Q1
29 dage siden‧28 min
0,5065 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,24 %
Direkte afkast
Ordredybde
Antal
Køb
900
Sælg
Antal
1.500
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
9 | - | - | ||
8 | - | - | ||
710 | - | - | ||
95 | - | - | ||
351 | - | - |
Højest
79,2VWAP
Lavest
77,05OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
VWAP
Højest
79,2Lavest
77,05OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 29. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 21. maj | |
2024 Generalforsamling | 8. maj | |
2024 Q4 | 26. feb. | |
2024 Q3 | 27. nov. 2024 | |
2024 Q2 | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Andre har kigget på
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 18 timer siden · Redigeret·Opdaterede priser for tørlastskibe, baseret på tal indhentet af Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - videresalg: 75,7 MUSD. 5 år gammelt skib 62,7 MUSD, 10 år gammelt skib 44,8 MUSD og 15 år gammelt skib 25,5 MUSD. For Kamsarmax/Panamax er priserne: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD og 15 år 14,8 MUSD. Artiklen nævner flere salg i forskellige kategorier, men kun ét gammelt skib fra 2004 i Capesize-kategorien.
- for 2 dage siden · Redigeret·Baseret på priserne på 5 og 10 år gamle Capesizes angivet i Fearnpulse, med et værdifald pr. skib på cirka 3 MUSD hvert år (jf. forskellen i værdi mellem 61 MUSD for 5 år gamle skibe og 44,5 MUSD for 10 år gamle skibe), kom jeg til den konklusion, at Gogls Capesize-skibe har en værdi på 28,82 MUSD. Dette er næsten lige så meget som den samlede bogførte værdi af Gogls skibe. Jeg har antaget, at GOGL ejer skibene 100 procent, uden at kontrollere, om dette er korrekt. Jeg vender tilbage med bedre kvalitetssikrede beregninger. Jeg har vurderet Panamax-skibene ved hjælp af samme metode (nye skibe 36 MUSD, 5 år gamle skibe 31 MUSD, 10 år gamle skibe 23,5 MUSD) til 872,5 MUSD. Den samlede værdi af GOGLs skibe er derefter 37,55 MUSD eller 37,14 milliarder kroner. Dette kan sammenlignes med Gogls bogførte værdi af skibene på 29,29 milliarder norske kroner. Hvis det er tilfældet, at GOGL ejer alle sine skibe, er der en betydelig merværdi i virksomheden ud over den bogførte værdi. Med de høje rater, vi ser nu, og den lave ordrebog, kan værdien af brugte skibe stige en del i fremtiden. Det er simpelthen en fuldstændig syg flåde af Capesize-skibe, som Golden Ocean sidder på.for 2 dage siden·Tilsvarende har jeg beregnet værdien af Panamax-skibene til Golden Ocean til 872,5 MUSD og derefter i alt 3,755 milliarder USD for alle skibe. Dette svarer til en valutakurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 milliarder NOK i reel værdi af skibene, mens den bogførte værdi er 2,929 milliarder USD. Medmindre Google kun delvist ejer nogle af skibene eller leaser dem, er der derfor en stor merværdi i skibene ud over de bogførte værdier.
- for 2 dage siden · Redigeret·Ifølge denne artikel kommer Golden Ocean ind som det 8. største tørlastrederi i verden. Men den siger også, at Golden Ocean er det selskab med flest Capesize-skibe og det selskab med den nyeste flåde. Artiklen er fra januar 2025. Det kan virke som et smukt investeringsobjekt, og dette vil kun intensiveres med alle de nye store Capesize-skibe, som CMBT ejer eller vil tage levering af i 2025-2026. Derudover rabatten på Golden Ocean-aktien i forhold til CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13. jun.13. jun.hvad er det kvalificerede "svar" på at aktien er faldet fra 120-130. Er der nogle interessante betragtninger derude. Tak for ulejligheden.13. jun. · Redigeret·Mange vil sikkert pege på den igangværende fusion med CMBT. Hvis GOGL ikke havde været i gang med denne proces, ville prisen måske have været 100-120 kroner nu, men det viser kun potentialet for en opskrivning af aktien. Har placeret 50% af porteføljen i GOGL nu, resten i MPCC. Raterne for capesize er bare utroligt gode nu. I 1. kvartal oplyste GOGL, at de for 3. kvartal kun havde lukket 12% af Capesize-kapaciteten, så 3. kvartal er helt åben for at lukke kapaciteten til meget høje rater nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
29 dage siden‧28 min
0,5065 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,24 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 18 timer siden · Redigeret·Opdaterede priser for tørlastskibe, baseret på tal indhentet af Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - videresalg: 75,7 MUSD. 5 år gammelt skib 62,7 MUSD, 10 år gammelt skib 44,8 MUSD og 15 år gammelt skib 25,5 MUSD. For Kamsarmax/Panamax er priserne: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD og 15 år 14,8 MUSD. Artiklen nævner flere salg i forskellige kategorier, men kun ét gammelt skib fra 2004 i Capesize-kategorien.
- for 2 dage siden · Redigeret·Baseret på priserne på 5 og 10 år gamle Capesizes angivet i Fearnpulse, med et værdifald pr. skib på cirka 3 MUSD hvert år (jf. forskellen i værdi mellem 61 MUSD for 5 år gamle skibe og 44,5 MUSD for 10 år gamle skibe), kom jeg til den konklusion, at Gogls Capesize-skibe har en værdi på 28,82 MUSD. Dette er næsten lige så meget som den samlede bogførte værdi af Gogls skibe. Jeg har antaget, at GOGL ejer skibene 100 procent, uden at kontrollere, om dette er korrekt. Jeg vender tilbage med bedre kvalitetssikrede beregninger. Jeg har vurderet Panamax-skibene ved hjælp af samme metode (nye skibe 36 MUSD, 5 år gamle skibe 31 MUSD, 10 år gamle skibe 23,5 MUSD) til 872,5 MUSD. Den samlede værdi af GOGLs skibe er derefter 37,55 MUSD eller 37,14 milliarder kroner. Dette kan sammenlignes med Gogls bogførte værdi af skibene på 29,29 milliarder norske kroner. Hvis det er tilfældet, at GOGL ejer alle sine skibe, er der en betydelig merværdi i virksomheden ud over den bogførte værdi. Med de høje rater, vi ser nu, og den lave ordrebog, kan værdien af brugte skibe stige en del i fremtiden. Det er simpelthen en fuldstændig syg flåde af Capesize-skibe, som Golden Ocean sidder på.for 2 dage siden·Tilsvarende har jeg beregnet værdien af Panamax-skibene til Golden Ocean til 872,5 MUSD og derefter i alt 3,755 milliarder USD for alle skibe. Dette svarer til en valutakurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 milliarder NOK i reel værdi af skibene, mens den bogførte værdi er 2,929 milliarder USD. Medmindre Google kun delvist ejer nogle af skibene eller leaser dem, er der derfor en stor merværdi i skibene ud over de bogførte værdier.
- for 2 dage siden · Redigeret·Ifølge denne artikel kommer Golden Ocean ind som det 8. største tørlastrederi i verden. Men den siger også, at Golden Ocean er det selskab med flest Capesize-skibe og det selskab med den nyeste flåde. Artiklen er fra januar 2025. Det kan virke som et smukt investeringsobjekt, og dette vil kun intensiveres med alle de nye store Capesize-skibe, som CMBT ejer eller vil tage levering af i 2025-2026. Derudover rabatten på Golden Ocean-aktien i forhold til CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13. jun.13. jun.hvad er det kvalificerede "svar" på at aktien er faldet fra 120-130. Er der nogle interessante betragtninger derude. Tak for ulejligheden.13. jun. · Redigeret·Mange vil sikkert pege på den igangværende fusion med CMBT. Hvis GOGL ikke havde været i gang med denne proces, ville prisen måske have været 100-120 kroner nu, men det viser kun potentialet for en opskrivning af aktien. Har placeret 50% af porteføljen i GOGL nu, resten i MPCC. Raterne for capesize er bare utroligt gode nu. I 1. kvartal oplyste GOGL, at de for 3. kvartal kun havde lukket 12% af Capesize-kapaciteten, så 3. kvartal er helt åben for at lukke kapaciteten til meget høje rater nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
900
Sælg
Antal
1.500
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
9 | - | - | ||
8 | - | - | ||
710 | - | - | ||
95 | - | - | ||
351 | - | - |
Højest
79,2VWAP
Lavest
77,05OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
VWAP
Højest
79,2Lavest
77,05OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
Mæglerstatistik
Ingen data fundet
Andre har kigget på
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 29. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 21. maj | |
2024 Generalforsamling | 8. maj | |
2024 Q4 | 26. feb. | |
2024 Q3 | 27. nov. 2024 | |
2024 Q2 | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Q1
29 dage siden‧28 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2025 Q2 | 29. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2025 Q1 | 21. maj | |
2024 Generalforsamling | 8. maj | |
2024 Q4 | 26. feb. | |
2024 Q3 | 27. nov. 2024 | |
2024 Q2 | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
0,5065 NOK/aktie
Seneste udbytte
15,24 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 18 timer siden · Redigeret·Opdaterede priser for tørlastskibe, baseret på tal indhentet af Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - videresalg: 75,7 MUSD. 5 år gammelt skib 62,7 MUSD, 10 år gammelt skib 44,8 MUSD og 15 år gammelt skib 25,5 MUSD. For Kamsarmax/Panamax er priserne: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD og 15 år 14,8 MUSD. Artiklen nævner flere salg i forskellige kategorier, men kun ét gammelt skib fra 2004 i Capesize-kategorien.
- for 2 dage siden · Redigeret·Baseret på priserne på 5 og 10 år gamle Capesizes angivet i Fearnpulse, med et værdifald pr. skib på cirka 3 MUSD hvert år (jf. forskellen i værdi mellem 61 MUSD for 5 år gamle skibe og 44,5 MUSD for 10 år gamle skibe), kom jeg til den konklusion, at Gogls Capesize-skibe har en værdi på 28,82 MUSD. Dette er næsten lige så meget som den samlede bogførte værdi af Gogls skibe. Jeg har antaget, at GOGL ejer skibene 100 procent, uden at kontrollere, om dette er korrekt. Jeg vender tilbage med bedre kvalitetssikrede beregninger. Jeg har vurderet Panamax-skibene ved hjælp af samme metode (nye skibe 36 MUSD, 5 år gamle skibe 31 MUSD, 10 år gamle skibe 23,5 MUSD) til 872,5 MUSD. Den samlede værdi af GOGLs skibe er derefter 37,55 MUSD eller 37,14 milliarder kroner. Dette kan sammenlignes med Gogls bogførte værdi af skibene på 29,29 milliarder norske kroner. Hvis det er tilfældet, at GOGL ejer alle sine skibe, er der en betydelig merværdi i virksomheden ud over den bogførte værdi. Med de høje rater, vi ser nu, og den lave ordrebog, kan værdien af brugte skibe stige en del i fremtiden. Det er simpelthen en fuldstændig syg flåde af Capesize-skibe, som Golden Ocean sidder på.for 2 dage siden·Tilsvarende har jeg beregnet værdien af Panamax-skibene til Golden Ocean til 872,5 MUSD og derefter i alt 3,755 milliarder USD for alle skibe. Dette svarer til en valutakurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 milliarder NOK i reel værdi af skibene, mens den bogførte værdi er 2,929 milliarder USD. Medmindre Google kun delvist ejer nogle af skibene eller leaser dem, er der derfor en stor merværdi i skibene ud over de bogførte værdier.
- for 2 dage siden · Redigeret·Ifølge denne artikel kommer Golden Ocean ind som det 8. største tørlastrederi i verden. Men den siger også, at Golden Ocean er det selskab med flest Capesize-skibe og det selskab med den nyeste flåde. Artiklen er fra januar 2025. Det kan virke som et smukt investeringsobjekt, og dette vil kun intensiveres med alle de nye store Capesize-skibe, som CMBT ejer eller vil tage levering af i 2025-2026. Derudover rabatten på Golden Ocean-aktien i forhold til CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13. jun.13. jun.hvad er det kvalificerede "svar" på at aktien er faldet fra 120-130. Er der nogle interessante betragtninger derude. Tak for ulejligheden.13. jun. · Redigeret·Mange vil sikkert pege på den igangværende fusion med CMBT. Hvis GOGL ikke havde været i gang med denne proces, ville prisen måske have været 100-120 kroner nu, men det viser kun potentialet for en opskrivning af aktien. Har placeret 50% af porteføljen i GOGL nu, resten i MPCC. Raterne for capesize er bare utroligt gode nu. I 1. kvartal oplyste GOGL, at de for 3. kvartal kun havde lukket 12% af Capesize-kapaciteten, så 3. kvartal er helt åben for at lukke kapaciteten til meget høje rater nu.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Antal
Køb
900
Sælg
Antal
1.500
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
9 | - | - | ||
8 | - | - | ||
710 | - | - | ||
95 | - | - | ||
351 | - | - |
Højest
79,2VWAP
Lavest
77,05OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
VWAP
Højest
79,2Lavest
77,05OmsætningAntal
13 Mundefined166.572
Mæglerstatistik
Ingen data fundet