Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

81,70NOK
-0,37% (-0,30)
Ved markedsluk
Højest82,80
Lavest81,70
Omsætning
2,4 MNOK
81,70NOK
-0,37% (-0,30)
Ved markedsluk
Højest82,80
Lavest81,70
Omsætning
2,4 MNOK

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

81,70NOK
-0,37% (-0,30)
Ved markedsluk
Højest82,80
Lavest81,70
Omsætning
2,4 MNOK
81,70NOK
-0,37% (-0,30)
Ved markedsluk
Højest82,80
Lavest81,70
Omsætning
2,4 MNOK

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

81,70NOK
-0,37% (-0,30)
Ved markedsluk
Højest82,80
Lavest81,70
Omsætning
2,4 MNOK
81,70NOK
-0,37% (-0,30)
Ved markedsluk
Højest82,80
Lavest81,70
Omsætning
2,4 MNOK
2025 Q3-regnskab
47 dage siden45 min
1,214 NOK/aktie
Seneste udbytte
3,90 %Direkte afkast

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
699
Sælg
Antal
198

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
85--
154--
10--
64--
20--
Højest
82,8
VWAP
-
Lavest
81,7
OmsætningAntal
2,4 29.794
VWAP
-
Højest
82,8
Lavest
81,7
OmsætningAntal
2,4 29.794

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
13. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab28. okt.
2025 Q2-regnskab21. aug.
2025 Q1-regnskab8. maj
2024 Q4-regnskab14. feb.
2024 Q3-regnskab30. okt. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Oslo-noterede Klaveness Combination Carriers (KCC) har indgået en ny charteraftale for at holde sit ældste skib i drift langt ud over 25-årsalderen. Den norske skibsreder sagde, at den havde underskrevet en 32-måneders befragtningskontrakt (COA) med start i marts 2026, når det 73.000-dwt store skib Barcarena (bygget 2001) når sin milepælsfødselsdag. Aftalen, for hvilken ingen prisinformation blev afsløret, blev indgået med Alumina do Norte do Brasil (Alunorte). Befrakteren er det største aluminiumoxidraffinaderi uden for Kina. Fartøjet vil importere kaustisk soda-opløsningen til det brasilianske anlæg. Cabu-skibet, et af to bygget i 2001 i KCC-flåden, kan også transportere tørlast. Virksomheden tilføjede: ”Når markedsmuligheder opstår, vil Barcarena også transportere tørlaster på nordgående rejser, hvilket optimerer fartøjsudnyttelsen og reducerer ballasttiden.” Fartøjet afsluttede sin 25-års fornyelsesdokning denne måned, hvilket forlænger dets driftslevetid. KCC ejer og driver otte Cabus og otte Cleanbu olieprodukt- og tørlastskibe. Tre nye 83.000-dwt Cabus leveres næste år. Der havde været spekulationer om, at de to 2001-årgangsenheder kunne fortsætte med at operere, mens raterne forblev høje. Administrerende direktør Engebret Dahm havde fortalt under et indtjeningsopkald i oktober, at selvom de nye skibe vil være større og mere effektive end de nuværende fartøjer, var hensigten at holde veteranerne operationelle. Han havde forventet, at den første af duoen ville gå i tørdok i fjerde kvartal, afhængigt af at skibet sikrede en kontrakt på to til tre år. Det andet fartøj, Banastar, fylder ikke 25 før næste oktober. ”Vi vil sandsynligvis handle med hende til Australien indtil da, og så sigter vi mod at kunne sætte hende i nye handler og føre hende gennem 25-års dokningen i sidste del af næste år,” sagde Dahm under opkaldet. ”Så hensigten er at holde de to damer kørende, givet den høje kvalitet, tekniske kvalitet og ydeevne.” CEO'en sagde, at KCC har ”lagt mange penge” i at vedligeholde Cabus-skibene, for når skibene bliver ældre, skal ejeren vise ”en topydelse og en teknisk standard af topkvalitet, når SIRE- og havnestatsinspektører kommer om bord”. Dahm tilføjede, at tørdokningsomkostningerne ikke vil være meget højere end de 20-årige specialundersøgelser — omkring $3.5m per skib. Copyright. TradeWinds, simpelthen det bedste!
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Tak for dejlig info. Troen på fremtiden for KCC øges for mit vedkommende. Ledelsen virker til at være rigtig på dupperne på flere måder. Jeg tror nok aldrig på enorme stigninger med denne aktie, men i mit hoved tror jeg på mindst 20% om året inklusive udbytter. Dem der kom ind på under 60 ramte bunden perfekt. Jeg er snart på GAV🥳
  • for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Oslo (Infront TDN Direkt): Klaveness Combination Carriers' strategi for de kommende år vil være rettet mod yderligere ekspansion og værdiskabelse. Det fremgår af en meddelelse i forbindelse med selskabets kapitalmarkedsdag onsdag. Selskabet opretholder udbyttepolitikken om at udlodde mindst 80 procent af justeret fri pengestrøm til egenkapitalen gennem kvartalsvise udbetalinger. -Vi vil styrke effektiviteten på tværs af virksomheden og udvide til nye fragter med nye kunder inden for vores to kombinationssegmenter for at løfte indtjeningen yderligere. Vi vil også udforske nye kombinationskoncepter med ambitionen om at gå ind på nye markeder over tid. Med en solid finansiel position og uændret udbyttepolitik er KCC godt positioneret til at levere attraktive aktionærudbytter, siger koncernchef Engebret Dahm. Strategiske ambitioner 2026--2030 indebærer følgende: Føre CABU-virksomheden ind i en ny fase med levering af CABU III-nybygninger i 2026, øge markedsandelen i Australien og diversificere til nye regioner. Videreudvikle og ekspandere CLEANBU-segmentet ved at tilføre nye kunder og fragter, særligt rettet mod ruter øst for Suez, og etablere et stærkt fundament for yderligere flådevækst. Udforske nye combination carrier-koncepter baseret på bred erfaring fra eksisterende koncepter. Udnytte den markedsledende position inden for lavudledningsskibsfart og levere på høje ambitioner om dekarbonisering. Fortsætte med at prioritere direkte afkast til aktionærerne gennem høje kvartalsvise udbytteudbetalinger.
  • 9. dec.
    ·
    9. dec.
    ·
    KCC: Forlænget drift af det 2001-byggede CABU-fartøj MV Barcarena Oslo, 9. december 2025: Et datterselskab af Klaveness Combination Carriers ASA ("KCC" eller "Selskabet") har indgået en 32-måneders befragtningskontrakt med start marts 2026 med Alumina do Norte do Brasil (Alunorte), det største aluminiumoxidraffinaderi uden for Kina, for transport af kaustisk sodaopløsning til deres aluminiumoxidraffinaderi i Brasilien. Kontrakten vil beskæftige MV Barcarena, et af de 2001-byggede CABU-fartøjer. Når markedsmuligheder opstår, vil MV Barcarena også transportere tørlaster på nordgående rejser, hvilket optimerer fartøjsudnyttelsen og reducerer ballasttiden. Fartøjet færdiggjorde i begyndelsen af december den 25-årige fornyelsesdokning, hvilket forlænger dets driftslevetid. For yderligere spørgsmål, kontakt venligst: Engebret Dahm, CEO Telefon: +47 957 46 851 Liv Dyrnes, CFO og Deputy CEO Telefon: +47 976 60 561 Om Klaveness Combination Carriers ASA: KCC er verdensførende inden for kombinationsskibe, ejer og driver otte CABU- og otte CLEANBU-kombinationsskibe med tre CABU-skibe under konstruktion til levering i 2026. KCC's kombinationsskibe er bygget til transport af både våde og tørre bulklaster og drives i handler, hvor skibene effektivt kombinerer tørre og våde laster med minimal ballast. Gennem deres høje udnyttelse og effektivitet udleder skibene op til 40% mindre CO2 pr. transporteret ton sammenlignet med standard tank- og tørlastskibe i nuværende og målrettede kombinationshandelsmønstre.
  • 7. dec.
    ·
    7. dec.
    ·
    Til jer i Oslo-området, så minder jeg om at KCC skal have Capital Markets Day nu førstkommende Onsdag🚢Der vil også være mulighed for 1 til 1 samtaler efter frokost 😃 Registrer her: https://www.combinationcarriers.com/capital-markets-day-2025
  • 28. nov. · Redigeret
    ·
    28. nov. · Redigeret
    ·
    I går nåede BCI(produkttankindeks) højeste niveau for året, og BDI(tørbulkindeks) højeste niveau i 2 år. Det bliver interessant at se, hvad der sker, når KCC fremlægger regnskab for Q4, og kineserne åbner efter nytår i marts 2026… Da med 2 nye skibe på vandet.
    3. dec.
    ·
    3. dec.
    ·
    Det kommer til at blive meget godt!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab
47 dage siden45 min
1,214 NOK/aktie
Seneste udbytte
3,90 %Direkte afkast

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Oslo-noterede Klaveness Combination Carriers (KCC) har indgået en ny charteraftale for at holde sit ældste skib i drift langt ud over 25-årsalderen. Den norske skibsreder sagde, at den havde underskrevet en 32-måneders befragtningskontrakt (COA) med start i marts 2026, når det 73.000-dwt store skib Barcarena (bygget 2001) når sin milepælsfødselsdag. Aftalen, for hvilken ingen prisinformation blev afsløret, blev indgået med Alumina do Norte do Brasil (Alunorte). Befrakteren er det største aluminiumoxidraffinaderi uden for Kina. Fartøjet vil importere kaustisk soda-opløsningen til det brasilianske anlæg. Cabu-skibet, et af to bygget i 2001 i KCC-flåden, kan også transportere tørlast. Virksomheden tilføjede: ”Når markedsmuligheder opstår, vil Barcarena også transportere tørlaster på nordgående rejser, hvilket optimerer fartøjsudnyttelsen og reducerer ballasttiden.” Fartøjet afsluttede sin 25-års fornyelsesdokning denne måned, hvilket forlænger dets driftslevetid. KCC ejer og driver otte Cabus og otte Cleanbu olieprodukt- og tørlastskibe. Tre nye 83.000-dwt Cabus leveres næste år. Der havde været spekulationer om, at de to 2001-årgangsenheder kunne fortsætte med at operere, mens raterne forblev høje. Administrerende direktør Engebret Dahm havde fortalt under et indtjeningsopkald i oktober, at selvom de nye skibe vil være større og mere effektive end de nuværende fartøjer, var hensigten at holde veteranerne operationelle. Han havde forventet, at den første af duoen ville gå i tørdok i fjerde kvartal, afhængigt af at skibet sikrede en kontrakt på to til tre år. Det andet fartøj, Banastar, fylder ikke 25 før næste oktober. ”Vi vil sandsynligvis handle med hende til Australien indtil da, og så sigter vi mod at kunne sætte hende i nye handler og føre hende gennem 25-års dokningen i sidste del af næste år,” sagde Dahm under opkaldet. ”Så hensigten er at holde de to damer kørende, givet den høje kvalitet, tekniske kvalitet og ydeevne.” CEO'en sagde, at KCC har ”lagt mange penge” i at vedligeholde Cabus-skibene, for når skibene bliver ældre, skal ejeren vise ”en topydelse og en teknisk standard af topkvalitet, når SIRE- og havnestatsinspektører kommer om bord”. Dahm tilføjede, at tørdokningsomkostningerne ikke vil være meget højere end de 20-årige specialundersøgelser — omkring $3.5m per skib. Copyright. TradeWinds, simpelthen det bedste!
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Tak for dejlig info. Troen på fremtiden for KCC øges for mit vedkommende. Ledelsen virker til at være rigtig på dupperne på flere måder. Jeg tror nok aldrig på enorme stigninger med denne aktie, men i mit hoved tror jeg på mindst 20% om året inklusive udbytter. Dem der kom ind på under 60 ramte bunden perfekt. Jeg er snart på GAV🥳
  • for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Oslo (Infront TDN Direkt): Klaveness Combination Carriers' strategi for de kommende år vil være rettet mod yderligere ekspansion og værdiskabelse. Det fremgår af en meddelelse i forbindelse med selskabets kapitalmarkedsdag onsdag. Selskabet opretholder udbyttepolitikken om at udlodde mindst 80 procent af justeret fri pengestrøm til egenkapitalen gennem kvartalsvise udbetalinger. -Vi vil styrke effektiviteten på tværs af virksomheden og udvide til nye fragter med nye kunder inden for vores to kombinationssegmenter for at løfte indtjeningen yderligere. Vi vil også udforske nye kombinationskoncepter med ambitionen om at gå ind på nye markeder over tid. Med en solid finansiel position og uændret udbyttepolitik er KCC godt positioneret til at levere attraktive aktionærudbytter, siger koncernchef Engebret Dahm. Strategiske ambitioner 2026--2030 indebærer følgende: Føre CABU-virksomheden ind i en ny fase med levering af CABU III-nybygninger i 2026, øge markedsandelen i Australien og diversificere til nye regioner. Videreudvikle og ekspandere CLEANBU-segmentet ved at tilføre nye kunder og fragter, særligt rettet mod ruter øst for Suez, og etablere et stærkt fundament for yderligere flådevækst. Udforske nye combination carrier-koncepter baseret på bred erfaring fra eksisterende koncepter. Udnytte den markedsledende position inden for lavudledningsskibsfart og levere på høje ambitioner om dekarbonisering. Fortsætte med at prioritere direkte afkast til aktionærerne gennem høje kvartalsvise udbytteudbetalinger.
  • 9. dec.
    ·
    9. dec.
    ·
    KCC: Forlænget drift af det 2001-byggede CABU-fartøj MV Barcarena Oslo, 9. december 2025: Et datterselskab af Klaveness Combination Carriers ASA ("KCC" eller "Selskabet") har indgået en 32-måneders befragtningskontrakt med start marts 2026 med Alumina do Norte do Brasil (Alunorte), det største aluminiumoxidraffinaderi uden for Kina, for transport af kaustisk sodaopløsning til deres aluminiumoxidraffinaderi i Brasilien. Kontrakten vil beskæftige MV Barcarena, et af de 2001-byggede CABU-fartøjer. Når markedsmuligheder opstår, vil MV Barcarena også transportere tørlaster på nordgående rejser, hvilket optimerer fartøjsudnyttelsen og reducerer ballasttiden. Fartøjet færdiggjorde i begyndelsen af december den 25-årige fornyelsesdokning, hvilket forlænger dets driftslevetid. For yderligere spørgsmål, kontakt venligst: Engebret Dahm, CEO Telefon: +47 957 46 851 Liv Dyrnes, CFO og Deputy CEO Telefon: +47 976 60 561 Om Klaveness Combination Carriers ASA: KCC er verdensførende inden for kombinationsskibe, ejer og driver otte CABU- og otte CLEANBU-kombinationsskibe med tre CABU-skibe under konstruktion til levering i 2026. KCC's kombinationsskibe er bygget til transport af både våde og tørre bulklaster og drives i handler, hvor skibene effektivt kombinerer tørre og våde laster med minimal ballast. Gennem deres høje udnyttelse og effektivitet udleder skibene op til 40% mindre CO2 pr. transporteret ton sammenlignet med standard tank- og tørlastskibe i nuværende og målrettede kombinationshandelsmønstre.
  • 7. dec.
    ·
    7. dec.
    ·
    Til jer i Oslo-området, så minder jeg om at KCC skal have Capital Markets Day nu førstkommende Onsdag🚢Der vil også være mulighed for 1 til 1 samtaler efter frokost 😃 Registrer her: https://www.combinationcarriers.com/capital-markets-day-2025
  • 28. nov. · Redigeret
    ·
    28. nov. · Redigeret
    ·
    I går nåede BCI(produkttankindeks) højeste niveau for året, og BDI(tørbulkindeks) højeste niveau i 2 år. Det bliver interessant at se, hvad der sker, når KCC fremlægger regnskab for Q4, og kineserne åbner efter nytår i marts 2026… Da med 2 nye skibe på vandet.
    3. dec.
    ·
    3. dec.
    ·
    Det kommer til at blive meget godt!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
699
Sælg
Antal
198

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
85--
154--
10--
64--
20--
Højest
82,8
VWAP
-
Lavest
81,7
OmsætningAntal
2,4 29.794
VWAP
-
Højest
82,8
Lavest
81,7
OmsætningAntal
2,4 29.794

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
13. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab28. okt.
2025 Q2-regnskab21. aug.
2025 Q1-regnskab8. maj
2024 Q4-regnskab14. feb.
2024 Q3-regnskab30. okt. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab
47 dage siden45 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
13. feb. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab28. okt.
2025 Q2-regnskab21. aug.
2025 Q1-regnskab8. maj
2024 Q4-regnskab14. feb.
2024 Q3-regnskab30. okt. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterede Produkter

1,214 NOK/aktie
Seneste udbytte
3,90 %Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Oslo-noterede Klaveness Combination Carriers (KCC) har indgået en ny charteraftale for at holde sit ældste skib i drift langt ud over 25-årsalderen. Den norske skibsreder sagde, at den havde underskrevet en 32-måneders befragtningskontrakt (COA) med start i marts 2026, når det 73.000-dwt store skib Barcarena (bygget 2001) når sin milepælsfødselsdag. Aftalen, for hvilken ingen prisinformation blev afsløret, blev indgået med Alumina do Norte do Brasil (Alunorte). Befrakteren er det største aluminiumoxidraffinaderi uden for Kina. Fartøjet vil importere kaustisk soda-opløsningen til det brasilianske anlæg. Cabu-skibet, et af to bygget i 2001 i KCC-flåden, kan også transportere tørlast. Virksomheden tilføjede: ”Når markedsmuligheder opstår, vil Barcarena også transportere tørlaster på nordgående rejser, hvilket optimerer fartøjsudnyttelsen og reducerer ballasttiden.” Fartøjet afsluttede sin 25-års fornyelsesdokning denne måned, hvilket forlænger dets driftslevetid. KCC ejer og driver otte Cabus og otte Cleanbu olieprodukt- og tørlastskibe. Tre nye 83.000-dwt Cabus leveres næste år. Der havde været spekulationer om, at de to 2001-årgangsenheder kunne fortsætte med at operere, mens raterne forblev høje. Administrerende direktør Engebret Dahm havde fortalt under et indtjeningsopkald i oktober, at selvom de nye skibe vil være større og mere effektive end de nuværende fartøjer, var hensigten at holde veteranerne operationelle. Han havde forventet, at den første af duoen ville gå i tørdok i fjerde kvartal, afhængigt af at skibet sikrede en kontrakt på to til tre år. Det andet fartøj, Banastar, fylder ikke 25 før næste oktober. ”Vi vil sandsynligvis handle med hende til Australien indtil da, og så sigter vi mod at kunne sætte hende i nye handler og føre hende gennem 25-års dokningen i sidste del af næste år,” sagde Dahm under opkaldet. ”Så hensigten er at holde de to damer kørende, givet den høje kvalitet, tekniske kvalitet og ydeevne.” CEO'en sagde, at KCC har ”lagt mange penge” i at vedligeholde Cabus-skibene, for når skibene bliver ældre, skal ejeren vise ”en topydelse og en teknisk standard af topkvalitet, når SIRE- og havnestatsinspektører kommer om bord”. Dahm tilføjede, at tørdokningsomkostningerne ikke vil være meget højere end de 20-årige specialundersøgelser — omkring $3.5m per skib. Copyright. TradeWinds, simpelthen det bedste!
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Tak for dejlig info. Troen på fremtiden for KCC øges for mit vedkommende. Ledelsen virker til at være rigtig på dupperne på flere måder. Jeg tror nok aldrig på enorme stigninger med denne aktie, men i mit hoved tror jeg på mindst 20% om året inklusive udbytter. Dem der kom ind på under 60 ramte bunden perfekt. Jeg er snart på GAV🥳
  • for 3 dage siden
    ·
    for 3 dage siden
    ·
    Oslo (Infront TDN Direkt): Klaveness Combination Carriers' strategi for de kommende år vil være rettet mod yderligere ekspansion og værdiskabelse. Det fremgår af en meddelelse i forbindelse med selskabets kapitalmarkedsdag onsdag. Selskabet opretholder udbyttepolitikken om at udlodde mindst 80 procent af justeret fri pengestrøm til egenkapitalen gennem kvartalsvise udbetalinger. -Vi vil styrke effektiviteten på tværs af virksomheden og udvide til nye fragter med nye kunder inden for vores to kombinationssegmenter for at løfte indtjeningen yderligere. Vi vil også udforske nye kombinationskoncepter med ambitionen om at gå ind på nye markeder over tid. Med en solid finansiel position og uændret udbyttepolitik er KCC godt positioneret til at levere attraktive aktionærudbytter, siger koncernchef Engebret Dahm. Strategiske ambitioner 2026--2030 indebærer følgende: Føre CABU-virksomheden ind i en ny fase med levering af CABU III-nybygninger i 2026, øge markedsandelen i Australien og diversificere til nye regioner. Videreudvikle og ekspandere CLEANBU-segmentet ved at tilføre nye kunder og fragter, særligt rettet mod ruter øst for Suez, og etablere et stærkt fundament for yderligere flådevækst. Udforske nye combination carrier-koncepter baseret på bred erfaring fra eksisterende koncepter. Udnytte den markedsledende position inden for lavudledningsskibsfart og levere på høje ambitioner om dekarbonisering. Fortsætte med at prioritere direkte afkast til aktionærerne gennem høje kvartalsvise udbytteudbetalinger.
  • 9. dec.
    ·
    9. dec.
    ·
    KCC: Forlænget drift af det 2001-byggede CABU-fartøj MV Barcarena Oslo, 9. december 2025: Et datterselskab af Klaveness Combination Carriers ASA ("KCC" eller "Selskabet") har indgået en 32-måneders befragtningskontrakt med start marts 2026 med Alumina do Norte do Brasil (Alunorte), det største aluminiumoxidraffinaderi uden for Kina, for transport af kaustisk sodaopløsning til deres aluminiumoxidraffinaderi i Brasilien. Kontrakten vil beskæftige MV Barcarena, et af de 2001-byggede CABU-fartøjer. Når markedsmuligheder opstår, vil MV Barcarena også transportere tørlaster på nordgående rejser, hvilket optimerer fartøjsudnyttelsen og reducerer ballasttiden. Fartøjet færdiggjorde i begyndelsen af december den 25-årige fornyelsesdokning, hvilket forlænger dets driftslevetid. For yderligere spørgsmål, kontakt venligst: Engebret Dahm, CEO Telefon: +47 957 46 851 Liv Dyrnes, CFO og Deputy CEO Telefon: +47 976 60 561 Om Klaveness Combination Carriers ASA: KCC er verdensførende inden for kombinationsskibe, ejer og driver otte CABU- og otte CLEANBU-kombinationsskibe med tre CABU-skibe under konstruktion til levering i 2026. KCC's kombinationsskibe er bygget til transport af både våde og tørre bulklaster og drives i handler, hvor skibene effektivt kombinerer tørre og våde laster med minimal ballast. Gennem deres høje udnyttelse og effektivitet udleder skibene op til 40% mindre CO2 pr. transporteret ton sammenlignet med standard tank- og tørlastskibe i nuværende og målrettede kombinationshandelsmønstre.
  • 7. dec.
    ·
    7. dec.
    ·
    Til jer i Oslo-området, så minder jeg om at KCC skal have Capital Markets Day nu førstkommende Onsdag🚢Der vil også være mulighed for 1 til 1 samtaler efter frokost 😃 Registrer her: https://www.combinationcarriers.com/capital-markets-day-2025
  • 28. nov. · Redigeret
    ·
    28. nov. · Redigeret
    ·
    I går nåede BCI(produkttankindeks) højeste niveau for året, og BDI(tørbulkindeks) højeste niveau i 2 år. Det bliver interessant at se, hvad der sker, når KCC fremlægger regnskab for Q4, og kineserne åbner efter nytår i marts 2026… Da med 2 nye skibe på vandet.
    3. dec.
    ·
    3. dec.
    ·
    Det kommer til at blive meget godt!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
699
Sælg
Antal
198

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
85--
154--
10--
64--
20--
Højest
82,8
VWAP
-
Lavest
81,7
OmsætningAntal
2,4 29.794
VWAP
-
Højest
82,8
Lavest
81,7
OmsætningAntal
2,4 29.794

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet