Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

95,80NOK
-3,04% (-3,00)
I dag
Højest98,90
Lavest95,10
Omsætning
13,7 MNOK
95,80NOK
-3,04% (-3,00)
I dag
Højest98,90
Lavest95,10
Omsætning
13,7 MNOK

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

95,80NOK
-3,04% (-3,00)
I dag
Højest98,90
Lavest95,10
Omsætning
13,7 MNOK
95,80NOK
-3,04% (-3,00)
I dag
Højest98,90
Lavest95,10
Omsætning
13,7 MNOK

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

95,80NOK
-3,04% (-3,00)
I dag
Højest98,90
Lavest95,10
Omsætning
13,7 MNOK
95,80NOK
-3,04% (-3,00)
I dag
Højest98,90
Lavest95,10
Omsætning
13,7 MNOK
2025 Q3-regnskab
29 dage siden14 min
0,7062 NOK/aktie
Seneste udbytte
4,66 %Direkte afkast

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
1.060
Sælg
Antal
373

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
243--
16--
200--
200--
410--
Højest
98,9
VWAP
-
Lavest
95,1
OmsætningAntal
13,7 143.029
VWAP
-
Højest
98,9
Lavest
95,1
OmsætningAntal
13,7 143.029

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
25. mar. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab6. nov.
2025 Q2-regnskab8. aug.
2025 Q1-regnskab22. maj
2024 Q4-regnskab20. feb.
2024 Q3-regnskab7. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 15 timer siden
    ·
    15 timer siden
    ·
    Himalaya kraftigt ned i USA. Er der en speciel grund, eller er det den kraftige stigning den seneste tid, der forårsager det?
    2 timer siden
    ·
    2 timer siden
    ·
    Fremtidige renter er på vej ned fra toppen.
  • 21 timer siden · Redigeret
    21 timer siden · Redigeret
    Capesize-segmentet i bulk forventes at klare sig godt i 2026, som det ser ud hvis man kigger bredt på analyse og nyedsbilledet, så rederier med en høj andel af Capesize-skibe, som er miljøvenlige og med en passende eksponering mod spot, uden at det bliver hasarderet, synes jeg ser spændende ud alt andet lige. Denne artikel er tidligere blevet linket her, så vidt jeg husker, men den er lang.... https://seekingalpha.com/article/4842278-why-dry-bulk-is-a-top-pick-in-2026 Fik google til at samle den i hovedpunkter for hurtigere forståelse, når nu hele markedet for bulk, er så spændende, som netop nu. Det er et omfattende dokument. Her er de vigtigste hovedpunkter i resume-form: Udsigt for Capesize Tørlastfragt i 2026 Rapporten peger på, at Capesize-segmentet er et topvalg for 2026 på grund af en gunstig balance mellem udbud og efterspørgsel. 1. Udbudsside (Fleet Supply) Markedet for Capesize-skibe er beskyttet mod overudbud: Lav Nettovækst i Flåden: Den forventede nettovækst i Capesize-flåden i 2026 er lav (kun 2,2%), hvilket er den laveste vækstrate blandt alle tørlastsegmenter og fortsætter en lang periode med lav vækst. IMO-Reguleringer (CII): Miljøkrav tvinger skibe (især de ældre, non-eco) til at sænke hastigheden. Dette reducerer flådens samlede transportkapacitet og øger efterspørgslen efter flere skibe. Ældre Flåde: En stor andel (28%) af flåden rammer 15-års-mærket (eller ældre), hvor skibsbelægningen falder, da befragtere foretrækker yngre tonnage, hvilket yderligere begrænser det effektive udbud. Ordrebogen: Ordrer, der placeres i øjeblikket, har lange leveringstider (2028 og frem), hvilket sikrer, at udbuddet forbliver stramt på kort til mellemlang sigt. 2. Efterspørgselsside (Cargo Mile Demand) Efterspørgslen efter fragtmil (tonne-mile demand) forventes at overgå nettovæksten i flåden, primært drevet af længere sejladser: Simandou-projektet (Guinea): Dette er den største driver. Starten på jernmalmseksport fra Guinea, som har meget lange fragtruter til Kina (næsten lige så lange som fra Brasilien), forventes at øge den globale fragtmilefterspørgsel med ca. 5% årligt i 2026 og 2027. Implikation: Der vil være behov for cirka 170 ekstra Capesize-skibe for at imødekomme denne nye eksport, hvilket er tæt på at absorbere hele den nuværende ordrebog. Handelsmønstre: Guineas eksport (jernmalm af høj kvalitet) forventes at fortrænge kortdistance-eksport fra Australien, hvilket yderligere forlænger gennemsnitsruten for jernmalm. Bauxit: Voksende langdistancehandel med bauxit (til aluminium) fra Guinea bidrager også betydeligt til efterspørgslen efter Capesize. Kina: Forbedrede stålmarginer og Kinas fokus på jernmalm af højere kvalitet understøtter den fortsatte efterspørgsel. 3. Konklusion for Markedsforhold Strammere Marked: Den stramme udbudssituation kombineret med en markant stigning i efterspørgslen efter fragtmil peger på et skibsunderskud og dermed et stærkt stigende marked. Forventede Rater: Dette forventes at føre til stærkere spot- og charterrater i 2026, hvilket bør have en positiv indvirkning på aktiekurserne for Capesize-rederier. Kontrast til andre segmenter: Selvom den samlede tørlastflåde har højere vækst, er det de mindre segmenter (Panamax/Supramax), der oplever det største pres fra levering af nye skibe. Capesize er strukturelt bedre positioneret.
    3 timer siden · Redigeret
    ·
    3 timer siden · Redigeret
    ·
    Tak for et godt indlæg. Håber på et fald i kursen i Q1, vil flytte hele min 2020-position ind her.
    3 timer siden
    3 timer siden
    Det bliver efter al sandsynlighed også min plan. Cashflow, udbytter og tålmodighed.....
  • 23 timer siden
    ·
    23 timer siden
    ·
    En lille nedgang i dag. BCI 44.108 (-564)
    22 timer siden
    ·
    22 timer siden
    ·
    Jeg mener udbyttet vi får udbetalt i januar.
    22 timer siden
    ·
    22 timer siden
    ·
    Hvis MTD ender på 38000, så indikerer det vel et udbytte for december (betales ud i januar) på ca 1,6 NOK pr aktie. Fastrenterne trækker udbyttet ned. Dagens MTD på ca 41000 giver ca 1,75 NOK. Lander MTD tæt på dagens BCI (44000) så er vi tæt på 2 NOK. (Alt er ca-tal for scruvbber/LNG præmie er blandt andet ukendt. Det kan også hænde at udbytteandelen af FCF afviger fra 100 pst i enkeltmåneder).
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Hej! Hvornår plejer bestyrelsen at fremlægge tal vedr. de månedlige udbytter?
    2 timer siden
    ·
    2 timer siden
    ·
    i dag kl. 08:09 ∙ TDN Finans Oslo (Infront TDN Direkt): Bestyrelsen i Himalaya Shipping har besluttet et udbytte på 0,10 dollar pr. aktie for november. Det fremgår af en meddelelse fredag. Selskabet havde en gennemsnitlig brutto tidscertepartiekvivalentindtjening (TCE) på omkring 40.300 dollar pr. dag i november, inklusive scrubber-fordele på 12 skibe på omkring 1.600 dollar pr. dag. Selskabets seks skibe på faste tidscertepartier havde en gennemsnitlig indtjening på omkring 37.800 dollar pr. dag brutto, inklusive scrubber-fordele, mens selskabets seks skibe på indekskoblede tidscertepartier havde en gennemsnitlig indtjening på omkring 42.800 dollar pr. dag brutto, inklusive scrubber-indtægter. Baltic Capesize 5TC-indeksen var i gennemsnit 28.732 dollar i november.
  • for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    Nu solgte jeg min lille post i Himalaya. Den er steget 79 % i år, og da den steg så meget som 5 % i dag, valgte jeg at tage gevinst. Måske dumt, den giver sandsynligvis over 10 % udbytte næste år. Måske køber jeg den tilbage, hvis den falder 5 - 10 %. Den kommer nok med et godt udbytte i december.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Jeg solgte også, i 3 omgange fra 88-93, omkring 40%. Håbet er at købe mig ind i Januar/Februar, men er noget tvivlsom til at vi får se niveauer under 90, da de har faste rater på skibe.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab
29 dage siden14 min
0,7062 NOK/aktie
Seneste udbytte
4,66 %Direkte afkast

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 15 timer siden
    ·
    15 timer siden
    ·
    Himalaya kraftigt ned i USA. Er der en speciel grund, eller er det den kraftige stigning den seneste tid, der forårsager det?
    2 timer siden
    ·
    2 timer siden
    ·
    Fremtidige renter er på vej ned fra toppen.
  • 21 timer siden · Redigeret
    21 timer siden · Redigeret
    Capesize-segmentet i bulk forventes at klare sig godt i 2026, som det ser ud hvis man kigger bredt på analyse og nyedsbilledet, så rederier med en høj andel af Capesize-skibe, som er miljøvenlige og med en passende eksponering mod spot, uden at det bliver hasarderet, synes jeg ser spændende ud alt andet lige. Denne artikel er tidligere blevet linket her, så vidt jeg husker, men den er lang.... https://seekingalpha.com/article/4842278-why-dry-bulk-is-a-top-pick-in-2026 Fik google til at samle den i hovedpunkter for hurtigere forståelse, når nu hele markedet for bulk, er så spændende, som netop nu. Det er et omfattende dokument. Her er de vigtigste hovedpunkter i resume-form: Udsigt for Capesize Tørlastfragt i 2026 Rapporten peger på, at Capesize-segmentet er et topvalg for 2026 på grund af en gunstig balance mellem udbud og efterspørgsel. 1. Udbudsside (Fleet Supply) Markedet for Capesize-skibe er beskyttet mod overudbud: Lav Nettovækst i Flåden: Den forventede nettovækst i Capesize-flåden i 2026 er lav (kun 2,2%), hvilket er den laveste vækstrate blandt alle tørlastsegmenter og fortsætter en lang periode med lav vækst. IMO-Reguleringer (CII): Miljøkrav tvinger skibe (især de ældre, non-eco) til at sænke hastigheden. Dette reducerer flådens samlede transportkapacitet og øger efterspørgslen efter flere skibe. Ældre Flåde: En stor andel (28%) af flåden rammer 15-års-mærket (eller ældre), hvor skibsbelægningen falder, da befragtere foretrækker yngre tonnage, hvilket yderligere begrænser det effektive udbud. Ordrebogen: Ordrer, der placeres i øjeblikket, har lange leveringstider (2028 og frem), hvilket sikrer, at udbuddet forbliver stramt på kort til mellemlang sigt. 2. Efterspørgselsside (Cargo Mile Demand) Efterspørgslen efter fragtmil (tonne-mile demand) forventes at overgå nettovæksten i flåden, primært drevet af længere sejladser: Simandou-projektet (Guinea): Dette er den største driver. Starten på jernmalmseksport fra Guinea, som har meget lange fragtruter til Kina (næsten lige så lange som fra Brasilien), forventes at øge den globale fragtmilefterspørgsel med ca. 5% årligt i 2026 og 2027. Implikation: Der vil være behov for cirka 170 ekstra Capesize-skibe for at imødekomme denne nye eksport, hvilket er tæt på at absorbere hele den nuværende ordrebog. Handelsmønstre: Guineas eksport (jernmalm af høj kvalitet) forventes at fortrænge kortdistance-eksport fra Australien, hvilket yderligere forlænger gennemsnitsruten for jernmalm. Bauxit: Voksende langdistancehandel med bauxit (til aluminium) fra Guinea bidrager også betydeligt til efterspørgslen efter Capesize. Kina: Forbedrede stålmarginer og Kinas fokus på jernmalm af højere kvalitet understøtter den fortsatte efterspørgsel. 3. Konklusion for Markedsforhold Strammere Marked: Den stramme udbudssituation kombineret med en markant stigning i efterspørgslen efter fragtmil peger på et skibsunderskud og dermed et stærkt stigende marked. Forventede Rater: Dette forventes at føre til stærkere spot- og charterrater i 2026, hvilket bør have en positiv indvirkning på aktiekurserne for Capesize-rederier. Kontrast til andre segmenter: Selvom den samlede tørlastflåde har højere vækst, er det de mindre segmenter (Panamax/Supramax), der oplever det største pres fra levering af nye skibe. Capesize er strukturelt bedre positioneret.
    3 timer siden · Redigeret
    ·
    3 timer siden · Redigeret
    ·
    Tak for et godt indlæg. Håber på et fald i kursen i Q1, vil flytte hele min 2020-position ind her.
    3 timer siden
    3 timer siden
    Det bliver efter al sandsynlighed også min plan. Cashflow, udbytter og tålmodighed.....
  • 23 timer siden
    ·
    23 timer siden
    ·
    En lille nedgang i dag. BCI 44.108 (-564)
    22 timer siden
    ·
    22 timer siden
    ·
    Jeg mener udbyttet vi får udbetalt i januar.
    22 timer siden
    ·
    22 timer siden
    ·
    Hvis MTD ender på 38000, så indikerer det vel et udbytte for december (betales ud i januar) på ca 1,6 NOK pr aktie. Fastrenterne trækker udbyttet ned. Dagens MTD på ca 41000 giver ca 1,75 NOK. Lander MTD tæt på dagens BCI (44000) så er vi tæt på 2 NOK. (Alt er ca-tal for scruvbber/LNG præmie er blandt andet ukendt. Det kan også hænde at udbytteandelen af FCF afviger fra 100 pst i enkeltmåneder).
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Hej! Hvornår plejer bestyrelsen at fremlægge tal vedr. de månedlige udbytter?
    2 timer siden
    ·
    2 timer siden
    ·
    i dag kl. 08:09 ∙ TDN Finans Oslo (Infront TDN Direkt): Bestyrelsen i Himalaya Shipping har besluttet et udbytte på 0,10 dollar pr. aktie for november. Det fremgår af en meddelelse fredag. Selskabet havde en gennemsnitlig brutto tidscertepartiekvivalentindtjening (TCE) på omkring 40.300 dollar pr. dag i november, inklusive scrubber-fordele på 12 skibe på omkring 1.600 dollar pr. dag. Selskabets seks skibe på faste tidscertepartier havde en gennemsnitlig indtjening på omkring 37.800 dollar pr. dag brutto, inklusive scrubber-fordele, mens selskabets seks skibe på indekskoblede tidscertepartier havde en gennemsnitlig indtjening på omkring 42.800 dollar pr. dag brutto, inklusive scrubber-indtægter. Baltic Capesize 5TC-indeksen var i gennemsnit 28.732 dollar i november.
  • for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    Nu solgte jeg min lille post i Himalaya. Den er steget 79 % i år, og da den steg så meget som 5 % i dag, valgte jeg at tage gevinst. Måske dumt, den giver sandsynligvis over 10 % udbytte næste år. Måske køber jeg den tilbage, hvis den falder 5 - 10 %. Den kommer nok med et godt udbytte i december.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Jeg solgte også, i 3 omgange fra 88-93, omkring 40%. Håbet er at købe mig ind i Januar/Februar, men er noget tvivlsom til at vi får se niveauer under 90, da de har faste rater på skibe.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
1.060
Sælg
Antal
373

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
243--
16--
200--
200--
410--
Højest
98,9
VWAP
-
Lavest
95,1
OmsætningAntal
13,7 143.029
VWAP
-
Højest
98,9
Lavest
95,1
OmsætningAntal
13,7 143.029

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
25. mar. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab6. nov.
2025 Q2-regnskab8. aug.
2025 Q1-regnskab22. maj
2024 Q4-regnskab20. feb.
2024 Q3-regnskab7. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterede Produkter

2025 Q3-regnskab
29 dage siden14 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q4-regnskab
25. mar. 2026
Tidligere begivenheder
2025 Q3-regnskab6. nov.
2025 Q2-regnskab8. aug.
2025 Q1-regnskab22. maj
2024 Q4-regnskab20. feb.
2024 Q3-regnskab7. nov. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterede Produkter

0,7062 NOK/aktie
Seneste udbytte
4,66 %Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 15 timer siden
    ·
    15 timer siden
    ·
    Himalaya kraftigt ned i USA. Er der en speciel grund, eller er det den kraftige stigning den seneste tid, der forårsager det?
    2 timer siden
    ·
    2 timer siden
    ·
    Fremtidige renter er på vej ned fra toppen.
  • 21 timer siden · Redigeret
    21 timer siden · Redigeret
    Capesize-segmentet i bulk forventes at klare sig godt i 2026, som det ser ud hvis man kigger bredt på analyse og nyedsbilledet, så rederier med en høj andel af Capesize-skibe, som er miljøvenlige og med en passende eksponering mod spot, uden at det bliver hasarderet, synes jeg ser spændende ud alt andet lige. Denne artikel er tidligere blevet linket her, så vidt jeg husker, men den er lang.... https://seekingalpha.com/article/4842278-why-dry-bulk-is-a-top-pick-in-2026 Fik google til at samle den i hovedpunkter for hurtigere forståelse, når nu hele markedet for bulk, er så spændende, som netop nu. Det er et omfattende dokument. Her er de vigtigste hovedpunkter i resume-form: Udsigt for Capesize Tørlastfragt i 2026 Rapporten peger på, at Capesize-segmentet er et topvalg for 2026 på grund af en gunstig balance mellem udbud og efterspørgsel. 1. Udbudsside (Fleet Supply) Markedet for Capesize-skibe er beskyttet mod overudbud: Lav Nettovækst i Flåden: Den forventede nettovækst i Capesize-flåden i 2026 er lav (kun 2,2%), hvilket er den laveste vækstrate blandt alle tørlastsegmenter og fortsætter en lang periode med lav vækst. IMO-Reguleringer (CII): Miljøkrav tvinger skibe (især de ældre, non-eco) til at sænke hastigheden. Dette reducerer flådens samlede transportkapacitet og øger efterspørgslen efter flere skibe. Ældre Flåde: En stor andel (28%) af flåden rammer 15-års-mærket (eller ældre), hvor skibsbelægningen falder, da befragtere foretrækker yngre tonnage, hvilket yderligere begrænser det effektive udbud. Ordrebogen: Ordrer, der placeres i øjeblikket, har lange leveringstider (2028 og frem), hvilket sikrer, at udbuddet forbliver stramt på kort til mellemlang sigt. 2. Efterspørgselsside (Cargo Mile Demand) Efterspørgslen efter fragtmil (tonne-mile demand) forventes at overgå nettovæksten i flåden, primært drevet af længere sejladser: Simandou-projektet (Guinea): Dette er den største driver. Starten på jernmalmseksport fra Guinea, som har meget lange fragtruter til Kina (næsten lige så lange som fra Brasilien), forventes at øge den globale fragtmilefterspørgsel med ca. 5% årligt i 2026 og 2027. Implikation: Der vil være behov for cirka 170 ekstra Capesize-skibe for at imødekomme denne nye eksport, hvilket er tæt på at absorbere hele den nuværende ordrebog. Handelsmønstre: Guineas eksport (jernmalm af høj kvalitet) forventes at fortrænge kortdistance-eksport fra Australien, hvilket yderligere forlænger gennemsnitsruten for jernmalm. Bauxit: Voksende langdistancehandel med bauxit (til aluminium) fra Guinea bidrager også betydeligt til efterspørgslen efter Capesize. Kina: Forbedrede stålmarginer og Kinas fokus på jernmalm af højere kvalitet understøtter den fortsatte efterspørgsel. 3. Konklusion for Markedsforhold Strammere Marked: Den stramme udbudssituation kombineret med en markant stigning i efterspørgslen efter fragtmil peger på et skibsunderskud og dermed et stærkt stigende marked. Forventede Rater: Dette forventes at føre til stærkere spot- og charterrater i 2026, hvilket bør have en positiv indvirkning på aktiekurserne for Capesize-rederier. Kontrast til andre segmenter: Selvom den samlede tørlastflåde har højere vækst, er det de mindre segmenter (Panamax/Supramax), der oplever det største pres fra levering af nye skibe. Capesize er strukturelt bedre positioneret.
    3 timer siden · Redigeret
    ·
    3 timer siden · Redigeret
    ·
    Tak for et godt indlæg. Håber på et fald i kursen i Q1, vil flytte hele min 2020-position ind her.
    3 timer siden
    3 timer siden
    Det bliver efter al sandsynlighed også min plan. Cashflow, udbytter og tålmodighed.....
  • 23 timer siden
    ·
    23 timer siden
    ·
    En lille nedgang i dag. BCI 44.108 (-564)
    22 timer siden
    ·
    22 timer siden
    ·
    Jeg mener udbyttet vi får udbetalt i januar.
    22 timer siden
    ·
    22 timer siden
    ·
    Hvis MTD ender på 38000, så indikerer det vel et udbytte for december (betales ud i januar) på ca 1,6 NOK pr aktie. Fastrenterne trækker udbyttet ned. Dagens MTD på ca 41000 giver ca 1,75 NOK. Lander MTD tæt på dagens BCI (44000) så er vi tæt på 2 NOK. (Alt er ca-tal for scruvbber/LNG præmie er blandt andet ukendt. Det kan også hænde at udbytteandelen af FCF afviger fra 100 pst i enkeltmåneder).
  • for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Hej! Hvornår plejer bestyrelsen at fremlægge tal vedr. de månedlige udbytter?
    2 timer siden
    ·
    2 timer siden
    ·
    i dag kl. 08:09 ∙ TDN Finans Oslo (Infront TDN Direkt): Bestyrelsen i Himalaya Shipping har besluttet et udbytte på 0,10 dollar pr. aktie for november. Det fremgår af en meddelelse fredag. Selskabet havde en gennemsnitlig brutto tidscertepartiekvivalentindtjening (TCE) på omkring 40.300 dollar pr. dag i november, inklusive scrubber-fordele på 12 skibe på omkring 1.600 dollar pr. dag. Selskabets seks skibe på faste tidscertepartier havde en gennemsnitlig indtjening på omkring 37.800 dollar pr. dag brutto, inklusive scrubber-fordele, mens selskabets seks skibe på indekskoblede tidscertepartier havde en gennemsnitlig indtjening på omkring 42.800 dollar pr. dag brutto, inklusive scrubber-indtægter. Baltic Capesize 5TC-indeksen var i gennemsnit 28.732 dollar i november.
  • for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    for 1 dag siden · Redigeret
    ·
    Nu solgte jeg min lille post i Himalaya. Den er steget 79 % i år, og da den steg så meget som 5 % i dag, valgte jeg at tage gevinst. Måske dumt, den giver sandsynligvis over 10 % udbytte næste år. Måske køber jeg den tilbage, hvis den falder 5 - 10 %. Den kommer nok med et godt udbytte i december.
    for 1 dag siden
    ·
    for 1 dag siden
    ·
    Jeg solgte også, i 3 omgange fra 88-93, omkring 40%. Håbet er at købe mig ind i Januar/Februar, men er noget tvivlsom til at vi får se niveauer under 90, da de har faste rater på skibe.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antal
Køb
1.060
Sælg
Antal
373

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
243--
16--
200--
200--
410--
Højest
98,9
VWAP
-
Lavest
95,1
OmsætningAntal
13,7 143.029
VWAP
-
Højest
98,9
Lavest
95,1
OmsætningAntal
13,7 143.029

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet