2025 Q3-regnskab
44 dage siden1,0142 NOK/aktie
Seneste udbytte
5,12 %Direkte afkast
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.704
Sælg
Antal
700
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 121 | - | - | ||
| 402 | - | - | ||
| 212 | - | - | ||
| 313 | - | - | ||
| 5 | - | - |
Højest
90,5VWAP
Lavest
88,6OmsætningAntal
9,1 101.844
VWAP
Højest
90,5Lavest
88,6OmsætningAntal
9,1 101.844
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 25. mar. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 6. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 8. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 20. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·for 2 dage sidenShip 5/12 på fast rate i Q1 2026. Denne også på fastrate hele H1. Oslo (Infront TDN Direkt): Himalaya Shipping har indgået en ny timecharteraftale for Mount Elbrus frem til 30. juni 2026, med en evergreen-struktur derefter, ifølge en meddelelse onsdag. Skibet vil påbegynde den nye kontrakt i første halvdel af januar. Dagraten er 30.000 dollar brutto frem til 30. juni 2026, som derefter vil konverteres til en indeksreguleret rate, der reflekterer en betydelig præmie i forhold til Baltic 5TC-indeksen, ifølge meddelelsen.·for 1 dag sidenSpurgte ChatGPT hvordan de tolker denne meddelelse, fik dette som svar: Kort svar: klart positivt – med nogle nuancer 👍 Lidt mere forklaret: Hvorfor dette er positivt Høj fast rate: 30.000 USD/dag frem til 30. juni 2026 er meget solidt for et Capesize-skib på dagens marked. Det giver: Forudsigelige og stærke pengestrømme God dækning af både drift, gæld og udbytte Lang kontrakt: At være sikret helt til midten af 2026 reducerer risiko betydeligt. Markedet slipper for at "prise ind" frygt for svagere spotrater på kort sigt. Evergreen + indeks med præmie: Efter juni 2026 går kontrakten over til en indeksreguleret rate med betydelig præmie mod Baltic 5TC. Det betyder: Himalaya beholder opsiden hvis raterne stiger Samtidig undgår de at falde helt ned på "rent indeks" Eventuelle minus (små) Hvis Capesize-raterne eksploderer kraftigt i H1 2026, kunne spot have givet endnu mere end 30.000 USD/dag. Men: markedet betaler gerne for tryghed, og dette er en meget attraktiv forsikring. Min vurdering Dette er: ✅ Kvalitetskontrakt ✅ God risikostyring ✅ Støtter stabile udbytter ✅ Bekræfter at Himalaya får præmiepriser på sine skibe For dig som allerede ejer Himalaya (og har været inde på både gevinstsikring og langsigtet hold): 👉 Dette styrker caset for at sidde videre, specielt hvis du kan lide kombinationen af cash flow + option på højere rater senere.·for 1 dag sidenMount Elbrus er ikke et Cape-size skib, men et Newcastle-max skib, og bør derfor få mindst 40% mere end BCI. Kontrakten er tilsyneladende uden fuel indtjening, i hvert fald frem til 30. juni. Den faste rate svarer til omtrent FFA for Q1, og godt under Q2 FFA. (Plus 40% og fuel indtjening). Kontrakten er $5100 over CBE på ca. $24900. Kontrakten er nok en evergreen kontrakt, hvilket betyder at ingen af Himalayas skibe er på "firm" kontrakter længere end udgangen af 2026. Halvdelen af flåden er nu på evergreen aftaler i løbet af næste år. Hvad er risikoen, eventuelt opsiden ved det? Er udviklingen på vej mod, at det bliver stadig vanskeligere at få gode faste kontrakter? Jeg tænker da specielt på, at ledelsen og til dels ejerne, er de samme som i 2020 Bulkers. De har stort set haft flerårige, gode kontrakter, og ingen evergreen aftaler. De har valgt at sælge alle skibene.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
2025 Q3-regnskab
44 dage siden1,0142 NOK/aktie
Seneste udbytte
5,12 %Direkte afkast
Nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·for 2 dage sidenShip 5/12 på fast rate i Q1 2026. Denne også på fastrate hele H1. Oslo (Infront TDN Direkt): Himalaya Shipping har indgået en ny timecharteraftale for Mount Elbrus frem til 30. juni 2026, med en evergreen-struktur derefter, ifølge en meddelelse onsdag. Skibet vil påbegynde den nye kontrakt i første halvdel af januar. Dagraten er 30.000 dollar brutto frem til 30. juni 2026, som derefter vil konverteres til en indeksreguleret rate, der reflekterer en betydelig præmie i forhold til Baltic 5TC-indeksen, ifølge meddelelsen.·for 1 dag sidenSpurgte ChatGPT hvordan de tolker denne meddelelse, fik dette som svar: Kort svar: klart positivt – med nogle nuancer 👍 Lidt mere forklaret: Hvorfor dette er positivt Høj fast rate: 30.000 USD/dag frem til 30. juni 2026 er meget solidt for et Capesize-skib på dagens marked. Det giver: Forudsigelige og stærke pengestrømme God dækning af både drift, gæld og udbytte Lang kontrakt: At være sikret helt til midten af 2026 reducerer risiko betydeligt. Markedet slipper for at "prise ind" frygt for svagere spotrater på kort sigt. Evergreen + indeks med præmie: Efter juni 2026 går kontrakten over til en indeksreguleret rate med betydelig præmie mod Baltic 5TC. Det betyder: Himalaya beholder opsiden hvis raterne stiger Samtidig undgår de at falde helt ned på "rent indeks" Eventuelle minus (små) Hvis Capesize-raterne eksploderer kraftigt i H1 2026, kunne spot have givet endnu mere end 30.000 USD/dag. Men: markedet betaler gerne for tryghed, og dette er en meget attraktiv forsikring. Min vurdering Dette er: ✅ Kvalitetskontrakt ✅ God risikostyring ✅ Støtter stabile udbytter ✅ Bekræfter at Himalaya får præmiepriser på sine skibe For dig som allerede ejer Himalaya (og har været inde på både gevinstsikring og langsigtet hold): 👉 Dette styrker caset for at sidde videre, specielt hvis du kan lide kombinationen af cash flow + option på højere rater senere.·for 1 dag sidenMount Elbrus er ikke et Cape-size skib, men et Newcastle-max skib, og bør derfor få mindst 40% mere end BCI. Kontrakten er tilsyneladende uden fuel indtjening, i hvert fald frem til 30. juni. Den faste rate svarer til omtrent FFA for Q1, og godt under Q2 FFA. (Plus 40% og fuel indtjening). Kontrakten er $5100 over CBE på ca. $24900. Kontrakten er nok en evergreen kontrakt, hvilket betyder at ingen af Himalayas skibe er på "firm" kontrakter længere end udgangen af 2026. Halvdelen af flåden er nu på evergreen aftaler i løbet af næste år. Hvad er risikoen, eventuelt opsiden ved det? Er udviklingen på vej mod, at det bliver stadig vanskeligere at få gode faste kontrakter? Jeg tænker da specielt på, at ledelsen og til dels ejerne, er de samme som i 2020 Bulkers. De har stort set haft flerårige, gode kontrakter, og ingen evergreen aftaler. De har valgt at sælge alle skibene.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.704
Sælg
Antal
700
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 121 | - | - | ||
| 402 | - | - | ||
| 212 | - | - | ||
| 313 | - | - | ||
| 5 | - | - |
Højest
90,5VWAP
Lavest
88,6OmsætningAntal
9,1 101.844
VWAP
Højest
90,5Lavest
88,6OmsætningAntal
9,1 101.844
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 25. mar. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 6. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 8. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 20. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet
2025 Q3-regnskab
44 dage sidenNyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 25. mar. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 6. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 8. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 20. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet
1,0142 NOK/aktie
Seneste udbytte
5,12 %Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·for 2 dage sidenShip 5/12 på fast rate i Q1 2026. Denne også på fastrate hele H1. Oslo (Infront TDN Direkt): Himalaya Shipping har indgået en ny timecharteraftale for Mount Elbrus frem til 30. juni 2026, med en evergreen-struktur derefter, ifølge en meddelelse onsdag. Skibet vil påbegynde den nye kontrakt i første halvdel af januar. Dagraten er 30.000 dollar brutto frem til 30. juni 2026, som derefter vil konverteres til en indeksreguleret rate, der reflekterer en betydelig præmie i forhold til Baltic 5TC-indeksen, ifølge meddelelsen.·for 1 dag sidenSpurgte ChatGPT hvordan de tolker denne meddelelse, fik dette som svar: Kort svar: klart positivt – med nogle nuancer 👍 Lidt mere forklaret: Hvorfor dette er positivt Høj fast rate: 30.000 USD/dag frem til 30. juni 2026 er meget solidt for et Capesize-skib på dagens marked. Det giver: Forudsigelige og stærke pengestrømme God dækning af både drift, gæld og udbytte Lang kontrakt: At være sikret helt til midten af 2026 reducerer risiko betydeligt. Markedet slipper for at "prise ind" frygt for svagere spotrater på kort sigt. Evergreen + indeks med præmie: Efter juni 2026 går kontrakten over til en indeksreguleret rate med betydelig præmie mod Baltic 5TC. Det betyder: Himalaya beholder opsiden hvis raterne stiger Samtidig undgår de at falde helt ned på "rent indeks" Eventuelle minus (små) Hvis Capesize-raterne eksploderer kraftigt i H1 2026, kunne spot have givet endnu mere end 30.000 USD/dag. Men: markedet betaler gerne for tryghed, og dette er en meget attraktiv forsikring. Min vurdering Dette er: ✅ Kvalitetskontrakt ✅ God risikostyring ✅ Støtter stabile udbytter ✅ Bekræfter at Himalaya får præmiepriser på sine skibe For dig som allerede ejer Himalaya (og har været inde på både gevinstsikring og langsigtet hold): 👉 Dette styrker caset for at sidde videre, specielt hvis du kan lide kombinationen af cash flow + option på højere rater senere.·for 1 dag sidenMount Elbrus er ikke et Cape-size skib, men et Newcastle-max skib, og bør derfor få mindst 40% mere end BCI. Kontrakten er tilsyneladende uden fuel indtjening, i hvert fald frem til 30. juni. Den faste rate svarer til omtrent FFA for Q1, og godt under Q2 FFA. (Plus 40% og fuel indtjening). Kontrakten er $5100 over CBE på ca. $24900. Kontrakten er nok en evergreen kontrakt, hvilket betyder at ingen af Himalayas skibe er på "firm" kontrakter længere end udgangen af 2026. Halvdelen af flåden er nu på evergreen aftaler i løbet af næste år. Hvad er risikoen, eventuelt opsiden ved det? Er udviklingen på vej mod, at det bliver stadig vanskeligere at få gode faste kontrakter? Jeg tænker da specielt på, at ledelsen og til dels ejerne, er de samme som i 2020 Bulkers. De har stort set haft flerårige, gode kontrakter, og ingen evergreen aftaler. De har valgt at sælge alle skibene.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
1.704
Sælg
Antal
700
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 121 | - | - | ||
| 402 | - | - | ||
| 212 | - | - | ||
| 313 | - | - | ||
| 5 | - | - |
Højest
90,5VWAP
Lavest
88,6OmsætningAntal
9,1 101.844
VWAP
Højest
90,5Lavest
88,6OmsætningAntal
9,1 101.844
Mæglerstatistik
Ingen data fundet





