A.P. Møller - Mærsk B A/S(MAERSK B)
(MAERSK B)
Q1
NY
6 dage siden‧1 t. 3 min
515,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
4,79 %
Direkte afkast
Ordredybde
Lukket
Antal
Køb
8.457
Sælg
Antal
8.480
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
2 | - | - | ||
9 | - | - | ||
16 | - | - | ||
67 | - | - | ||
2 | - | - |
Volumenvægtet gennemsnitspris
10.326VWAP
10.326Omsætning (DKK)
255.057.980Mæglerstatistik
Største købere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 24.703 | 24.703 | 0 | 0 |
Største sælgere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 24.703 | 24.703 | 0 | 0 |
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2024 Q2 | 7. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2024 Q1 | 2. maj | |
Spinoff | 30. apr. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. | |
2023 Generalforsamling | 14. mar. | |
2023 Q4 | 8. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Q1
NY
6 dage siden‧1 t. 3 min
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2024 Q2 | 7. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2024 Q1 | 2. maj | |
Spinoff | 30. apr. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. | |
2023 Generalforsamling | 14. mar. | |
2023 Q4 | 8. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 7 min. siden7 min. sidenJeg er gået ind i Mærsk med den mindst tænkelige position og det går jo meget godt. Jeg er dog lidt 'bekymret' for fremtiden og holder igen med at øge positionen som det ellers var tiltænkt da kursen lå i 9000. Hvad er de faste investores tanke om øget supply over de kommende år. Senest lød det som om, at der kommer store mængder skibe i søen allerede fra efteråret i år. Det har vel en enorm betydning for indtjening og derved aktiekurs over de kommende år? Problemerne i rødehavet kan vel ligeledes ikke forventes at fortsætte ind i al evighed. Hvorfor skulle kursen tænkes at gå mod 20.000kr. med disse faktorer i horisonten?
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenDet känns väl alltmer som Maersk nått en botten ändå. Man får ha tålamod helt enkelt.1 time siden1 time sidenJeg tænker, at raterne går op de kommende uger. Og hvis jeg får ret i det, så kan jeg sagtens regne mig frem til en kurs på Mærsk over 20.000. Dog forudsat, at Mærsk ikke køber DBS.
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenMeget lav p/b, hvad skyldes dette? :-)
- for 2 dage sidenfor 2 dage sidenReuters: The disruption to container shipping traffic in the Red Sea is increasing and is expected to reduce the industry's capacity between the Far East and Europe by some 15%-20% in the second quarter, shipping group Maersk said on Monday. Maersk and other shipping companies have diverted vessels around Africa's Cape of Good Hope since December to avoid attacks by Iran-aligned Houthi militants in the Red Sea, with the longer voyage times pushing freight rates higher. "The risk zone has expanded, and attacks are reaching further offshore," Maersk said in an updated advisory to customers on Monday. "This has forced our vessels to lengthen their journey further, resulting in additional time and costs to get your cargo to its destination for the time being," it added. The Danish company, viewed as a barometer of world trade, last week said that shipping disruptions caused by the Red Sea attacks were expected to last at least until the end of the year. The effects included bottlenecks and so-called vessel bunching, where several ships arrive at port at the same time, as well as equipment and capacity shortages. "We are doing what we can to boost reliability, including sailing faster and adding capacity," Maersk said, adding that it had so far leased more than 125,000 additional containers. "We have added capacity, where possible, in line with our customers' needs," the company said. Når jeg læser ovenstående, så tænker jeg, at fragtraterne er på vej op.
- 3. maj3. majProblemet med mærsk er altså at de historisk har foretaget nogle dårlige beslutninger med en ikke synderlig god ledelse, og det har ikke ændret sig, det kan godt være der er sket meget, men rettidig omhu som gamle Mærsk brugte, har ikke rigtig været sket mange år. Har selv Mærsk aktier.3. maj3. majAlle lærer af deres fejl. Også den nye ledelse i Mærsk. Jeg synes allerede, at de fremstod klart mere professionelle ved seneste telekonference i forhold til de foregående. Jeg håber, at de bliver knivskarpe ved forhandlingsbordet fremover.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Q1
NY
6 dage siden‧1 t. 3 min
515,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
4,79 %
Direkte afkast
Nyheder og Analyser
Nyheder og/eller generelle investeringsanbefalinger eller et uddrag af disse på denne side og i relaterede links er produceret og leveret af den angivne leverandør. Nordnet har ikke deltaget i udarbejdelsen af materialet, og vi har ikke gennemgået eller foretaget ændringer i materialet. Læs mere om investeringsanbefalinger.
515,00 DKK/aktie
Seneste udbytte
4,79 %
Direkte afkast
Shareville
Deltag i samtalen med SharevilleBliv en del af vores forum for investorer. Følg andre, og diskuter aktier og fonde.
Log ind
- 7 min. siden7 min. sidenJeg er gået ind i Mærsk med den mindst tænkelige position og det går jo meget godt. Jeg er dog lidt 'bekymret' for fremtiden og holder igen med at øge positionen som det ellers var tiltænkt da kursen lå i 9000. Hvad er de faste investores tanke om øget supply over de kommende år. Senest lød det som om, at der kommer store mængder skibe i søen allerede fra efteråret i år. Det har vel en enorm betydning for indtjening og derved aktiekurs over de kommende år? Problemerne i rødehavet kan vel ligeledes ikke forventes at fortsætte ind i al evighed. Hvorfor skulle kursen tænkes at gå mod 20.000kr. med disse faktorer i horisonten?
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenDet känns väl alltmer som Maersk nått en botten ändå. Man får ha tålamod helt enkelt.1 time siden1 time sidenJeg tænker, at raterne går op de kommende uger. Og hvis jeg får ret i det, så kan jeg sagtens regne mig frem til en kurs på Mærsk over 20.000. Dog forudsat, at Mærsk ikke køber DBS.
- for 1 dag sidenfor 1 dag sidenMeget lav p/b, hvad skyldes dette? :-)
- for 2 dage sidenfor 2 dage sidenReuters: The disruption to container shipping traffic in the Red Sea is increasing and is expected to reduce the industry's capacity between the Far East and Europe by some 15%-20% in the second quarter, shipping group Maersk said on Monday. Maersk and other shipping companies have diverted vessels around Africa's Cape of Good Hope since December to avoid attacks by Iran-aligned Houthi militants in the Red Sea, with the longer voyage times pushing freight rates higher. "The risk zone has expanded, and attacks are reaching further offshore," Maersk said in an updated advisory to customers on Monday. "This has forced our vessels to lengthen their journey further, resulting in additional time and costs to get your cargo to its destination for the time being," it added. The Danish company, viewed as a barometer of world trade, last week said that shipping disruptions caused by the Red Sea attacks were expected to last at least until the end of the year. The effects included bottlenecks and so-called vessel bunching, where several ships arrive at port at the same time, as well as equipment and capacity shortages. "We are doing what we can to boost reliability, including sailing faster and adding capacity," Maersk said, adding that it had so far leased more than 125,000 additional containers. "We have added capacity, where possible, in line with our customers' needs," the company said. Når jeg læser ovenstående, så tænker jeg, at fragtraterne er på vej op.
- 3. maj3. majProblemet med mærsk er altså at de historisk har foretaget nogle dårlige beslutninger med en ikke synderlig god ledelse, og det har ikke ændret sig, det kan godt være der er sket meget, men rettidig omhu som gamle Mærsk brugte, har ikke rigtig været sket mange år. Har selv Mærsk aktier.3. maj3. majAlle lærer af deres fejl. Også den nye ledelse i Mærsk. Jeg synes allerede, at de fremstod klart mere professionelle ved seneste telekonference i forhold til de foregående. Jeg håber, at de bliver knivskarpe ved forhandlingsbordet fremover.
Kommentarerne ovenfor kommer fra Nordnets sociale netværk Shareville og er ikke blevet redigeret eller gennemgået af Nordnet. Det betyder ikke, at Nordnet giver investeringsrådgivning eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtager sig ikke noget ansvar for kommentarerne.
Ordredybde
Lukket
Antal
Køb
8.457
Sælg
Antal
8.480
Seneste handel
Tid | Pris | Antal | Købere | Sælgere |
---|---|---|---|---|
2 | - | - | ||
9 | - | - | ||
16 | - | - | ||
67 | - | - | ||
2 | - | - |
Volumenvægtet gennemsnitspris
10.326VWAP
10.326Omsætning (DKK)
255.057.980Mæglerstatistik
Største købere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 24.703 | 24.703 | 0 | 0 |
Største sælgere
Mægler | Købt | Solgt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 24.703 | 24.703 | 0 | 0 |
Corporate Actions
Næste begivenhed | |
---|---|
2024 Q2 | 7. aug. |
Tidligere begivenheder | ||
---|---|---|
2024 Q1 | 2. maj | |
Spinoff | 30. apr. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. | |
2023 Generalforsamling | 14. mar. | |
2023 Q4 | 8. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr