Q1
54 dage siden‧34 min
Ordredybde
Antal
Køb
87
Sælg
Antal
588
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
13 | - | - | ||
50 | - | - | ||
100 | - | - | ||
100 | - | - | ||
47 | - | - |
Højest
34,7VWAP
Lavest
33,3OmsætningAntal
0,1 Mundefined2.387
VWAP
Højest
34,7Lavest
33,3OmsætningAntal
0,1 Mundefined2.387
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 14. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 25. apr. | |
2024 Q4 | 25. mar. | |
2024 Q4 | 20. mar. | |
2024 Q3 | 11. okt. 2024 | |
2024 Q2 | 27. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- for 2 dage sidenfor 2 dage sidenHvad sker der lige for GM idag, et kursspring på 25% så samme dag, er der noget nyt?
- 29. apr.29. apr.Jeg vil da gerne have haft fat i Free trailer for 5 år side, da de var små. Den er gået ca 20 gange op. Kan Gm vokse sig størrer ?2. maj2. majJa det kan GM godt, MEN det kommer ret sikkert til at gå en hel del langsommere. På den positive side skal folk bruge en bil meget oftere end de skal bruge en trialer (samt hver gang de skal bruge en trailer) og biilleje er samtidig meget dyre end trailer leje så det er åbenlyst et meget større marked GM adresserer. Derfor har GM potentialet til at blive mange gange større. Når det så er sagt har GM også udfordringer Freetrailer ikke har: -Der skal bindes meget mere kapital i biler end i trailere så ekspansion er meget dyrere. Den kapital har GM ikke pt. Tidligere gik de efter at scale hurtigst muligt og at hente penge til det på børsen. Men med de stigendende renter og dermed faldende kurser på uprofitable vækstselskaber er den dør mere eller mindre lukket. Skal væksten ske organisk skal der sparres penge sammen igennem en del år før der bliver råd til at gå ind på et nyt marked. -Det har vist sig at det tager en del år at opbygge en stor nok base af trofaste kunder i en ny by til at gøre den profitabel. Regn med 5-8 år. Den del går meget hurtigere for Free trailer. Det gør både væksten direkte langsommere men øger også kapitalen der skal bruges til at gå ind i en ny by endnu mere. -Det er en meget anderledes business model. Free trailer sælger reklamer/services der får flere kunder i butikken til en mindre gruppe virksomheder mens den store gruppe privatpersoner, som bruger traileren låner den gratis. Hos GM skal privatpersonerne betale. Det kræver at man skal overbevise mange flere om at få tegnebogen frem. Dermed ikke sagt at GM er en dårlig investering på dette niveau. Det mener jeg ikke den er. De er mig bekendt stadig de bedste i delebilsbranchen til at tjene penge på deres biler og det giver basis for at erobre nye markeder over tid. Men mens Free trailer har spurtet op til en flot men stadig ikke overvældende omsætning kommer GM mere til at øge omsætningen stille og roligt med potentiale for at fortsætte meget længere tid og ende med en meget højere værdi mange år ude i fremtiden. -
- 15. apr.15. apr.Kom tilfældigvis ind på nogle af disse små danske aktier,,, forstår slet ikke nogen gider købe det smålort.. en omsætning på kun 33.000, alt for spinkelt. Svarer til serie 2 fodbold, glem det smålort og kig på i år tyske aktier, ellers kommer I ikke videre ,, ikke for at lyde højrøvet men det dur sku ikke,, kig på mit afkast ,,,
- 15. mar. · Redigeret15. mar. · RedigeretJeg synes, at Greenmobility ser interessant ud. Aktien er umiddelbart prissat som en underskudsgivende forretning, men jeg ser udsigter til et turnaround. Hvis man ser på deres seneste melding om, hvad der kommer til at ligge i deres kommende regnskab for 2024, kan man regne sig frem til, at deres overskud for Q4 ligger på over 6 millioner kroner (og samlet set lige under 10 millioner kroner for året). Det er deres klart bedste kvartal nogensinde. Det er selvfølgelig kun den fortsættende forretning, der viser overskud, da de tidligere udenlandske aktiviteter har trukket ned. Men nu har GM fået alle bilerne "hjem" fra udlandet, og derfor ligner Q4 et kvartal, der for første gang afspejler den rene drift – uden store engangsomkostninger til at flytte og inkorporere flåden i Danmark. Samtidig forventer de vækst og bedre marginer. De har – med en relativt lille aktieudvidelse – sikret sig positiv egenkapital, hvilket stiller dem bedre i fremtiden, hvor både elpriser og renter er faldende. Samtidig bliver elbiler generelt billigere. Flere og flere i byerne bruger bilerne, og på sigt tror jeg, at endnu flere vil gå over til delebiler. Alt i alt tror jeg, at aktien skal markant opad i 2025 – formentlig allerede, hvis regnskabet på torsdag er så stærkt, som de foreløbige meldinger antyder, og hvis de kan sandsynliggøre, at væksten fortsætter opad. Jeg synes også, det er positivt, at GM vil have øget fokus på IT (app, intelligent prisfastsættelse osv.) og en bredere palette af biltyper. Det ligner de rigtige tiltag til at øge den fremadrettede vækst. Jeg ville dog gerne have, at GM var lidt tydeligere omkring retssagen i Belgien, og hvornår de forventer en afgørelse – det er en lille usikkerhed, der stadig hænger over casen. Jeg synes, at det ser ud til, at GM er blevet mere realistiske med deres udmeldinger, som i 2024 for en gangs skyld rammer inden for skiven. Tak for det! Realisme og fokus er kommet for at blive, håber jeg.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
54 dage siden‧34 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- for 2 dage sidenfor 2 dage sidenHvad sker der lige for GM idag, et kursspring på 25% så samme dag, er der noget nyt?
- 29. apr.29. apr.Jeg vil da gerne have haft fat i Free trailer for 5 år side, da de var små. Den er gået ca 20 gange op. Kan Gm vokse sig størrer ?2. maj2. majJa det kan GM godt, MEN det kommer ret sikkert til at gå en hel del langsommere. På den positive side skal folk bruge en bil meget oftere end de skal bruge en trialer (samt hver gang de skal bruge en trailer) og biilleje er samtidig meget dyre end trailer leje så det er åbenlyst et meget større marked GM adresserer. Derfor har GM potentialet til at blive mange gange større. Når det så er sagt har GM også udfordringer Freetrailer ikke har: -Der skal bindes meget mere kapital i biler end i trailere så ekspansion er meget dyrere. Den kapital har GM ikke pt. Tidligere gik de efter at scale hurtigst muligt og at hente penge til det på børsen. Men med de stigendende renter og dermed faldende kurser på uprofitable vækstselskaber er den dør mere eller mindre lukket. Skal væksten ske organisk skal der sparres penge sammen igennem en del år før der bliver råd til at gå ind på et nyt marked. -Det har vist sig at det tager en del år at opbygge en stor nok base af trofaste kunder i en ny by til at gøre den profitabel. Regn med 5-8 år. Den del går meget hurtigere for Free trailer. Det gør både væksten direkte langsommere men øger også kapitalen der skal bruges til at gå ind i en ny by endnu mere. -Det er en meget anderledes business model. Free trailer sælger reklamer/services der får flere kunder i butikken til en mindre gruppe virksomheder mens den store gruppe privatpersoner, som bruger traileren låner den gratis. Hos GM skal privatpersonerne betale. Det kræver at man skal overbevise mange flere om at få tegnebogen frem. Dermed ikke sagt at GM er en dårlig investering på dette niveau. Det mener jeg ikke den er. De er mig bekendt stadig de bedste i delebilsbranchen til at tjene penge på deres biler og det giver basis for at erobre nye markeder over tid. Men mens Free trailer har spurtet op til en flot men stadig ikke overvældende omsætning kommer GM mere til at øge omsætningen stille og roligt med potentiale for at fortsætte meget længere tid og ende med en meget højere værdi mange år ude i fremtiden. -
- 15. apr.15. apr.Kom tilfældigvis ind på nogle af disse små danske aktier,,, forstår slet ikke nogen gider købe det smålort.. en omsætning på kun 33.000, alt for spinkelt. Svarer til serie 2 fodbold, glem det smålort og kig på i år tyske aktier, ellers kommer I ikke videre ,, ikke for at lyde højrøvet men det dur sku ikke,, kig på mit afkast ,,,
- 15. mar. · Redigeret15. mar. · RedigeretJeg synes, at Greenmobility ser interessant ud. Aktien er umiddelbart prissat som en underskudsgivende forretning, men jeg ser udsigter til et turnaround. Hvis man ser på deres seneste melding om, hvad der kommer til at ligge i deres kommende regnskab for 2024, kan man regne sig frem til, at deres overskud for Q4 ligger på over 6 millioner kroner (og samlet set lige under 10 millioner kroner for året). Det er deres klart bedste kvartal nogensinde. Det er selvfølgelig kun den fortsættende forretning, der viser overskud, da de tidligere udenlandske aktiviteter har trukket ned. Men nu har GM fået alle bilerne "hjem" fra udlandet, og derfor ligner Q4 et kvartal, der for første gang afspejler den rene drift – uden store engangsomkostninger til at flytte og inkorporere flåden i Danmark. Samtidig forventer de vækst og bedre marginer. De har – med en relativt lille aktieudvidelse – sikret sig positiv egenkapital, hvilket stiller dem bedre i fremtiden, hvor både elpriser og renter er faldende. Samtidig bliver elbiler generelt billigere. Flere og flere i byerne bruger bilerne, og på sigt tror jeg, at endnu flere vil gå over til delebiler. Alt i alt tror jeg, at aktien skal markant opad i 2025 – formentlig allerede, hvis regnskabet på torsdag er så stærkt, som de foreløbige meldinger antyder, og hvis de kan sandsynliggøre, at væksten fortsætter opad. Jeg synes også, det er positivt, at GM vil have øget fokus på IT (app, intelligent prisfastsættelse osv.) og en bredere palette af biltyper. Det ligner de rigtige tiltag til at øge den fremadrettede vækst. Jeg ville dog gerne have, at GM var lidt tydeligere omkring retssagen i Belgien, og hvornår de forventer en afgørelse – det er en lille usikkerhed, der stadig hænger over casen. Jeg synes, at det ser ud til, at GM er blevet mere realistiske med deres udmeldinger, som i 2024 for en gangs skyld rammer inden for skiven. Tak for det! Realisme og fokus er kommet for at blive, håber jeg.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
87
Sælg
Antal
588
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
13 | - | - | ||
50 | - | - | ||
100 | - | - | ||
100 | - | - | ||
47 | - | - |
Højest
34,7VWAP
Lavest
33,3OmsætningAntal
0,1 Mundefined2.387
VWAP
Højest
34,7Lavest
33,3OmsætningAntal
0,1 Mundefined2.387
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 14. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 25. apr. | |
2024 Q4 | 25. mar. | |
2024 Q4 | 20. mar. | |
2024 Q3 | 11. okt. 2024 | |
2024 Q2 | 27. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Q1
54 dage siden‧34 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 14. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 25. apr. | |
2024 Q4 | 25. mar. | |
2024 Q4 | 20. mar. | |
2024 Q3 | 11. okt. 2024 | |
2024 Q2 | 27. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- for 2 dage sidenfor 2 dage sidenHvad sker der lige for GM idag, et kursspring på 25% så samme dag, er der noget nyt?
- 29. apr.29. apr.Jeg vil da gerne have haft fat i Free trailer for 5 år side, da de var små. Den er gået ca 20 gange op. Kan Gm vokse sig størrer ?2. maj2. majJa det kan GM godt, MEN det kommer ret sikkert til at gå en hel del langsommere. På den positive side skal folk bruge en bil meget oftere end de skal bruge en trialer (samt hver gang de skal bruge en trailer) og biilleje er samtidig meget dyre end trailer leje så det er åbenlyst et meget større marked GM adresserer. Derfor har GM potentialet til at blive mange gange større. Når det så er sagt har GM også udfordringer Freetrailer ikke har: -Der skal bindes meget mere kapital i biler end i trailere så ekspansion er meget dyrere. Den kapital har GM ikke pt. Tidligere gik de efter at scale hurtigst muligt og at hente penge til det på børsen. Men med de stigendende renter og dermed faldende kurser på uprofitable vækstselskaber er den dør mere eller mindre lukket. Skal væksten ske organisk skal der sparres penge sammen igennem en del år før der bliver råd til at gå ind på et nyt marked. -Det har vist sig at det tager en del år at opbygge en stor nok base af trofaste kunder i en ny by til at gøre den profitabel. Regn med 5-8 år. Den del går meget hurtigere for Free trailer. Det gør både væksten direkte langsommere men øger også kapitalen der skal bruges til at gå ind i en ny by endnu mere. -Det er en meget anderledes business model. Free trailer sælger reklamer/services der får flere kunder i butikken til en mindre gruppe virksomheder mens den store gruppe privatpersoner, som bruger traileren låner den gratis. Hos GM skal privatpersonerne betale. Det kræver at man skal overbevise mange flere om at få tegnebogen frem. Dermed ikke sagt at GM er en dårlig investering på dette niveau. Det mener jeg ikke den er. De er mig bekendt stadig de bedste i delebilsbranchen til at tjene penge på deres biler og det giver basis for at erobre nye markeder over tid. Men mens Free trailer har spurtet op til en flot men stadig ikke overvældende omsætning kommer GM mere til at øge omsætningen stille og roligt med potentiale for at fortsætte meget længere tid og ende med en meget højere værdi mange år ude i fremtiden. -
- 15. apr.15. apr.Kom tilfældigvis ind på nogle af disse små danske aktier,,, forstår slet ikke nogen gider købe det smålort.. en omsætning på kun 33.000, alt for spinkelt. Svarer til serie 2 fodbold, glem det smålort og kig på i år tyske aktier, ellers kommer I ikke videre ,, ikke for at lyde højrøvet men det dur sku ikke,, kig på mit afkast ,,,
- 15. mar. · Redigeret15. mar. · RedigeretJeg synes, at Greenmobility ser interessant ud. Aktien er umiddelbart prissat som en underskudsgivende forretning, men jeg ser udsigter til et turnaround. Hvis man ser på deres seneste melding om, hvad der kommer til at ligge i deres kommende regnskab for 2024, kan man regne sig frem til, at deres overskud for Q4 ligger på over 6 millioner kroner (og samlet set lige under 10 millioner kroner for året). Det er deres klart bedste kvartal nogensinde. Det er selvfølgelig kun den fortsættende forretning, der viser overskud, da de tidligere udenlandske aktiviteter har trukket ned. Men nu har GM fået alle bilerne "hjem" fra udlandet, og derfor ligner Q4 et kvartal, der for første gang afspejler den rene drift – uden store engangsomkostninger til at flytte og inkorporere flåden i Danmark. Samtidig forventer de vækst og bedre marginer. De har – med en relativt lille aktieudvidelse – sikret sig positiv egenkapital, hvilket stiller dem bedre i fremtiden, hvor både elpriser og renter er faldende. Samtidig bliver elbiler generelt billigere. Flere og flere i byerne bruger bilerne, og på sigt tror jeg, at endnu flere vil gå over til delebiler. Alt i alt tror jeg, at aktien skal markant opad i 2025 – formentlig allerede, hvis regnskabet på torsdag er så stærkt, som de foreløbige meldinger antyder, og hvis de kan sandsynliggøre, at væksten fortsætter opad. Jeg synes også, det er positivt, at GM vil have øget fokus på IT (app, intelligent prisfastsættelse osv.) og en bredere palette af biltyper. Det ligner de rigtige tiltag til at øge den fremadrettede vækst. Jeg ville dog gerne have, at GM var lidt tydeligere omkring retssagen i Belgien, og hvornår de forventer en afgørelse – det er en lille usikkerhed, der stadig hænger over casen. Jeg synes, at det ser ud til, at GM er blevet mere realistiske med deres udmeldinger, som i 2024 for en gangs skyld rammer inden for skiven. Tak for det! Realisme og fokus er kommet for at blive, håber jeg.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
87
Sælg
Antal
588
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
13 | - | - | ||
50 | - | - | ||
100 | - | - | ||
100 | - | - | ||
47 | - | - |
Højest
34,7VWAP
Lavest
33,3OmsætningAntal
0,1 Mundefined2.387
VWAP
Højest
34,7Lavest
33,3OmsætningAntal
0,1 Mundefined2.387
Mæglerstatistik
Ingen data fundet