Q1
48 dage siden‧35 min
0,40 USD/aktie
Seneste udbytte
3,62 %
Direkte afkast
Ordredybde
Antal
Køb
3
Sælg
Antal
30
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
44,96VWAP
Lavest
43,5OmsætningAntal
25,6 Mundefined1.093.938
VWAP
Højest
44,96Lavest
43,5OmsætningAntal
25,6 Mundefined1.093.938
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 28. maj | |
2025 Q1 | 1. maj | |
2024 Årsregnskab | 21. mar. | |
2024 Q4 | 13. feb. | |
2024 Q3 | 29. okt. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. jun.·Den norske Storm Bond Fund begyndte at købe Scorpio Tankers' obligationer i maj. Fonden, der forvaltes af Morten Astrup, erhvervede de usikrede seniorobligationer fra 2030 udstedt af ejeren af produkttankskibet. "Krediten er bakket op af en sund balance og en belåningsgrad på ~23%, 1,3 mia. USD i likviditet, begrænsede investeringsforpligtelser og en flåde af moderne aktiver. Obligationerne anslås at være dækket af historisk lave aktivværdier," udtalte fonden i sin rapport for maj. Fonden købte obligationerne til en gennemsnitspris på 98,5, svarende til et afkast på 7,9%. Obligationerne blev udstedt i januar med en rentemargin på 7,5%. Scorpio er verdens største ejer af produkttankskibe med en ejet flåde på 99 skibe. Dens markedsværdi er omkring 2 mia. USD på New York Stock Exchange. Storm Bond Fund har 8% shipping og 4% industriel shipping i sin portefølje. Den har 4% i kontanter. Obligationer fra SFL Corp, Tidewater og Golar LNG er de største beholdninger. "Det nordiske marked for højrenteobligationer var stærkt i maj, og Storm Bond Fund leverede et månedligt afkast på +0,8. Resultatet var primært drevet af den attraktive kuponbæring og en vis rentekomprimering på tværs af porteføljen," hedder det i rapporten. Porteføljen tilbyder et afkast på 7,8% i norske kroner. "Vores fokus er på udstedere med stærk aktivopbakning, solide balancer og en sund gældsbetjeningsevne. Dette resulterer i en portefølje af høj kvalitet, sektordiversificeret, forankret af robuste nordiske udstedere, der er i stand til at modstå ændringer i inflation og renteforventninger." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
- 2. maj·Scorpio Tankers mener ikke, at de vil blive alvorligt påvirket af Kina-målrettede havneafgifter, der er vedtaget af den amerikanske handelsrepræsentant Jamieson Greer. Ledelsen nedtonede effekten af afgifterne i kommentarer til aktieanalytikere torsdag efter at have offentliggjort resultaterne for første kvartal, der overgik analytikernes forventninger betydeligt. "Virkningen på produkttankskibe forventes at være minimal," sagde James Doyle, chef for virksomhedsudvikling og investorrelationer. Til at begynde med er den New York-noterede ejers flåde på næsten 100 produkttankskibe i vid udstrækning bygget i Sydkorea. Og dens MR'er og handymax-tankskibe falder under den grænse på 55.000 dwt, der er fastsat af Greers kontor for undtagelser fra afgifterne på kinesisk bygget tonnage, bemærkede Doyle. Selvom undtagelserne ikke gælder for Scorpios store stald af LR2'ere, er der ikke megen bekymring af andre årsager, sagde Chief Commercial Officer Lars Dencker Nielsen. "LR2-markedet er ubetydeligt, når det kommer til USA," sagde han. "Det bliver et større problem med aframaxer. Men med Scorpios flådestruktur vil det ikke skabe et problem for os." Selvom det ikke blev nævnt i indtjeningsopkaldet, har Scorpio brugt en stor del af de sidste tre år på at afvikle dyr leasingfinansiering på sin flåde - meget af det gennem kinesiske kilder - til fordel for konventionel bankfinansiering leveret af primært europæiske långivere. Den relative mangel på bekymring over den amerikanske handelsrepræsentants restriktioner betyder ikke, at Scorpio ikke er forsigtig med det overordnede regulatoriske og geopolitiske landskab i en turbulent anden periode under præsident Donald Trump. "Vi har taget en mere konservativ tilgang til kapitalallokering på grund af den yderligere globale usikkerhed, der fortsat vedvarer," sagde administrerende direktør Emanuele Lauro i en bemærkning til opkaldet. "Vi er godt rustet til at navigere i usikkerhed." Selvom Lauro ikke nævnte det eksplicit, valgte Scorpio at allokere lidt kapital til aktietilbagekøb sidste kvartal og opretholdt en tilbagekøbstilladelse, der omtrent svarer til beløbet den 12. februar. Dette er på trods af et fald i aktiekursen på mere end 28% siden begyndelsen af Trumps periode, hvilket var det største af de 25 rederier, efterfulgt af investeringsbanken Jefferies, og en betydelig handelsrabat i forhold til nettoværdien. Skibsfinansiering er en gåde, som branchens aktører skal løse for at overleve i en kapitalintensiv forretning. I det seneste nyhedsbrev fra TradeWinds' finanskorrespondent Joe Brady hjælper dig med at opklare dens mysterier. Virksomheden havde tilbagekøbt aktier til en værdi af 39 millioner dollars i fjerde kvartal og 339 millioner dollars i løbet af 2024. Scorpio fastholdt sit kvartalsvise udbytte på 0,40 dollars pr. aktie. Det har opbygget en kontantbeholdning på 397 millioner dollars og en samlet likviditet på 1,36 milliarder dollars, inklusive dets investeringsandel i den New York-børsnoterede VLCC-specialist DHT Holdings. Dets nettobelåningsgrad er kun 10%, ifølge Jefferies-analytiker Omar Nokta. Finansdirektør Chris Avella sagde: "Vi er omgivet af usikkerhed. Vores fokus har været på, hvad vi kan kontrollere, snarere end hvad der er uden for vores kontrol." Copyright; Tradewnds, simpelthen den bedste!
- 29. okt. 2024·Scorpio Tankers har taget en aktiepost på $89 mio. i den New York-noterede VLCC-specialist DHT Holdings i en magterklæring om tro på et genopstået marked for de største råolietankskibe. Investeringen i 4,9% af DHT's udestående aktier blev beskrevet som "passiv" af Scorpio tirsdag, da den annoncerede indtjening for tredje kvartal. Det er Scorpio Tankers' første direkte investering uden for produkttankskibe i mere end et årti, da det satte penge i en række nybygnings-LPG-skibe, der senere blev solgt til Dorian LPG, og VLCC'er, der i sidste ende blev solgt til Peter Georgiopoulos' General Maritime. Scorpios overraskende DHT-investering var højdepunktet i en rapport, der så den slog konsensusanalytikeres forventninger til indtjeningen. Scorpio rapporterede en justeret nettoindkomst på $87,7 mio., hvilket svarer til $1,83 basis af $1,75 udvandet indtjening pr. aktie. Resultatet toppede det fortyndede tal på $1,66, der forventes i et Bloomberg-gennemsnit af aktieforskere. Resultatet var dog lavere end i tredje kvartal sidste år, hvor Scorpio rapporterede en nettoindkomst på 99,2 mio. Justeret Ebitda på $166m slog analytikerestimat på $153m, ifølge et forskningsnotat fra Jefferies' Omar Nokta. Skibsindtægterne på 268 mio. USD faldt fra 291,2 mio. USD i kvartalet året før. Timecharter-ækvivalent omsætning faldt til $258,2 mio. fra $289,2 mio., primært på grund af færre skibe i drift. Dette fald blev næsten fuldt ud opvejet af Scorpios nedgearingsindsats, da renteomkostningerne faldt med $29 mio., fortalte Nokta kunder. Scorpio guidede også til fjerde kvartals indtjening, der til dato har været sekventielt lavere end den tjente på tværs af sine tre fartøjsklasser i det forløbne kvartal. Scorpio driver 102 produkttankskibe med en gennemsnitsalder på 8,5 år. LR2'ere tjente spotrater på $31.600 pr. dag, et fald fra 38.011, mens MR'ere tjente $20.800 fra $25.146, begge med 35% af ledige dage reserveret. Handysizes har returneret $13.000, fra $19.605, med 34% af dage fastsat. "Spotrater er i øjeblikket under disse tal, selvom vi forventer højere raffineringsaktivitet i de kommende uger for at understøtte rater på højere niveauer," sagde Nokta om Scorpio-vejledningen. Scorpio sagde, at den har fastholdt sit faste kvartalsvise udbytte på $0,40. Den Emanuele Lauro-ledede ejer afslørede også, at den havde brugt 246,6 millioner dollars på aktietilbagekøb i kvartalet og tilbagekøbte 3,36 millioner enheder til en gennemsnitspris på 73,34 dollar per aktie. Det efterlader $208,9 mio. til rådighed under en tilbagekøbstilladelse på $400 mio., der blev genopfyldt og øget i løbet af kvartalet. Skibsfinansiering er en gåde, som industriaktører skal løse for at overleve i en kapitalintensiv virksomhed. I det seneste nyhedsbrev fra TradeWinds hjælper finanskorrespondent Joe Brady dig med at opklare dens mysterier Når man går ind i indtjeningsrapporten, forventedes analytikerspørgsmål at fokusere på fjerde kvartals kampe og eventuelle tegn på, at ejeren ser starten på fordelene fra den traditionelle vintervarmesæson. Selvom det stadig er et område at se på, vil Skorpionens DHT-investering sandsynligvis stjæle meget af tordenen. Analytikere har sagt, at dynamikken er på plads, så de store råolietankskibe kan brøle tilbage fra tal, der har været rentable, men uspændende i det meste af 2024, især da Opec+-kartellet slækker på produktionsbegrænsningerne. Mens Scorpio ser ud til at satse på den samme tendens, vil den sandsynligvis også fremstille DHT-investeringen som et udtryk for tro på dens LR2'er, som sandsynligvis vil se en fordel ved VLCC-styrken. DHT ejer og driver en flåde på 28 VLCC'er og er noteret på New York Stock Exchange. Dets nuværende markedsværdi er lidt over $1,7 mia. Copyright: Tradewinds, simpelthen det bedste!11. nov. 202411. nov. 2024Ja jeg blev også overrasket over det skridt. De kunne i stedet have købt flere egne aktier tilbage. Eller øget udbyttet, som du siger, de halter jo bag efter Torm og Hafnia på det område. Nå men ledelsen i Scorpio har jo altid været lidt tvivlsom og nogle gange med lidt dårlige beslutninger som da de solgte hele deres bulk flåde få måneder før det store bulkopsving i 22 og bestilte vindinstalations skibe istedet der vist ikke er kommet på vandet endnu. Var der ikke også noget med en investering i et Norsk fly selskab der gik helt galt for Scorpio gruppen fornylig.
- 30. jul. 2024·Scorpio Tankers har udvidet sit aktietilbagekøbsprogram til $400 mio. efter at have slået analytikernes indtjeningsforventninger for det seneste kvartal. Den New York-noterede produkttankgigant har sat aktietilbagekøb til sin topprioritet i kapitalallokering og sendt et stærkt signal til markedet ved at øge en fond, der tidligere ikke har været større end $250 mio. Samtidig rapporterede Scorpio en justeret nettoindkomst på $188,4 mio. og $3,77 pr. basisaktie, eller $3,60 pr. udvandet aktie. Dette toppede den konsensus på $3,58 pr. aktie, som aktieanalytikere havde forventet. Det Emanuele Lauro-ledede outfit rapporterede en justeret Ebitda på $259 mio., hvilket fulgte analytikerkonsensus på $263 mio. Skibsindtægter på $380,66 mio. toppede de $329,3 mio. rapporteret i andet kvartal af 2023. Ydelsen forbedredes i forhold til tallene for andet kvartal af 2023, hvor Scorpios nettoindkomst på $1,33 mio. blev omsat til $2,51 pr. basisaktie og $2,41 pr. udvandet aktie. Scorpio var aktiv med aktietilbagekøb i det seneste kvartal, selvom de fleste tidligere er blevet rapporteret. Det sprøjtede ud omkring 109 millioner dollars og indtog 1,4 millioner aktier til en gennemsnitskurs på 78,16 dollar. Selskabet detaljerede også det tidligere afslørede salg af fem af sine ældre MR'er for $179,1 mio., uden tilbagebetaling af gæld på skibene. Scorpio har rapporteret en sæsonmæssig svækkelse af timecharter-ækvivalente tal på tværs af sine tre fartøjsklasser i indeværende kvartal sammenlignet med indtjeningen i de seneste tre måneder. LR2'ere har i gennemsnit $44.000 pr. dag med 43% af dagene fastsat mod $52.807 i andet kvartal. MR'er returnerer $34.000 pr. dag med 35% af dagene forpligtet sammenlignet med $37.019 i de foregående tre måneder. Handymaxes har i gennemsnit haft $25.000 pr. dag sammenlignet med $28.011 i det forløbne kvartal. Men som et resultat af aggressive tilbagebetalinger af gæld, har Scorpio fortsat med at bringe sine flådeomfattende driftsomkostninger ned til et tidligere nævnt mål på $12.500 om dagen, med et endnu lavere mål i sigte. "Selskabets balance- og pengestrømsgenereringspotentiale fortsætter med at forbedres. I andet kvartal tilbagebetalte vi $399 millioner af gæld og reducerede vores daglige cash breakevens til $12.500,” sagde administrerende direktør Lauro i resultatopgørelsen. Scorpio bragte sin nettogæld ned til 758 mio. USD fra 1 mia. USD ved udgangen af kvartalet. Den havde en kontantposition på $279,5 mio. den 29. juni med $288,2 mio. til rådighed under dens revolverende kreditfacilitet. "Derudover har vi aftalt at konvertere vores 2023 $225m kreditfacilitet til en revolverende kreditfacilitet og forpligtet os til at forudbetale vores $64m kreditfacilitet med BNP Paribas og Sinosure. Disse initiativer kan potentielt reducere vores daglige cash breakeven-rater med over $1.000." Scorpio-aktier steg mere end 2% til $76 i handel før åbningen af markederne i New York. Copyright: Simpelthen det bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
48 dage siden‧35 min
0,40 USD/aktie
Seneste udbytte
3,62 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. jun.·Den norske Storm Bond Fund begyndte at købe Scorpio Tankers' obligationer i maj. Fonden, der forvaltes af Morten Astrup, erhvervede de usikrede seniorobligationer fra 2030 udstedt af ejeren af produkttankskibet. "Krediten er bakket op af en sund balance og en belåningsgrad på ~23%, 1,3 mia. USD i likviditet, begrænsede investeringsforpligtelser og en flåde af moderne aktiver. Obligationerne anslås at være dækket af historisk lave aktivværdier," udtalte fonden i sin rapport for maj. Fonden købte obligationerne til en gennemsnitspris på 98,5, svarende til et afkast på 7,9%. Obligationerne blev udstedt i januar med en rentemargin på 7,5%. Scorpio er verdens største ejer af produkttankskibe med en ejet flåde på 99 skibe. Dens markedsværdi er omkring 2 mia. USD på New York Stock Exchange. Storm Bond Fund har 8% shipping og 4% industriel shipping i sin portefølje. Den har 4% i kontanter. Obligationer fra SFL Corp, Tidewater og Golar LNG er de største beholdninger. "Det nordiske marked for højrenteobligationer var stærkt i maj, og Storm Bond Fund leverede et månedligt afkast på +0,8. Resultatet var primært drevet af den attraktive kuponbæring og en vis rentekomprimering på tværs af porteføljen," hedder det i rapporten. Porteføljen tilbyder et afkast på 7,8% i norske kroner. "Vores fokus er på udstedere med stærk aktivopbakning, solide balancer og en sund gældsbetjeningsevne. Dette resulterer i en portefølje af høj kvalitet, sektordiversificeret, forankret af robuste nordiske udstedere, der er i stand til at modstå ændringer i inflation og renteforventninger." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
- 2. maj·Scorpio Tankers mener ikke, at de vil blive alvorligt påvirket af Kina-målrettede havneafgifter, der er vedtaget af den amerikanske handelsrepræsentant Jamieson Greer. Ledelsen nedtonede effekten af afgifterne i kommentarer til aktieanalytikere torsdag efter at have offentliggjort resultaterne for første kvartal, der overgik analytikernes forventninger betydeligt. "Virkningen på produkttankskibe forventes at være minimal," sagde James Doyle, chef for virksomhedsudvikling og investorrelationer. Til at begynde med er den New York-noterede ejers flåde på næsten 100 produkttankskibe i vid udstrækning bygget i Sydkorea. Og dens MR'er og handymax-tankskibe falder under den grænse på 55.000 dwt, der er fastsat af Greers kontor for undtagelser fra afgifterne på kinesisk bygget tonnage, bemærkede Doyle. Selvom undtagelserne ikke gælder for Scorpios store stald af LR2'ere, er der ikke megen bekymring af andre årsager, sagde Chief Commercial Officer Lars Dencker Nielsen. "LR2-markedet er ubetydeligt, når det kommer til USA," sagde han. "Det bliver et større problem med aframaxer. Men med Scorpios flådestruktur vil det ikke skabe et problem for os." Selvom det ikke blev nævnt i indtjeningsopkaldet, har Scorpio brugt en stor del af de sidste tre år på at afvikle dyr leasingfinansiering på sin flåde - meget af det gennem kinesiske kilder - til fordel for konventionel bankfinansiering leveret af primært europæiske långivere. Den relative mangel på bekymring over den amerikanske handelsrepræsentants restriktioner betyder ikke, at Scorpio ikke er forsigtig med det overordnede regulatoriske og geopolitiske landskab i en turbulent anden periode under præsident Donald Trump. "Vi har taget en mere konservativ tilgang til kapitalallokering på grund af den yderligere globale usikkerhed, der fortsat vedvarer," sagde administrerende direktør Emanuele Lauro i en bemærkning til opkaldet. "Vi er godt rustet til at navigere i usikkerhed." Selvom Lauro ikke nævnte det eksplicit, valgte Scorpio at allokere lidt kapital til aktietilbagekøb sidste kvartal og opretholdt en tilbagekøbstilladelse, der omtrent svarer til beløbet den 12. februar. Dette er på trods af et fald i aktiekursen på mere end 28% siden begyndelsen af Trumps periode, hvilket var det største af de 25 rederier, efterfulgt af investeringsbanken Jefferies, og en betydelig handelsrabat i forhold til nettoværdien. Skibsfinansiering er en gåde, som branchens aktører skal løse for at overleve i en kapitalintensiv forretning. I det seneste nyhedsbrev fra TradeWinds' finanskorrespondent Joe Brady hjælper dig med at opklare dens mysterier. Virksomheden havde tilbagekøbt aktier til en værdi af 39 millioner dollars i fjerde kvartal og 339 millioner dollars i løbet af 2024. Scorpio fastholdt sit kvartalsvise udbytte på 0,40 dollars pr. aktie. Det har opbygget en kontantbeholdning på 397 millioner dollars og en samlet likviditet på 1,36 milliarder dollars, inklusive dets investeringsandel i den New York-børsnoterede VLCC-specialist DHT Holdings. Dets nettobelåningsgrad er kun 10%, ifølge Jefferies-analytiker Omar Nokta. Finansdirektør Chris Avella sagde: "Vi er omgivet af usikkerhed. Vores fokus har været på, hvad vi kan kontrollere, snarere end hvad der er uden for vores kontrol." Copyright; Tradewnds, simpelthen den bedste!
- 29. okt. 2024·Scorpio Tankers har taget en aktiepost på $89 mio. i den New York-noterede VLCC-specialist DHT Holdings i en magterklæring om tro på et genopstået marked for de største råolietankskibe. Investeringen i 4,9% af DHT's udestående aktier blev beskrevet som "passiv" af Scorpio tirsdag, da den annoncerede indtjening for tredje kvartal. Det er Scorpio Tankers' første direkte investering uden for produkttankskibe i mere end et årti, da det satte penge i en række nybygnings-LPG-skibe, der senere blev solgt til Dorian LPG, og VLCC'er, der i sidste ende blev solgt til Peter Georgiopoulos' General Maritime. Scorpios overraskende DHT-investering var højdepunktet i en rapport, der så den slog konsensusanalytikeres forventninger til indtjeningen. Scorpio rapporterede en justeret nettoindkomst på $87,7 mio., hvilket svarer til $1,83 basis af $1,75 udvandet indtjening pr. aktie. Resultatet toppede det fortyndede tal på $1,66, der forventes i et Bloomberg-gennemsnit af aktieforskere. Resultatet var dog lavere end i tredje kvartal sidste år, hvor Scorpio rapporterede en nettoindkomst på 99,2 mio. Justeret Ebitda på $166m slog analytikerestimat på $153m, ifølge et forskningsnotat fra Jefferies' Omar Nokta. Skibsindtægterne på 268 mio. USD faldt fra 291,2 mio. USD i kvartalet året før. Timecharter-ækvivalent omsætning faldt til $258,2 mio. fra $289,2 mio., primært på grund af færre skibe i drift. Dette fald blev næsten fuldt ud opvejet af Scorpios nedgearingsindsats, da renteomkostningerne faldt med $29 mio., fortalte Nokta kunder. Scorpio guidede også til fjerde kvartals indtjening, der til dato har været sekventielt lavere end den tjente på tværs af sine tre fartøjsklasser i det forløbne kvartal. Scorpio driver 102 produkttankskibe med en gennemsnitsalder på 8,5 år. LR2'ere tjente spotrater på $31.600 pr. dag, et fald fra 38.011, mens MR'ere tjente $20.800 fra $25.146, begge med 35% af ledige dage reserveret. Handysizes har returneret $13.000, fra $19.605, med 34% af dage fastsat. "Spotrater er i øjeblikket under disse tal, selvom vi forventer højere raffineringsaktivitet i de kommende uger for at understøtte rater på højere niveauer," sagde Nokta om Scorpio-vejledningen. Scorpio sagde, at den har fastholdt sit faste kvartalsvise udbytte på $0,40. Den Emanuele Lauro-ledede ejer afslørede også, at den havde brugt 246,6 millioner dollars på aktietilbagekøb i kvartalet og tilbagekøbte 3,36 millioner enheder til en gennemsnitspris på 73,34 dollar per aktie. Det efterlader $208,9 mio. til rådighed under en tilbagekøbstilladelse på $400 mio., der blev genopfyldt og øget i løbet af kvartalet. Skibsfinansiering er en gåde, som industriaktører skal løse for at overleve i en kapitalintensiv virksomhed. I det seneste nyhedsbrev fra TradeWinds hjælper finanskorrespondent Joe Brady dig med at opklare dens mysterier Når man går ind i indtjeningsrapporten, forventedes analytikerspørgsmål at fokusere på fjerde kvartals kampe og eventuelle tegn på, at ejeren ser starten på fordelene fra den traditionelle vintervarmesæson. Selvom det stadig er et område at se på, vil Skorpionens DHT-investering sandsynligvis stjæle meget af tordenen. Analytikere har sagt, at dynamikken er på plads, så de store råolietankskibe kan brøle tilbage fra tal, der har været rentable, men uspændende i det meste af 2024, især da Opec+-kartellet slækker på produktionsbegrænsningerne. Mens Scorpio ser ud til at satse på den samme tendens, vil den sandsynligvis også fremstille DHT-investeringen som et udtryk for tro på dens LR2'er, som sandsynligvis vil se en fordel ved VLCC-styrken. DHT ejer og driver en flåde på 28 VLCC'er og er noteret på New York Stock Exchange. Dets nuværende markedsværdi er lidt over $1,7 mia. Copyright: Tradewinds, simpelthen det bedste!11. nov. 202411. nov. 2024Ja jeg blev også overrasket over det skridt. De kunne i stedet have købt flere egne aktier tilbage. Eller øget udbyttet, som du siger, de halter jo bag efter Torm og Hafnia på det område. Nå men ledelsen i Scorpio har jo altid været lidt tvivlsom og nogle gange med lidt dårlige beslutninger som da de solgte hele deres bulk flåde få måneder før det store bulkopsving i 22 og bestilte vindinstalations skibe istedet der vist ikke er kommet på vandet endnu. Var der ikke også noget med en investering i et Norsk fly selskab der gik helt galt for Scorpio gruppen fornylig.
- 30. jul. 2024·Scorpio Tankers har udvidet sit aktietilbagekøbsprogram til $400 mio. efter at have slået analytikernes indtjeningsforventninger for det seneste kvartal. Den New York-noterede produkttankgigant har sat aktietilbagekøb til sin topprioritet i kapitalallokering og sendt et stærkt signal til markedet ved at øge en fond, der tidligere ikke har været større end $250 mio. Samtidig rapporterede Scorpio en justeret nettoindkomst på $188,4 mio. og $3,77 pr. basisaktie, eller $3,60 pr. udvandet aktie. Dette toppede den konsensus på $3,58 pr. aktie, som aktieanalytikere havde forventet. Det Emanuele Lauro-ledede outfit rapporterede en justeret Ebitda på $259 mio., hvilket fulgte analytikerkonsensus på $263 mio. Skibsindtægter på $380,66 mio. toppede de $329,3 mio. rapporteret i andet kvartal af 2023. Ydelsen forbedredes i forhold til tallene for andet kvartal af 2023, hvor Scorpios nettoindkomst på $1,33 mio. blev omsat til $2,51 pr. basisaktie og $2,41 pr. udvandet aktie. Scorpio var aktiv med aktietilbagekøb i det seneste kvartal, selvom de fleste tidligere er blevet rapporteret. Det sprøjtede ud omkring 109 millioner dollars og indtog 1,4 millioner aktier til en gennemsnitskurs på 78,16 dollar. Selskabet detaljerede også det tidligere afslørede salg af fem af sine ældre MR'er for $179,1 mio., uden tilbagebetaling af gæld på skibene. Scorpio har rapporteret en sæsonmæssig svækkelse af timecharter-ækvivalente tal på tværs af sine tre fartøjsklasser i indeværende kvartal sammenlignet med indtjeningen i de seneste tre måneder. LR2'ere har i gennemsnit $44.000 pr. dag med 43% af dagene fastsat mod $52.807 i andet kvartal. MR'er returnerer $34.000 pr. dag med 35% af dagene forpligtet sammenlignet med $37.019 i de foregående tre måneder. Handymaxes har i gennemsnit haft $25.000 pr. dag sammenlignet med $28.011 i det forløbne kvartal. Men som et resultat af aggressive tilbagebetalinger af gæld, har Scorpio fortsat med at bringe sine flådeomfattende driftsomkostninger ned til et tidligere nævnt mål på $12.500 om dagen, med et endnu lavere mål i sigte. "Selskabets balance- og pengestrømsgenereringspotentiale fortsætter med at forbedres. I andet kvartal tilbagebetalte vi $399 millioner af gæld og reducerede vores daglige cash breakevens til $12.500,” sagde administrerende direktør Lauro i resultatopgørelsen. Scorpio bragte sin nettogæld ned til 758 mio. USD fra 1 mia. USD ved udgangen af kvartalet. Den havde en kontantposition på $279,5 mio. den 29. juni med $288,2 mio. til rådighed under dens revolverende kreditfacilitet. "Derudover har vi aftalt at konvertere vores 2023 $225m kreditfacilitet til en revolverende kreditfacilitet og forpligtet os til at forudbetale vores $64m kreditfacilitet med BNP Paribas og Sinosure. Disse initiativer kan potentielt reducere vores daglige cash breakeven-rater med over $1.000." Scorpio-aktier steg mere end 2% til $76 i handel før åbningen af markederne i New York. Copyright: Simpelthen det bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
3
Sælg
Antal
30
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
44,96VWAP
Lavest
43,5OmsætningAntal
25,6 Mundefined1.093.938
VWAP
Højest
44,96Lavest
43,5OmsætningAntal
25,6 Mundefined1.093.938
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 28. maj | |
2025 Q1 | 1. maj | |
2024 Årsregnskab | 21. mar. | |
2024 Q4 | 13. feb. | |
2024 Q3 | 29. okt. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Q1
48 dage siden‧35 min
Nyheder og Analyser
Der er i øjeblikket ingen nyheder
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
Finanskalender er ikke tilgængelig |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Generalforsamling | 28. maj | |
2025 Q1 | 1. maj | |
2024 Årsregnskab | 21. mar. | |
2024 Q4 | 13. feb. | |
2024 Q3 | 29. okt. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
0,40 USD/aktie
Seneste udbytte
3,62 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 6. jun.·Den norske Storm Bond Fund begyndte at købe Scorpio Tankers' obligationer i maj. Fonden, der forvaltes af Morten Astrup, erhvervede de usikrede seniorobligationer fra 2030 udstedt af ejeren af produkttankskibet. "Krediten er bakket op af en sund balance og en belåningsgrad på ~23%, 1,3 mia. USD i likviditet, begrænsede investeringsforpligtelser og en flåde af moderne aktiver. Obligationerne anslås at være dækket af historisk lave aktivværdier," udtalte fonden i sin rapport for maj. Fonden købte obligationerne til en gennemsnitspris på 98,5, svarende til et afkast på 7,9%. Obligationerne blev udstedt i januar med en rentemargin på 7,5%. Scorpio er verdens største ejer af produkttankskibe med en ejet flåde på 99 skibe. Dens markedsværdi er omkring 2 mia. USD på New York Stock Exchange. Storm Bond Fund har 8% shipping og 4% industriel shipping i sin portefølje. Den har 4% i kontanter. Obligationer fra SFL Corp, Tidewater og Golar LNG er de største beholdninger. "Det nordiske marked for højrenteobligationer var stærkt i maj, og Storm Bond Fund leverede et månedligt afkast på +0,8. Resultatet var primært drevet af den attraktive kuponbæring og en vis rentekomprimering på tværs af porteføljen," hedder det i rapporten. Porteføljen tilbyder et afkast på 7,8% i norske kroner. "Vores fokus er på udstedere med stærk aktivopbakning, solide balancer og en sund gældsbetjeningsevne. Dette resulterer i en portefølje af høj kvalitet, sektordiversificeret, forankret af robuste nordiske udstedere, der er i stand til at modstå ændringer i inflation og renteforventninger." Copyright: Tradewinds, simpelthen den bedste!
- 2. maj·Scorpio Tankers mener ikke, at de vil blive alvorligt påvirket af Kina-målrettede havneafgifter, der er vedtaget af den amerikanske handelsrepræsentant Jamieson Greer. Ledelsen nedtonede effekten af afgifterne i kommentarer til aktieanalytikere torsdag efter at have offentliggjort resultaterne for første kvartal, der overgik analytikernes forventninger betydeligt. "Virkningen på produkttankskibe forventes at være minimal," sagde James Doyle, chef for virksomhedsudvikling og investorrelationer. Til at begynde med er den New York-noterede ejers flåde på næsten 100 produkttankskibe i vid udstrækning bygget i Sydkorea. Og dens MR'er og handymax-tankskibe falder under den grænse på 55.000 dwt, der er fastsat af Greers kontor for undtagelser fra afgifterne på kinesisk bygget tonnage, bemærkede Doyle. Selvom undtagelserne ikke gælder for Scorpios store stald af LR2'ere, er der ikke megen bekymring af andre årsager, sagde Chief Commercial Officer Lars Dencker Nielsen. "LR2-markedet er ubetydeligt, når det kommer til USA," sagde han. "Det bliver et større problem med aframaxer. Men med Scorpios flådestruktur vil det ikke skabe et problem for os." Selvom det ikke blev nævnt i indtjeningsopkaldet, har Scorpio brugt en stor del af de sidste tre år på at afvikle dyr leasingfinansiering på sin flåde - meget af det gennem kinesiske kilder - til fordel for konventionel bankfinansiering leveret af primært europæiske långivere. Den relative mangel på bekymring over den amerikanske handelsrepræsentants restriktioner betyder ikke, at Scorpio ikke er forsigtig med det overordnede regulatoriske og geopolitiske landskab i en turbulent anden periode under præsident Donald Trump. "Vi har taget en mere konservativ tilgang til kapitalallokering på grund af den yderligere globale usikkerhed, der fortsat vedvarer," sagde administrerende direktør Emanuele Lauro i en bemærkning til opkaldet. "Vi er godt rustet til at navigere i usikkerhed." Selvom Lauro ikke nævnte det eksplicit, valgte Scorpio at allokere lidt kapital til aktietilbagekøb sidste kvartal og opretholdt en tilbagekøbstilladelse, der omtrent svarer til beløbet den 12. februar. Dette er på trods af et fald i aktiekursen på mere end 28% siden begyndelsen af Trumps periode, hvilket var det største af de 25 rederier, efterfulgt af investeringsbanken Jefferies, og en betydelig handelsrabat i forhold til nettoværdien. Skibsfinansiering er en gåde, som branchens aktører skal løse for at overleve i en kapitalintensiv forretning. I det seneste nyhedsbrev fra TradeWinds' finanskorrespondent Joe Brady hjælper dig med at opklare dens mysterier. Virksomheden havde tilbagekøbt aktier til en værdi af 39 millioner dollars i fjerde kvartal og 339 millioner dollars i løbet af 2024. Scorpio fastholdt sit kvartalsvise udbytte på 0,40 dollars pr. aktie. Det har opbygget en kontantbeholdning på 397 millioner dollars og en samlet likviditet på 1,36 milliarder dollars, inklusive dets investeringsandel i den New York-børsnoterede VLCC-specialist DHT Holdings. Dets nettobelåningsgrad er kun 10%, ifølge Jefferies-analytiker Omar Nokta. Finansdirektør Chris Avella sagde: "Vi er omgivet af usikkerhed. Vores fokus har været på, hvad vi kan kontrollere, snarere end hvad der er uden for vores kontrol." Copyright; Tradewnds, simpelthen den bedste!
- 29. okt. 2024·Scorpio Tankers har taget en aktiepost på $89 mio. i den New York-noterede VLCC-specialist DHT Holdings i en magterklæring om tro på et genopstået marked for de største råolietankskibe. Investeringen i 4,9% af DHT's udestående aktier blev beskrevet som "passiv" af Scorpio tirsdag, da den annoncerede indtjening for tredje kvartal. Det er Scorpio Tankers' første direkte investering uden for produkttankskibe i mere end et årti, da det satte penge i en række nybygnings-LPG-skibe, der senere blev solgt til Dorian LPG, og VLCC'er, der i sidste ende blev solgt til Peter Georgiopoulos' General Maritime. Scorpios overraskende DHT-investering var højdepunktet i en rapport, der så den slog konsensusanalytikeres forventninger til indtjeningen. Scorpio rapporterede en justeret nettoindkomst på $87,7 mio., hvilket svarer til $1,83 basis af $1,75 udvandet indtjening pr. aktie. Resultatet toppede det fortyndede tal på $1,66, der forventes i et Bloomberg-gennemsnit af aktieforskere. Resultatet var dog lavere end i tredje kvartal sidste år, hvor Scorpio rapporterede en nettoindkomst på 99,2 mio. Justeret Ebitda på $166m slog analytikerestimat på $153m, ifølge et forskningsnotat fra Jefferies' Omar Nokta. Skibsindtægterne på 268 mio. USD faldt fra 291,2 mio. USD i kvartalet året før. Timecharter-ækvivalent omsætning faldt til $258,2 mio. fra $289,2 mio., primært på grund af færre skibe i drift. Dette fald blev næsten fuldt ud opvejet af Scorpios nedgearingsindsats, da renteomkostningerne faldt med $29 mio., fortalte Nokta kunder. Scorpio guidede også til fjerde kvartals indtjening, der til dato har været sekventielt lavere end den tjente på tværs af sine tre fartøjsklasser i det forløbne kvartal. Scorpio driver 102 produkttankskibe med en gennemsnitsalder på 8,5 år. LR2'ere tjente spotrater på $31.600 pr. dag, et fald fra 38.011, mens MR'ere tjente $20.800 fra $25.146, begge med 35% af ledige dage reserveret. Handysizes har returneret $13.000, fra $19.605, med 34% af dage fastsat. "Spotrater er i øjeblikket under disse tal, selvom vi forventer højere raffineringsaktivitet i de kommende uger for at understøtte rater på højere niveauer," sagde Nokta om Scorpio-vejledningen. Scorpio sagde, at den har fastholdt sit faste kvartalsvise udbytte på $0,40. Den Emanuele Lauro-ledede ejer afslørede også, at den havde brugt 246,6 millioner dollars på aktietilbagekøb i kvartalet og tilbagekøbte 3,36 millioner enheder til en gennemsnitspris på 73,34 dollar per aktie. Det efterlader $208,9 mio. til rådighed under en tilbagekøbstilladelse på $400 mio., der blev genopfyldt og øget i løbet af kvartalet. Skibsfinansiering er en gåde, som industriaktører skal løse for at overleve i en kapitalintensiv virksomhed. I det seneste nyhedsbrev fra TradeWinds hjælper finanskorrespondent Joe Brady dig med at opklare dens mysterier Når man går ind i indtjeningsrapporten, forventedes analytikerspørgsmål at fokusere på fjerde kvartals kampe og eventuelle tegn på, at ejeren ser starten på fordelene fra den traditionelle vintervarmesæson. Selvom det stadig er et område at se på, vil Skorpionens DHT-investering sandsynligvis stjæle meget af tordenen. Analytikere har sagt, at dynamikken er på plads, så de store råolietankskibe kan brøle tilbage fra tal, der har været rentable, men uspændende i det meste af 2024, især da Opec+-kartellet slækker på produktionsbegrænsningerne. Mens Scorpio ser ud til at satse på den samme tendens, vil den sandsynligvis også fremstille DHT-investeringen som et udtryk for tro på dens LR2'er, som sandsynligvis vil se en fordel ved VLCC-styrken. DHT ejer og driver en flåde på 28 VLCC'er og er noteret på New York Stock Exchange. Dets nuværende markedsværdi er lidt over $1,7 mia. Copyright: Tradewinds, simpelthen det bedste!11. nov. 202411. nov. 2024Ja jeg blev også overrasket over det skridt. De kunne i stedet have købt flere egne aktier tilbage. Eller øget udbyttet, som du siger, de halter jo bag efter Torm og Hafnia på det område. Nå men ledelsen i Scorpio har jo altid været lidt tvivlsom og nogle gange med lidt dårlige beslutninger som da de solgte hele deres bulk flåde få måneder før det store bulkopsving i 22 og bestilte vindinstalations skibe istedet der vist ikke er kommet på vandet endnu. Var der ikke også noget med en investering i et Norsk fly selskab der gik helt galt for Scorpio gruppen fornylig.
- 30. jul. 2024·Scorpio Tankers har udvidet sit aktietilbagekøbsprogram til $400 mio. efter at have slået analytikernes indtjeningsforventninger for det seneste kvartal. Den New York-noterede produkttankgigant har sat aktietilbagekøb til sin topprioritet i kapitalallokering og sendt et stærkt signal til markedet ved at øge en fond, der tidligere ikke har været større end $250 mio. Samtidig rapporterede Scorpio en justeret nettoindkomst på $188,4 mio. og $3,77 pr. basisaktie, eller $3,60 pr. udvandet aktie. Dette toppede den konsensus på $3,58 pr. aktie, som aktieanalytikere havde forventet. Det Emanuele Lauro-ledede outfit rapporterede en justeret Ebitda på $259 mio., hvilket fulgte analytikerkonsensus på $263 mio. Skibsindtægter på $380,66 mio. toppede de $329,3 mio. rapporteret i andet kvartal af 2023. Ydelsen forbedredes i forhold til tallene for andet kvartal af 2023, hvor Scorpios nettoindkomst på $1,33 mio. blev omsat til $2,51 pr. basisaktie og $2,41 pr. udvandet aktie. Scorpio var aktiv med aktietilbagekøb i det seneste kvartal, selvom de fleste tidligere er blevet rapporteret. Det sprøjtede ud omkring 109 millioner dollars og indtog 1,4 millioner aktier til en gennemsnitskurs på 78,16 dollar. Selskabet detaljerede også det tidligere afslørede salg af fem af sine ældre MR'er for $179,1 mio., uden tilbagebetaling af gæld på skibene. Scorpio har rapporteret en sæsonmæssig svækkelse af timecharter-ækvivalente tal på tværs af sine tre fartøjsklasser i indeværende kvartal sammenlignet med indtjeningen i de seneste tre måneder. LR2'ere har i gennemsnit $44.000 pr. dag med 43% af dagene fastsat mod $52.807 i andet kvartal. MR'er returnerer $34.000 pr. dag med 35% af dagene forpligtet sammenlignet med $37.019 i de foregående tre måneder. Handymaxes har i gennemsnit haft $25.000 pr. dag sammenlignet med $28.011 i det forløbne kvartal. Men som et resultat af aggressive tilbagebetalinger af gæld, har Scorpio fortsat med at bringe sine flådeomfattende driftsomkostninger ned til et tidligere nævnt mål på $12.500 om dagen, med et endnu lavere mål i sigte. "Selskabets balance- og pengestrømsgenereringspotentiale fortsætter med at forbedres. I andet kvartal tilbagebetalte vi $399 millioner af gæld og reducerede vores daglige cash breakevens til $12.500,” sagde administrerende direktør Lauro i resultatopgørelsen. Scorpio bragte sin nettogæld ned til 758 mio. USD fra 1 mia. USD ved udgangen af kvartalet. Den havde en kontantposition på $279,5 mio. den 29. juni med $288,2 mio. til rådighed under dens revolverende kreditfacilitet. "Derudover har vi aftalt at konvertere vores 2023 $225m kreditfacilitet til en revolverende kreditfacilitet og forpligtet os til at forudbetale vores $64m kreditfacilitet med BNP Paribas og Sinosure. Disse initiativer kan potentielt reducere vores daglige cash breakeven-rater med over $1.000." Scorpio-aktier steg mere end 2% til $76 i handel før åbningen af markederne i New York. Copyright: Simpelthen det bedste!
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
3
Sælg
Antal
30
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Højest
44,96VWAP
Lavest
43,5OmsætningAntal
25,6 Mundefined1.093.938
VWAP
Højest
44,96Lavest
43,5OmsætningAntal
25,6 Mundefined1.093.938
Mæglerstatistik
Ingen data fundet