Nordnet får nyt logo og nyt udseende

Nordnets største målsætning er at levere verdens bedste kundeoplevelse inden for opsparing og investering. Vi ønsker, at denne ambition er synlig i alt, hvad vi foretager os, og som et skridt i denne retning har vi fundet frem til en ny visuel identitet, der grafisk symboliserer den bank, vi ønsker at være.

Med vores nye udseende ønsker vi at formidle et udtryk, der afspejler den overordnede strategi for Nordnet. Vi ser ikke os selv som en traditionel bank, snarere som en agil og digital bank, der står sine kunder nær og kommunikerer på en letforståelig måde. Dette håber vi, at den nye grafiske profil tydeliggør.

Den nye visuelle identitet indeholder et opdateret logo, nye farver, en ny billedbehandling og en ny skrifttype. Vores tidligere logo lå meget tæt på de symboler, som andre banker også bruger, og derfor ønskede vi at skabe noget nyt og unikt for vores branche. Hvad angår vores nye billeder, vil vi have dem til at være enkle og minimalistiske med en ægte og naturlig følelse. Vi har tidligere arbejdet en del med blå farver, men fremadrettet vil vi nu bruge en base af sort, hvid og grå og kombinere denne baggrund med stærke accentfarver. Et af målene for den nye visuelle identitet er at give os endnu bedre forudsætninger for at skabe de bedste digitale produkter. Vores nye skrifttype er lavet til at være effektiv og gøre det muligt at vise meget information på en lille overflade, og med vores nye accentfarver vil vi øge klarheden i både brugeroplevelse og kommunikation.

Du kommer blandt andet til at opleve vores nye grafiske udtryk på hjemmesiden, i den nye app, i vores markedsføring og vores nyhedsbrev. Vi vil gradvist rulle vores nye identitet ud fra den 30. august, men alle ændringer vil ikke ske natten over. Det er selvfølgelig lettere at udskifte digitale enheder end det er med fysiske som eksempelvis kundebreve og formularer, hvorfor det kan tage lidt tid før alt er helt opdateret.

Katie Malou Nordenbøl, Head of Sales & Marketing, Nordnet Danmark.På vores nye brandside kan du finde detaljerede oplysninger om vores nye visuelle identitet. Såfremt du har kommentarer eller input til vores arbejde, må du meget gerne kontakte os. Du kan altid fange os på de sociale medier eller via kundeservice.

De bedste hilsner

/ Katie Malou Nordenbøl,
Head of Sales & Marketing,
Nordnet Danmark.

Er du stadig ikke Nordnet-kunde? Åbn depot, og opdag en lettere måde at investere på.

I kommentarfeltet nedenfor kan du som læser kommentere blogindlæggets indhold. Samtidig kan du tage del i andre læseres kommentarer. Kommentarindholdet repræsenterer derfor ikke Nordnets mening. Nordnet gennemgår ikke kommentarerne, før de offentliggøres, men vi fjerner upassende kommentarer, hvis de forekommer. Vil du vide, hvordan Nordnet håndterer dine personoplysninger, klik her.

guest
13 Kommentarer
Ældste
Nyeste Mest populære
Se alle kommentarer
Gæst
Gæst
2018-08-29 18:34

Vedr ny app så synes jeg det er meget kritisk at man releaser en app der ikke er færdig funktionelt og har et design opbygning der besværlig. Den funktionelle del er dog det værste og gør at jeg ikke tør handle med app’en. Jeg har løbende indsendt feedback men det er åbenbart en envejs kommunikation. Der er så mange “hensigtsmæssigheder ved Appen at det er lige før man skal kalde den preBETA, og den skulle aldrig have været udsendt. Vedr udseendet på den nye hjemmeside, vidner designet på at man ikke har en “trader” som designer, har man mere end… Læs mere

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-08-30 13:59

Kan kun være enig med ovenstående. Nordnet bør istedet kigge på amerikanske apps funktionaliteter som eksempelvis TD/Robinhood og lign. Jeg vil ikke i den nærmeste fremtid overhovedet kunne se en situation hvor jeg turde bruge appen til handler.

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-08-31 08:55

Kære ABC123,

Vi er kede af at høre, at du er tilfreds med Nordnet-appen. Tidligere på måneden lancerede vi en helt ny app, der erstattede den tidligere beta-version – du kan finde den i app store eller google play. Den nye app har både log ind med fingeraftryk, skræddersyede nyheder til din portefølje samt ordredybde og aktiekurser i realtid. Du kan læse meget mere om den nye app via linket her: https://www.nordnet.dk/produkter/investeringstjenester/handelstjenester.html

De bedste hilsner,
Nordnet

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-08-31 08:37

Nordnet virker desværre som om, de er stagneret helt i de sidste tre års tid, både på funktionalitet, produkter og priser. Det hjælper en ny font og andre farver ikke på…

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-08-31 08:50

Kære Sten, Tak for din feedback – vi sætter altid pris på kommentarer fra vores kunder. Har du downloadet den nye App, der kom ud her i august? For den skulle gerne løse en del af de problemer, du opremser. Vores nye design er endnu ikke implementeret på hjemmesiden, men vil fra nu af og frem, løbende blive implementeret hele vejen rundt i virksomheden. Såfremt du støder på ting, der ikke fungerer, er du altid velkommen til at skrive ind til os – vi samler al feedback sammen og kigger på det, så vi kan blive ved med at forbedre… Læs mere

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-09-02 18:05

Jeg har også skrevet ind et par gange og følt at det var til en død adresse. Fik dog en kort takke-mail efter et par måneder…… Det med at man ikke kan se ret mange aktier på en side er utroligt irriterende. LAV DET OVERSKUELIGT !!! Gør evt. så hver linie har skiftevis lyseblå og hvid baggrund. Det virker på gammelt bankpapir og i min netbank. Og sørg for at der kan være mange værdipapirer på én side. Er det ellers p.g.a. opdateringen at jeg ikke kan logge ind nu? Jeg er forøvrigt stadig tilfreds kunde, og rigtigt glad for… Læs mere

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-09-02 18:10

Hvis I ændrer tekst og farver så det bliver mere overskueligt, så skal I have tak for det. Enkelthed og funktionalitet er nøgleordene.
Lav også en oversigt over samtlige aktier man kan handle gennem platformen. Som sagt har jeg skrevet ind med alle mine forslag 🙂

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-09-03 12:05

Hej David,

Tak for din feedback. Idéen med den nye identitet er også, at det skal blive mere enkelt og funktionelt. Vi håber, at du bliver glad for den nye grafiske profil, vi er i gang med at implementere. Jeg sørger for, at tage dine input med videre.

Venlig hilsen
Nordnet

Gæst
Gæst
2018-09-04 22:19

Lad mig være ærlig og sige, at det nye Nordnet er meget flot, altså layoutmæssigt. Problemet er, at jeg ikke skal bruge flot når jeg handler. Jeg skal bruge tal og informationer. Og dem er der ikke mange af. Desværre. Det første jeg ser på det nye Nordnet er en oversigt over konti. Jeg skal bruge en oversigt over mit primære depot, hurtigt. Alt for store kasser, og langsom opdatering. Det minder om en webshop – der mangler bare billeder af vinterkollektionen. Siden opdaterer hver 2. – 3. sekund. Det svarer til 2-3 timer i markedet. Jeg kan ikke engang… Læs mere

Gæst
Gæst
2018-09-05 12:22

Kære Nordnet,

Det her er en simpel feedback til Nordnetbloggen. Jeg savner et afsnit på forsiden, hvor man kan se de seneste komentarer. Man har i forvejen et afsnit med de seneste artikler. Et afsnit med seneste kommentarer vil hjælpe med at holde sig opdateret på lidt ældre artikler, hvor der måske stadig er aktivitet på. På forhånd tak.

Mvh.
K.K.

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-09-06 09:03

Kære K.K

Tak for din feedback. Det er en rigtig god idé med en form for visning af seneste kommentarer på Nordnetbloggen. Vi sørger for at gå videre med idéen, så der måske i fremtiden kan komme sådan en løsning.

Venlig hilsen
Nordnet

Gæst
Gæst
2018-09-16 20:58

Jeg er meget enig med flere af jer. Jeg kan konstatere, at meget information enten er forsvundet eller gemt så godt væk, at jeg vanskeligt kan finde det. I er nødt til at forstå, at dette er et nørdet nicheområde, hvor kravet ikke nødvendigvis er, at man følger de seneste trends inden for webdesign. Det handler om så meget information som muligt, så fortættet og overskueligt som muligt. Jeg forstår ikke helt, at det kan hedde en betaversion, når så meget endnu mangler. Eller skal jeg forstå det derhen, at informationer som ‘markedet/verden’, ‘porteføljerapport’, ‘transaktioner og notaer’ er dømt ude?… Læs mere

Gæst
Gæst
Svar til  Anonymous
2018-09-17 12:09

Hej Torben
Jeg har snakket med vores udviklere – og de arbejder på højtryk for at implementere flere funktioner. Transaktioner og notaer arbejder de på lige nu – og de håber, at de kan lancere dem inden for 4-5 uger. Desuden arbejder de på sider og lister med indeks, valuta, råvarer og renter. Og så kommer der “vindere og tabere” inden udgangen af året.
/Sanne, Nordnet