Q3
NY
6 dage siden‧45 min
1,2004 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,66 %
Direkte afkast
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
700
Sælg
Antal
2.850
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 31 | - | - | ||
| 3 | - | - | ||
| 89 | - | - | ||
| 31 | - | - | ||
| 14 | - | - |
Højest
77VWAP
Lavest
75,7OmsætningAntal
3,6 47.829
VWAP
Højest
77Lavest
75,7OmsætningAntal
3,6 47.829
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4 | 13. feb. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3 | 28. okt. | |
| 2025 Q2 | 21. aug. | |
| 2025 Q1 | 8. maj | |
| 2024 Generalforsamling | 23. apr. | |
| 2024 Q4 | 14. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 29. okt.·Norges Klaveness Combination Carriers (KCC) er fortsat på vagt over for faldende nybygningspriser for at øge sin flåde. Det Oslo-noterede selskab har tre nye Cabu kaustisk soda- og tørlastskibe på 83.000 dwt, der leverer fra næste år. Administrerende direktør Engebret Dahm udtalte ved en indtjeningskonference: "Vi følger selvfølgelig nybygningsmarkedet meget nøje." "Jeg tror, at vi indtil videre stadig er på et højere niveau end det, vi kontraherede Cabus på tilbage i 2023," tilføjede han. "Så på disse niveauer vil vi helt sikkert ikke kontrahere nogen skibe." Men administrerende direktør sagde: "Vi håber, at vi vil se et svagt nybygningsmarked i næste år, og vi vil selvfølgelig evaluere." Dahm forklarede, at KCC ikke har "det, vi kalder et finanspolitisk behov for fornyelse, og heller ikke et handelsbehov for at tilføje flere skibe". "Men vi ser potentialet i, at vi kan udvikle markeder og handler, hvor flere skibe kunne passe ind," sagde han ved konferencen. Der har været analytikerspekulationer om, at KCC kunne forsøge at forlænge levetiden på sine to ældste Cabu-skibe, bygget i 2001, mens raterne er høje. Dahm bekræftede, at selvom de nye skibe vil være større og mere effektive end de nuværende fartøjer, er hensigten at holde veteranskibene operationelle. Han forventer, at den første af de to Cabu-skibe, der er bygget i 2001, går i tørdok i fjerde kvartal, afhængigt af at skibet sikrer en kontrakt på to til tre år. KCC håber at kunne annoncere denne aftale i de kommende uger. Det andet fartøj fylder ikke 25 år før næste oktober. "Vi vil sandsynligvis handle hende til Australien indtil da, og derefter sigter vi mod at kunne sætte hende i nye handler og bringe hende gennem den 25-årige dokning i den sidste del af næste år," sagde Dahm i opkaldet. "Så hensigten er at holde de to damer kørende, givet den høje kvalitet, tekniske kvalitet og ydeevne." Administrerende direktør sagde, at KCC har "investeret mange penge" i vedligeholdelse af Cabus, fordi ejeren, efterhånden som skibene bliver ældre, skal vise "en toppræstation og en teknisk standard af højeste kvalitet, når SIRE og havnestatsinspektører kommer om bord". Dahm tilføjede, at omkostningerne til tørdokning ikke vil være meget højere end de 20-årige specialundersøgelser - omkring 3,5 millioner dollars pr. skib. For Cleanbu-flåden, der transporterer olieprodukter og tørlast, er fokus på at forbedre handelseffektiviteten. Deres hovedaktivitet har været vest for Suez, som har været den bedst præsterende handel, forklarede Dahm. "Bekræftelsen af USTR-reguleringen [havneafgifter] og at Cleanbus ikke vil blive påvirket, giver den forudsigelighed, vi har brug for," tilføjede han. Administrerende direktør sagde, at udsigterne for 2026 er gode, med forventet stærk kontraktopbakning og også udsigt til forbedret handel. "Så vi håber, at vi vil fortsætte med at levere det, vi lover: overpræstation i indtjening sammenlignet med standardmarkedet, med lavere volatilitet," konkluderede han. Ophavsret: TradeWinds, simpelthen den bedste!
- 28. okt.·Nøgleinformation vedrørende udbytte for tredje kvartal 2025: - Udbyttebeløb: USD 0,12 pr. aktie - Deklareret valuta: USD - Sidste handelsdag inklusive rettighed: 30. oktober 2025 - Ex-dato: 31. oktober 2025 - Registreringsdato: 3. november 2025 - Betalingsdato: Omkring den 13. november 2025 - Godkendelsesdato: 27. oktober 2025 - Udbytte udbetales i NOK. USD NOK-kursen fastsættes inden udbetaling.
- 28. okt.·Højdepunkter for 3. kvartal 2025: EBITDA på 24,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 18,1 millioner USD) og EBT på 12,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 6,7 millioner USD). CABU TCE-omsætning på 30.062 USD/dag (2. kvartal 2025: 26.365 USD/dag), hvilket overgår MR-indekset med 40%. CLEANBU TCE-omsætning på 27.740 USD/dag (2. kvartal 2025: 22.843 USD/dag), hvilket overgår LR1-indekset med 10%. Udbytte på 0,12 USD pr. aktie for 3. kvartal 2025, svarende til 7,1 millioner USD (2. kvartal 2025: 0,05 USD pr. aktie). KCC vil ikke blive væsentligt påvirket af de amerikanske og kinesiske havneafgifter, der træder i kraft den 14. oktober 2025. Effektivitetsforbedringer driver stærk CO2-intensitet med en flåde-EEOI på 6,1 for kvartalet. Højdepunkt: Udbytte på $0,12 - Ikke dårligt!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q3
NY
6 dage siden‧45 min
1,2004 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,66 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 29. okt.·Norges Klaveness Combination Carriers (KCC) er fortsat på vagt over for faldende nybygningspriser for at øge sin flåde. Det Oslo-noterede selskab har tre nye Cabu kaustisk soda- og tørlastskibe på 83.000 dwt, der leverer fra næste år. Administrerende direktør Engebret Dahm udtalte ved en indtjeningskonference: "Vi følger selvfølgelig nybygningsmarkedet meget nøje." "Jeg tror, at vi indtil videre stadig er på et højere niveau end det, vi kontraherede Cabus på tilbage i 2023," tilføjede han. "Så på disse niveauer vil vi helt sikkert ikke kontrahere nogen skibe." Men administrerende direktør sagde: "Vi håber, at vi vil se et svagt nybygningsmarked i næste år, og vi vil selvfølgelig evaluere." Dahm forklarede, at KCC ikke har "det, vi kalder et finanspolitisk behov for fornyelse, og heller ikke et handelsbehov for at tilføje flere skibe". "Men vi ser potentialet i, at vi kan udvikle markeder og handler, hvor flere skibe kunne passe ind," sagde han ved konferencen. Der har været analytikerspekulationer om, at KCC kunne forsøge at forlænge levetiden på sine to ældste Cabu-skibe, bygget i 2001, mens raterne er høje. Dahm bekræftede, at selvom de nye skibe vil være større og mere effektive end de nuværende fartøjer, er hensigten at holde veteranskibene operationelle. Han forventer, at den første af de to Cabu-skibe, der er bygget i 2001, går i tørdok i fjerde kvartal, afhængigt af at skibet sikrer en kontrakt på to til tre år. KCC håber at kunne annoncere denne aftale i de kommende uger. Det andet fartøj fylder ikke 25 år før næste oktober. "Vi vil sandsynligvis handle hende til Australien indtil da, og derefter sigter vi mod at kunne sætte hende i nye handler og bringe hende gennem den 25-årige dokning i den sidste del af næste år," sagde Dahm i opkaldet. "Så hensigten er at holde de to damer kørende, givet den høje kvalitet, tekniske kvalitet og ydeevne." Administrerende direktør sagde, at KCC har "investeret mange penge" i vedligeholdelse af Cabus, fordi ejeren, efterhånden som skibene bliver ældre, skal vise "en toppræstation og en teknisk standard af højeste kvalitet, når SIRE og havnestatsinspektører kommer om bord". Dahm tilføjede, at omkostningerne til tørdokning ikke vil være meget højere end de 20-årige specialundersøgelser - omkring 3,5 millioner dollars pr. skib. For Cleanbu-flåden, der transporterer olieprodukter og tørlast, er fokus på at forbedre handelseffektiviteten. Deres hovedaktivitet har været vest for Suez, som har været den bedst præsterende handel, forklarede Dahm. "Bekræftelsen af USTR-reguleringen [havneafgifter] og at Cleanbus ikke vil blive påvirket, giver den forudsigelighed, vi har brug for," tilføjede han. Administrerende direktør sagde, at udsigterne for 2026 er gode, med forventet stærk kontraktopbakning og også udsigt til forbedret handel. "Så vi håber, at vi vil fortsætte med at levere det, vi lover: overpræstation i indtjening sammenlignet med standardmarkedet, med lavere volatilitet," konkluderede han. Ophavsret: TradeWinds, simpelthen den bedste!
- 28. okt.·Nøgleinformation vedrørende udbytte for tredje kvartal 2025: - Udbyttebeløb: USD 0,12 pr. aktie - Deklareret valuta: USD - Sidste handelsdag inklusive rettighed: 30. oktober 2025 - Ex-dato: 31. oktober 2025 - Registreringsdato: 3. november 2025 - Betalingsdato: Omkring den 13. november 2025 - Godkendelsesdato: 27. oktober 2025 - Udbytte udbetales i NOK. USD NOK-kursen fastsættes inden udbetaling.
- 28. okt.·Højdepunkter for 3. kvartal 2025: EBITDA på 24,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 18,1 millioner USD) og EBT på 12,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 6,7 millioner USD). CABU TCE-omsætning på 30.062 USD/dag (2. kvartal 2025: 26.365 USD/dag), hvilket overgår MR-indekset med 40%. CLEANBU TCE-omsætning på 27.740 USD/dag (2. kvartal 2025: 22.843 USD/dag), hvilket overgår LR1-indekset med 10%. Udbytte på 0,12 USD pr. aktie for 3. kvartal 2025, svarende til 7,1 millioner USD (2. kvartal 2025: 0,05 USD pr. aktie). KCC vil ikke blive væsentligt påvirket af de amerikanske og kinesiske havneafgifter, der træder i kraft den 14. oktober 2025. Effektivitetsforbedringer driver stærk CO2-intensitet med en flåde-EEOI på 6,1 for kvartalet. Højdepunkt: Udbytte på $0,12 - Ikke dårligt!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
700
Sælg
Antal
2.850
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 31 | - | - | ||
| 3 | - | - | ||
| 89 | - | - | ||
| 31 | - | - | ||
| 14 | - | - |
Højest
77VWAP
Lavest
75,7OmsætningAntal
3,6 47.829
VWAP
Højest
77Lavest
75,7OmsætningAntal
3,6 47.829
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4 | 13. feb. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3 | 28. okt. | |
| 2025 Q2 | 21. aug. | |
| 2025 Q1 | 8. maj | |
| 2024 Generalforsamling | 23. apr. | |
| 2024 Q4 | 14. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Q3
NY
6 dage siden‧45 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4 | 13. feb. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3 | 28. okt. | |
| 2025 Q2 | 21. aug. | |
| 2025 Q1 | 8. maj | |
| 2024 Generalforsamling | 23. apr. | |
| 2024 Q4 | 14. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
1,2004 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,66 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 29. okt.·Norges Klaveness Combination Carriers (KCC) er fortsat på vagt over for faldende nybygningspriser for at øge sin flåde. Det Oslo-noterede selskab har tre nye Cabu kaustisk soda- og tørlastskibe på 83.000 dwt, der leverer fra næste år. Administrerende direktør Engebret Dahm udtalte ved en indtjeningskonference: "Vi følger selvfølgelig nybygningsmarkedet meget nøje." "Jeg tror, at vi indtil videre stadig er på et højere niveau end det, vi kontraherede Cabus på tilbage i 2023," tilføjede han. "Så på disse niveauer vil vi helt sikkert ikke kontrahere nogen skibe." Men administrerende direktør sagde: "Vi håber, at vi vil se et svagt nybygningsmarked i næste år, og vi vil selvfølgelig evaluere." Dahm forklarede, at KCC ikke har "det, vi kalder et finanspolitisk behov for fornyelse, og heller ikke et handelsbehov for at tilføje flere skibe". "Men vi ser potentialet i, at vi kan udvikle markeder og handler, hvor flere skibe kunne passe ind," sagde han ved konferencen. Der har været analytikerspekulationer om, at KCC kunne forsøge at forlænge levetiden på sine to ældste Cabu-skibe, bygget i 2001, mens raterne er høje. Dahm bekræftede, at selvom de nye skibe vil være større og mere effektive end de nuværende fartøjer, er hensigten at holde veteranskibene operationelle. Han forventer, at den første af de to Cabu-skibe, der er bygget i 2001, går i tørdok i fjerde kvartal, afhængigt af at skibet sikrer en kontrakt på to til tre år. KCC håber at kunne annoncere denne aftale i de kommende uger. Det andet fartøj fylder ikke 25 år før næste oktober. "Vi vil sandsynligvis handle hende til Australien indtil da, og derefter sigter vi mod at kunne sætte hende i nye handler og bringe hende gennem den 25-årige dokning i den sidste del af næste år," sagde Dahm i opkaldet. "Så hensigten er at holde de to damer kørende, givet den høje kvalitet, tekniske kvalitet og ydeevne." Administrerende direktør sagde, at KCC har "investeret mange penge" i vedligeholdelse af Cabus, fordi ejeren, efterhånden som skibene bliver ældre, skal vise "en toppræstation og en teknisk standard af højeste kvalitet, når SIRE og havnestatsinspektører kommer om bord". Dahm tilføjede, at omkostningerne til tørdokning ikke vil være meget højere end de 20-årige specialundersøgelser - omkring 3,5 millioner dollars pr. skib. For Cleanbu-flåden, der transporterer olieprodukter og tørlast, er fokus på at forbedre handelseffektiviteten. Deres hovedaktivitet har været vest for Suez, som har været den bedst præsterende handel, forklarede Dahm. "Bekræftelsen af USTR-reguleringen [havneafgifter] og at Cleanbus ikke vil blive påvirket, giver den forudsigelighed, vi har brug for," tilføjede han. Administrerende direktør sagde, at udsigterne for 2026 er gode, med forventet stærk kontraktopbakning og også udsigt til forbedret handel. "Så vi håber, at vi vil fortsætte med at levere det, vi lover: overpræstation i indtjening sammenlignet med standardmarkedet, med lavere volatilitet," konkluderede han. Ophavsret: TradeWinds, simpelthen den bedste!
- 28. okt.·Nøgleinformation vedrørende udbytte for tredje kvartal 2025: - Udbyttebeløb: USD 0,12 pr. aktie - Deklareret valuta: USD - Sidste handelsdag inklusive rettighed: 30. oktober 2025 - Ex-dato: 31. oktober 2025 - Registreringsdato: 3. november 2025 - Betalingsdato: Omkring den 13. november 2025 - Godkendelsesdato: 27. oktober 2025 - Udbytte udbetales i NOK. USD NOK-kursen fastsættes inden udbetaling.
- 28. okt.·Højdepunkter for 3. kvartal 2025: EBITDA på 24,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 18,1 millioner USD) og EBT på 12,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 6,7 millioner USD). CABU TCE-omsætning på 30.062 USD/dag (2. kvartal 2025: 26.365 USD/dag), hvilket overgår MR-indekset med 40%. CLEANBU TCE-omsætning på 27.740 USD/dag (2. kvartal 2025: 22.843 USD/dag), hvilket overgår LR1-indekset med 10%. Udbytte på 0,12 USD pr. aktie for 3. kvartal 2025, svarende til 7,1 millioner USD (2. kvartal 2025: 0,05 USD pr. aktie). KCC vil ikke blive væsentligt påvirket af de amerikanske og kinesiske havneafgifter, der træder i kraft den 14. oktober 2025. Effektivitetsforbedringer driver stærk CO2-intensitet med en flåde-EEOI på 6,1 for kvartalet. Højdepunkt: Udbytte på $0,12 - Ikke dårligt!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
700
Sælg
Antal
2.850
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 31 | - | - | ||
| 3 | - | - | ||
| 89 | - | - | ||
| 31 | - | - | ||
| 14 | - | - |
Højest
77VWAP
Lavest
75,7OmsætningAntal
3,6 47.829
VWAP
Højest
77Lavest
75,7OmsætningAntal
3,6 47.829
Mæglerstatistik
Ingen data fundet






