Q1
20 dage siden
0,07 USD/aktie
Seneste udbytte
10,14 %
Direkte afkast
Ordredybde
Antal
Køb
100
Sælg
Antal
770
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
2,88VWAP
Lavest
2,8OmsætningAntal
4,5 Mundefined2.472.175
VWAP
Højest
2,88Lavest
2,8OmsætningAntal
4,5 Mundefined2.472.175
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 29. maj | |
2024 Årsregnskab | 29. apr. | |
2024 Q4 | 28. feb. | |
2024 Q3 | 29. nov. 2024 | |
2024 Generalforsamling | 21. nov. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 9. maj·Det amerikanske børsnoterede Nordic American Tankers har indvilliget i at sælge et af sine ældste skibe efter at have tilføjet mere moderne skibe. Selskabet oplyste, at der var indgået en aftale med en unavngiven køber om den 150.000 dwt store Nordic Castor (bygget 2004) for 22,5 millioner dollars. VesselsValue vurderer skibet til at være 26 millioner dollars værd. NAT købte tankskibet i en samlet handel fra Nereus Shipping i Grækenland for 29,7 millioner dollars i 2016. Det norske selskab har stadig en suezmax fra 2003. NATs administrerende direktør og grundlægger, Herbjorn Hansson, sagde: "De første måneder af 2025 har været den mest aktive periode i Nordic American i flere år. "Vejen fremad er opad. Udbytte er en prioritet. "Vi erhverver to eller tre skibe og sælger et par skibe. "Nordic American er i en stærk position." Den 160.000 dwt store Nordic Apollo (bygget i 2003) gik til den britiske ejer Union Maritime for 23 millioner dollars i marts. Også samme måned bekræftede NAT et andet tankskibsopkøb i hurtig rækkefølge og sikrede leasingfinansiering til det nye par med den norske landsmand Ocean Yield. Virksomheden købte en anden suezmax bygget i 2016 fra den samme køber, som den havde erhvervet et lignende skib i februar. Den sagde, at begge sydkoreansk-byggede skibe kostede i "mellem-til-højde-intervallet 60 millioner dollars". Virksomheden identificerede ikke nogen af skibene, men mæglerrapporter angav, at NAT købte Eastern Pacific Shippings 157.800 dwt store Goldway og Diamondway (begge bygget i 2016) for 68 millioner dollars hver. Ocean Yield sagde, at de havde købt de to skibe og sat dem på otteårige bareboat-charter til NAT i en aftale, der vil tilføje 90 millioner dollars til deres EBITDA-ordrebog. To andre skibe blev købt ud af leasingkontrakter fra Ocean Yield tidligere på året. år. For fjerde kvartal faldt NAT's overskud til 1,3 millioner dollars fra de 17,5 millioner dollars, der blev rapporteret i samme periode sidste år. I løbet af hele 2024 faldt indtjeningen fra 98,7 millioner dollars til 46,6 millioner dollars. Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
- 15. apr.·Hvorfor en jord er dette ikke mindst 4$\share? Nogen der forklarer dummy?
- 6. feb.·USA-noterede Nordic American Tankers (NAT) planlægger en stor opgradering af sin flåde i år. Suezmax-specialisten har fået hjælp fra sine langsigtede finansieringspartnere Beal Bank og Ocean Yield til fornyelsen. Administrerende direktør Herbjorn Hansson sagde i et brev til aktionærerne: "Et stort projekt for 2025 er at forny og udvide vores flåde. Vi planlægger at købe to eller tre skibe og sælge to eller tre." Det første skridt blev annonceret i januar med salget af et 2003-bygget tankskib til en kontantindsprøjtning på $22,5 mio. for at styrke balancen. Dette er enten 160.000 dwt Nordic Apollo eller 150.100 dwt Nordic Pollux, dets to ældste skibe. Den unavngivne britiske køber vil modtage levering i første kvartal. Beal Bank er en långiver i Dallas, mens den Oslo-noterede Ocean Yield er en sale-and-leaseback-finansiør kontrolleret af private equity-giganten KKR. Hansson sagde: "Som altid er vores finansiering drevet af vores hovedmål om at prioritere udbytte og bevare en solid balance. "Transaktionerne med Beal Bank og Ocean Yield vil øge vores likviditet og kraftigt øge vores finansielle fleksibilitet. "Vi ser frem til et meget aktivt år for NAT." I sidste måned indgik ejeren også en aftale om at tilbagekøbe et moderne fartøj fra Ocean Yield. NAT, som kontrollerer 20 suezmaxes, erklærede sin købsoption på et unavngivet 2018-bygget tankskib på "gunstige vilkår fra en nær finansieringspartner". Dette er en af de 157.000 dwt trio Nordic Aquarius, Nordic Cygnus eller Nordic Tellus, som drives af NAT. Skibene er omkring $74 millioner værd, ifølge VesselsValue. Afhændelsen og tilbagekøbet var virksomhedens første salg og køb siden 2023. NAT sagde, at det er i "en meget solid position", og transaktionerne "afspejler vores finansielle fleksibilitet", sagde det dengang. I november rapporterede TradeWinds, at NAT havde øje for flådeudvidelse efter at have udsendt en forbedret ydeevne i tredje kvartal. Det låste kontrakter til en værdi af $125 millioner i kvartalet og havde til hensigt at tilføje flere skibe. "Vi planlægger at øge vores flåde med et par skibe, hvilket skulle have en positiv indvirkning på udbyttebetalinger," hedder det. NAT har tilføjet aftaler med olieselskaber, fordi de mener, at der er en global "knaphed" på suezmax. Selskabet havde et overskud på 8,7 millioner dollars i tredje kvartal, hvilket slog 7,5 millioner dollars et år tidligere. Analytikere sagde, at et udbytte på $0,04 pr. aktie repræsenterede en 100% udbetaling på indtjeningen. NAT's suezmaxes genererede $30.656 om dagen i løbet af kvartalet, godt uden for de $9.000 daglige driftsomkostninger. Copyright: Tradewinds, simpelthen det bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
20 dage siden
0,07 USD/aktie
Seneste udbytte
10,14 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 9. maj·Det amerikanske børsnoterede Nordic American Tankers har indvilliget i at sælge et af sine ældste skibe efter at have tilføjet mere moderne skibe. Selskabet oplyste, at der var indgået en aftale med en unavngiven køber om den 150.000 dwt store Nordic Castor (bygget 2004) for 22,5 millioner dollars. VesselsValue vurderer skibet til at være 26 millioner dollars værd. NAT købte tankskibet i en samlet handel fra Nereus Shipping i Grækenland for 29,7 millioner dollars i 2016. Det norske selskab har stadig en suezmax fra 2003. NATs administrerende direktør og grundlægger, Herbjorn Hansson, sagde: "De første måneder af 2025 har været den mest aktive periode i Nordic American i flere år. "Vejen fremad er opad. Udbytte er en prioritet. "Vi erhverver to eller tre skibe og sælger et par skibe. "Nordic American er i en stærk position." Den 160.000 dwt store Nordic Apollo (bygget i 2003) gik til den britiske ejer Union Maritime for 23 millioner dollars i marts. Også samme måned bekræftede NAT et andet tankskibsopkøb i hurtig rækkefølge og sikrede leasingfinansiering til det nye par med den norske landsmand Ocean Yield. Virksomheden købte en anden suezmax bygget i 2016 fra den samme køber, som den havde erhvervet et lignende skib i februar. Den sagde, at begge sydkoreansk-byggede skibe kostede i "mellem-til-højde-intervallet 60 millioner dollars". Virksomheden identificerede ikke nogen af skibene, men mæglerrapporter angav, at NAT købte Eastern Pacific Shippings 157.800 dwt store Goldway og Diamondway (begge bygget i 2016) for 68 millioner dollars hver. Ocean Yield sagde, at de havde købt de to skibe og sat dem på otteårige bareboat-charter til NAT i en aftale, der vil tilføje 90 millioner dollars til deres EBITDA-ordrebog. To andre skibe blev købt ud af leasingkontrakter fra Ocean Yield tidligere på året. år. For fjerde kvartal faldt NAT's overskud til 1,3 millioner dollars fra de 17,5 millioner dollars, der blev rapporteret i samme periode sidste år. I løbet af hele 2024 faldt indtjeningen fra 98,7 millioner dollars til 46,6 millioner dollars. Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
- 15. apr.·Hvorfor en jord er dette ikke mindst 4$\share? Nogen der forklarer dummy?
- 6. feb.·USA-noterede Nordic American Tankers (NAT) planlægger en stor opgradering af sin flåde i år. Suezmax-specialisten har fået hjælp fra sine langsigtede finansieringspartnere Beal Bank og Ocean Yield til fornyelsen. Administrerende direktør Herbjorn Hansson sagde i et brev til aktionærerne: "Et stort projekt for 2025 er at forny og udvide vores flåde. Vi planlægger at købe to eller tre skibe og sælge to eller tre." Det første skridt blev annonceret i januar med salget af et 2003-bygget tankskib til en kontantindsprøjtning på $22,5 mio. for at styrke balancen. Dette er enten 160.000 dwt Nordic Apollo eller 150.100 dwt Nordic Pollux, dets to ældste skibe. Den unavngivne britiske køber vil modtage levering i første kvartal. Beal Bank er en långiver i Dallas, mens den Oslo-noterede Ocean Yield er en sale-and-leaseback-finansiør kontrolleret af private equity-giganten KKR. Hansson sagde: "Som altid er vores finansiering drevet af vores hovedmål om at prioritere udbytte og bevare en solid balance. "Transaktionerne med Beal Bank og Ocean Yield vil øge vores likviditet og kraftigt øge vores finansielle fleksibilitet. "Vi ser frem til et meget aktivt år for NAT." I sidste måned indgik ejeren også en aftale om at tilbagekøbe et moderne fartøj fra Ocean Yield. NAT, som kontrollerer 20 suezmaxes, erklærede sin købsoption på et unavngivet 2018-bygget tankskib på "gunstige vilkår fra en nær finansieringspartner". Dette er en af de 157.000 dwt trio Nordic Aquarius, Nordic Cygnus eller Nordic Tellus, som drives af NAT. Skibene er omkring $74 millioner værd, ifølge VesselsValue. Afhændelsen og tilbagekøbet var virksomhedens første salg og køb siden 2023. NAT sagde, at det er i "en meget solid position", og transaktionerne "afspejler vores finansielle fleksibilitet", sagde det dengang. I november rapporterede TradeWinds, at NAT havde øje for flådeudvidelse efter at have udsendt en forbedret ydeevne i tredje kvartal. Det låste kontrakter til en værdi af $125 millioner i kvartalet og havde til hensigt at tilføje flere skibe. "Vi planlægger at øge vores flåde med et par skibe, hvilket skulle have en positiv indvirkning på udbyttebetalinger," hedder det. NAT har tilføjet aftaler med olieselskaber, fordi de mener, at der er en global "knaphed" på suezmax. Selskabet havde et overskud på 8,7 millioner dollars i tredje kvartal, hvilket slog 7,5 millioner dollars et år tidligere. Analytikere sagde, at et udbytte på $0,04 pr. aktie repræsenterede en 100% udbetaling på indtjeningen. NAT's suezmaxes genererede $30.656 om dagen i løbet af kvartalet, godt uden for de $9.000 daglige driftsomkostninger. Copyright: Tradewinds, simpelthen det bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
100
Sælg
Antal
770
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
2,88VWAP
Lavest
2,8OmsætningAntal
4,5 Mundefined2.472.175
VWAP
Højest
2,88Lavest
2,8OmsætningAntal
4,5 Mundefined2.472.175
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 29. maj | |
2024 Årsregnskab | 29. apr. | |
2024 Q4 | 28. feb. | |
2024 Q3 | 29. nov. 2024 | |
2024 Generalforsamling | 21. nov. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Q1
20 dage siden
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 29. maj | |
2024 Årsregnskab | 29. apr. | |
2024 Q4 | 28. feb. | |
2024 Q3 | 29. nov. 2024 | |
2024 Generalforsamling | 21. nov. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
0,07 USD/aktie
Seneste udbytte
10,14 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 9. maj·Det amerikanske børsnoterede Nordic American Tankers har indvilliget i at sælge et af sine ældste skibe efter at have tilføjet mere moderne skibe. Selskabet oplyste, at der var indgået en aftale med en unavngiven køber om den 150.000 dwt store Nordic Castor (bygget 2004) for 22,5 millioner dollars. VesselsValue vurderer skibet til at være 26 millioner dollars værd. NAT købte tankskibet i en samlet handel fra Nereus Shipping i Grækenland for 29,7 millioner dollars i 2016. Det norske selskab har stadig en suezmax fra 2003. NATs administrerende direktør og grundlægger, Herbjorn Hansson, sagde: "De første måneder af 2025 har været den mest aktive periode i Nordic American i flere år. "Vejen fremad er opad. Udbytte er en prioritet. "Vi erhverver to eller tre skibe og sælger et par skibe. "Nordic American er i en stærk position." Den 160.000 dwt store Nordic Apollo (bygget i 2003) gik til den britiske ejer Union Maritime for 23 millioner dollars i marts. Også samme måned bekræftede NAT et andet tankskibsopkøb i hurtig rækkefølge og sikrede leasingfinansiering til det nye par med den norske landsmand Ocean Yield. Virksomheden købte en anden suezmax bygget i 2016 fra den samme køber, som den havde erhvervet et lignende skib i februar. Den sagde, at begge sydkoreansk-byggede skibe kostede i "mellem-til-højde-intervallet 60 millioner dollars". Virksomheden identificerede ikke nogen af skibene, men mæglerrapporter angav, at NAT købte Eastern Pacific Shippings 157.800 dwt store Goldway og Diamondway (begge bygget i 2016) for 68 millioner dollars hver. Ocean Yield sagde, at de havde købt de to skibe og sat dem på otteårige bareboat-charter til NAT i en aftale, der vil tilføje 90 millioner dollars til deres EBITDA-ordrebog. To andre skibe blev købt ud af leasingkontrakter fra Ocean Yield tidligere på året. år. For fjerde kvartal faldt NAT's overskud til 1,3 millioner dollars fra de 17,5 millioner dollars, der blev rapporteret i samme periode sidste år. I løbet af hele 2024 faldt indtjeningen fra 98,7 millioner dollars til 46,6 millioner dollars. Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
- 15. apr.·Hvorfor en jord er dette ikke mindst 4$\share? Nogen der forklarer dummy?
- 6. feb.·USA-noterede Nordic American Tankers (NAT) planlægger en stor opgradering af sin flåde i år. Suezmax-specialisten har fået hjælp fra sine langsigtede finansieringspartnere Beal Bank og Ocean Yield til fornyelsen. Administrerende direktør Herbjorn Hansson sagde i et brev til aktionærerne: "Et stort projekt for 2025 er at forny og udvide vores flåde. Vi planlægger at købe to eller tre skibe og sælge to eller tre." Det første skridt blev annonceret i januar med salget af et 2003-bygget tankskib til en kontantindsprøjtning på $22,5 mio. for at styrke balancen. Dette er enten 160.000 dwt Nordic Apollo eller 150.100 dwt Nordic Pollux, dets to ældste skibe. Den unavngivne britiske køber vil modtage levering i første kvartal. Beal Bank er en långiver i Dallas, mens den Oslo-noterede Ocean Yield er en sale-and-leaseback-finansiør kontrolleret af private equity-giganten KKR. Hansson sagde: "Som altid er vores finansiering drevet af vores hovedmål om at prioritere udbytte og bevare en solid balance. "Transaktionerne med Beal Bank og Ocean Yield vil øge vores likviditet og kraftigt øge vores finansielle fleksibilitet. "Vi ser frem til et meget aktivt år for NAT." I sidste måned indgik ejeren også en aftale om at tilbagekøbe et moderne fartøj fra Ocean Yield. NAT, som kontrollerer 20 suezmaxes, erklærede sin købsoption på et unavngivet 2018-bygget tankskib på "gunstige vilkår fra en nær finansieringspartner". Dette er en af de 157.000 dwt trio Nordic Aquarius, Nordic Cygnus eller Nordic Tellus, som drives af NAT. Skibene er omkring $74 millioner værd, ifølge VesselsValue. Afhændelsen og tilbagekøbet var virksomhedens første salg og køb siden 2023. NAT sagde, at det er i "en meget solid position", og transaktionerne "afspejler vores finansielle fleksibilitet", sagde det dengang. I november rapporterede TradeWinds, at NAT havde øje for flådeudvidelse efter at have udsendt en forbedret ydeevne i tredje kvartal. Det låste kontrakter til en værdi af $125 millioner i kvartalet og havde til hensigt at tilføje flere skibe. "Vi planlægger at øge vores flåde med et par skibe, hvilket skulle have en positiv indvirkning på udbyttebetalinger," hedder det. NAT har tilføjet aftaler med olieselskaber, fordi de mener, at der er en global "knaphed" på suezmax. Selskabet havde et overskud på 8,7 millioner dollars i tredje kvartal, hvilket slog 7,5 millioner dollars et år tidligere. Analytikere sagde, at et udbytte på $0,04 pr. aktie repræsenterede en 100% udbetaling på indtjeningen. NAT's suezmaxes genererede $30.656 om dagen i løbet af kvartalet, godt uden for de $9.000 daglige driftsomkostninger. Copyright: Tradewinds, simpelthen det bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
100
Sælg
Antal
770
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
2,88VWAP
Lavest
2,8OmsætningAntal
4,5 Mundefined2.472.175
VWAP
Højest
2,88Lavest
2,8OmsætningAntal
4,5 Mundefined2.472.175
Mæglerstatistik
Ingen data fundet