Spring til hovedindhold
Den browser, du anvender, understøttes ikke længere. Klik her for at se, hvilke browsere vi understøtter og anbefaler.
Aktie
Oslo Børs
GOGL

Golden Ocean Group

Golden Ocean Group

78,10NOK
+0,13% (+0,10)
Højest79,20
Lavest77,05
Omsætning
13 MNOK
78,10NOK
+0,13% (+0,10)
Højest79,20
Lavest77,05
Omsætning
13 MNOK
Aktie
Oslo Børs
GOGL

Golden Ocean Group

Golden Ocean Group

78,10NOK
+0,13% (+0,10)
Højest79,20
Lavest77,05
Omsætning
13 MNOK
78,10NOK
+0,13% (+0,10)
Højest79,20
Lavest77,05
Omsætning
13 MNOK
Aktie
Oslo Børs
GOGL

Golden Ocean Group

Golden Ocean Group

78,10NOK
+0,13% (+0,10)
Højest79,20
Lavest77,05
Omsætning
13 MNOK
78,10NOK
+0,13% (+0,10)
Højest79,20
Lavest77,05
Omsætning
13 MNOK
Q1
29 dage siden28 min
0,5065 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,24 %
Direkte afkast

Ordredybde

Antal
Køb
900
Sælg
Antal
1.500

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
9--
8--
710--
95--
351--
Højest
79,2
VWAP
-
Lavest
77,05
OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
VWAP
-
Højest
79,2
Lavest
77,05
OmsætningAntal
13 Mundefined166.572

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
29. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q121. maj
2024 Generalforsamling8. maj
2024 Q426. feb.
2024 Q327. nov. 2024
2024 Q228. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 18 timer siden · Redigeret
    ·
    18 timer siden · Redigeret
    ·
    Opdaterede priser for tørlastskibe, baseret på tal indhentet af Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - videresalg: 75,7 MUSD. 5 år gammelt skib 62,7 MUSD, 10 år gammelt skib 44,8 MUSD og 15 år gammelt skib 25,5 MUSD. For Kamsarmax/Panamax er priserne: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD og 15 år 14,8 MUSD. Artiklen nævner flere salg i forskellige kategorier, men kun ét gammelt skib fra 2004 i Capesize-kategorien.
    15 timer siden
    ·
    15 timer siden
    ·
    CMBT's præsentation for 1. kvartal angiver, at væksten i Capesize-flåden vil være lave 1,4 % i både 2025 og 2026 :) Dette er meget attraktivt, kombineret med det faktum, at der forventes god efterspørgsel på markedet i andet halvår af 2025.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    Baseret på priserne på 5 og 10 år gamle Capesizes angivet i Fearnpulse, med et værdifald pr. skib på cirka 3 MUSD hvert år (jf. forskellen i værdi mellem 61 MUSD for 5 år gamle skibe og 44,5 MUSD for 10 år gamle skibe), kom jeg til den konklusion, at Gogls Capesize-skibe har en værdi på 28,82 MUSD. Dette er næsten lige så meget som den samlede bogførte værdi af Gogls skibe. Jeg har antaget, at GOGL ejer skibene 100 procent, uden at kontrollere, om dette er korrekt. Jeg vender tilbage med bedre kvalitetssikrede beregninger. Jeg har vurderet Panamax-skibene ved hjælp af samme metode (nye skibe 36 MUSD, 5 år gamle skibe 31 MUSD, 10 år gamle skibe 23,5 MUSD) til 872,5 MUSD. Den samlede værdi af GOGLs skibe er derefter 37,55 MUSD eller 37,14 milliarder kroner. Dette kan sammenlignes med Gogls bogførte værdi af skibene på 29,29 milliarder norske kroner. Hvis det er tilfældet, at GOGL ejer alle sine skibe, er der en betydelig merværdi i virksomheden ud over den bogførte værdi. Med de høje rater, vi ser nu, og den lave ordrebog, kan værdien af brugte skibe stige en del i fremtiden. Det er simpelthen en fuldstændig syg flåde af Capesize-skibe, som Golden Ocean sidder på.
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Tilsvarende har jeg beregnet værdien af Panamax-skibene til Golden Ocean til 872,5 MUSD og derefter i alt 3,755 milliarder USD for alle skibe. Dette svarer til en valutakurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 milliarder NOK i reel værdi af skibene, mens den bogførte værdi er 2,929 milliarder USD. Medmindre Google kun delvist ejer nogle af skibene eller leaser dem, er der derfor en stor merværdi i skibene ud over de bogførte værdier.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    Ifølge denne artikel kommer Golden Ocean ind som det 8. største tørlastrederi i verden. Men den siger også, at Golden Ocean er det selskab med flest Capesize-skibe og det selskab med den nyeste flåde. Artiklen er fra januar 2025. Det kan virke som et smukt investeringsobjekt, og dette vil kun intensiveres med alle de nye store Capesize-skibe, som CMBT ejer eller vil tage levering af i 2025-2026. Derudover rabatten på Golden Ocean-aktien i forhold til CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
  • for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Spændende uge for Golden Ocean, hvor aktien halter langt bagefter andre tørlastskibe, og hvor fragtraterne simpelthen er eksploderet i capesize-segmentet.
  • 13. jun.
    13. jun.
    hvad er det kvalificerede "svar" på at aktien er faldet fra 120-130. Er der nogle interessante betragtninger derude. Tak for ulejligheden.
    13. jun. · Redigeret
    ·
    13. jun. · Redigeret
    ·
    Mange vil sikkert pege på den igangværende fusion med CMBT. Hvis GOGL ikke havde været i gang med denne proces, ville prisen måske have været 100-120 kroner nu, men det viser kun potentialet for en opskrivning af aktien. Har placeret 50% af porteføljen i GOGL nu, resten i MPCC. Raterne for capesize er bare utroligt gode nu. I 1. kvartal oplyste GOGL, at de for 3. kvartal kun havde lukket 12% af Capesize-kapaciteten, så 3. kvartal er helt åben for at lukke kapaciteten til meget høje rater nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Relaterede Produkter

Q1
29 dage siden28 min
0,5065 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,24 %
Direkte afkast

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 18 timer siden · Redigeret
    ·
    18 timer siden · Redigeret
    ·
    Opdaterede priser for tørlastskibe, baseret på tal indhentet af Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - videresalg: 75,7 MUSD. 5 år gammelt skib 62,7 MUSD, 10 år gammelt skib 44,8 MUSD og 15 år gammelt skib 25,5 MUSD. For Kamsarmax/Panamax er priserne: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD og 15 år 14,8 MUSD. Artiklen nævner flere salg i forskellige kategorier, men kun ét gammelt skib fra 2004 i Capesize-kategorien.
    15 timer siden
    ·
    15 timer siden
    ·
    CMBT's præsentation for 1. kvartal angiver, at væksten i Capesize-flåden vil være lave 1,4 % i både 2025 og 2026 :) Dette er meget attraktivt, kombineret med det faktum, at der forventes god efterspørgsel på markedet i andet halvår af 2025.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    Baseret på priserne på 5 og 10 år gamle Capesizes angivet i Fearnpulse, med et værdifald pr. skib på cirka 3 MUSD hvert år (jf. forskellen i værdi mellem 61 MUSD for 5 år gamle skibe og 44,5 MUSD for 10 år gamle skibe), kom jeg til den konklusion, at Gogls Capesize-skibe har en værdi på 28,82 MUSD. Dette er næsten lige så meget som den samlede bogførte værdi af Gogls skibe. Jeg har antaget, at GOGL ejer skibene 100 procent, uden at kontrollere, om dette er korrekt. Jeg vender tilbage med bedre kvalitetssikrede beregninger. Jeg har vurderet Panamax-skibene ved hjælp af samme metode (nye skibe 36 MUSD, 5 år gamle skibe 31 MUSD, 10 år gamle skibe 23,5 MUSD) til 872,5 MUSD. Den samlede værdi af GOGLs skibe er derefter 37,55 MUSD eller 37,14 milliarder kroner. Dette kan sammenlignes med Gogls bogførte værdi af skibene på 29,29 milliarder norske kroner. Hvis det er tilfældet, at GOGL ejer alle sine skibe, er der en betydelig merværdi i virksomheden ud over den bogførte værdi. Med de høje rater, vi ser nu, og den lave ordrebog, kan værdien af brugte skibe stige en del i fremtiden. Det er simpelthen en fuldstændig syg flåde af Capesize-skibe, som Golden Ocean sidder på.
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Tilsvarende har jeg beregnet værdien af Panamax-skibene til Golden Ocean til 872,5 MUSD og derefter i alt 3,755 milliarder USD for alle skibe. Dette svarer til en valutakurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 milliarder NOK i reel værdi af skibene, mens den bogførte værdi er 2,929 milliarder USD. Medmindre Google kun delvist ejer nogle af skibene eller leaser dem, er der derfor en stor merværdi i skibene ud over de bogførte værdier.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    Ifølge denne artikel kommer Golden Ocean ind som det 8. største tørlastrederi i verden. Men den siger også, at Golden Ocean er det selskab med flest Capesize-skibe og det selskab med den nyeste flåde. Artiklen er fra januar 2025. Det kan virke som et smukt investeringsobjekt, og dette vil kun intensiveres med alle de nye store Capesize-skibe, som CMBT ejer eller vil tage levering af i 2025-2026. Derudover rabatten på Golden Ocean-aktien i forhold til CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
  • for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Spændende uge for Golden Ocean, hvor aktien halter langt bagefter andre tørlastskibe, og hvor fragtraterne simpelthen er eksploderet i capesize-segmentet.
  • 13. jun.
    13. jun.
    hvad er det kvalificerede "svar" på at aktien er faldet fra 120-130. Er der nogle interessante betragtninger derude. Tak for ulejligheden.
    13. jun. · Redigeret
    ·
    13. jun. · Redigeret
    ·
    Mange vil sikkert pege på den igangværende fusion med CMBT. Hvis GOGL ikke havde været i gang med denne proces, ville prisen måske have været 100-120 kroner nu, men det viser kun potentialet for en opskrivning af aktien. Har placeret 50% af porteføljen i GOGL nu, resten i MPCC. Raterne for capesize er bare utroligt gode nu. I 1. kvartal oplyste GOGL, at de for 3. kvartal kun havde lukket 12% af Capesize-kapaciteten, så 3. kvartal er helt åben for at lukke kapaciteten til meget høje rater nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
900
Sælg
Antal
1.500

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
9--
8--
710--
95--
351--
Højest
79,2
VWAP
-
Lavest
77,05
OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
VWAP
-
Højest
79,2
Lavest
77,05
OmsætningAntal
13 Mundefined166.572

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
29. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q121. maj
2024 Generalforsamling8. maj
2024 Q426. feb.
2024 Q327. nov. 2024
2024 Q228. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

Q1
29 dage siden28 min

Nyheder og Analyser

Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.

Corporate Actions

Næste begivenhed
2025 Q2
29. aug.
Tidligere begivenheder
2025 Q121. maj
2024 Generalforsamling8. maj
2024 Q426. feb.
2024 Q327. nov. 2024
2024 Q228. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterede Produkter

0,5065 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,24 %
Direkte afkast

Shareville

Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
  • 18 timer siden · Redigeret
    ·
    18 timer siden · Redigeret
    ·
    Opdaterede priser for tørlastskibe, baseret på tal indhentet af Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - videresalg: 75,7 MUSD. 5 år gammelt skib 62,7 MUSD, 10 år gammelt skib 44,8 MUSD og 15 år gammelt skib 25,5 MUSD. For Kamsarmax/Panamax er priserne: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD og 15 år 14,8 MUSD. Artiklen nævner flere salg i forskellige kategorier, men kun ét gammelt skib fra 2004 i Capesize-kategorien.
    15 timer siden
    ·
    15 timer siden
    ·
    CMBT's præsentation for 1. kvartal angiver, at væksten i Capesize-flåden vil være lave 1,4 % i både 2025 og 2026 :) Dette er meget attraktivt, kombineret med det faktum, at der forventes god efterspørgsel på markedet i andet halvår af 2025.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    Baseret på priserne på 5 og 10 år gamle Capesizes angivet i Fearnpulse, med et værdifald pr. skib på cirka 3 MUSD hvert år (jf. forskellen i værdi mellem 61 MUSD for 5 år gamle skibe og 44,5 MUSD for 10 år gamle skibe), kom jeg til den konklusion, at Gogls Capesize-skibe har en værdi på 28,82 MUSD. Dette er næsten lige så meget som den samlede bogførte værdi af Gogls skibe. Jeg har antaget, at GOGL ejer skibene 100 procent, uden at kontrollere, om dette er korrekt. Jeg vender tilbage med bedre kvalitetssikrede beregninger. Jeg har vurderet Panamax-skibene ved hjælp af samme metode (nye skibe 36 MUSD, 5 år gamle skibe 31 MUSD, 10 år gamle skibe 23,5 MUSD) til 872,5 MUSD. Den samlede værdi af GOGLs skibe er derefter 37,55 MUSD eller 37,14 milliarder kroner. Dette kan sammenlignes med Gogls bogførte værdi af skibene på 29,29 milliarder norske kroner. Hvis det er tilfældet, at GOGL ejer alle sine skibe, er der en betydelig merværdi i virksomheden ud over den bogførte værdi. Med de høje rater, vi ser nu, og den lave ordrebog, kan værdien af brugte skibe stige en del i fremtiden. Det er simpelthen en fuldstændig syg flåde af Capesize-skibe, som Golden Ocean sidder på.
    for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Tilsvarende har jeg beregnet værdien af Panamax-skibene til Golden Ocean til 872,5 MUSD og derefter i alt 3,755 milliarder USD for alle skibe. Dette svarer til en valutakurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 milliarder NOK i reel værdi af skibene, mens den bogførte værdi er 2,929 milliarder USD. Medmindre Google kun delvist ejer nogle af skibene eller leaser dem, er der derfor en stor merværdi i skibene ud over de bogførte værdier.
  • for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    for 2 dage siden · Redigeret
    ·
    Ifølge denne artikel kommer Golden Ocean ind som det 8. største tørlastrederi i verden. Men den siger også, at Golden Ocean er det selskab med flest Capesize-skibe og det selskab med den nyeste flåde. Artiklen er fra januar 2025. Det kan virke som et smukt investeringsobjekt, og dette vil kun intensiveres med alle de nye store Capesize-skibe, som CMBT ejer eller vil tage levering af i 2025-2026. Derudover rabatten på Golden Ocean-aktien i forhold til CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
  • for 2 dage siden
    ·
    for 2 dage siden
    ·
    Spændende uge for Golden Ocean, hvor aktien halter langt bagefter andre tørlastskibe, og hvor fragtraterne simpelthen er eksploderet i capesize-segmentet.
  • 13. jun.
    13. jun.
    hvad er det kvalificerede "svar" på at aktien er faldet fra 120-130. Er der nogle interessante betragtninger derude. Tak for ulejligheden.
    13. jun. · Redigeret
    ·
    13. jun. · Redigeret
    ·
    Mange vil sikkert pege på den igangværende fusion med CMBT. Hvis GOGL ikke havde været i gang med denne proces, ville prisen måske have været 100-120 kroner nu, men det viser kun potentialet for en opskrivning af aktien. Har placeret 50% af porteføljen i GOGL nu, resten i MPCC. Raterne for capesize er bare utroligt gode nu. I 1. kvartal oplyste GOGL, at de for 3. kvartal kun havde lukket 12% af Capesize-kapaciteten, så 3. kvartal er helt åben for at lukke kapaciteten til meget høje rater nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.

Ordredybde

Antal
Køb
900
Sælg
Antal
1.500

Seneste handel

TidPrisAntalKøbereSælgere
9--
8--
710--
95--
351--
Højest
79,2
VWAP
-
Lavest
77,05
OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
VWAP
-
Højest
79,2
Lavest
77,05
OmsætningAntal
13 Mundefined166.572

Husk på, at en investeret opsparing kan gå både op og ned i værdi. Selvom opsparing i aktier historisk set har givet gode langsigtede afkast, er det ingen garanti for fremtidige afkast. Der er en risiko for, at du ikke får de investerede penge tilbage.

Mæglerstatistik

Ingen data fundet