartalsregnskaberne i 2026 kunne se effektiviseringen via AI materialisere sig i omkostningerne? Jeg er ikke så naiv, at jeg allerede i første halvår vil kunne se noget mærkbart – men ved den mindste indikation på, at der nede ad vejen kunne være en 5-10-15% effektivisering at hente, så er vi i et scenario, hvor bankerne i min optik skal reprises – også væsentligt. Så når de første banker senere på måneden offentliggør resultaterne for 1. kvartal, så bliver det første tal jeg kigger på driftsomkostningerne i forhold til tidligere perioder. De store banker kommer helt naturligt til at rykke først på denne agenda – og min forventning/forhåbning er, at vi, uden lup, kan spore lidt allerede i kvartalsregnskabet for 3. kvartal. Min styrke som investor er dog tålmodighed, så hvis vi skal vente et par yderligere kvartaler, så går det nok. Så må jeg blot i mellemtiden nøjes med de 10% forrentning af min investering… God regnskabssæson derude! Her ville jeg egentligt have stoppet indlægget, men jeg får fra tid til anden henvendelse fra jer, venner eller kolleger om min nuværende favoritinvestering, så jeg kan måske komme nogle af disse henvendelser i forkøbet ved at være transparent omkring min Top 5: 1. Jyske Bank 2. SJF Bank (kunne der være noget interessant under opsejling?) 3. Kreditbanken (hvor længe kan den gå under radaren?) 4. Dansk Bank 5. AL Sydbank
    4. maj
    Jeg synes den bakker lidt Anders.🙂 Jeg har ikke købt endnu, men overvejer kraftigt 😀
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Nordnet Social og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
-
Sælg
Antal
-

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
1--
22--
72--
7--
47--

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Største købere

Største købere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym18.77018.77000

Største sælgere

Største sælgere
MæglerKøbtSolgtNettoInternt
Anonym18.77018.77000