Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Der var en rigtig "ketchup-effekt" her de seneste dage. Længe uden mange nyheder, før det er taget fart de seneste dage med nyheder på løbende basis.
Hvis jeg fortolker aktiemarkedsmeddelelser og mediedækning korrekt her, har Bruton/Andes nu 6 vlcc-skibe i ordre + to skibe mere som en option, med planlagt levering i 3. kvartal 2026, 1. kvartal 2027, 3. kvartal 2027, 4. kvartal 2027, 4. kvartal 2028, 2. kvartal 2029, 3. kvartal 2029 og 4. kvartal 2029. Samlet pris omkring 1070 millioner dollars. Heraf har de (Bruton og Andes) betalt omkring 50 millioner dollars, og der er over 1000 millioner dollars tilbage.
På Pareto-konferencen præsenterede de en strategi, hvor de ønsker at notere med en injektion på omkring 300 millioner dollars på New York Stock Exchange ud over denne uges emission i Oslo, og at de ville "opkøbe" Andes Tankers og dermed få en flåde på 4 skibe med en lav gældsgrad (20 procent) og tilhørende lav CBE og højt udbyttepotentiale.
Med 8 skibe bryder denne beregning sammen, så jeg har lavet nogle beregninger på to alternativer (beholde 20% gældsgrad kombineret med yderligere emission eller kopiere Himalayas gearing og styre uden yderligere emission - efter den planlagte amerikanske notering) - jf. scenarie 2 og 3 i virksomhedens præsentation sidste måned.
Givet afdragene til værftet (og forudsat at de udløser optionen på skibe 7+8):
- hvis de vælger at beholde lav gearing og høj EK (scenarie 3 i Brutons præsentation på Pareto-konferencen sidste måned), så skal de gennemføre den amerikanske børsnotering om et år og derefter endnu en nyemission på omkring 400 millioner dollars omkring årsskiftet 2027/2028. Så vil de beholde en CBE på omkring 20.000 dollars pr. skib pr. dag og en flåde på 8 skibe leveret mellem 3. kvartal 2026 og 4. kvartal 2029, men med betydelig udvanding.
- hvis de vælger at kopiere Himalayas gearing (scenarie 2 i Brutons præsentation på Pareto-konferencen sidste måned), så er den amerikanske børsnotering fin, da de vil rejse 300 millioner dollars der i løbet af det næste år. Så undgår vi yderligere udvanding, men CBE'en vil være betydeligt højere end 20.000 dollars pr. skib pr. dag.
Har andre regnet dette ud i de seneste par dage og fået lignende eller andre resultater?
Du må spørge troldmanden, der ser, hvor markedet er i 2028-29
Alle vi andre kan ikke svare dig, fordi spørgsmålet er helt talentløst.
Måske får du ingen udbytter overhovedet, måske går selskabet konkurs.
Der er nok af gæld her
Uenig. At beregne raterne i en stor tank om 3-4 år er spild af tid. Selv en troldmand ville ikke gide at gøre det, fordi krystalkuglen til sådanne øvelser ikke er opfundet. Selv på 6 måneders sigt er dette en frygtelig usikker øvelse. WB & co har sandsynligvis aldrig brugt tid på at beregne på ekstremt cykliske aktier som råolietransport mange år ud i fremtiden. Jeg tvivler stærkt på, om Berkshire nogensinde har investeret i FRO/lignende.
helt standard, når en privat placering foretages med en sådan rabat, som det skete her. Så falder aktiekursen normalt mod emissionskursen. Det er faktisk også "korrekt", at aktiemarkedet priser aktien omtrent på niveau med emissionskursen i dagene omkring emissionen.
3
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
6 nov. 15:45
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Grant of Share Options and PDMR Filings
5 nov. 22:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Issue of Consideration Shares to the Shareholders of Andes Tankers II Ltd.
24 okt. 15:45
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) - Final contracts for additional firm and optional VLCC newbuildings
23 okt. 10:35
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited – Acceptance of the Offer to the Andes Tankers II Shareholders
22 okt. 16:25
∙
Pressemeddelelse
Correction: Bruton Limited (BRUT) – Mandatory notification of trades
22 okt. 16:20
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Mandatory notification of trades
22 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Mandatory notification of trades
21 okt. 19:11
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited – Share Capital Increase
21 okt. 18:21
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Completion of a Private Placement of USD 110 million
20 okt. 06:05
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Launch of a Private Placement of up to USD 100 million
20 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Order of additional firm and optional VLCC newbuildings
13 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Exchange Offer to the Shareholders in Andes Tankers II Ltd.
11 sep. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT): Strategy Update - Contemplating the creation of a leading VLCC platform
11 sep. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) - Presentation at Pareto Securities Energy Conference 2025
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Relaterede Produkter
Bull & Bear
2025 Q2-regnskab
Kun PDF-version
112 dage siden
Nyheder og Analyser
Nyheder & Pressemeddelelse
Analyser
6 nov. 15:45
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Grant of Share Options and PDMR Filings
5 nov. 22:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Issue of Consideration Shares to the Shareholders of Andes Tankers II Ltd.
24 okt. 15:45
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) - Final contracts for additional firm and optional VLCC newbuildings
23 okt. 10:35
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited – Acceptance of the Offer to the Andes Tankers II Shareholders
22 okt. 16:25
∙
Pressemeddelelse
Correction: Bruton Limited (BRUT) – Mandatory notification of trades
22 okt. 16:20
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Mandatory notification of trades
22 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Mandatory notification of trades
21 okt. 19:11
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited – Share Capital Increase
21 okt. 18:21
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Completion of a Private Placement of USD 110 million
20 okt. 06:05
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Launch of a Private Placement of up to USD 100 million
20 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Order of additional firm and optional VLCC newbuildings
13 okt. 06:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) – Exchange Offer to the Shareholders in Andes Tankers II Ltd.
11 sep. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT): Strategy Update - Contemplating the creation of a leading VLCC platform
11 sep. 05:00
∙
Pressemeddelelse
Bruton Limited (BRUT) - Presentation at Pareto Securities Energy Conference 2025
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Der var en rigtig "ketchup-effekt" her de seneste dage. Længe uden mange nyheder, før det er taget fart de seneste dage med nyheder på løbende basis.
Hvis jeg fortolker aktiemarkedsmeddelelser og mediedækning korrekt her, har Bruton/Andes nu 6 vlcc-skibe i ordre + to skibe mere som en option, med planlagt levering i 3. kvartal 2026, 1. kvartal 2027, 3. kvartal 2027, 4. kvartal 2027, 4. kvartal 2028, 2. kvartal 2029, 3. kvartal 2029 og 4. kvartal 2029. Samlet pris omkring 1070 millioner dollars. Heraf har de (Bruton og Andes) betalt omkring 50 millioner dollars, og der er over 1000 millioner dollars tilbage.
På Pareto-konferencen præsenterede de en strategi, hvor de ønsker at notere med en injektion på omkring 300 millioner dollars på New York Stock Exchange ud over denne uges emission i Oslo, og at de ville "opkøbe" Andes Tankers og dermed få en flåde på 4 skibe med en lav gældsgrad (20 procent) og tilhørende lav CBE og højt udbyttepotentiale.
Med 8 skibe bryder denne beregning sammen, så jeg har lavet nogle beregninger på to alternativer (beholde 20% gældsgrad kombineret med yderligere emission eller kopiere Himalayas gearing og styre uden yderligere emission - efter den planlagte amerikanske notering) - jf. scenarie 2 og 3 i virksomhedens præsentation sidste måned.
Givet afdragene til værftet (og forudsat at de udløser optionen på skibe 7+8):
- hvis de vælger at beholde lav gearing og høj EK (scenarie 3 i Brutons præsentation på Pareto-konferencen sidste måned), så skal de gennemføre den amerikanske børsnotering om et år og derefter endnu en nyemission på omkring 400 millioner dollars omkring årsskiftet 2027/2028. Så vil de beholde en CBE på omkring 20.000 dollars pr. skib pr. dag og en flåde på 8 skibe leveret mellem 3. kvartal 2026 og 4. kvartal 2029, men med betydelig udvanding.
- hvis de vælger at kopiere Himalayas gearing (scenarie 2 i Brutons præsentation på Pareto-konferencen sidste måned), så er den amerikanske børsnotering fin, da de vil rejse 300 millioner dollars der i løbet af det næste år. Så undgår vi yderligere udvanding, men CBE'en vil være betydeligt højere end 20.000 dollars pr. skib pr. dag.
Har andre regnet dette ud i de seneste par dage og fået lignende eller andre resultater?
Du må spørge troldmanden, der ser, hvor markedet er i 2028-29
Alle vi andre kan ikke svare dig, fordi spørgsmålet er helt talentløst.
Måske får du ingen udbytter overhovedet, måske går selskabet konkurs.
Der er nok af gæld her
Uenig. At beregne raterne i en stor tank om 3-4 år er spild af tid. Selv en troldmand ville ikke gide at gøre det, fordi krystalkuglen til sådanne øvelser ikke er opfundet. Selv på 6 måneders sigt er dette en frygtelig usikker øvelse. WB & co har sandsynligvis aldrig brugt tid på at beregne på ekstremt cykliske aktier som råolietransport mange år ud i fremtiden. Jeg tvivler stærkt på, om Berkshire nogensinde har investeret i FRO/lignende.
helt standard, når en privat placering foretages med en sådan rabat, som det skete her. Så falder aktiekursen normalt mod emissionskursen. Det er faktisk også "korrekt", at aktiemarkedet priser aktien omtrent på niveau med emissionskursen i dagene omkring emissionen.
3
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Euronext Growth Oslo
Antal
Køb
3.000
42,6
Sælg
Antal
45,8
888
Seneste handel
Vis flere
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
43,8
64
-
-
43,8
22
-
-
43,8
68
-
-
43,8
83
-
-
43,8
9
-
-
Højest
44,4
VWAP
-
Lavest
43,4
OmsætningAntal
0,4 9.886
VWAP
-
Højest
44,4
Lavest
43,4
OmsætningAntal
0,4 9.886
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Se alle
Næste begivenhed
Finanskalender er ikke tilgængelig
Tidligere begivenheder
2025 Q2-regnskab
12. aug.
2024 Q4-regnskab
21. feb.
Data hentes fra Quartr
Relaterede Produkter
Bull & Bear
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Der var en rigtig "ketchup-effekt" her de seneste dage. Længe uden mange nyheder, før det er taget fart de seneste dage med nyheder på løbende basis.
Hvis jeg fortolker aktiemarkedsmeddelelser og mediedækning korrekt her, har Bruton/Andes nu 6 vlcc-skibe i ordre + to skibe mere som en option, med planlagt levering i 3. kvartal 2026, 1. kvartal 2027, 3. kvartal 2027, 4. kvartal 2027, 4. kvartal 2028, 2. kvartal 2029, 3. kvartal 2029 og 4. kvartal 2029. Samlet pris omkring 1070 millioner dollars. Heraf har de (Bruton og Andes) betalt omkring 50 millioner dollars, og der er over 1000 millioner dollars tilbage.
På Pareto-konferencen præsenterede de en strategi, hvor de ønsker at notere med en injektion på omkring 300 millioner dollars på New York Stock Exchange ud over denne uges emission i Oslo, og at de ville "opkøbe" Andes Tankers og dermed få en flåde på 4 skibe med en lav gældsgrad (20 procent) og tilhørende lav CBE og højt udbyttepotentiale.
Med 8 skibe bryder denne beregning sammen, så jeg har lavet nogle beregninger på to alternativer (beholde 20% gældsgrad kombineret med yderligere emission eller kopiere Himalayas gearing og styre uden yderligere emission - efter den planlagte amerikanske notering) - jf. scenarie 2 og 3 i virksomhedens præsentation sidste måned.
Givet afdragene til værftet (og forudsat at de udløser optionen på skibe 7+8):
- hvis de vælger at beholde lav gearing og høj EK (scenarie 3 i Brutons præsentation på Pareto-konferencen sidste måned), så skal de gennemføre den amerikanske børsnotering om et år og derefter endnu en nyemission på omkring 400 millioner dollars omkring årsskiftet 2027/2028. Så vil de beholde en CBE på omkring 20.000 dollars pr. skib pr. dag og en flåde på 8 skibe leveret mellem 3. kvartal 2026 og 4. kvartal 2029, men med betydelig udvanding.
- hvis de vælger at kopiere Himalayas gearing (scenarie 2 i Brutons præsentation på Pareto-konferencen sidste måned), så er den amerikanske børsnotering fin, da de vil rejse 300 millioner dollars der i løbet af det næste år. Så undgår vi yderligere udvanding, men CBE'en vil være betydeligt højere end 20.000 dollars pr. skib pr. dag.
Har andre regnet dette ud i de seneste par dage og fået lignende eller andre resultater?
Du må spørge troldmanden, der ser, hvor markedet er i 2028-29
Alle vi andre kan ikke svare dig, fordi spørgsmålet er helt talentløst.
Måske får du ingen udbytter overhovedet, måske går selskabet konkurs.
Der er nok af gæld her
Uenig. At beregne raterne i en stor tank om 3-4 år er spild af tid. Selv en troldmand ville ikke gide at gøre det, fordi krystalkuglen til sådanne øvelser ikke er opfundet. Selv på 6 måneders sigt er dette en frygtelig usikker øvelse. WB & co har sandsynligvis aldrig brugt tid på at beregne på ekstremt cykliske aktier som råolietransport mange år ud i fremtiden. Jeg tvivler stærkt på, om Berkshire nogensinde har investeret i FRO/lignende.
helt standard, når en privat placering foretages med en sådan rabat, som det skete her. Så falder aktiekursen normalt mod emissionskursen. Det er faktisk også "korrekt", at aktiemarkedet priser aktien omtrent på niveau med emissionskursen i dagene omkring emissionen.
3
Vis flere
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Euronext Growth Oslo
Antal
Køb
3.000
42,6
Sælg
Antal
45,8
888
Seneste handel
Vis flere
Tid
Pris
Antal
Købere
Sælgere
43,8
64
-
-
43,8
22
-
-
43,8
68
-
-
43,8
83
-
-
43,8
9
-
-
Højest
44,4
VWAP
-
Lavest
43,4
OmsætningAntal
0,4 9.886
VWAP
-
Højest
44,4
Lavest
43,4
OmsætningAntal
0,4 9.886
Risikoinformation vedrørende aktiehandel
Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.