2025 Q3-regnskab
30 dage siden0,7062 NOK/aktie
Seneste udbytte
4,66 %Direkte afkast
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
107
Sælg
Antal
900
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 3.337 | - | - | ||
| 518 | - | - | ||
| 83 | - | - | ||
| 319 | - | - | ||
| 29 | - | - |
Højest
98,9VWAP
Lavest
94,9OmsætningAntal
23 239.863
VWAP
Højest
98,9Lavest
94,9OmsætningAntal
23 239.863
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 25. mar. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 6. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 8. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 20. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·9 timer sidenBCI i dag: 42,151 -1,957 MTD 41,440 YTD 20,704 '25 balance 33,000
- ·10 timer siden10 cent i udbytte for november - de kunne let have kørt 12 cent men holder tydeligvis tilbage for at have udbyttekapacitet gennem Q1 som ofte er det svageste.
- ·for 1 dag sidenHimalaya kraftigt ned i USA. Er der en speciel grund, eller er det den kraftige stigning den seneste tid, der forårsager det?
- for 1 dag siden · Redigeretfor 1 dag siden · RedigeretCapesize-segmentet i bulk forventes at klare sig godt i 2026, som det ser ud hvis man kigger bredt på analyse og nyedsbilledet, så rederier med en høj andel af Capesize-skibe, som er miljøvenlige og med en passende eksponering mod spot, uden at det bliver hasarderet, synes jeg ser spændende ud alt andet lige. Denne artikel er tidligere blevet linket her, så vidt jeg husker, men den er lang.... https://seekingalpha.com/article/4842278-why-dry-bulk-is-a-top-pick-in-2026 Fik google til at samle den i hovedpunkter for hurtigere forståelse, når nu hele markedet for bulk, er så spændende, som netop nu. Det er et omfattende dokument. Her er de vigtigste hovedpunkter i resume-form: Udsigt for Capesize Tørlastfragt i 2026 Rapporten peger på, at Capesize-segmentet er et topvalg for 2026 på grund af en gunstig balance mellem udbud og efterspørgsel. 1. Udbudsside (Fleet Supply) Markedet for Capesize-skibe er beskyttet mod overudbud: Lav Nettovækst i Flåden: Den forventede nettovækst i Capesize-flåden i 2026 er lav (kun 2,2%), hvilket er den laveste vækstrate blandt alle tørlastsegmenter og fortsætter en lang periode med lav vækst. IMO-Reguleringer (CII): Miljøkrav tvinger skibe (især de ældre, non-eco) til at sænke hastigheden. Dette reducerer flådens samlede transportkapacitet og øger efterspørgslen efter flere skibe. Ældre Flåde: En stor andel (28%) af flåden rammer 15-års-mærket (eller ældre), hvor skibsbelægningen falder, da befragtere foretrækker yngre tonnage, hvilket yderligere begrænser det effektive udbud. Ordrebogen: Ordrer, der placeres i øjeblikket, har lange leveringstider (2028 og frem), hvilket sikrer, at udbuddet forbliver stramt på kort til mellemlang sigt. 2. Efterspørgselsside (Cargo Mile Demand) Efterspørgslen efter fragtmil (tonne-mile demand) forventes at overgå nettovæksten i flåden, primært drevet af længere sejladser: Simandou-projektet (Guinea): Dette er den største driver. Starten på jernmalmseksport fra Guinea, som har meget lange fragtruter til Kina (næsten lige så lange som fra Brasilien), forventes at øge den globale fragtmilefterspørgsel med ca. 5% årligt i 2026 og 2027. Implikation: Der vil være behov for cirka 170 ekstra Capesize-skibe for at imødekomme denne nye eksport, hvilket er tæt på at absorbere hele den nuværende ordrebog. Handelsmønstre: Guineas eksport (jernmalm af høj kvalitet) forventes at fortrænge kortdistance-eksport fra Australien, hvilket yderligere forlænger gennemsnitsruten for jernmalm. Bauxit: Voksende langdistancehandel med bauxit (til aluminium) fra Guinea bidrager også betydeligt til efterspørgslen efter Capesize. Kina: Forbedrede stålmarginer og Kinas fokus på jernmalm af højere kvalitet understøtter den fortsatte efterspørgsel. 3. Konklusion for Markedsforhold Strammere Marked: Den stramme udbudssituation kombineret med en markant stigning i efterspørgslen efter fragtmil peger på et skibsunderskud og dermed et stærkt stigende marked. Forventede Rater: Dette forventes at føre til stærkere spot- og charterrater i 2026, hvilket bør have en positiv indvirkning på aktiekurserne for Capesize-rederier. Kontrast til andre segmenter: Selvom den samlede tørlastflåde har højere vækst, er det de mindre segmenter (Panamax/Supramax), der oplever det største pres fra levering af nye skibe. Capesize er strukturelt bedre positioneret.·16 timer siden · RedigeretTak for et godt indlæg. Håber på et fald i kursen i Q1, vil flytte hele min 2020-position ind her.
- ·for 1 dag sidenEn lille nedgang i dag. BCI 44.108 (-564)·for 1 dag sidenJeg mener udbyttet vi får udbetalt i januar.·for 1 dag sidenHvis MTD ender på 38000, så indikerer det vel et udbytte for december (betales ud i januar) på ca 1,6 NOK pr aktie. Fastrenterne trækker udbyttet ned. Dagens MTD på ca 41000 giver ca 1,75 NOK. Lander MTD tæt på dagens BCI (44000) så er vi tæt på 2 NOK. (Alt er ca-tal for scruvbber/LNG præmie er blandt andet ukendt. Det kan også hænde at udbytteandelen af FCF afviger fra 100 pst i enkeltmåneder).
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
2025 Q3-regnskab
30 dage siden0,7062 NOK/aktie
Seneste udbytte
4,66 %Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·9 timer sidenBCI i dag: 42,151 -1,957 MTD 41,440 YTD 20,704 '25 balance 33,000
- ·10 timer siden10 cent i udbytte for november - de kunne let have kørt 12 cent men holder tydeligvis tilbage for at have udbyttekapacitet gennem Q1 som ofte er det svageste.
- ·for 1 dag sidenHimalaya kraftigt ned i USA. Er der en speciel grund, eller er det den kraftige stigning den seneste tid, der forårsager det?
- for 1 dag siden · Redigeretfor 1 dag siden · RedigeretCapesize-segmentet i bulk forventes at klare sig godt i 2026, som det ser ud hvis man kigger bredt på analyse og nyedsbilledet, så rederier med en høj andel af Capesize-skibe, som er miljøvenlige og med en passende eksponering mod spot, uden at det bliver hasarderet, synes jeg ser spændende ud alt andet lige. Denne artikel er tidligere blevet linket her, så vidt jeg husker, men den er lang.... https://seekingalpha.com/article/4842278-why-dry-bulk-is-a-top-pick-in-2026 Fik google til at samle den i hovedpunkter for hurtigere forståelse, når nu hele markedet for bulk, er så spændende, som netop nu. Det er et omfattende dokument. Her er de vigtigste hovedpunkter i resume-form: Udsigt for Capesize Tørlastfragt i 2026 Rapporten peger på, at Capesize-segmentet er et topvalg for 2026 på grund af en gunstig balance mellem udbud og efterspørgsel. 1. Udbudsside (Fleet Supply) Markedet for Capesize-skibe er beskyttet mod overudbud: Lav Nettovækst i Flåden: Den forventede nettovækst i Capesize-flåden i 2026 er lav (kun 2,2%), hvilket er den laveste vækstrate blandt alle tørlastsegmenter og fortsætter en lang periode med lav vækst. IMO-Reguleringer (CII): Miljøkrav tvinger skibe (især de ældre, non-eco) til at sænke hastigheden. Dette reducerer flådens samlede transportkapacitet og øger efterspørgslen efter flere skibe. Ældre Flåde: En stor andel (28%) af flåden rammer 15-års-mærket (eller ældre), hvor skibsbelægningen falder, da befragtere foretrækker yngre tonnage, hvilket yderligere begrænser det effektive udbud. Ordrebogen: Ordrer, der placeres i øjeblikket, har lange leveringstider (2028 og frem), hvilket sikrer, at udbuddet forbliver stramt på kort til mellemlang sigt. 2. Efterspørgselsside (Cargo Mile Demand) Efterspørgslen efter fragtmil (tonne-mile demand) forventes at overgå nettovæksten i flåden, primært drevet af længere sejladser: Simandou-projektet (Guinea): Dette er den største driver. Starten på jernmalmseksport fra Guinea, som har meget lange fragtruter til Kina (næsten lige så lange som fra Brasilien), forventes at øge den globale fragtmilefterspørgsel med ca. 5% årligt i 2026 og 2027. Implikation: Der vil være behov for cirka 170 ekstra Capesize-skibe for at imødekomme denne nye eksport, hvilket er tæt på at absorbere hele den nuværende ordrebog. Handelsmønstre: Guineas eksport (jernmalm af høj kvalitet) forventes at fortrænge kortdistance-eksport fra Australien, hvilket yderligere forlænger gennemsnitsruten for jernmalm. Bauxit: Voksende langdistancehandel med bauxit (til aluminium) fra Guinea bidrager også betydeligt til efterspørgslen efter Capesize. Kina: Forbedrede stålmarginer og Kinas fokus på jernmalm af højere kvalitet understøtter den fortsatte efterspørgsel. 3. Konklusion for Markedsforhold Strammere Marked: Den stramme udbudssituation kombineret med en markant stigning i efterspørgslen efter fragtmil peger på et skibsunderskud og dermed et stærkt stigende marked. Forventede Rater: Dette forventes at føre til stærkere spot- og charterrater i 2026, hvilket bør have en positiv indvirkning på aktiekurserne for Capesize-rederier. Kontrast til andre segmenter: Selvom den samlede tørlastflåde har højere vækst, er det de mindre segmenter (Panamax/Supramax), der oplever det største pres fra levering af nye skibe. Capesize er strukturelt bedre positioneret.·16 timer siden · RedigeretTak for et godt indlæg. Håber på et fald i kursen i Q1, vil flytte hele min 2020-position ind her.
- ·for 1 dag sidenEn lille nedgang i dag. BCI 44.108 (-564)·for 1 dag sidenJeg mener udbyttet vi får udbetalt i januar.·for 1 dag sidenHvis MTD ender på 38000, så indikerer det vel et udbytte for december (betales ud i januar) på ca 1,6 NOK pr aktie. Fastrenterne trækker udbyttet ned. Dagens MTD på ca 41000 giver ca 1,75 NOK. Lander MTD tæt på dagens BCI (44000) så er vi tæt på 2 NOK. (Alt er ca-tal for scruvbber/LNG præmie er blandt andet ukendt. Det kan også hænde at udbytteandelen af FCF afviger fra 100 pst i enkeltmåneder).
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
107
Sælg
Antal
900
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 3.337 | - | - | ||
| 518 | - | - | ||
| 83 | - | - | ||
| 319 | - | - | ||
| 29 | - | - |
Højest
98,9VWAP
Lavest
94,9OmsætningAntal
23 239.863
VWAP
Højest
98,9Lavest
94,9OmsætningAntal
23 239.863
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 25. mar. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 6. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 8. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 20. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
2025 Q3-regnskab
30 dage sidenNyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
| Næste begivenhed | |
|---|---|
| 2025 Q4-regnskab | 25. mar. 2026 |
| Tidligere begivenheder | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-regnskab | 6. nov. | |
| 2025 Q2-regnskab | 8. aug. | |
| 2025 Q1-regnskab | 22. maj | |
| 2024 Q4-regnskab | 20. feb. | |
| 2024 Q3-regnskab | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
0,7062 NOK/aktie
Seneste udbytte
4,66 %Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- ·9 timer sidenBCI i dag: 42,151 -1,957 MTD 41,440 YTD 20,704 '25 balance 33,000
- ·10 timer siden10 cent i udbytte for november - de kunne let have kørt 12 cent men holder tydeligvis tilbage for at have udbyttekapacitet gennem Q1 som ofte er det svageste.
- ·for 1 dag sidenHimalaya kraftigt ned i USA. Er der en speciel grund, eller er det den kraftige stigning den seneste tid, der forårsager det?
- for 1 dag siden · Redigeretfor 1 dag siden · RedigeretCapesize-segmentet i bulk forventes at klare sig godt i 2026, som det ser ud hvis man kigger bredt på analyse og nyedsbilledet, så rederier med en høj andel af Capesize-skibe, som er miljøvenlige og med en passende eksponering mod spot, uden at det bliver hasarderet, synes jeg ser spændende ud alt andet lige. Denne artikel er tidligere blevet linket her, så vidt jeg husker, men den er lang.... https://seekingalpha.com/article/4842278-why-dry-bulk-is-a-top-pick-in-2026 Fik google til at samle den i hovedpunkter for hurtigere forståelse, når nu hele markedet for bulk, er så spændende, som netop nu. Det er et omfattende dokument. Her er de vigtigste hovedpunkter i resume-form: Udsigt for Capesize Tørlastfragt i 2026 Rapporten peger på, at Capesize-segmentet er et topvalg for 2026 på grund af en gunstig balance mellem udbud og efterspørgsel. 1. Udbudsside (Fleet Supply) Markedet for Capesize-skibe er beskyttet mod overudbud: Lav Nettovækst i Flåden: Den forventede nettovækst i Capesize-flåden i 2026 er lav (kun 2,2%), hvilket er den laveste vækstrate blandt alle tørlastsegmenter og fortsætter en lang periode med lav vækst. IMO-Reguleringer (CII): Miljøkrav tvinger skibe (især de ældre, non-eco) til at sænke hastigheden. Dette reducerer flådens samlede transportkapacitet og øger efterspørgslen efter flere skibe. Ældre Flåde: En stor andel (28%) af flåden rammer 15-års-mærket (eller ældre), hvor skibsbelægningen falder, da befragtere foretrækker yngre tonnage, hvilket yderligere begrænser det effektive udbud. Ordrebogen: Ordrer, der placeres i øjeblikket, har lange leveringstider (2028 og frem), hvilket sikrer, at udbuddet forbliver stramt på kort til mellemlang sigt. 2. Efterspørgselsside (Cargo Mile Demand) Efterspørgslen efter fragtmil (tonne-mile demand) forventes at overgå nettovæksten i flåden, primært drevet af længere sejladser: Simandou-projektet (Guinea): Dette er den største driver. Starten på jernmalmseksport fra Guinea, som har meget lange fragtruter til Kina (næsten lige så lange som fra Brasilien), forventes at øge den globale fragtmilefterspørgsel med ca. 5% årligt i 2026 og 2027. Implikation: Der vil være behov for cirka 170 ekstra Capesize-skibe for at imødekomme denne nye eksport, hvilket er tæt på at absorbere hele den nuværende ordrebog. Handelsmønstre: Guineas eksport (jernmalm af høj kvalitet) forventes at fortrænge kortdistance-eksport fra Australien, hvilket yderligere forlænger gennemsnitsruten for jernmalm. Bauxit: Voksende langdistancehandel med bauxit (til aluminium) fra Guinea bidrager også betydeligt til efterspørgslen efter Capesize. Kina: Forbedrede stålmarginer og Kinas fokus på jernmalm af højere kvalitet understøtter den fortsatte efterspørgsel. 3. Konklusion for Markedsforhold Strammere Marked: Den stramme udbudssituation kombineret med en markant stigning i efterspørgslen efter fragtmil peger på et skibsunderskud og dermed et stærkt stigende marked. Forventede Rater: Dette forventes at føre til stærkere spot- og charterrater i 2026, hvilket bør have en positiv indvirkning på aktiekurserne for Capesize-rederier. Kontrast til andre segmenter: Selvom den samlede tørlastflåde har højere vækst, er det de mindre segmenter (Panamax/Supramax), der oplever det største pres fra levering af nye skibe. Capesize er strukturelt bedre positioneret.·16 timer siden · RedigeretTak for et godt indlæg. Håber på et fald i kursen i Q1, vil flytte hele min 2020-position ind her.
- ·for 1 dag sidenEn lille nedgang i dag. BCI 44.108 (-564)·for 1 dag sidenJeg mener udbyttet vi får udbetalt i januar.·for 1 dag sidenHvis MTD ender på 38000, så indikerer det vel et udbytte for december (betales ud i januar) på ca 1,6 NOK pr aktie. Fastrenterne trækker udbyttet ned. Dagens MTD på ca 41000 giver ca 1,75 NOK. Lander MTD tæt på dagens BCI (44000) så er vi tæt på 2 NOK. (Alt er ca-tal for scruvbber/LNG præmie er blandt andet ukendt. Det kan også hænde at udbytteandelen af FCF afviger fra 100 pst i enkeltmåneder).
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Oslo Børs
Antal
Køb
107
Sælg
Antal
900
Seneste handel
| Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
|---|---|---|---|---|
| 3.337 | - | - | ||
| 518 | - | - | ||
| 83 | - | - | ||
| 319 | - | - | ||
| 29 | - | - |
Højest
98,9VWAP
Lavest
94,9OmsætningAntal
23 239.863
VWAP
Højest
98,9Lavest
94,9OmsætningAntal
23 239.863
Mæglerstatistik
Ingen data fundet






